| | |
10.06.2014 18:12 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2704692
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
ok, nikde jsem právě nedohledal v jakých teplotách se to má pohybovat. Jen jsem narazil na článek o GDS a tam je teplota do 140°C.
ok, nikde jsem právě nedohledal v jakých teplotách se to má pohybovat. Jen jsem narazil na článek o GDS a tam je teplota do 140°C.
|
|
30.06.2014 21:07 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2711352
|
|
Lombardo
|
Město: Krhanice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 47 |
|
|
Pěkný večer,
mám C5 2.0 Hdi 100Kw AM6 200tis. najeto. Kdy je převodovka studená řadí nádherně, kdy jedu po městě a ohřeje se, kope a patně řadí, vyjedu mimo město a zase řadí krásně. Předpokládám, e olej nikdo nikdy neměnil! Já to koupil dneska a olej chci co nejdřív udělat. Jen doufám, e u není pozdě. Nemá někdo foto kontrolního roubu na AM6?
Pěkný večer,
mám C5 2.0 Hdi 100Kw AM6 200tis. najeto. Kdy je převodovka studená řadí nádherně, kdy jedu po městě a ohřeje se, kope a patně řadí, vyjedu mimo město a zase řadí krásně. Předpokládám, e olej nikdo nikdy neměnil! Já to koupil dneska a olej chci co nejdřív udělat. Jen doufám, e u není pozdě. Nemá někdo foto kontrolního roubu na AM6?
|
|
30.06.2014 22:07 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2711397
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Kontrolni sroub je ten zespoda. Je dvojity a vytahnes ho i s trubkou, ktera slouzi jak prepad hladiny.
.link.
Kontrolni sroub je ten zespoda. Je dvojity a vytahnes ho i s trubkou, ktera slouzi jak prepad hladiny.
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=270945
|
|
01.07.2014 15:30 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2711483
|
|
Lombardo
|
Město: Krhanice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 47 |
|
|
Díky za link, předpokládám, e po vyputění oleje velým oubem, pak vytáhnu jen ten mení roub, je to kontrolní zátka a pokračuju podle manuálu "jak na to"
Jetě jeden dotaz. Objednal jsem si Lexia diagnostiku, ale budu se učit! Je těké se dostat do hodnot převodovky a nebo člověk znaleí různých systémů a programů nemá zásadní problém? Zajímá mě teplota převodového oleje
Díky
Díky za link, předpokládám, e po vyputění oleje velým oubem, pak vytáhnu jen ten mení roub, je to kontrolní zátka a pokračuju podle manuálu "jak na to" :-)
Jetě jeden dotaz. Objednal jsem si Lexia diagnostiku, ale budu se učit! Je těké se dostat do hodnot převodovky a nebo člověk znaleí různých systémů a programů nemá zásadní problém? Zajímá mě teplota převodového oleje :-)
Díky
|
|
03.07.2014 23:26 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712389
|
|
Almond
|
Město: Praha, Auto: Renault Espace | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Hezký večer vem,
infliltroval jsem se k Vám od Renaultu, jeliko tu máte nejobsáhlejí diskuzi na téma AM6, snad mě přijmete Rovnou k problému: Renault Espace 2002 3,0 V6, 6-stupňový automat, u Renaultu označovaný jako AD8 013. Po dlouhém pátrání jsem doel k závěru, e to je tatá převodovka jako AM6, jen s jiným (Renault) označením - pokud ne, tak mě prosím zastavte. Převodovka KO, pravděpodobně bude nejlevnějí koupit funkční pouitou a vyměnit kus za kus. Můj dotaz směřuje právě k té výměně - jak moc je to náročný, na přesnost citlivý proces? Zkuenosti mám třeba s výměnou rozvodů, s výměnou převodovky ne, dílenské vybavení k dispozici. Dál: jakou převodovku mám shánět? Musí být pouze od Renaultu, nebo to můe být např. AM6 z C5 3,0? a co motorizace, AM6 se dají najít i v 2,7 dieselech, jsou totoné, nebo narazím, např. s elektronikou? Předem díky za odpověď
Hezký večer vem,
infliltroval jsem se k Vám od Renaultu, jeliko tu máte nejobsáhlejí diskuzi na téma AM6, snad mě přijmete ;) Rovnou k problému: Renault Espace 2002 3,0 V6, 6-stupňový automat, u Renaultu označovaný jako AD8 013. Po dlouhém pátrání jsem doel k závěru, e to je tatá převodovka jako AM6, jen s jiným (Renault) označením - pokud ne, tak mě prosím zastavte. Převodovka KO, pravděpodobně bude nejlevnějí koupit funkční pouitou a vyměnit kus za kus. Můj dotaz směřuje právě k té výměně - jak moc je to náročný, na přesnost citlivý proces? Zkuenosti mám třeba s výměnou rozvodů, s výměnou převodovky ne, dílenské vybavení k dispozici. Dál: jakou převodovku mám shánět? Musí být pouze od Renaultu, nebo to můe být např. AM6 z C5 3,0? a co motorizace, AM6 se dají najít i v 2,7 dieselech, jsou totoné, nebo narazím, např. s elektronikou? Předem díky za odpověď
|
|
04.07.2014 00:06 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712402
|
|
jruze
|
|
|
Třílitrovej automat mám k dispozici,ale jestli je totoná opravdu nedovedu . Předpokládám e výrobce AP je jeden a dělá ho pro Ford , Citroen , jak říká i Renault , tuím i Volvo a kdo ví do čeho jetě. S elektronikou , ale můe být problém - ta můe a asi i bude specifická k danému autu.Je to sázka do loterie - obal+ útroby budou asi stejné (3l - 3l) a elektroniku přehodit(nemyslím gearbox - jen ovládání) - no je to výzva .
Třílitrovej automat mám k dispozici,ale jestli je totoná opravdu nedovedu . Předpokládám e výrobce AP je jeden a dělá ho pro Ford , Citroen , jak říká i Renault , tuím i Volvo a kdo ví do čeho jetě. S elektronikou , ale můe být problém - ta můe a asi i bude specifická k danému autu.Je to sázka do loterie - obal+ útroby budou asi stejné (3l - 3l) a elektroniku přehodit(nemyslím gearbox - jen ovládání) - no je to výzva .
|
|
04.07.2014 00:14 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712403
|
|
jumep
|
|
|
Lombardo napsal(a): Pěkný večer,
mám C5 2.0 Hdi 100Kw AM6 200tis. najeto. Kdy je převodovka studená řadí nádherně, kdy jedu po městě a ohřeje se, kope a patně řadí, vyjedu mimo město a zase řadí krásně. Předpokládám, e olej nikdo nikdy neměnil! Já to koupil dneska a olej chci co nejdřív udělat. Jen doufám, e u není pozdě. Nemá někdo foto kontrolního roubu na AM6?
toto je klasicky problem hydrobloku a bohuzial uz vymena oleja nepomoze, treba ho menit skor a pravidelne aby sa tomuto predoslo
Almond napsal(a): Hezký večer vem,
infliltroval jsem se k Vám od Renaultu, jeliko tu máte nejobsáhlejí diskuzi na téma AM6, snad mě přijmete Rovnou k problému: Renault Espace 2002 3,0 V6, 6-stupňový automat, u Renaultu označovaný jako AD8 013. Po dlouhém pátrání jsem doel k závěru, e to je tatá převodovka jako AM6, jen s jiným (Renault) označením - pokud ne, tak mě prosím zastavte. Převodovka KO, pravděpodobně bude nejlevnějí koupit funkční pouitou a vyměnit kus za kus. Můj dotaz směřuje právě k té výměně - jak moc je to náročný, na přesnost citlivý proces? Zkuenosti mám třeba s výměnou rozvodů, s výměnou převodovky ne, dílenské vybavení k dispozici. Dál: jakou převodovku mám shánět? Musí být pouze od Renaultu, nebo to můe být např. AM6 z C5 3,0? a co motorizace, AM6 se dají najít i v 2,7 dieselech, jsou totoné, nebo narazím, např. s elektronikou? Předem díky za odpověď
co konkretne znamena ze je KO
cista slabina u tohoto automatu je proste hydroblok, je hlinikovy, vyderu sa piestiky a tie potom bud netesnia alebo sa zasekavaju a robi to hodne silne psie kusi
co konkretne znamena ze je KO
cista slabina u tohoto automatu je proste hydroblok, je hlinikovy, vyderu sa piestiky a tie potom bud netesnia alebo sa zasekavaju a robi to hodne silne psie kusi
|
|
04.07.2014 00:21 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712405
|
|
Almond
|
Město: Praha, Auto: Renault Espace | Počet příspěvků: 2 |
|
|
jruze napsal(a): Třílitrovej automat mám k dispozici,ale jestli je totoná opravdu nedovedu . Předpokládám e výrobce AP je jeden a dělá ho pro Ford , Citroen , jak říká i Renault , tuím i Volvo a kdo ví do čeho jetě. S elektronikou , ale můe být problém - ta můe a asi i bude specifická k danému autu.Je to sázka do loterie - obal+ útroby budou asi stejné (3l - 3l) a elektroniku přehodit(nemyslím gearbox - jen ovládání) - no je to výzva .
Díky za částečně dobrý zprávy, napíe mi víc o tom automatu do SZ? (stav, "historie", cena). Pokud jsem teda správně pochopil, e by byl na prodej Jsi ode mně co by kamenem dohodil, take s dopravou by nebyl problém. Snad tu někdo napíe víc k zaměnitelnosti, k elektronice... Nerad bych to tam rval, abych zjistil, e to neni kompatibilní
jumep napsal(a): co konkretne znamena ze je KO
cista slabina u tohoto automatu je proste hydroblok, je hlinikovy, vyderu sa piestiky a tie potom bud netesnia alebo sa zasekavaju a robi to hodne silne psie kusi
Nejdriv pri udrzovani 40km/h nebo 60km/h neustale radil nahoru-dolu-nahoru-dolu, po asi 1s. Majitel neresil, prevodovka zacla vyrazne cukat, bouchat. pri 75km/h se vypnul motor (nouzak?), auto ujelo 50-100m (dobrzdeni) s vypnutym motorem a od te doby velmi divny zvuk z prevodovky + nouzak vzdy par s po nastartovani (zapnuty motor, neschopnost akcelerace).
EDIT: kdyby to někdo jetě po mně řeil, usnadním práci: převodovky v C5 a Espace nejsou záměnné.
Nejdriv pri udrzovani 40km/h nebo 60km/h neustale radil nahoru-dolu-nahoru-dolu, po asi 1s. Majitel neresil, prevodovka zacla vyrazne cukat, bouchat. pri 75km/h se vypnul motor (nouzak?), auto ujelo 50-100m (dobrzdeni) s vypnutym motorem a od te doby velmi divny zvuk z prevodovky + nouzak vzdy par s po nastartovani (zapnuty motor, neschopnost akcelerace).
EDIT: kdyby to někdo jetě po mně řeil, usnadním práci: převodovky v C5 a Espace nejsou záměnné.
|
|
04.07.2014 12:17 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712491
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Zdravím, mám problém, který jsem tu zatím nikde nenael a vlastně ani nikde na netu.
Můj problém je ten, e převodovka řadí za studena pomalu (trvá delí dobu přeřazení na vyí stupeň). Po zahřátí (15-20min jízdy) řadí krásně rychle. Osobně mi přijde, e by mohlo pomoci vyměnit olej, resp. jít na kompletní proplach. Ale zase se bojím katastrofických scénářů o tom, e proplach můe způsobit jetě horí funkci při uvolnění usazenin. Nebo můe být toto táhlé řazení způsobeno něčím jiným?
Zdravím, mám problém, který jsem tu zatím nikde nenael a vlastně ani nikde na netu.
Můj problém je ten, e převodovka řadí za studena pomalu (trvá delí dobu přeřazení na vyí stupeň). Po zahřátí (15-20min jízdy) řadí krásně rychle. Osobně mi přijde, e by mohlo pomoci vyměnit olej, resp. jít na kompletní proplach. Ale zase se bojím katastrofických scénářů o tom, e proplach můe způsobit jetě horí funkci při uvolnění usazenin. Nebo můe být toto táhlé řazení způsobeno něčím jiným?
|
|
04.07.2014 14:26 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712547
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Co myslis tim tahle razeni? AM6 muze mit u tech nizsich kvaltu a taky dava mezistupne s otevrenym menicem, takze v realu aspon jak to clovek pozoruje na otackach motoru to vypada jak kdyz radi 1- 1.5 - 2 - 2.5 - 3 - 3.5 - 4 - 5 - 6. Kdyz je prevodovka studena (zejmena v zime), dava tam otevreny menic i pri vyssich rychlotech i treba pri 5 nebo 6tem stupni. Tak jestli to neni ono.
Co myslis tim tahle razeni? AM6 muze mit u tech nizsich kvaltu a taky dava mezistupne s otevrenym menicem, takze v realu aspon jak to clovek pozoruje na otackach motoru to vypada jak kdyz radi 1- 1.5 - 2 - 2.5 - 3 - 3.5 - 4 - 5 - 6. Kdyz je prevodovka studena (zejmena v zime), dava tam otevreny menic i pri vyssich rychlotech i treba pri 5 nebo 6tem stupni. Tak jestli to neni ono.
|
|
04.07.2014 14:36 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712548
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Projevuje se to tak, e při akceleraci auto zrychluje (táhne) pak na chvilku (cca 1-2s) zrychlovat přestane (jak by byl vyřazen převod, srovnatelné se seláplou spojkou u manuálu) a pak zase táhne. Kdy je auto ohřáté, tak k tomu nedochází.
Projevuje se to tak, e při akceleraci auto zrychluje (táhne) pak na chvilku (cca 1-2s) zrychlovat přestane (jak by byl vyřazen převod, srovnatelné se seláplou spojkou u manuálu) a pak zase táhne. Kdy je auto ohřáté, tak k tomu nedochází.
|
|
04.07.2014 21:30 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712653
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Při "přeřazování" jsou otáčky konstantní(nijak nevyletí). Auto ale přestane zrychlovat, pak se zařadí, klesnou otáčky a auto zase začne zrychlovat.
PS: ale nevím zda automat prostě za studena neřadí pomaleji.
Při "přeřazování" jsou otáčky konstantní(nijak nevyletí). Auto ale přestane zrychlovat, pak se zařadí, klesnou otáčky a auto zase začne zrychlovat.
PS: ale nevím zda automat prostě za studena neřadí pomaleji.
|
|
05.07.2014 00:18 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2712678
|
|
Hanz 397
|
|
|
Hagrid_cZ napsal(a): Při "přeřazování" jsou otáčky konstantní(nijak nevyletí). Auto ale přestane zrychlovat, pak se zařadí, klesnou otáčky a auto zase začne zrychlovat.
PS: ale nevím zda automat prostě za studena neřadí pomaleji.
Tohle,co popisuje mi přijde,jako seriovej stav. Jen,jak píe,ten automat je za studena prostě troku pomalejí... Kadopádně,jak jsi psal o tom průplachu,nedělal bych to. Opravdu vím,o čem mluvím. Normální výměna oleje,třeba i víckrát za sebou klidně,ale průplach rozhodně ne.
Tohle,co popisuje mi přijde,jako seriovej stav. Jen,jak píe,ten automat je za studena prostě troku pomalejí... Kadopádně,jak jsi psal o tom průplachu,nedělal bych to. Opravdu vím,o čem mluvím. Normální výměna oleje,třeba i víckrát za sebou klidně,ale průplach rozhodně ne.
|
|
23.07.2014 00:17 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2717667
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Kluci, nekdy nemuzu vyradit z Pcka, je to bezna zavada toho elektromagnetu nebo spinac na brzde? Da se to proverit na diagu?
Kluci, nekdy nemuzu vyradit z Pcka, je to bezna zavada toho elektromagnetu nebo spinac na brzde? Da se to proverit na diagu?
|
|
23.07.2014 00:19 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2717668
|
|
jumep
|
|
|
magnet som snad este ani nepocul zeby prestal chodit
a brzdovy spinac by mal zacat pisat chybu, ale ten je bezna zavada a pomerne lacna vec, skus ho vymenit
magnet som snad este ani nepocul zeby prestal chodit
a brzdovy spinac by mal zacat pisat chybu, ale ten je bezna zavada a pomerne lacna vec, skus ho vymenit
|
|
23.07.2014 14:45 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2717789
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Vis co, me prijde, ze kdyz do saltpaky trocha prastim, tak magnet cvakne a uvolni se (stale drzim brzdu). Da se to nejak odkrytovat a dostat se k tomu ? Jestli je na to potreba nejaky extra pripravek nebo tak.
Vis co, me prijde, ze kdyz do saltpaky trocha prastim, tak magnet cvakne a uvolni se (stale drzim brzdu). Da se to nejak odkrytovat a dostat se k tomu ? Jestli je na to potreba nejaky extra pripravek nebo tak.
|
|
23.07.2014 22:36 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2717890
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Opravene to mam cca 3mesice, vsiml jsem si toho tak 3 tydny zpet, takze to nebude tim, resp. muze, ale kdyz do paky trochu kbouchnu tak nastane asi nejaka vibrace a slysim cvaknuti a muzu vyradit.
Opravene to mam cca 3mesice, vsiml jsem si toho tak 3 tydny zpet, takze to nebude tim, resp. muze, ale kdyz do paky trochu kbouchnu tak nastane asi nejaka vibrace a slysim cvaknuti a muzu vyradit.
|
|
| |
|
|