Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Čidlo vačky - problém s nastartováním
1 2 > >|
09.07.2011 11:38 - Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401162
lokutil
Město: Železný Brod, Auto: C8 2.0 HDi 16VPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny nadšence a předem díky za jakékoliv info. Podotýkám, že autům příliš nerozumím. Před rokem jsem koupil starší C8 r.v. 2006 2.0HDi 16V. Nechal jsem vyměnit rozvody. Po cca měsíci mám problém nastartovat. Motor točí, občas škytne, ale nechytne. Pak třeba za hodinu chytne a bez problému jezdím. Nikdy mi to za jízdy nechcíplo. Šup s ním na diagnostiku - chyba čidla vačky - není synchro s klikou - nenastartuje. Provedena výměna čidla vačky. Jezdím pár měsíců a opět to samé. Servisák mi tam vrátil původní čidlo vačky a ono to s ním funguje !?!?! Zdálo se, že tedy problém není v čidle vačky, ale v kabeláži. Takže (v jiném servisu) mi natáhli 3 nové dráty od konektoru řídící jednotky k čidlu vačky. A problém přetrvává. Třeba týden jezdím úplně OK, a pak najednou nenastartuji, tak to chodím zkoušet a třeba druhý den nastartuji a pak zase jezdím (dost nepraktické). Takže kabely nový, čidla vačky několikrát měněná a problém stále stejný. Vzal jsem multimetr (následně i osciloskop) a měřil napětí na drátech vedoucích k vačce. (1xkostra, 1x napájení 5V, 1x data z vačky - v klidu 12V po úspěšném nastartování se napětí pohybuje mezi 3V a 9V (měřeno multimetrem), - usuzuji z toho, že to jsou impulzy z vačky. Teď, když mi mi nejde nastartovat - při startování na drátu z vačky měřím 9V a napětí "se nehýbe", impulsy nejdou. Proč ? Čidlem vačky to není (několikrát měněno). Na vačkové hřídeli musí být nějaký výstupek nebo naopak zářez, který má přes čidlo udělat ten impuls. Je možné, aby tato část vačk.hřídele byla nějak uvolněná, prasklá, nebo prokluzovala ? Dík za info.

09.07.2011 11:42 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401165
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
cidlo tam drzi v pohode, nehybe sa?

presna chyba je synchronizacia kluka vacka, alebo chyba cidla vacky
moze to totiz robit aj cidlo vacky

dalsia vec je ako je zlozeny rozvod

09.07.2011 11:49 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401168
lokutil
Město: Železný Brod, Auto: C8 2.0 HDi 16VPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
jasně, čidlo vačky drží pevně, umím ho popaměti nahmatat, takže když nestartuji, zkouším do něj klepat ale to je k ničemu. Co se týká synchronizace, asi jste chtěl zmínit čidlo kliky, i v něm by mohl být problém, ale údajně, kdyby zazlobilo, tak by mi motor okamžitě zhasnul a to se mi nikdy nestalo, problém je jen při startování. A už jsem ho pro jistotu také jednou vyměnil. A co se týká složení rozvodu, tak tomu nerozumím, ale s těmito problémy už mám najeto několik tisíc kilometrů,a kdyby rozvody nebyly OK, asi by to dávno kleklo nebo aspoň špatně jelo ...

09.07.2011 12:06 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401169
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
bol tu jeden manik, chyba v diagnostike bola - synchrnonizacia kluka-vacka

auto chodilo a startovalo normalne, nesiel akurat tempomat

oddeklovanim rozvodu a kontrolou a zadeklovanim sa chyba zmenila na docasnu, vymazala a odvtedy tempomat chodi

cidlo ma inak presnu predpisanu vzdialenost od kolecka vacky

a tiez pri benzinovom motore existuje informacia o tom ze motor ma divny chod (nie ze nejde atd.) a chyba je presne zle zlozeny rozvod

po tom co vsetko bolo robene, by som nechal prekontrolovat fyzicky rozvod (idealne inemu cloveku ako tomu co to robil)

09.07.2011 12:15 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401172
lokutil
Město: Železný Brod, Auto: C8 2.0 HDi 16VPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
nechat zkontrolovat rozvod mám v plánu (v jiném servisu), už mi moc jiných možností nezbývá ...

09.07.2011 12:27 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401175
lokutil
Město: Železný Brod, Auto: C8 2.0 HDi 16VPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
ale i tak přeci, když startuji, točí se vačková hřídel, musí jít impulsy z čidla vačky (netvrdím, že správně načasované, ale musí jít) ... mě občas vůbec nejdou

09.07.2011 12:30 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401176
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
brat do uvahy hodnoty multimetra ....

ak je vsetko vymenene, co teda vraj je, bez priamej kontroly uz neni co riesit

09.07.2011 14:55 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2401179
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
brat do uvahy hodnoty multimetra ....

ak je vsetko vymenene, co teda vraj je, bez priamej kontroly uz neni co riesit


To že to hlásí chybu synchronizace vačky-kliky - to hlásí spousta aut a jezdí.To že to někdy jede a jindy ne by mohlo být vačkovím čidlem i když je OK,ale může být na hranici max.vzdálenosti a vačka má malou axiální vůly a někdy se dostane za max.vzdálenost schopnosti snímání.(asi bych začal kontrolou vačkového snímače-nastavením)

14.11.2012 20:43 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522054
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím, mám podobný problém s 1,6 HDi a hlavu už asi úplne v smútku. Takže, hlava motora bola von, lebo ostávali otvorené 2 sacie ventily, všetko sa zrobilo, potom ešte výmena tej reaze medzi vačkami, napínak, .... všetko zložené, rozvody nastavené. Keď je studený motor, natočí vždy na šupa. 50 štartov-50x úspech , no a stačí, že sa trochu zohreje, teda zdvihne sa teplota na prevádzkovú a ani za nič . Keď ho naštartujem, všetko OK, beží bez anomálii, žiadne hlásenia, ahá, jedným slovom žiaden problém. Keď ho však vypnem a naštartujem, idem do smútku, kým trochu nevychladne. Potom v diagnostike hlási problém s čidlom vačky. Čidlo vačky vymenené, aj čidlo na kžuke vymenené. Káble sme ešte zatial nemerali, ale predpokladám, že pravdepodobne, keď nenatočí, nedostane signál a potom to cele začne. V pláne ešte výmena tých troch vodičov, no potom, čo som čítal v úvode, sa bojím, či sa to vyrieši. Ak nie, čo s tým?
A ešte otázočka, vieme, aká by mala by ta maximálna vzdialenos čidla od vačky?

14.11.2012 23:32 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522157
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tomi2002 napsal(a):
Zdravím, mám podobný problém s 1,6 HDi a hlavu už asi úplne v smútku. Takže, hlava motora bola von, lebo ostávali otvorené 2 sacie ventily, všetko sa zrobilo, potom ešte výmena tej reaze medzi vačkami, napínak, .... všetko zložené, rozvody nastavené. Keď je studený motor, natočí vždy na šupa. 50 štartov-50x úspech , no a stačí, že sa trochu zohreje, teda zdvihne sa teplota na prevádzkovú a ani za nič . Keď ho naštartujem, všetko OK, beží bez anomálii, žiadne hlásenia, ahá, jedným slovom žiaden problém. Keď ho však vypnem a naštartujem, idem do smútku, kým trochu nevychladne. Potom v diagnostike hlási problém s čidlom vačky. Čidlo vačky vymenené, aj čidlo na kžuke vymenené. Káble sme ešte zatial nemerali, ale predpokladám, že pravdepodobne, keď nenatočí, nedostane signál a potom to cele začne. V pláne ešte výmena tých troch vodičov, no potom, čo som čítal v úvode, sa bojím, či sa to vyrieši. Ak nie, čo s tým?
A ešte otázočka, vieme, aká by mala by ta maximálna vzdialenos čidla od vačky?


Nové čidlo má takovej výstupek a staré si já osobně označím než ho povolím a dám tak jak byl a teď nevím přesně tuším na 6. imbus (někde je to tuším i na foru v návodech,ale já si to jak jsem psal značím )

15.11.2012 21:34 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522621
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
To s tou vzdialenosou čidla od vačky, skúšali sme aj priblíži aj oddiali a stále to blbne. Pravdepodobne to bude v kábloch, lebo keď sa dávala dole hlava, tak celý ten vrch-káble, boli poodpájané a tak nejak po zložení to začalo blbnú. Dovtedy nič. No a robí to iba vtedy, keď sa motor zahreje. Je možné, že kábel zmeni alebo stratí svoju vodivos, keď sa jeho okolie zahreje? To je blbos, že

15.11.2012 21:39 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522623
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zvlastne je ze to ide ok do zhasnutia a bez hlasok problemu
inu 1.6 ....

kabelaz tam ide tak skvelo schovana ale zameral by som sa len niekde na ohyb okolo bloku alebo uchytu ... aj ked si nemyslim ze to bude v snimacoch

nemohli ste o zub posunut remen? ale to by zasa neslo ok, ale mohlo by to ist tak ze sa ti zda ze to ide ok

15.11.2012 21:41 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522624
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Skús len tak pre srandu odpoji čidlo teploty vody ked to bude zohriate a nepôjde to naštartova.

15.11.2012 21:54 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522629
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
...
inu 1.6 ....

Myslíš celú, či len motor?

Ale ak by sa mi len zdalo, že to ide OK, prečo to za studena nemá problém a po zahriati to blbne. A ešte teda v tom už skoro zúfalstve, po tom, čo naštartoval motor, sme za chodu odpojili kábel čidla a ono to šlo. Dáva to impulzy iba pri štarte alebo počas celej doby, čo motor ide.


15.11.2012 21:58 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522632
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nemal si v tom nejaku soft upravu (fap off alebo podobne?)

15.11.2012 22:03 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522634
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Fapko je tam, žiadne upravy softu. Jediné, čo vypisuje, je že má málo aditíva, lebo nám sa to nepodarilo zmaza s našou diag a v citroene, kde sme boli, to asi nevedeli a za každú cenu chceli meni fap a kto vie, čo ešte. Nevidím však žiadnú súvislos malého množstva aditíva s čidlom vačky. To malé množstvo aditíva už hlási dlhšie, takže to nevybehlo naraz.

15.11.2012 22:05 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522635
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja som sa pytal ci si nemal robeny fap off alebo iny zasah na softe, nie na stav aditiva

konkretne aky problem to napise? (hlasku diagnostiky)

15.11.2012 22:10 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522639
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
no veď vravím, teda píšem, žiadny fap off, žiadny zásah do softu a píše to tuším zlý signal čidla vačkového hriadela (nespomínam si na doslovné znenie hlášky)

15.11.2012 22:14 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522640
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to moze byt dost dolezite co tam presne je

ale podla tohoto by som to natypoval na zle zlozene rozvody, daj dole dekle a pozri to na drazkach este raz, to nemusis nic davat ine dole len remenicu a dekle

15.11.2012 22:17 - Re: Čidlo vačky - problém s nastartováním 2522645
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tomi2002 napsal(a):
jumep napsal(a):
...
inu 1.6 ....

Myslíš celú, či len motor?

Ale ak by sa mi len zdalo, že to ide OK, prečo to za studena nemá problém a po zahriati to blbne. A ešte teda v tom už skoro zúfalstve, po tom, čo naštartoval motor, sme za chodu odpojili kábel čidla a ono to šlo. Dáva to impulzy iba pri štarte alebo počas celej doby, čo motor ide.


Info si bere jen při startu - potom ho můžeš odpojit a nic se neděje poběží až do zhasnutí(možná to po odpojení za běhu v diag zaznamená chybu,ale jinak na běh motoru to nemá vliv - je ale divné že by se takto chovaly dvě čidla když jste je měnily.Co je v diag přesně za chybu? - ono komunikuje s čidlem na setrváku(synchronizace těchto dvou čidel)- aby to náhodou nedělalo čidlo na setrváku a tuším že vedení musí vést přesně kde má (teď si z hlavy přesně nepamatuji co je kolem toho psáno v ser.postupech-jen že tam něco kolem toho je- může to vazbit a na to by teplota mohla mít vliv) - no nevím,ale když něco dělám tak o tom něco vím(sorry nevím kdo to dělal a jaké má znalosti,ale .....)

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator