| | |
04.03.2011 10:37 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376151
|
|
miskod
|
|
|
Inak ak to robi u plynakov, tak to moze byt kludne zle nastavenym plynom. A netyka sa to len tychto motorov. Kym som si staru xsaru nenastavil sam a poriadne, tak sa za studena na benzin s tym ani nedalo jazdit.
Inak ak to robi u plynakov, tak to moze byt kludne zle nastavenym plynom. A netyka sa to len tychto motorov. Kym som si staru xsaru nenastavil sam a poriadne, tak sa za studena na benzin s tym ani nedalo jazdit.
|
|
04.03.2011 11:58 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376162
|
|
tief
|
|
|
zle nastaveny plyn nemoze ovplyvnit jazdu na benzin - podmienka je samozrejme SPRAVNE nainstalovane LPG ...
zle nastaveny plyn nemoze ovplyvnit jazdu na benzin - podmienka je samozrejme SPRAVNE nainstalovane LPG ...
|
|
04.03.2011 12:33 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376165
|
|
miskod
|
|
|
Ale moze...vlastna skusenost. Nakoniec uz sme to tu rozoberali.
Ale moze...vlastna skusenost. Nakoniec uz sme to tu rozoberali.
|
|
04.03.2011 12:38 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376166
|
|
jarda 68
|
|
|
jak říká tief ale proč to tak dělá na benzín
jak říká tief ale proč to tak dělá na benzín
|
|
04.03.2011 12:45 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376167
|
|
miskod
|
|
|
nuz...nechce sa mi to pisat znova...Skopirujem to:
Ono je sice pekne ze auto ma lambda regulaciu, ale to je snad najpomalsia regulacia bohatosti zmesi aka moze byt. Preto ma riadiaca jednotka tabulkove hodnoty a pomocou vystupu z lambdy ich len mierne koriguje. Ked ja rychlo stlacim plyn, tak chcem aby mal motor dane otacky (resp. aby vstrekoval dane mnozstvo paliva) hned. To znamena aby sa bohatost zmesi dostala blizko idealu. Bez tabulkovych hodnot v RJ by to neslo. Blbe ale je ze tieto tabulky nie su pevne, ale su adaptivne. To znamena, ze ak mam zle nastaveny plyn, tak si auto po case naberie zle hodnoty a zacne to na benzin blbnut. Napr. ak za danych podmienok (poloha pedalu, tlak paliva, teplota motora, teplota vzduchu,...) pri jazde na benzin mam otvoreny vstrek 10ms, tak za rovnakych podmienok pri jazde na plyn musi chciet mat motorova RJ otvoreny ten benzinovy vstrek tiez 10ms (plynova RJ nerobi nic ine len prepocitava tuto dobu na dobu otvorenia plynoveho vstreku). Ak je to zle nastavene, tak sa pri jazde na benzin po stlaceni pedalu dostane bohatost zmesi daleko od idealu a prichadza na rad dlheeeeeee doregulovavanie labda regulaciou. Toto kludne moze trvat dve,tri sekundy. Toto je presne odpoved pre tych co sa im (hlavne studene) auto na benzin dusi a po case normalne vystreli. Naprava je mozna resetom motorovej RJ a poriadnym nastavenim lpg (niekym co vie co robi). Na ten reset na mojej xsare 1 stacilo precitat a vymazat (aj prazdnu) chybovu pamat.
nuz...nechce sa mi to pisat znova...Skopirujem to:
Ono je sice pekne ze auto ma lambda regulaciu, ale to je snad najpomalsia regulacia bohatosti zmesi aka moze byt. Preto ma riadiaca jednotka tabulkove hodnoty a pomocou vystupu z lambdy ich len mierne koriguje. Ked ja rychlo stlacim plyn, tak chcem aby mal motor dane otacky (resp. aby vstrekoval dane mnozstvo paliva) hned. To znamena aby sa bohatost zmesi dostala blizko idealu. Bez tabulkovych hodnot v RJ by to neslo. Blbe ale je ze tieto tabulky nie su pevne, ale su adaptivne. To znamena, ze ak mam zle nastaveny plyn, tak si auto po case naberie zle hodnoty a zacne to na benzin blbnut. Napr. ak za danych podmienok (poloha pedalu, tlak paliva, teplota motora, teplota vzduchu,...) pri jazde na benzin mam otvoreny vstrek 10ms, tak za rovnakych podmienok pri jazde na plyn musi chciet mat motorova RJ otvoreny ten benzinovy vstrek tiez 10ms (plynova RJ nerobi nic ine len prepocitava tuto dobu na dobu otvorenia plynoveho vstreku). Ak je to zle nastavene, tak sa pri jazde na benzin po stlaceni pedalu dostane bohatost zmesi daleko od idealu a prichadza na rad dlheeeeeee doregulovavanie labda regulaciou. Toto kludne moze trvat dve,tri sekundy. Toto je presne odpoved pre tych co sa im (hlavne studene) auto na benzin dusi a po case normalne vystreli. Naprava je mozna resetom motorovej RJ a poriadnym nastavenim lpg (niekym co vie co robi). Na ten reset na mojej xsare 1 stacilo precitat a vymazat (aj prazdnu) chybovu pamat.
|
|
04.03.2011 12:50 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376168
|
|
tief
|
|
|
miskod: nemas pravdu ale to je skorej na rozoberanie po icq / chate ako sa hadat tu na fore ...
miskod: nemas pravdu ale to je skorej na rozoberanie po icq / chate ako sa hadat tu na fore ...
|
|
04.03.2011 12:59 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376169
|
|
miskod
|
|
|
No som si isty ze pravdu mam. Nejake motorove RJ v praci programujeme a viem teda ako funguju. Navyse som to na tej xsare vyriesil nastavenim plynovej rj bez akehokolvek zasahu sroubovakom do instalacie. Proste som si tym preskakal. Kto neveri, tak nech si rozsteluje plyn na nejakych 3tis km a potom to mozeme riesit. Nuz ale kto neveri, toho nepresvedcim...
No som si isty ze pravdu mam. Nejake motorove RJ v praci programujeme a viem teda ako funguju. Navyse som to na tej xsare vyriesil nastavenim plynovej rj bez akehokolvek zasahu sroubovakom do instalacie. Proste som si tym preskakal. Kto neveri, tak nech si rozsteluje plyn na nejakych 3tis km a potom to mozeme riesit. Nuz ale kto neveri, toho nepresvedcim...;-)
|
|
04.03.2011 13:06 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2376171
|
|
tief
|
|
|
Ok tak mas pravdu co viac dodat ...
Ok tak mas pravdu :) co viac dodat ...
|
|
24.03.2011 08:20 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380106
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
ahoj. jsem majitel cca měsíc a musim říct, e paráda. tříválec mám bohuel taky. půl minuty po startu se třese, dalí dve minuty a je to ok. horí je to současně se zapnutym odmraováním. to to hodí i hláky porucha katalyzátoru a antipolution faulty. natankoval jsem vervu100+čistící aditivum od sonaxu a pocitově se "třes" zmírnil, ale zcela nezmizel. hláky to zatím neházi. svíčky mám nové, tak teď to hodim na diagnostiku a uvidim. litou asi nic nezkazim. je to mení zlo, ne se vrtat hned v motoru. jak jsem se tak různě ptal a celé to tu pročetl, tak nikdo u těch 2.0 16v neví co to konkrétně způsobuje. jeden svíčky a lita, druhý vstřiky, třetí rovnou hydrotely. no představa děsná. no a by toho nebylo málo, tak teď mi začíná kolísat volnoběh-tedy pomalu padají otáčky např při řazení. vdycky se to zasekne kolem 1500 a pak teprve spadnou. občas je to vopruz kdy brzdim motorem a auto jetě chvíli tlačí dopředu
jinak je to neskutečná kára a i kdy moje drahá polovička je otrávená z těhle "drobností"jetě víc ne já, tak měnit nechci. koda jen, e nemáme tolik peněz na dalí opravy kadopádně kdyby se mi to náhodou podařilo vyřeit, tak dám vědět.
ahoj. jsem majitel cca měsíc a musim říct, e paráda. tříválec mám bohuel taky. půl minuty po startu se třese, dalí dve minuty a je to ok. horí je to současně se zapnutym odmraováním. to to hodí i hláky porucha katalyzátoru a antipolution faulty. natankoval jsem vervu100+čistící aditivum od sonaxu a pocitově se "třes" zmírnil, ale zcela nezmizel. hláky to zatím neházi. svíčky mám nové, tak teď to hodim na diagnostiku a uvidim. litou asi nic nezkazim. je to mení zlo, ne se vrtat hned v motoru. jak jsem se tak různě ptal a celé to tu pročetl, tak nikdo u těch 2.0 16v neví co to konkrétně způsobuje. jeden svíčky a lita, druhý vstřiky, třetí rovnou hydrotely. no představa děsná. no a by toho nebylo málo, tak teď mi začíná kolísat volnoběh-tedy pomalu padají otáčky např při řazení. vdycky se to zasekne kolem 1500 a pak teprve spadnou. občas je to vopruz kdy brzdim motorem a auto jetě chvíli tlačí dopředu:-((((
jinak je to neskutečná kára a i kdy moje drahá polovička je otrávená z těhle "drobností"jetě víc ne já, tak měnit nechci. koda jen, e nemáme tolik peněz na dalí opravy:-( kadopádně kdyby se mi to náhodou podařilo vyřeit, tak dám vědět.
|
|
24.03.2011 09:06 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380107
|
|
Martyn
|
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 25 |
|
|
Ten s těmi hydrotely jsem já, tento problém jsem řeil více jak dva roky! Nejdříve svíčky, pak lita, potom vstřiky a stále nic, diagnostika píe jen chyba spalování na x- tém válci a motor se klepe dál a hláky porucha katu skáče znovu a znovu. Nakonec dlouhé bádání a záměna dílů z plně funkčního identického motoru - krtící klapka, egr ventil, různá čidla apod. a nakonec to byly opravdu ty hydrotely. Motor teď přede jak kotě, ádné klepání za studena, ádné vyskakování chybových hláek.
Ten s těmi hydrotely jsem já, tento problém jsem řeil více jak dva roky! Nejdříve svíčky, pak lita, potom vstřiky a stále nic, diagnostika píe jen chyba spalování na x- tém válci a motor se klepe dál a hláky porucha katu skáče znovu a znovu. Nakonec dlouhé bádání a záměna dílů z plně funkčního identického motoru - krtící klapka, egr ventil, různá čidla apod. a nakonec to byly opravdu ty hydrotely. Motor teď přede jak kotě, ádné klepání za studena, ádné vyskakování chybových hláek.
|
|
24.03.2011 09:47 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380112
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
to je mazec. co riskuju, kdy se na to vykalu? podpálený ventil? kdyby to bylo jen to "nepohodlí" tak to snad zkousnu. to si v tom musel nechat majlant. najdu deset věcí, do kterých bych to radi vrazil, ne nad tímhle laborovat. zase poutět se hned naslepo do hydrotelů, kdy někomu pomohla jen lita je asi nesmyl. navíc by mě servisák asi nepochopil já to mám teď bez hláek, ale taky neplánuju tankovat pravidelně vervu100. to by mě to za chvíli seralo. no a to kolísání otáček snad půjde vychytat seřízením klapky... a je to jenom lita,a je to jenom lita,a je to jenom lita prosim prosim...
to je mazec. co riskuju, kdy se na to vykalu? podpálený ventil? kdyby to bylo jen to "nepohodlí" tak to snad zkousnu. to si v tom musel nechat majlant. najdu deset věcí, do kterých bych to radi vrazil, ne nad tímhle laborovat. zase poutět se hned naslepo do hydrotelů, kdy někomu pomohla jen lita je asi nesmyl. navíc by mě servisák asi nepochopil:) já to mám teď bez hláek, ale taky neplánuju tankovat pravidelně vervu100. to by mě to za chvíli seralo. no a to kolísání otáček snad půjde vychytat seřízením klapky... a je to jenom lita,a je to jenom lita,a je to jenom lita prosim prosim...
|
|
24.03.2011 10:32 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380116
|
|
tief
|
|
|
podpaleny ventil / pist, ucpany katalyzator, znicene lambda sondy, kdyz se to zhorsi a zacne to strilet do sani znicena klapka, snimac tlaku v potrubi, teplotne cidla ...
predpokladam ze filtry a svicky mas nove ... pichnut na diagnostiku a pak resit ...
podpaleny ventil / pist, ucpany katalyzator, znicene lambda sondy, kdyz se to zhorsi a zacne to strilet do sani znicena klapka, snimac tlaku v potrubi, teplotne cidla ...
predpokladam ze filtry a svicky mas nove ... pichnut na diagnostiku a pak resit ...
|
|
24.03.2011 11:01 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380119
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
tak nějak jsem to tuil. na diagnostiku to hodim, to je jasný. spí tu řeim , e Martyn (jak píe) proel tohle kolečko a diagnostika mu očividně moc nepomohla. blbý je, e ty benzíny 2.0 16v mají ty příznaky jako přes kopírák a pokadý je to něco jinýho. jen mi to přijde trochu smutný. a vidina toho, e ne zjistim, co to je tak to bude dost drahý a kdy to nezjistim, tak to bude taky drahý... a přitom to jsou dvě minuty při studeným startu.
jo a jinak svíčky mám měněný (viz výe) a filtry taky. a a to vyřeim, tak dám vědět, třeba to konečně nějak utřídíme
tak nějak jsem to tuil. na diagnostiku to hodim, to je jasný. spí tu řeim , e Martyn (jak píe) proel tohle kolečko a diagnostika mu očividně moc nepomohla. blbý je, e ty benzíny 2.0 16v mají ty příznaky jako přes kopírák a pokadý je to něco jinýho. jen mi to přijde trochu smutný. a vidina toho, e ne zjistim, co to je tak to bude dost drahý a kdy to nezjistim, tak to bude taky drahý... a přitom to jsou dvě minuty při studeným startu.
jo a jinak svíčky mám měněný (viz výe) a filtry taky. a a to vyřeim, tak dám vědět, třeba to konečně nějak utřídíme:)
|
|
24.03.2011 11:05 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380121
|
|
tief
|
|
|
No to ze diagnostika nekdy nepomuze neni smerodajne ... je to proste prvni krok. Priznaky u benzinaku su vzdy stejne aspon ty zakladni ... taky je mozne ze po napichnuti bude hned jasne kde je chyba. Nebo taky muzes nahodne menit komponenty nebo to nechat tak a cekat jestli to ten motor prezije ... nenapsal si jestli si menil svicky a filtry ...
No to ze diagnostika nekdy nepomuze neni smerodajne ... je to proste prvni krok. Priznaky u benzinaku su vzdy stejne :) aspon ty zakladni ... taky je mozne ze po napichnuti bude hned jasne kde je chyba. Nebo taky muzes nahodne menit komponenty nebo to nechat tak a cekat jestli to ten motor prezije ... nenapsal si jestli si menil svicky a filtry ...
|
|
24.03.2011 11:12 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380123
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
sorry.viz edit.
sorry.viz edit.
|
|
24.03.2011 11:17 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380124
|
|
tief
|
|
|
njn, tady proste bez prvotni diagnostiky uz toho moc nevykoumame ...
njn, tady proste bez prvotni diagnostiky uz toho moc nevykoumame ...
|
|
24.03.2011 11:54 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2380125
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
vak to byl spí jenom takovej postesk... moje drahá v tom vidí mega problém a nevidí c5 jako celek. i kdy u začíná být taky spokojená. no a právě je to tenhle konkrétní problém. ale pořád věřim, e se to vyřeí a bude to prkotina. moná e pak sepíu nějaký univerzální návod na to, jak řeit tříválec po startu u 2.0i 16v. já toho tolik přečetl, e jenom porovnání různých nápadů popsaných bez diagnostiky na základě zkueností by dalo na slunejch pár stran díky a dám vědět
vak to byl spí jenom takovej postesk... moje drahá v tom vidí mega problém a nevidí c5 jako celek. i kdy u začíná být taky spokojená. no a právě je to tenhle konkrétní problém. ale pořád věřim, e se to vyřeí a bude to prkotina. moná e pak sepíu nějaký univerzální návod na to, jak řeit tříválec po startu u 2.0i 16v. já toho tolik přečetl, e jenom porovnání různých nápadů popsaných bez diagnostiky na základě zkueností by dalo na slunejch pár stran:-)))) díky a dám vědět
|
|
04.04.2011 17:53 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2382548
|
|
jimhawkey
|
Město: Praha , Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Tak mě nejspí čeká taky sáhodlouhé laborování. Diagnostika uplně bez chyby(za studeného motoru), v servisu se to snad ani neklepalo. Chlapík u diagnostiky se mi snail celkem přesvědčivě a logicky vysvětlit co a jak, měl jsem s sebou i výpis moných chyb a ono nic. ádné hláky to od 22.3. nehází, jak jsem říkal pocitově se to dost zmenilo po půlce nádre verva100 a přidání aditiva. litu mám zapůjčenou novou (mají tam pro tyhle případy jednu testovací) a je to stejné. mám vyčitěnou a seřízenou klapku, take volnoběh u je ok. Baterka proměřená a je v nejlepí kondici. Ve středu prohodim zase litu a na nějaký čas to pustim k ledu. předpokládám, e kdyby tam byl nějaký problém, tak to diagnostika detekuje(tlaky na xtém válci, chyba katalyzátoru atd..). Kdy mě to zase bude tvát, udělám si výlet třeba do Holetína(zatím jsem četl samé chvály), třeba i změna servisu bude k něčemu dobrá... a samozřejmě dám zase vědět.
Tak mě nejspí čeká taky sáhodlouhé laborování. Diagnostika uplně bez chyby(za studeného motoru), v servisu se to snad ani neklepalo. Chlapík u diagnostiky se mi snail celkem přesvědčivě a logicky vysvětlit co a jak, měl jsem s sebou i výpis moných chyb a ono nic. ádné hláky to od 22.3. nehází, jak jsem říkal pocitově se to dost zmenilo po půlce nádre verva100 a přidání aditiva. litu mám zapůjčenou novou (mají tam pro tyhle případy jednu testovací) a je to stejné. mám vyčitěnou a seřízenou klapku, take volnoběh u je ok. Baterka proměřená a je v nejlepí kondici. Ve středu prohodim zase litu a na nějaký čas to pustim k ledu. předpokládám, e kdyby tam byl nějaký problém, tak to diagnostika detekuje(tlaky na xtém válci, chyba katalyzátoru atd..). Kdy mě to zase bude tvát, udělám si výlet třeba do Holetína(zatím jsem četl samé chvály), třeba i změna servisu bude k něčemu dobrá... a samozřejmě dám zase vědět.
|
|
04.04.2011 18:44 -
Re: Motor běí na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
|
2382553
|
|
flyteSVK
|
|
|
Ja som mal minuly tyzden trojvalec tiez. Triasol sa jak keby mal zimnicu a netahal, vytocit isiel max do 3000 rpm.
Na druhy den vsetko ok. Diagnostika u jumepa ukazala "one of cylinders is misfiring". Takze zacnem svieckami a potom sa uvidi. Inac hlaska "antipollution..." sama od seba zmizla, po zahriati zmizne aj to jemne trasenie.
Ja som mal minuly tyzden trojvalec tiez. Triasol sa jak keby mal zimnicu a netahal, vytocit isiel max do 3000 rpm.
Na druhy den vsetko ok. Diagnostika u jumepa ukazala "one of cylinders is misfiring". Takze zacnem svieckami a potom sa uvidi. Inac hlaska "antipollution..." sama od seba zmizla, po zahriati zmizne aj to jemne trasenie.
|
|
| |
|
|