Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / automatická převodovka - sekání při zahřátí
1 2 > >|
15.09.2011 15:57 - automatická převodovka - sekání při zahřátí 2413941
tomasTT
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
caute,chcem sa opytat..mam automat 6stupnovy,pri preradzovani mi seka ked sa zohreje.moze tam byt zly olej?lebo ked je to studene tak ide vsetko v poriadku neni nic citit..dakujem..

15.09.2011 16:04 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2413947
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Kedy si ten olej menil naposledy ? Bohuzial na 90% to olej nevyriesi ... ale niekedy to pomoze ....

15.09.2011 19:04 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414022
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nebavili sme sa nahodou o tomto u mna?

AM6 toto robi, ak bola zanedbana vymena oleja predtym, prdne cerpadlo a potom zobere zo sebou ostatnu cast prevodovky
nejde o olej, ale o to ze sa to celkovo zohreje a vtedy to zacne robit problem

15.09.2011 22:53 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414160
tomasTT
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
kolko ide do takej prevodovky oleja? a kolko stoji? nevies nahodou?

15.09.2011 22:54 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414161
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
3.5l na vymenu
celkova napln je 8l

ked chces dobehni, ak si to este nemenil

13.05.2013 16:53 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579340
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Chcel by som poprosi o nejaké rady poprípade pomoc pri riešení môjho problému. Vlani som si kúpil jazdený Citroen C5(r.v.05/2006) 2.0HDI 100kW so 6 stupňovým automatom (mal by by Aisin Warner TF 80 SC)
S autom som zatiaž najazdil okolo 7-8000km a už od začiatku ako mám auto sa mi občas stáva že pri preraďovaní z 2 na 3 prevodovka akoby dvojku vyradila , vybehnú otáčky motora vyššie a za 1-2 sekundy potom zaradí trojku pričom samozrejme ten automat kopne. Toto sa stáva výlučne pri vyššej záaži keď je plynový pedál stlačený tak 45% a viac a stáva sa to výlučne len pri preraďovaní medzi 2a3. Keď sa napríklad na križovatke rozbehnem s citom a postupne preradí bez šklbnutia až do trojky potom už ostatné stupne nerobia problémy , môžem na pedál šliapnu viac a prevodovka radí bezchybne bez kopania. Snažím sa jazdi tak aby to nekopalo ale občas neodhadnem silu stlačenia plynu a potom to kopne medzi 2a3. Cez diagnostiku som prezeral či náhodou nebude zapísaná závada automatickej prevodovky , ale všetko je bez chýb. Olej v automate som menil (čiastočná výmena cca 3l) podža odporúčaní som tam dal Mobil ATF3309. Starý olej čo som vypustil bol čistý a bez zápachu spáleniny a podža počítadla najazdených km cez diagnostiku bol menený približne pred 12000km (predchádzajúci majitež). Hladinu som skontroloval pri zohriatí oleja na 60 stupňov a pri naštartovanom motore na vožnobeh v polohe P. Predtým som prebehol všetky polohy voliča. S autom sa dá bez problémov jazdi a dá sa to nauči sa plynule rozbieha po 3 prevodový stupeň aby to nekopalo , ale to nie je riešenie. Ešte jeden poznatok , pri použití sekvenčného radenia to radí lepšie a určite to menej kope pretože keď preraďujem , tak mierne povolím plyn ako pri manuáli a ešte jedna vec , častejšie to robí po zahriatí. Keď je olej chladný , tak to neurobí až po takých 5-10km .
Našiel som na fóre príspevky v ktorých sa píše , že AM6-tky do 2006 roku mali problémy s hydroblokmi ale nevie náhodou niekto ako sa prejavovali tie závady s hydroblokmi ?
Je mi viacmenej jasné , že je potrebná oprava prevodovky , ale či postačí len výmena hydrobloku čo by bolo možné asi aj bez demontáže prevodovky z auta , alebo je potrebná aj výmena lamiel a ostatných dielov.

13.05.2013 16:56 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579342
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
presne takto sa prejavuje ten hydroblok

dokumenty v prilohe
10798 je: June 2, 2006
pripadne je tam pisane cislo na prevodovke

cim dlhsie sa s tym bude jazdit tym horsie v podstate, moze sa znicit hydromenic, poloosy, diferak atd. tie razy tomu proste nerobia dobre

Přílohy:
IR-B2AU6SQ0-Rázy při zařazení všech převodových stupňů pro jízdu vpřed.pdf ( 93937b ) -
IR-B2CW2KQ0-Vibrace při volnoběžných otáčkách v režimu Drive (D) a při rozjezdu, rázy při řazení z 2. na 3. převodový stupeň a z 3. na 4. převodový stupeň, rázy při podřazování z 3. na 2.pdf ( 94282b ) -

13.05.2013 17:21 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579352
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Vežká vďaka za info, vyzerá to naozaj na ten hydroblok. Teraz už len zohna a vymeni. Je možnos na Slovensku poprípade v Čr niekde zohna funkčný a cenovo dostupný od spožahlivého zdroja? Čo všetko obnáša výmena bloku? Je tam potom potrebné niečo nastavova? Alebo sa to len vymení kus za kus.

13.05.2013 17:33 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579373
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
- Upravit hladinu oleje v automatické převodovce (viz příslušná operace)
- Aktualizovat hodnotu počitadla opotřebení oleje Pomocí diagnostického přístroje
- Načtení adaptivních hodnot elektromagnetických ventilů a regulátorů tlaku oleje (v případě výměny hydraulického bloku)

tj. spravit adaptaciu - v ziadnom pripade ju nerob teraz lebo to bude kopat uplne totalne

starsi hydroblok je problem - asi by som sa mu vyhol, ale ako tu niekto niekde pisal, vedia to repasovat a opravit - nejake puzdra v tom sa zoderu, asi tyzden je tomu co to tu niekto niekde pisal

novy v citroene je 1390E - tu je istota ze bude OK, pripadne skusit zohnat napr. u KAPCH za co by mali novy

Přílohy:
B2CG84P0 - Demontហ- montហ_ hydraulický blok.pdf ( 411906b ) -

13.05.2013 17:51 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579389
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Ešte raz vďaka , nevyzerá to tak hrozne a dá sa to zvládnu aj doma. Idem zháňa hydroblok. Dúfam že zoženiem za lepšiu cenu ako v Citroene. Nový je síce nový ale tá cena.

13.05.2013 17:59 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579390
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
no stary nemas nikdy istotu ze je ok

13.05.2013 23:20 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579521
operatorXM
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDiPočet příspěvků: 138

99 Poslat soukromou zprávu
Takto se mi přesně chovala převodovka AM6 u C6. Olej po zahřátí zřídne a nemá vlivem nějakých vnitřních netěsnosti nebo opotřebení hydrobloku dostatečný tlak na zařazení stupně, t.j. vyřadí a než se znovu natlakuje tak je prodleva a pak zařadí do roztočeného motoru.

14.05.2013 19:48 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579663
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Taky mi kope ale spíž za studena a občas. Manuální režim určitě pomáhá-vyzkoušeno. Už jsem koukal po nich na internetu tak od Kapsche za 9000 (píšou bez záruky,tedy stará,použitá),repasovaný jsem v e-shopu neviděl, před týdnem někdo byl v tom .link. a tam mu říkali za 17 000-nějaký repasovaný-mosazný pouzdra, další možnost originál viz jumep, pak jsem viděl ještě na jedněch stránkách repas za 21 000-ale už si nevzpomenu kde. Takže asi nejlevnější ten ZP-automatic.

další nový: .link.

14.05.2013 20:22 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579675
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Dík , budem hžada ešte ďalej , zatiaž to musí počka. Mám pocit , že aj po prejdení 8tkm sa to nezhoršuje - zatiaž. Keď si človek na to dáva pozor ako s tým jazdí , tak to ani nejde pozna , že s tým automatom niečo je. Najskôr asi niečo prišetri a potom sa uvidí. Najradšej by som asi volil nový kus a nie kupova mačku vo vreci.

14.05.2013 21:28 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579727
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kleki napsal(a):
Dík , budem hžada ešte ďalej , zatiaž to musí počka. Mám pocit , že aj po prejdení 8tkm sa to nezhoršuje - zatiaž. Keď si človek na to dáva pozor ako s tým jazdí , tak to ani nejde pozna , že s tým automatom niečo je. Najskôr asi niečo prišetri a potom sa uvidí. Najradšej by som asi volil nový kus a nie kupova mačku vo vreci.


Zajeď k Jumepovi , vyměňte olej a udělat adaptaci - třeba se to zlepší (nic tím nezkazíš)

14.05.2013 21:39 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579753
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Olej som menil ako som už písal vyššie je to pred cca 3000 km a všetko podža predpisu ako má by Mobil ATF3309 . Vytieklo cca 3 l bol čistý a bez zápachu spáleniny , nalial som niečo okolo 3,5l , zahrial na 60 stupňov prebehol pákou všetky polohy a otvoril pri vožnobehu motora kontrolný otvor z ktorého vytieklo prebytočné množstvo a potom som kontrolný zavrel. Cez diagnostiku som našiel , že predtým bol menený olej pred cca 12000 km , čo dával robi asi predchádzajúci majitež. Ja som znovu vynuloval počítadlo. Predpokladám , že je načatý hydroblok a ako Jumep písal asi by som si vežmi nepomohol s adaptáciou , asi by začala kopa viac. Zatiaž to nie je tak hrozné , že by sa s tým nedalo jazdi. Za ten čas čo mám auto som sa už naučil jazdi bez kopania a hlavne v meste na semafóroch používam sekvenčné radenie.

15.05.2013 01:14 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579843
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to s tou adaptaciou mame vyskusane, spravili sme ju a totalne sa to znepojazdnilo, ale menili sme ju za druhu ... bol uz aj menic nacaty - ked sme ho dali von tak v nom krasne nieco hrkalo ako piliny

01.08.2014 20:10 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720694
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Tak po viac ako roku som sa konečne dostal k oprave hydrobloku v automatickej prevodovke AM6. Dlho som pátral a rozhodoval sa či hydroblok vymeni alebo ho necha repasova. Repasia ako som sa na youtube dozvedel spočíva vo výmene opotrebovaných púzdier na lineárnych solenoidoch ktoré priamo ovládajú prevodovku a sú umiestnené na hydrobloku. Je tam aj celkom slušný návod ako sa to dá urobi ale sú k tomu potrebné špeciálne prípravky a potom ešte nastavenie hydrobloku na stolici ,tak túto možnos som zavrhol. Na okolí teda v ČR a SK som oslovil niekožko firiem čo sa automatmi zaoberajú a tí mi ponúkli len nový hydroblok za cca 900 éčiek čo sa mi zdalo dos veža peňazí a že repasiami sa oni nezaoberajú. Tak som teda pátral ďalej a nakoniec sa mi podarilo nájs v PL cez allegro firmu ktorá robí repasy hydroblokov a celkové opravy automatov na všetky možné typy prevodoviek okrem DSG. Ďalší problém nastal , že oni robia len pre požský trh. Tak som našiel firmu AUTOFRA , ktorá to vie sprostredkova a všetko vybaví za vás.
Hydroblok som teda vymontoval podža Jumepovho návodu a poslal na opravu. Za cca 10 dní sa mi vrátil zrepasovaný a dnes som ho konečne zamontoval spä do auta. Popritom samozrejme výmena oleja za nový (celkom sa mi teraz pri vymontovanom bloku podarilo vymeni až 5l oleja) kontrola hladina pri správnej teplote a načítanie adaptívnych hodnôt elektromagnetických ventilov cez diagnostiku. Všetko som to urobil a nakoniec som sa šiel previes s autom. Konečne to bolo super zvezenie , bez šklbania a kopania prevodovky a hlavne to že som si už nemusel dáva pozor na preradenie medzi 2a3 a potom 4a5 , kde mi to robilo najväčšie problémy. Za ten čas čo mám auto som si už zvykol na tú chybnú prevodovku takže nebol problém s tým jazdi bez kopania ale až teraz to bude ono a budem si môc zača užíva automatu naplno.
Ak máte niekto podobné problémy , tak určite doporučujem opravu hydrobloku pretože mňa to vyšlo cca 1/3 ceny nového dielu + doprava a provízia za sprostredkovanie čo bolo asi tak 45 eur. Poliak garantuje , že je to rovnocenný diel ako nový a dáva záruku na opravu 12mesiacov tak uvidím. Dúfam , že nerobím predčasné závery a prevodovka bude fachči dlhú dobu bez problémov.

01.08.2014 20:34 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720695
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kleki napsal(a):
Tak po viac ako roku som sa konečne dostal k oprave hydrobloku v automatickej prevodovke AM6. Dlho som pátral a rozhodoval sa či hydroblok vymeni alebo ho necha repasova. Repasia ako som sa na youtube dozvedel spočíva vo výmene opotrebovaných púzdier na lineárnych solenoidoch ktoré priamo ovládajú prevodovku a sú umiestnené na hydrobloku. Je tam aj celkom slušný návod ako sa to dá urobi ale sú k tomu potrebné špeciálne prípravky a potom ešte nastavenie hydrobloku na stolici ,tak túto možnos som zavrhol. Na okolí teda v ČR a SK som oslovil niekožko firiem čo sa automatmi zaoberajú a tí mi ponúkli len nový hydroblok za cca 900 éčiek čo sa mi zdalo dos veža peňazí a že repasiami sa oni nezaoberajú. Tak som teda pátral ďalej a nakoniec sa mi podarilo nájs v PL cez allegro firmu ktorá robí repasy hydroblokov a celkové opravy automatov na všetky možné typy prevodoviek okrem DSG. Ďalší problém nastal , že oni robia len pre požský trh. Tak som našiel firmu AUTOFRA , ktorá to vie sprostredkova a všetko vybaví za vás.
Hydroblok som teda vymontoval podža Jumepovho návodu a poslal na opravu. Za cca 10 dní sa mi vrátil zrepasovaný a dnes som ho konečne zamontoval spä do auta. Popritom samozrejme výmena oleja za nový (celkom sa mi teraz pri vymontovanom bloku podarilo vymeni až 5l oleja) kontrola hladina pri správnej teplote a načítanie adaptívnych hodnôt elektromagnetických ventilov cez diagnostiku. Všetko som to urobil a nakoniec som sa šiel previes s autom. Konečne to bolo super zvezenie , bez šklbania a kopania prevodovky a hlavne to že som si už nemusel dáva pozor na preradenie medzi 2a3 a potom 4a5 , kde mi to robilo najväčšie problémy. Za ten čas čo mám auto som si už zvykol na tú chybnú prevodovku takže nebol problém s tým jazdi bez kopania ale až teraz to bude ono a budem si môc zača užíva automatu naplno.
Ak máte niekto podobné problémy , tak určite doporučujem opravu hydrobloku pretože mňa to vyšlo cca 1/3 ceny nového dielu + doprava a provízia za sprostredkovanie čo bolo asi tak 45 eur. Poliak garantuje , že je to rovnocenný diel ako nový a dáva záruku na opravu 12mesiacov tak uvidím. Dúfam , že nerobím predčasné závery a prevodovka bude fachči dlhú dobu bez problémov.


C.C.C.A. - určitě se budou hodit více lidem.

01.08.2014 21:05 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720697
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Už som to tam dal ale napísalo mi , že to čaká na schválenie

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator