Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Potkaný motor 2.2HDI
|< < 1 2 3 4 5 > >|
25.10.2010 23:56 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360337
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Takže mám první dojmy a informace z diagnostiky..
Já uplně chápu názor lidí, kteří by ten motor prostě nechali "udělat", ale mým problémem jsou finance, takže momentálně potřebuji pojízdné auto.. Navíc jsem si vždy dokázal většinu věcí na autě vždy udělat sám - včetně elektriky a i mne to baví.. Takže nechci prostě dát auto jen tak do servisu, čekat 3 neděle než se na to někdo podívá a pak koulet očima nad cenou.. Tím nechci říct, že by všechny autoservisy byly zlatokopové, ale bohužel ve svém okolí moc schopných servisů neznám.. Buď jsou profíci, pak nemají čas... nebo šmudlové a pak to stojí za to...

Tohle auto jsem před týdnem prakticky dostal v rámci rodiny, jelikož v neautorizovaném servisu odhadli cenu opravy více, než je reálná cena 10 let starého auta s 350.000km na tachometru.. Poslední rok jsem jim na tom opravoval blbosti.. Servis, kam auto jezdilo si řeklo např. za opravu stahovačky 14.000Kč, tak jsem koupil na Ebay ty plastíky co drží sklo za 4.99E + 2E poštovné.. Když jim řekli za opravu Airbagů asi 20.000Kč, tak jsem si vlezl pod sedačku a vyčistil a zapojil konektor.. Poté co auto za poslední rok zůstalo 6x někde viset a potkanej motor jako hřebíček do rakve - tak jsem ho za relativně směšnou cenu odkoupil, jinak by šlo na ND..

Takže byl jsem na origo diagnostice PSA.. Závada na motoru mi cestou zhasla, auto začalo jet.. Na diag byla závada, že bylo odpojené čidlo polohy vačky (moje práce, během opravy jsem ho měl odpojené a zapnul jsem klíček). Jinak mám vadné obě dvě přední čidla ABS, vadné čidlo vnější teploty (hlásila klima), nekomunikuej LP zrcátko (ale funguje).

Teď ovšem jedna záhada.. Podle diag mi nefunguje čidlo otevření nádrže a hlásí to chybu dávkování aditiva.. Jedná se o trvalou závadu, po vymazání opět okamžitě naskočí.. Podle servisáka by auto mělo být v nouzovém režimu pořád - ale není.. kontrolka nesvítí.. Čím to??

K vibracím - jsou pouze na volnoběh.. Nejsou moc velké, ale i nevyvážené TDI se neklepe tolik.. Na semaforech si připadám jako v masážním křesle.. V otáčkách je motor naprosto tichý, převažuje aerodynamický hluk (a zadní ložisko) nad jakýmakoliv vibracema, nebo hlukem z motoru..

Rychlost auta taky dobrá, v kopci mi přijde motor spíše slabší a prakticky nelze brzdit motorem.. Jde jakoby moc zlehka.. Během dnešní 150km cesty je průměrná spotřeba o 2L větší než předtím, ale původnímu majiteli bylo přes 80 let a rychleji než 80 s tím nejezdil.. Takže nelze nic porovnat..

Mimochodem při brždění motorem stále ukazuje spotřebu kolem 3L/100 (u VW jsem zvykly na 0, tak nevím jestli tady má být taky 0, nebo ne)

Omlouvám se za román..

macman

26.10.2010 00:06 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360340
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
"Podle diag mi nefunguje čidlo otevření nádrže a hlásí to chybu dávkování aditiva"

toto neni chyba na hlasenie - pozri vicko nadrze, najskor nebudes mat magnety 2 ale len jeden, otoc ho opacne ako ho mas a kup si nove

"K vibracím - jsou pouze na volnoběh.. "
striky / regulator tlaku paliva je v akom stave? (hodnoty z diagnostiky)

"brždění motorem stále ukazuje spotřebu kolem 3L/100"
po akej dlhej vzdialenosti?
ak je to takto, moze sa to snazit stale o regeneraciu fapu, v akom stave mas trubky, hadicky atd. iduce od fapu do diferencneho cidla? (cidlo je za motorom na prepazke hore, idu don 2 hadice a kabel), toto by mohlo mat na svedomi aj spotrebu (nenapisal si ale aka bola v l/100km)

viac zavad v motore nebolo? (po prejdeni 200km od objavenia vaznej zavady a jej zmyznutia sa strati aj svietiaca kontrolka motora)

26.10.2010 00:29 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360341
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Předchozí dlouhodobá spotřeba na 9999km byla 5,3L.. Já jsem s tím za dnešek udělal průměr 7,6L a to jsem jezdil na pohodu okresky a dálnice max 130.. Okamžitá na brždění motorem nikdy nebyla 0, i když jsem sjížděl z dálnice v klesání.. takže dlouhodobé brždění motorem..

Bohužel týpek co mi dělal diagnostiku se zabývá servisem ŘJ, takže mi akorát vyčetl chyby, ale z hodnot neumí vyčíst nic.. Zítra asi pojedu za jiným známým, který sice nerozumí tolik elektronice, ale opravuje auta a má taky origo diagnostiku.. Jeden z lidí, který tomu sice rozumí a má dobré ceny.. zato absolutně nemá čas..

Jinak v motoru více závad nebylo.. krom dočasné závady nedostatku aditiva.. Všechny závady se týkají FAPu..

Potrubí zkontroluju zítra za světla..

26.10.2010 07:22 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360348
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
k volnobehu a vybraci...solenoid to pravdepodobne nebude,auto by se chovalo trochu jinak...vsadil bych na vstrikovace ,zkus udelat test prepadu a v diag se kokni na dorovnavani volnobehu (to je ale skoro nic nerikajici informace)
brzdeni motorem ...PP ukazuje velmi realne spotrebu,ukazuje to co opravdu protece vstrikovacema....decelerace vetsinou ukazuje 0-1l..opet to vypada ze se jednotka snazi neco dorovnavat..
tu spotrebu co jsi mel na pal pc moc neres ,protoze udaj 99999 vetsinou znamena ze tato funce uz nefunguje protoze se dosahlo probehu 10000
neporovnavej VAG s PSA ...cerpadlo tryska neni to same co HDii

26.10.2010 07:23 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360349
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Větší spotřeba = možné pootočení vaček nebo ozub rozvody.Co výkon? Závady okolo aditív mu mněla ukázat diagnostika(příčiny)-stav aditiv,fapu.Nemá s nějakými vybracemi nic společného.Diagnostika má v sobě i informace jaké hodnoty jsou v toleranci(pro ty co s ní moc neumí a ty údaje neznají z praxe)

26.10.2010 09:23 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360354
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Dobrá, zkusím dnes opět zajet na diagnostiku... Jen jediný dotaz.. Pokud by byla hnutá vačka, nebude právě motor něco dorovnánat a nebudou na vstřikách tím pádem nesmyslné hodnoty, nebo hodnoty mimo toleranci?? Jde mi o to, že auto do potkání mělo vstřiky dobré, bylo bez vibrací.. Takže spíše se snažím najít problém jinde..

Nebo.. je jiný způsob jak odhadnout, jestli je problém hnutá vačka??? Nechce se mi jí zbytečně kupovat a nebo naopak dělar repasi vstřiků, kvůli vačce..

A poslední technický dotaz.. pokud bych tedy na diag nic nepřišel, koupili by jste pouze saci vačku (která dostala ránu) a riskovali další rozebírku, nebo rovnou obě???

rozhodně nechci porovnávat PD s HDI, stejně jsem v TDI měl ještě rotačku.. Ale krom toho, že HDI je sofistikovanější, princip běhu motoru by měl být stejný - takže proto jsem čekal na vynucený běh motoru spotřebu 0.

macman

26.10.2010 10:34 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360361
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vačky se nemusí pootočit vůbec,nebo jen jedna a nebo obě - není v tom pravidlo.Když se pootočí tak výfuk proti směru otáčení a sací po směru otáčení a odhadnout o kolik je nemožné - musel by se udělat nějaký přípravek.Citroen vychází z toho že když má někdo na auto za půl milionu tak má šestnáct na vačky.Pokud si jseš jistý že motor předtím běžel bez vybrací a že to mᚠpostavený dobře(100%) tak vačky.Můžeš projistotu nechat změřit tlaky.Ventily by to odnést nemněli-jsou kolmo na písty takže i když dostanou prdu tak to rozlomí vahadla (jsou tam lomné zóny)Ještě otázka kolik vahadel jsi mněnil(většinou jsou všechny sací),ale je lepší vymněnit všechny.Také zkontroluj jestli se neucvak zoubek(klínek) na unašeči výfukové vačky,zaaretovat né 6.šroubem,ale 7.(ta vůle to udělá klidně zub) nastavit podle návodu.Napřed bych to ještě překontroloval(nastavení) - snímač vačkového hřídele jsi dal jak byl?(vzdálenost?).

26.10.2010 11:54 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360375
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Auto jsem dostal s rozebraným motorem, proto nedokážu určit, zda čidlo na vačku mám 100% ve stejné poloze.. Ale podle otlaku od šroubu jsem spíše o desetiny mm oproti původnímu stavu..

Vahadla jsem měnil 4ks, všechny byly náházeny v jedné krabičce, takže nešlo poznat které jsou sací a které výfukové.. Někdo psal, že měl vahadla uplně zlomené na dva kusy, u mne jedno drželo na 1mm kovu, druhé na 2mm, třetí bylo nalomené tak na půl a na čtvrtým byly jenom praskliny.. Takže zase tak velká rána to nemohla být..

U té výfukové vačky - myslíš klínek jak je nasazená řemenice na rozvody?? To jsem rozebrané vůbec neměl, můžu se na to podívat...

macman

26.10.2010 13:09 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360389
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vyresetuj si pocitadlo, jeho zmysluplnost je tak do 5000km
spotreba 7.6 je v meste myslim v pohode, na dialnici okolo 130km/h je to 6.5-7 (aktualna), idealna je 90km/h 5ty prevodovy stupen...

chvenie z fapu nebude, ale spotreba a vykon relativne moze byt

to chvenie skus pozret co sa deje na hodnotach a od toho sa hni dalej
od akych otacok inak citis zaber? tj. mas tam 2jku, 1300ot a stupis naplno kde zacitis zaber? (mal by byt tak pri 1600ot)

26.10.2010 17:17 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360426
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Ještě jeden dotaz.. kontroluju jestli jsem to složil na 100% správně.. takže rozvody OK, chci dotáhnou vstřikovače a koukám, že mám utáhnou na 4 m.daN, což by mělo být 40Nm.. Není to trochu moc?? Dotahoval jsem to narovinu mnohem méně.. 40Nm bych se bál že to utrhnu... Počítám to správně???

26.10.2010 18:50 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360443
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja osobne ty srouby utahuju postupne obazhruba po dvou otackach a jakmile to uz nejde rukou dam tam pul otacky racnou..s trochou cviku nato prijdes....,podlozky predpokladam mas nove a sedlo pod nima vycistene,jinak zbytecna prace

26.10.2010 19:33 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360445
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jestli dal čidlo vačky moc daleko může to dělat i to,ale diag.by to mněla ukázat.(na deklu je výstupek - mezi ní a čidlo 6. imbus,nebo vrták a mnělo by to být OK) Dᚠblízko - urazíš ho, dᚠdaleko může špatně snímat. Ale hledej chybu na dálku když nevíš co a jak je udělaný? Čtyři vahadla je divný - většinou jsou všechny sací - a někdy to na nich není skoro vidět no a jestli byly načatý tak se mohli dolomit(některé),nebo jsou prohnutý a je to výsledek.Kde to chcete hledat?

26.10.2010 19:34 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360447
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Podložky jsem nové měl, sedlo vyčištěné taky.. Ale šteft mi rupnul v hlavě.. Mimochodem poté co jsem vstřiky dotáhnul a než to ruplo - měl jsem pocit, že se vibrace zmenšily.. Nevím, jestli to nezdálo, ale přišlo mi to lepší..

Pravděpodobně jsem měl koupit i nové štefty.. Přece jenom už měly něco za sebou..

Uplně blbá otázka.. Bylo to už dotažený než to ruplo a teď to drží na jednom šteftu.. Je reálný s tím dojet 20km do dílny, kde mi zkusí zbytek závitu vyndat???

26.10.2010 19:50 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360458
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
nemeli to za sebou,ale ty jsi "prase" a pretahl jsi je to je cely ....

27.10.2010 22:05 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360737
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Spíše jsem prase, že jsem ten šteft tam dával.. Měl zlomenej torx nahoře a byl trochu poškozenej závit, jak ho rvali ven.. Podařilo se mi ho vykroutit, koupil jsem pro jistotu všechny nový.. Auto zase jede.. Vibrace jsou tu stále..

Byl jsem dnes opět na diagnostice a vstřiky jsou v toleranci -1 až 1.. Takže OK.. Turbo tlakuje jak má.. OK.. Tlak v railu je OK, ale má výkyvy - prý ventil na čerpalde, ale na vibrace na volnoběh by to nemělo mít vliv...

Asi v háji váha vzduchu - pořád ukazuje 900 a hodnota se nehýbe... Možný vliv na spotřebu, výkon - né na vibrace....

Závady na motoru (kromě FAP - nemá vliv na vibrace) nejsou žádné...

Jinak jsem cestou dom vyháněl myši z motoru, auto v pohodě jede tachometrových 170 (výš nešlo zkoušet, byl na dálnici vcelku provoz). Zajímavé je, že průmernou spotřeba cestou na dignostiku, kdy jsem jel lážo plážo byla vyšší, než cestou domů když jsem to proháněl.. Ovšem pokud je mrtvá váha vzduchu, tak je to klidně možný...

Servisákův názor na vibrace je, že by to chtělo zkusit změřit tlaky.. Prý to vypadá, jako by šel na volnoběh jeden válec méně...

macman

27.10.2010 22:13 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360738
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
no moja skusenost z vlastneho auta, ked poletoval na volnobeh tlak railu +- 50 tak kolisali aj otacky

pokial vaha je zla (ma ukazovat okolo 300) takisto aj ostatne hodnoty nie su moc relevantne

a tlaky zmerat mozes, mas to cerstvo nacvicene

27.10.2010 22:15 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360739
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Byl jsem dnes opět na diagnostice a vstřiky jsou v toleranci -1 až 1.. Takže OK..

kde beres z techto nicnerikajicich udaju jistotu ???

motor mas cerstve slozenej,trepe se ti jak drahej pes,nevis cim to je,zanedbal jsi zakladni prohlidku hlavy a ty ho tocis na 170 ?? ..hmmm to ses dobrej

27.10.2010 22:46 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360741
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Jumep: Tlaky bych klidně změřil, kdybych měl čím.. Už zjišuju, jestli někdo ze známých nemá budík.. Vyndat všechny vstřiky a zpět zvládám už do pěti minut.. Díky za schema HDI.. Zatím jsem to prohlížel jen zběžně, ale přijde mi to nějak moc překomplikovaný.. To aby se auto dokázalo rychleji ohřát, tak je ten bypass intercooleru???

autodiag: když jsem pročítal různé diskuze, tak nevím tedy proč všichni řeší tyto údaje a posuzují dle toho, zda jsou vstřiky dobré, nebo ne.. Samozřejmě je to jen hodnota a realita může být jiná, ale není to třeba vodítko??

Ano, kdybych opravu svěřil autorizovanému servisu, určitě by to udělal všechno lépe než já.. Ovšem když přišel rozpočet ze servisu na opravu auta, tak v tom okamžiku bylo výhodnější vzít do ruky flexu a začít řezat..

Když jsem byl pro štěfty ke vstřikům, tak jsem se poptal na cenu opravy ABS
Servis: nejde ABS - chybí ABS ring na poloosách = 2x poloosa á 9000 = 18000,- + DPH + práce
Já: nejde ABS - objednat koružek z Francie = 2x 800,-

Ještě k tomu testu 170 na dálnici.. Rozvody jsem dneska ještě překontroloval a dotáhnul.. Horní část hlavy dotažená.. Takže nevím důvod proč to nezkusit.. Pokud je hnutá vačka - tím jí neublížím.. Pokud je něco v elektrice, nebo v railu - taky ne.. Jediný čeho jsem se obával, že pokud je cinklej ventil - může upadnout.. Ovšem pokud by měl upadnout, tak raději dneska při testu, než třeba za měsíc s rodinou na horách..

macman

27.10.2010 23:08 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360745
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jojo mas pravdu,promin moc tomu nerozumim,drzim ti palce at ti to dobre dopadne

27.10.2010 23:18 - Re: Potkaný motor 2.2HDI 2360749
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Já si myslím, že tomu rozumíš moc dobře - po technické stránce věci... narozdíl odemne... Spíše se ti snažím vysvětlit, že neopravuji svého mazlíka, ke kterému mám citový vztah a chci ho mít v dokonalém stavu, ale že se naopak snažím z hromady šrotu udělat auto, ale musím brát ohled na enonomické hledisko věci..

U tohoto auta ani nemá smysl přemýšlet nad dokonalým stavem, jelikož kam se podívám, tam nějaká závada čouhá.. Mrknu na intercooler - zespodu je tak 1cm zaflákanej olejem - netěsnost??? Mrknu na spodní klapku co přepíná sání - je od oleje - netěsnost.. Proč je to od oleje??? Že by už turbo házelo olej???.. Ložiska tomu hučí, v pravém kole cvaká.. Zadní koutoče jsou špatný, destičky taky nic moc.. Vlezu pod auto a z pomocného rámu padají kusy rzi, ABS nejde, displej v palubce po zahřátí neukazuje nic..

Ovšem zvenku??? Fakt krásný auto..

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator