 | |  |
28.11.2011 21:55 -
Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2428977
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Hezky vecer lidi
Vim ze se tady o automatech uz napsalo hodne ale prakticky bez reseni.
Ma otazka proto zni: mam automat AL4 kde pri otackach nad 2000/min pada prevodovka do nouzoveho
rezimu. Pry casta zavada techto automatu. Diag pokazde ukaze nizky tlak oleje v prevodovce.
Prevodovka je po vymene menice, cerpadla, lamel a elektroventilu, olej ok. Stalo se to uz nekomu z vas ?
Pripominam ze pokud prevodovka radi tak naprosto bez chyb a cukani.
Diky za napady
Hezky vecer lidi
Vim ze se tady o automatech uz napsalo hodne ale prakticky bez reseni.
Ma otazka proto zni: mam automat AL4 kde pri otackach nad 2000/min pada prevodovka do nouzoveho
rezimu. Pry casta zavada techto automatu. Diag pokazde ukaze nizky tlak oleje v prevodovce.
Prevodovka je po vymene menice, cerpadla, lamel a elektroventilu, olej ok. Stalo se to uz nekomu z vas ?
Pripominam ze pokud prevodovka radi tak naprosto bez chyb a cukani.
Diky za napady :-)
|
|
29.11.2011 00:07 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2429033
|
|
jruze
|
|

|
bobe napsal(a): Hezky vecer lidi
Vim ze se tady o automatech uz napsalo hodne ale prakticky bez reseni.
Ma otazka proto zni: mam automat AL4 kde pri otackach nad 2000/min pada prevodovka do nouzoveho
rezimu. Pry casta zavada techto automatu. Diag pokazde ukaze nizky tlak oleje v prevodovce.
Prevodovka je po vymene menice, cerpadla, lamel a elektroventilu, olej ok. Stalo se to uz nekomu z vas ?
Pripominam ze pokud prevodovka radi tak naprosto bez chyb a cukani.
Diky za napady 
A co čidlo tlaku? AL4 nevím jak to tam je,ale kdy umí napsat nízký tlak tak tam musí být
A co čidlo tlaku? AL4 nevím jak to tam je,ale kdy umí napsat nízký tlak tak tam musí být:nevim
|
|
01.12.2011 11:09 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2429788
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Taky jsem na to myslel ale zatím zkouím jiné varianty.
V kádém případě dám vědět jak to skočilo a to teda skončí
Taky jsem na to myslel ale zatím zkouím jiné varianty.
V kádém případě dám vědět jak to skočilo a to teda skončí :-)
|
|
18.12.2011 22:41 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2433586
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Tak mám dalí novinky ohledně převodovky. Zkoueli jsme různé věci jako měření čidla tlaku,
výměnu oleje na dvakrát ale nic nepomohlo ani nenasměrovalo k zjitění závady.
Nakonec jsem koupil v pátek jednu kompletně rozebranou převodovku a jen pro jistotu jsme s Tiefem rozebrali
hydroblok který byl jetě na ní přiroubovaný a kompletně jsme ho vyčistili. Po montái na mou převodovku světe div se, převodovka řadí jako nová. ádné padání do nouzového reimu, řazení plynulé a bez cukání.
Jediné co jsme pouili z původního hydrobloku jsou dva regulační selenoidy.
Tak jsem teď zvědav zdali je to stav dočasný nebo trvalejí Ale je to úasný pocit 
Tiefe díky za pomoc
Tak mám dalí novinky ohledně převodovky. Zkoueli jsme různé věci jako měření čidla tlaku,
výměnu oleje na dvakrát ale nic nepomohlo ani nenasměrovalo k zjitění závady.
Nakonec jsem koupil v pátek jednu kompletně rozebranou převodovku a jen pro jistotu jsme s Tiefem rozebrali
hydroblok který byl jetě na ní přiroubovaný a kompletně jsme ho vyčistili. Po montái na mou převodovku světe div se, převodovka řadí jako nová. ádné padání do nouzového reimu, řazení plynulé a bez cukání.
Jediné co jsme pouili z původního hydrobloku jsou dva regulační selenoidy.
Tak jsem teď zvědav zdali je to stav dočasný nebo trvalejí :-) Ale je to úasný pocit :-)
Tiefe díky za pomoc :-)
|
|
10.06.2012 18:47 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483286
|
|
Zaborák
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|

|
Nevím, jestli tuto převodovku mají i nae C5, ale můj nejlepí přítel mě poádal o pomoc, kdy mu PP u PEUGEOTA 307 hlásí tuto závadu: U automatické převodovky AL4 se občas projevuje závada - kód P0745/P1167. Projeví se jen občas po studeném startu a ujetí asi 1 a 3 km, ne se plně zahřeje motor a při přeřazení. Po zastavení, vypnutí motoru a opětovném startu se u závada nevyskytne.
Kdo umíte pomoci třeba i radou - budeme potěeni.
Ten Paout má najeto 96000km, výměna oleje provedena a nedávno!
Nevím, jestli tuto převodovku mají i nae C5, ale můj nejlepí přítel mě poádal o pomoc, kdy mu PP u PEUGEOTA 307 hlásí tuto závadu: U automatické převodovky AL4 se občas projevuje závada - kód P0745/P1167. Projeví se jen občas po studeném startu a ujetí asi 1 a 3 km, ne se plně zahřeje motor a při přeřazení. Po zastavení, vypnutí motoru a opětovném startu se u závada nevyskytne.:palec
Kdo umíte pomoci třeba i radou - budeme potěeni.
Ten Paout má najeto 96000km, výměna oleje provedena a nedávno!
|
|
10.06.2012 20:02 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483299
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Určitě bych nejdříve udělal diagnostiku přes Lexii. Tá alespoň dokáe napsat více podrobností ohledně závad.
Dále bych se zaměřil na olej v převodovce. Kdy byl měněn naposled, hladina je v pořádku? Kolik má auto vůbec nalítáno?
Určitě bych nejdříve udělal diagnostiku přes Lexii. Tá alespoň dokáe napsat více podrobností ohledně závad.
Dále bych se zaměřil na olej v převodovce. Kdy byl měněn naposled, hladina je v pořádku? Kolik má auto vůbec nalítáno?
|
|
10.06.2012 20:55 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483306
|
|
jumep
|
|

|
peugeot pouziva PP2000
P0745 Pressure Control Solenoid Malfunction
P1167 neviem najst v rychlosti
otazka je, olej bol meneny?
inak tu uz asi len vymena oleja nepomoze a vypada to na hydroblok, v lepsom pripade len solenoid ...
peugeot pouziva PP2000
P0745 Pressure Control Solenoid Malfunction
P1167 neviem najst v rychlosti
otazka je, olej bol meneny?
inak tu uz asi len vymena oleja nepomoze a vypada to na hydroblok, v lepsom pripade len solenoid ...
|
|
11.06.2012 07:19 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483344
|
|
epleta
|
|

|
bobe napsal(a): Tak mám dalí novinky ohledně převodovky. Zkoueli jsme různé věci jako měření čidla tlaku,
výměnu oleje na dvakrát ale nic nepomohlo ani nenasměrovalo k zjitění závady.
Nakonec jsem koupil v pátek jednu kompletně rozebranou převodovku a jen pro jistotu jsme s Tiefem rozebrali
hydroblok který byl jetě na ní přiroubovaný a kompletně jsme ho vyčistili. Po montái na mou převodovku světe div se, převodovka řadí jako nová. ádné padání do nouzového reimu, řazení plynulé a bez cukání.
Jediné co jsme pouili z původního hydrobloku jsou dva regulační selenoidy.
Tak jsem teď zvědav zdali je to stav dočasný nebo trvalejí  Ale je to úasný pocit 
Tiefe díky za pomoc 
zdar bobe pod tým hydroblokom myslí rozdelovač tlaku oleja?
zdar bobe ;-) pod tým hydroblokom myslí rozdelovač tlaku oleja?
|
|
11.06.2012 08:11 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483346
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
jumep. Jasně e Peugeot pouívá PP2000 ovem je to jen program pro Peugeot. Diagnostické zařízení je totoné s Citroenem. Já to napsal blbě 
Chyba P0745 - pravdu dí, můe to znamenat e je vadný selenoid na regulaci tlaku olej a proto můe padat AT do nouzového reimu. Ovem pak by to do nouzáku padalo pořád. Chtělo by to vyměnit olej a po zkouce moná jetě vyčistit hydroblok a nakonec vyměnit dva selenoidy. Ovem po výměně selenoidu se musí aktualizovat soft v řídící jednotce AT.
Kod 1167 znamená AL4 - Porucha regulace tlaku.
jumep. Jasně e Peugeot pouívá PP2000 ovem je to jen program pro Peugeot. Diagnostické zařízení je totoné s Citroenem. Já to napsal blbě :-)
Chyba P0745 - pravdu dí, můe to znamenat e je vadný selenoid na regulaci tlaku olej a proto můe padat AT do nouzového reimu. Ovem pak by to do nouzáku padalo pořád. Chtělo by to vyměnit olej a po zkouce moná jetě vyčistit hydroblok a nakonec vyměnit dva selenoidy. Ovem po výměně selenoidu se musí aktualizovat soft v řídící jednotce AT.
Kod 1167 znamená AL4 - Porucha regulace tlaku.
|
|
11.06.2012 08:20 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483348
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
epleta - tak tak Je v něm 8 selenoidů 6 jich je na řazení ale z 90% odchází zbylé dva. Jeden je hlavní ventil na regulaci tlaku oleje a ten druhy je snad nějaký přepouteč nebo co. přesně to zní ad1)main pressure modulation electrovalve, ad2) converter pressure modulation electrovalve.
epleta - tak tak :-) Je v něm 8 selenoidů :-( 6 jich je na řazení ale z 90% odchází zbylé dva. Jeden je hlavní ventil na regulaci tlaku oleje a ten druhy je snad nějaký přepouteč nebo co. přesně to zní ad1)main pressure modulation electrovalve, ad2) converter pressure modulation electrovalve.
|
|
11.06.2012 19:33 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483434
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
U mne osobně to nebylo vadným selenoidem ale opotřebovaným hydroblokem. I po výměně selenoidu se zavada objevovala. Az po vyměně hydrobloku se ve stabilizovalo. Ovem AL4 trpí nejčastěji prave vadným selenoidem a tím oznamovanou hlákou nizký tlak oleje případně rovnou hlásí vadný selenoid. Pokud AT spadne do nouzáku krátce po startu a pak po znovu nastartování u ne, řekl bych starý olej který je po zahřátí přece jenom řidí. Výměnou oleje rozhodně nic nelze zhorit. Hlavně postupovat dle servisního manuálu.
U mne osobně to nebylo vadným selenoidem ale opotřebovaným hydroblokem. I po výměně selenoidu se zavada objevovala. Az po vyměně hydrobloku se ve stabilizovalo. Ovem AL4 trpí nejčastěji prave vadným selenoidem a tím oznamovanou hlákou nizký tlak oleje případně rovnou hlásí vadný selenoid. Pokud AT spadne do nouzáku krátce po startu a pak po znovu nastartování u ne, řekl bych starý olej který je po zahřátí přece jenom řidí. Výměnou oleje rozhodně nic nelze zhorit. Hlavně postupovat dle servisního manuálu.
|
|
12.06.2012 08:14 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483526
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
No mám doma jednu rozebranou Geniálně jednoduchý systém. Pokud se o ní stará a pravidelně mění olej, je takřka věčná Samozřejmě straně moc záleí na tom kde jezdí. Přece jenom ve městě trpí automat nejvíce.
No mám doma jednu rozebranou :-) Geniálně jednoduchý systém. Pokud se o ní stará a pravidelně mění olej, je takřka věčná :-) Samozřejmě straně moc záleí na tom kde jezdí. Přece jenom ve městě trpí automat nejvíce.
|
|
12.06.2012 09:14 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483528
|
|
jruze
|
|

|
Proč tu jednoduchou převodovku neopraví?
Polovička specializovaných servisů dle hodnocení nejsou tak docela úspěný pokud nevymění téměř cela střeva převodovky,nebo gear blok.Ucpané kanály =totální pokození AP - oni z 90% jsou úspění kdy jsou spálené lamely,nebo teče olej)
1/4 převodovek odejde po výměně oleje protoe je tak vyběhaná a přicpané kanály pouíváním se starým neměněným olejem(díky starému oleji,který nemá patřičné mazací schopnosti a obsahuje mnostvý nečistot)-to buď ucpe filtr,nebo kanálky a výsledek je jasný.Olej nejen mae,ale i chladí - kdy se zanesou kanálky....
Proč tu jednoduchou převodovku neopraví?:-))))
Polovička specializovaných servisů dle hodnocení nejsou tak docela úspěný pokud nevymění téměř cela střeva převodovky,nebo gear blok.Ucpané kanály =totální pokození AP - oni z 90% jsou úspění kdy jsou spálené lamely,nebo teče olej)
1/4 převodovek odejde po výměně oleje protoe je tak vyběhaná a přicpané kanály pouíváním se starým neměněným olejem(díky starému oleji,který nemá patřičné mazací schopnosti a obsahuje mnostvý nečistot)-to buď ucpe filtr,nebo kanálky a výsledek je jasný.Olej nejen mae,ale i chladí - kdy se zanesou kanálky....
|
|
12.06.2012 11:08 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483549
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Protoe bych musel do ní investovat nemalou částku na výměnu vech lamel + těsnění plus brzdy atd atd. Já nikde nepsal e ji chci opravit a třeba jednou moná i jo. Já jen psal e je geniálně jednoduchá co se týče systému ovem na opravu je kadá převodovka drahá. 
Protoe bych musel do ní investovat nemalou částku na výměnu vech lamel + těsnění plus brzdy atd atd. Já nikde nepsal e ji chci opravit a třeba jednou moná i jo.:-) Já jen psal e je geniálně jednoduchá co se týče systému ovem na opravu je kadá převodovka drahá. :-):-))))
|
|
12.06.2012 15:01 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483578
|
|
epleta
|
|

|
no ja ked som rieil problém s AL4 tak len rozbočovač tlaku stál 900e....
jo bobe a kamarát čo sa zaoberá opravou automatov mi tvrdil e típek z Čiech od ktorého bere diely na prevodovky mu tvrdil e AL je tak kontrukčne na prevodovka e on osobne by sa bál niekam ďalej na nej vybra
no ja ked som rieil problém s AL4 tak len rozbočovač tlaku stál 900e....:-o
jo bobe a kamarát čo sa zaoberá opravou automatov mi tvrdil e típek z Čiech od ktorého bere diely na prevodovky mu tvrdil e AL je tak kontrukčne na prevodovka e on osobne by sa bál niekam ďalej na nej vybra :-))))
|
|
12.06.2012 18:21 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483635
|
|
Zaborák
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|

|
Najeto téměř 100 tis. výměna oleje v 95 tis! Asi to přijde kamaráda dost draho!
Najeto téměř 100 tis. výměna oleje v 95 tis! Asi to přijde kamaráda dost draho!:-((((
|
|
12.06.2012 18:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483640
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Tak vidí, kdy jsem já hledal servis na AP tak kadý koho jsem oslovil mi říkal e se nemám čeho bát, e je to ta nejjednoduí převodovka jaká kdy byla vyrobena. Co člověk to jiný názor. Fakt nevím co myslí tím rozbočovač tlaku, hydroblok ? Pokud ano tak ten stojí 20000,- u citroenu a dá se sehnat ji za 15000,- a upozorňuji e je to kompletní sestava.
Tak vidí, kdy jsem já hledal servis na AP tak kadý koho jsem oslovil mi říkal e se nemám čeho bát, e je to ta nejjednoduí převodovka jaká kdy byla vyrobena. Co člověk to jiný názor. Fakt nevím co myslí tím rozbočovač tlaku, hydroblok ? Pokud ano tak ten stojí 20000,- u citroenu a dá se sehnat ji za 15000,- a upozorňuji e je to kompletní sestava.
|
|
12.06.2012 19:38 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2483645
|
|
epleta
|
|

|
no rozdelovač tlaku mám na mysli
no rozdelovač tlaku mám na mysli :)
|
|
| |
|
|