Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ
|< < 1 2 3 4 > >|
28.08.2011 20:27 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 2410133
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak dnes po vycisteni nadrze a trubiek a naliati novej nafty a gynekologickom zasahu - demontaci snimaca tlaku a precisteni to konecne ide
dam tomu zabeh a este musi ist turbo von a doriesit klimu, spojku nechavame na dalsi krat ...

22.08.2020 15:54 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281041
LadesFCB
Město: Pňovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 52
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
mám podobný problém:
Při vypnutí zapalování motor ještě tak vteřinu/dvě běžel. Diagnostika psala chybu "PŘECHODNÁ ZÁVADA, Regulátor tlaku paliva. Vypnutí je požadováno, ale regulátor je stále aktivní." Po přečtení diskuze jsem šel po kabelu od čidla tlaku paliva směrem dolů ke konektoru a tam byli dva ze třech kabelů odizolované. Takže to jsem spravil pájkou. Půl dne sto jelo bezproblémů a potom opět chyba a to samé. Přes diagnostiku jsem zkoušel test akčních prvků/regulátor tlaku a při testu normálně vrčí. Takže ten je asi v pořádku, takže jediné co mě napadá je čidlo tlaku paliva? V diagnostice v parametrech když je ta chyba vymazaná a auto jede tak rozdíl mezi požadovaným tlakem paliva a skutečným je od -6 do +5 bar, při prudkém sešlápnutí plynu je rozdíl asi 15 bar, ale hned zase spadne na +-0. Takže absolutně nechápu čím by to mohlo být. Regulátor tlaku paliva při testu vrčí, čidlo v diagnostice ukazuje stabilní hodnoty, nic nelítá, ale po pár startech skočí přechodná závada. Poradí někdo?

22.08.2020 18:42 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281072
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
a co to mera pri vypnutom motore a hybani konektorom?

22.08.2020 21:59 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281100
LadesFCB
Město: Pňovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 52
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu

a co to mera pri vypnutom motore a hybani konektorom?

Jako myslíš mít vypnutý motor, hýbat konektorem a kouknout v diagnostice na tlak paliva? Jako logicky by tam měla být nula, ale jestli to chápu dobře, tak může být ještě nějakej bordel v konektoru, jak v tom spodním tak možná i u čidla? A tím by to vysvětlovalo to, že ta chyba se oběví náhodně. Půl dne ježdění OK a pak chyba. V diagnostice vymažu a pak zas OK, a tak dokola. Chápu to dobře?

Přivedl jsi mě na další myšlenku. S nastartovaným motorem zahýbat konektorem a dívat se jestli tlak nebude lítat. Vyzkouším obě možnosti.

23.08.2020 08:46 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281110
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zkus jiné BSM

23.08.2020 10:45 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281112
cjeky
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 133

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tenhle problém mám i u staré Xantie 2.0hdi 80kw. Předpokládám stejný motor. Regulátor jsem vyměnil,ale objevilo se to stejně. Ne vždycky. Naučil jsem se (i manželku) při vypínání motoru lehounce prošlápnout plyn,takže při tom vypnutí je regulátor v pohybu a otevře tak jak má aby snížil tlak na railu a motor vypne. Rok byl naprosto klid. Sem tam se člověk zapomene a neprošlápnu,tak se třeba závada objeví znova. Ale opravdu jen vyjímečně. Motor skočí do nouze.Pokud se objeví tak kontrolka svítí a stačí u studeného motoru párkrát nastartovat a zdechnout. Vždycky se závada totiž obejvila u teplého motoru. Pokud motor "zdechne" normálně,tak příští start už je běžný. Kontrolka zhasne až asi po pěti startech (pokud se neobjeví závada)

23.08.2020 14:03 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281143
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zacni tim ze vymenis regulator tlaku na cerpadle

23.08.2020 19:57 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281218
LadesFCB
Město: Pňovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 52
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
teď to jeden a půl dne jede bezproblémů. Vyfotil jsem z diagnostiky tlak a proud regulatoru při vypnutém motoru, při volnoběhu, při zvýšených otáčkách. Zkoušel jsem i klepat při všech třech situacích na žlutý konektor pod autem (ten co vede z čidla), pak přímo na čidlo a pak i na regulator. Žádné skákání tlaku nebo čehokoliv jiného se nekonalo. Pár dní to budu sledovat, ale nejspíš zkusím asi ten regulator tlaku vyměnit. V té výměně regulátoru je nějaká finta, nebo je to pouze vymenit kus za kus?

Přílohy:
Volnobeh - proud regulatoru.jpg ( 741163b ) -
Volnobeh - tlak paliva.jpg ( 1818328b ) -
Vypnuty motor - proud regulatoru.jpg ( 1265848b ) -
Vypnuty motor - tlak paliva.jpg ( 1789455b ) -

23.08.2020 19:59 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281227
LadesFCB
Město: Pňovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 52
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
a ještě zbytek fotek:

Přílohy:
Zvysene otacky - proud regulatoru.jpg ( 782537b ) -
Zvysene otacky - tlak paliva.jpg ( 2290853b ) -

29.08.2020 16:49 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281875
jirka0077
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Jak funguje regulace na čerpadle takzvaný zpětný ventil nafty. Dělal jsem několik testu na tlak rail liště. Vždycky jsem se dostal na 800 až 900 baru. Dost málo, když to čerpadlo je schopný udělat 2000 baru.
Na to že auto má 100kw a do kopce mě udělá i blbá 1.9 Otavia.

29.08.2020 23:08 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3281944
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jirka0077 napsal(a):
Jak funguje regulace na čerpadle takzvaný zpětný ventil nafty. Dělal jsem několik testu na tlak rail liště. Vždycky jsem se dostal na 800 až 900 baru. Dost málo, když to čerpadlo je schopný udělat 2000 baru.
Na to že auto má 100kw a do kopce mě udělá i blbá 1.9 Otavia.

Tlak na railu je zavislej na spoustě dalších věcí... Pokud nemᚠtřeba tlak turba, nebo dost vzduchu, tak ti tlak udělá takovej, jakej je právě potřeba na to množství vzduchu, co tam jde... 😉 Příklad...
Takže neřeš jen tlak na railu ale i další věci

30.08.2020 13:32 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282021
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tlak na railu je zavislej na spoustě dalších věcí... Pokud nemᚠtřeba tlak turba, nebo dost vzduchu, tak ti tlak udělá takovej, jakej je právě potřeba na to množství vzduchu, co tam jde... 😉 Příklad...
Takže neřeš jen tlak na railu ale i další věci


Myslím že ne

30.08.2020 16:23 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282048
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Musis merit za jizdy! Ne na volnobeh, to je skoro nic nerikajici.

30.08.2020 22:48 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282116
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Myslím že ne

Mysli, že jo... 😉
A pro Lades FCB: Jak psal Carlik. Na místě toho moc nezměříš...

01.09.2020 14:00 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282325
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Mysli, že jo... 😉
A pro Lades FCB: Jak psal Carlik. Na místě toho moc nezměříš...


Měl bych takovej dotaz : proč motor kouří když je nízký tlak turba ? Neměla by elektronika(regulátor) ubrat tlak a snížit dávku paliva? nebo elektronika udělá pravej opak a přidá dávku paliva aby se pokusila docílit požadovaného výkonu motoru jinak souhlasím že pod otáčkama a zátěží roste tlak, dávka paliva a časování.(regulátor reguluje tlak paliva aby nevzrůstal nad povolenou a nastavenou hodnotu - čerpadlo je ,,předimenzované" a tlak by byl moc vysokej a to by odnesly vstřiky - při tlaku paliva nad max hodnotu elektronika vypne ovládáná vstřiku a zhasne motor)

01.09.2020 19:38 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282354
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To asi neubere, nejake palivove mapy jsou dane v ecu, ktere se pri chipu upravuji ne?

02.09.2020 00:07 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282390
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
To asi neubere, nejake palivove mapy jsou dane v ecu, ktere se pri chipu upravuji ne?


Ano většinou v jedné ze tří částí (dole,střed a nebo nahoře) upravuje se jak tlak turba tak palivo - map je tam několik pro každý režim jiná (dá se upravit třeba tak že to pojede v nouzáku lépe než normálním reřimu, nebo když odpojíš třeba váhu tak si také najede do režimu kdy bude ignorovat že jí nevidí , nebo studený motor, nebo přehřátý atd.. - dá se pohybovat s jednotlivími křivkamy plynule ale musí se o tom něco vědět ) ale toto není má parketa - nemám na to vybavení a nedělám to

02.09.2020 09:07 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3282399
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Měl bych takovej dotaz : proč motor kouří když je nízký tlak turba ? Neměla by elektronika(regulátor) ubrat tlak a snížit dávku paliva? nebo elektronika udělá pravej opak a přidá dávku paliva aby se pokusila docílit požadovaného výkonu motoru

Odpověděl sis sám, Jardo...

22.03.2024 23:19 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3376786
Dejruk
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj,
mohu poprosit o možnou identifikaci chyby při startování ?
Poslední dobou se snižující venkovní teplotou jsem měl problém nastartovat auto. Nyní bez zásahu nenastartuju (dnes bylo už docela teplo).
Pokud nevstříknu start sprej, nebo nerozpojím žlutý konektor ve spodní části motoru co vede k čidlu tlaku paliva na liště, tak končím na vybité baterce. Občas se stalo že na poslední otočení motor naskočil. Použiju-li start sprej, tak motor chytne na pár otočení a běží normálně. Při rozpojení konektoru to chytne o nějaké otočení déle než v předchozím případě, ale chytne. Samozřejmě mi to spadne do nouzáku, ale když konektor po minutě opět propojím (vypnu motor při opětovném propojení), tak motor chytá ihned. Po obou akcích nemám problém během dne v rozestupu pár hodin nastartovat. Druhý den jsem na tom zase stejně.
Již jsem zkontroloval a opravil dráty vedoucí od popisovaného konektoru k čidlu tlaku paliva na liště (izolace byla ztvrdlá a rozdrolená občas se asi v minulosti potkaly holé dráty), vyměnil jsem palivový filtr, dal jsem nové čidlo tlaku na railu (zprvu jsem si myslel, že to bude ten problém, když live data ukazovala cca poloviční tlak než je potřeba, bohužel výsledek stejný). Po nastartování tlak na railu je již v normě. Cílím do této skupiny, mám podezření na načatý regulátor tlaku, popřípadě ještě na přepady vstřiků. Po nastartování se motor chová v pohodě, ale občas se mi zdálo že třeba pár dní je jako zdechlej.
Nepotkal jste se někdo s něčím podobným ?
Je nějaká možnost ověřit správnou funkci regulátoru ? Lexia při testu říká, že je OK.

Předem děkuji za vaše připomínky či nápady

Závěrem: auto je C5 Break 2.0HDi s motorem RHZ, najeto 300 tis km, rok výroby 2002

25.03.2024 22:27 - Re: Regulator tlaku paliva, chyby, priznaky, typ 3376922
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A co otáčky motoru protáčeného startérem? Kolik mᚠnajeto?

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator