| | |
12.06.2012 20:36 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483656
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Jasně rozdělovač tlaku
Jasně rozdělovač tlaku :palec
|
|
12.06.2012 20:37 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483657
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
přiznávám e mi nic neříka rozdělovač tlaku. Mám komplet dokumentaci na celou převodovku AL4 ale rozdělovač tlaku ne ne. Hydraulický blok to ano ale jinak ne.
epleta: tak u nám to řekni
:nevim:nevim přiznávám e mi nic neříka rozdělovač tlaku. Mám komplet dokumentaci na celou převodovku AL4 ale rozdělovač tlaku ne ne. Hydraulický blok to ano ale jinak ne.
epleta: tak u nám to řekni :-)
|
|
13.06.2012 08:05 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483712
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Já si to myslel Stejně je to zajímavé kolikrát v servisu nepřijdou na to e je zrovna tento díl vadný. U mé převodovky vyměnili od hydroměniče i s olejovým čerpadlem přes obloení na dvojce a po selenoidy na regulaci tlaku oleje a převodovku ne a ne zprovoznit. A výměna hydrobloku (rozdělovače tlaku) zprovoznila AP.
No jsem rád e to funguje v pořádku.
Já si to myslel :-) Stejně je to zajímavé kolikrát v servisu nepřijdou na to e je zrovna tento díl vadný. U mé převodovky vyměnili od hydroměniče i s olejovým čerpadlem přes obloení na dvojce a po selenoidy na regulaci tlaku oleje a převodovku ne a ne zprovoznit. A výměna hydrobloku (rozdělovače tlaku) zprovoznila AP.
No jsem rád e to funguje v pořádku.
|
|
13.06.2012 08:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483713
|
|
epleta
|
|
|
kamárat má X2 1,9TD s AL4 a auto má u 215tis km a div sa svetu prevodovka ide furt bez problémov a to chodí ako prase na tom aute, a predal som mu ju s 170tis km a do vtedy neviem kolkokrát sa menil v nej olej....on u teraz vykonal druhú výmenu oleja
kamárat má X2 1,9TD s AL4 a auto má u 215tis km a div sa svetu prevodovka ide furt bez problémov a to chodí ako prase na tom aute, a predal som mu ju s 170tis km a do vtedy neviem kolkokrát sa menil v nej olej....on u teraz vykonal druhú výmenu oleja :-p
|
|
13.06.2012 08:49 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483714
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
No právě to je to co říkám furt, olej se musí měnit a ne e ne Teď se chystám taky na dalí výměnu. Měním po 30000Km a bude klid
No právě to je to co říkám furt, olej se musí měnit a ne e ne :-) Teď se chystám taky na dalí výměnu. Měním po 30000Km a bude klid :-)
|
|
13.06.2012 10:14 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483717
|
|
tomc
|
|
|
já jezdím po lesních cestách tak olej měním po 15tkm.jediný poznatek je,e tlačítko vločky je dobré do města do hor z řetězy se nehodí řadím manuálně za 1 a stím se dá u vyjet ta investice do kartonu oleje je mizivá proti opravě či výměně na tachometru je přes 230tkm a převodovka chodí jak víno
já jezdím po lesních cestách tak olej měním po 15tkm.jediný poznatek je,e tlačítko vločky je dobré do města do hor z řetězy se nehodí:-(((( řadím manuálně za 1 a stím se dá u vyjet:palec ta investice do kartonu oleje je mizivá proti opravě či výměně:palec na tachometru je přes 230tkm a převodovka chodí jak víno:-))
|
|
13.01.2013 12:07 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538784
|
|
grim
|
|
|
tak.. a jsem taky v nouzáku. a nezakládám nové téma, tak troku opráím toto. moná u se tato situace stala (to mohlo urychlit řeení pro mě). teď k problému.. včera proběhla výměna oleje (tímto jetě jednou díky jumepovi za jeho zkuenosti a ochotu) a po výměně jsem jel domů a asi po 3km cuknutí, kontrolka "service" a převodovka fungovala jen na 3. stupni. tak jsem zastavil vypnul klíček a po otočení to bylo ok. nicméně, ne jsem dojel zpátky k jumepovi, tak se to stalo znovu. jumep na to mrkl přes diag a výsledek byl takový - fault 06 a nesmyslné hodnoty typu (jumep mě kdytak určitě doplní/opraví): teplota oleje -100°C, otáčky motoru motoru a převodovky kolem 5000.
napadá někoho něco konkrétního nebo nezbývá ne zkouet..?
tak.. a jsem taky v nouzáku. a nezakládám nové téma, tak troku opráím toto. moná u se tato situace stala (to mohlo urychlit řeení pro mě). teď k problému.. včera proběhla výměna oleje (tímto jetě jednou díky jumepovi za jeho zkuenosti a ochotu) a po výměně jsem jel domů a asi po 3km cuknutí, kontrolka "service" a převodovka fungovala jen na 3. stupni. tak jsem zastavil vypnul klíček a po otočení to bylo ok. nicméně, ne jsem dojel zpátky k jumepovi, tak se to stalo znovu. jumep na to mrkl přes diag a výsledek byl takový - fault 06 a nesmyslné hodnoty typu (jumep mě kdytak určitě doplní/opraví): teplota oleje -100°C, otáčky motoru motoru a převodovky kolem 5000.
napadá někoho něco konkrétního nebo nezbývá ne zkouet..?
|
|
13.01.2013 13:20 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538799
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Ahoj, kód závady 06 znamená poruchu tlaku oleje.
Buď patný selenoid nebo a to asi nejspíe, po výměně oleje se uvolnila nečistota a přicpala kanálky v hydrobloku. Vypustit olej, demontovat hydroblok, rozebrat a pořádně vyčistit. Pouívám na to sprej na odmaování brzd
Taky to můe být jen nějaký blud kdy to hlásí tolik závad. Odpojit baterku, teď ovem nevím na jak dlouho a pak zase zapojit. Tím se resetuje ve co se převodovka naučila. Dá se to i přes diag ale odpojením baterky má jistotu e se bludné indikování závad ztratí A pokud se závady neztratí, tak to můe dělat nějaký kablík. Na převodovce je jich dost. Hlavně bych se zaměřil na konektor na převodovce. Jak se tam strkají ruce a nástroje pro otevření nalévacího roubu, mohl se stát e se tam něco stalo. Je tam troku horí přístup.
Ahoj, kód závady 06 znamená poruchu tlaku oleje.
Buď patný selenoid nebo a to asi nejspíe, po výměně oleje se uvolnila nečistota a přicpala kanálky v hydrobloku. Vypustit olej, demontovat hydroblok, rozebrat a pořádně vyčistit. Pouívám na to sprej na odmaování brzd :-)
Taky to můe být jen nějaký blud kdy to hlásí tolik závad. Odpojit baterku, teď ovem nevím na jak dlouho a pak zase zapojit. Tím se resetuje ve co se převodovka naučila. Dá se to i přes diag ale odpojením baterky má jistotu e se bludné indikování závad ztratí :-) A pokud se závady neztratí, tak to můe dělat nějaký kablík. Na převodovce je jich dost. Hlavně bych se zaměřil na konektor na převodovce. Jak se tam strkají ruce a nástroje pro otevření nalévacího roubu, mohl se stát e se tam něco stalo. Je tam troku horí přístup.
|
|
13.01.2013 13:42 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538810
|
|
jumep
|
|
|
adaptaciu a oil vear conunter som resetol, myslim ze ta prevodovka bude mat problem, nakolko to pocitadlo ma mat max hodnotu 32000 a malo 65000
fault 06 je pisany ako nezspecifikovany v aftersales, ak je to porucha tlaku oleja (ktoru som vzdy videl napisanu ako poruchu tlaku oleja) tak potom je mozne ze ked vyhodime hydroblok a vycisti sa + by som kazdopadne vymenil ten solenoid by to mohlo pomoct
v prilohe je fault code z diag, podla tohoto mi to skor prislo ako na nejaky blud typu vypadok spojenia CAN, ale je mozne ze to ma len taku blbu hlasku (kazdopadne robilo mu to aj pred vymenou oleja a olej nebol nejaky hrozny na pohlad, urcite som vypustal aj horsie)
adaptaciu a oil vear conunter som resetol, myslim ze ta prevodovka bude mat problem, nakolko to pocitadlo ma mat max hodnotu 32000 a malo 65000
fault 06 je pisany ako nezspecifikovany v aftersales, ak je to porucha tlaku oleja (ktoru som vzdy videl napisanu ako poruchu tlaku oleja) tak potom je mozne ze ked vyhodime hydroblok a vycisti sa + by som kazdopadne vymenil ten solenoid by to mohlo pomoct
v prilohe je fault code z diag, podla tohoto mi to skor prislo ako na nejaky blud typu vypadok spojenia CAN, ale je mozne ze to ma len taku blbu hlasku (kazdopadne robilo mu to aj pred vymenou oleja a olej nebol nejaky hrozny na pohlad, urcite som vypustal aj horsie)
Přílohy: al4.JPG ( 48372b ) - |
|
13.01.2013 14:39 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538835
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Jumep: pokud ta převodovka blbla ji před výměnou oleje tak to opravdu vypadá na hydroblok nebo selenoid. Kdy bude měnit selenoid za novějí typ Borg Warner, musí aktualizovat ECU AP.
V kadém případě za vyčitění hydrobloku nic nedá je to práce tak na dvě - tři hoďky.
Uvidí sám to svinstvo kterým je vnitřek hydrobloku zaneřáděn. Určitě bych vyčistil i kadý selenoid.
Pokud jsou zaneřáděny, mají na svědomí ráznějí řazení. Ovem proč ti to hlásí blbou teplotu oleje a patné otáčky motoru s převodovkou ti nedokáu říct. Ve najednou nemůe být a tak bych to viděl na nějaký patný kontakt.
Jumep: pokud ta převodovka blbla ji před výměnou oleje tak to opravdu vypadá na hydroblok nebo selenoid. Kdy bude měnit selenoid za novějí typ Borg Warner, musí aktualizovat ECU AP.
V kadém případě za vyčitění hydrobloku nic nedá :-) je to práce tak na dvě - tři hoďky.
Uvidí sám to svinstvo kterým je vnitřek hydrobloku zaneřáděn. Určitě bych vyčistil i kadý selenoid.
Pokud jsou zaneřáděny, mají na svědomí ráznějí řazení. Ovem proč ti to hlásí blbou teplotu oleje a patné otáčky motoru s převodovkou ti nedokáu říct. Ve najednou nemůe být a tak bych to viděl na nějaký patný kontakt.
|
|
13.01.2013 14:44 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538836
|
|
grim
|
|
|
jak píe jumep, tak ano, před výměnou mi to udělalo tak 2x nebo 3x. rozdíl po výměně oleje je jen v tom, e teď to dělá po nastartování a rozjezdu skoro hned. diag nemám, ale asi to bude házet pořád to, co vyčetl jumep. a podle toho, co to vypsalo, bych se spí klonil (i kdy tomu moc nerozumím) na problém v elektrice. přijde mi divné, e by kvůli porue solenoidu vypadaly hodnoty z čidel takto bláznivě. jednou se mi stalo, e auto nefungovalo, hlásilo to poruchu plyn pedálu, pak zas nějakou jinou blbost a jsem el drátek po drátku a objevil jsem jednu uvolněnou kostru.. teď to moná, při troe těstí, bude asi taky hledání a nakonec to můe být nějaká blbost. je to asi lepí jak problém s hydroblokem (solenoidy). zkusit se má vechno, take:
1.) na jak dlouho je potřeba odpojit baterku?
2.) jaké jsou hodnoty (odporů), které bych měl naměřit na čidlech převodovky?
jak píe jumep, tak ano, před výměnou mi to udělalo tak 2x nebo 3x. rozdíl po výměně oleje je jen v tom, e teď to dělá po nastartování a rozjezdu skoro hned. diag nemám, ale asi to bude házet pořád to, co vyčetl jumep. a podle toho, co to vypsalo, bych se spí klonil (i kdy tomu moc nerozumím) na problém v elektrice. přijde mi divné, e by kvůli porue solenoidu vypadaly hodnoty z čidel takto bláznivě. jednou se mi stalo, e auto nefungovalo, hlásilo to poruchu plyn pedálu, pak zas nějakou jinou blbost a jsem el drátek po drátku a objevil jsem jednu uvolněnou kostru.. teď to moná, při troe těstí, bude asi taky hledání a nakonec to můe být nějaká blbost. je to asi lepí jak problém s hydroblokem (solenoidy). zkusit se má vechno, take:
1.) na jak dlouho je potřeba odpojit baterku?
2.) jaké jsou hodnoty (odporů), které bych měl naměřit na čidlech převodovky?
|
|
13.01.2013 14:49 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538838
|
|
grim
|
|
|
..bobe, byls rychlejí . zkusím teda hledat drátky (u na tom pracuju, venku je fakt kosa) a pak bych poprosil jak postupovat (na co si dát pozor, co si nachystat) při sundání hydrobloku a při čitění. kolik tak vyteče oleje, musím postupovat jako při výměně oleje (tzn. doma to neudělám) nebo stačí odchytit co vyteče a přesně tolik pak dolít?
..bobe, byls rychlejí :). zkusím teda hledat drátky (u na tom pracuju, venku je fakt kosa) a pak bych poprosil jak postupovat (na co si dát pozor, co si nachystat) při sundání hydrobloku a při čitění. kolik tak vyteče oleje, musím postupovat jako při výměně oleje (tzn. doma to neudělám) nebo stačí odchytit co vyteče a přesně tolik pak dolít?
|
|
13.01.2013 15:02 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538842
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Musí vypustit olej z převodovky protoe po demontazi hydrobloku ti toho vyteče straně moc a nedokae to zachytit protoe ti to bude téct po celém bloku převodovky. Pokud ti to padalo to nouzáku i před výměnou oleje tak to bude s největí pravděpodobností zaneřáděný hydroblok. V kadém případě bych vyměnil i ten selenoid.
Stojí kolem 2000,- a je spolehlivějí ne ten starý typ. Pozná to podle toho e starý typ měl světlý konektor a ten novějí má konektor černý. Přílohou posílám schéma hydrobloku.
Následující parametry bys měl změřit přes diagnostiku.
volnoběh zařazeno N: 2,4 - 2,8 barů,
volnoběh zařazeno D: 2,8 - 3,1 barů,
jízda se zatíením při 2200 otáček/min: 11,3 - 11,7 barů
Na obrázku je č.19 regulační ventil tlaku oleje.
Musí vypustit olej z převodovky protoe po demontazi hydrobloku ti toho vyteče straně moc a nedokae to zachytit protoe ti to bude téct po celém bloku převodovky. Pokud ti to padalo to nouzáku i před výměnou oleje tak to bude s největí pravděpodobností zaneřáděný hydroblok. V kadém případě bych vyměnil i ten selenoid.
Stojí kolem 2000,- a je spolehlivějí ne ten starý typ. Pozná to podle toho e starý typ měl světlý konektor a ten novějí má konektor černý. Přílohou posílám schéma hydrobloku.
Následující parametry bys měl změřit přes diagnostiku.
volnoběh zařazeno N: 2,4 - 2,8 barů,
volnoběh zařazeno D: 2,8 - 3,1 barů,
jízda se zatíením při 2200 otáček/min: 11,3 - 11,7 barů
Na obrázku je č.19 regulační ventil tlaku oleje.
Přílohy: hydroblok.jpg ( 30856b ) - schema hydroblok 1.jpg ( 21923b ) - schema hydroblok.png.jpg ( 30683b ) - |
|
13.01.2013 15:15 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538856
|
|
grim
|
|
|
hezké, nebude nuda.. . kdy u se dostanu a k hydrobloku.. vidím tam i nějaké těsnění. dá se to koupit jako opravná sada? o hydrobloku jsem jetě četl, e kdy blbne tento solenoid a vymění se, tak se to za čas stane znovu, protoe v hydrobloku je vyběhaný nějaký pístek. prý se to dá udělat tak, e se to obrobí a dá o něco větí pístek, pak by to mělo být v pořádku. pravda nebo to mám pustit z hlavy? ..radi se blbě zeptám, ne dělat chytrého..
jj, ty hodnoty pro solenoid u jsem nael. kdy je problém, tak by to mělo ukazovat stále 6,5b.
hezké, nebude nuda.. :). kdy u se dostanu a k hydrobloku.. vidím tam i nějaké těsnění. dá se to koupit jako opravná sada? o hydrobloku jsem jetě četl, e kdy blbne tento solenoid a vymění se, tak se to za čas stane znovu, protoe v hydrobloku je vyběhaný nějaký pístek. prý se to dá udělat tak, e se to obrobí a dá o něco větí pístek, pak by to mělo být v pořádku. pravda nebo to mám pustit z hlavy? ..radi se blbě zeptám, ne dělat chytrého..
jj, ty hodnoty pro solenoid u jsem nael. kdy je problém, tak by to mělo ukazovat stále 6,5b.
|
|
13.01.2013 15:31 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538861
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Těsnění se kupuje jenom v sadě s selenoidem. Ty pístky nemusí řeit, ty opravdu vydrí. Pokud je ovem neupustí na zem S tím tlakem pravdu dí
Těsnění se kupuje jenom v sadě s selenoidem. Ty pístky nemusí řeit, ty opravdu vydrí. Pokud je ovem neupustí na zem :-) S tím tlakem pravdu dí :-)
|
|
13.01.2013 16:16 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538888
|
|
grim
|
|
|
myslel jsem spí těsnění co budou potřeba. třeba na víko,... za ty prachy by mě pěkně nasrali, kdy by k solenoidu nedali gumičku za pár kaček
myslel jsem spí těsnění co budou potřeba. třeba na víko,... za ty prachy by mě pěkně nasrali, kdy by k solenoidu nedali gumičku za pár kaček :)
|
|
13.01.2013 16:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2538892
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Na víko nepotřebuje nové těsnění, je tam gumové a to něco vydrí.
Na víko nepotřebuje nové těsnění, je tam gumové a to něco vydrí.
|
|
| |
|
|