| | |
04.08.2016 07:42 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978282
|
|
jruze
|
|
|
Kouba napsal(a): Ahoj chlapi. Před týdnem jsem byl na výměně oleje v am6 u pana Voldana v Holetíně, a dnes se mi stalo při jízdě do kopce na 3 se auto rozvibrovalo. Po uvolnění plynu zase ok. Jetě jsem zpozoroval e při jízdě občas zahoupou otáčky. Nevíte čím by to mohlo být? U jsem tady četl e hodně odcházejí hydrobloky,myslíte e to bude muj problém? Jestli to tu u někde je tak se omlouvám. Děkuji za vechny rady.
Nemyslím e by vybrace měli souvislost s výměnou oleje - příčina můe být jinde.Prokluz by mohl souviset - co tam dal za olej? Z informací citroenu by se měla AP po 200000Km rozebrat,zkontrolovat,vyměnit opotřebované díly(je to její ivotnost) to e mají AP najeto daleko víc bez problémů tak ,,přesluhují" - jinými slovy pokud přijede do citroenu s tím e je problém s AP budou to chtít řeit takto a potom to bude se zárukou.
Nemyslím e by vybrace měli souvislost s výměnou oleje - příčina můe být jinde.Prokluz by mohl souviset - co tam dal za olej? Z informací citroenu by se měla AP po 200000Km rozebrat,zkontrolovat,vyměnit opotřebované díly(je to její ivotnost) to e mají AP najeto daleko víc bez problémů tak ,,přesluhují" - jinými slovy pokud přijede do citroenu s tím e je problém s AP budou to chtít řeit takto a potom to bude se zárukou.
|
|
04.08.2016 11:30 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978338
|
|
Kouba
|
Město: Česká Třebová, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Děkuji za rychlou reakci. Mám najeto 185,000 km, to se mi zdá nějak brzo na repas převodovky ne? Dával tam olej od Mobilu 3309 nevím přesně to označení,e prý se do toho mého jetě dávala.
Děkuji za rychlou reakci. Mám najeto 185,000 km, to se mi zdá nějak brzo na repas převodovky ne? :-( Dával tam olej od Mobilu 3309 nevím přesně to označení,e prý se do toho mého jetě dávala.
|
|
04.08.2016 14:36 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978399
|
|
Kouba
|
Město: Česká Třebová, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Ne ne,je to euro4 hledal to podle vin. Tak snad se nesekl. Jinak kdy jsem teď odpoledne jel, tak ádné vybrace ale jakoby klouzala spojka. Vdycky trochu vyletí otáčky a pak se to zase chytí. A ty otáčky e občas houpou při plynulé jízdě. Jetě mě napadlo jestli to nemůe být tou adaptací,e se to učí prokluz s novým olejem?
Ne ne,je to euro4 hledal to podle vin. Tak snad se nesekl. :nevim Jinak kdy jsem teď odpoledne jel, tak ádné vybrace ale jakoby klouzala spojka. Vdycky trochu vyletí otáčky a pak se to zase chytí. A ty otáčky e občas houpou při plynulé jízdě. Jetě mě napadlo jestli to nemůe být tou adaptací,e se to učí prokluz s novým olejem?
|
|
04.08.2016 19:06 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978499
|
|
1David1
|
Město: Oravské Veselé, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Čaute chalani Tie sa chystam vymieňa olej v AM6 a potrebujem poradi čo s tým olejom. Servis, kde si to necham vymeni pouíva oleje od RAVENOLU.... podža ich slov presne na dany tym prevodovky. No ako čítam toto vlákno tak tu väčina z Vás tento olej nedoporučuje.... piete tu o ESSO 3309, alebo o AW-1. Tak čo tam mam nalia??? Ide o to e v tom servise robia komplet cely preplach prevodovky, čie vetok stary olej pôjde preč a nezostane ho tam polovica. Tak to by bolo potom vlastne jedno aj keby tam dali ten RAVENOL... lebo sa vlastne nebude môc zriedi zo starim olejom..... alebo som tomu zle pochopil???
Čaute chalani :) Tie sa chystam vymieňa olej v AM6 a potrebujem poradi čo s tým olejom. Servis, kde si to necham vymeni pouíva oleje od RAVENOLU.... podža ich slov presne na dany tym prevodovky. No ako čítam toto vlákno tak tu väčina z Vás tento olej nedoporučuje.... piete tu o ESSO 3309, alebo o AW-1. Tak čo tam mam nalia??? :D :D Ide o to e v tom servise robia komplet cely preplach prevodovky, čie vetok stary olej pôjde preč a nezostane ho tam polovica. Tak to by bolo potom vlastne jedno aj keby tam dali ten RAVENOL... lebo sa vlastne nebude môc zriedi zo starim olejom..... alebo som tomu zle pochopil??? :)
|
|
04.08.2016 19:33 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978515
|
|
jumep
|
|
|
servis kapch?
servis kapch?
|
|
04.08.2016 19:50 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978527
|
|
1David1
|
Město: Oravské Veselé, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 104 |
|
|
no nie..... je to Autolabs v Ruomberku .....link.
no nie..... je to Autolabs v Ruomberku ....http://oprava.prevodovka-automaticka.sk/
|
|
04.08.2016 20:15 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978540
|
|
jumep
|
|
|
osobne si myslim ze ten preplach je uplne jedno a zbytocny
a s tym ravenolom je to take, pouziva sa ako aw1 aj ked si nemyslim ze je to ten co je v prvovyrobe, ma byt vhodny aj miesto 3309 ale zasa je jasne napisane ze tieto oleje - teda aw1 a 3309 sa nemaju miesat (maju ine vlastnosti)
osobne si myslim ze ten preplach je uplne jedno a zbytocny
a s tym ravenolom je to take, pouziva sa ako aw1 aj ked si nemyslim ze je to ten co je v prvovyrobe, ma byt vhodny aj miesto 3309 ale zasa je jasne napisane ze tieto oleje - teda aw1 a 3309 sa nemaju miesat (maju ine vlastnosti)
|
|
04.08.2016 20:36 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978548
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak proplach zbytecny urcite neni,asi jsi Jumepe nikdy nic podobneho nevidel ale je to tvuj nazor
dulezite je to ze vysaji komplet napln vcetne menice ,proplachnou kapalinou a cenou olejovou napln jako takovou naplni zase Z5,ne jen 3-4 litry co vytecou vypustnym sroubem..to je dnes uz prezite a neucinne
co se tyka oleje michat rozhodne NE..nevis vubec co jsi v prevodovce mel,nevis servisni historii takze bud komplet nebo se spolehnout ze ji nikdo nemenil a nalit to co tam patri od vyroby
tak tady uz prestava lejno smrdet kdyz se tu takhle edituji diskuze to jdete pekne do....haje
nikdo te ty koko nenapadal tak se uz vzpamatuj a nez neco napises premejslej
to si ted budes hrat na boha a upravovat vse dle sve potreby ??? kam tohle forum speje ?
tak proplach zbytecny urcite neni,asi jsi Jumepe nikdy nic podobneho nevidel ale je to tvuj nazor
dulezite je to ze vysaji komplet napln vcetne menice ,proplachnou kapalinou a cenou olejovou napln jako takovou naplni zase Z5,ne jen 3-4 litry co vytecou vypustnym sroubem..to je dnes uz prezite a neucinne
co se tyka oleje michat rozhodne NE..nevis vubec co jsi v prevodovce mel,nevis servisni historii takze bud komplet nebo se spolehnout ze ji nikdo nemenil a nalit to co tam patri od vyroby
tak tady uz prestava lejno smrdet kdyz se tu takhle edituji diskuze to jdete pekne do....haje
nikdo te ty koko nenapadal tak se uz vzpamatuj a nez neco napises premejslej
to si ted budes hrat na boha a upravovat vse dle sve potreby ??? kam tohle forum speje ?
|
|
04.08.2016 20:51 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978557
|
|
jumep
|
|
|
podla toho co to bolo viac krat popisovane a priebehu to tazko takto sudit, kazdy ten preplach vola inac, vsetko co som pocul ako robia je podla mna blbost, nehovorim ze nemoze byt na to dobry system, ktory moze fungovat - mam vsak obavu ze ked niekto neriesi aky olej a povie ravenol univerzalne ... tak to asi moc top nebude
podla toho co to bolo viac krat popisovane a priebehu to tazko takto sudit, kazdy ten preplach vola inac, vsetko co som pocul ako robia je podla mna blbost, nehovorim ze nemoze byt na to dobry system, ktory moze fungovat - mam vsak obavu ze ked niekto neriesi aky olej a povie ravenol univerzalne ... tak to asi moc top nebude
|
|
04.08.2016 21:47 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978629
|
|
63zdenda
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) jumep, 04.08.16 22:42 | | |
|
04.08.2016 23:11 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978727
|
|
jruze
|
|
|
Já se nechtěl připojovat do této diskuze ale .. Od výměn oleje v AP jsem upustil - poslední na kterých to dělám jsou C5II (mimo asi dvou X7 ale tam el origo) důvod je prostý= jak píe autodiag netuím co kdo do toho nalil a ravenol bych do své nenalil ani na cestu do bazaru a protoe u novějích je olej drahej a lidé etřiví , nehledě na to e se spousta z nich snaí zachránit AP výměnou oleje(a následně případné problémi jako reklamaci....) K proplachu to se dá jen na ,,chytré" maině a ta určitě ví co dělá a já jí nedovedu konkurovat - proenou přes tu AP 10L oleje(nebo čístícího prostředku a vyteče z toho sakra sajrajtu) a potom teprve novej olej . To je můj postoj k dané věci A to e má AP podle vnitřních směrnic Citroenu ivotnost 200000Km a měla by se rozebrat a vyměnit opotřebené díly to není a takové tajemství - stačí se informovat na správných místech a jestli byl olej dříve drahej také ? nevím já ho měl vdy za skoro stejné peníze i v době začátků estikvaltů.
Já se nechtěl připojovat do této diskuze ale .. Od výměn oleje v AP jsem upustil - poslední na kterých to dělám jsou C5II (mimo asi dvou X7 ale tam el origo) důvod je prostý= jak píe autodiag netuím co kdo do toho nalil a ravenol bych do své nenalil ani na cestu do bazaru a protoe u novějích je olej drahej a lidé etřiví , nehledě na to e se spousta z nich snaí zachránit AP výměnou oleje(a následně případné problémi jako reklamaci....) K proplachu to se dá jen na ,,chytré" maině a ta určitě ví co dělá a já jí nedovedu konkurovat;-) - proenou přes tu AP 10L oleje(nebo čístícího prostředku a vyteče z toho sakra sajrajtu) a potom teprve novej olej . To je můj postoj k dané věci:palec A to e má AP podle vnitřních směrnic Citroenu ivotnost 200000Km a měla by se rozebrat a vyměnit opotřebené díly to není a takové tajemství - stačí se informovat na správných místech a jestli byl olej dříve drahej také ? nevím já ho měl vdy za skoro stejné peníze i v době začátků estikvaltů.
|
|
04.08.2016 23:16 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978728
|
|
jumep
|
|
|
ked si spomenes aj 3309 ked to bolo nove nebolo a bolo drahe v citroene, takze tu by som problem nevidel ze su sporovlivy, skor je problem ze nemame presnu definiciu aky olej tam davaju
a vzdy cloveka upozornis ze vymenou oleja sa prevodovka neopravi, to sa robi len ako prevencia, pri vymene oleja nemoze od teba chciet reklamaciu prevodovky, je to len o tom ako sa s kym dohodnes
kazdopadne pravda, radsej odmietnut, ako mat problem
ked si spomenes aj 3309 ked to bolo nove nebolo a bolo drahe v citroene, takze tu by som problem nevidel ze su sporovlivy, skor je problem ze nemame presnu definiciu aky olej tam davaju
a vzdy cloveka upozornis ze vymenou oleja sa prevodovka neopravi, to sa robi len ako prevencia, pri vymene oleja nemoze od teba chciet reklamaciu prevodovky, je to len o tom ako sa s kym dohodnes
kazdopadne pravda, radsej odmietnut, ako mat problem
|
|
04.08.2016 23:29 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978729
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): ked si spomenes aj 3309 ked to bolo nove nebolo a bolo drahe v citroene, takze tu by som problem nevidel ze su sporovlivy, skor je problem ze nemame presnu definiciu aky olej tam davaju
a vzdy cloveka upozornis ze vymenou oleja sa prevodovka neopravi, to sa robi len ako prevencia, pri vymene oleja nemoze od teba chciet reklamaciu prevodovky, je to len o tom ako sa s kym dohodnes
kazdopadne pravda, radsej odmietnut, ako mat problem
Tak nějak a nechci pomlouvat mé zákazníky(oni to nejsou stálí- větinou noví),ale jsou tací kteří jedou s předem připraveným scénářem : ,,jak jste mi to a to dělal tak od té doby mi to a to nefunguje a před tím to chodilo") kdy pánovi vysvětlím e jeho tvrzení je nesmysl a e dovedu dokázat z deníku závad e uloeno u dávno před ???? a xx případů - není takovích mnoho ale jsou a to je důvod k zamylení - já si na své pověsti zakládám a nestojí mi za to abych se zatěoval tím to řeit nemám na to čas. - práce mám dost
Jen aby si to zase někdo nevysvětlil patně - mám spoustu dobrých zákazníků,ale někteří vesměs noví se pokoueli o to e se snaili nahrát něco co bylo patné na opravu a uplatnovat asi výměnu toho co s opravou nemělo co společného a neuvědomněli si e to lze zjistit(u AP to moc nejde - chybu sice asi dohledat v historii ano ale jak moc to dělalo u né , odhalit při převzetí skoro vůbec - to bych to musel přebírat třeba hodinu jízdou atd..) ,,Má stálá klientela" se takto nechová ale v poslední době se toto rozmáhá i u mejch známech kolegů co mají také dílnu - je to asi nějaký noví sport.
Tak nějak a nechci pomlouvat mé zákazníky(oni to nejsou stálí- větinou noví),ale jsou tací kteří jedou s předem připraveným scénářem : ,,jak jste mi to a to dělal tak od té doby mi to a to nefunguje a před tím to chodilo") kdy pánovi vysvětlím e jeho tvrzení je nesmysl a e dovedu dokázat z deníku závad e uloeno u dávno před ???? a xx případů - není takovích mnoho ale jsou a to je důvod k zamylení - já si na své pověsti zakládám a nestojí mi za to abych se zatěoval tím to řeit nemám na to čas.;-) - práce mám dost ;-)
Jen aby si to zase někdo nevysvětlil patně - mám spoustu dobrých zákazníků,ale někteří vesměs noví se pokoueli o to e se snaili nahrát něco co bylo patné na opravu a uplatnovat asi výměnu toho co s opravou nemělo co společného a neuvědomněli si e to lze zjistit(u AP to moc nejde - chybu sice asi dohledat v historii ano ale jak moc to dělalo u né , odhalit při převzetí skoro vůbec - to bych to musel přebírat třeba hodinu jízdou atd..) ,,Má stálá klientela" se takto nechová ale v poslední době se toto rozmáhá i u mejch známech kolegů co mají také dílnu - je to asi nějaký noví sport.
|
|
05.08.2016 13:35 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978897
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Ja si myslim ze menit oleje v automatu pri najezdu vic jak 200tkm je zbytecne, vetsinou se to jeste zhorsi,a jak pise Jarda pak to vypada ze si to ty udelal spatne a kazdy by to nejradsi hodil na tebe. Podle me Olej jako prevenci tak do 120tkm max pak uz radsi pockat az automat umre uplne a vymenit.... Toto muj nazor...
Ja si myslim ze menit oleje v automatu pri najezdu vic jak 200tkm je zbytecne, vetsinou se to jeste zhorsi,a jak pise Jarda pak to vypada ze si to ty udelal spatne a kazdy by to nejradsi hodil na tebe. Podle me Olej jako prevenci tak do 120tkm max pak uz radsi pockat az automat umre uplne a vymenit.... Toto muj nazor...
|
|
05.08.2016 16:45 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2978954
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
asi mas Luky pravdu ..ja si ale myslim ze zalezi na tom jaka je to prevodovka,jestli Aisin nebo ZF a taky jak se k ni puvodni majitel choval..200 zase na ni neni tak moc..teda pokud nema dozivotni napln pravda
asi mas Luky pravdu ..ja si ale myslim ze zalezi na tom jaka je to prevodovka,jestli Aisin nebo ZF a taky jak se k ni puvodni majitel choval..200 zase na ni neni tak moc..teda pokud nema dozivotni napln pravda :-d
|
|
05.08.2016 21:59 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2979101
|
|
Hanz 397
|
|
|
K proplachu: viděl jsem to několikrát na vlastní oči... Napojí se maina větinou na vývod a vratku k chladiči oleje,nastartuje motor a ta maina zachytává olej,který jde z převodovky a vrací do okruhu čistý. Je tam i průzor,kde lze kontrolovat,jak olej vypadá. Lze nastavit,kolik oleje se má vyměnit a maina to docela přesně umí. Take tak to funguje.
A právě na základě toho,e jsem to viděl a viděl jsem i to,jak auto po tomhle zákroku POKADÝ dopadlo bych do toho neel. Je pravda,e se pokadý jednalo o převodovku ZF,ale to asi nehraje roli. Řazení se toti pokadý rapidně zhorilo a jednou dokonce auto,který přijelo po vlastních,u neodjelo. Podotýkám,e vechny převodovky měly najeto minimálně 150000,take moná by to dopadlo jinak a mělo to smysl u převodovky,která má cca 100000,ale u větiny naich aut tady je to u spí na kodu.
A k výměně,jako takové-jak píe Jarda-před tím mi to nedělalo a od tý doby,co jste to měnil.... U jsem to taky párkrát zail a je fakt,e je to čím dál častěj. Já to řeím tak,e kdy někdo chce vyměnit olej v AP,tak mu vysvětlim,co ve se můe stát a u lidí,které neznám tak dobře jim to napíu aspoň přes mail,nebo sms. Pak můu říct: Já jsem vás ale varoval...
Teď mi tady pán trvá na výměně oleje v X5 s pětikvaltovým kubajícím GM. Tu větinou výměna v tomhle stádiu znepojízdní... Ale pán na tom prostě trvá,tak to má v mailu...
@kouba: To zhoupnutí můe dělat hydroblok (stejně,jako ten prokluz,jak ti psal jruze) a to tak,e sevře víc přemostění měniče,nebo i samotný měnič...
K proplachu: viděl jsem to několikrát na vlastní oči... Napojí se maina větinou na vývod a vratku k chladiči oleje,nastartuje motor a ta maina zachytává olej,který jde z převodovky a vrací do okruhu čistý. Je tam i průzor,kde lze kontrolovat,jak olej vypadá. Lze nastavit,kolik oleje se má vyměnit a maina to docela přesně umí. Take tak to funguje.
A právě na základě toho,e jsem to viděl a viděl jsem i to,jak auto po tomhle zákroku POKADÝ dopadlo bych do toho neel. Je pravda,e se pokadý jednalo o převodovku ZF,ale to asi nehraje roli. Řazení se toti pokadý rapidně zhorilo a jednou dokonce auto,který přijelo po vlastních,u neodjelo. Podotýkám,e vechny převodovky měly najeto minimálně 150000,take moná by to dopadlo jinak a mělo to smysl u převodovky,která má cca 100000,ale u větiny naich aut tady je to u spí na kodu.
A k výměně,jako takové-jak píe Jarda-před tím mi to nedělalo a od tý doby,co jste to měnil.... U jsem to taky párkrát zail a je fakt,e je to čím dál častěj. Já to řeím tak,e kdy někdo chce vyměnit olej v AP,tak mu vysvětlim,co ve se můe stát a u lidí,které neznám tak dobře jim to napíu aspoň přes mail,nebo sms. Pak můu říct: Já jsem vás ale varoval...
Teď mi tady pán trvá na výměně oleje v X5 s pětikvaltovým kubajícím GM. Tu větinou výměna v tomhle stádiu znepojízdní... Ale pán na tom prostě trvá,tak to má v mailu...
@kouba: To zhoupnutí můe dělat hydroblok (stejně,jako ten prokluz,jak ti psal jruze) a to tak,e sevře víc přemostění měniče,nebo i samotný měnič...
|
|
05.08.2016 22:03 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2979105
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Jojo, ja to myslel tak kdyz nekdo koupi auto a nevi vubec historii tak si myslim ze jsou to vyhozene penize a ze je spise na skodu, spis nechat dozit a pak teprve vymenit cely blok popripade AP.
Jojo, ja to myslel tak kdyz nekdo koupi auto a nevi vubec historii tak si myslim ze jsou to vyhozene penize a ze je spise na skodu, spis nechat dozit a pak teprve vymenit cely blok popripade AP.
|
|
06.09.2016 18:59 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
2992137
|
|
1David1
|
Město: Oravské Veselé, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Dnes som bol na výmene oleja v Autoservise Autolabs v Ruomberku. Poviem pravdu e auto ma najazdených u 211 000 km a čo som si dokázal zisti tak olej bol naposledy meneny pri 98 000 km..... čie skoro 120 000 km sa jazdilo bez výmeny. Prečítal som veža stranok, pozrel veža videií a dlho rozmyžal či sa ho oplati vymeni.... ale nakoniec som sa rozhodol e to skúsim. źudia tam boli dos ochotny a vetko mi vysvetlili... a to sa dnes u moc nevidi take maju vežke + Prevodovka radila podža mna dos dobre... ale hned po výmene som citil e radila ete tak viac jemnejie..... proste e som necitil zaradenie stupňov, len som to videl na displeji...... Viem e je ete skoro na nejake hodnotenie.... a či som spravil dobre rozhodnutie uvidim a neskôr.... ale tak dufam e nenastanu iadne problémy. Aj ked jeden si chlapci v AUTOLABS hned vimli.... piem o ňom sem: .link.
Dnes som bol na výmene oleja v Autoservise Autolabs v Ruomberku. :) Poviem pravdu e auto ma najazdených u 211 000 km a čo som si dokázal zisti tak olej bol naposledy meneny pri 98 000 km..... čie skoro 120 000 km sa jazdilo bez výmeny. Prečítal som veža stranok, pozrel veža videií a dlho rozmyžal či sa ho oplati vymeni.... ale nakoniec som sa rozhodol e to skúsim. źudia tam boli dos ochotny a vetko mi vysvetlili... a to sa dnes u moc nevidi take maju vežke + :D Prevodovka radila podža mna dos dobre... ale hned po výmene som citil e radila ete tak viac jemnejie..... proste e som necitil zaradenie stupňov, len som to videl na displeji...... Viem e je ete skoro na nejake hodnotenie.... a či som spravil dobre rozhodnutie uvidim a neskôr.... ale tak dufam e nenastanu iadne problémy. :) Aj ked jeden si chlapci v AUTOLABS hned vimli.... piem o ňom sem: http://www.c5club.cz/diskuze/hydraulika-rizeni-brzdy/2547131-porucha-posilovace-rizeni-c5-iii/2/#last
|
|
07.11.2016 19:45 -
Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|
3009713
|
|
certik
|
Město: , Auto: None | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Tohle bude trochu delsi, predem se omlouvam.
Vratim se k mojemu prispevku z leta (1-2 stranky zpatky), prevodovku mam nakonec vyresenou. Jak uz jsem psal, nejdriv jsem zkousel Kaps, z cehoz jsem nastesti vycouval jeste nez jsem tam vyrazil, pote co me odpalkovali s tim ze bych chtel do Euro 5 olej kterej do ni patri.
Nasledovala navsteva autorizovanyho servisu, kde mi oznamili ze s prevodovkou nechteji mit nic spolecnyho, a at jedu do servisu na prevodovky (ze by mi ji max. za 15 tisic vymontovali a poslali tam). Doporuceni bylo bud Kaps nebo ZP Automatic. Jelikoz Kaps jsem odpiskal, vybral jsem ZP Automatic. Nemam to daleko, prijel jsem tam osobne a popsal problem (kope pri podrazovani na 4, nebo pri razeni 1 zespoda), hned mezi dverma mi rekli ze je to hydroblok a ze to bude stat 35 tisic. Protoze tenhle konkretni problem ukazuje na problem se spojkou v prevodovce, tak jsem mel trochu pochybnosti. Nicmene, na webu (a toto je pro dalsi dej dost dulezity) se chlubi tim ze maji testovaci stolici, ktera dokaze otestovat jak ten hydroblok tak tu prevodovku, nemel jsem uz stejne kam jinam jit a jeste mi potvrdili ze tam davaji olej kterej patri do euro 5, tak jsem to risknul.
Auto jsem dostal po par dnech zpatky. Oprava stala ve finale nejakych 36t bez dane, vymena hydrobloku + proplach oleje. Kdyz jsem se zeptal kde byl na tom hydrobloku problem, odpoved byla "ale pane, to bysme museli dat na stolici". Tady jsem uz trochu znejistel, nicmene auto jsem mel tak jsem se rozhodl ze tomu dam sanci. Druhej den to zacalo kopat presne stejne jako pred "opravou". Jelikoz mi rekli, ze si to musi sednout (adaptace), at se nelekam kdyz neco nebude uplne 100% hned zezacatku, tak jsem se rozhodl ze tomu dam jeste par dni. Bohuzel se to nezlepsilo, takze jsem jim tam chtel volat. Bylo to zrovna nejak mezi svatkama, nejdriv jsem se nedovolal a dalsi tyden na facebooku meli vyhlasenou "zavodni dovolenou".
To uz jsem byl opravdu hodne zoufalej a zavolal do Citroenu na kulanci. Tam jsem popsal dosavadni prubeh, a zeptal se jestli je mozna nejaka domluva primo s Citroenem (mimojine i to ze mi v autorizovanym servisu nechteli kontrolovat olej a poslali me nakonec primo do servisu prevodovek). Po 2 dnech prisel e-mail, ze jakakoliv spoluucast ze strany Citroenu se zamita, jednim z duvodu je ze jsem s tim autem jel na servis jinam nez do autorizovaneho servisu.
Nakonec jsem se domluvil na znamost v jinym autorizovanym servisu, kde jsem jim vsechno popsal, dokonce jsem nabyl i dojmu ze oni sami oleje v prevodovkach kontrolovat doporucuji. Po par dnech prisli s nabidkou vymeny prevodovky za repasovanou, za velmi vyhodnych podminek - akorat s tim ze ji odevzdam celou tak jak je, vcetne novyho hydrobloku. Chvili trvalo nez prevodovku privezou z Francie (bez auta jsem byl radove vic nez mesic), ale uz s ni urcite mesic dva jezdim a vsechno funguje vpohode.
Jeste zabavne doplneni: V ZP automatic jsem se mimojine ptal taky na 2 veci. Jak uz jsem psal minule, objevil se mi olej ve vode. Tesneni pod hlavou mi vyloucili, takze podezreni zustalo na prevodovce a webastu. Jelikoz to melo hodne tmavou barvu, podeziral jsem tu prevodovku. Uz se to tu psalo v jinych vlaknech, ze to obcas foukne pres vymenik, takze jsem se na to v ZP automatic vyslovne ptal - jednak uz pred predavkou auta na servis, potom po telefonu v prubehu opravi. Ten vymenik musi z prevodovky sundat na vymenu oleje. Tvrdili mi ze je OK. Pri te nasledne vymene prevodovky jsem ten problem hlasil taky - a kdyz mi volali ze servisu ze prevodovka je vymenena, rekli mi taky ze olej do chlazeni opravdu sel z vymeniku na prevodovce (dostal jsem s prevodovkou novej, takze mi udelali pruplach chlazeni a od te doby OK).
Edit: Diky moc Jumepovi, kterej to se mnou celou tu dobu resil po ICQ a dal mi k te prevodovce spoustu doplnujicich informaci (a pomohl mi pochopit co je tam za problem a co s tim). Bez neho bych to resil pravdepodobne jeste ted a stalo by to mnohem vic penez.
Tohle bude trochu delsi, predem se omlouvam.
Vratim se k mojemu prispevku z leta (1-2 stranky zpatky), prevodovku mam nakonec vyresenou. Jak uz jsem psal, nejdriv jsem zkousel Kaps, z cehoz jsem nastesti vycouval jeste nez jsem tam vyrazil, pote co me odpalkovali s tim ze bych chtel do Euro 5 olej kterej do ni patri.
Nasledovala navsteva autorizovanyho servisu, kde mi oznamili ze s prevodovkou nechteji mit nic spolecnyho, a at jedu do servisu na prevodovky (ze by mi ji max. za 15 tisic vymontovali a poslali tam). Doporuceni bylo bud Kaps nebo ZP Automatic. Jelikoz Kaps jsem odpiskal, vybral jsem ZP Automatic. Nemam to daleko, prijel jsem tam osobne a popsal problem (kope pri podrazovani na 4, nebo pri razeni 1 zespoda), hned mezi dverma mi rekli ze je to hydroblok a ze to bude stat 35 tisic. Protoze tenhle konkretni problem ukazuje na problem se spojkou v prevodovce, tak jsem mel trochu pochybnosti. Nicmene, na webu (a toto je pro dalsi dej dost dulezity) se chlubi tim ze maji testovaci stolici, ktera dokaze otestovat jak ten hydroblok tak tu prevodovku, nemel jsem uz stejne kam jinam jit a jeste mi potvrdili ze tam davaji olej kterej patri do euro 5, tak jsem to risknul.
Auto jsem dostal po par dnech zpatky. Oprava stala ve finale nejakych 36t bez dane, vymena hydrobloku + proplach oleje. Kdyz jsem se zeptal kde byl na tom hydrobloku problem, odpoved byla "ale pane, to bysme museli dat na stolici". Tady jsem uz trochu znejistel, nicmene auto jsem mel tak jsem se rozhodl ze tomu dam sanci. Druhej den to zacalo kopat presne stejne jako pred "opravou". Jelikoz mi rekli, ze si to musi sednout (adaptace), at se nelekam kdyz neco nebude uplne 100% hned zezacatku, tak jsem se rozhodl ze tomu dam jeste par dni. Bohuzel se to nezlepsilo, takze jsem jim tam chtel volat. Bylo to zrovna nejak mezi svatkama, nejdriv jsem se nedovolal a dalsi tyden na facebooku meli vyhlasenou "zavodni dovolenou".
To uz jsem byl opravdu hodne zoufalej a zavolal do Citroenu na kulanci. Tam jsem popsal dosavadni prubeh, a zeptal se jestli je mozna nejaka domluva primo s Citroenem (mimojine i to ze mi v autorizovanym servisu nechteli kontrolovat olej a poslali me nakonec primo do servisu prevodovek). Po 2 dnech prisel e-mail, ze jakakoliv spoluucast ze strany Citroenu se zamita, jednim z duvodu je ze jsem s tim autem jel na servis jinam nez do autorizovaneho servisu.
Nakonec jsem se domluvil na znamost v jinym autorizovanym servisu, kde jsem jim vsechno popsal, dokonce jsem nabyl i dojmu ze oni sami oleje v prevodovkach kontrolovat doporucuji. Po par dnech prisli s nabidkou vymeny prevodovky za repasovanou, za velmi vyhodnych podminek - akorat s tim ze ji odevzdam celou tak jak je, vcetne novyho hydrobloku. Chvili trvalo nez prevodovku privezou z Francie (bez auta jsem byl radove vic nez mesic), ale uz s ni urcite mesic dva jezdim a vsechno funguje vpohode.
Jeste zabavne doplneni: V ZP automatic jsem se mimojine ptal taky na 2 veci. Jak uz jsem psal minule, objevil se mi olej ve vode. Tesneni pod hlavou mi vyloucili, takze podezreni zustalo na prevodovce a webastu. Jelikoz to melo hodne tmavou barvu, podeziral jsem tu prevodovku. Uz se to tu psalo v jinych vlaknech, ze to obcas foukne pres vymenik, takze jsem se na to v ZP automatic vyslovne ptal - jednak uz pred predavkou auta na servis, potom po telefonu v prubehu opravi. Ten vymenik musi z prevodovky sundat na vymenu oleje. Tvrdili mi ze je OK. Pri te nasledne vymene prevodovky jsem ten problem hlasil taky - a kdyz mi volali ze servisu ze prevodovka je vymenena, rekli mi taky ze olej do chlazeni opravdu sel z vymeniku na prevodovce (dostal jsem s prevodovkou novej, takze mi udelali pruplach chlazeni a od te doby OK).
Edit: Diky moc Jumepovi, kterej to se mnou celou tu dobu resil po ICQ a dal mi k te prevodovce spoustu doplnujicich informaci (a pomohl mi pochopit co je tam za problem a co s tim). Bez neho bych to resil pravdepodobne jeste ted a stalo by to mnohem vic penez.
|
|
| |
|
|