| | |
13.01.2013 16:58 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538897
|
|
jumep
|
|
|
tlak na volnobeh bol inak snimany absolutne ok, nejazdili sme s tym
ad. hladina po vypusteni, teoreticky nalej vsetko presne co si vypustil a malo by byt ok, inak by sa to malo ako sme robili teraz, diagnostikou
tlak na volnobeh bol inak snimany absolutne ok, nejazdili sme s tym
ad. hladina po vypusteni, teoreticky nalej vsetko presne co si vypustil a malo by byt ok, inak by sa to malo ako sme robili teraz, diagnostikou
|
|
13.01.2013 19:20 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538974
|
|
grim
|
|
|
no, jak to tak vypadá, tak zkusím c5 nějak narvat do garáe a vrhnu se na hydroblok. dnes jsem jel cestu 15km a v pořádku. jedu zpátky a po 200m cuk a "service". jinak jsem si viml jetě jedné věci - sednu do (studeného) auta jedu na "D" 50km/h a přijde mi, e převodovka nějak moc řadila, přepnu na sekvenci, abych se podíval co tam je a je to na "4". řekl bych, e se to stane, kdy je dost chladno a převodovka je studená. dnes jsem udělal i fotku budíků za jízdy, tak kdyby někdo nevěřil..
čistě hypoteticky - pokud byl na místě tlak ok a za jízdy by to taky bylo ok, tak problém bude jinde ne v hydrobloku? (v případě, e ano, tak kde?)
vypadá to, e pořídit diagnostiku nebude, v mém případě, a tak patný nápad.
no, jak to tak vypadá, tak zkusím c5 nějak narvat do garáe a vrhnu se na hydroblok. dnes jsem jel cestu 15km a v pořádku. jedu zpátky a po 200m cuk a "service". jinak jsem si viml jetě jedné věci - sednu do (studeného) auta jedu na "D" 50km/h a přijde mi, e převodovka nějak moc řadila, přepnu na sekvenci, abych se podíval co tam je a je to na "4". řekl bych, e se to stane, kdy je dost chladno a převodovka je studená. dnes jsem udělal i fotku budíků za jízdy, tak kdyby někdo nevěřil..
čistě hypoteticky - pokud byl na místě tlak ok a za jízdy by to taky bylo ok, tak problém bude jinde ne v hydrobloku? (v případě, e ano, tak kde?)
vypadá to, e pořídit diagnostiku nebude, v mém případě, a tak patný nápad.
|
|
13.01.2013 19:52 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538989
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Zbytečně to moc řeí Kdy je převodovka studená je schopná vrazit i při rychlosti 50km/hod čtvrtý rychlostní stupeň ovem s nezamčeným měničem a při rychlosti 70 km je schopna jetě ten měnič zamknout . Z důvodu nízkého tlaku oleje padne převodovka do nouzáku větinou při otáčkách přes 2200. Já takhle najezdil několik set km, jen jsem se musel naučit nevytáčet motor přes 2200 otáček/min.
Zbytečně to moc řeí :-) Kdy je převodovka studená je schopná vrazit i při rychlosti 50km/hod čtvrtý rychlostní stupeň ovem s nezamčeným měničem a při rychlosti 70 km je schopna jetě ten měnič zamknout :-). Z důvodu nízkého tlaku oleje padne převodovka do nouzáku větinou při otáčkách přes 2200. Já takhle najezdil několik set km, jen jsem se musel naučit nevytáčet motor přes 2200 otáček/min.
|
|
19.01.2013 17:30 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540041
|
|
grim
|
|
|
take jsem dnes vyndal hydroblok. největí prekérka bylo oddělat konektory z řady solenoidů, jinak to bylo bez problému. nevím, jestli se v originále dávaly ty dva velké solenoidy i s černým konektorem, ale já je mám s černým oba dva. hydroblok byl zabordelený, na víku na magnetech bylo taky něco nachytaného. idea s tím, e co vypustím, tak dám i zpátky, se moc nepovedla, protoe z hydrobloku jsem vechno nezachytil. dá se nějak poznat, jestli jsou solenoidy (i ty mení) horí/patné?
take jsem dnes vyndal hydroblok. největí prekérka bylo oddělat konektory z řady solenoidů, jinak to bylo bez problému. nevím, jestli se v originále dávaly ty dva velké solenoidy i s černým konektorem, ale já je mám s černým oba dva. hydroblok byl zabordelený, na víku na magnetech bylo taky něco nachytaného. idea s tím, e co vypustím, tak dám i zpátky, se moc nepovedla, protoe z hydrobloku jsem vechno nezachytil. dá se nějak poznat, jestli jsou solenoidy (i ty mení) horí/patné?
|
|
19.01.2013 18:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540044
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Pokud tam má u s černým konektorem tak jsou měněny a to je dobře.
V originálu se v prvních C5 určitě nedávali.
Zbytek selenoidu má jenom na řazení. Pokud řadí tak jsou dobré.
Určitě bych je ale taky vyčistil, můe se pak zlepit plynulost řazení.
Olej si měl vypustit normálně roubem který je na spodní části převodovky. Teď u musí dát novou náplň
Pokud tam má u s černým konektorem tak jsou měněny a to je dobře.
V originálu se v prvních C5 určitě nedávali.
Zbytek selenoidu má jenom na řazení. Pokud řadí tak jsou dobré.
Určitě bych je ale taky vyčistil, můe se pak zlepit plynulost řazení.
Olej si měl vypustit normálně roubem který je na spodní části převodovky. Teď u musí dát novou náplň :-)
|
|
20.01.2013 12:39 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540162
|
|
grim
|
|
|
takee.. jestli to dobře chápu, tak ty dva solenoidy co jsou tam teď, tak jsou "nekazivé", take je tam nechat? řadilo to jak jsem psal u vý. co se týče vypoutění, tak jsem vypoutěl spodním roubem, kdy jsem pak povolil víko, tak nevyteklo nic, ale při povolení hydbrobloku u něco vyteklo. kdy u to mám venku, tak to vyčistím jak nejlíp to půjde. jinak jetě k oleji - kdy jsem oddělal víko, tak to byl takový zajímavý smrad. neřekl bych spálenina, ale smrdělo to, to jo .
takee.. jestli to dobře chápu, tak ty dva solenoidy co jsou tam teď, tak jsou "nekazivé", take je tam nechat? řadilo to jak jsem psal u vý. co se týče vypoutění, tak jsem vypoutěl spodním roubem, kdy jsem pak povolil víko, tak nevyteklo nic, ale při povolení hydbrobloku u něco vyteklo. kdy u to mám venku, tak to vyčistím jak nejlíp to půjde. jinak jetě k oleji - kdy jsem oddělal víko, tak to byl takový zajímavý smrad. neřekl bych spálenina, ale smrdělo to, to jo :).
|
|
20.01.2013 13:08 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540201
|
|
jruze
|
|
|
grim napsal(a): takee.. jestli to dobře chápu, tak ty dva solenoidy co jsou tam teď, tak jsou "nekazivé", take je tam nechat? řadilo to jak jsem psal u vý. co se týče vypoutění, tak jsem vypoutěl spodním roubem, kdy jsem pak povolil víko, tak nevyteklo nic, ale při povolení hydbrobloku u něco vyteklo. kdy u to mám venku, tak to vyčistím jak nejlíp to půjde. jinak jetě k oleji - kdy jsem oddělal víko, tak to byl takový zajímavý smrad. neřekl bych spálenina, ale smrdělo to, to jo .
Olej tam dej novej(já osobně bych starej nedal zpět nikam) pokud nejsi schopen změřit jeho teplotu v převodovce tak ten novej zahřej alespoň na 70. stupňů nalej,nastartuj,zařaď vechny rychlosti,dej na P. ve za chodu motoru a nech odtéct kontrolním otvorem a potom bych to jetě nechal projistotu zkontrolovat(ale takhle stím můe někam dojet na diag.
Olej tam dej novej(já osobně bych starej nedal zpět nikam) pokud nejsi schopen změřit jeho teplotu v převodovce tak ten novej zahřej alespoň na 70. stupňů nalej,nastartuj,zařaď vechny rychlosti,dej na P. ve za chodu motoru a nech odtéct kontrolním otvorem a potom bych to jetě nechal projistotu zkontrolovat(ale takhle stím můe někam dojet na diag.
|
|
20.01.2013 13:20 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540217
|
|
jumep
|
|
|
olej sme mu menili par km dozadu, preto som hovoril ze ho tam moze dat s5
kazdopadne sa nic nestane ak sa tam da zasa novy
olej sme mu menili par km dozadu, preto som hovoril ze ho tam moze dat s5
kazdopadne sa nic nestane ak sa tam da zasa novy
|
|
20.01.2013 13:47 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540240
|
|
grim
|
|
|
jj, souhlasím s váma - dám ho nový. litřík mi jetě zbyl a ten litr nebo dva navíc by mě u asi zabít nemělo.
jj, souhlasím s váma - dám ho nový. litřík mi jetě zbyl a ten litr nebo dva navíc by mě u asi zabít nemělo.
|
|
20.01.2013 14:01 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540242
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
grim: ano chápe to skvěle. Selenoid s černým konektorem je spolehlivějí a má delí ivotnost.
Taky to znamená e ho u někdo měnil.
Co se týče oleje, kluci to napsali správně a olej do převodovky vdy nepříjemně smrdí.
Nikdy jsem neměl rád tuto vůni ale hlavně je to jiná vůně ne spálený olej.
grim: ano chápe to skvěle. Selenoid s černým konektorem je spolehlivějí a má delí ivotnost.
Taky to znamená e ho u někdo měnil.
Co se týče oleje, kluci to napsali správně :-) a olej do převodovky vdy nepříjemně smrdí.
Nikdy jsem neměl rád tuto vůni ale hlavně je to jiná vůně ne spálený olej.
|
|
20.01.2013 15:48 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540287
|
|
grim
|
|
|
no, začínám si myslet, e by se to po vyčitění fakt mohlo zlepit. je tam takový malý filtřík a tam byl total hnus - skoro neprůchozí.
solenoidy můu normálně proprat v technickém benzínu? (nebo jestli je lepí ultrazvuk, tak to fouknu tam)
utahujete to pak od oka nebo je moné sehnat (kde) utahovací momenty?
no, začínám si myslet, e by se to po vyčitění fakt mohlo zlepit. je tam takový malý filtřík a tam byl total hnus - skoro neprůchozí.
solenoidy můu normálně proprat v technickém benzínu? (nebo jestli je lepí ultrazvuk, tak to fouknu tam)
utahujete to pak od oka nebo je moné sehnat (kde) utahovací momenty?
|
|
20.01.2013 16:45 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540313
|
|
jumep
|
|
|
tu mas utahovacie momenty
a predpokladam ze tie solenodidy a vsetko mozes cistit, akurat pozor na obuchanie a potom by si to mal preliat cistym olejom aby sa z toho vyplavil vsetok benzin
ps. a pridavam navod kde vidis co vsetko by si mal vymenit (tesnenia)
tu mas utahovacie momenty
a predpokladam ze tie solenodidy a vsetko mozes cistit, akurat pozor na obuchanie a potom by si to mal preliat cistym olejom aby sa z toho vyplavil vsetok benzin
ps. a pridavam navod kde vidis co vsetko by si mal vymenit (tesnenia)
Přílohy: C5 - B2CG01F5P0 - Demontá - Montá _ Hydraulický blok a elektromagnetické ventily.pdf ( 459642b ) - C5 - B2CB013GP0 - Utahovací momenty _ Automatická převodovka.pdf ( 470502b ) - |
|
20.01.2013 17:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540357
|
|
grim
|
|
|
díky! ..tak jsem to měl v plánu - vyprat v benzínu, promazat, smontovat (teď to mám rozebrané úplně komplet). troku nevím, jak bez těch přípravků nastavit "ovládání vnitřní volby", ale ne jsem to rozebral, tak jsem si to vyfotil a označil, tak jestli to bude stačit sloit zase jak to bylo..
zatím nejblbějí bylo vyčistit ten malý filtřík, protoe v něm byl magnet a na něm dost takové kovové pasty, ale povedlo se.
těsnění sundám a snad to nebude problém koupit.
díky! ..tak jsem to měl v plánu - vyprat v benzínu, promazat, smontovat (teď to mám rozebrané úplně komplet). troku nevím, jak bez těch přípravků nastavit "ovládání vnitřní volby", ale ne jsem to rozebral, tak jsem si to vyfotil a označil, tak jestli to bude stačit sloit zase jak to bylo..
zatím nejblbějí bylo vyčistit ten malý filtřík, protoe v něm byl magnet a na něm dost takové kovové pasty, ale povedlo se.
těsnění sundám a snad to nebude problém koupit.
|
|
20.01.2013 17:35 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2540360
|
|
jumep
|
|
|
asi len v citroene na objednavku
kazdopadne potom treba v diagnostike nastavit zasa oilcounter a doriesit hladinu
asi len v citroene na objednavku
kazdopadne potom treba v diagnostike nastavit zasa oilcounter a doriesit hladinu
|
|
28.01.2013 10:54 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2542700
|
|
grim
|
|
|
kvůli zdraví to trvalo troku dýl, ale podařilo se mi blok nejen rozloit, ale i poskládat (fakt díky bobe), dát do auta, nalét olej, projet.. výsledek? nechci to zakřiknout, ale chování převodovky před a po čitění hydrobloku je opravdu jiné. je o hoodně lepí. do nouzáku nepadla, řadí rychleji, zmizelo cukání. doufám, e to vydrí .
p.s.: zůstal mi jeden solenoid, kdyby někdo potřeboval.
kvůli zdraví to trvalo troku dýl, ale podařilo se mi blok nejen rozloit, ale i poskládat (fakt díky bobe), dát do auta, nalét olej, projet.. výsledek? nechci to zakřiknout, ale chování převodovky před a po čitění hydrobloku je opravdu jiné. je o hoodně lepí. do nouzáku nepadla, řadí rychleji, zmizelo cukání. doufám, e to vydrí :).
p.s.: zůstal mi jeden solenoid, kdyby někdo potřeboval.
|
|
19.02.2013 20:44 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549587
|
|
milo
|
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Ahoj kluci koupil sem Peugeot 406 cupe s automatem AL4.Jedine u vás sem nael pořádne informace a lidi kteří o tom něco vědí .Je vidět e to tu funguje a proto sem se tu zaregistroval . Větinu toho co ste tu napsali chápu ,ale chtěl by sem se optat .Chci vymnenit olej ale najednou to nejde jak ste se tu zmínili tak asi jenom 3,5l .Napadlo mne dolít olej tolik kolik sem vypustil a potom nastartovat s otevreným kontrolním roubem dole tak jak se má aby se dala určit výka hladiny ale za chodu dolívat současne nový dalich 3l aby vyel z tech střev i ten zbylí starý .Asi je to blbost co?Anebo pouít nejaky prípravek na čitení jako toto.link.
Ahoj kluci koupil sem Peugeot 406 cupe s automatem AL4.Jedine u vás sem nael pořádne informace a lidi kteří o tom něco vědí .Je vidět e to tu funguje a proto sem se tu zaregistroval . Větinu toho co ste tu napsali chápu ,ale chtěl by sem se optat .Chci vymnenit olej ale najednou to nejde jak ste se tu zmínili tak asi jenom 3,5l .Napadlo mne dolít olej tolik kolik sem vypustil a potom nastartovat s otevreným kontrolním roubem dole tak jak se má aby se dala určit výka hladiny ale za chodu dolívat současne nový dalich 3l aby vyel z tech střev i ten zbylí starý .Asi je to blbost co?Anebo pouít nejaky prípravek na čitení jako totohttp://eng.kaps.cz/proffesional-atf-products-on-offer-news-1262
|
|
19.02.2013 20:48 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549593
|
|
jumep
|
|
|
naliat, normalnym sposobom, bez diagnostiky nerobit, alebo nejako merat teplotu, pojazdit nejake km a zasa vymenit
AL4 ale chce nastavit pocitadlo opotrebenia oleja, takze aj tak sa diagnostike nevyhnes
naliat, normalnym sposobom, bez diagnostiky nerobit, alebo nejako merat teplotu, pojazdit nejake km a zasa vymenit
AL4 ale chce nastavit pocitadlo opotrebenia oleja, takze aj tak sa diagnostike nevyhnes
|
|
19.02.2013 20:58 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549599
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Existuje taká stanica podobná plničke klimatizácií, ktorá sa napojí na okruh oleja a tá vie vymeni celý olej aj napusti presné mnostvo - a pekne vidno aký olej tam bol a aký tam je po napustení. Ale AL4 asi nieje kde napoji. Hmm?
Existuje taká stanica podobná plničke klimatizácií, ktorá sa napojí na okruh oleja a tá vie vymeni celý olej aj napusti presné mnostvo - a pekne vidno aký olej tam bol a aký tam je po napustení. Ale AL4 asi nieje kde napoji. Hmm?
|
|
19.02.2013 21:39 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549675
|
|
jruze
|
|
|
U tohohle neplatí kdo si hraje nezlobí
U tohohle neplatí kdo si hraje nezlobí :-))))
|
|
| |
|
|