| | |
16.05.2010 09:39 -
Motor vůbec netáhne
|
2344846
|
|
Buri
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Ahoj vem.Jsem tu nový a potřebuji radu od profíků.Měl jsem Xsaru a letos jsem si pořídil C5 2,2 HDi.v kombíku.(2005)Auto je to nádherné,pohodlné,ale vůbec nejede.Prodával mi ho kamarád,který mě na to upozorňoval,e je to autolenoch (a vrátil se k Fordu),ale takovou krutou realitu jsem fakt nečekal.V práci pouívám oktávku taky v dieslu a nakonec i Xsara předčí mojí novou C5,co se rozjezdů atd.týče.Byl jsem v Citroenu,prý je ve v pořádku a C5 jsou prý takové.Poraďte prosím-dá se s tím motorem něco udělat?(třeba přečipovat atd.)Nerad bych se takového jinak superauta zbavoval. Díky.Buri
Ahoj vem.Jsem tu nový a potřebuji radu od profíků:-)).Měl jsem Xsaru a letos jsem si pořídil C5 2,2 HDi.v kombíku.(2005)Auto je to nádherné,pohodlné,ale vůbec nejede.Prodával mi ho kamarád,který mě na to upozorňoval,e je to autolenoch (a vrátil se k Fordu),ale takovou krutou realitu jsem fakt nečekal.V práci pouívám oktávku taky v dieslu a nakonec i Xsara předčí mojí novou C5,co se rozjezdů atd.týče.Byl jsem v Citroenu,prý je ve v pořádku a C5 jsou prý takové.Poraďte prosím-dá se s tím motorem něco udělat?(třeba přečipovat atd.)Nerad bych se takového jinak superauta zbavoval. Díky.Buri
|
|
16.05.2010 10:57 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344853
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Líné je jak ? Za sebe ti řeknu e na 1. rychlost taky se rozjedu "pomaleji" ne na předchozích vozech, ale od 2. rychlosti to jede jak "raketa" zvlátě od nějakých 1700 otáček výe kdy zabere turbo. (Tak ono by zabralo i na té jedničce, ale nejsem z těch co by tomu lapalo "na krk") Na to jak velké a těké je to auto jsem se zátahem spokojen. Není to "raketa" na honění...
Pokud skutečně to je líné, je moné e bude přicpaný FAP filtr. V Citroën servisu jsi nechal dělat prohlídku vozu - včetně diagnostiky ? Pokud ti řekli e je v poříádku, tak by asi mělo být. Pokud se ale tobě zdá být opravdu líné... nevím asi bych zjioval v jakém stavu je FAP. Kdy je přicpaný, dusí motor. Četl jsem e ti kdo jej nechali vyměnit (vyčistit) tak opravdu cítili rozdíl ve výkonu vozu.
Jo a jetě : Píe e má C5 I ? A rok 2005 ? To moc nesedí.... od Září 2004 se vyráběly C5 II. Má auto před facelitem nebo po ? ( C5 I - světla přední jako "kapka" , C5 II - světla přední jako "bumerang" )
Líné je jak ? Za sebe ti řeknu e na 1. rychlost taky se rozjedu "pomaleji" ne na předchozích vozech, ale od 2. rychlosti to jede jak "raketa" zvlátě od nějakých 1700 otáček výe kdy zabere turbo. (Tak ono by zabralo i na té jedničce, ale nejsem z těch co by tomu lapalo "na krk") Na to jak velké a těké je to auto jsem se zátahem spokojen. Není to "raketa" na honění...
Pokud skutečně to je líné, je moné e bude přicpaný FAP filtr. V Citroën servisu jsi nechal dělat prohlídku vozu - včetně diagnostiky ? Pokud ti řekli e je v poříádku, tak by asi mělo být. Pokud se ale tobě zdá být opravdu líné... nevím asi bych zjioval v jakém stavu je FAP. Kdy je přicpaný, dusí motor. Četl jsem e ti kdo jej nechali vyměnit (vyčistit) tak opravdu cítili rozdíl ve výkonu vozu.
Jo a jetě : Píe e má C5 I ? A rok 2005 ? To moc nesedí.... od Září 2004 se vyráběly C5 II. Má auto před facelitem nebo po ? ( C5 I - světla přední jako "kapka" , C5 II - světla přední jako "bumerang" )
|
|
16.05.2010 12:05 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344856
|
|
jumep
|
|
|
Ak je to 2.2 je v podstate jedno, az do 2007 boli 2.2 rovnake, s mensimi obmenami a hlavne viac citatelnou diagnostikou.
Tiez by som sa priklanal k FAPu, ak to niekto stacal - co je na 99% iste, FAP sa zblazni, je pripchaty ale pocitac nic nepovie - cize treba skontrolovat intervali regeneracie a podobne.
Dalsia vec je SWIRLova hriadelka, bezny casty dovod.
Ak nefunguje regulacia turba a je tam nizky tlak - takisto to nehlasi nic na palubaku, v diag ano a netaha to.
Vaha vzduchu - dalsi potencionalny problem.
V podstate, ak mas zaradenu 2jku a stupis plny plyn -> auto musi od 1500 otacok citelne zabrat a vyrazit dopredu - do nejakych 3000ot to krasne citit.
Odporucam ti:
a) skusis sa zviest v aute u niekoho kto ho ma vporiadku
b) zajst na diagnostiku ku niekomu kto ju ma a vie s nou robit
c) s fordom (co ja povazujem za nadavku) mu zelam uprimnu sustrast (kopa motorov v dnesnych autach su vyvijane spolocne, len tak medzinami)
Ak je to 2.2 je v podstate jedno, az do 2007 boli 2.2 rovnake, s mensimi obmenami a hlavne viac citatelnou diagnostikou.
Tiez by som sa priklanal k FAPu, ak to niekto stacal - co je na 99% iste, FAP sa zblazni, je pripchaty ale pocitac nic nepovie - cize treba skontrolovat intervali regeneracie a podobne.
Dalsia vec je SWIRLova hriadelka, bezny casty dovod.
Ak nefunguje regulacia turba a je tam nizky tlak - takisto to nehlasi nic na palubaku, v diag ano a netaha to.
Vaha vzduchu - dalsi potencionalny problem.
V podstate, ak mas zaradenu 2jku a stupis plny plyn -> auto musi od 1500 otacok citelne zabrat a vyrazit dopredu - do nejakych 3000ot to krasne citit.
Odporucam ti:
a) skusis sa zviest v aute u niekoho kto ho ma vporiadku
b) zajst na diagnostiku ku niekomu kto ju ma a vie s nou robit
c) s fordom (co ja povazujem za nadavku) mu zelam uprimnu sustrast :) (kopa motorov v dnesnych autach su vyvijane spolocne, len tak medzinami)
|
|
16.05.2010 12:56 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344881
|
|
Buri
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Sorry,to byl překlep,je to správně 2003.. No lenoch je to v tom smyslu,e kdy přijedu na křiovatku ( a předevím jetě horí se studeným motorem ),musím dát přednost jetě autům,kterým vidím sotva světla,protoe jakmile mu tam vjedu,tak trvá pěkných pár sekund,ne naberu patřičné obrátky na "normální vjezd".Dalí lenost vidím v tom,e kdy jsem se Xsarou hravě zvládal mně známé kopečky na 4,max.někdy na 3,zde musím jet na 2,nebo se rozjet,dát 3,ale pak v zatáčkách,kdy musím trochu ubrat rychlost,znovu řadím za 2.Znovu jsem kontaktoval toho pův.majitele,prý tyto vlastnosti u tohoto vozu řeili reklamací a ve Francii,ale bez konečného nalezení jakéhosi nenormálu.Tak nějak sečteno a podtreno-rozjezd fakt hrozně pomalý a kdy u konečně naberu otáčky tak kolem 2000,chytnou saze a dobrý.Já vím,e říkat o autě,e je líné,je hodně relativní,ale za mou 29 letou praxi řidiče s různými auty je tohle bohuel dost velká slabina mého jinak oblíbeného citrona. Díky za reakce.Buri
Sorry,to byl překlep,je to správně 2003.. No lenoch je to v tom smyslu,e kdy přijedu na křiovatku ( a předevím jetě horí se studeným motorem ),musím dát přednost jetě autům,kterým vidím sotva světla,protoe jakmile mu tam vjedu,tak trvá pěkných pár sekund,ne naberu patřičné obrátky na "normální vjezd".Dalí lenost vidím v tom,e kdy jsem se Xsarou hravě zvládal mně známé kopečky na 4,max.někdy na 3,zde musím jet na 2,nebo se rozjet,dát 3,ale pak v zatáčkách,kdy musím trochu ubrat rychlost,znovu řadím za 2.Znovu jsem kontaktoval toho pův.majitele,prý tyto vlastnosti u tohoto vozu řeili reklamací a ve Francii,ale bez konečného nalezení jakéhosi nenormálu.Tak nějak sečteno a podtreno-rozjezd fakt hrozně pomalý a kdy u konečně naberu otáčky tak kolem 2000,chytnou saze a dobrý.Já vím,e říkat o autě,e je líné,je hodně relativní,ale za mou 29 letou praxi řidiče s různými auty je tohle bohuel dost velká slabina mého jinak oblíbeného citrona. Díky za reakce.Buri
|
|
16.05.2010 13:12 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344885
|
|
bubakkaja
|
|
|
Pokud vyleti saze tak neni neco v poradku.Ja mel taky auto line ale spravil jsem hadicku na swirlu a jede jak ma.
Pokud vyleti saze tak neni neco v poradku.Ja mel taky auto line ale spravil jsem hadicku na swirlu a jede jak ma.
|
|
16.05.2010 13:44 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344903
|
|
jumep
|
|
|
Buri: tak isto nieco neni vporiadku, mne sa auto do kopceku na 3jke z 1300ot zobere.
Takze ako som povedal - ist za niekym kto ma diagnostiku a vie s nou robit + pozna ten motor, autorizovane servisi castokrat nemaju tucha o co ide a francuzi nemaju krystalovu gulu aby zbadali napr vypadnuty klbik swirlu
vid:
.link.
tu tazko poradit aky tam je problem, je tam toho dost co to moze mat na svedomi.
Buri: tak isto nieco neni vporiadku, mne sa auto do kopceku na 3jke z 1300ot zobere.
Takze ako som povedal - ist za niekym kto ma diagnostiku a vie s nou robit + pozna ten motor, autorizovane servisi castokrat nemaju tucha o co ide a francuzi nemaju krystalovu gulu aby zbadali napr vypadnuty klbik swirlu
vid:
http://www.c5club.cz/showpic/technika/technika/84717156
tu tazko poradit aky tam je problem, je tam toho dost co to moze mat na svedomi.
|
|
16.05.2010 15:36 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344922
|
|
JirkaŘ
|
|
|
SWIRLová hřídelka.. vidí, to mě nenapadlo ! jumep , ten kloub je vyrobený z plastu a rád často praskne, take kdy se to stane, tak je potřeba táhlo ručně nastavit - kloubem směrem k čelnímu sklu, je tak ? Já to plastové uloení na lanku mám rozbité, táhlo jsem ručně nastavil a problém se zátahem nemám.
SWIRLová hřídelka.. vidí, to mě nenapadlo ! :-)))) jumep , ten kloub je vyrobený z plastu a rád často praskne, take kdy se to stane, tak je potřeba táhlo ručně nastavit - kloubem směrem k čelnímu sklu, je tak ? Já to plastové uloení na lanku mám rozbité, táhlo jsem ručně nastavil a problém se zátahem nemám.
|
|
16.05.2010 17:47 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2344942
|
|
jumep
|
|
|
jo ale ak to neovladas tak to neni moc dobre tiez, bohuzial klbik sa neda kupit zvlast, ale len cely swirlovy podtlakovi ovladac, ale myslim zeby sa to dalo nejako vyrobit, ja ho mam tiez krasne zadrotovany
edit: tak ma napadlo co to skusis odliat s epoxidu?
jo ale ak to neovladas tak to neni moc dobre tiez, bohuzial klbik sa neda kupit zvlast, ale len cely swirlovy podtlakovi ovladac, ale myslim zeby sa to dalo nejako vyrobit, ja ho mam tiez krasne zadrotovany :)
edit: tak ma napadlo co to skusis odliat s epoxidu?
|
|
31.05.2010 14:09 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2346923
|
|
dick
|
Město: Děčín, Auto: | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Zda se mi e motor taky netahne,na diagnostice v CITROENU ve OK.Někde jsem tu četl e měl někdo prasklinku na víčku palivového filtru.Mám ho zasl. od koupě,při vym. pal. filtru jsem ho vysuil za den opět od nafty.dick
Zda se mi e motor taky netahne,na diagnostice v CITROENU ve OK.Někde jsem tu četl e měl někdo prasklinku na víčku palivového filtru.Mám ho zasl. od koupě,při vym. pal. filtru jsem ho vysuil za den opět od nafty.dick:nevim
|
|
31.05.2010 18:34 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2346943
|
|
jumep
|
|
|
tak v citorene ako klasicky nevedia pouzit diagnostiku, nejake hodnoty budu mimo rozsah, ale bez zapisu chyby
kosta ma tiez mokre vicko, taha mu to normalne, zalezi na tom aky je ten unik nafty z toho nizkotlakeho okruhu (chystame sa ho vymenit ak bude treba, je nutne ho dokladne skontrolovat aj s hadicami)
inak tu sa tazko radi, zajdi za niekym kto vie diagnostiku aj pouzit (nie len vycitat chyby) a ma diagnostiku vhodnu - skus pozret do ccca niekoho, koho by si mal dost blizko a ma uz nejake referencie a naopak dopln servis kde si bol, a co ti povedali
ak ti to nejde a povedia ti ze vsetko ok, tak asi nie je vsetko ok ...
tak v citorene ako klasicky nevedia pouzit diagnostiku, nejake hodnoty budu mimo rozsah, ale bez zapisu chyby
kosta ma tiez mokre vicko, taha mu to normalne, zalezi na tom aky je ten unik nafty z toho nizkotlakeho okruhu (chystame sa ho vymenit ak bude treba, je nutne ho dokladne skontrolovat aj s hadicami)
inak tu sa tazko radi, zajdi za niekym kto vie diagnostiku aj pouzit (nie len vycitat chyby) a ma diagnostiku vhodnu - skus pozret do ccca niekoho, koho by si mal dost blizko a ma uz nejake referencie a naopak dopln servis kde si bol, a co ti povedali
ak ti to nejde a povedia ti ze vsetko ok, tak asi nie je vsetko ok ...
|
|
31.05.2010 19:58 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2346952
|
|
dick
|
Město: Děčín, Auto: | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Tu diagnostiku uz řeím,ale jsem z Děčína.Trochu problem - např.najk servisuje na Slovensku,ádné pozitivní rec. na severní čechy -bohuel.Take si udělám výlet.Jak kontroluje to víčko,napadá mě snad jen sundat,osuit,nakřídovat a z druhé strany petrák.dik dick
Tu diagnostiku uz řeím,ale jsem z Děčína.Trochu problem - např.najk servisuje na Slovensku,ádné pozitivní rec. na severní čechy -bohuel.Take si udělám výlet.Jak kontroluje to víčko,napadá mě snad jen sundat,osuit,nakřídovat a z druhé strany petrák:nevim.dik dick
|
|
31.05.2010 20:20 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2346957
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
muzu se ti nato kouknout jak budu v Roudnici...
vicko ti nejspis potece protoze ho mas spatne nasazene a skriple tesneni nebo spatne nasazene privodni hadicky
muzu se ti nato kouknout jak budu v Roudnici...
vicko ti nejspis potece protoze ho mas spatne nasazene a skriple tesneni nebo spatne nasazene privodni hadicky
|
|
01.06.2010 01:53 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2346995
|
|
Jeffrey
|
|
|
dick napsal(a): Tu diagnostiku uz řeím,ale jsem z Děčína.Trochu problem - např.najk servisuje na Slovensku,ádné pozitivní rec. na severní čechy -bohuel.Take si udělám výlet.Jak kontroluje to víčko,napadá mě snad jen sundat,osuit,nakřídovat a z druhé strany petrák .dik dick
Projdi pořádně fórum, najde tam plno uitečných rad a poře úkony, co zvládne sám, dále pak 100% diagnostiku, jak radí přátelé výe. Sepi si závady a postřehy, a se na nic nezapomene a s někým se tady určitě domluví na případném servisu vozu a diagnostice.
Projdi pořádně fórum, najde tam plno uitečných rad a poře úkony, co zvládne sám, dále pak 100% diagnostiku, jak radí přátelé výe. Sepi si závady a postřehy, a se na nic nezapomene a s někým se tady určitě domluví na případném servisu vozu a diagnostice.;-)
|
|
26.06.2010 09:37 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2349202
|
|
fatalboy
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 12 |
|
|
Mě taky C5, se stejnou motorizací, vůbec netáhla - taky jsem byl po koupi dost zklamanej . Pak jsem ale při zkoumání narazil na abnormální vůli plyn. lanka u snímače polohy plynu, vymezil ji (je tam monost nastavení) a auto jede jak drak. To mám jetě automat a moc mi nechtěl fungovat kickdown (taky aby jo kdy jsem to vytočil max na 3tis. ) take jsem bál i problémů s převodovkou a nakonec prkotina. Zkus na to juknout.
Mě taky C5, se stejnou motorizací, vůbec netáhla - taky jsem byl po koupi dost zklamanej :nevim . Pak jsem ale při zkoumání narazil na abnormální vůli plyn. lanka u snímače polohy plynu, vymezil ji (je tam monost nastavení) a auto jede jak drak. To mám jetě automat a moc mi nechtěl fungovat kickdown (taky aby jo kdy jsem to vytočil max na 3tis. :-d ) take jsem bál i problémů s převodovkou a nakonec prkotina. Zkus na to juknout.
|
|
26.06.2010 11:12 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2349208
|
|
Janc
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Měl jsem podobný problém. Vyměnil jsem váhu vzduchu a zlepilo se to. Motor je ivějí a spotřeba klesla. Diagnostika nic přitom nenala. Asi byla u unavená, ta váha.
Měl jsem podobný problém. Vyměnil jsem váhu vzduchu a zlepilo se to. Motor je ivějí a spotřeba klesla. Diagnostika nic přitom nenala. Asi byla u unavená, ta váha.
|
|
26.06.2010 19:52 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2349226
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Souhlas s fatalboy. Taky jsem se vyvztekal a byla to blbost s nulovými náklady. Píi o tom v jiném vláknu - zkus hledat. Jestli je to lankem plynu je jednoduchá kotrola. Rozjeď to (nejlépe na dálnici) třeba na 130 a ulo do tempomatu. Pak nejlépe do táhlého stoupání vypni tempomat klepnutím na brzdu a sni rychlost a pak dej plný plyn. Auto asi moc nepojede (jak píe) a vyvolej uloenou rychlost z tempomatu. Pokud zrychlí lépe ne při plynu na podlaze - tak je problém v lanku plynu.
Pokud je to tím - stačí sundat víko filtru vzduchu - 4 rouby a bez odpojování kabelů a hadic ho odklopit stranou. Vpravo (z tvého pohledu) pod krabicí elektroniky je potenciometr plynu a k němu vede lanko. Obvykle stačí bowden usadit lépe do jeho dráku. Při plném plynu (stačí tam vrazit flaku ironu proti palubce nebo poádat druhou osobu) při vypnutém motoru(!) musí být ten potenciometr na doraz (nejde s ním rukou ji více otočit).
Souhlas s fatalboy. Taky jsem se vyvztekal a byla to blbost s nulovými náklady. Píi o tom v jiném vláknu - zkus hledat. Jestli je to lankem plynu je jednoduchá kotrola. Rozjeď to (nejlépe na dálnici) třeba na 130 a ulo do tempomatu. Pak nejlépe do táhlého stoupání vypni tempomat klepnutím na brzdu a sni rychlost a pak dej plný plyn. Auto asi moc nepojede (jak píe) a vyvolej uloenou rychlost z tempomatu. Pokud zrychlí lépe ne při plynu na podlaze - tak je problém v lanku plynu.
Pokud je to tím - stačí sundat víko filtru vzduchu - 4 rouby a bez odpojování kabelů a hadic ho odklopit stranou. Vpravo (z tvého pohledu) pod krabicí elektroniky je potenciometr plynu a k němu vede lanko. Obvykle stačí bowden usadit lépe do jeho dráku. Při plném plynu (stačí tam vrazit flaku ironu proti palubce nebo poádat druhou osobu) při vypnutém motoru(!) musí být ten potenciometr na doraz (nejde s ním rukou ji více otočit).
|
|
31.12.2010 12:25 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2367582
|
|
dick
|
Město: Děčín, Auto: | Počet příspěvků: 15 |
|
|
včera jsem jel po delí době delí trasu.jezdime ted v zime jen město,spotr.10l.na daln.při 110 spotr.10l a motor netahl,kdy jsem jel zpět,stejna trasa i rychlost- motor ivějí,spotr.4,5.dle poč..motor mel v obou př.provozni teplotu.auto nečoudi,diagn. opět ok,e by vaha?
včera jsem jel po delí době delí trasu.jezdime ted v zime jen město,spotr.10l.na daln.při 110 spotr.10l a motor netahl,kdy jsem jel zpět,stejna trasa i rychlost- motor ivějí,spotr.4,5.dle poč..motor mel v obou př.provozni teplotu.auto nečoudi,diagn. opět ok,e by vaha?:nevim:-)
|
|
31.12.2010 14:07 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2367590
|
|
jumep
|
|
|
rozny pocet moznosti
mas tam fap / nemas?
mas tam klapku co priviera nasavanie kvoli egr
EGR, vaha ...
rozny pocet moznosti
mas tam fap / nemas?
mas tam klapku co priviera nasavanie kvoli egr
EGR, vaha ...
|
|
05.06.2012 19:31 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2482711
|
|
dick
|
Město: Děčín, Auto: | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Dnes jsem vyčistil chladič vzduchu,odhaduju asi dc oleje.Vyměnil jsem vahu vzduchu a po projeti se mi motor zda svinějí.Musim po vyměně vahy na diag.,seřizuje se vaha-nevím dik za info :2.0HDI 80kw
Dnes jsem vyčistil chladič vzduchu,odhaduju asi dc oleje.Vyměnil jsem vahu vzduchu a po projeti se mi motor zda svinějí.Musim po vyměně vahy na diag.,seřizuje se vaha-nevím dik za info :2.0HDI 80kw
|
|
05.06.2012 20:27 -
Re: Motor vůbec netáhne
|
2482720
|
|
DOUFAK
|
|
|
jumep napsal(a): Buri: tak isto nieco neni vporiadku, mne sa auto do kopceku na 3jke z 1300ot zobere.
Takze ako som povedal - ist za niekym kto ma diagnostiku a vie s nou robit + pozna ten motor, autorizovane servisi castokrat nemaju tucha o co ide a francuzi nemaju krystalovu gulu aby zbadali napr vypadnuty klbik swirlu
vid:
.link.
tu tazko poradit aky tam je problem, je tam toho dost co to moze mat na svedomi.
Co je to ten - kloubek SWIRLU- jakou to tam má funkci,na co je to tam ? Slyím to prvně. Díky.
Co je to ten - kloubek SWIRLU- jakou to tam má funkci,na co je to tam ? Slyím to prvně. Díky.:nevim
|
|
| |
|
|