Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / automatická převodovka - sekání při zahřátí
1 2 > >|
15.09.2011 15:57 - automatická převodovka - sekání při zahřátí 2413941
tomasTT
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
caute,chcem sa opytat..mam automat 6stupnovy,pri preradzovani mi seka ked sa zohreje.moze tam byt zly olej?lebo ked je to studene tak ide vsetko v poriadku neni nic citit..dakujem..

15.09.2011 16:04 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2413947
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Kedy si ten olej menil naposledy ? Bohuzial na 90% to olej nevyriesi ... ale niekedy to pomoze ....

15.09.2011 19:04 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414022
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nebavili sme sa nahodou o tomto u mna?

AM6 toto robi, ak bola zanedbana vymena oleja predtym, prdne cerpadlo a potom zobere zo sebou ostatnu cast prevodovky
nejde o olej, ale o to ze sa to celkovo zohreje a vtedy to zacne robit problem

15.09.2011 22:53 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414160
tomasTT
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
kolko ide do takej prevodovky oleja? a kolko stoji? nevies nahodou?

15.09.2011 22:54 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2414161
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
3.5l na vymenu
celkova napln je 8l

ked chces dobehni, ak si to este nemenil

13.05.2013 16:53 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579340
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Chcel by som poprosiť o nejaké rady poprípade pomoc pri riešení môjho problému. Vlani som si kúpil jazdený Citroen C5(r.v.05/2006) 2.0HDI 100kW so 6 stupňovým automatom (mal by byť Aisin Warner TF 80 SC)
S autom som zatiaľ najazdil okolo 7-8000km a už od začiatku ako mám auto sa mi občas stáva že pri preraďovaní z 2 na 3 prevodovka akoby dvojku vyradila , vybehnú otáčky motora vyššie a za 1-2 sekundy potom zaradí trojku pričom samozrejme ten automat kopne. Toto sa stáva výlučne pri vyššej záťaži keď je plynový pedál stlačený tak 45% a viac a stáva sa to výlučne len pri preraďovaní medzi 2a3. Keď sa napríklad na križovatke rozbehnem s citom a postupne preradí bez šklbnutia až do trojky potom už ostatné stupne nerobia problémy , môžem na pedál šliapnuť viac a prevodovka radí bezchybne bez kopania. Snažím sa jazdiť tak aby to nekopalo ale občas neodhadnem silu stlačenia plynu a potom to kopne medzi 2a3. Cez diagnostiku som prezeral či náhodou nebude zapísaná závada automatickej prevodovky , ale všetko je bez chýb. Olej v automate som menil (čiastočná výmena cca 3l) podľa odporúčaní som tam dal Mobil ATF3309. Starý olej čo som vypustil bol čistý a bez zápachu spáleniny a podľa počítadla najazdených km cez diagnostiku bol menený približne pred 12000km (predchádzajúci majiteľ). Hladinu som skontroloval pri zohriatí oleja na 60 stupňov a pri naštartovanom motore na voľnobeh v polohe P. Predtým som prebehol všetky polohy voliča. S autom sa dá bez problémov jazdiť a dá sa to naučiť sa plynule rozbiehať po 3 prevodový stupeň aby to nekopalo , ale to nie je riešenie. Ešte jeden poznatok , pri použití sekvenčného radenia to radí lepšie a určite to menej kope pretože keď preraďujem , tak mierne povolím plyn ako pri manuáli a ešte jedna vec , častejšie to robí po zahriatí. Keď je olej chladný , tak to neurobí až po takých 5-10km .
Našiel som na fóre príspevky v ktorých sa píše , že AM6-tky do 2006 roku mali problémy s hydroblokmi ale nevie náhodou niekto ako sa prejavovali tie závady s hydroblokmi ?
Je mi viacmenej jasné , že je potrebná oprava prevodovky , ale či postačí len výmena hydrobloku čo by bolo možné asi aj bez demontáže prevodovky z auta , alebo je potrebná aj výmena lamiel a ostatných dielov.

13.05.2013 16:56 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579342
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
presne takto sa prejavuje ten hydroblok

dokumenty v prilohe
10798 je: June 2, 2006
pripadne je tam pisane cislo na prevodovke

cim dlhsie sa s tym bude jazdit tym horsie v podstate, moze sa znicit hydromenic, poloosy, diferak atd. tie razy tomu proste nerobia dobre

Přílohy:
IR-B2AU6SQ0-Rázy při zařazení všech převodových stupňů pro jízdu vpřed.pdf ( 93937b ) -
IR-B2CW2KQ0-Vibrace při volnoběžných otáčkách v režimu Drive (D) a při rozjezdu, rázy při řazení z 2. na 3. převodový stupeň a z 3. na 4. převodový stupeň, rázy při podřazování z 3. na 2.pdf ( 94282b ) -

13.05.2013 17:21 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579352
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Veľká vďaka za info, vyzerá to naozaj na ten hydroblok. Teraz už len zohnať a vymeniť. Je možnosť na Slovensku poprípade v Čr niekde zohnať funkčný a cenovo dostupný od spoľahlivého zdroja? Čo všetko obnáša výmena bloku? Je tam potom potrebné niečo nastavovať? Alebo sa to len vymení kus za kus.

13.05.2013 17:33 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579373
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
- Upravit hladinu oleje v automatické převodovce (viz příslušná operace)
- Aktualizovat hodnotu počitadla opotřebení oleje Pomocí diagnostického přístroje
- Načtení adaptivních hodnot elektromagnetických ventilů a regulátorů tlaku oleje (v případě výměny hydraulického bloku)

tj. spravit adaptaciu - v ziadnom pripade ju nerob teraz lebo to bude kopat uplne totalne

starsi hydroblok je problem - asi by som sa mu vyhol, ale ako tu niekto niekde pisal, vedia to repasovat a opravit - nejake puzdra v tom sa zoderu, asi tyzden je tomu co to tu niekto niekde pisal

novy v citroene je 1390E - tu je istota ze bude OK, pripadne skusit zohnat napr. u KAPCH za co by mali novy

Přílohy:
B2CG84P0 - Demontáž - montáž _ hydraulický blok.pdf ( 411906b ) -

13.05.2013 17:51 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579389
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Ešte raz vďaka , nevyzerá to tak hrozne a dá sa to zvládnuť aj doma. Idem zháňať hydroblok. Dúfam že zoženiem za lepšiu cenu ako v Citroene. Nový je síce nový ale tá cena.

13.05.2013 17:59 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579390
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
no stary nemas nikdy istotu ze je ok

13.05.2013 23:20 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579521
operatorXM
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDiPočet příspěvků: 138

99 Poslat soukromou zprávu
Takto se mi přesně chovala převodovka AM6 u C6. Olej po zahřátí zřídne a nemá vlivem nějakých vnitřních netěsnosti nebo opotřebení hydrobloku dostatečný tlak na zařazení stupně, t.j. vyřadí a než se znovu natlakuje tak je prodleva a pak zařadí do roztočeného motoru.

14.05.2013 19:48 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579663
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Taky mi kope ale spíž za studena a občas. Manuální režim určitě pomáhá-vyzkoušeno. Už jsem koukal po nich na internetu tak od Kapsche za 9000 (píšou bez záruky,tedy stará,použitá),repasovaný jsem v e-shopu neviděl, před týdnem někdo byl v tom .link. a tam mu říkali za 17 000-nějaký repasovaný-mosazný pouzdra, další možnost originál viz jumep, pak jsem viděl ještě na jedněch stránkách repas za 21 000-ale už si nevzpomenu kde. Takže asi nejlevnější ten ZP-automatic.

další nový: .link.

14.05.2013 20:22 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579675
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Dík , budem hľadať ešte ďalej , zatiaľ to musí počkať. Mám pocit , že aj po prejdení 8tkm sa to nezhoršuje - zatiaľ. Keď si človek na to dáva pozor ako s tým jazdí , tak to ani nejde poznať , že s tým automatom niečo je. Najskôr asi niečo prišetriť a potom sa uvidí. Najradšej by som asi volil nový kus a nie kupovať mačku vo vreci.

14.05.2013 21:28 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579727
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kleki napsal(a):
Dík , budem hľadať ešte ďalej , zatiaľ to musí počkať. Mám pocit , že aj po prejdení 8tkm sa to nezhoršuje - zatiaľ. Keď si človek na to dáva pozor ako s tým jazdí , tak to ani nejde poznať , že s tým automatom niečo je. Najskôr asi niečo prišetriť a potom sa uvidí. Najradšej by som asi volil nový kus a nie kupovať mačku vo vreci.


Zajeď k Jumepovi , vyměňte olej a udělat adaptaci - třeba se to zlepší (nic tím nezkazíš)

14.05.2013 21:39 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579753
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Olej som menil ako som už písal vyššie je to pred cca 3000 km a všetko podľa predpisu ako má byť Mobil ATF3309 . Vytieklo cca 3 l bol čistý a bez zápachu spáleniny , nalial som niečo okolo 3,5l , zahrial na 60 stupňov prebehol pákou všetky polohy a otvoril pri voľnobehu motora kontrolný otvor z ktorého vytieklo prebytočné množstvo a potom som kontrolný zavrel. Cez diagnostiku som našiel , že predtým bol menený olej pred cca 12000 km , čo dával robiť asi predchádzajúci majiteľ. Ja som znovu vynuloval počítadlo. Predpokladám , že je načatý hydroblok a ako Jumep písal asi by som si veľmi nepomohol s adaptáciou , asi by začala kopať viac. Zatiaľ to nie je tak hrozné , že by sa s tým nedalo jazdiť. Za ten čas čo mám auto som sa už naučil jazdiť bez kopania a hlavne v meste na semafóroch používam sekvenčné radenie.

15.05.2013 01:14 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2579843
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to s tou adaptaciou mame vyskusane, spravili sme ju a totalne sa to znepojazdnilo, ale menili sme ju za druhu ... bol uz aj menic nacaty - ked sme ho dali von tak v nom krasne nieco hrkalo ako piliny

01.08.2014 20:10 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720694
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Tak po viac ako roku som sa konečne dostal k oprave hydrobloku v automatickej prevodovke AM6. Dlho som pátral a rozhodoval sa či hydroblok vymeniť alebo ho nechať repasovať. Repasia ako som sa na youtube dozvedel spočíva vo výmene opotrebovaných púzdier na lineárnych solenoidoch ktoré priamo ovládajú prevodovku a sú umiestnené na hydrobloku. Je tam aj celkom slušný návod ako sa to dá urobiť ale sú k tomu potrebné špeciálne prípravky a potom ešte nastavenie hydrobloku na stolici ,tak túto možnosť som zavrhol. Na okolí teda v ČR a SK som oslovil niekoľko firiem čo sa automatmi zaoberajú a tí mi ponúkli len nový hydroblok za cca 900 éčiek čo sa mi zdalo dosť veľa peňazí a že repasiami sa oni nezaoberajú. Tak som teda pátral ďalej a nakoniec sa mi podarilo nájsť v PL cez allegro firmu ktorá robí repasy hydroblokov a celkové opravy automatov na všetky možné typy prevodoviek okrem DSG. Ďalší problém nastal , že oni robia len pre poľský trh. Tak som našiel firmu AUTOFRA , ktorá to vie sprostredkovať a všetko vybaví za vás.
Hydroblok som teda vymontoval podľa Jumepovho návodu a poslal na opravu. Za cca 10 dní sa mi vrátil zrepasovaný a dnes som ho konečne zamontoval späť do auta. Popritom samozrejme výmena oleja za nový (celkom sa mi teraz pri vymontovanom bloku podarilo vymeniť až 5l oleja) kontrola hladina pri správnej teplote a načítanie adaptívnych hodnôt elektromagnetických ventilov cez diagnostiku. Všetko som to urobil a nakoniec som sa šiel previesť s autom. Konečne to bolo super zvezenie , bez šklbania a kopania prevodovky a hlavne to že som si už nemusel dávať pozor na preradenie medzi 2a3 a potom 4a5 , kde mi to robilo najväčšie problémy. Za ten čas čo mám auto som si už zvykol na tú chybnú prevodovku takže nebol problém s tým jazdiť bez kopania ale až teraz to bude ono a budem si môcť začať užívať automatu naplno.
Ak máte niekto podobné problémy , tak určite doporučujem opravu hydrobloku pretože mňa to vyšlo cca 1/3 ceny nového dielu + doprava a provízia za sprostredkovanie čo bolo asi tak 45 eur. Poliak garantuje , že je to rovnocenný diel ako nový a dáva záruku na opravu 12mesiacov tak uvidím. Dúfam , že nerobím predčasné závery a prevodovka bude fachčiť dlhú dobu bez problémov.

01.08.2014 20:34 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720695
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kleki napsal(a):
Tak po viac ako roku som sa konečne dostal k oprave hydrobloku v automatickej prevodovke AM6. Dlho som pátral a rozhodoval sa či hydroblok vymeniť alebo ho nechať repasovať. Repasia ako som sa na youtube dozvedel spočíva vo výmene opotrebovaných púzdier na lineárnych solenoidoch ktoré priamo ovládajú prevodovku a sú umiestnené na hydrobloku. Je tam aj celkom slušný návod ako sa to dá urobiť ale sú k tomu potrebné špeciálne prípravky a potom ešte nastavenie hydrobloku na stolici ,tak túto možnosť som zavrhol. Na okolí teda v ČR a SK som oslovil niekoľko firiem čo sa automatmi zaoberajú a tí mi ponúkli len nový hydroblok za cca 900 éčiek čo sa mi zdalo dosť veľa peňazí a že repasiami sa oni nezaoberajú. Tak som teda pátral ďalej a nakoniec sa mi podarilo nájsť v PL cez allegro firmu ktorá robí repasy hydroblokov a celkové opravy automatov na všetky možné typy prevodoviek okrem DSG. Ďalší problém nastal , že oni robia len pre poľský trh. Tak som našiel firmu AUTOFRA , ktorá to vie sprostredkovať a všetko vybaví za vás.
Hydroblok som teda vymontoval podľa Jumepovho návodu a poslal na opravu. Za cca 10 dní sa mi vrátil zrepasovaný a dnes som ho konečne zamontoval späť do auta. Popritom samozrejme výmena oleja za nový (celkom sa mi teraz pri vymontovanom bloku podarilo vymeniť až 5l oleja) kontrola hladina pri správnej teplote a načítanie adaptívnych hodnôt elektromagnetických ventilov cez diagnostiku. Všetko som to urobil a nakoniec som sa šiel previesť s autom. Konečne to bolo super zvezenie , bez šklbania a kopania prevodovky a hlavne to že som si už nemusel dávať pozor na preradenie medzi 2a3 a potom 4a5 , kde mi to robilo najväčšie problémy. Za ten čas čo mám auto som si už zvykol na tú chybnú prevodovku takže nebol problém s tým jazdiť bez kopania ale až teraz to bude ono a budem si môcť začať užívať automatu naplno.
Ak máte niekto podobné problémy , tak určite doporučujem opravu hydrobloku pretože mňa to vyšlo cca 1/3 ceny nového dielu + doprava a provízia za sprostredkovanie čo bolo asi tak 45 eur. Poliak garantuje , že je to rovnocenný diel ako nový a dáva záruku na opravu 12mesiacov tak uvidím. Dúfam , že nerobím predčasné závery a prevodovka bude fachčiť dlhú dobu bez problémov.


C.C.C.A. - určitě se budou hodit více lidem.

01.08.2014 21:05 - Re: automatická převodovka - sekání při zahřátí 2720697
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Už som to tam dal ale napísalo mi , že to čaká na schválenie

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
© 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator 0.979s