| | |
08.02.2011 19:14 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372562
|
|
jumep
|
|
|
nijako, len preocit a potom zasa otvorit a ocistit co sa vyplachlo
preto je nutne pouzivat kvalitny olej a menit ho aspon pri 15t km ....
nijako, len preocit a potom zasa otvorit a ocistit co sa vyplachlo
preto je nutne pouzivat kvalitny olej a menit ho aspon pri 15t km ....
|
|
08.02.2011 19:25 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372564
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
pouívám 5W40 a měnim po max.15tkm ale holt u to asi svoje mělo za sebou,doufám e nebude v háji olejový čerpadlo,to by mě asi trefilo.Ale ví co je to za práci to tam vechno okolo toho turba a tý vany nacpat
pouívám 5W40 a měnim po max.15tkm ale holt u to asi svoje mělo za sebou,doufám e nebude v háji olejový čerpadlo,to by mě asi trefilo:-d.Ale ví co je to za práci to tam vechno okolo toho turba a tý vany nacpat:-d
|
|
08.02.2011 19:27 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372565
|
|
jumep
|
|
|
no... asi je nejaky dovod preco pisu vymenit cerpadlo ...
nemyslim zeby sa tomu zubovemu cerpadlu mohlo nieco stat, skor si myslim ze je to kvoli cisteniu systemu ...
no... asi je nejaky dovod preco pisu vymenit cerpadlo ...
nemyslim zeby sa tomu zubovemu cerpadlu mohlo nieco stat, skor si myslim ze je to kvoli cisteniu systemu ...
|
|
08.02.2011 19:45 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372568
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
Oni píou,co jsem tal četl,vyměnit vechno,asi se nepočítá s tím,e se to dá vyčistit,no zlusím změřit tlak a průtok,no to bude něco.jo neví jak se vyndavá chladič vzduchu?!!!
Oni píou,co jsem tal četl,vyměnit vechno,asi se nepočítá s tím,e se to dá vyčistit,no zlusím změřit tlak a průtok,no to bude něco:-d.jo neví jak se vyndavá chladič vzduchu?!!!
|
|
09.02.2011 06:33 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372591
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Vím e motor 1,6 HDi není 2,2 HDi (nebo 2,0 HDi která má stejný díl chladiče vzduchu) ale myslím e princip by měl být stejný. Tedy nějaký ten roubek a uchycení na silentbloky... zkus se podívat tady :
.link.
(postup demontáe včetně fotek)
Tak díval jsem se a bude to podobné, má akorát jinak dané hadice a intercooler je taky troku jiný, ale ne o moc a princip je fakt stejný. Pomůou ti tyhle obrázky - v příloze
Vím e motor 1,6 HDi není 2,2 HDi (nebo 2,0 HDi která má stejný díl chladiče vzduchu) ale myslím e princip by měl být stejný. Tedy nějaký ten roubek a uchycení na silentbloky... zkus se podívat tady :
http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%D8.html?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=1153100#pc
(postup demontáe včetně fotek)
Tak díval jsem se a bude to podobné, má akorát jinak dané hadice a intercooler je taky troku jiný, ale ne o moc a princip je fakt stejný. Pomůou ti tyhle obrázky - v příloze
Přílohy: přípoj vzduchu 1,6 HDi.jpg ( 68752b ) - přípoj vzduchu 1,6 HDi 2.jpg ( 83454b ) - intercooler 1,6 HDi.jpg ( 29943b ) - |
|
09.02.2011 17:34 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372652
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
tak jsem dneska mimo jiné zkouel vyndat ten intercooler, a za boha nemůu přijít na to,jak ho vycvaknout,roub jsem ádnej nenael a vypadá to,e je tam jen nasazenej,ale bojim se víc zabrat.
tak jsem dneska mimo jiné zkouel vyndat ten intercooler, a za boha nemůu přijít na to,jak ho vycvaknout,roub jsem ádnej nenael a vypadá to,e je tam jen nasazenej,ale bojim se víc zabrat.:nevim
|
|
09.02.2011 20:23 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2372680
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Měl jsi sundané obě hadice intercooleru ? Potom opravdu stačilo sdělat drák vrchního silentbloku a celý intercooler vytáhnout z motorového prostoru nahoru. Drák silentbloku drel jen na 1 roubku na klíč tuím e č. 8 (vidlicový). Na tomhle přiloeném snímku to je roubek červeně zakrpukovaný spodní. (dále pak je zakroukovaná spona hadice a čidlo tlaku turba)
Měl jsi sundané obě hadice intercooleru ? Potom opravdu stačilo sdělat drák vrchního silentbloku a celý intercooler vytáhnout z motorového prostoru nahoru. Drák silentbloku drel jen na 1 roubku na klíč tuím e č. 8 (vidlicový). Na tomhle přiloeném snímku to je roubek červeně zakrpukovaný spodní. (dále pak je zakroukovaná spona hadice a čidlo tlaku turba)
Přílohy: DSCN1724.JPG ( 200933b ) - |
|
20.02.2011 13:39 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2374443
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
čau,tak mám autí opravený,ale ted koukám,kdy nastartuju,tak okamitě na turbu přitáhne ten podtlak co ovládá lopatky.za boha si nemůu vzpomenout zda to má být při volnoběhu přitaený podtlakem nebo se to má přitahovat a při akceleraci???
čau,tak mám autí opravený,ale ted koukám,kdy nastartuju,tak okamitě na turbu přitáhne ten podtlak co ovládá lopatky.za boha si nemůu vzpomenout zda to má být při volnoběhu přitaený podtlakem nebo se to má přitahovat a při akceleraci???
|
|
20.02.2011 17:03 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2374477
|
|
Jimmivon
|
Město: Blíkovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 124 |
|
|
Hned po startu se to pritahuje na max!
Hned po startu se to pritahuje na max!
|
|
08.03.2011 20:21 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376761
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
a při kolika cca otáčkách by měl začít povolovat,jsem dnes koukal,e to začíná povolovat a někde kolem 3500,se starým turbem mi přilo,e se to hýbalo dřív.
a při kolika cca otáčkách by měl začít povolovat,jsem dnes koukal,e to začíná povolovat a někde kolem 3500,se starým turbem mi přilo,e se to hýbalo dřív.:nevim
|
|
08.03.2011 21:52 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376775
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
J.Reno napsal(a): a při kolika cca otáčkách by měl začít povolovat,jsem dnes koukal,e to začíná povolovat a někde kolem 3500,se starým turbem mi přilo,e se to hýbalo dřív.
Nesledují se samotné otáčky, ale porovnává se doporučený (podle mapy otáčky-poadovaný_výkon-vhodný_tlak) a skutečný tlak za turbem - kdy je moc vysoký, začne se turbo omezovat. Take pokud se opravdu otáčky, kdy se začne turbo přivírat, lií od starého turba, asi nové turbo méně tlakuje (ale toté podle mě udělá třeba rozdíl mezi starým a novým vzduchovým filtrem)
Z praxe nevím, můj motor se do takových otáček nedostává.
Nesledují se samotné otáčky, ale porovnává se doporučený (podle mapy otáčky-poadovaný_výkon-vhodný_tlak) a skutečný tlak za turbem - kdy je moc vysoký, začne se turbo omezovat. Take pokud se opravdu otáčky, kdy se začne turbo přivírat, lií od starého turba, asi nové turbo méně tlakuje (ale toté podle mě udělá třeba rozdíl mezi starým a novým vzduchovým filtrem)
Z praxe nevím, můj motor se do takových otáček nedostává. :-d
|
|
08.03.2011 22:07 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376778
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
chápu to teda dobře,e pokud je podtlak přitaenej na max.turbo tlačí co můe a postupným povolováním ubírá tlak do motoru?
chápu to teda dobře,e pokud je podtlak přitaenej na max.turbo tlačí co můe a postupným povolováním ubírá tlak do motoru?
|
|
08.03.2011 22:09 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376779
|
|
jumep
|
|
|
pri 1.6 .. je to opacne, max podtlak = zatvorene turbo
(takisto aj 2.2)
edit:
t.j. bez podtlaku vali maximum co moze, preto ak zblbne podtlak tak diagnostika hlasi vysoky tlak turba a motor padne do nudzaku (aby netrhlo hadice atd.) kde ide len do nejakych otacok kde to turbo nenatlaci nebezpecne moc
pri 1.6 .. je to opacne, max podtlak = zatvorene turbo
(takisto aj 2.2)
edit:
t.j. bez podtlaku vali maximum co moze, preto ak zblbne podtlak tak diagnostika hlasi vysoky tlak turba a motor padne do nudzaku (aby netrhlo hadice atd.) kde ide len do nejakych otacok kde to turbo nenatlaci nebezpecne moc
|
|
08.03.2011 22:14 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376780
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
tak je mi to jasný,asi bude tlačit dost
tak je mi to jasný,asi bude tlačit dost:-d
|
|
09.03.2011 00:42 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376783
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): pri 1.6 .. je to opacne, max podtlak = zatvorene turbo
(takisto aj 2.2)
edit:
t.j. bez podtlaku vali maximum co moze, preto ak zblbne podtlak tak diagnostika hlasi vysoky tlak turba a motor padne do nudzaku (aby netrhlo hadice atd.) kde ide len do nejakych otacok kde to turbo nenatlaci nebezpecne moc
To je patně, je to opačně.
Turbo 1.6HDI jsem bez podtlaku měl (vadná hadička podtlaku) a tlak byl nízký - auto nejelo.
V nízkých otáčkách má být turbo roztočené na maximum, proto se po nastartování podtlakový ventil přesune z default stavu bez podtlaku (minimální otáčky turba) do opačné polohy s maximálním podtlakem (maximální otáčky a tlak turba).
U 2.2HDI to moná je, jak píe ty, ale u 1.6HDI je to, jak píu já.
To je patně, je to opačně.
Turbo 1.6HDI jsem bez podtlaku měl (vadná hadička podtlaku) a tlak byl nízký - auto nejelo.
V nízkých otáčkách má být turbo roztočené na maximum, proto se po nastartování podtlakový ventil přesune z default stavu bez podtlaku (minimální otáčky turba) do opačné polohy s maximálním podtlakem (maximální otáčky a tlak turba).
U 2.2HDI to moná je, jak píe ty, ale u 1.6HDI je to, jak píu já.
|
|
09.03.2011 09:53 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376795
|
|
J.Reno
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
kucí tak se shodněte,protoe kdyby to bylo jqak píe Tomas,tak bych musel na diag.
kucí tak se shodněte:-d,protoe kdyby to bylo jqak píe Tomas,tak bych musel na diag.:nevim
|
|
09.03.2011 09:59 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376796
|
|
tief
|
|
|
offtopic
TomasT vs. jumep
...
FIGHT !
offtopic :)
TomasT vs. jumep
...
FIGHT !
|
|
09.03.2011 10:14 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376798
|
|
jumep
|
|
|
ja sa s nikym nebijem ...
ROUND 4 - Fight
len oznamujem to co tam je, GARRET turbo a podtlakom zavierane turbo
ak mu vytiahnes podtlak tak padne motor do nudzaku lebo bude mat moc natlacene, to si moze skusit kazdy sam ak chce vediet ako je to jazdit v nudzaku a chce do toho rypat
ja sa s nikym nebijem ...
ROUND 4 - Fight :D
len oznamujem to co tam je, GARRET turbo a podtlakom zavierane turbo
ak mu vytiahnes podtlak tak padne motor do nudzaku lebo bude mat moc natlacene, to si moze skusit kazdy sam ak chce vediet ako je to jazdit v nudzaku a chce do toho rypat :)
|
|
09.03.2011 10:22 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376801
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Zrovna u Tiefa před domem jsem ten popsaný problém řeil - na diagnostice nalezený nízký tlak za turbem (v zásadě jen atmosférický) - a sám řekne, co se stalo, kdy jsme na ovládacím podtlakovém ventilu vyvolali podtlak přes druhou hadičku nasátím pusou - tyčka se podtlakem přesunula a jak se najednou turbo i motor roztočily
Teda jestli si to jetě pamatuje, bylo to v létě.
Zrovna u Tiefa před domem jsem ten popsaný problém řeil - na diagnostice nalezený nízký tlak za turbem (v zásadě jen atmosférický) - a sám řekne, co se stalo, kdy jsme na ovládacím podtlakovém ventilu vyvolali podtlak přes druhou hadičku nasátím pusou - tyčka se podtlakem přesunula a jak se najednou turbo i motor roztočily :-)
Teda jestli si to jetě pamatuje, bylo to v létě.
|
|
09.03.2011 10:33 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2376803
|
|
jumep
|
|
|
hmm .. najblizsie ked tu nieco bude tak sa na to pozrem ...
ale fakt mam dojem zeby tam malo byt turbo zatvarane podtlakom
hmm .. najblizsie ked tu nieco bude tak sa na to pozrem ...
ale fakt mam dojem zeby tam malo byt turbo zatvarane podtlakom
|
|
| |
|
|