Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Automatická převodovka AL4 - nouzový režim
|< < 1 2 3 4 5 ... 6 > >|
12.06.2012 20:36 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483656
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Jasně rozdělovač tlaku

12.06.2012 20:37 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483657
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
přiznávám že mi nic neříka rozdělovač tlaku. Mám komplet dokumentaci na celou převodovku AL4 ale rozdělovač tlaku ne ne. Hydraulický blok to ano ale jinak ne.
Šepleta: tak už nám to řekni

12.06.2012 22:16 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483683
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
přiznávám že mi nic neříka rozdělovač tlaku. Mám komplet dokumentaci na celou převodovku AL4 ale rozdělovač tlaku ne ne. Hydraulický blok to ano ale jinak ne.
Šepleta: tak už nám to řekni


Rozdelovač tlaku = asi to železný mezi motorem a řevodovkou

12.06.2012 23:09 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483693
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
přiznávám že mi nic neříka rozdělovač tlaku. Mám komplet dokumentaci na celou převodovku AL4 ale rozdělovač tlaku ne ne. Hydraulický blok to ano ale jinak ne.
Šepleta: tak už nám to řekni

hydroblok pre teba, rozdelovač tlaku pre mna

13.06.2012 08:05 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483712
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Já si to myslel Stejně je to zajímavé kolikrát v servisu nepřijdou na to že je zrovna tento díl vadný. U mé převodovky vyměnili od hydroměniče i s olejovým čerpadlem přes obložení na dvojce až po selenoidy na regulaci tlaku oleje a převodovku ne a ne zprovoznit. Až výměna hydrobloku (rozdělovače tlaku) zprovoznila AP.
No jsem rád že to funguje v pořádku.

13.06.2012 08:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483713
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
kamárat má X2 1,9TD s AL4 a auto má už 215tis km a div sa svetu prevodovka ide furt bez problémov a to chodí ako prase na tom aute, a predal som mu ju s 170tis km a do vtedy neviem kolkokrát sa menil v nej olej....on už teraz vykonal druhú výmenu oleja

13.06.2012 08:49 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483714
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
No právě to je to co říkám furt, olej se musí měnit a ne že ne Teď se chystám taky na další výměnu. Měním po 30000Km a bude klid

13.06.2012 09:02 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483715
Šepleta
Město: Liptovský MIkuláš, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi ExclusivePočet příspěvků: 75

99 Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
No právě to je to co říkám furt, olej se musí měnit a ne že ne Teď se chystám taky na další výměnu. Měním po 30000Km a bude klid

good choice

13.06.2012 10:14 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2483717
tomc
Město: Rožnov pod Radhoštěm, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 337
99 Poslat soukromou zprávu
já jezdím po lesních cestách tak olej měním po 15tkm.jediný poznatek je,že tlačítko vločky je dobré do města do hor z řetězy se nehodí řadím manuálně za 1 a stím se dá už vyjet ta investice do kartonu oleje je mizivá proti opravě či výměně na tachometru je přes 230tkm a převodovka chodí jak víno

13.01.2013 12:07 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538784
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
tak.. a jsem taky v nouzáku. a nezakládám nové téma, tak trošku opráším toto. možná už se tato situace stala (to mohlo urychlit řešení pro mě). teď k problému.. včera proběhla výměna oleje (tímto ještě jednou díky jumepovi za jeho zkušenosti a ochotu) a po výměně jsem jel domů a asi po 3km cuknutí, kontrolka "service" a převodovka fungovala jen na 3. stupni. tak jsem zastavil vypnul klíček a po otočení to bylo ok. nicméně, než jsem dojel zpátky k jumepovi, tak se to stalo znovu. jumep na to mrkl přes diag a výsledek byl takový - fault 06 a nesmyslné hodnoty typu (jumep mě kdyžtak určitě doplní/opraví): teplota oleje -100°C, otáčky motoru motoru a převodovky kolem 5000.
napadá někoho něco konkrétního nebo nezbývá než zkoušet..?

13.01.2013 13:20 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538799
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, kód závady 06 znamená poruchu tlaku oleje.
Buď špatný selenoid nebo a to asi nejspíše, po výměně oleje se uvolnila nečistota a přicpala kanálky v hydrobloku. Vypustit olej, demontovat hydroblok, rozebrat a pořádně vyčistit. Používám na to sprej na odmašování brzd
Taky to může být jen nějaký blud když to hlásí tolik závad. Odpojit baterku, teď ovšem nevím na jak dlouho a pak zase zapojit. Tím se resetuje vše co se převodovka naučila. Dá se to i přes diag ale odpojením baterky mᚠjistotu že se bludné indikování závad ztratí A pokud se závady neztratí, tak to může dělat nějaký kablík. Na převodovce je jich dost. Hlavně bych se zaměřil na konektor na převodovce. Jak se tam strkají ruce a nástroje pro otevření nalévacího šroubu, mohl se stát že se tam něco stalo. Je tam trošku horší přístup.

13.01.2013 13:42 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538810
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
adaptaciu a oil vear conunter som resetol, myslim ze ta prevodovka bude mat problem, nakolko to pocitadlo ma mat max hodnotu 32000 a malo 65000

fault 06 je pisany ako nezspecifikovany v aftersales, ak je to porucha tlaku oleja (ktoru som vzdy videl napisanu ako poruchu tlaku oleja) tak potom je mozne ze ked vyhodime hydroblok a vycisti sa + by som kazdopadne vymenil ten solenoid by to mohlo pomoct

v prilohe je fault code z diag, podla tohoto mi to skor prislo ako na nejaky blud typu vypadok spojenia CAN, ale je mozne ze to ma len taku blbu hlasku (kazdopadne robilo mu to aj pred vymenou oleja a olej nebol nejaky hrozny na pohlad, urcite som vypustal aj horsie)

Přílohy:
al4.JPG ( 48372b ) -

13.01.2013 14:39 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538835
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Jumep: pokud ta převodovka blbla již před výměnou oleje tak to opravdu vypadá na hydroblok nebo selenoid. Když budeš měnit selenoid za novější typ Borg Warner, musíš aktualizovat ECU AP.
V každém případě za vyčištění hydrobloku nic nedᚠje to práce tak na dvě - tři hoďky.
Uvidíš sám to svinstvo kterým je vnitřek hydrobloku zaneřáděn. Určitě bych vyčistil i každý selenoid.
Pokud jsou zaneřáděny, mají na svědomí ráznější řazení. Ovšem proč ti to hlásí blbou teplotu oleje a špatné otáčky motoru s převodovkou ti nedokážu říct. Vše najednou nemůže být a tak bych to viděl na nějaký špatný kontakt.

13.01.2013 14:44 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538836
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
jak píše jumep, tak ano, před výměnou mi to udělalo tak 2x nebo 3x. rozdíl po výměně oleje je jen v tom, že teď to dělá po nastartování a rozjezdu skoro hned. diag nemám, ale asi to bude házet pořád to, co vyčetl jumep. a podle toho, co to vypsalo, bych se spíš klonil (i když tomu moc nerozumím) na problém v elektrice. přijde mi divné, že by kvůli poruše solenoidu vypadaly hodnoty z čidel takto bláznivě. jednou se mi stalo, že auto nefungovalo, hlásilo to poruchu plyn pedálu, pak zas nějakou jinou blbost až jsem šel drátek po drátku a objevil jsem jednu uvolněnou kostru.. teď to možná, při troše štěstí, bude asi taky hledání a nakonec to může být nějaká blbost. je to asi lepší jak problém s hydroblokem (solenoidy). zkusit se má všechno, takže:
1.) na jak dlouho je potřeba odpojit baterku?
2.) jaké jsou hodnoty (odporů), které bych měl naměřit na čidlech převodovky?

13.01.2013 14:49 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538838
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
..bobe, byls rychlejší . zkusím teda hledat drátky (už na tom pracuju, venku je fakt kosa) a pak bych poprosil jak postupovat (na co si dát pozor, co si nachystat) při sundání hydrobloku a při čištění. kolik tak vyteče oleje, musím postupovat jako při výměně oleje (tzn. doma to neudělám) nebo stačí odchytit co vyteče a přesně tolik pak dolít?

13.01.2013 15:02 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538842
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Musíš vypustit olej z převodovky protože po demontazi hydrobloku ti toho vyteče strašně moc a nedokažeš to zachytit protože ti to bude téct po celém bloku převodovky. Pokud ti to padalo to nouzáku i před výměnou oleje tak to bude s největší pravděpodobností zaneřáděný hydroblok. V každém případě bych vyměnil i ten selenoid.
Stojí kolem 2000,- a je spolehlivější než ten starý typ. Poznᚠto podle toho že starý typ měl světlý konektor a ten novější má konektor černý. Přílohou posílám schéma hydrobloku.
Následující parametry bys měl změřit přes diagnostiku.
volnoběh zařazeno N: 2,4 - 2,8 barů,
volnoběh zařazeno D: 2,8 - 3,1 barů,
jízda se zatížením při 2200 otáček/min: 11,3 - 11,7 barů
Na obrázku je č.19 regulační ventil tlaku oleje.

Přílohy:
hydroblok.jpg ( 30856b ) -
schema hydroblok 1.jpg ( 21923b ) -
schema hydroblok.png.jpg ( 30683b ) -

13.01.2013 15:15 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538856
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
hezké, nebude nuda.. . když už se dostanu až k hydrobloku.. vidím tam i nějaké těsnění. dá se to koupit jako opravná sada? o hydrobloku jsem ještě četl, že když blbne tento solenoid a vymění se, tak se to za čas stane znovu, protože v hydrobloku je vyběhaný nějaký pístek. prý se to dá udělat tak, že se to obrobí a dá o něco větší pístek, pak by to mělo být v pořádku. pravda nebo to mám pustit z hlavy? ..radši se blbě zeptám, než dělat chytrého..

jj, ty hodnoty pro solenoid už jsem našel. když je problém, tak by to mělo ukazovat stále 6,5b.

13.01.2013 15:31 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538861
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Těsnění se kupuje jenom v sadě s selenoidem. Ty pístky nemusíš řešit, ty opravdu vydrží. Pokud je ovšem neupustíš na zem S tím tlakem pravdu díš

13.01.2013 16:16 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538888
grim
Město: Uherské Hradiště, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 29
99 Poslat soukromou zprávu
myslel jsem spíš těsnění co budou potřeba. třeba na víko,... za ty prachy by mě pěkně nasrali, když by k solenoidu nedali gumičku za pár kaček

13.01.2013 16:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2538892
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
Na víko nepotřebuješ nové těsnění, je tam gumové a to něco vydrží.

|< < 1 2 3 4 5 ... 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator