| | |
22.10.2010 21:56 -
Potkaný motor 2.2HDI
|
2359514
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Zdravím vespolek,
mám takový problém.. Potkal se mi motor (praskl rozvoďák, jeliko se do něj zamotal klíňák) a v servisu mi to rozebrali a sdělili mi takovou částku za opravu, e skoro převyuje hodnotu auta..
Přečetl jsem si diskuzi, take sice vím e se mohla přetočit vačka, ale motor kompresi má - take ventily jsou snad OK.. Koupil jsem nová vahadla a zkouím motor sloit.. Pokud to nepůjde, tak jsem sehnal, kde mají nové vačky po 3200/ks - přinejhorím bych je vyměníl..
Ovem tím, e jsem motor nerozebíral já, tak nemůu přijít kam má pásnout jedna gumová průchodka..
Nemáte někdo schéma tohoto motory??? Moc by to pomohlo...
Pokud jste někdo něco podobného dělal - jaká je ance, e by stačilo jen vyměnit prasklá vahadla???
Jak moc ztuha lze hýbat řemenicí vačky?? Mám co dělat, abych s ní klíčem otočil.. Je to normální???
Díky za rady
macman
Zdravím vespolek,
mám takový problém.. Potkal se mi motor (praskl rozvoďák, jeliko se do něj zamotal klíňák) a v servisu mi to rozebrali a sdělili mi takovou částku za opravu, e skoro převyuje hodnotu auta..
Přečetl jsem si diskuzi, take sice vím e se mohla přetočit vačka, ale motor kompresi má - take ventily jsou snad OK.. Koupil jsem nová vahadla a zkouím motor sloit.. Pokud to nepůjde, tak jsem sehnal, kde mají nové vačky po 3200/ks - přinejhorím bych je vyměníl..
Ovem tím, e jsem motor nerozebíral já, tak nemůu přijít kam má pásnout jedna gumová průchodka..
Nemáte někdo schéma tohoto motory??? Moc by to pomohlo...
Pokud jste někdo něco podobného dělal - jaká je ance, e by stačilo jen vyměnit prasklá vahadla???
Jak moc ztuha lze hýbat řemenicí vačky?? Mám co dělat, abych s ní klíčem otočil.. Je to normální???
Díky za rady
macman
|
|
22.10.2010 22:04 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359518
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jak to tak ctu tak byt tebou motor sverim nekomu kdo vi jak se postupuje...
treba tocit vackou bez remene ti opravdu nepujde...
jak to tak ctu tak byt tebou motor sverim nekomu kdo vi jak se postupuje...
treba tocit vackou bez remene ti opravdu nepujde...
|
|
22.10.2010 22:34 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359537
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Asi jsem to spíe napsal.. Potřebuju nastavit na hlavě nulovou hodnotu pro nasazení rozvodů.. Tak samozřejmě jsem musel pootočit řemenici hlavy, abych zaaretoval M6 roubem.. Točím samozřejmě za centrální roub.. Jene mi to přijde oproti různým 8V motorům e to jde poněkud ztuha.. Při otáčení navíc vydává asi olejové čerpadlo, nebo nějaká vývěva na pravé straně výfukové vačky silný klapavý zvuk..
Motorů jsem za ivot rozebíral dost, ale převáně 1.9TDI od VW, nebo 2.5TD PSA...
macman
Asi jsem to spíe napsal.. :-) Potřebuju nastavit na hlavě nulovou hodnotu pro nasazení rozvodů.. Tak samozřejmě jsem musel pootočit řemenici hlavy, abych zaaretoval M6 roubem.. Točím samozřejmě za centrální roub.. Jene mi to přijde oproti různým 8V motorům e to jde poněkud ztuha.. Při otáčení navíc vydává asi olejové čerpadlo, nebo nějaká vývěva na pravé straně výfukové vačky silný klapavý zvuk..
Motorů jsem za ivot rozebíral dost, ale převáně 1.9TDI od VW, nebo 2.5TD PSA...
macman
|
|
23.10.2010 06:30 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359556
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Koukni na tohle.... mohlo by ti to snad pomoci. (Viz příloha )
Přeji hodně těstí
Koukni na tohle.... mohlo by ti to snad pomoci. (Viz příloha )
Přeji hodně těstí :palec
Přílohy: smontovani_motoru1[1].pdf ( 661301b ) - |
|
23.10.2010 17:22 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359644
|
|
Mamlas
|
|
|
Mozna zbytecna prace pokud jsi nemel hlavu dole, bez kontroly ventilu bych to dohromady nedaval.
Pokud mas vacky venku tak je to celkem jednoduchy podle toho navodu co je o prispevek vys. Pokud jsi ten motor nerozebiral tak budes mit co delat to dat vsechno dohromady a hlavne abys mel vsechny dily. Ja mel na mym aute hlavu dole na jare kvuli tesneni pod hlavou a zadna sranda pokud delas takovy motor poprvy.
Mozna zbytecna prace pokud jsi nemel hlavu dole, bez kontroly ventilu bych to dohromady nedaval.
Pokud mas vacky venku tak je to celkem jednoduchy podle toho navodu co je o prispevek vys. Pokud jsi ten motor nerozebiral tak budes mit co delat to dat vsechno dohromady a hlavne abys mel vsechny dily. Ja mel na mym aute hlavu dole na jare kvuli tesneni pod hlavou a zadna sranda pokud delas takovy motor poprvy.
|
|
23.10.2010 18:18 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359656
|
|
jruze
|
|
|
Ventily to na 99% přeijí,rozvody podle sluného návodu s nad dovede(pokud jak píe nějaké motory u v ruce mněl) no lepí by bylo aby to udělal někdo kdo ví o co jde.Kdy si otočí s motorem bez vaček a jednotlivé válce mají kompresy tak bych hlavu nesundaval.A pokud do auta za odhadem 60-80tkc nechce dát 50tkc tak mu nic jiného nezbývá
Ventily to na 99% přeijí,rozvody podle sluného návodu s nad dovede(pokud jak píe nějaké motory u v ruce mněl) no lepí by bylo aby to udělal někdo kdo ví o co jde.Kdy si otočí s motorem bez vaček a jednotlivé válce mají kompresy tak bych hlavu nesundaval.A pokud do auta za odhadem 60-80tkc nechce dát 50tkc tak mu nic jiného nezbývá ;-)
|
|
23.10.2010 18:26 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359660
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Mám taky 2.2 HDi tak jen principiální laický dotaz. Jak se můe klíňák namotat do rozvoďáku? Trochu jsem to kdysi oibhlíel a rozvoďák se mi zdá 100% krytý, zatímco klíňák je jaksi venku mimo blok motoru.
Mám taky 2.2 HDi tak jen principiální laický dotaz. Jak se můe klíňák namotat do rozvoďáku? Trochu jsem to kdysi oibhlíel a rozvoďák se mi zdá 100% krytý, zatímco klíňák je jaksi venku mimo blok motoru.
|
|
23.10.2010 18:33 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359662
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
vilous napsal(a): Mám taky 2.2 HDi tak jen principiální laický dotaz. Jak se můe klíňák namotat do rozvoďáku? Trochu jsem to kdysi oibhlíel a rozvoďák se mi zdá 100% krytý, zatímco klíňák je jaksi venku mimo blok motoru.
docela jednoduse....namota se na remenici ,resp pod ni ....plast ktery kryje rozvod neni nesmrtelny,staci kdyz do nej v otackach 2x remen rizne a je vevnitr...je to velmi rychle,ale nadruhou stranu je to 50 na 50 ze se to stane
docela jednoduse....namota se na remenici ,resp pod ni ....plast ktery kryje rozvod neni nesmrtelny,staci kdyz do nej v otackach 2x remen rizne a je vevnitr...je to velmi rychle,ale nadruhou stranu je to 50 na 50 ze se to stane
|
|
23.10.2010 18:38 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359664
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Díky za rychlé vysvětlení. Ale tedy prvotní příčinou je prdlý klíňák - tedy správně plochý řemen. Chápu to dobře?
Prasklých plochých řemenů jsou plné silnice, ale u C5 asi třeba i ten plast pod motorem brání normálnímu ulítnutí a tedy vlastně nahrává popsanému jevu. Je to tak? K ničemu mi to samozřejmě nepomůe, jen abych věděl souvilslosti, kdyby nedej boe něco podobného...
Díky za rychlé vysvětlení. Ale tedy prvotní příčinou je prdlý klíňák - tedy správně plochý řemen. Chápu to dobře?
Prasklých plochých řemenů jsou plné silnice, ale u C5 asi třeba i ten plast pod motorem brání normálnímu ulítnutí a tedy vlastně nahrává popsanému jevu. Je to tak? K ničemu mi to samozřejmě nepomůe, jen abych věděl souvilslosti, kdyby nedej boe něco podobného...
|
|
23.10.2010 21:50 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359739
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
V mém případě byla prvotní závadou ta "odpruená" řemenice na klice.. Utrhla se, začala prokluzovat a prorazila kryt rozvoďáku.. Byl na ní namotanej jak rozvoďák, tak i klíňák...
Jinak děkuji vem za návody, u mám ve sestavené, zítra dodělám rozvody a zkusím startovat.. Dám vědět. jak jsem dopadl..
macman
V mém případě byla prvotní závadou ta "odpruená" řemenice na klice.. Utrhla se, začala prokluzovat a prorazila kryt rozvoďáku.. Byl na ní namotanej jak rozvoďák, tak i klíňák...
Jinak děkuji vem za návody, u mám ve sestavené, zítra dodělám rozvody a zkusím startovat.. Dám vědět. jak jsem dopadl..
macman
|
|
24.10.2010 13:43 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359863
|
|
jruze
|
|
|
Nemyslel jsem nastavení řetězu a vaček(rozvodů jako takovích),ale nastavení ozubených kol - kdy se pootočí tak né třeba o celej zub a potom i při správném nastavení řetězu jsou vačky někde o kousek jinde.Sháněl jsem vude moně jak toto zkontrolovet a nesehnal - pokud něco takového existuje tak kde? mám tu několik nejistých vaček - mít jistotu tak by to bylo super ne dávat za nové 16000,- VÝFUKOVÁ JE NATVRDO,ALE SACÍ MŮE BÝT JINAK(OZUBENÁ KOLA S POOTOČÍ NA OBOU - TAKE OBĚ NOVÉ= JISTOTA)
Nemyslel jsem nastavení řetězu a vaček(rozvodů jako takovích),ale nastavení ozubených kol - kdy se pootočí tak né třeba o celej zub a potom i při správném nastavení řetězu jsou vačky někde o kousek jinde.Sháněl jsem vude moně jak toto zkontrolovet a nesehnal - pokud něco takového existuje tak kde? mám tu několik nejistých vaček - mít jistotu tak by to bylo super ne dávat za nové 16000,- VÝFUKOVÁ JE NATVRDO,ALE SACÍ MŮE BÝT JINAK(OZUBENÁ KOLA S POOTOČÍ NA OBOU - TAKE OBĚ NOVÉ= JISTOTA)
|
|
24.10.2010 14:16 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359868
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
a nejsou na kole nahodou otvory na nastaveni a na druhe strane vacky na zajisteni ?...je mozne ze si to pletu s benzinem nebo jinym motorem ale myslim ze tam jsou..vyfukova je jasna a ta saci by mela byt nastavitelna...je dulezite nastaveni vacky,kolo uz nasadis dle potreby
a nejsou na kole nahodou otvory na nastaveni a na druhe strane vacky na zajisteni ?...je mozne ze si to pletu s benzinem nebo jinym motorem ale myslim ze tam jsou..vyfukova je jasna a ta saci by mela byt nastavitelna...je dulezite nastaveni vacky,kolo uz nasadis dle potreby ;)
|
|
24.10.2010 14:25 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359870
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Take u mám komplet sloený motor, potřebuju u jen dotáhnout vstřiky, tak vymýlím nějaký přípravek na ty obrácené torxy.. Po udělání rozvodů jsem motor protočil a zjistil, e první válec nemá tlaky.. Natestí mi při montái sklouzlo vahadlo z výfukového ventilu, take jsem jen sundal ventiové víko a vahadlo nacvakl na ventil.. Nyní lze motorem otáčet, nikde ádné podivné zvuky a vechny válce tlakují..
Na vačky jsem zvědav, jestli jsou OK, nicméně dokáu sehnat fungl nové vačky za 3200,-/ks bez DPH.. Pokud budu donucen vačky měnit a budu mít k dispozici novou a patnou vačku, tak nechám od známého v dílně udělat přípravek na kontrolu vaček.. Dělají v práci montáe automatických převodovek a mají solidní technické zázemí na kontrolu podobných věcí...
Nemáte někdo na prodej z okolí Phy, MB, NB, ME kryt rozvodů, konkrétně se mi jedná o spodní díl u kliky.. Mám ho rozteklý.. a nevím jestli vydrím do ponděli nějak do ND Citroena..
Trochu mám strach startovat motor bez zakrytých rozvodů.. začínám mít z rozvodů fobii..
macman
Take u mám komplet sloený motor, potřebuju u jen dotáhnout vstřiky, tak vymýlím nějaký přípravek na ty obrácené torxy.. Po udělání rozvodů jsem motor protočil a zjistil, e první válec nemá tlaky.. Natestí mi při montái sklouzlo vahadlo z výfukového ventilu, take jsem jen sundal ventiové víko a vahadlo nacvakl na ventil.. Nyní lze motorem otáčet, nikde ádné podivné zvuky a vechny válce tlakují..
Na vačky jsem zvědav, jestli jsou OK, nicméně dokáu sehnat fungl nové vačky za 3200,-/ks bez DPH.. Pokud budu donucen vačky měnit a budu mít k dispozici novou a patnou vačku, tak nechám od známého v dílně udělat přípravek na kontrolu vaček.. Dělají v práci montáe automatických převodovek a mají solidní technické zázemí na kontrolu podobných věcí...
Nemáte někdo na prodej z okolí Phy, MB, NB, ME kryt rozvodů, konkrétně se mi jedná o spodní díl u kliky.. Mám ho rozteklý.. :-( a nevím jestli vydrím do ponděli nějak do ND Citroena..
Trochu mám strach startovat motor bez zakrytých rozvodů.. :-) začínám mít z rozvodů fobii..
macman
|
|
24.10.2010 16:47 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359884
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Vymyslel.. Nael jsem si roub, který měl stejný torx (protikus), dak na něj desitku matku a utáhl normálním klíčem..
Jinak motor vrčí.. Startuje normálně.. Jen mi nezhasne kontrolka motoru.. Ale je moný, e jsem s odpojenýma vstřikama zapnul spínačku... Jestli to tím múe být...
Nemám to zakrytovaný, ake to nemohu projet a zjitit, zda má motor výkon.. Ale zatím to vypadá slibně...
macman
Vymyslel.. :-) Nael jsem si roub, který měl stejný torx (protikus), dak na něj desitku matku a utáhl normálním klíčem..
Jinak motor vrčí.. Startuje normálně.. Jen mi nezhasne kontrolka motoru.. Ale je moný, e jsem s odpojenýma vstřikama zapnul spínačku... Jestli to tím múe být...
Nemám to zakrytovaný, ake to nemohu projet a zjitit, zda má motor výkon.. Ale zatím to vypadá slibně...
macman
|
|
24.10.2010 18:12 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359904
|
|
Mamlas
|
|
|
Kdy jsme u těch vaček - ty ozubený kola na nich jsou tam jen dotaený nebo jsou na nějakých čepech ci perech aby byla jejich pozice jednoznačně daná? Jak to pak vypadá s nima při potkání motoru? Setkal se někdo z vás, e by třeba se ten řetěz přetrhl nebo přeskočil či se ty kola doopravdy pootočí?
Kdy jsme u těch vaček - ty ozubený kola na nich jsou tam jen dotaený nebo jsou na nějakých čepech ci perech aby byla jejich pozice jednoznačně daná? Jak to pak vypadá s nima při potkání motoru? Setkal se někdo z vás, e by třeba se ten řetěz přetrhl nebo přeskočil či se ty kola doopravdy pootočí?
|
|
24.10.2010 18:30 -
Re: Potkaný motor 2.2HDI
|
2359911
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Vzhledem k tomu, e jsem se posledních pár dnů v tom hrabal, tak ty ozubený kola jsou tam nalisovaný.. Take ádnej tisícehran, nebo klínek.. Zkouel jsem zkoumat, jestli najdu jakoukoluv známku e se otočily a fakt se to nedá nijak poznat.. Prakticky mi motor běí, ale jestli a jak moc jsou hnutý - nevím...
Vzhledem k tomu, e jsem se posledních pár dnů v tom hrabal, tak ty ozubený kola jsou tam nalisovaný.. Take ádnej tisícehran, nebo klínek.. Zkouel jsem zkoumat, jestli najdu jakoukoluv známku e se otočily a fakt se to nedá nijak poznat.. Prakticky mi motor běí, ale jestli a jak moc jsou hnutý - nevím...
|
|
| |
|
|