| | |
26.06.2010 18:49 -
turbo - regulacia
|
2349222
|
|
jumep
|
|
|
Mate niekto tusenie ako je ovladane turbo?
Konkretnejsie teda:
Turbo bez podtlaku je otvorene alebo zatvorene ?
Mate niekto tusenie ako je ovladane turbo?
Konkretnejsie teda:
Turbo bez podtlaku je otvorene alebo zatvorene ?
|
|
11.01.2014 08:58 -
Re: turbo - regulacia
|
2655618
|
|
odol
|
|
|
Občas se mi objeví chyba P0238 (vysoký tlak turba). Nael jsem zde na stránkách e se má zkalibrovat wastegate. Nemáte někdo postup jak toto provést? předpokládám e se jedná o prodlouení/zkráceení tyčky ovládající lopatky v turbu. V příloze je printscreen chyby.
Občas se mi objeví chyba P0238 (vysoký tlak turba). Nael jsem zde na stránkách e se má zkalibrovat wastegate. Nemáte někdo postup jak toto provést? předpokládám e se jedná o prodlouení/zkráceení tyčky ovládající lopatky v turbu. V příloze je printscreen chyby.
Přílohy: 09012014024.jpg ( 872199b ) - |
|
11.01.2014 11:33 -
Re: turbo - regulacia
|
2655698
|
|
jumep
|
|
|
ak s tym nikto nehybal, nehyb ani ty, kolko sa ma hybat pri akom podtlaku ta tycka sice v navode je, ale osobne si myslim ze mas problem s el. ventilom ovladacim turbo, bude zaspineny zvnutra a nebude dobre odpustat podtlak
ak s tym nikto nehybal, nehyb ani ty, kolko sa ma hybat pri akom podtlaku ta tycka sice v navode je, ale osobne si myslim ze mas problem s el. ventilom ovladacim turbo, bude zaspineny zvnutra a nebude dobre odpustat podtlak
|
|
19.01.2014 09:47 -
Re: turbo - regulacia
|
2659250
|
|
odol
|
|
|
Díky za radu. Lze tento ventil vyčistit nebo mám koupit nový?
Díky za radu. Lze tento ventil vyčistit nebo mám koupit nový?
|
|
19.01.2014 10:51 -
Re: turbo - regulacia
|
2659268
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1302 |
|
|
Mám dojem, e na 1,6 se regulace řídí tak, e bez podtlaku je zavřené. Po nastartování ... je podtlak přiveden na turbo a otevře ho naplno a po nastartování na volnoběh.
cituji z manuálu:
Nastartovat motor.
Vyčkat 30 sekund.
Hodnota podtlaku musí být 0,9 ą 0,1 bar při volnoběných otáčkách.
tzn. kdy jde motor do zátahu, tak se elektroventilem podtlak upoutí - sniuje, tím se turbo zavírá - sniuje výkon.
Pokud se nezavírá, dochází v zátahu k "přefouknutí " a má moc vysoký tlak.
Já bych chybu hledal na mechanické části turba, patrně se bude přidírat ovládání.
kadopádně nejlépe nasadit budíky na podtlak a jet to projet , koukat jak ten podtlak chodí, pokud se bude hodnota podtlaku na budíku sniovat a turbo bude stále tlačit naplno, je to jak jsem psal...
Mám dojem, e na 1,6 se regulace řídí tak, e bez podtlaku je zavřené. Po nastartování ... je podtlak přiveden na turbo a otevře ho naplno a po nastartování na volnoběh.
cituji z manuálu:
Nastartovat motor.
Vyčkat 30 sekund.
Hodnota podtlaku musí být 0,9 ą 0,1 bar při volnoběných otáčkách.
tzn. kdy jde motor do zátahu, tak se elektroventilem podtlak upoutí - sniuje, tím se turbo zavírá - sniuje výkon.
Pokud se nezavírá, dochází v zátahu k "přefouknutí " a má moc vysoký tlak.
Já bych chybu hledal na mechanické části turba, patrně se bude přidírat ovládání.
kadopádně nejlépe nasadit budíky na podtlak a jet to projet , koukat jak ten podtlak chodí, pokud se bude hodnota podtlaku na budíku sniovat a turbo bude stále tlačit naplno, je to jak jsem psal...
|
|
29.04.2014 19:15 -
Re: turbo - regulacia
|
2691343
|
|
snooker
|
Město: Poběovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Zdravím,
nevím zda jsem v tomto vlákně správně, ale lepí jsem nenael. Mám prooupanou první hadici od turba. V seznamu náhradních dílů jsem nael objednací číslo pro celou soustavu obj.č. 0382NQ s poznámkou LE-2010 kde se odkazuje na - 0382 SC(1) + 0382 RX(1) + 0382 RY(1) + 0382 RZ(1) + 0382 SA(1), bohuel ale nemůu rozklíčovat která je která. Nevíte někdo prosím která je ta správná?
Zdravím,
nevím zda jsem v tomto vlákně správně, ale lepí jsem nenael. Mám prooupanou první hadici od turba. V seznamu náhradních dílů jsem nael objednací číslo pro celou soustavu obj.č. 0382NQ s poznámkou LE-2010 kde se odkazuje na - 0382 SC(1) + 0382 RX(1) + 0382 RY(1) + 0382 RZ(1) + 0382 SA(1), bohuel ale nemůu rozklíčovat která je která. Nevíte někdo prosím která je ta správná?
|
|
29.04.2014 21:23 -
Re: turbo - regulacia
|
2691382
|
|
snooker
|
Město: Poběovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Hned ta první za tlumičem hluku (13)
Hned ta první za tlumičem hluku (13)
|
|
06.12.2014 09:22 -
Re: turbo - regulacia
|
2761677
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Zrovna koukám na Autosalon v televizi. Kolem dochlazování turba tam mají jasný názor. Start- stop systémy vypínající motor na kadé křiovatce spolehlivě zničí turbo za pár měsíců. Člověk se řítí na plný plyn a najednou skočí na semaforu červená. Normálně se turbo ideálně dochladí čekáním na volnoběh, ale ten vyčuraný systém motor vypne. Natěstí start-stop systém tuím není v ádné C5.
Obecně - jasně říkají, e i bez turba to k ničemu nepomohlo. Spotřeba neklesne, ničí se startér, akumulátor, motor...
Zrovna koukám na Autosalon v televizi. Kolem dochlazování turba tam mají jasný názor. Start- stop systémy vypínající motor na kadé křiovatce spolehlivě zničí turbo za pár měsíců. Člověk se řítí na plný plyn a najednou skočí na semaforu červená. Normálně se turbo ideálně dochladí čekáním na volnoběh, ale ten vyčuraný systém motor vypne. Natěstí start-stop systém tuím není v ádné C5.
Obecně - jasně říkají, e i bez turba to k ničemu nepomohlo. Spotřeba neklesne, ničí se startér, akumulátor, motor...
|
|
06.12.2014 13:47 -
Re: turbo - regulacia
|
2761707
|
|
jumep
|
|
|
tak to mas troska zle info
1. system rata kolko nebezi motor, bol by si prekvapeny / prepocita to aj na litre (relativne zanedbatelne, rovnako ale vo velkom meritku uz su to zaujimave cisla)
2. je tam alternatorostarter, ktory funguje trocha inym sposobom
3. u benzinov je prave kvoli tomuto vodne chladenie turba ktore ma elektricky pohon na dochladzovanie
nie je to optimalne a isto to potrebuje este doladit, ale svoj vyznam to ma ... (tento popis mi presne pride ako ked pan karel z nejakeho casopisu pisal o fape a teraz sa zapodieva odstranovanim dpf ...)
tak to mas troska zle info
1. system rata kolko nebezi motor, bol by si prekvapeny / prepocita to aj na litre (relativne zanedbatelne, rovnako ale vo velkom meritku uz su to zaujimave cisla)
2. je tam alternatorostarter, ktory funguje trocha inym sposobom
3. u benzinov je prave kvoli tomuto vodne chladenie turba ktore ma elektricky pohon na dochladzovanie
nie je to optimalne a isto to potrebuje este doladit, ale svoj vyznam to ma ... (tento popis mi presne pride ako ked pan karel z nejakeho casopisu pisal o fape a teraz sa zapodieva odstranovanim dpf ...)
|
|
06.12.2014 22:52 -
Re: turbo - regulacia
|
2761808
|
|
Hanz 397
|
|
|
Na Autosalon nekoukej-melou tam ho...na. Kdysi např. expert Pepa testoval X6 Hybrid a tvrdil,e ty krabice,co sedí na motoru je vysokonapěová baterka. A take takovejhle přehled mají experti v Autosalonu asi o více věcech,který testujou(nebyl to jedinej nesmysl,kterej jsem tam slyel,ale tohle bilo do očí).
System start-stop nemá vdy alternátor-startér,ale ten Startér je uzpůsobenej častějím startům navíc to vypínání motoru není bezhlavý,ale je tam právě třeba to,e jede kudlu a pak bys dorazil někam,kde by to mělo vypnout,zohledněný. Jako dalí spousta věcí-teplota motoru vs. venkovní teplota,stav aku,apod. O tom,kolik paliva to uetří na jednom autě nemá cenu mluvit-u tohohle systému jde o celkovou produkci CO2,samozřejmě v návaznosti na celkovou spotřebu vech aut (jak psal Jumep)... Teď nechme stranou diskuse o ekologii,kadý si o oteplování planety můe myslet svý...
No a o chlazení turbín dodatečným oběhem vody by se taky dalo docela dlouho polemizovat-podle mě by bylo o hodně lepí nechat tam po vypnutí běhat olej,protoe kdykoliv sundám holendr na přívodu oleje k benzínovýmu turbu,vdycky je tak tak průchodnej a zakarbonovanej spáleným olejem...Ale konstruktéři to vymysleli,jak to vymysleli,tak nemá cenu o tom přemýlet.
Ps.: v příloze obrázek,jak se docela běně rozsvítí benzínový turbo. Je to vidět v červeným krouku. A tohle konkrétní turbo se rozsvěcelo jetě víc,protoe nelo právě to el. čerpadlo a ta turbína,díky regulované vodní pumpě motoru prostě neměla monost se uchladit...
Na Autosalon nekoukej-melou tam ho...na. Kdysi např. expert Pepa testoval X6 Hybrid a tvrdil,e ty krabice,co sedí na motoru je vysokonapěová baterka. A take takovejhle přehled mají experti v Autosalonu asi o více věcech,který testujou(nebyl to jedinej nesmysl,kterej jsem tam slyel,ale tohle bilo do očí).
System start-stop nemá vdy alternátor-startér,ale ten Startér je uzpůsobenej častějím startům navíc to vypínání motoru není bezhlavý,ale je tam právě třeba to,e jede kudlu a pak bys dorazil někam,kde by to mělo vypnout,zohledněný. Jako dalí spousta věcí-teplota motoru vs. venkovní teplota,stav aku,apod. O tom,kolik paliva to uetří na jednom autě nemá cenu mluvit-u tohohle systému jde o celkovou produkci CO2,samozřejmě v návaznosti na celkovou spotřebu vech aut (jak psal Jumep)... Teď nechme stranou diskuse o ekologii,kadý si o oteplování planety můe myslet svý...
No a o chlazení turbín dodatečným oběhem vody by se taky dalo docela dlouho polemizovat-podle mě by bylo o hodně lepí nechat tam po vypnutí běhat olej,protoe kdykoliv sundám holendr na přívodu oleje k benzínovýmu turbu,vdycky je tak tak průchodnej a zakarbonovanej spáleným olejem...Ale konstruktéři to vymysleli,jak to vymysleli,tak nemá cenu o tom přemýlet.
Ps.: v příloze obrázek,jak se docela běně rozsvítí benzínový turbo. Je to vidět v červeným krouku. A tohle konkrétní turbo se rozsvěcelo jetě víc,protoe nelo právě to el. čerpadlo a ta turbína,díky regulované vodní pumpě motoru prostě neměla monost se uchladit...
Přílohy: IMG_20141130_162149.jpg ( 622541b ) - |
|
06.12.2014 22:56 -
Re: turbo - regulacia
|
2761809
|
|
jumep
|
|
|
presne toto je to co hovorim o benzin turbach, to musi trpet jak prasa
presne toto je to co hovorim o benzin turbach, to musi trpet jak prasa
|
|
24.11.2015 16:10 -
Re: turbo - regulacia
|
2890837
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Ráno při startu pípnutí a vyskočila chyba emisního systému, odjel jsem skoro 50km bez nějakých problémů, auto táhlo normálně, odpoledne jsem napojil čtečku závad, vyjela P 2565 pohonná jednotka - turbochanger boost control position sensor circuit high, snad jsem to opsal dobře, překladač mi vyhodil turbodmichadlo regulace zesílení snímače polohy obvod high, stejná cesta z práce, auto se chová naprosto v pořádku, poradíte zkuenějí co s touto závadou, na co se připravit, nebo jak to opravit? Zapomněl jsem dodat, chybu jsem vymazal k ověření, zda naskočí zpět a po 50 ujetých km se nevrátila, samozřejmě to chci řeit, proto můj dotaz.
Ráno při startu pípnutí a vyskočila chyba emisního systému, odjel jsem skoro 50km bez nějakých problémů, auto táhlo normálně, odpoledne jsem napojil čtečku závad, vyjela P 2565 pohonná jednotka - turbochanger boost control position sensor circuit high, snad jsem to opsal dobře, překladač mi vyhodil turbodmichadlo regulace zesílení snímače polohy obvod high, stejná cesta z práce, auto se chová naprosto v pořádku, poradíte zkuenějí co s touto závadou, na co se připravit, nebo jak to opravit? Zapomněl jsem dodat, chybu jsem vymazal k ověření, zda naskočí zpět a po 50 ujetých km se nevrátila, samozřejmě to chci řeit, proto můj dotaz. :nevim
|
|
24.11.2015 17:02 -
Re: turbo - regulacia
|
2890873
|
|
jumep
|
|
|
Signál kopírování polohy turbodmychadla : Napětí vyí ne stanovená maximální mez
Snímač kopírování polohy turbodmychadla
Elektrický svazek
Konektor
na turbe je taky konektor a ten snimac ti zablbol
zatial neries, ak sa to bude opakovat tak az potom ho treba najskor vymenit (myslim ten snimac, nie turbo)
Signál kopírování polohy turbodmychadla : Napětí vyí ne stanovená maximální mez
Snímač kopírování polohy turbodmychadla
Elektrický svazek
Konektor
na turbe je taky konektor a ten snimac ti zablbol
zatial neries, ak sa to bude opakovat tak az potom ho treba najskor vymenit (myslim ten snimac, nie turbo)
|
|
24.11.2015 19:52 -
Re: turbo - regulacia
|
2890954
|
|
jruze
|
|
|
No jene jeho problémy vznikají v celém svazku od ECU - no počkám a vyčerpáte jeho peněenku radami s výměnou dílů.(nechci dělat chytrého,ale ....) to auto jsme tu koumali a zde bylo OK , ale z dřívějka - výměna EGR - neel - dal se novej - neel - připojil jsem původní - el - opět připojil zpět novej a OK (asi dodnes) - diagnoza Hanz regulátor? - teď snímač turba ? kdy zahýbe s kabeláí bude to zase OK - to u mám zasebou no je to trochu problém za víc peněz a nadéle - z tohoto důvodu jsme neřeili (k vůli tomu e se to u nás nějak markantně neprojevilo asi tak
Nebo moná problém v ECU - teď mám k dispozici jednu zkuební - to je ta jednoduí varianta , ale zase je to o tom e zde to chodí OK ???
No jene jeho problémy vznikají v celém svazku od ECU - no počkám a vyčerpáte jeho peněenku radami s výměnou dílů.(nechci dělat chytrého,ale ....) to auto jsme tu koumali a zde bylo OK , ale z dřívějka - výměna EGR - neel - dal se novej - neel - připojil jsem původní - el - opět připojil zpět novej a OK (asi dodnes) - diagnoza Hanz regulátor? - teď snímač turba ? kdy zahýbe s kabeláí bude to zase OK;-) - to u mám zasebou:-p no je to trochu problém za víc peněz a nadéle - z tohoto důvodu jsme neřeili (k vůli tomu e se to u nás nějak markantně neprojevilo asi tak;-)
Nebo moná problém v ECU - teď mám k dispozici jednu zkuební - to je ta jednoduí varianta , ale zase je to o tom e zde to chodí OK ???
|
|
24.11.2015 20:06 -
Re: turbo - regulacia
|
2890958
|
|
jumep
|
|
|
ak som to dobre identifikoval ide to cele z riadiacky motora 48pin hnedy konektor (rovnako aj EGR)
cize relativne pozret ten konektor, ked ma byt problem v kabelazi
ak som to dobre identifikoval ide to cele z riadiacky motora 48pin hnedy konektor (rovnako aj EGR)
cize relativne pozret ten konektor, ked ma byt problem v kabelazi
|
|
| |
|
|