| | |
15.01.2014 12:52 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2657619
|
|
marcel C6
|
Město: , Auto: Citroën XM 2,5 Turbo D (94,5 kW) | Počet příspěvků: 16 |
|
|
tak som po diagnostike, prevodovka je bez chyb... Ine chyby... nieco tam je co sa mi nepozdava je ze mi blbne jedna vaha vzduchu ale na vykone sa to neprejavuje a ostatne len nejake blbosti... este tam parkrat zblbol ERG ale to som na vykone tiez nepocitil... Znovu som to sledoval a najviacej to huci ked ma motor male otacky a prevodovka zaradi 6-ku, napr. do kopca pri 85 km/hod to huci asi najviac. Ked prekrocim 95 km/hod tak to prestane...
Este ma zarazilo ze v konfiguracii prevodovky je zadana hodnota pre pozadovany krutiaci moment pre prevodovku 612 Nm. Kdesi som cital ze tie prevodovky su robene na max 450 Nm???
Neviem co s tym, potreboval by som niekoho s takym autom aby som videl/pocul ako sa to sprava u neho...
tak som po diagnostike, prevodovka je bez chyb... Ine chyby... nieco tam je co sa mi nepozdava je ze mi blbne jedna vaha vzduchu ale na vykone sa to neprejavuje a ostatne len nejake blbosti... este tam parkrat zblbol ERG ale to som na vykone tiez nepocitil... Znovu som to sledoval a najviacej to huci ked ma motor male otacky a prevodovka zaradi 6-ku, napr. do kopca pri 85 km/hod to huci asi najviac. Ked prekrocim 95 km/hod tak to prestane...
Este ma zarazilo ze v konfiguracii prevodovky je zadana hodnota pre pozadovany krutiaci moment pre prevodovku 612 Nm. Kdesi som cital ze tie prevodovky su robene na max 450 Nm???
Neviem co s tym, potreboval by som niekoho s takym autom aby som videl/pocul ako sa to sprava u neho...
:-(
|
|
15.01.2014 20:33 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2657797
|
|
Hanz 397
|
|
|
marcel C6 napsal(a): Aka tam je prevodovka vobec netusim... ale predpokladam ze taka ista ako v C5 2,7 Hdi... Uz som do KAPSu volal a ma to dva haciky. Tu opravu robili ked auto este nebolo moje mam ho ca. mesiac, cize nemam doklad od tej opravy a druhy problem je ze sa mi nechce urobit 500 km iba preto aby mi povedali ze to nema nic spolocne s tym co robili, a zaruka sa na to teda nevstahuje. Zial netusim co je hydromenic, predchadzajuci majitel mi povedal ze menili hydrodosku... Ja myslim ze to je nejaka cast kde je asi zabudovany filter oleja ale ta cena sa mi zda prilis vysoka...
Vcera som si vsimol ze ten zvuk tam je aj ked sa rozbieham resp. vzdy ked prevodovka preradi. Nastupuje vzdy o nieco neskor ako je zaradena rychlost. Po chvyle to ale prestane, ostava iba pri 6-ke. Nieco podobne ako turbo ked zacne tlacit. Turbo som ale vylucil lebo ked idem napr. 90 km/h tak ma motor 1800 ot/min. a vtedy predsa nemoze turbo tlacit tak ze by piskalo a tiez nieje to piskanie ale skor bzucanie ako nejaky eletromotor na vysoke otacky...
Dnes som chcel ist na diagnostiku ak to stihnem.
zatial dakujem
M.
Tak vzhledem k tomu,e ten motor má max krouák v 1900 ot/min,tak by to klidně zvuk turba být mohl. Nemusí to dělat přímo turbo,ale třeba ovládání(netěsná regulační klapka,netěsná by-pass klapka,wastegate,...) Navíc mi k tomu napovídá i to,e je to slyet se zpoděním po řazení a při estce pořád... Je to slyet úplně pořád,nebo jen v tahu(pod plynem)? Kdy přepne na manuál a přidá co nejvíc plyn,ale jen tak,aby to podrelo kvalt-nepodřadilo,co to udělá?
Takhle,kdy to nikdo neslyel,to nikdo asi nemůe říct s určitostí,i kdybys to popsal sebelíp...
Tak vzhledem k tomu,e ten motor má max krouák v 1900 ot/min,tak by to klidně zvuk turba být mohl. Nemusí to dělat přímo turbo,ale třeba ovládání(netěsná regulační klapka,netěsná by-pass klapka,wastegate,...) Navíc mi k tomu napovídá i to,e je to slyet se zpoděním po řazení a při estce pořád... :nevim Je to slyet úplně pořád,nebo jen v tahu(pod plynem)? Kdy přepne na manuál a přidá co nejvíc plyn,ale jen tak,aby to podrelo kvalt-nepodřadilo,co to udělá?
Takhle,kdy to nikdo neslyel,to nikdo asi nemůe říct s určitostí,i kdybys to popsal sebelíp...
|
|
15.01.2014 23:27 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2657934
|
|
zico
|
|
|
jasne. mne napr. pri 80km/h
samozrejme nie hore montblancom, ale klasicke stupania ))
jasne. mne napr. pri 80km/h
samozrejme nie hore montblancom, ale klasicke stupania ))
|
|
16.01.2014 07:43 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2658039
|
|
marcel C6
|
Město: , Auto: Citroën XM 2,5 Turbo D (94,5 kW) | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Trapne netrapne nevydrzal som to a zavolal som prvemu majitelovi kt. s tym bol v tom KAPSe. Pred opravou prevodovke nic nebolo a nepocul ani zaidne pazvuky. Isiel tam iba preto ze mu v CItrone odmietli vymenit olej v prevodovke. V KAPSe mu urobili tes toleja a zistili ze uz mal byt davno vymeneny a preto ze ho nedal vymenit odisla aj ta hydraulicka doska kde su vraj nejake ventile ktore to cele ovladaju. Ked to uz robili urobili aj test hydromenica kt. mal 95% ucinnost a teda nieje potrebne ho zatial menit. Toto cele sa udialo 10/2013 pred ca. 2000 km. Vcera som behol do BOSH servisu v NR a tam sa bol na tom previest prijimaci technik. Zbadal to hned a povedal ze to je lozisko v prevodovke na strane kde je 6-ka. Neskor to nazval ako lozisko na sestkovom cape....popisal to ze to huci ako volakedy na autobusoch hucali diferaky. Oni to opravit nevedia taketo pripady posielaju do KAPSu... Povedal mi ze ked by sa to malo robit tak by doporucoval komplet sadu lozisk + novy olej + filter... Dnes by som mal dostat pribliznu ponuku kolko by to mohlo stat...
Jedna vec mi ale nesedi ked je chytene lozisko tak je hlucne a hluk byva vacsi cim ma lozisko vacsie otacky. No a u mna je to naopak najviac to huci pri nizkych otackach (ca. 1600 ot/min.) a cim su vacsie tym to huci menej az do urciteho momentu ca 2200 ot/min kedy to prestane (hovorim o otackach motora)... tak neviem. Predpokladam ze ta cena bude min. 1000 ecok co sa mi do toho nechce vrazit...
Ano pri 85 km/hod uz zaradi 6-ku...
Pekny den...
M
Trapne netrapne nevydrzal som to a zavolal som prvemu majitelovi kt. s tym bol v tom KAPSe. Pred opravou prevodovke nic nebolo a nepocul ani zaidne pazvuky. Isiel tam iba preto ze mu v CItrone odmietli vymenit olej v prevodovke. V KAPSe mu urobili tes toleja a zistili ze uz mal byt davno vymeneny a preto ze ho nedal vymenit odisla aj ta hydraulicka doska kde su vraj nejake ventile ktore to cele ovladaju. Ked to uz robili urobili aj test hydromenica kt. mal 95% ucinnost a teda nieje potrebne ho zatial menit. Toto cele sa udialo 10/2013 pred ca. 2000 km. Vcera som behol do BOSH servisu v NR a tam sa bol na tom previest prijimaci technik. Zbadal to hned a povedal ze to je lozisko v prevodovke na strane kde je 6-ka. Neskor to nazval ako lozisko na sestkovom cape....popisal to ze to huci ako volakedy na autobusoch hucali diferaky. Oni to opravit nevedia taketo pripady posielaju do KAPSu... Povedal mi ze ked by sa to malo robit tak by doporucoval komplet sadu lozisk + novy olej + filter... Dnes by som mal dostat pribliznu ponuku kolko by to mohlo stat...
Jedna vec mi ale nesedi ked je chytene lozisko tak je hlucne a hluk byva vacsi cim ma lozisko vacsie otacky. No a u mna je to naopak najviac to huci pri nizkych otackach (ca. 1600 ot/min.) a cim su vacsie tym to huci menej az do urciteho momentu ca 2200 ot/min kedy to prestane (hovorim o otackach motora)... tak neviem. Predpokladam ze ta cena bude min. 1000 ecok co sa mi do toho nechce vrazit...
Ano pri 85 km/hod uz zaradi 6-ku...
Pekny den...
M
|
|
16.01.2014 10:02 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2658087
|
|
jumep
|
|
|
menili tam v podstate toto co je na obrazku
.link.
a skus si na tu prevodovku pohladat loziska ... (oznacenie je Aisin TF80S)
nanutili mu tam hydroblok ktoremu relativne mozno nic nebolo, ja by som im to tam reklamoval
menili tam v podstate toto co je na obrazku
http://www.sussexautos.co.uk/aisin-transmissions.php
a skus si na tu prevodovku pohladat loziska ... (oznacenie je Aisin TF80S)
nanutili mu tam hydroblok ktoremu relativne mozno nic nebolo, ja by som im to tam reklamoval
|
|
24.01.2014 06:58 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2661620
|
|
marcel C6
|
Město: , Auto: Citroën XM 2,5 Turbo D (94,5 kW) | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Caute,
dnes rano bola u nas prvy krat minusova teplota od kedy mam toto auto a zistil som ze ten neprijemny zvuk nie je taky intenzivny az do momentu ked motor dosiahol prevadzkovu teplotu. Najskor som si myslel ze idem na 5ke ale bola tam 6ka. Ked som sa lepsie zapocuval tak som to pocul, ale vzuk nebol taky vysoky... Este som zbadal podla mna cudne spravanie prevodovky. Idem po rovinke napr. 85 km/hod pri otackach ca. 1600 ot/min na tempomate a zaradenej 6ke. Pride kopec nic neurobim a otacky mi vyskocia na 2200 pricom prevodovka nepreradi rychlost mam tu istu a okrem tych otacok sa nic ine neudeje.... Myslite ze je to OK? Podla mna by som mal pocitit v aute akceleraciu a teda aj rychlost by mala ist hore. Keby to bol manual tak som si isty ze mi presmykuje spojka. Co to ale znamena pri automate netusim...
Pekny den...
M.
Caute,
dnes rano bola u nas prvy krat minusova teplota od kedy mam toto auto a zistil som ze ten neprijemny zvuk nie je taky intenzivny az do momentu ked motor dosiahol prevadzkovu teplotu. Najskor som si myslel ze idem na 5ke ale bola tam 6ka. Ked som sa lepsie zapocuval tak som to pocul, ale vzuk nebol taky vysoky... Este som zbadal podla mna cudne spravanie prevodovky. Idem po rovinke napr. 85 km/hod pri otackach ca. 1600 ot/min na tempomate a zaradenej 6ke. Pride kopec nic neurobim a otacky mi vyskocia na 2200 pricom prevodovka nepreradi rychlost mam tu istu a okrem tych otacok sa nic ine neudeje.... Myslite ze je to OK? Podla mna by som mal pocitit v aute akceleraciu a teda aj rychlost by mala ist hore. Keby to bol manual tak som si isty ze mi presmykuje spojka. Co to ale znamena pri automate netusim...
Pekny den...
M.
|
|
24.01.2014 10:08 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2661655
|
|
jumep
|
|
|
znamena to len ze sa rozopol menic, pri studenej prevodovke je tato v inom rezime a toto moze byt relativne normalne
znamena to len ze sa rozopol menic, pri studenej prevodovke je tato v inom rezime a toto moze byt relativne normalne
|
|
24.01.2014 12:51 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2661688
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Ma pravdu predsedo. Me kdyz je nula a mene, tak prakticky rvni 3km nikdy nesepne menic a motor toci vic nez by musel, je to normalni chovani, aji stara ZF 4HP20 to delala.
Ma pravdu predsedo. Me kdyz je nula a mene, tak prakticky rvni 3km nikdy nesepne menic a motor toci vic nez by musel, je to normalni chovani, aji stara ZF 4HP20 to delala.
|
|
17.02.2014 11:30 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2669312
|
|
marcel C6
|
Město: , Auto: Citroën XM 2,5 Turbo D (94,5 kW) | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Caute,
mal som trochu cas a behol som k jednemu panovi co opravuje automaticke prevodovky. Robi to sice iba v takej malej garazi pri dome, ale .... Sadol do auta a po par km stanovil diagnozu "hydromenic". Ked som mu ale povedal, ze ca. pred 3000 km ho testovali v KAPSe a mal 95% ucinnost, tak povedal vela veci kt. som nerozumel az sme sa dopracovali k "lock-up" vyrazu. Vraj je tam nieco co zapina nieco a mne to vraj nefunguje. Vraj treba vymontovat Hydromenic a dat ho repasovat. On to posiela do nemecka repas stoji 350 a priblizne tolko chce aj on za robotu, cize spolu 700 - 800 . Poziadal som ho aby mi urobil cenovu ponuku do mailu co bolo ca. pred torma tyzdnami a stale na nu cakam... Neviem co si mam o tom mysliet.
Ked zacal rozpravat o tom, ze to posiela do Nemecka tak ma napadlo, ze by som usetril tych 300-400 ak by som to demontoval sam. Nemecky viem a tak som googlil niekoho kto to v DE repasuje. Nasiel som ich pozehnane ceny od 300 do 2000 , ale takmer kazdy mi povedal, ze to nebude ono, lebo ak by bol blby hydromenic tak by mi to vraj robilo na kazdej rychlosti nie len na 6-ke...
Co si o tom myslite, pripadne repasoval uz niekto hydromenic? Nasiel som aj firmy v SR.
Pekny den.
M.
Caute,
mal som trochu cas a behol som k jednemu panovi co opravuje automaticke prevodovky. Robi to sice iba v takej malej garazi pri dome, ale .... Sadol do auta a po par km stanovil diagnozu "hydromenic". Ked som mu ale povedal, ze ca. pred 3000 km ho testovali v KAPSe a mal 95% ucinnost, tak povedal vela veci kt. som nerozumel az sme sa dopracovali k "lock-up" vyrazu. Vraj je tam nieco co zapina nieco a mne to vraj nefunguje. Vraj treba vymontovat Hydromenic a dat ho repasovat. On to posiela do nemecka repas stoji 350 a priblizne tolko chce aj on za robotu, cize spolu 700 - 800 . Poziadal som ho aby mi urobil cenovu ponuku do mailu co bolo ca. pred torma tyzdnami a stale na nu cakam... Neviem co si mam o tom mysliet.
Ked zacal rozpravat o tom, ze to posiela do Nemecka tak ma napadlo, ze by som usetril tych 300-400 ak by som to demontoval sam. Nemecky viem a tak som googlil niekoho kto to v DE repasuje. Nasiel som ich pozehnane ceny od 300 do 2000 , ale takmer kazdy mi povedal, ze to nebude ono, lebo ak by bol blby hydromenic tak by mi to vraj robilo na kazdej rychlosti nie len na 6-ke...
Co si o tom myslite, pripadne repasoval uz niekto hydromenic? Nasiel som aj firmy v SR.
Pekny den.
M.
|
|
17.02.2014 13:37 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2669352
|
|
jumep
|
|
|
hydromenic je spojka vo svojej podstate a predpokladam zeby to skor "smykalo" ako vydavalo zvuky
hydromenic je spojka vo svojej podstate a predpokladam zeby to skor "smykalo" ako vydavalo zvuky
|
|
17.02.2014 13:43 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2669354
|
|
marcel C6
|
Město: , Auto: Citroën XM 2,5 Turbo D (94,5 kW) | Počet příspěvků: 16 |
|
|
este ma napadlo ze ten opravar hovoril ze ten LOCK-UP ma nieco aj so spotrebou, mal by ju znizovat no mne ta ponorka dost vela papka PC ukazuje 9,5 l/100 km. Ked ale ratam od tankovania po tankovanie / najazdene km tak mi vyhadza viacej ako 10,5 l/km... Neviem to ale zhodnotit lebo jazdim 20 km do prace, je zima atd....
Jumep: ten zvuk je taky rovnomerny ak by to smykalo rychlo tak by to mohlo byt ale to by uz asi aj horelo
este ma napadlo ze ten opravar hovoril ze ten LOCK-UP ma nieco aj so spotrebou, mal by ju znizovat no mne ta ponorka dost vela papka PC ukazuje 9,5 l/100 km. Ked ale ratam od tankovania po tankovanie / najazdene km tak mi vyhadza viacej ako 10,5 l/km... Neviem to ale zhodnotit lebo jazdim 20 km do prace, je zima atd....
Jumep: ten zvuk je taky rovnomerny ak by to smykalo rychlo tak by to mohlo byt ale to by uz asi aj horelo:-d
|
|
17.02.2014 15:39 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2669412
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
jumep napsal(a): hydromenic je spojka vo svojej podstate a predpokladam zeby to skor "smykalo" ako vydavalo zvuky
Z vlastni zkusenosti mohu rict, ze na 4HP20 me nic nesmykalo, pri stredni zatezi a ustalene rychlosti se mi rozvibroval vuz jako by cukal motor velmi rychle. Taky to byl spatny hydromenic - resp. zamek. Na konci uz to delalo tak, ze mi to pri zastaveni na krizovatce malem chcipal motor, kdyz nechtel menic rozepnout - po oprave hydromenice prevodovky v poradku, penezenka byla o 25k lehci.
Z vlastni zkusenosti mohu rict, ze na 4HP20 me nic nesmykalo, pri stredni zatezi a ustalene rychlosti se mi rozvibroval vuz jako by cukal motor velmi rychle. Taky to byl spatny hydromenic - resp. zamek. Na konci uz to delalo tak, ze mi to pri zastaveni na krizovatce malem chcipal motor, kdyz nechtel menic rozepnout - po oprave hydromenice prevodovky v poradku, penezenka byla o 25k lehci.
|
|
17.02.2014 20:01 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2669552
|
|
jumep
|
|
|
jo, ale tu sa bavime o zvuku z prevodovky (ak to je z prevodovky)
jo, ale tu sa bavime o zvuku z prevodovky (ak to je z prevodovky)
|
|
09.06.2014 16:01 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2704438
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Zdravím,
mám takový problém s AM6, zatím jsem to tu nikde nenael, pokud to tu je omlouvám se.
Při zařazení zpátečky a zabrděném autě se mi motor začne lehce dusit (pokles o 100-200 ot/min), kouřit od výfuku a po pár sekundách se to zase uklidní. Na drive to nedělá, pouze při zpátečce. Setkal jste se s tím někdo?
Zdravím,
mám takový problém s AM6, zatím jsem to tu nikde nenael, pokud to tu je omlouvám se.
Při zařazení zpátečky a zabrděném autě se mi motor začne lehce dusit (pokles o 100-200 ot/min), kouřit od výfuku a po pár sekundách se to zase uklidní. Na drive to nedělá, pouze při zpátečce. Setkal jste se s tím někdo?
|
|
09.06.2014 21:33 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2704522
|
|
Hanz 397
|
|
|
Klesnout by měly,ale jen nepatrně a je cítit jakoby tvrdí chod motoru. 100-200 ot/min je hodně velký rozpětí,zkus to vypozorovat přesněj...
A zkus taky vysledovat,jak rychle po provedení klesnou? Mělo by to být pozvolný,ale během tak 1 sekundy by se to mělo ustálit. A dělá to za tepla,za studena,nebo to nemá vliv?
Klesnout by měly,ale jen nepatrně a je cítit jakoby tvrdí chod motoru. 100-200 ot/min je hodně velký rozpětí,zkus to vypozorovat přesněj...
A zkus taky vysledovat,jak rychle po provedení klesnou? Mělo by to být pozvolný,ale během tak 1 sekundy by se to mělo ustálit. A dělá to za tepla,za studena,nebo to nemá vliv?
|
|
10.06.2014 11:59 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2704618
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Ahoj, tak dnes jsem to byl projet a u to nedělalo, ale chtěl jsem se mrknout na teplotu převodovky během jízdy, po asi 15 minutách jízdy vystoupala na teplotu 101°C, je tato teplota běná? Měl jsem za to, e by se měla dret kolem 60°C.
Ahoj, tak dnes jsem to byl projet a u to nedělalo, ale chtěl jsem se mrknout na teplotu převodovky během jízdy, po asi 15 minutách jízdy vystoupala na teplotu 101°C, je tato teplota běná? Měl jsem za to, e by se měla dret kolem 60°C.
|
|
| |
|
|