Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Chvilková ztráta výkonu (cukání)
|< < 1 ... 8 9 10 11
05.08.2020 09:42 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3279144
Milan_N
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 12

99 Poslat soukromou zprávu
Carlik, díky. Už jsem jeden sehnal 110 000 km se vstřikama za 35 000. Díky za pomoc, snad to zase pojede, už jsem měsíc uzeměnej.

06.12.2021 15:30 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3328933
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, zhruba co 500Km mám, pravděpodobně při regeneraci, dočasnou ztrátu výkonu... Motor netáhne, ale na volnoběh lze vytočit. Teď o víkendu se mi to stalo znovu, tak jsem po chvilce zastavil a koukal pod kryt motoru.. Bylo slyšet syčení s divným cinkáním.. Po chvíli něco klaplo a syčivý zvuk zmizel, no a pak motor zase jel jak má..
Můj předpoklad je takový, že to je asi nějaká trubička, nebo podtlaková klapka. Abych zbytečně nerozebíral všechny trubky, může mi někdo poradit, která část podtlaku je při regeneraci aktivní, a kde je ta možná problematická část na motoru umístěna? Nebo jak fungují prvky zapojené do regenerace FAPu? Motor 2,0HDi RHR. Dík...

07.12.2021 11:30 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3328963
horal
Město: Valašské Meziříčí, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 24
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ve hře je i kuní hryzání do hadiček. Já měl prokousnuté maličké pryžové kolínko na hadičce, ovlivňující motor v době regenerace. Tehdy auto 2.0 HDi r.v. 2005 ( C 5 )

08.12.2021 21:21 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329062
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
horal napsal(a):
Ve hře je i kuní hryzání do hadiček. Já měl prokousnuté maličké pryžové kolínko na hadičce, ovlivňující motor v době regenerace. Tehdy auto 2.0 HDi r.v. 2005 ( C 5 )

Moje auto uvítalo několikráte kuní návštěvu, většinou jsem našel jen stopy na krytu motoru, ovšem tak před rokem mi jedna návštěva potrhala tapec na čelní přepážce motor/kabina, jinou škodu jsem nenašel.. Ale můj problém trvá déle, začalo to krátkými výpadky a nyní to je v čase regenerace dost výrazné pocukávání a ztráta výkonu.. Nevím které prvky jsou v čase regenerace aktivní...

09.12.2021 00:33 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329063
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Moje auto uvítalo několikráte kuní návštěvu, většinou jsem našel jen stopy na krytu motoru, ovšem tak před rokem mi jedna návštěva potrhala tapec na čelní přepážce motor/kabina, jinou škodu jsem nenašel.. Ale můj problém trvá déle, začalo to krátkými výpadky a nyní to je v čase regenerace dost výrazné pocukávání a ztráta výkonu.. Nevím které prvky jsou v čase regenerace aktivní...


Podle mne žádné navíc - jen jsou v jiném režimu ( v jiné mapě)

12.12.2021 19:44 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329271
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Podle mne žádné navíc - jen jsou v jiném režimu ( v jiné mapě)

Včera jsem hledal problém, aniž bych věděl kde mám hledat, viz. dotaz o 4 příspěvky výše... Zkusil jsem tahat za kolínka hadiček rozvodu podtlaku, a na potrubí sání a okolo... Na takovém elektroventilu, viz. příloha, který je vlevo dole nad kompresorem klimy. Na vyústění ventilu bylo jedno volné gumové kolínko, nasazené ale dalo se lehce vytáhnout. Zde je možná příčina vleklých potíží, vypadalo že je OK ale nebylo, no a to vedle něj se taky dalo bez velkých obtíží stáhnout... Nová kolínka asi neseženu. Dám na ně pérovou hadicovou sponu a pokud se problém vyřeší, bude dobře... Jenže stále nebudu vědět proč...

Přílohy:
venti4915.jpg ( 9301b ) -

13.12.2021 15:14 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329309
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Včera jsem hledal problém, aniž bych věděl kde mám hledat, viz. dotaz o 4 příspěvky výše... Zkusil jsem tahat za kolínka hadiček rozvodu podtlaku, a na potrubí sání a okolo... Na takovém elektroventilu, viz. příloha, který je vlevo dole nad kompresorem klimy. Na vyústění ventilu bylo jedno volné gumové kolínko, nasazené ale dalo se lehce vytáhnout. Zde je možná příčina vleklých potíží, vypadalo že je OK ale nebylo, no a to vedle něj se taky dalo bez velkých obtíží stáhnout... Nová kolínka asi neseženu. Dám na ně pérovou hadicovou sponu a pokud se problém vyřeší, bude dobře... Jenže stále nebudu vědět proč...

Je to ovládání klapek v Y. Ty jsou právě, mimo jiné při regeneraci aktivní (zjednodušeně jedna zavře, druhá otevře, obtok mezichladiče). Kup si podtlakovou hadičku a buď to k nim natáhni celé, nebo si z ní udělej jen ta kolínka. Pásky na to nedávej, nebo když, tak ty zamačkávací. Je možné, že bude jeden (nebo oba) ty měniče KO.
Ps. : divím, se, že ti nikdo neodpověděl...

13.12.2021 21:31 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329330
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Je to ovládání klapek v Y. Ty jsou právě, mimo jiné při regeneraci aktivní (zjednodušeně jedna zavře, druhá otevře, obtok mezichladiče). Kup si podtlakovou hadičku a buď to k nim natáhni celé, nebo si z ní udělej jen ta kolínka. Pásky na to nedávej, nebo když, tak ty zamačkávací. Je možné, že bude jeden (nebo oba) ty měniče KO.
Ps. : divím, se, že ti nikdo neodpověděl...

Dneska jsem koupil pružné hadicové sponky, namontoval na problémové místo, ale zjistil jsem, že pod tím jedním ventilem, je ještě další, s dalšími problémovými hadičkami... No myslím, že bude fakt asi lepší, jak říkáš, z nové hadice udělat nová kolínka, protože ty sponky stahují ty staré, které již nejsou tak pružné. Ještě bych potřeboval ověřit, jestli fungují ty ventily. Ty by se měly dát vyzkoušet přes diagnostiku, jenže tu nemám.. Pokud jsou ale napájené 12ti volty, daly by se vyzkoušet připojením na 12V, samozřejmě odpojím konektory. Je to možné?
---------------------------------------------------*******---------
01-Tak nové info...
Koupil jsem palivovou hadičku s vnitřním otvorem 4mm, viz foto. Odstranil jsem všechna gumová kolínka, a nahradil je kousky palivových hadiček... Na těch relé s podtlakem, si označte, kam která trubka patří!!, možná to je jedno. Ještě před jejich instalací, jsem pro jistotu provedl test klapek, které jsou na sacím potrubí, pomocí větší stříkačky a k ní připojené silikonové hadice.. Připojil jsem hadičku k potrubí které je blíže k relé, a zkusil jsem nasát. Pak jsem ji zaškrtil a odpojil od stříkačky. Když jsem povolil podtlak z hadičky, bylo slyšet klapnutí klapky na sacím potrubí.., měl by také jít vidět pohyb ve středním otvoru, kousek od přívodu podtlaku do klapky. Tím mám potvrzenou funkčnost klapek. Jejich těsnost jsem si potvrdil tak, že jsem nasál tak 1/3 stříkačky a nechal její píst vrátit se po chvíli zpět, samo se píst nevrátí úplně, je to dáno odporem pístu a zůstatkem podtlaku ve stříkačce. Test relé by se asi dal provést diag., ale tu nemám, a připojovat napětí na jejich vstupy není, pokud to nevíte co tam opravdu přivést, asi dobrý nápad. Po nasazení hadiček a trubek na své místo, se po nastartování motoru hláška "antipolution faulty...." zmizela, a zdá se, že je vše OK. Na jedno místo jsem použil hadičku která je ohebnější, dle foto ta žlutá, je na benzín, materiál Tygon. Prolezu ještě ostatní místa, i na těch klapkách, jestli tam na mne nečeká nějaký šotek, předběžně je vše v pořádku. Práce tak na půl hodiny a máte klid. Dle mne by se tyto hadičky měly kontrolovat častěji, ne až přijde problém. Možná existují i jako náhradní díl, protože náhrada je rovná hadička, ne jako origo kolínko 90st..
02-Další doplnění:
Na základě poznámky kolegy "Hanze 397" jsem prohlédl i podtlakové vedení u elektroventilu podtlakového ovládání turba, vlevo vzadu za motorem. Viz. foto...
Podtlakové ovládání turba je provedeno o poznání důkladněji, vedení je v kovu, a na hadičkách jsou nalisované spony, tam problém nemám.
Včera jsem jel delší trasu, cca 440km, žádná závada typu chvilkové ztráty výkonu se neprojevila, jen se mi objevila hláška anti polu.. Měl jsem cestu přes Holešov, tak jsem si vzpomněl na kolegu "Lukiho", ochotně mi auti proklepl, a smázl bezvýznamnou závadu, co šla někde od žhavení (??ráno bylo -6 a v kopcích -10???), potom už byl klid... Za což mu moc děkuji...

Přílohy:
Menič tlaku turbo C5II.jpg ( 7865b ) - Na relé jsou tři výstupy -In/Vac/Odfuk
Hadicová spona s def ouškem.jpg ( 31217b ) - existují různé průměry
Sada na test a opravu_podtlaku C5.jpg ( 3158302b ) - Homemade sada :-)
Neco na test podtlaku.jpg ( 3032931b ) - Origo hadičky a náhrada
Hadičky - na podtlakových relé.jpg ( 995725b ) - Na relátkách jsou dva výstupy

19.12.2021 09:54 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329572
michal
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 249
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
v zimě při studeným motoru se mi někdy stane, když zařadím 3, 4 a smáčknu plyn, tak ho mačkám bez reakce motoru cca 4-6s motor nereaguje na plyn, pak v tom škubne a zase jede v pohodě dál. Žádná hláška a diagnostika taky nic neukázala. V létě to neděla. Potkal se s tím už někdo? Děkuji

21.12.2021 14:35 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3329788
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Dneska jsem koupil pružné hadicové sponky, namontoval na problémové místo, ale zjistil jsem, že pod tím jedním ventilem, je ještě další, s dalšími problémovými hadičkami... No myslím, že bude fakt asi lepší, jak říkáš, z nové hadice udělat nová kolínka, protože ty sponky stahují ty staré, které již nejsou tak pružné. Ještě bych potřeboval ověřit, jestli fungují ty ventily. Ty by se měly dát vyzkoušet přes diagnostiku, jenže tu nemám.. Pokud jsou ale napájené 12ti volty, daly by se vyzkoušet připojením na 12V, samozřejmě odpojím konektory. Je to možné?
---------------------------------------------------*******---------
Tak nové info...
Koupil jsem palivovou hadičku s vnitřním otvorem 4mm, viz foto. Odstranil jsem všechna gumová kolínka, a nahradil je kousky palivových hadiček... Na těch relé s podtlakem, si označte, kam která trubka patří!!, možná to je jedno. Ještě před jejich instalací, jsem pro jistotu provedl test klapek, které jsou na sacím potrubí, pomocí větší stříkačky a k ní připojené silikonové hadice.. Připojil jsem hadičku k potrubí které je blíže k relé, a zkusil jsem nasát. Pak jsem ji zaškrtil a odpojil od stříkačky. Když jsem povolil podtlak z hadičky, bylo slyšet klapnutí klapky na sacím potrubí.., měl by také jít vidět pohyb ve středním otvoru, kousek od přívodu podtlaku do klapky. Tím mám potvrzenou funkčnost klapek. Jejich těsnost jsem si potvrdil tak, že jsem nasál tak 1/3 stříkačky a nechal její píst vrátit se po chvíli zpět, samo se píst nevrátí úplně, je to dáno odporem pístu a zůstatkem podtlaku ve stříkačce. Test relé by se asi dal provést diag., ale tu nemám, a připojovat napětí na jejich vstupy není, pokud to nevíte co tam opravdu přivést, asi dobrý nápad. Po nasazení hadiček a trubek na své místo, se po nastartování motoru hláška "antipolution faulty...." zmizela, a zdá se, že je vše OK. Na jedno místo jsem použil hadičku která je ohebnější, dle foto ta žlutá, je na benzín, materiál Tygon. Prolezu ještě ostatní místa, i na těch klapkách, jestli tam na mne nečeká nějaký šotek, předběžně je vše v pořádku. Práce tak na půl hodiny a máte klid. Dle mne by se tyto hadičky měly kontrolovat častěji, ne až přijde problém. Možná existují i jako náhradní díl, protože náhrada je rovná hadička, ne jako origo kolínko 90st..

No vidíš, mᚠopraveno a i pěkný návod jsi udělal. Ještě, když tohle měním, dělám rovnou i podtlaky u ovládání turba. To má měnič nahoře na motoru, jakoby schovaný za pravým zadním rohem a bývá tam ten samý problém...
A ještě drobnost. Jedno to, jak ty hadičky na měnič zapojíš opravdu není, takže jsi udělal dobře, že sis je označil (i origo jsou označené takovým navlečeným plastovým kroužkem a na měniči je popis vývodů "IN" a "VAC").

29.05.2022 22:27 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 3341528
azoh
Město: Praha 4, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 2
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, přátelé, potřeboval bych radu, 2.0hdi, 80kw, 2002, 370000km, vstřiky dělány na podzim(2 nové špičky,2 vyčištěny), teď to začalo zas cukat a kouřit po zahřátí, mezi 1500 a 2000 ot, nad 2000ot jede normálně, teď kontrola vstřikům, jsou ok, mechanik má podezření na hydrostely ventilu, prosím poraďte

|< < 1 ... 8 9 10 11


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator