| | |
22.05.2018 20:13 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159041
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Taky asi proto, ze castecnou vymenu udelas v podstate na kolene, akorat je potreba diag tusim. Ja delam co druhou vymenu oleje tuhle castecnou vymenu AP (cca 3.5l).
Taky asi proto, ze castecnou vymenu udelas v podstate na kolene, akorat je potreba diag tusim. Ja delam co druhou vymenu oleje tuhle castecnou vymenu AP (cca 3.5l).
|
|
22.05.2018 20:22 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159044
|
|
jindra pro
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Tak otázka je co je olej, který tam patří. Kdyby tam lili olej od Citroena, nebude to stát okolo 7000. Někde na fóru byl k dispozici člověk, který tam přímo pracuje. Myslím, e někde na Peugeot fóru. Chvála na ně byla, ale originální olej tam asi nedávají. Olej musí splňovat jws 3324, AW-1 (převodovka euro 5). Take tu máme Total, Mayle, Ravenol (tuím, e ten pouívají v Blučině, ale nejsem si jistý), mobil (u nás se nedá sehnat), urania. Pak tuím, e něco bylo u Febi, ale to snad ani nemá smysl zmiňovat. Asi nemá smysl pro Praáky jezdit do Brna, v Praze je pár firem, který tyto mainy u mají. Jen mít jistotu, co tam nalijou...
Tak otázka je co je olej, který tam patří. Kdyby tam lili olej od Citroena, nebude to stát okolo 7000. Někde na fóru byl k dispozici člověk, který tam přímo pracuje. Myslím, e někde na Peugeot fóru. Chvála na ně byla, ale originální olej tam asi nedávají. Olej musí splňovat jws 3324, AW-1 (převodovka euro 5). Take tu máme Total, Mayle, Ravenol (tuím, e ten pouívají v Blučině, ale nejsem si jistý), mobil (u nás se nedá sehnat), urania. Pak tuím, e něco bylo u Febi, ale to snad ani nemá smysl zmiňovat. Asi nemá smysl pro Praáky jezdit do Brna, v Praze je pár firem, který tyto mainy u mají. Jen mít jistotu, co tam nalijou...
|
|
22.05.2018 21:34 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159064
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Skoro mi přijde lepí kadejch 30 000 km vyměnit půlku oleje i s prací za 1 200, ne řeit zázračné mainky. AM6 vyrábí Aisin a pouívá se u různých výrobců automobilů. ádny olej only for Citroen neexistuje. Specifi8kaci AW1 deklaruje pár značek výrobců maziv, ostatní jsou jen přebalovači.
Skoro mi přijde lepí kadejch 30 000 km vyměnit půlku oleje i s prací za 1 200, ne řeit zázračné mainky. AM6 vyrábí Aisin a pouívá se u různých výrobců automobilů. ádny olej only for Citroen neexistuje. Specifi8kaci AW1 deklaruje pár značek výrobců maziv, ostatní jsou jen přebalovači.
|
|
22.05.2018 22:29 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159076
|
|
jruze
|
|
|
No a viděl jsi někdy jak vypadají oleje do těchto převodovek? - to asi do těch olejů přidávají přebalovači barvu na vajíčka a zrovna na ten origo který má specifickou barvu . příjde mi e má i jinou hustotu.A jestli jsou ty převodovky stejné ?
Hele mně je to vcelku jedno - do své dám origo a do zákaznickejch ? buĄto nebudu dělat a nebo také origo - v tomto u mne neplatí jiné pravidlo.
No a viděl jsi někdy jak vypadají oleje do těchto převodovek? - to asi do těch olejů přidávají přebalovači barvu na vajíčka a zrovna na ten origo který má specifickou barvu .:palec příjde mi e má i jinou hustotu.A jestli jsou ty převodovky stejné ?
Hele mně je to vcelku jedno - do své dám origo a do zákaznickejch ? buĄto nebudu dělat a nebo také origo - v tomto u mne neplatí jiné pravidlo.
|
|
23.05.2018 12:13 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159127
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
V ZP mi ukazovali převodovku AM6 co měli na skladě co myslím mít nejspí nebude ani Citroen.
Tenkrát jsem se jich asi 5x ptal jestli je to olej co má být nebo nějaká alternativa a vdy jsem byl ujitěn, e je to ten co bych dostal v Citroenu.
V ZP mi ukazovali převodovku AM6 co měli na skladě co myslím mít nejspí nebude ani Citroen.
Tenkrát jsem se jich asi 5x ptal jestli je to olej co má být nebo nějaká alternativa a vdy jsem byl ujitěn, e je to ten co bych dostal v Citroenu.
|
|
23.05.2018 14:32 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159155
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Teď mne ukamenujete.
Mám poprvé automat, tak jsem se dost ptal a projel zde vech 30 záloek. A zjistil jsem toto:
U dva autorizované servisy Citroen mi řekly, e u novějīch AM6 dokud řadí sametově, tak do toho nesahat.
Není tu jediný příspěvek o tom, e výměna oleje odstranila problēm.
Je tu dost přīspěvků o tom, e po výměně oleje se závada vůbec nezměnila nebo dokonce závada nastala velmi brzy po výměně oleje.
No a kdy si jako logický uvaující člověk dám tato 3 tvrzenī dohromady, tak hádejte, jestli letím zítra na výměnu oleje.
Teď mne ukamenujete.
Mám poprvé automat, tak jsem se dost ptal a projel zde vech 30 záloek. A zjistil jsem toto:
U dva autorizované servisy Citroen mi řekly, e u novějīch AM6 dokud řadí sametově, tak do toho nesahat.
Není tu jediný příspěvek o tom, e výměna oleje odstranila problēm.
Je tu dost přīspěvků o tom, e po výměně oleje se závada vůbec nezměnila nebo dokonce závada nastala velmi brzy po výměně oleje.
No a kdy si jako logický uvaující člověk dám tato 3 tvrzenī dohromady, tak hádejte, jestli letím zítra na výměnu oleje.
|
|
23.05.2018 15:37 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159173
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
vilous napsal(a): Teď mne ukamenujete.
Mám poprvé automat, tak jsem se dost ptal a projel zde vech 30 záloek. A zjistil jsem toto:
U dva autorizované servisy Citroen mi řekly, e u novějīch AM6 dokud řadí sametově, tak do toho nesahat.
Není tu jediný příspěvek o tom, e výměna oleje odstranila problēm.
Je tu dost přīspěvků o tom, e po výměně oleje se závada vůbec nezměnila nebo dokonce závada nastala velmi brzy po výměně oleje.
No a kdy si jako logický uvaující člověk dám tato 3 tvrzenī dohromady, tak hádejte, jestli letím zítra na výměnu oleje.
Výměnu jsem dělal právě proto, aby co nejdéle řadila tak hezky.
Ale chápu Tě.
Výměnu jsem dělal právě proto, aby co nejdéle řadila tak hezky.
Ale chápu Tě.
|
|
23.05.2018 17:05 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159181
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Ono je otázka, kdy se ten olej mění. Pokud v 200k, Tak je u celkem velký riziko, e je pozdě.
Dostal jsem tip na dalího borce, co mění olej komplet u Prahy. Je takovej kočovnej, dílny si pronajímá podle potřeby, BG přístroj má svůj. Divný, ale ok.. Vypadá, e tomu rozumí a baví ho to. Vlastně se dost rozpovídal co jak funguje. Prej po 5 letech začíná ten převodovej olej měnit výrazně vlastnosti a stává se kyselejím.
Podle něj je hlavní výhoda celkové výměny krom toho, e se mění opravdu vechno, e médium, kterým to proplachují, rozkládá sloučeniny karbonu a kyslíku, které mohou zanáet mechatroniku, co můe být jeden z důvodů cukání při řazení.
Cena necelých 9000 za úplnou výměnu origo olej.
Přiel mi důvěryhodnej, kdyby někdo potřeboval: Procházka 603 170 024
Ono je otázka, kdy se ten olej mění. Pokud v 200k, Tak je u celkem velký riziko, e je pozdě.
Dostal jsem tip na dalího borce, co mění olej komplet u Prahy. Je takovej kočovnej, dílny si pronajímá podle potřeby, BG přístroj má svůj. Divný, ale ok.. Vypadá, e tomu rozumí a baví ho to. Vlastně se dost rozpovídal co jak funguje. Prej po 5 letech začíná ten převodovej olej měnit výrazně vlastnosti a stává se kyselejím.
Podle něj je hlavní výhoda celkové výměny krom toho, e se mění opravdu vechno, e médium, kterým to proplachují, rozkládá sloučeniny karbonu a kyslíku, které mohou zanáet mechatroniku, co můe být jeden z důvodů cukání při řazení.
Cena necelých 9000 za úplnou výměnu origo olej.
Přiel mi důvěryhodnej, kdyby někdo potřeboval: Procházka 603 170 024
|
|
23.05.2018 17:13 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159182
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Nael jsem na netu diplomovou práci, která zkoumala změnu vlastností oleje v HDM převodovkách.
Za 60 000 km se změnily vlastnosi takto:
Hustota +3%
Viskozita +20%
Aditiva -40%.
K největí změně vlastností dolo mezi 24 000 km a 36 000 km.
Bylo to u auta, které často jezdilo dálkové trasy. U městského provozu bych očekával rychlejí degradaci z důvodu častějího řazení.
Nael jsem na netu diplomovou práci, která zkoumala změnu vlastností oleje v HDM převodovkách.
Za 60 000 km se změnily vlastnosi takto:
Hustota +3%
Viskozita +20%
Aditiva -40%.
K největí změně vlastností dolo mezi 24 000 km a 36 000 km.
Bylo to u auta, které často jezdilo dálkové trasy. U městského provozu bych očekával rychlejí degradaci z důvodu častějího řazení.
|
|
23.05.2018 17:23 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159183
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Dá link?
Dá link?
|
|
23.05.2018 18:04 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159184
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Link nemám, dal jsem ji do přílohy.
Link nemám, dal jsem ji do přílohy.
Přílohy: zaverecna_prace.pdf ( 1577713b ) - |
|
23.05.2018 19:31 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159200
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Pro člena myneur:
Ty má tedy odvahu, to se musí uznat!! Nechat automat udrovat od putujícího borce bez trvalé dílny. A je to fakt odborník na slovo vzatý. Starý olej se stává kyselým, asi ho dává do okurek. A proplachuje to proti karbonu! Karbon vzniká zásadně při spalování a v převodovkách tedy ani omylem. Pokud do převodovky dává nějaký agresivní sajrajt proti karbonu, tak to můe být to poslední, co převodovka uvidí. A odstranění sloučenin kyslíku - jakých??
Pátral jsem dál a nael hned na několika odborných stránkách vysvětlení rozporu celoivotní náplně a vhodnosti měnit. Je to docela prosté.
Výrobci počítají s autem jako se spotřebním zboím a do 150 000 km nebo 4 let ta převodovka opravdu vydrí bez zásahu. e by to pak někdo mohl pouít jako ojetinu výrobce nezajímá a klidně dá nálepku celoivotní náplně. Pro ojetiny se doporučuje tedy někde mezi 100 - 150 první výměna a pak po 60 000 i jako prevence.
Tak a budu mít náladu, tak s nějakým dalím servisem nechám i ten olej vyměnit.
Zásadní rada je měnit jen u spolehlivých opravců.
Pro člena myneur:
Ty má tedy odvahu, to se musí uznat!! Nechat automat udrovat od putujícího borce bez trvalé dílny. A je to fakt odborník na slovo vzatý. Starý olej se stává kyselým, asi ho dává do okurek. A proplachuje to proti karbonu! Karbon vzniká zásadně při spalování a v převodovkách tedy ani omylem. Pokud do převodovky dává nějaký agresivní sajrajt proti karbonu, tak to můe být to poslední, co převodovka uvidí. A odstranění sloučenin kyslíku - jakých??
Pátral jsem dál a nael hned na několika odborných stránkách vysvětlení rozporu celoivotní náplně a vhodnosti měnit. Je to docela prosté.
Výrobci počítají s autem jako se spotřebním zboím a do 150 000 km nebo 4 let ta převodovka opravdu vydrí bez zásahu. e by to pak někdo mohl pouít jako ojetinu výrobce nezajímá a klidně dá nálepku celoivotní náplně. Pro ojetiny se doporučuje tedy někde mezi 100 - 150 první výměna a pak po 60 000 i jako prevence.
Tak a budu mít náladu, tak s nějakým dalím servisem nechám i ten olej vyměnit.
Zásadní rada je měnit jen u spolehlivých opravců.
|
|
23.05.2018 19:50 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159206
|
|
jruze
|
|
|
Já k celoivotní náplni kadému říkám ano ale kde je (v kolika) konec ivotnosti ? Citroen a ivotnost uváděná u AP je 200000Km. Tady bych souhlasil s Vilousem.
Já k celoivotní náplni kadému říkám ano ale kde je (v kolika) konec ivotnosti ? Citroen a ivotnost uváděná u AP je 200000Km. Tady bych souhlasil s Vilousem.
|
|
23.05.2018 20:22 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159215
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
HDM byl u auta poprvé aplikován v roce 1931, v USA je standardem od 50 let. Převodovka z diplomky je starí ne AM6, ale principielně je to podobné. Pro orientační určení, kdy je vhodné olej vyměnit to stačí.
Olej od PSA povauji za předraený, nevyrábí ho ani si ho nevyvíjeli. Vyvinul ho někdo na základě objednávky výrobce převodovky. Tvrzení PSA o doivotnosti náplně povauji za vyloeně neseriozní.
Naopak chápu zájem automobilek vyrábět auta, která se po záruce rozpadnou. Jejich zákazníkům je to jedno, protoe si auto nechaj maximálně 4 roky a pak si koupí jiné. Provozovatelé ojetin je nezajímaj, z těch ádné peníze nemají.
HDM byl u auta poprvé aplikován v roce 1931, v USA je standardem od 50 let. Převodovka z diplomky je starí ne AM6, ale principielně je to podobné. Pro orientační určení, kdy je vhodné olej vyměnit to stačí.
Olej od PSA povauji za předraený, nevyrábí ho ani si ho nevyvíjeli. Vyvinul ho někdo na základě objednávky výrobce převodovky. Tvrzení PSA o doivotnosti náplně povauji za vyloeně neseriozní.
Naopak chápu zájem automobilek vyrábět auta, která se po záruce rozpadnou. Jejich zákazníkům je to jedno, protoe si auto nechaj maximálně 4 roky a pak si koupí jiné. Provozovatelé ojetin je nezajímaj, z těch ádné peníze nemají.
|
|
23.05.2018 21:16 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159233
|
|
jruze
|
|
|
ret33 napsal(a): HDM byl u auta poprvé aplikován v roce 1931, v USA je standardem od 50 let. Převodovka z diplomky je starí ne AM6, ale principielně je to podobné. Pro orientační určení, kdy je vhodné olej vyměnit to stačí.
Olej od PSA povauji za předraený, nevyrábí ho ani si ho nevyvíjeli. Vyvinul ho někdo na základě objednávky výrobce převodovky. Tvrzení PSA o doivotnosti náplně povauji za vyloeně neseriozní.
Naopak chápu zájem automobilek vyrábět auta, která se po záruce rozpadnou. Jejich zákazníkům je to jedno, protoe si auto nechaj maximálně 4 roky a pak si koupí jiné. Provozovatelé ojetin je nezajímaj, z těch ádné peníze nemají.
Má pravdu automobilky jen zadají poadavek a výrobce pouije komponenty, materiály atd... u olejů také.
Nechce mi tvrdit e materiály jsou u vech komponentů stejné a u se to týká převodovek,brzd,náplní atd... v euro 4. 5. 6. a u vech značek aut ? Upravují to proto aby to nebylo pouitelné z jedné normy na druhou =,, kdy nás někdo donutil investovat do změn, tak to někdo musí zaplatit a aby to nelo ojebat původním tak tam něco přidáme aby se jim to vysralo" - jejich přístup k věci. ( třeba u klimatizací - staré chladivo jde pouít do novejch - tam jsou omezeni funkčností a tak staré zdraují na úroveň těch novejch = staré z 0,80,- na +- 2,- nové 8,- dalí zdraení bude bude vzápětí ) Někdo to zaplatit musí a aby to lo lehčeji tak zakáou prodej starích.
Má pravdu automobilky jen zadají poadavek a výrobce pouije komponenty, materiály atd... u olejů také.
Nechce mi tvrdit e materiály jsou u vech komponentů stejné a u se to týká převodovek,brzd,náplní atd... v euro 4. 5. 6. a u vech značek aut ? Upravují to proto aby to nebylo pouitelné z jedné normy na druhou =,, kdy nás někdo donutil investovat do změn, tak to někdo musí zaplatit a aby to nelo ojebat původním tak tam něco přidáme aby se jim to vysralo" - jejich přístup k věci. ( třeba u klimatizací - staré chladivo jde pouít do novejch - tam jsou omezeni funkčností a tak staré zdraují na úroveň těch novejch = staré z 0,80,- na +- 2,- nové 8,- dalí zdraení bude bude vzápětí ) Někdo to zaplatit musí a aby to lo lehčeji tak zakáou prodej starích.
|
|
23.05.2018 22:13 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159246
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
vilous napsal(a): Starý olej se stává kyselým, asi ho dává do okurek. A proplachuje to proti karbonu! Karbon vzniká zásadně při spalování a v převodovkách tedy ani omylem. Pokud do převodovky dává nějaký agresivní sajrajt proti karbonu, tak to můe být to poslední, co převodovka uvidí. A odstranění sloučenin kyslíku - jakých??
Karbon je sloučenina uhlíku. Uhlík je součástí oleje a téměř veho na Zemi. Karbon můe vznikat při spalování (nitrací) ale i reakcí kyslíku s uhlíkem (uhlovodíky) v oleji (oxidací). Kyselejí ne nutně znamená kyselé jak okurky.
Pokud tě zajímá degradace oleje, tady se dozví víc: .link.
Nesnaím se nikoho přesvědčovat. Chtěl jsem sdílet, jak mi borec popsal postup degradace převodového oleje, protoe mě osobně to smysl dává, a rád chápu, jak věci fungují. Mluvil o tom půl hodiny a nebyl k zastavení, protoe tím evidentně ije, zkrátil jsem to do pár vět, pardon, pokud jsem vás tím zmátl.
Čistící směs proti karbonu je součástí procesu kompletní výměny oleje pomocí BG PF5, jak to dělá i zp-automatic.cz, kterou tu doporučoval i artsvec. Je to stejný proces stejnou mainou.
Jestli to svěřit borci jen na základě jedné reference je samozřejmě relevantní otázka, kterou řeím. Proto jsem se i ptal na doporučení tady: jaké mám monosti, kam to dát. Bohuel autorizované servisy, kterých jsem se ptal, krom té Mladé Boleslavi, jedou pohádku o doivotní náplni a nikdy to nedělaly. Plus rozpor kompletní/postupná výměna. Kdybych měl jasné důvěryhodné místo, kam to dát, hrozně rád to tam nechám vyměnit a netrávím čas zjiováním informací.
Jinak jsem také slyel, e výe zmíněným doivotní výrobci chápou garantovanou konečnou ivotnost převodovky, která mi byla řečena na 160.000 km. Sice se lií předpokládanými počty doivotních km, ale princip je nám vem jasný.
Karbon je sloučenina uhlíku. Uhlík je součástí oleje a téměř veho na Zemi. Karbon můe vznikat při spalování (nitrací) ale i reakcí kyslíku s uhlíkem (uhlovodíky) v oleji (oxidací). Kyselejí ne nutně znamená kyselé jak okurky.
Pokud tě zajímá degradace oleje, tady se dozví víc: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Oxidacni-stabilita--nitrace-oleje
Nesnaím se nikoho přesvědčovat. Chtěl jsem sdílet, jak mi borec popsal postup degradace převodového oleje, protoe mě osobně to smysl dává, a rád chápu, jak věci fungují. Mluvil o tom půl hodiny a nebyl k zastavení, protoe tím evidentně ije, zkrátil jsem to do pár vět, pardon, pokud jsem vás tím zmátl.
Čistící směs proti karbonu je součástí procesu kompletní výměny oleje pomocí BG PF5, jak to dělá i zp-automatic.cz, kterou tu doporučoval i artsvec. Je to stejný proces stejnou mainou.
Jestli to svěřit borci jen na základě jedné reference je samozřejmě relevantní otázka, kterou řeím. Proto jsem se i ptal na doporučení tady: jaké mám monosti, kam to dát. Bohuel autorizované servisy, kterých jsem se ptal, krom té Mladé Boleslavi, jedou pohádku o doivotní náplni a nikdy to nedělaly. Plus rozpor kompletní/postupná výměna. Kdybych měl jasné důvěryhodné místo, kam to dát, hrozně rád to tam nechám vyměnit a netrávím čas zjiováním informací.
Jinak jsem také slyel, e výe zmíněným doivotní výrobci chápou garantovanou konečnou ivotnost převodovky, která mi byla řečena na 160.000 km. Sice se lií předpokládanými počty doivotních km, ale princip je nám vem jasný.
|
|
23.05.2018 23:22 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159261
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Celē tvé téma včetně odkazů se týkå motorových olejů.
Karbon ve smyslu pouívaném v motorismu v převodovce prostě fakt nevzniká viz popis převodových olejů, e nemusī řeit karbon, protoe je to důsledek neúplného spalovánī. Jednå se o polotuhou černou hmotu a nic takového převodovky neřeí.
Ano olej reaguje se vzduným kyslīkem a tím degraduje. Ale nenī to takový problém jako u motorových olejů, protoe jde o malý uzavřený prostor.
Celē tvé téma včetně odkazů se týkå motorových olejů.
Karbon ve smyslu pouívaném v motorismu v převodovce prostě fakt nevzniká viz popis převodových olejů, e nemusī řeit karbon, protoe je to důsledek neúplného spalovánī. Jednå se o polotuhou černou hmotu a nic takového převodovky neřeí.
Ano olej reaguje se vzduným kyslīkem a tím degraduje. Ale nenī to takový problém jako u motorových olejů, protoe jde o malý uzavřený prostor.
|
|
24.05.2018 08:39 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159276
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
V Brně a v Kojetíně funguje firma Kaps specializující se na automatické převodovky. Doporučují měnit olej po 60 tis. km. Mají na stránkách i trochu teorie. Byl jsem u nich na výměně oleje, připlatil jsem si na výměnu pomocí nějakého stroje, co dokáe odsát větí mnoství straého oleje.
.link.
V Brně a v Kojetíně funguje firma Kaps specializující se na automatické převodovky. Doporučují měnit olej po 60 tis. km. Mají na stránkách i trochu teorie. Byl jsem u nich na výměně oleje, připlatil jsem si na výměnu pomocí nějakého stroje, co dokáe odsát větí mnoství straého oleje.
http://www.kaps.cz/
|
|
24.05.2018 15:02 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3159306
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jenze to je ta nejhorsi firma na morave mozna i v republice,nevim jak moc se jim da verit i v tomto
jenze to je ta nejhorsi firma na morave mozna i v republice,nevim jak moc se jim da verit i v tomto
|
|
| |
|
|