| | |
07.10.2011 17:46 -
problém s 4hp20
|
2417863
|
|
pcborec
|
|
|
potřeboval bych radu od někoho kdo má zkuenosti s automatickýma převodovkama.
mám peugeot 407 s automatem 4hp20. to je asi stejná převodovka jako v C5.
automat řadí krásně, necuká, mám vak podezření na nějakou závdu.
Pokud jedu do kopečka a motor má 1400-1500 otáček a u nemá výkon, tak pokud nepřidam vic plynu aby podřadil tak jakoby se automat snail rozpojovat a spojovat.. začne to houpat s otáčkama.
To samé pokud jedu na rovince deli dobu stejnou rychlostí, třeba 1800 otáček tak po chvilce začne jakoby automat rozpojovat a spojovat a začne to houpat s otačkama. pokud přidám více plynu tak automat s motorem zaberou a problém se ztratí. mám pocit e po zahřátí to dělá častěji.
Chystám se vyměnit olej, auto jsem koupil nedávno, najeto 138 000km. Předpokladam e olej v převodovce nikdo nikdy neměnil. Olej v motoru jsem u měnil a byl černý jak boty.
Mám kolisani otaček a odpojovani automatu nějak řeit, nechat udělat nějakou diagnostiku, nebo to je běná vlastnost těch převodovek? Auto necuka, jede krásně, jen je to nepřijemné e to houpe s otačkama a tím padem i se zvukem motoru. Děkuji za rady
potřeboval bych radu od někoho kdo má zkuenosti s automatickýma převodovkama.
mám peugeot 407 s automatem 4hp20. to je asi stejná převodovka jako v C5.
automat řadí krásně, necuká, mám vak podezření na nějakou závdu.
Pokud jedu do kopečka a motor má 1400-1500 otáček a u nemá výkon, tak pokud nepřidam vic plynu aby podřadil tak jakoby se automat snail rozpojovat a spojovat.. začne to houpat s otáčkama.
To samé pokud jedu na rovince deli dobu stejnou rychlostí, třeba 1800 otáček tak po chvilce začne jakoby automat rozpojovat a spojovat a začne to houpat s otačkama. pokud přidám více plynu tak automat s motorem zaberou a problém se ztratí. mám pocit e po zahřátí to dělá častěji.
Chystám se vyměnit olej, auto jsem koupil nedávno, najeto 138 000km. Předpokladam e olej v převodovce nikdo nikdy neměnil. Olej v motoru jsem u měnil a byl černý jak boty.
Mám kolisani otaček a odpojovani automatu nějak řeit, nechat udělat nějakou diagnostiku, nebo to je běná vlastnost těch převodovek? Auto necuka, jede krásně, jen je to nepřijemné e to houpe s otačkama a tím padem i se zvukem motoru. Děkuji za rady
|
|
07.10.2011 18:08 -
Re: problém s 4hp20
|
2417869
|
|
jruze
|
|
|
Vyměň olej - normální to není.K výměně oleje stejně potřebuje diag tak to hned můe zkontrolovat.Potřebuje 4.L oleje - víc nevypustí.Blií postup najde v rozcestníku 1. strana, nebo zadej do hledání v pravo nahoře.
Vyměň olej - normální to není.K výměně oleje stejně potřebuje diag tak to hned můe zkontrolovat.Potřebuje 4.L oleje - víc nevypustí.Blií postup najde v rozcestníku 1. strana, nebo zadej do hledání v pravo nahoře.
|
|
07.10.2011 19:24 -
Re: problém s 4hp20
|
2417880
|
|
Hanz 397
|
|
|
U jsem přesně tenhle problém řeil mockrát na BMW s ZF převodovkou 6HPxxx(je konstrukcí vnitřností a fungováním hodně podobná té naí) a dělal to měnič točivého momentu. Kdy to nedělalo moc,tak to docela odstranila dvakrát provedená výměna oleje(v podstatě jakoby průplach) a smazání adaptací převodovky. Akorát e tam na rozdíl od nás jde při té výměně vyměnit bez problémů i filtr. Ale kdy to dělalo hodně-e to najednou stáhlo otáčky třeba i o 600-tak ten olej byl na chvíli a nepomohla ani jen výměna samotného wandleru. Musela se vyměnit/nechat repasovat celá převodovka. Jo a pamě závad byla vdycky čistá...
U jsem přesně tenhle problém řeil mockrát na BMW s ZF převodovkou 6HPxxx(je konstrukcí vnitřností a fungováním hodně podobná té naí) a dělal to měnič točivého momentu. Kdy to nedělalo moc,tak to docela odstranila dvakrát provedená výměna oleje(v podstatě jakoby průplach) a smazání adaptací převodovky. Akorát e tam na rozdíl od nás jde při té výměně vyměnit bez problémů i filtr. Ale kdy to dělalo hodně-e to najednou stáhlo otáčky třeba i o 600-tak ten olej byl na chvíli a nepomohla ani jen výměna samotného wandleru. Musela se vyměnit/nechat repasovat celá převodovka.:nevim Jo a pamě závad byla vdycky čistá...
|
|
07.10.2011 23:44 -
Re: problém s 4hp20
|
2417931
|
|
pcborec
|
|
|
super, diky za rady.. na navod na vyměnu oleje jsem koukal, jak dlouho trva zahřati oleje při doliti? stači nechat motor běet v P, nebo na zvedaku v D a protočit převodovku?
Hanz: smazani adaptaci mysli co? ma to nějakou pamět kde se to uči řadit a uklada si to nějake vysledky? smazat to pujde přes klasickou diagnostiku peugeot planet 2000?
super, diky za rady.. na navod na vyměnu oleje jsem koukal, jak dlouho trva zahřati oleje při doliti? stači nechat motor běet v P, nebo na zvedaku v D a protočit převodovku?
Hanz: smazani adaptaci mysli co? ma to nějakou pamět kde se to uči řadit a uklada si to nějake vysledky? smazat to pujde přes klasickou diagnostiku peugeot planet 2000?
|
|
08.10.2011 00:11 -
Re: problém s 4hp20
|
2417932
|
|
Darja
|
|
|
návod na výměnu oleje v AP má v rozcestníku. Pokud nebude něčemu rozumět, tak se zeptej
návod na výměnu oleje v AP má v rozcestníku. Pokud nebude něčemu rozumět, tak se zeptej :)
|
|
08.10.2011 18:18 -
Re: problém s 4hp20
|
2417968
|
|
Hanz 397
|
|
|
jruze odpověděl za mě. S tou PSA diagnostikou jsem se já setkal jen jako zákazník v servise,take on s tím bude mít o hodně víc zkueností ne já.
jruze odpověděl za mě. S tou PSA diagnostikou jsem se já setkal jen jako zákazník v servise,take on s tím bude mít o hodně víc zkueností ne já.
|
|
08.10.2011 19:18 -
Re: problém s 4hp20
|
2417980
|
|
pcborec
|
|
|
Hanz 397: take tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udrovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomue.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
Hanz 397: take tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udrovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomue.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
|
|
08.10.2011 19:31 -
Re: problém s 4hp20
|
2417983
|
|
tief
|
|
|
Kdyz je tam oleje dost tak to nepomuze, kdyz je ho tam malo tak UZ to nepomuze, nejspis hydromenic ...
Kdyz je tam oleje dost tak to nepomuze, kdyz je ho tam malo tak UZ to nepomuze, nejspis hydromenic ...
|
|
08.10.2011 20:23 -
Re: problém s 4hp20
|
2417985
|
|
Ales
|
Město: Prachatice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
to pcborec: měl jsem taky před časem ihned po koupi auta v roce 2007 problém s aut. převodovkou (při řezení z 3 na 4 to kopalo) a jeliko auto mělo najeto skoro 200000km rozhodl jsem se nakonec pro radikální řeení => repase celé převodovky. Výměna lamel, repase hydroměniče, nový filtr i kapalinu a stálo to 30000Kč + vyndání převodovky z auta a zpětná montá v servisu byla zvlá. Od tý doby auto jede jak po másle občas poznám řazení jen podle zvuku motoru a rafiky otáčkoměru.
to pcborec: měl jsem taky před časem ihned po koupi auta v roce 2007 problém s aut. převodovkou (při řezení z 3 na 4 to kopalo) a jeliko auto mělo najeto skoro 200000km rozhodl jsem se nakonec pro radikální řeení => repase celé převodovky. Výměna lamel, repase hydroměniče, nový filtr i kapalinu a stálo to 30000Kč + vyndání převodovky z auta a zpětná montá v servisu byla zvlá. Od tý doby auto jede jak po másle občas poznám řazení jen podle zvuku motoru a rafiky otáčkoměru.
|
|
08.10.2011 20:34 -
Re: problém s 4hp20
|
2417986
|
|
pcborec
|
|
|
já s řazením nemam vubec problem, jak se to zahřeje tak pokud lapu vic na plyn řazeni skoro nejde poznat, jen podle zvuku a otaček motoru.. problem mam pokud jedu konstantni rychlost a motor by měl udrovat stejnou rychlost, tak převodovka se začne rozpojovat a spojovat..
ten hydroměnič je uvnitř převodovky? je problem ho vymontovat ven? dá se přes diagnostiku ten hydroměnič zkontrolovat?
koukal jsem e se dá u poláků ten hydroměnič koupit tak za 3000,- kč a celá převodovka tak 12-14 000,- kč
já s řazením nemam vubec problem, jak se to zahřeje tak pokud lapu vic na plyn řazeni skoro nejde poznat, jen podle zvuku a otaček motoru.. problem mam pokud jedu konstantni rychlost a motor by měl udrovat stejnou rychlost, tak převodovka se začne rozpojovat a spojovat..
ten hydroměnič je uvnitř převodovky? je problem ho vymontovat ven? dá se přes diagnostiku ten hydroměnič zkontrolovat?
koukal jsem e se dá u poláků ten hydroměnič koupit tak za 3000,- kč a celá převodovka tak 12-14 000,- kč
|
|
08.10.2011 21:01 -
Re: problém s 4hp20
|
2417989
|
|
Hanz 397
|
|
|
Ten měnič je tam,kde má manual spojku. Mezi motorem a převodovkou. Vyndá ho,kdy vyndá převodovku. Kdy se dělá repase,tak ho dobrej servis udělá taky. A jak u jsem psal,tak v paměti závad nic neni(aspoň teda u BMW). Na řazeni to vliv nemá. Jen kdy je úúúúplně v pr..,tak to při řazení občas docela kopne,ale to u je extrém a je moný,e to dělá převodovka,která je taky ko. Jinak pokadý,kdy se jako zdroj závady projevil měnič,tak to dělalo přesně to,co popisuje. Jinak ta výměna oleje pomůe jen kdy se to chytne opravdu úplně v počátku. A taky ne vdycky.
Ten měnič je tam,kde má manual spojku. Mezi motorem a převodovkou. Vyndá ho,kdy vyndá převodovku. Kdy se dělá repase,tak ho dobrej servis udělá taky. A jak u jsem psal,tak v paměti závad nic neni(aspoň teda u BMW). Na řazeni to vliv nemá. Jen kdy je úúúúplně v pr..,tak to při řazení občas docela kopne,ale to u je extrém a je moný,e to dělá převodovka,která je taky ko. Jinak pokadý,kdy se jako zdroj závady projevil měnič,tak to dělalo přesně to,co popisuje. Jinak ta výměna oleje pomůe jen kdy se to chytne opravdu úplně v počátku. A taky ne vdycky.
|
|
08.10.2011 21:03 -
Re: problém s 4hp20
|
2417990
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
pcborec napsal(a): Hanz 397: take tobě to na nějakem bmw taky houpalo s otačkama do kopce při nizkych otačkach, nebo na rovince při udrovani rychlosti a 2x vyměna oleje po sobě pomohla a uplně se to ztratilo? v ponděli zkusim domluvit vyměnu oleje, jsem zvědav. převodovku pulit nebudu abych vyměnil filtr, tak snad olej pomue.
jak jsi psal o repasi převodovky, tam se repasuje měnič? na kolik to asi vyjde?
naceny dílu se můemrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
.link.
otázka je zda je patný hdm, cukání můezpůsobovat klidně něco od motoru,patný hdm se chová spí velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píe,e to dělá do kopce tedy při zátěi,take třeba ze 4 na trojku ,to by spí způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
naceny dílu se můemrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
http://www.prag-info.cz/_shop/Aupetshop_4HP20.TC10_CONVERTER_RENAULT_PEUGEOT_CITROEN_4HP20-MTE4NA-137519.html
otázka je zda je patný hdm, cukání můezpůsobovat klidně něco od motoru,patný hdm se chová spí velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píe,e to dělá do kopce tedy při zátěi,take třeba ze 4 na trojku ,to by spí způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
|
|
08.10.2011 21:15 -
Re: problém s 4hp20
|
2417992
|
|
Hanz 397
|
|
|
toskey napsal(a): naceny dílu se můemrknout sem, hdmstojí 10 000 na psa 4HP20
.link.
otázka je zda je patný hdm, cukání můezpůsobovat klidně něco od motoru,patný hdm se chová spí velkým prokluzem při rozjezdu, a ty píe,e to dělá do kopce tedy při zátěi,take třeba ze 4 na trojku ,to by spí způsobovala baypassová spojka na této rychlosti...
Ale prokluz u je elektricky diagnostikovatelnej(rozdíl otáček vstup-výstup měniče). A ten způsobuje opotřebenej wandler. Napsal jsem to patně. Tuhle popsanou chybu dělá jeho ovládání. Právě proto nepomůe jeho výměna,ale výměna oleje OBČAS jo.
Ale prokluz u je elektricky diagnostikovatelnej(rozdíl otáček vstup-výstup měniče). A ten způsobuje opotřebenej wandler. Napsal jsem to patně. Tuhle popsanou chybu dělá jeho ovládání. Právě proto nepomůe jeho výměna,ale výměna oleje OBČAS jo.
|
|
08.10.2011 22:36 -
Re: problém s 4hp20
|
2418003
|
|
jruze
|
|
|
Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zaneených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom e by prokluzoval- kdy přidá jedeale kdyý jede bez zátěe hádá se tlakové čidlo s přepoutěcím ventilem - tak jsem to pochopil já.
Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zaneených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom e by prokluzoval- kdy přidá jedeale kdyý jede bez zátěe hádá se tlakové čidlo s přepoutěcím ventilem - tak jsem to pochopil já.
|
|
08.10.2011 23:22 -
Re: problém s 4hp20
|
2418005
|
|
Hanz 397
|
|
|
jruze napsal(a): Podle mne je chyba v gearboxu - ve snímačích tlaku-zaneených ventilech díky neměněnému oleji a sračkách v něm.Výměna oleje by mohla pomoc.Není to o tom e by prokluzoval- kdy přidá jedeale kdyý jede bez zátěe hádá se tlakové čidlo s přepoutěcím ventilem - tak jsem to pochopil já. V podstatě tak to je. To kolísání otáček dělá měnič,ale ne proto,e by byl patnej,ale proto,e mu to jeho ovládací ventil "nařídí". Nestíhá jím toti ten zasviněnej olej dost rychle protejkat a i vlastnosti toho oleje u nejsou,jaké by měly být.
V podstatě tak to je. To kolísání otáček dělá měnič,ale ne proto,e by byl patnej,ale proto,e mu to jeho ovládací ventil "nařídí". Nestíhá jím toti ten zasviněnej olej dost rychle protejkat a i vlastnosti toho oleje u nejsou,jaké by měly být.
|
|
09.10.2011 18:21 -
Re: problém s 4hp20
|
2418097
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Tu výměnu,bych provedl se sundáním víka,výměnou filtru, a očitěním magnetu, ale nevím jak je to na c5 s pístupností,něko tady psal,e se nedá pořádně sundat víko,bez vyndání převodovky.Ja to dělal na Omeze tam se to dělá celkem dobře (zadokolka) a ani jinak nejde vyměnit olej,víko nemá vypoutěcí roub
Tu výměnu,bych provedl se sundáním víka,výměnou filtru, a očitěním magnetu, ale nevím jak je to na c5 s pístupností,něko tady psal,e se nedá pořádně sundat víko,bez vyndání převodovky.Ja to dělal na Omeze tam se to dělá celkem dobře (zadokolka) a ani jinak nejde vyměnit olej,víko nemá vypoutěcí roub:-o
|
|
09.10.2011 18:23 -
Re: problém s 4hp20
|
2418098
|
|
jumep
|
|
|
neporovnavajte skrine prevodoviek v inych autach, to su veci co si kazda automobilka riesi sama, tu sa to da vymenit vraj az po rozpoleni prevodovky .... ale ak sa tam nemenil olej tak skor ako pisem prispevok ho necham vymenit, ak nepomoze, potom skusam ....
ak mi niekde povedia ze olej je dozivotny, podakujem za cas a uz sa tam nevratim na ziaden servis
neporovnavajte skrine prevodoviek v inych autach, to su veci co si kazda automobilka riesi sama, tu sa to da vymenit vraj az po rozpoleni prevodovky .... ale ak sa tam nemenil olej tak skor ako pisem prispevok ho necham vymenit, ak nepomoze, potom skusam ....
ak mi niekde povedia ze olej je dozivotny, podakujem za cas a uz sa tam nevratim na ziaden servis
|
|
09.10.2011 18:38 -
Re: problém s 4hp20
|
2418101
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
U jsem se hodněkrát dočetl,e nestačí měnit jen olej,ale je dobré měnit filtr a očistit magnet. Ja tam tolik pon e se to pouhým vylitím oleje a nalitím pořádně nevyčistí. Pěknej popis automatický převodovky:
.link.
.link.
je je tam i vidět co zůstává za bordel na dně víka a na magnetu.
U jsem se hodněkrát dočetl,e nestačí měnit jen olej,ale je dobré měnit filtr a očistit magnet. Ja tam tolik pon e se to pouhým vylitím oleje a nalitím pořádně nevyčistí. Pěknej popis automatický převodovky:
http://www.youtube.com/watch?v=917-styYIyc
http://www.youtube.com/watch?src_vid=917-styYIyc&annotation_id=annotation_887467&v=4h9Ptif-_is&feature=iv
je je tam i vidět co zůstává za bordel na dně víka a na magnetu.
|
|
| |
|
|