 | |  |
07.10.2011 17:46 -
problém s 4hp20
|
2417863
|
|
pcborec
|
|
|
potřeboval bych radu od někoho kdo má zkušenosti s automatickýma převodovkama.
mám peugeot 407 s automatem 4hp20. to je asi stejná převodovka jako v C5.
automat řadí krásně, necuká, mám však podezření na nějakou závdu.
Pokud jedu do kopečka a motor má 1400-1500 otáček a už nemá výkon, tak pokud nepřidam vic plynu aby podřadil tak jakoby se automat snažil rozpojovat a spojovat.. začne to houpat s otáčkama.
To samé pokud jedu na rovince delši dobu stejnou rychlostí, třeba 1800 otáček tak po chvilce začne jakoby automat rozpojovat a spojovat a začne to houpat s otačkama. pokud přidám více plynu tak automat s motorem zaberou a problém se ztratí. mám pocit že po zahřátí to dělá častěji.
Chystám se vyměnit olej, auto jsem koupil nedávno, najeto 138 000km. Předpokladam že olej v převodovce nikdo nikdy neměnil. Olej v motoru jsem už měnil a byl černý jak boty.
Mám kolisani otaček a odpojovani automatu nějak řešit, nechat udělat nějakou diagnostiku, nebo to je běžná vlastnost těch převodovek? Auto necuka, jede krásně, jen je to nepřijemné že to houpe s otačkama a tím padem i se zvukem motoru. Děkuji za rady
potřeboval bych radu od někoho kdo má zkušenosti s automatickýma převodovkama.
mám peugeot 407 s automatem 4hp20. to je asi stejná převodovka jako v C5.
automat řadí krásně, necuká, mám však podezření na nějakou závdu.
Pokud jedu do kopečka a motor má 1400-1500 otáček a už nemá výkon, tak pokud nepřidam vic plynu aby podřadil tak jakoby se automat snažil rozpojovat a spojovat.. začne to houpat s otáčkama.
To samé pokud jedu na rovince delši dobu stejnou rychlostí, třeba 1800 otáček tak po chvilce začne jakoby automat rozpojovat a spojovat a začne to houpat s otačkama. pokud přidám více plynu tak automat s motorem zaberou a problém se ztratí. mám pocit že po zahřátí to dělá častěji.
Chystám se vyměnit olej, auto jsem koupil nedávno, najeto 138 000km. Předpokladam že olej v převodovce nikdo nikdy neměnil. Olej v motoru jsem už měnil a byl černý jak boty.
Mám kolisani otaček a odpojovani automatu nějak řešit, nechat udělat nějakou diagnostiku, nebo to je běžná vlastnost těch převodovek? Auto necuka, jede krásně, jen je to nepřijemné že to houpe s otačkama a tím padem i se zvukem motoru. Děkuji za rady
|
|
07.10.2011 18:08 -
Re: problém s 4hp20
|
2417869
|
|
jruze
|
|

|
Vyměň olej - normální to není.K výměně oleje stejně potřebuješ diag tak to hned může zkontrolovat.Potřebuješ 4.L oleje - víc nevypustíš.Bližší postup najdeš v rozcestníku 1. strana, nebo zadej do hledání v pravo nahoře.
Vyměň olej - normální to není.K výměně oleje stejně potřebuješ diag tak to hned může zkontrolovat.Potřebuješ 4.L oleje - víc nevypustíš.Bližší postup najdeš v rozcestníku 1. strana, nebo zadej do hledání v pravo nahoře.
|
|
07.10.2011 19:24 -
Re: problém s 4hp20
|
2417880
|
|
Hanz 397
|
|

|
Už jsem přesně tenhle problém řešil mockrát na BMW s ZF převodovkou 6HPxxx(je konstrukcí vnitřností a fungováním hodně podobná té naší) a dělal to měnič točivého momentu. Když to nedělalo moc,tak to docela odstranila dvakrát provedená výměna oleje(v podstatě jakoby průplach) a smazání adaptací převodovky. Akorát že tam na rozdíl od nás jde při té výměně vyměnit bez problémů i filtr. Ale když to dělalo hodně-že to najednou stáhlo otáčky třeba i o 600-tak ten olej byl na chvíli a nepomohla ani jen výměna samotného wandleru. Musela se vyměnit/nechat repasovat celá převodovka. Jo a paměť závad byla vždycky čistá...
Už jsem přesně tenhle problém řešil mockrát na BMW s ZF převodovkou 6HPxxx(je konstrukcí vnitřností a fungováním hodně podobná té naší) a dělal to měnič točivého momentu. Když to nedělalo moc,tak to docela odstranila dvakrát provedená výměna oleje(v podstatě jakoby průplach) a smazání adaptací převodovky. Akorát že tam na rozdíl od nás jde při té výměně vyměnit bez problémů i filtr. Ale když to dělalo hodně-že to najednou stáhlo otáčky třeba i o 600-tak ten olej byl na chvíli a nepomohla ani jen výměna samotného wandleru. Musela se vyměnit/nechat repasovat celá převodovka.:nevim Jo a paměť závad byla vždycky čistá...
|
|
07.10.2011 23:44 -
Re: problém s 4hp20
|
2417931
|
|
pcborec
|
|
|
super, diky za rady.. na navod na vyměnu oleje jsem koukal, jak dlouho trva zahřati oleje při doliti? stači nechat motor běžet v P, nebo na zvedaku v D a protočit převodovku?
Hanz: smazani adaptaci mysliš co? ma to nějakou pamět kde se to uči řadit a uklada si to nějake vysledky? smazat to pujde přes klasickou diagnostiku peugeot planet 2000?
super, diky za rady.. na navod na vyměnu oleje jsem koukal, jak dlouho trva zahřati oleje při doliti? stači nechat motor běžet v P, nebo na zvedaku v D a protočit převodovku?
Hanz: smazani adaptaci mysliš co? ma to nějakou pamět kde se to uči řadit a uklada si to nějake vysledky? smazat to pujde přes klasickou diagnostiku peugeot planet 2000?
|
|
08.10.2011 00:11 -
Re: problém s 4hp20
|
2417932
|
|
Darja
|
|

|
návod na výměnu oleje v AP máš v rozcestníku. Pokud nebudeš něčemu rozumět, tak se zeptej
návod na výměnu oleje v AP máš v rozcestníku. Pokud nebudeš něčemu rozumět, tak se zeptej :)
|
|
08.10.2011 18:18 -
Re: problém s 4hp20
|
2417968
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze odpověděl za mě. S tou PSA diagnostikou jsem se já setkal jen jako zákazník v servise,takže on s tím bude mít o hodně víc zkušeností než já.
jruze odpověděl za mě. S tou PSA diagnostikou jsem se já setkal jen jako zákazník v servise,takže on s tím bude mít o hodně víc zkušeností než já.
|
|
08.10.2011 19:18 -
Re: problém s 4hp20
|
2417980
|
|
pcborec
|
|
|
Hanz 397: takže tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udržovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomuže.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
Hanz 397: takže tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udržovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomuže.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
|
|
08.10.2011 19:31 -
Re: problém s 4hp20
|
2417983
|
|
tief
|
|
|
Kdyz je tam oleje dost tak to nepomuze, kdyz je ho tam malo tak UZ to nepomuze, nejspis hydromenic ...
Kdyz je tam oleje dost tak to nepomuze, kdyz je ho tam malo tak UZ to nepomuze, nejspis hydromenic ...
|
|
08.10.2011 20:23 -
Re: problém s 4hp20
|
2417985
|
|
Ales
|
Město: Prachatice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
to pcborec: měl jsem taky před časem ihned po koupi auta v roce 2007 problém s aut. převodovkou (při řezení z 3 na 4 to kopalo) a jelikož auto mělo najeto skoro 200000km rozhodl jsem se nakonec pro radikální řešení => repase celé převodovky. Výměna lamel, repase hydroměniče, nový filtr i kapalinu a stálo to 30000Kč + vyndání převodovky z auta a zpětná montáž v servisu byla zvlášť. Od tý doby auto jede jak po másle občas poznám řazení jen podle zvuku motoru a rafiky otáčkoměru.
to pcborec: měl jsem taky před časem ihned po koupi auta v roce 2007 problém s aut. převodovkou (při řezení z 3 na 4 to kopalo) a jelikož auto mělo najeto skoro 200000km rozhodl jsem se nakonec pro radikální řešení => repase celé převodovky. Výměna lamel, repase hydroměniče, nový filtr i kapalinu a stálo to 30000Kč + vyndání převodovky z auta a zpětná montáž v servisu byla zvlášť. Od tý doby auto jede jak po másle občas poznám řazení jen podle zvuku motoru a rafiky otáčkoměru.
|
|
08.10.2011 20:34 -
Re: problém s 4hp20
|
2417986
|
|
pcborec
|
|
|
já s řazením nemam vubec problem, jak se to zahřeje tak pokud šlapu vic na plyn řazeni skoro nejde poznat, jen podle zvuku a otaček motoru.. problem mam pokud jedu konstantni rychlost a motor by měl udržovat stejnou rychlost, tak převodovka se začne rozpojovat a spojovat..
ten hydroměnič je uvnitř převodovky? je problem ho vymontovat ven? dá se přes diagnostiku ten hydroměnič zkontrolovat?
koukal jsem že se dá u poláků ten hydroměnič koupit tak za 3000,- kč a celá převodovka tak 12-14 000,- kč
já s řazením nemam vubec problem, jak se to zahřeje tak pokud šlapu vic na plyn řazeni skoro nejde poznat, jen podle zvuku a otaček motoru.. problem mam pokud jedu konstantni rychlost a motor by měl udržovat stejnou rychlost, tak převodovka se začne rozpojovat a spojovat..
ten hydroměnič je uvnitř převodovky? je problem ho vymontovat ven? dá se přes diagnostiku ten hydroměnič zkontrolovat?
koukal jsem že se dá u poláků ten hydroměnič koupit tak za 3000,- kč a celá převodovka tak 12-14 000,- kč
|
|
08.10.2011 21:01 -
Re: problém s 4hp20
|
2417989
|
|
Hanz 397
|
|

|
Ten měnič je tam,kde má manual spojku. Mezi motorem a převodovkou. Vyndáš ho,když vyndáš převodovku. Když se dělá repase,tak ho dobrej servis udělá taky. A jak už jsem psal,tak v paměti závad nic neni(aspoň teda u BMW). Na řazeni to vliv nemá. Jen když je úúúúplně v pr..,tak to při řazení občas docela kopne,ale to už je extrém a je možný,že to dělá převodovka,která je taky ko. Jinak pokaždý,když se jako zdroj závady projevil měnič,tak to dělalo přesně to,co popisuješ. Jinak ta výměna oleje pomůže jen když se to chytne opravdu úplně v počátku. A taky ne vždycky.
Ten měnič je tam,kde má manual spojku. Mezi motorem a převodovkou. Vyndáš ho,když vyndáš převodovku. Když se dělá repase,tak ho dobrej servis udělá taky. A jak už jsem psal,tak v paměti závad nic neni(aspoň teda u BMW). Na řazeni to vliv nemá. Jen když je úúúúplně v pr..,tak to při řazení občas docela kopne,ale to už je extrém a je možný,že to dělá převodovka,která je taky ko. Jinak pokaždý,když se jako zdroj závady projevil měnič,tak to dělalo přesně to,co popisuješ. Jinak ta výměna oleje pomůže jen když se to chytne opravdu úplně v počátku. A taky ne vždycky.
|
|
08.10.2011 21:03 -
Re: problém s 4hp20
|
2417990
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
pcborec napsal(a): Hanz 397: takže tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udržovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomuže.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
naceny dílu se můžešmrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
.link.
otázka je zda je špatný hdm, cukání můžezpůsobovat klidně něco od motoru,špatný hdm se chová spíš velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píšeš,že to dělá do kopce tedy při zátěži,takže třeba ze 4 na trojku ,to by spíš způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
naceny dílu se můžešmrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
http://www.prag-info.cz/_shop/Aupetshop_4HP20.TC10_CONVERTER_RENAULT_PEUGEOT_CITROEN_4HP20-MTE4NA-137519.html
otázka je zda je špatný hdm, cukání můžezpůsobovat klidně něco od motoru,špatný hdm se chová spíš velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píšeš,že to dělá do kopce tedy při zátěži,takže třeba ze 4 na trojku ,to by spíš způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
|
|
08.10.2011 21:15 -
Re: problém s 4hp20
|
2417992
|
|
Hanz 397
|
|

|
toskey napsal(a): naceny dílu se můžešmrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
.link.
otázka je zda je špatný hdm, cukání můžezpůsobovat klidně něco od motoru,špatný hdm se chová spíš velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píšeš,že to dělá do kopce tedy při zátěži,takže třeba ze 4 na trojku ,to by spíš způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
Ale prokluz už je elektricky diagnostikovatelnej(rozdíl otáček vstup-výstup měniče). A ten způsobuje opotřebenej wandler. Napsal jsem to špatně. Tuhle popsanou chybu dělá jeho ovládání. Právě proto nepomůže jeho výměna,ale výměna oleje OBČAS jo.
Ale prokluz už je elektricky diagnostikovatelnej(rozdíl otáček vstup-výstup měniče). A ten způsobuje opotřebenej wandler. Napsal jsem to špatně. Tuhle popsanou chybu dělá jeho ovládání. Právě proto nepomůže jeho výměna,ale výměna oleje OBČAS jo.
|
|
08.10.2011 22:36 -
Re: problém s 4hp20
|
2418003
|
|
jruze
|
|

|
Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zanešených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom že by prokluzoval- když přidá jedeale kdyý jede bez zátěže hádá se tlakové čidlo s přepouštěcím ventilem - tak jsem to pochopil já.
Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zanešených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom že by prokluzoval- když přidá jedeale kdyý jede bez zátěže hádá se tlakové čidlo s přepouštěcím ventilem - tak jsem to pochopil já.
|
|
08.10.2011 23:22 -
Re: problém s 4hp20
|
2418005
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze napsal(a): Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zanešených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom že by prokluzoval- když přidá jedeale kdyý jede bez zátěže hádá se tlakové čidlo s přepouštěcím ventilem - tak jsem to pochopil já. V podstatě tak to je. To kolísání otáček dělá měnič,ale ne proto,že by byl špatnej,ale proto,že mu to jeho ovládací ventil "nařídí". Nestíhá jím totiž ten zasviněnej olej dost rychle protejkat a i vlastnosti toho oleje už nejsou,jaké by měly být.
V podstatě tak to je. To kolísání otáček dělá měnič,ale ne proto,že by byl špatnej,ale proto,že mu to jeho ovládací ventil "nařídí". Nestíhá jím totiž ten zasviněnej olej dost rychle protejkat a i vlastnosti toho oleje už nejsou,jaké by měly být.
|
|
09.10.2011 18:21 -
Re: problém s 4hp20
|
2418097
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Tu výměnu,bych provedl se sundáním víka,výměnou filtru, a očištěním magnetu, ale nevím jak je to na c5 s pístupností,něko tady psal,že se nedá pořádně sundat víko,bez vyndání převodovky.Ja to dělal na Omeze tam se to dělá celkem dobře (zadokolka) a ani jinak nejde vyměnit olej,víko nemá vypouštěcí šroub
Tu výměnu,bych provedl se sundáním víka,výměnou filtru, a očištěním magnetu, ale nevím jak je to na c5 s pístupností,něko tady psal,že se nedá pořádně sundat víko,bez vyndání převodovky.Ja to dělal na Omeze tam se to dělá celkem dobře (zadokolka) a ani jinak nejde vyměnit olej,víko nemá vypouštěcí šroub:-o
|
|
09.10.2011 18:23 -
Re: problém s 4hp20
|
2418098
|
|
jumep
|
|

|
neporovnavajte skrine prevodoviek v inych autach, to su veci co si kazda automobilka riesi sama, tu sa to da vymenit vraj az po rozpoleni prevodovky .... ale ak sa tam nemenil olej tak skor ako pisem prispevok ho necham vymenit, ak nepomoze, potom skusam ....
ak mi niekde povedia ze olej je dozivotny, podakujem za cas a uz sa tam nevratim na ziaden servis
neporovnavajte skrine prevodoviek v inych autach, to su veci co si kazda automobilka riesi sama, tu sa to da vymenit vraj az po rozpoleni prevodovky .... ale ak sa tam nemenil olej tak skor ako pisem prispevok ho necham vymenit, ak nepomoze, potom skusam ....
ak mi niekde povedia ze olej je dozivotny, podakujem za cas a uz sa tam nevratim na ziaden servis
|
|
09.10.2011 18:38 -
Re: problém s 4hp20
|
2418101
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Už jsem se hodněkrát dočetl,že nestačí měnit jen olej,ale je dobré měnit filtr a očistit magnet. Ja tam tolik špon že se to pouhým vylitím oleje a nalitím pořádně nevyčistí. Pěknej popis automatický převodovky:
.link.
.link.
je je tam i vidět co zůstává za bordel na dně víka a na magnetu.
Už jsem se hodněkrát dočetl,že nestačí měnit jen olej,ale je dobré měnit filtr a očistit magnet. Ja tam tolik špon že se to pouhým vylitím oleje a nalitím pořádně nevyčistí. Pěknej popis automatický převodovky:
http://www.youtube.com/watch?v=917-styYIyc
http://www.youtube.com/watch?src_vid=917-styYIyc&annotation_id=annotation_887467&v=4h9Ptif-_is&feature=iv
je je tam i vidět co zůstává za bordel na dně víka a na magnetu.
|
|
| |
|
|