| | |
09.07.2011 11:38 -
Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401162
|
|
lokutil
|
|
|
Zdravím vechny nadence a předem díky za jakékoliv info. Podotýkám, e autům příli nerozumím. Před rokem jsem koupil starí C8 r.v. 2006 2.0HDi 16V. Nechal jsem vyměnit rozvody. Po cca měsíci mám problém nastartovat. Motor točí, občas kytne, ale nechytne. Pak třeba za hodinu chytne a bez problému jezdím. Nikdy mi to za jízdy nechcíplo. up s ním na diagnostiku - chyba čidla vačky - není synchro s klikou - nenastartuje. Provedena výměna čidla vačky. Jezdím pár měsíců a opět to samé. Servisák mi tam vrátil původní čidlo vačky a ono to s ním funguje !?!?! Zdálo se, e tedy problém není v čidle vačky, ale v kabelái. Take (v jiném servisu) mi natáhli 3 nové dráty od konektoru řídící jednotky k čidlu vačky. A problém přetrvává. Třeba týden jezdím úplně OK, a pak najednou nenastartuji, tak to chodím zkouet a třeba druhý den nastartuji a pak zase jezdím (dost nepraktické). Take kabely nový, čidla vačky několikrát měněná a problém stále stejný. Vzal jsem multimetr (následně i osciloskop) a měřil napětí na drátech vedoucích k vačce. (1xkostra, 1x napájení 5V, 1x data z vačky - v klidu 12V po úspěném nastartování se napětí pohybuje mezi 3V a 9V (měřeno multimetrem), - usuzuji z toho, e to jsou impulzy z vačky. Teď, kdy mi mi nejde nastartovat - při startování na drátu z vačky měřím 9V a napětí "se nehýbe", impulsy nejdou. Proč ? Čidlem vačky to není (několikrát měněno). Na vačkové hřídeli musí být nějaký výstupek nebo naopak zářez, který má přes čidlo udělat ten impuls. Je moné, aby tato část vačk.hřídele byla nějak uvolněná, prasklá, nebo prokluzovala ? Dík za info.
Zdravím vechny nadence a předem díky za jakékoliv info. Podotýkám, e autům příli nerozumím. Před rokem jsem koupil starí C8 r.v. 2006 2.0HDi 16V. Nechal jsem vyměnit rozvody. Po cca měsíci mám problém nastartovat. Motor točí, občas kytne, ale nechytne. Pak třeba za hodinu chytne a bez problému jezdím. Nikdy mi to za jízdy nechcíplo. up s ním na diagnostiku - chyba čidla vačky - není synchro s klikou - nenastartuje. Provedena výměna čidla vačky. Jezdím pár měsíců a opět to samé. Servisák mi tam vrátil původní čidlo vačky a ono to s ním funguje !?!?! Zdálo se, e tedy problém není v čidle vačky, ale v kabelái. Take (v jiném servisu) mi natáhli 3 nové dráty od konektoru řídící jednotky k čidlu vačky. A problém přetrvává. Třeba týden jezdím úplně OK, a pak najednou nenastartuji, tak to chodím zkouet a třeba druhý den nastartuji a pak zase jezdím (dost nepraktické). Take kabely nový, čidla vačky několikrát měněná a problém stále stejný. Vzal jsem multimetr (následně i osciloskop) a měřil napětí na drátech vedoucích k vačce. (1xkostra, 1x napájení 5V, 1x data z vačky - v klidu 12V po úspěném nastartování se napětí pohybuje mezi 3V a 9V (měřeno multimetrem), - usuzuji z toho, e to jsou impulzy z vačky. Teď, kdy mi mi nejde nastartovat - při startování na drátu z vačky měřím 9V a napětí "se nehýbe", impulsy nejdou. Proč ? Čidlem vačky to není (několikrát měněno). Na vačkové hřídeli musí být nějaký výstupek nebo naopak zářez, který má přes čidlo udělat ten impuls. Je moné, aby tato část vačk.hřídele byla nějak uvolněná, prasklá, nebo prokluzovala ? Dík za info.
|
|
09.07.2011 11:42 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401165
|
|
jumep
|
|
|
cidlo tam drzi v pohode, nehybe sa?
presna chyba je synchronizacia kluka vacka, alebo chyba cidla vacky
moze to totiz robit aj cidlo vacky
dalsia vec je ako je zlozeny rozvod
cidlo tam drzi v pohode, nehybe sa?
presna chyba je synchronizacia kluka vacka, alebo chyba cidla vacky
moze to totiz robit aj cidlo vacky
dalsia vec je ako je zlozeny rozvod
|
|
09.07.2011 11:49 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401168
|
|
lokutil
|
|
|
jasně, čidlo vačky drí pevně, umím ho popaměti nahmatat, take kdy nestartuji, zkouím do něj klepat ale to je k ničemu. Co se týká synchronizace, asi jste chtěl zmínit čidlo kliky, i v něm by mohl být problém, ale údajně, kdyby zazlobilo, tak by mi motor okamitě zhasnul a to se mi nikdy nestalo, problém je jen při startování. A u jsem ho pro jistotu také jednou vyměnil. A co se týká sloení rozvodu, tak tomu nerozumím, ale s těmito problémy u mám najeto několik tisíc kilometrů,a kdyby rozvody nebyly OK, asi by to dávno kleklo nebo aspoň patně jelo ...
jasně, čidlo vačky drí pevně, umím ho popaměti nahmatat, take kdy nestartuji, zkouím do něj klepat :-) ale to je k ničemu. Co se týká synchronizace, asi jste chtěl zmínit čidlo kliky, i v něm by mohl být problém, ale údajně, kdyby zazlobilo, tak by mi motor okamitě zhasnul a to se mi nikdy nestalo, problém je jen při startování. A u jsem ho pro jistotu také jednou vyměnil. A co se týká sloení rozvodu, tak tomu nerozumím, ale s těmito problémy u mám najeto několik tisíc kilometrů,a kdyby rozvody nebyly OK, asi by to dávno kleklo nebo aspoň patně jelo ...
|
|
09.07.2011 12:06 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401169
|
|
jumep
|
|
|
bol tu jeden manik, chyba v diagnostike bola - synchrnonizacia kluka-vacka
auto chodilo a startovalo normalne, nesiel akurat tempomat
oddeklovanim rozvodu a kontrolou a zadeklovanim sa chyba zmenila na docasnu, vymazala a odvtedy tempomat chodi
cidlo ma inak presnu predpisanu vzdialenost od kolecka vacky
a tiez pri benzinovom motore existuje informacia o tom ze motor ma divny chod (nie ze nejde atd.) a chyba je presne zle zlozeny rozvod
po tom co vsetko bolo robene, by som nechal prekontrolovat fyzicky rozvod (idealne inemu cloveku ako tomu co to robil)
bol tu jeden manik, chyba v diagnostike bola - synchrnonizacia kluka-vacka
auto chodilo a startovalo normalne, nesiel akurat tempomat
oddeklovanim rozvodu a kontrolou a zadeklovanim sa chyba zmenila na docasnu, vymazala a odvtedy tempomat chodi
cidlo ma inak presnu predpisanu vzdialenost od kolecka vacky
a tiez pri benzinovom motore existuje informacia o tom ze motor ma divny chod (nie ze nejde atd.) a chyba je presne zle zlozeny rozvod
po tom co vsetko bolo robene, by som nechal prekontrolovat fyzicky rozvod (idealne inemu cloveku ako tomu co to robil)
|
|
09.07.2011 12:15 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401172
|
|
lokutil
|
|
|
nechat zkontrolovat rozvod mám v plánu (v jiném servisu), u mi moc jiných moností nezbývá ...
nechat zkontrolovat rozvod mám v plánu (v jiném servisu), u mi moc jiných moností nezbývá ...
|
|
09.07.2011 12:27 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401175
|
|
lokutil
|
|
|
ale i tak přeci, kdy startuji, točí se vačková hřídel, musí jít impulsy z čidla vačky (netvrdím, e správně načasované, ale musí jít) ... mě občas vůbec nejdou
ale i tak přeci, kdy startuji, točí se vačková hřídel, musí jít impulsy z čidla vačky (netvrdím, e správně načasované, ale musí jít) ... mě občas vůbec nejdou
|
|
09.07.2011 12:30 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2401176
|
|
jumep
|
|
|
brat do uvahy hodnoty multimetra ....
ak je vsetko vymenene, co teda vraj je, bez priamej kontroly uz neni co riesit
brat do uvahy hodnoty multimetra ....
ak je vsetko vymenene, co teda vraj je, bez priamej kontroly uz neni co riesit
|
|
14.11.2012 20:43 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522054
|
|
Tomi2002
|
|
|
Zdravím, mám podobný problém s 1,6 HDi a hlavu u asi úplne v smútku. Take, hlava motora bola von, lebo ostávali otvorené 2 sacie ventily, vetko sa zrobilo, potom ete výmena tej reaze medzi vačkami, napínak, .... vetko zloené, rozvody nastavené. Keď je studený motor, natočí vdy na upa. 50 tartov-50x úspech , no a stačí, e sa trochu zohreje, teda zdvihne sa teplota na prevádzkovú a ani za nič . Keď ho natartujem, vetko OK, beí bez anomálii, iadne hlásenia, ahá, jedným slovom iaden problém. Keď ho vak vypnem a natartujem, idem do smútku, kým trochu nevychladne. Potom v diagnostike hlási problém s čidlom vačky. Čidlo vačky vymenené, aj čidlo na kžuke vymenené. Káble sme ete zatial nemerali, ale predpokladám, e pravdepodobne, keď nenatočí, nedostane signál a potom to cele začne. V pláne ete výmena tých troch vodičov, no potom, čo som čítal v úvode, sa bojím, či sa to vyriei. Ak nie, čo s tým?
A ete otázočka, vieme, aká by mala by ta maximálna vzdialenos čidla od vačky?
Zdravím, mám podobný problém s 1,6 HDi a hlavu u asi úplne v smútku. Take, hlava motora bola von, lebo ostávali otvorené 2 sacie ventily, vetko sa zrobilo, potom ete výmena tej reaze medzi vačkami, napínak, .... vetko zloené, rozvody nastavené. Keď je studený motor, natočí vdy na upa. 50 tartov-50x úspech :-), no a stačí, e sa trochu zohreje, teda zdvihne sa teplota na prevádzkovú a ani za nič :-(. Keď ho natartujem, vetko OK, beí bez anomálii, iadne hlásenia, ahá, jedným slovom iaden problém. Keď ho vak vypnem a natartujem, idem do smútku, kým trochu nevychladne. Potom v diagnostike hlási problém s čidlom vačky. Čidlo vačky vymenené, aj čidlo na kžuke vymenené. Káble sme ete zatial nemerali, ale predpokladám, e pravdepodobne, keď nenatočí, nedostane signál a potom to cele začne. V pláne ete výmena tých troch vodičov, no potom, čo som čítal v úvode, sa bojím, či sa to vyriei. Ak nie, čo s tým?
A ete otázočka, vieme, aká by mala by ta maximálna vzdialenos čidla od vačky?
|
|
14.11.2012 23:32 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522157
|
|
jruze
|
|
|
Tomi2002 napsal(a): Zdravím, mám podobný problém s 1,6 HDi a hlavu u asi úplne v smútku. Take, hlava motora bola von, lebo ostávali otvorené 2 sacie ventily, vetko sa zrobilo, potom ete výmena tej reaze medzi vačkami, napínak, .... vetko zloené, rozvody nastavené. Keď je studený motor, natočí vdy na upa. 50 tartov-50x úspech , no a stačí, e sa trochu zohreje, teda zdvihne sa teplota na prevádzkovú a ani za nič . Keď ho natartujem, vetko OK, beí bez anomálii, iadne hlásenia, ahá, jedným slovom iaden problém. Keď ho vak vypnem a natartujem, idem do smútku, kým trochu nevychladne. Potom v diagnostike hlási problém s čidlom vačky. Čidlo vačky vymenené, aj čidlo na kžuke vymenené. Káble sme ete zatial nemerali, ale predpokladám, e pravdepodobne, keď nenatočí, nedostane signál a potom to cele začne. V pláne ete výmena tých troch vodičov, no potom, čo som čítal v úvode, sa bojím, či sa to vyriei. Ak nie, čo s tým?
A ete otázočka, vieme, aká by mala by ta maximálna vzdialenos čidla od vačky?
Nové čidlo má takovej výstupek a staré si já osobně označím ne ho povolím a dám tak jak byl a teď nevím přesně tuím na 6. imbus (někde je to tuím i na foru v návodech,ale já si to jak jsem psal značím )
Nové čidlo má takovej výstupek a staré si já osobně označím ne ho povolím a dám tak jak byl a teď nevím přesně tuím na 6. imbus (někde je to tuím i na foru v návodech,ale já si to jak jsem psal značím )
|
|
15.11.2012 21:34 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522621
|
|
Tomi2002
|
|
|
To s tou vzdialenosou čidla od vačky, skúali sme aj priblíi aj oddiali a stále to blbne. Pravdepodobne to bude v kábloch, lebo keď sa dávala dole hlava, tak celý ten vrch-káble, boli poodpájané a tak nejak po zloení to začalo blbnú. Dovtedy nič. No a robí to iba vtedy, keď sa motor zahreje. Je moné, e kábel zmeni alebo stratí svoju vodivos, keď sa jeho okolie zahreje? To je blbos, e
To s tou vzdialenosou čidla od vačky, skúali sme aj priblíi aj oddiali a stále to blbne. Pravdepodobne to bude v kábloch, lebo keď sa dávala dole hlava, tak celý ten vrch-káble, boli poodpájané a tak nejak po zloení to začalo blbnú. Dovtedy nič. No a robí to iba vtedy, keď sa motor zahreje. Je moné, e kábel zmeni alebo stratí svoju vodivos, keď sa jeho okolie zahreje? To je blbos, e :nevim
|
|
15.11.2012 21:39 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522623
|
|
jumep
|
|
|
zvlastne je ze to ide ok do zhasnutia a bez hlasok problemu
inu 1.6 ....
kabelaz tam ide tak skvelo schovana ale zameral by som sa len niekde na ohyb okolo bloku alebo uchytu ... aj ked si nemyslim ze to bude v snimacoch
nemohli ste o zub posunut remen? ale to by zasa neslo ok, ale mohlo by to ist tak ze sa ti zda ze to ide ok
zvlastne je ze to ide ok do zhasnutia a bez hlasok problemu
inu 1.6 ....
kabelaz tam ide tak skvelo schovana ale zameral by som sa len niekde na ohyb okolo bloku alebo uchytu ... aj ked si nemyslim ze to bude v snimacoch
nemohli ste o zub posunut remen? ale to by zasa neslo ok, ale mohlo by to ist tak ze sa ti zda ze to ide ok
|
|
15.11.2012 21:41 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522624
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Skús len tak pre srandu odpoji čidlo teploty vody ked to bude zohriate a nepôjde to natartova.
Skús len tak pre srandu odpoji čidlo teploty vody ked to bude zohriate a nepôjde to natartova.
|
|
15.11.2012 21:54 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522629
|
|
Tomi2002
|
|
|
jumep napsal(a): ...
inu 1.6 ....
Myslí celú, či len motor?
Ale ak by sa mi len zdalo, e to ide OK, prečo to za studena nemá problém a po zahriati to blbne. A ete teda v tom u skoro zúfalstve, po tom, čo natartoval motor, sme za chodu odpojili kábel čidla a ono to lo. Dáva to impulzy iba pri tarte alebo počas celej doby, čo motor ide.
...
inu 1.6 ....
Myslí celú, či len motor? :-o
Ale ak by sa mi len zdalo, e to ide OK, prečo to za studena nemá problém a po zahriati to blbne. A ete teda v tom u skoro zúfalstve, po tom, čo natartoval motor, sme za chodu odpojili kábel čidla a ono to lo. Dáva to impulzy iba pri tarte alebo počas celej doby, čo motor ide.
|
|
15.11.2012 21:58 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522632
|
|
jumep
|
|
|
nemal si v tom nejaku soft upravu (fap off alebo podobne?)
nemal si v tom nejaku soft upravu (fap off alebo podobne?)
|
|
15.11.2012 22:03 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522634
|
|
Tomi2002
|
|
|
Fapko je tam, iadne upravy softu. Jediné, čo vypisuje, je e má málo aditíva, lebo nám sa to nepodarilo zmaza s naou diag a v citroene, kde sme boli, to asi nevedeli a za kadú cenu chceli meni fap a kto vie, čo ete. Nevidím vak iadnú súvislos malého mnostva aditíva s čidlom vačky. To malé mnostvo aditíva u hlási dlhie, take to nevybehlo naraz.
Fapko je tam, iadne upravy softu. Jediné, čo vypisuje, je e má málo aditíva, lebo nám sa to nepodarilo zmaza s naou diag a v citroene, kde sme boli, to asi nevedeli a za kadú cenu chceli meni fap a kto vie, čo ete. Nevidím vak iadnú súvislos malého mnostva aditíva s čidlom vačky. To malé mnostvo aditíva u hlási dlhie, take to nevybehlo naraz.
|
|
15.11.2012 22:05 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522635
|
|
jumep
|
|
|
ja som sa pytal ci si nemal robeny fap off alebo iny zasah na softe, nie na stav aditiva
konkretne aky problem to napise? (hlasku diagnostiky)
ja som sa pytal ci si nemal robeny fap off alebo iny zasah na softe, nie na stav aditiva
konkretne aky problem to napise? (hlasku diagnostiky)
|
|
15.11.2012 22:10 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522639
|
|
Tomi2002
|
|
|
no veď vravím, teda píem, iadny fap off, iadny zásah do softu a píe to tuím zlý signal čidla vačkového hriadela (nespomínam si na doslovné znenie hláky)
no veď vravím, teda píem, iadny fap off, iadny zásah do softu a píe to tuím zlý signal čidla vačkového hriadela (nespomínam si na doslovné znenie hláky)
|
|
15.11.2012 22:14 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522640
|
|
jumep
|
|
|
to moze byt dost dolezite co tam presne je
ale podla tohoto by som to natypoval na zle zlozene rozvody, daj dole dekle a pozri to na drazkach este raz, to nemusis nic davat ine dole len remenicu a dekle
to moze byt dost dolezite co tam presne je
ale podla tohoto by som to natypoval na zle zlozene rozvody, daj dole dekle a pozri to na drazkach este raz, to nemusis nic davat ine dole len remenicu a dekle
|
|
15.11.2012 22:17 -
Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním
|
2522645
|
|
jruze
|
|
|
Tomi2002 napsal(a): jumep napsal(a): ...
inu 1.6 ....
Myslí celú, či len motor?
Ale ak by sa mi len zdalo, e to ide OK, prečo to za studena nemá problém a po zahriati to blbne. A ete teda v tom u skoro zúfalstve, po tom, čo natartoval motor, sme za chodu odpojili kábel čidla a ono to lo. Dáva to impulzy iba pri tarte alebo počas celej doby, čo motor ide.
Info si bere jen při startu - potom ho můe odpojit a nic se neděje poběí a do zhasnutí(moná to po odpojení za běhu v diag zaznamená chybu,ale jinak na běh motoru to nemá vliv - je ale divné e by se takto chovaly dvě čidla kdy jste je měnily.Co je v diag přesně za chybu? - ono komunikuje s čidlem na setrváku(synchronizace těchto dvou čidel)- aby to náhodou nedělalo čidlo na setrváku a tuím e vedení musí vést přesně kde má (teď si z hlavy přesně nepamatuji co je kolem toho psáno v ser.postupech-jen e tam něco kolem toho je- můe to vazbit a na to by teplota mohla mít vliv) - no nevím,ale kdy něco dělám tak o tom něco vím(sorry nevím kdo to dělal a jaké má znalosti,ale .....)
Info si bere jen při startu - potom ho můe odpojit a nic se neděje poběí a do zhasnutí(moná to po odpojení za běhu v diag zaznamená chybu,ale jinak na běh motoru to nemá vliv - je ale divné e by se takto chovaly dvě čidla kdy jste je měnily.Co je v diag přesně za chybu? - ono komunikuje s čidlem na setrváku(synchronizace těchto dvou čidel)- aby to náhodou nedělalo čidlo na setrváku a tuím e vedení musí vést přesně kde má (teď si z hlavy přesně nepamatuji co je kolem toho psáno v ser.postupech-jen e tam něco kolem toho je- můe to vazbit a na to by teplota mohla mít vliv):nevim :nevim - no nevím,ale kdy něco dělám tak o tom něco vím(sorry nevím kdo to dělal a jaké má znalosti,ale .....)
|
|
| |
|
|