| | |
06.09.2015 13:46 -
Re: Kontrolka FAPu
|
2857897
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 808 |
|
|
A ten cierny fyfuk? Mam najazdene cca 75000 km, donedavna to nebolo. Osobne si myslim, ze by mal byt uplne cisty, ze fap by mal vsetko zachytit, no a pri vypalovani by to snad nemalo dymit tak, ze mi ostane cierny?
A stresovat mam o dovod viac, kedze mam 2liter, pri beznom obzreti nebolo vidno ziaden unik chl. kvapaliny.
A ten cierny fyfuk? Mam najazdene cca 75000 km, donedavna to nebolo. Osobne si myslim, ze by mal byt uplne cisty, ze fap by mal vsetko zachytit, no a pri vypalovani by to snad nemalo dymit tak, ze mi ostane cierny?
A stresovat mam o dovod viac, kedze mam 2liter, pri beznom obzreti nebolo vidno ziaden unik chl. kvapaliny.
|
|
06.09.2015 14:06 -
Re: Kontrolka FAPu
|
2857898
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Mám taky 2.0Hdi a od výměny rozvodů se mi voda ztrácí taky. Jeliko ádný únik jenom zbeznym obhlednutim nevidím,chystám se systém natlakovat. Přes vodní pumpu to asi nebude,tam je to suchý. Výfuk by měl být čistý,pokud FAP funguje tak jak má.
Mám taky 2.0Hdi a od výměny rozvodů se mi voda ztrácí taky. Jeliko ádný únik jenom zbeznym obhlednutim nevidím,chystám se systém natlakovat. Přes vodní pumpu to asi nebude,tam je to suchý. Výfuk by měl být čistý,pokud FAP funguje tak jak má. :-o
|
|
06.02.2022 20:57 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3333706
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
FAP - kontrolka.
Udělal sem si kontrolku na vypalování FAPu.
C5 2006 HDI RHR...
Napojené je to u pojistek v kastlíku na drát od vyhřívání zrcátek a zadního okna a na kostru.
Drát od vyhřívání je v konektoru na levé straně, černý konektor, dolní krajní tlustej drát.
Kostru sem vzal z konektoru na pravé straně, zelený konektor, třetí odzhora zelenej drát.
Jsou na obrázku ipky.
Protáhl drát k palubce, je tam hafo místa...
V palubce sem pouil volnou kontrolku, navrtal z boku a zasunul lutou LED , je nutno sundat plexi, vyloupnout folii s kontrolkama a prokrábat z obou stran, jak zezadu, tak zepředu, jinak to nebude pruhledné.
To je ve.
FAP - kontrolka.
Udělal sem si kontrolku na vypalování FAPu.
C5 2006 HDI RHR...
Napojené je to u pojistek v kastlíku na drát od vyhřívání zrcátek a zadního okna a na kostru.
Drát od vyhřívání je v konektoru na levé straně, černý konektor, dolní krajní tlustej drát.
Kostru sem vzal z konektoru na pravé straně, zelený konektor, třetí odzhora zelenej drát.
Jsou na obrázku ipky.
Protáhl drát k palubce, je tam hafo místa...
V palubce sem pouil volnou kontrolku, navrtal z boku a zasunul lutou LED , je nutno sundat plexi, vyloupnout folii s kontrolkama a prokrábat z obou stran, jak zezadu, tak zepředu, jinak to nebude pruhledné.
To je ve.
Přílohy: 1.jpg ( 3862976b ) - 2.jpg ( 4177348b ) - 3.jpg ( 3826407b ) - |
|
07.02.2022 21:40 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3333978
|
|
jruze
|
|
|
A co se stane kdy zapne výhřev ? nerozsvítí se kontrolka také ? 🤔
A co se stane kdy zapne výhřev ? nerozsvítí se kontrolka také ? 🤔
|
|
07.02.2022 23:46 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3333992
|
|
Bobr53
|
|
|
jruze napsal(a): A co se stane kdy zapne výhřev ? nerozsvítí se kontrolka také ? 🤔
Ano zapnutím výhřevu se kontrolka rozsvítí také. Mám to udělané podobně, ale kdy zapnu rozmrazení okna a zrcátek, tak o tom vím e jsem to zapnul a kontrolka mě tedy těch pár minut při rozmrazování skel netrápí.
Signalizaci o probíhající regeneraci FAPu si osobně velice pochvaluji, mám o ní přesnou evidenci a kdy to nastane, tak mohu přizpůsobit jízdní podmínky tomu, aby doběhla napoprvé a bez přeruení a do zdárného konce.
Na mém X7 2,2 HDi 125kW/173HP mám při nájezdu 210t regenerace průměrně po 500km, při výjímečných dálkových jízdách i po více ne 700km, koncovka výfuku je stříbrně čistá. Ve původní.
Ano zapnutím výhřevu se kontrolka rozsvítí také. Mám to udělané podobně, ale kdy zapnu rozmrazení okna a zrcátek, tak o tom vím e jsem to zapnul a kontrolka mě tedy těch pár minut při rozmrazování skel netrápí.
Signalizaci o probíhající regeneraci FAPu si osobně velice pochvaluji, mám o ní přesnou evidenci a kdy to nastane, tak mohu přizpůsobit jízdní podmínky tomu, aby doběhla napoprvé a bez přeruení a do zdárného konce.
Na mém X7 2,2 HDi 125kW/173HP mám při nájezdu 210t regenerace průměrně po 500km, při výjímečných dálkových jízdách i po více ne 700km, koncovka výfuku je stříbrně čistá. Ve původní. ;-)
|
|
08.02.2022 07:59 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334008
|
|
jruze
|
|
|
Mně to příjde jako zbytečnost - ta ecu si to přebere sama a 5x přeruení regenerace teprve oznámí problém hlákou tím ti dá najevo e to má protáhnout - to mělo smysl u aut první generace kdy spoutělo regeneraci a za ohřátého motoru - u novějích ji spustí kdykoli a potřebuje kratí dobu 😉
Mně to příjde jako zbytečnost - ta ecu si to přebere sama a 5x přeruení regenerace teprve oznámí problém hlákou tím ti dá najevo e to má protáhnout - to mělo smysl u aut první generace kdy spoutělo regeneraci a za ohřátého motoru - u novějích ji spustí kdykoli a potřebuje kratí dobu 😉
|
|
08.02.2022 17:51 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334046
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tak nevim, mam kontrolku taky a co jsem vysledoval, tak regeneraci spousti u me az je motor zahraty, nikdy kdyz je studeny i kdyz predchozi regenerace nedobehla do konce. A kratsi dobu tezko rict co si pod tim predstavit, ted posledni regeneraci mi delal po cca 650km a trvala 20km, jindy co mam vysledovano 10-15km. A jeste podotknu, mam placenou apku fap z amazonu a obcas na to koukam i na mobilu jak probiha a to ze zhasne led (vyhrevl neznamena, ze je jeste regenerace u konce, jeste dopaluje zbytek dalsi 2km, ale uz nepotrebuje motor davat do zateze, protoze uz ma pozadovanou teplotu na fapu.
Za me je ta kontrolka fajn.
Tak nevim, mam kontrolku taky a co jsem vysledoval, tak regeneraci spousti u me az je motor zahraty, nikdy kdyz je studeny i kdyz predchozi regenerace nedobehla do konce. A kratsi dobu tezko rict co si pod tim predstavit, ted posledni regeneraci mi delal po cca 650km a trvala 20km, jindy co mam vysledovano 10-15km. A jeste podotknu, mam placenou apku fap z amazonu a obcas na to koukam i na mobilu jak probiha a to ze zhasne led (vyhrevl neznamena, ze je jeste regenerace u konce, jeste dopaluje zbytek dalsi 2km, ale uz nepotrebuje motor davat do zateze, protoze uz ma pozadovanou teplotu na fapu.
Za me je ta kontrolka fajn.
|
|
08.02.2022 19:41 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334082
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Carlík napsal(a): A jeste podotknu, mam placenou apku fap z amazonu a obcas na to koukam i na mobilu jak probiha a to ze zhasne led (vyhrevl neznamena, ze je jeste regenerace u konce, jeste dopaluje zbytek dalsi 2km, ale uz nepotrebuje motor davat do zateze, protoze uz ma pozadovanou teplotu na fapu.
Za me je ta kontrolka fajn.
ne tak docela..to co jak pises "dopaluje" je dochlazovani na provozni teplotu
bezpecne poznas konec regenerace tak ze teplota fap zacne okamzite klesat
teploty nejsou u vsech motorizaci stejne, ty udava hlavne typ FAP a pouzita aditiva
ne tak docela..to co jak pises "dopaluje" je dochlazovani na provozni teplotu
bezpecne poznas konec regenerace tak ze teplota fap zacne okamzite klesat
teploty nejsou u vsech motorizaci stejne, ty udava hlavne typ FAP a pouzita aditiva
|
|
09.02.2022 18:39 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334168
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Kdyby to bylo dochlazovani na provozni teplotu, bych bral kdyby uz mnozstvi usazene ve fap bylo na 0g/l, pritom kdyz zhasne kontrolka je stale mnozstvi okolo 1g/l a kdyby probihalo uz dochlazovani, uz by ten zbytek skrz klesani teploty nedopalil.
Jen jsem chtel rict tem co maji ledku a nesledovali prubeh vypalovani, ze zhasnuta kontrolka neznamena konec regenerace, ze ta probiha jeste chvili po zhasnuti, ze uz pouze neni potrebne takove zatizeni motoru pro zvyseni teploty ve fapu.
Kdyby to bylo dochlazovani na provozni teplotu, bych bral kdyby uz mnozstvi usazene ve fap bylo na 0g/l, pritom kdyz zhasne kontrolka je stale mnozstvi okolo 1g/l a kdyby probihalo uz dochlazovani, uz by ten zbytek skrz klesani teploty nedopalil.
Jen jsem chtel rict tem co maji ledku a nesledovali prubeh vypalovani, ze zhasnuta kontrolka neznamena konec regenerace, ze ta probiha jeste chvili po zhasnuti, ze uz pouze neni potrebne takove zatizeni motoru pro zvyseni teploty ve fapu.
|
|
09.02.2022 20:41 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334178
|
|
jruze
|
|
|
Kdyby jsi viděl jak probíhá nucená regenerace ( co je v podstatě normální regenerace vynucená diagnostikou) věděl by si víc o tom jak probíhá a e po skončení regenerace dochází k druhé fázi a to je dochlazování 😉
A u vidím jak vichni ,, kontrolkáři" kdy se vám v koloně rozsvítí kontrolka někam vypálíte aby jste dodreli podmínky regenerace kdy podle vás by jste měli dodret 2000ot po dobu 15-20km 🤔
Kdyby jsi viděl jak probíhá nucená regenerace ( co je v podstatě normální regenerace vynucená diagnostikou) věděl by si víc o tom jak probíhá a e po skončení regenerace dochází k druhé fázi a to je dochlazování 😉
A u vidím jak vichni ,, kontrolkáři" kdy se vám v koloně rozsvítí kontrolka někam vypálíte aby jste dodreli podmínky regenerace kdy podle vás by jste měli dodret 2000ot po dobu 15-20km 🤔
|
|
09.02.2022 21:38 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334184
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Asi je to jak u ktere jednotky, ja kdyz mi probihala regenerace a zastavil jsem v krizovatce a bylo predemnou 5aut a stal jsem tam na stopce delsi dobu nez se odbavi ti predemnou a jen popojel krokem,.tak regenerace skoncila a vypaleno na 0 nebylo. Dalsi regenerace se nespustila hned, ale az po xxxkm ale, driv o xxxkm cca o pulku nez kdyby byl vypalen do nuly, auto nejezdi.po meste, jen delsi trasy.
Asi je to jak u ktere jednotky, ja kdyz mi probihala regenerace a zastavil jsem v krizovatce a bylo predemnou 5aut a stal jsem tam na stopce delsi dobu nez se odbavi ti predemnou a jen popojel krokem,.tak regenerace skoncila a vypaleno na 0 nebylo. Dalsi regenerace se nespustila hned, ale az po xxxkm ale, driv o xxxkm cca o pulku nez kdyby byl vypalen do nuly, auto nejezdi.po meste, jen delsi trasy.
|
|
09.02.2022 22:17 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334189
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
velmi obecne v principu:
EDC15 - je to tupa jednotka ktera nema v sobe HW moznosti pro ovladani FAP ,vyuziva vykonovou jednotku ADDGO
ta potrebuje otacky,zatizeni
EDC16 - prvny typy nemaji HW a jako EDC15 vyuzivaji jednotku ADDGO ,novejsi (CP34) ma uz integrovany HW pro ovladani a kontrolu FAP,je sofistikovanejsi ale staje potrebuje otacky i zatizeni
EDC17 - tato jednotka ma integrovane rizeni i ovladani jako EDC17 ale ma uz pomerne sofistikovane ovladani FAP a regenerace,nepotrebuje takove otacky jako predesle ECU a je schopna udrzet regeneraci i behem kratsiho stani
je ovsem ze vsech nejvic uzkoprsa (napriklad nespusti regeneraci pri sebemensi odchylce prutoku vzduchu)
SID se vicemene chovaji jako EDC16 az na posledni 1.6HDi adBlue
DCM 3xx,5xx starsi modely toci stejne nesmyslne jako EDC15/16
regenerace ma vzdy tri faze jak za provozu tak i nucena : ohrev - vlastni regenerace - dochlazovani
napriklad 3.0HDi meli sw problem a FAP doslova prohori ven (neukonci se korektne regenerace)
preruseni regenerace u prvnich systemu je pri zastaveni temer 100%,vcetne motoru 9xx (1.6HDi s EDC16CP34) ktere na tohle trpi asi nejvic
nejvic take trpi motory ktere nemaji v poradku EGR,zhaveni pro regeneraci a vstrikovace i turbinu pri chodu motoru
regenerace,pokud se prerusi se hned nespusti z duvodu ochrany komponentu motoru ,vlastniho FAP ale taky z duvodu pozaru
hodnata zaplneni je vypoctena hodnota,hlavne dle stylu ,typu jizdy a dif tlaku (zavisi to i na typu aditiva a FAP,kazde aditivum udrzuje i jinou teplotu horeni)
v tomto pripade se regenerace ulozi jako neukoncena/neuspesna....po nekolika techto neuspesnych regeneracich jednotka vyhodi chybu mozneho ucpani FAP
velmi obecne v principu:
EDC15 - je to tupa jednotka ktera nema v sobe HW moznosti pro ovladani FAP ,vyuziva vykonovou jednotku ADDGO
ta potrebuje otacky,zatizeni
EDC16 - prvny typy nemaji HW a jako EDC15 vyuzivaji jednotku ADDGO ,novejsi (CP34) ma uz integrovany HW pro ovladani a kontrolu FAP,je sofistikovanejsi ale staje potrebuje otacky i zatizeni
EDC17 - tato jednotka ma integrovane rizeni i ovladani jako EDC17 ale ma uz pomerne sofistikovane ovladani FAP a regenerace,nepotrebuje takove otacky jako predesle ECU a je schopna udrzet regeneraci i behem kratsiho stani
je ovsem ze vsech nejvic uzkoprsa (napriklad nespusti regeneraci pri sebemensi odchylce prutoku vzduchu)
SID se vicemene chovaji jako EDC16 az na posledni 1.6HDi adBlue
DCM 3xx,5xx starsi modely toci stejne nesmyslne jako EDC15/16
regenerace ma vzdy tri faze jak za provozu tak i nucena : ohrev - vlastni regenerace - dochlazovani
napriklad 3.0HDi meli sw problem a FAP doslova prohori ven (neukonci se korektne regenerace)
preruseni regenerace u prvnich systemu je pri zastaveni temer 100%,vcetne motoru 9xx (1.6HDi s EDC16CP34) ktere na tohle trpi asi nejvic
nejvic take trpi motory ktere nemaji v poradku EGR,zhaveni pro regeneraci a vstrikovace i turbinu pri chodu motoru
regenerace,pokud se prerusi se hned nespusti z duvodu ochrany komponentu motoru ,vlastniho FAP ale taky z duvodu pozaru
hodnata zaplneni je vypoctena hodnota,hlavne dle stylu ,typu jizdy a dif tlaku (zavisi to i na typu aditiva a FAP,kazde aditivum udrzuje i jinou teplotu horeni)
v tomto pripade se regenerace ulozi jako neukoncena/neuspesna....po nekolika techto neuspesnych regeneracich jednotka vyhodi chybu mozneho ucpani FAP
|
|
09.02.2022 22:24 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334190
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
PATaMAT napsal(a): Bude se divit, ale regenerace probíhá i kdy auto zastaví na křiovatce
budes se divil ale i kdyz se tvari ze regeneruje,tak ve skutecnosti teplota klesa a saze ve FAP to prestavaji horet
pokud stoji jen chvilku a teplota moc neklesne moze regenerace pokracovat,ale vetsinou se tak nestane z duvodu teploty ktera klesne pod urcitou mez pri peobihajici regeneraci ..blbe je to ze tyhle chyby nejsou zapsany do pameti ale jednotka si je vyhodnocuje do budoucna takze se vlastne nedozvis proc se regenerace nepovedla ...
kontrolka jako hrube info staci,ale 100% info o tom jak probiha je teplota (dokonce ani tlak behem regenerace neni relevantni)
budes se divil ale i kdyz se tvari ze regeneruje,tak ve skutecnosti teplota klesa a saze ve FAP to prestavaji horet
pokud stoji jen chvilku a teplota moc neklesne moze regenerace pokracovat,ale vetsinou se tak nestane z duvodu teploty ktera klesne pod urcitou mez pri peobihajici regeneraci :(..blbe je to ze tyhle chyby nejsou zapsany do pameti ale jednotka si je vyhodnocuje do budoucna takze se vlastne nedozvis proc se regenerace nepovedla ...
kontrolka jako hrube info staci,ale 100% info o tom jak probiha je teplota (dokonce ani tlak behem regenerace neni relevantni)
|
|
09.02.2022 23:05 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334191
|
|
jruze
|
|
|
Já to napsal blbě nespustí se ale snaí se ( začne to krmit naftou a snaí se zvednout otáčky - teoreticky by mohlo stačit zvednout otáčky na 2000 a měla by probíhat - mluvím o biturbu s integrovanou jednotkou FAP - ty mé mají , některe ne)
A málokdy přeruí 5x a a potom to jednotka vyhodnocuje jako infohláku e hrozí ucpání FAP - to se ale dá vysledovat z hodnot
A pro běné uivatele a k vystraení asi ano - já si raději kdy u vyčtu info z diag 😉
Já to napsal blbě nespustí se ale snaí se ( začne to krmit naftou a snaí se zvednout otáčky - teoreticky by mohlo stačit zvednout otáčky na 2000 a měla by probíhat - mluvím o biturbu s integrovanou jednotkou FAP - ty mé mají , některe ne)
A málokdy přeruí 5x a a potom to jednotka vyhodnocuje jako infohláku e hrozí ucpání FAP - to se ale dá vysledovat z hodnot
A pro běné uivatele a k vystraení asi ano - já si raději kdy u vyčtu info z diag 😉
|
|
09.02.2022 23:05 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334192
|
|
jruze
|
|
|
Já to napsal blbě nespustí se ale snaí se ( začne to krmit naftou a snaí se zvednout otáčky - teoreticky by mohlo stačit zvednout otáčky na 2000 a měla by probíhat - mluvím o biturbu s integrovanou jednotkou FAP - ty mé mají , některe ne)
Já to napsal blbě nespustí se ale snaí se ( začne to krmit naftou a snaí se zvednout otáčky - teoreticky by mohlo stačit zvednout otáčky na 2000 a měla by probíhat - mluvím o biturbu s integrovanou jednotkou FAP - ty mé mají , některe ne)
|
|
10.02.2022 08:13 -
Re: Kontrolka FAPu
|
3334196
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Asi to bude mít kadej motor - jednotka jinak. Já jen e se mi stalo u 2x při nucené regeneraci za jízdy, e se muselo nečekaně na chvíli zastavit a kukal sem do diag a psalo to regenerace probíha a pak byla i v pořádku ukončena ... to je ve.
Asi to bude mít kadej motor - jednotka jinak. Já jen e se mi stalo u 2x při nucené regeneraci za jízdy, e se muselo nečekaně na chvíli zastavit a kukal sem do diag a psalo to regenerace probíha a pak byla i v pořádku ukončena ... to je ve.
|
|
| |
|
|