Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Automatická převodovka AL4 - nouzový režim
|< < 1 2 3 4 5 6 > >|
13.01.2013 16:58 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538897
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tlak na volnobeh bol inak snimany absolutne ok, nejazdili sme s tym

ad. hladina po vypusteni, teoreticky nalej vsetko presne co si vypustil a malo by byt ok, inak by sa to malo ako sme robili teraz, diagnostikou

13.01.2013 19:20 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538974
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
no, jak to tak vypadá, tak zkusím c5 nějak narvat do garáže a vrhnu se na hydroblok. dnes jsem jel cestu 15km a v pořádku. jedu zpátky a po 200m cuk a "service". jinak jsem si všiml ještě jedné věci - sednu do (studeného) auta jedu na "D" 50km/h a přijde mi, že převodovka nějak moc řadila, přepnu na sekvenci, abych se podíval co tam je a je to na "4". řekl bych, že se to stane, když je dost chladno a převodovka je studená. dnes jsem udělal i fotku budíků za jízdy, tak kdyby někdo nevěřil..
čistě hypoteticky - pokud byl na místě tlak ok a za jízdy by to taky bylo ok, tak problém bude jinde než v hydrobloku? (v případě, že ano, tak kde?)
vypadá to, že pořídit diagnostiku nebude, v mém případě, až tak špatný nápad.

13.01.2013 19:52 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538989
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Zbytečně to moc řešíš Když je převodovka studená je schopná vrazit i při rychlosti 50km/hod čtvrtý rychlostní stupeň ovšem s nezamčeným měničem a při rychlosti 70 km je schopna ještě ten měnič zamknout . Z důvodu nízkého tlaku oleje padne převodovka do nouzáku většinou při otáčkách přes 2200. Já takhle najezdil několik set km, jen jsem se musel naučit nevytáčet motor přes 2200 otáček/min.

19.01.2013 17:30 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540041
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
takže jsem dnes vyndal hydroblok. největší prekérka bylo oddělat konektory z řady solenoidů, jinak to bylo bez problému. nevím, jestli se v originále dávaly ty dva velké solenoidy i s černým konektorem, ale já je mám s černým oba dva. hydroblok byl zabordelený, na víku na magnetech bylo taky něco nachytaného. idea s tím, že co vypustím, tak dám i zpátky, se moc nepovedla, protože z hydrobloku jsem všechno nezachytil. dá se nějak poznat, jestli jsou solenoidy (i ty menší) horší/špatné?

19.01.2013 18:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540044
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Pokud tam mᚠuž s černým konektorem tak jsou měněny a to je dobře.
V originálu se v prvních C5 určitě nedávali.
Zbytek selenoidu mᚠjenom na řazení. Pokud řadí tak jsou dobré.
Určitě bych je ale taky vyčistil, může se pak zlepšit plynulost řazení.
Olej si měl vypustit normálně šroubem který je na spodní části převodovky. Teď už musíš dát novou náplň

20.01.2013 12:39 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540162
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
takžee.. jestli to dobře chápu, tak ty dva solenoidy co jsou tam teď, tak jsou "nekazivé", takže je tam nechat? řadilo to jak jsem psal už výš. co se týče vypouštění, tak jsem vypouštěl spodním šroubem, když jsem pak povolil víko, tak nevyteklo nic, ale při povolení hydbrobloku už něco vyteklo. když už to mám venku, tak to vyčistím jak nejlíp to půjde. jinak ještě k oleji - když jsem oddělal víko, tak to byl takový zajímavý smrad. neřekl bych spálenina, ale smrdělo to, to jo .

20.01.2013 13:08 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540201
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
grim napsal(a):
takžee.. jestli to dobře chápu, tak ty dva solenoidy co jsou tam teď, tak jsou "nekazivé", takže je tam nechat? řadilo to jak jsem psal už výš. co se týče vypouštění, tak jsem vypouštěl spodním šroubem, když jsem pak povolil víko, tak nevyteklo nic, ale při povolení hydbrobloku už něco vyteklo. když už to mám venku, tak to vyčistím jak nejlíp to půjde. jinak ještě k oleji - když jsem oddělal víko, tak to byl takový zajímavý smrad. neřekl bych spálenina, ale smrdělo to, to jo .


Olej tam dej novej(já osobně bych starej nedal zpět nikam) pokud nejsi schopen změřit jeho teplotu v převodovce tak ten novej zahřej alespoň na 70. stupňů nalej,nastartuj,zařaď všechny rychlosti,dej na P. vše za chodu motoru a nech odtéct kontrolním otvorem a potom bych to ještě nechal projistotu zkontrolovat(ale takhle stím můžeš někam dojet na diag.

20.01.2013 13:20 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540217
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
olej sme mu menili par km dozadu, preto som hovoril ze ho tam moze dat s5

kazdopadne sa nic nestane ak sa tam da zasa novy

20.01.2013 13:47 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540240
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
jj, souhlasím s váma - dám ho nový. litřík mi ještě zbyl a ten litr nebo dva navíc by mě už asi zabít nemělo.

20.01.2013 14:01 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540242
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
grim: ano chápeš to skvěle. Selenoid s černým konektorem je spolehlivější a má delší životnost.
Taky to znamená že ho už někdo měnil.
Co se týče oleje, kluci to napsali správně a olej do převodovky vždy nepříjemně smrdí.
Nikdy jsem neměl rád tuto vůni ale hlavně je to jiná vůně než spálený olej.

20.01.2013 15:48 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540287
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
no, začínám si myslet, že by se to po vyčištění fakt mohlo zlepšit. je tam takový malý filtřík a tam byl total hnus - skoro neprůchozí.
solenoidy můžu normálně proprat v technickém benzínu? (nebo jestli je lepší ultrazvuk, tak to fouknu tam)
utahujete to pak od oka nebo je možné sehnat (kde) utahovací momenty?

20.01.2013 16:45 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540313
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tu mas utahovacie momenty

a predpokladam ze tie solenodidy a vsetko mozes cistit, akurat pozor na obuchanie a potom by si to mal preliat cistym olejom aby sa z toho vyplavil vsetok benzin

ps. a pridavam navod kde vidis co vsetko by si mal vymenit (tesnenia)

Přílohy:
C5 - B2CG01F5P0 - Demontហ- Montហ_ Hydraulický blok a elektromagnetické ventily.pdf ( 459642b ) -
C5 - B2CB013GP0 - Utahovací momenty _ Automatická převodovka.pdf ( 470502b ) -

20.01.2013 17:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540357
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
díky! ..tak jsem to měl v plánu - vyprat v benzínu, promazat, smontovat (teď to mám rozebrané úplně komplet). trošku nevím, jak bez těch přípravků nastavit "ovládání vnitřní volby", ale než jsem to rozebral, tak jsem si to vyfotil a označil, tak jestli to bude stačit složit zase jak to bylo..
zatím nejblbější bylo vyčistit ten malý filtřík, protože v něm byl magnet a na něm dost takové kovové pasty, ale povedlo se.
těsnění sundám a snad to nebude problém koupit.

20.01.2013 17:35 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2540360
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
asi len v citroene na objednavku

kazdopadne potom treba v diagnostike nastavit zasa oilcounter a doriesit hladinu

28.01.2013 10:54 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2542700
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
kvůli zdraví to trvalo trošku dýl, ale podařilo se mi blok nejen rozložit, ale i poskládat (fakt díky bobe), dát do auta, nalét olej, projet.. výsledek? nechci to zakřiknout, ale chování převodovky před a po čištění hydrobloku je opravdu jiné. je o hoodně lepší. do nouzáku nepadla, řadí rychleji, zmizelo cukání. doufám, že to vydrží .
p.s.: zůstal mi jeden solenoid, kdyby někdo potřeboval.

19.02.2013 20:44 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549587
milo
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L Počet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj kluci koupil sem Peugeot 406 cupe s automatem AL4.Jedine u vás sem našel pořádne informace a lidi kteří o tom něco vědí .Je vidět že to tu funguje a proto sem se tu zaregistroval . Většinu toho co ste tu napsali chápu ,ale chtěl by sem se optat .Chci vymnenit olej ale najednou to nejde jak ste se tu zmínili tak asi jenom 3,5l .Napadlo mne dolít olej tolik kolik sem vypustil a potom nastartovat s otevreným kontrolním šroubem dole tak jak se má aby se dala určit výška hladiny ale za chodu dolívat současne nový dalšich 3l aby vyšel z tech střev i ten zbylí starý .Asi je to blbost co?Anebo použít nejaky prípravek na čištení jako toto.link.

19.02.2013 20:48 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549593
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
naliat, normalnym sposobom, bez diagnostiky nerobit, alebo nejako merat teplotu, pojazdit nejake km a zasa vymenit

AL4 ale chce nastavit pocitadlo opotrebenia oleja, takze aj tak sa diagnostike nevyhnes

19.02.2013 20:58 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549599
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Existuje taká stanica podobná plničke klimatizácií, ktorá sa napojí na okruh oleja a tá vie vymeni celý olej aj napusti presné množstvo - a pekne vidno aký olej tam bol a aký tam je po napustení. Ale AL4 asi nieje kde napoji. Hmm?

19.02.2013 21:39 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549675
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
U tohohle neplatí kdo si hraje nezlobí

19.02.2013 21:48 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549676
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Existuje taká stanica podobná plničke klimatizácií, ktorá sa napojí na okruh oleja a tá vie vymeni celý olej aj napusti presné množstvo - a pekne vidno aký olej tam bol a aký tam je po napustení. Ale AL4 asi nieje kde napoji. Hmm?

Byli s tim u nás dva frajeři na předváděčce a je to docela zajímavý. Z tý převodovky to opravdu(podle nich)dostane až 99% oleje,takže i z wandleru.Ale pokud je ta převodovka po smrti,tak jí to stejně nepomůže a pokud je těsně před smrtí,tak to může konec uspíšit.
Jedinej problém je,že ta mašina stojí cca 120litrů...

|< < 1 2 3 4 5 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator