| | |
09.03.2011 11:23 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376808
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
tak jsem koukal na starý turbo.Pokud je ventil přitaen lopatky jsou vykloněny směrem k vnějku,pokud se povolí,lopatky se nasměrujou k vrtulce.
tak jsem koukal na starý turbo.Pokud je ventil přitaen lopatky jsou vykloněny směrem k vnějku,pokud se povolí,lopatky se nasměrujou k vrtulce.
|
|
09.03.2011 11:48 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376813
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
J.Reno napsal(a): tak jsem koukal na starý turbo.Pokud je ventil přitaen lopatky jsou vykloněny směrem k vnějku,pokud se povolí,lopatky se nasměrujou k vrtulce.
Vyzkouí snadno - odpoj z turba podtlakovou hadičku k regulaci lopatek (bude to bez podtlaku) a párkrát prolápni plyn - pokud půjde snadno do otáček a uslyí svitět turbínu, je to jak říkal Jumep (ale u mě na 1.6 to tak určitě není), pokud to bude lenivé a turbo bude tiché, je to jak jsem psal já.
Ale raději počítej s tím, e se ti moná rozsvítí kontrolka motoru (mě se v tom rozbitém stavu občas rozsvítila) - pak chvilku (u mě několik kratích cest) trvá ne zase zhasne.
Vyzkouí snadno - odpoj z turba podtlakovou hadičku k regulaci lopatek (bude to bez podtlaku) a párkrát prolápni plyn - pokud půjde snadno do otáček a uslyí svitět turbínu, je to jak říkal Jumep (ale u mě na 1.6 to tak určitě není), pokud to bude lenivé a turbo bude tiché, je to jak jsem psal já.
Ale raději počítej s tím, e se ti moná rozsvítí kontrolka motoru (mě se v tom rozbitém stavu občas rozsvítila) - pak chvilku (u mě několik kratích cest) trvá ne zase zhasne.
|
|
09.03.2011 13:15 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376821
|
|
jumep
|
|
|
ked to pretocis a natlaci vysoky tlak padne do nudzaku, po zhasnuti a zapojeni to treba prebehnut
ked to pretocis a natlaci vysoky tlak padne do nudzaku, po zhasnuti a zapojeni to treba prebehnut
|
|
09.03.2011 14:40 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376827
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
Tak podle turbaře je to prý takto-při nízkých otáčkách je ventil přitaen,lopatky natočený směrem od vrtulky(vzniká rýchlý tok spalin)turbo tlačí max.vzduchu,při zvyujících se otáčkách ventil povoluje,lopatky se přiklánějí(otvírají) a vzniká pomalý tok spalin.Teď u jen zjistit,v kolika otáčkách by se ten ventil měl začít povolovat,jeliko se mi zdá,e to prostě reguluje blbě.Půjdu zkusit el.ventil a čidlo tlaku.
Tak podle turbaře je to prý takto-při nízkých otáčkách je ventil přitaen,lopatky natočený směrem od vrtulky(vzniká rýchlý tok spalin)turbo tlačí max.vzduchu,při zvyujících se otáčkách ventil povoluje,lopatky se přiklánějí(otvírají) a vzniká pomalý tok spalin.Teď u jen zjistit,v kolika otáčkách by se ten ventil měl začít povolovat,jeliko se mi zdá,e to prostě reguluje blbě.Půjdu zkusit el.ventil a čidlo tlaku.
|
|
09.03.2011 14:43 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376829
|
|
jumep
|
|
|
ono to reguluje na zaklade tlaku v sani ...
jeho nezaujimaju otacky, ale tlak ktory pri tych otackach ma byt, tym sa ho snazi zregulovat
edit: tj. moze byt max otvorene alebo max zatvorene a kolisat v tomto rezime .... (to ked sa mu nedari naregulovat alebo sa otacky mierne menia)
ono to reguluje na zaklade tlaku v sani ...
jeho nezaujimaju otacky, ale tlak ktory pri tych otackach ma byt, tym sa ho snazi zregulovat
edit: tj. moze byt max otvorene alebo max zatvorene a kolisat v tomto rezime .... (to ked sa mu nedari naregulovat alebo sa otacky mierne menia)
|
|
09.03.2011 15:15 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376835
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
J.Reno napsal(a): Teď u jen zjistit,v kolika otáčkách by se ten ventil měl začít povolovat,jeliko se mi zdá,e to prostě reguluje blbě.Půjdu zkusit el.ventil a čidlo tlaku.
A můu se jen nesměle zeptat? Jakou závadu/problém vlastně řeí? Auto pořádně nejede? Cuká? Píe chyby? cáká olej do sání?
Nebo se ti prostě jen na pohled zdá, e to povoluje podtlak nějak pomalu?
Pokud jen to poslední, tak moná řeí závadu která neexistuje
Zda je to OK nebo ne pozná diagnostikou - porovnáním předpokládaného a skutečného tlaku za turbem v různých otáčkách a zátěi. Pokud bude tohle OK, tak je regulace v pořádku a vůbec nezáleí, kdy a jak se ventil pohybuje.
A můu se jen nesměle zeptat? Jakou závadu/problém vlastně řeí? Auto pořádně nejede? Cuká? Píe chyby? cáká olej do sání?
Nebo se ti prostě jen na pohled zdá, e to povoluje podtlak nějak pomalu?
Pokud jen to poslední, tak moná řeí závadu která neexistuje :-d
Zda je to OK nebo ne pozná diagnostikou - porovnáním předpokládaného a skutečného tlaku za turbem v různých otáčkách a zátěi. Pokud bude tohle OK, tak je regulace v pořádku a vůbec nezáleí, kdy a jak se ventil pohybuje.
|
|
09.03.2011 15:19 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376837
|
|
jumep
|
|
|
jo a tiez na stolici turbovej zistis ci je problem v tom ze turbo je zodrate a preto ho "dlhsie" nechava otvorene
ako napisal TomasT - tiez neries kym to nic nerobi ... lebo nahodu nejakym zasahom to zacne robit nieco co nema
jo a tiez na stolici turbovej zistis ci je problem v tom ze turbo je zodrate a preto ho "dlhsie" nechava otvorene
ako napisal TomasT - tiez neries kym to nic nerobi ... lebo nahodu nejakym zasahom to zacne robit nieco co nema :)
|
|
09.03.2011 16:06 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376845
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
přijde mi,e je hlučnějí ve vyích otáčkách oproti starýmu.Nikde nic děravýho,mae to jak má,ale je hlučný.
přijde mi,e je hlučnějí ve vyích otáčkách oproti starýmu.Nikde nic děravýho,mae to jak má,ale je hlučný.
|
|
09.03.2011 16:40 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376848
|
|
tomix
|
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 232 |
|
|
.link.
http://pmnd.wbs.cz/Citroen---C-5-.html
|
|
09.03.2011 20:07 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376869
|
|
DOUFAK
|
|
|
To je nějaké STRANĚ levné ne? 8400 kč i s DPH?
To je nějaké STRANĚ levné ne? 8400 kč i s DPH?:-o
|
|
09.03.2011 20:08 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376870
|
|
tief
|
|
|
cina ... zo vsetkymi vyhodami aj nevyhodami
cina ... zo vsetkymi vyhodami aj nevyhodami
|
|
13.03.2011 21:39 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377836
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
Ahoj, tak tu zas otravuju, ale zarazila mne jedna věc.Turbo který jsem koupil má označení 753420-5005S (GT15V) ale původní turbo mělo označení a na to jsem narazil i na jiných zahraničních stránkách 753420-5005S(GT1544V). Není v těch turbech rozdíl???! Třeba kvůli FAPu?
Ahoj, tak tu zas otravuju, ale zarazila mne jedna věc.Turbo který jsem koupil má označení 753420-5005S (GT15V) ale původní turbo mělo označení a na to jsem narazil i na jiných zahraničních stránkách 753420-5005S(GT1544V). Není v těch turbech rozdíl???! Třeba kvůli FAPu?
|
|
13.03.2011 21:42 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377838
|
|
jumep
|
|
|
druhovyroba a znacenie nerobi rozdiel fap/bez fapu
druhovyroba a znacenie nerobi rozdiel fap/bez fapu
|
|
13.03.2011 21:47 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377840
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
aha,take je prostě "universální" aby pasovalo tam i tam. Mě jen napadlo e kdy to tak čtu na jiných forech,e jim ty turba kleknou třeba 3 za sebou,jestli by to nemohlo být tím,e pro FAP je prostě turbo trochu víc odolnějí.
aha,take je prostě "universální" aby pasovalo tam i tam. Mě jen napadlo e kdy to tak čtu na jiných forech,e jim ty turba kleknou třeba 3 za sebou,jestli by to nemohlo být tím,e pro FAP je prostě turbo trochu víc odolnějí.:nevim
|
|
13.03.2011 21:48 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377841
|
|
jumep
|
|
|
ne, tu sa skor jedna o to ci precistili sanie a vyfuk a to cerpadlo ako sme pisali
ne, tu sa skor jedna o to ci precistili sanie a vyfuk a to cerpadlo ako sme pisali
|
|
13.03.2011 21:50 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377844
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
GT15V je celá série, viz např .link.
GT15V je celá série, viz např http://reconditionari-turbine.ro/turbine-noi/turbina-renault/item/406-catalog-garrett-gt15v.html?tmpl=component&print=1
|
|
14.03.2011 07:28 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2377920
|
|
jruze
|
|
|
No ono tohle dává troku míň ne by mnělo (ne jsou předepsané hodnoty),ale jinak chodí .
No ono tohle dává troku míň ne by mnělo (ne jsou předepsané hodnoty),ale jinak chodí .
|
|
05.08.2011 18:04 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2404756
|
|
olin12
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Asi před pěti měsíci jsem psal o svých problémech s turbem vydření středu turba. Koupil jsem turbo nové ( originál Garett ), které odelo po 1500 km ( opět vydřený střed ). Po diskuzi na fóru jsem sítko odstranil a dalí turbo funguje bez problémů cca 17 000 km za stejných podmínek ( pouze bez sítka ).
Asi před pěti měsíci jsem psal o svých problémech s turbem vydření středu turba. Koupil jsem turbo nové ( originál Garett ), které odelo po 1500 km ( opět vydřený střed ). Po diskuzi na fóru jsem sítko odstranil a dalí turbo funguje bez problémů cca 17 000 km za stejných podmínek ( pouze bez sítka ).
|
|
05.08.2011 18:15 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2404757
|
|
jumep
|
|
|
ono nejde len vymenit turbo, ma sa davat dole aj vana a kontrolovat sanie
to sitko tam ma nejaky vyznam, si nevyriesil podstatu problemu, len nejake nasledky
vid priloha co vsetko sa ma spravit
a men olej kazdych 15000 nie, 20000 a pouzivaj kvalitny olej, inak si to odpises aj bez sitka (odstranenie sitka ako priciny je prvotriedne bastlenie)
ono nejde len vymenit turbo, ma sa davat dole aj vana a kontrolovat sanie
to sitko tam ma nejaky vyznam, si nevyriesil podstatu problemu, len nejake nasledky
vid priloha co vsetko sa ma spravit
a men olej kazdych 15000 nie, 20000 a pouzivaj kvalitny olej, inak si to odpises aj bez sitka (odstranenie sitka ako priciny je prvotriedne bastlenie)
Přílohy: turbo_16hdi.pdf ( 378103b ) - |
|
| |
|
|