| | |
15.07.2012 23:14 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492532
|
|
jumep
|
|
|
jednoduche, to turbo je poddymenzovane
opotrebuje sa hriadel a po znizeni otacok sa prudko zastavuje (je to aj na nom pocut, idealne ked je vybraty filter) .... pripadne nekvalitnym olejom / mazanim (zapecena trubka, olej atd)
nasledok je bud maticka odpadne - povoli sa ... alebo ak to prezije tak sa to zodere az tak ze sa ulomi ...
jednoduche, to turbo je poddymenzovane
opotrebuje sa hriadel a po znizeni otacok sa prudko zastavuje (je to aj na nom pocut, idealne ked je vybraty filter) .... pripadne nekvalitnym olejom / mazanim (zapecena trubka, olej atd)
nasledok je bud maticka odpadne - povoli sa ... alebo ak to prezije tak sa to zodere az tak ze sa ulomi ...
|
|
16.07.2012 07:15 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492552
|
|
Mamlas
|
|
|
Hanz 397 napsal(a):
To by mě zajímalo, kde ta matička skončila? Vypařila se, nebo proběhla dál?
To by mě zajímalo, kde ta matička skončila? Vypařila se, nebo proběhla dál?
|
|
16.07.2012 08:49 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492562
|
|
jruze
|
|
|
V nejakem pracovnim postupu jsem cetl ze se ma kontrolovat dotazeni teto matky - tankrat byl ohlas jako neco jako blbost
V nejakem pracovnim postupu jsem cetl ze se ma kontrolovat dotazeni teto matky - tankrat byl ohlas jako neco jako blbost :nevim
|
|
16.07.2012 08:56 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492563
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
No jo,ale jak to píe jumep tak vlastně můe kontrolovat,ale stejně to nemusí detekovat a ukroutí se. Je to tada i tím,e se zvýí tlak zacpáním FAPu? A to opotřebení tím,e to nemae je jasný.
No jo,ale jak to píe jumep tak vlastně můe kontrolovat,ale stejně to nemusí detekovat a ukroutí se. Je to tada i tím,e se zvýí tlak zacpáním FAPu? A to opotřebení tím,e to nemae je jasný.
|
|
16.07.2012 13:10 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492618
|
|
jumep
|
|
|
treba kontrolovat volu a stale dokola opakovane - menit olej a neliat tam prve co pride do ruky
treba kontrolovat volu a stale dokola opakovane - menit olej a neliat tam prve co pride do ruky
|
|
16.07.2012 13:34 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492627
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Ja jsem to jednou kontroloval a právě ten silikonový krouek co těsní na hadici pro přívod vzduchu se mi svlékl a rostrhl se.
A stálo mě 600,- v servisu. Ale matka byla o.k a olej jenom ineo a max 10t a výměna.
Ja jsem to jednou kontroloval a právě ten silikonový krouek co těsní na hadici pro přívod vzduchu se mi svlékl a rostrhl se.
A stálo mě 600,- v servisu. Ale matka byla o.k a olej jenom ineo a max 10t a výměna.
|
|
16.07.2012 15:18 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492651
|
|
alesak1188
|
Město: Brno, Auto: | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Ahojte, vzhledem k tomu e se mi na servis dostane hodně dovezených Focusů právě 1,6Hdi se ádeturbo a příčinou je jednoznačně to sítko v dutém roubu z bloku motoru. Vůbec nezáleí na tlaku oleje do turba, ale mnoství průtoku, jeliko je to jediná kapalina co to turbo chladí a s tím sítkem (i novým) je mnoství prostě nedostatečné a to se před tím sítkem jetě nenahromadil karbon, kterého je v těchto motorech dosti a příčinou jsou moc velké teploty a olej se přepaluje. Proto jedině bez sítka a olej 5W-50 a několik tecchto motorů u najezdily přes 20000km a turbo stále drí. Proč píu 20tis. ? Protoe v německu, odkud byly ty auta dotaený, podle faktur ze servisů, na jednom měnili dokonce turba celkem tři v intervalu 400km , včetně olejového čerpadla a vdycky tam ty hovada dali to zasraxx sítko. Take to ve finále vzdali a majitel to radi prodal.
olin12 napsal(a): Problém turba citroen 1.6hdi- před sedmi dny dolo k zadření turba. Při rozebrání a výměně jsem nael v hlavní přívodní hadici mazání v dolním roubu na bloku motoru malé sítko, které bylo zaneené a neprůchodné. Zajímal by mě vá názor na odstranění sítka, popřípadě zanechání. Bylo mi řečeno, e u motorů, které mají najeto přes 200 000 můe dojít k zaneení opakovaně a tím k opětnému zadření turba. Dřívě jsem vlastnil Opel Omega 2,5td a ádné sítko tam nebylo. Najeto 400 000 a turbo bylo bez problému.
Ahojte, vzhledem k tomu e se mi na servis dostane hodně dovezených Focusů právě 1,6Hdi se ádeturbo a příčinou je jednoznačně to sítko v dutém roubu z bloku motoru. Vůbec nezáleí na tlaku oleje do turba, ale mnoství průtoku, jeliko je to jediná kapalina co to turbo chladí a s tím sítkem (i novým) je mnoství prostě nedostatečné a to se před tím sítkem jetě nenahromadil karbon, kterého je v těchto motorech dosti a příčinou jsou moc velké teploty a olej se přepaluje. Proto jedině bez sítka a olej 5W-50 a několik tecchto motorů u najezdily přes 20000km a turbo stále drí. Proč píu 20tis. ? Protoe v německu, odkud byly ty auta dotaený, podle faktur ze servisů, na jednom měnili dokonce turba celkem tři v intervalu 400km :-D, včetně olejového čerpadla a vdycky tam ty hovada dali to zasraxx sítko:-d. Take to ve finále vzdali a majitel to radi prodal.
Problém turba citroen 1.6hdi- před sedmi dny dolo k zadření turba. Při rozebrání a výměně jsem nael v hlavní přívodní hadici mazání v dolním roubu na bloku motoru malé sítko, které bylo zaneené a neprůchodné. Zajímal by mě vá názor na odstranění sítka, popřípadě zanechání. Bylo mi řečeno, e u motorů, které mají najeto přes 200 000 můe dojít k zaneení opakovaně a tím k opětnému zadření turba. Dřívě jsem vlastnil Opel Omega 2,5td a ádné sítko tam nebylo. Najeto 400 000 a turbo bylo bez problému.
|
|
16.07.2012 15:46 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492654
|
|
Mirrra
|
|
|
Tak mam turbo vyměněný, u jsem najel přes 400 km a v poho, Hanz je ikulka, jen dořeit co to při volnoběhu cvrdliká pod autem někde kolem vejfucku, jen z něj jetě vymámim jestli to sítko sundal bo jo
Tak mam turbo vyměněný, u jsem najel přes 400 km a v poho, Hanz je ikulka, jen dořeit co to při volnoběhu cvrdliká pod autem někde kolem vejfucku, jen z něj jetě vymámim jestli to sítko sundal bo jo :palec
|
|
16.07.2012 16:22 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492658
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mirrra napsal(a): matička natěstí turbem neprola, povalovala se v hadici od vz.filtru a dělala bebí lopatkám
No tak to stačilo matku vyndat a jet vesele dál
Je pravda, e jsem loni v létě sítko u taky preventivně vyoperoval, ale bylo i při 170.000km úplně čisté, i trubička za ním do turba, take hlavně ten olej.
No tak to stačilo matku vyndat a jet vesele dál :-d :-d
Je pravda, e jsem loni v létě sítko u taky preventivně vyoperoval, ale bylo i při 170.000km úplně čisté, i trubička za ním do turba, take hlavně ten olej.
|
|
16.07.2012 16:44 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492665
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Mirrra napsal(a): matička natěstí turbem neprola, povalovala se v hadici od vz.filtru a dělala bebí lopatkám
No tak slááva... U jsem měl dojem, e matička skončila v kloubu zrcátka... ... Jinak - nějakého podivného zvuku sem si viml taky, kdy jsi tu byl, ale občas to dělá sesazení prvního stupně výfuku a pevné části potrubí, co není nic váného (pokud tedy není prasklý jeden z fixačních roubů, co ale pozná velmi snadno, páč pak ječí turbo, jak kdy Parobka na noe berou)...
No tak slááva... U jsem měl dojem, e matička skončila v kloubu zrcátka... :-)... Jinak - nějakého podivného zvuku sem si viml taky, kdy jsi tu byl, ale občas to dělá sesazení prvního stupně výfuku a pevné části potrubí, co není nic váného (pokud tedy není prasklý jeden z fixačních roubů, co ale pozná velmi snadno, páč pak ječí turbo, jak kdy Parobka na noe berou)...
|
|
16.07.2012 22:09 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492789
|
|
Mirrra
|
|
|
A jetě 1 dpbrá zpráva, s výměnou turba přestalo auto pocukávat při podřazení,standartní situace při výjezdu z kulatý kříovatky za2 cukec,tak 2 krát a pak u ok, začalo to cca 2 měsíce před odchodem turba do pápá....
A jetě 1 dpbrá zpráva, s výměnou turba přestalo auto pocukávat při podřazení,standartní situace při výjezdu z kulatý kříovatky za2 cukec,tak 2 krát a pak u ok, začalo to cca 2 měsíce před odchodem turba do pápá....:-))))
|
|
16.07.2012 23:01 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492799
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mirrra napsal(a): cype omlácený lopatky mmj znamenaj e to nemá poadovanýho tlaka a tudí to neturbí
Sice neturbí, ale auto jede.
S turbem jdoucím jen na volnoběh (ucpaná ovládací podtlaková trubička) jsem najezdil asi 1500km.
Take pokud nebylo výrazně rozcentrované nebo nedrhlo o stěny, klidně by auto jelo dál s trochu niím výkonem motoru a moná nějakou hlákou na displeji.
Já nějak ty odtahovky nemám rád, zatím se mi vdycky podařilo jakýkoliv problém na místě alespoň nouzově vyřeit a dojet (3x prasklá hydraulika, 2x táhla řazení, 1x srnka...).
Tím tohle nechci radit ostatním - můete si při tom v případě některých závad zničit na autě spoustu věcí.
Sice neturbí, ale auto jede.
S turbem jdoucím jen na volnoběh (ucpaná ovládací podtlaková trubička) jsem najezdil asi 1500km.
Take pokud nebylo výrazně rozcentrované nebo nedrhlo o stěny, klidně by auto jelo dál s trochu niím výkonem motoru a moná nějakou hlákou na displeji. :-)
Já nějak ty odtahovky nemám rád, zatím se mi vdycky podařilo jakýkoliv problém na místě alespoň nouzově vyřeit a dojet (3x prasklá hydraulika, 2x táhla řazení, 1x srnka...).
Tím tohle nechci radit ostatním - můete si při tom v případě některých závad zničit na autě spoustu věcí.
|
|
16.07.2012 23:12 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2492807
|
|
Hanz 397
|
|
|
TomasT napsal(a): Sice neturbí, ale auto jede.
S turbem jdoucím jen na volnoběh (ucpaná ovládací podtlaková trubička) jsem najezdil asi 1500km.
Take pokud nebylo výrazně rozcentrované nebo nedrhlo o stěny, klidně by auto jelo dál s trochu niím výkonem motoru a moná nějakou hlákou na displeji.
Já nějak ty odtahovky nemám rád, zatím se mi vdycky podařilo jakýkoliv problém na místě alespoň nouzově vyřeit a dojet (3x prasklá hydraulika, 2x táhla řazení, 1x srnka...).
Tím tohle nechci radit ostatním - můete si při tom v případě některých závad zničit na autě spoustu věcí.
...Ale kdy dostane lopatka/y ránu,tak jde to turbo během pár km do řiky a začne se ti přes něj větinou do motoru dostávat olej. A kdy si ten motor čuchne dostatečnýho mnoství oleje,tak ho začne spalovat a to bys nevěřil,jak je těký(u automatu nemoný)ten motor zastavit. Někdy to udělá i sám-buď si ten olej seere a zařízne se,nebo se točí tak rychle,e se nakonec předběhne a v lepím případě "jen" třeba upálí pičky vstřiků,nebo dna pístů...Vechny varianty jsem viděl,jednu i zail(někde jsem to tu psal). Take jakoukoliv,třeba na první pohled i banální závadu raději NEPODCEŇOVAT...
...Ale kdy dostane lopatka/y ránu,tak jde to turbo během pár km do řiky a začne se ti přes něj větinou do motoru dostávat olej. A kdy si ten motor čuchne dostatečnýho mnoství oleje,tak ho začne spalovat a to bys nevěřil,jak je těký(u automatu nemoný)ten motor zastavit. Někdy to udělá i sám-buď si ten olej seere a zařízne se,nebo se točí tak rychle,e se nakonec předběhne a v lepím případě "jen" třeba upálí pičky vstřiků,nebo dna pístů...Vechny varianty jsem viděl,jednu i zail(někde jsem to tu psal). Take jakoukoliv,třeba na první pohled i banální závadu raději NEPODCEŇOVAT...
|
|
26.07.2012 20:28 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2495367
|
|
rover416
|
Město: Nová Paka, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Ahoj. Potřeboval bych poradit. Kdy sundám trubku z turba co vede do filtru tak je vidět e je v ní olej.A v turbu taky. Turbo nevydává ádný podezřelý zvuky. Vidím to asi na repas co?
Ahoj. Potřeboval bych poradit. Kdy sundám trubku z turba co vede do filtru tak je vidět e je v ní olej.A v turbu taky. Turbo nevydává ádný podezřelý zvuky. Vidím to asi na repas co?
|
|
26.07.2012 20:44 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2495370
|
|
Mirrra
|
|
|
nějakej olej tam je vdycky,pokud ho neni nějak moc....ale to ti poradí spí nějakej specialista fon motor
nějakej olej tam je vdycky,pokud ho neni nějak moc....ale to ti poradí spí nějakej specialista fon motor :-)
|
|
26.07.2012 20:46 -
Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II
|
2495372
|
|
Hanz 397
|
|
|
rover416 napsal(a): Ahoj. Potřeboval bych poradit. Kdy sundám trubku z turba co vede do filtru tak je vidět e je v ní olej.A v turbu taky. Turbo nevydává ádný podezřelý zvuky. Vidím to asi na repas co?
Do tý trubky je(před turbo) vyvedený odvětrání klikový skříně,take je normální,e je v ní olej. No a tím pádem i v turbu. Jen záleí na tom,jestli ho v tom turbu není nějak neúměrně moc oproti té trubce... To by se tam pak tlačil i přes to turbo. Na některých (nad)autech se dle předpisu mění i odlučovač oleje,který zmenuje mnoství oleje,který projde přes odvětrání,ale nevím,jestli se dá vyměnit i tady,nebo je třeba součástí ventildeklu...(bude vědět Jumep)
Do tý trubky je(před turbo) vyvedený odvětrání klikový skříně,take je normální,e je v ní olej. No a tím pádem i v turbu. Jen záleí na tom,jestli ho v tom turbu není nějak neúměrně moc oproti té trubce... To by se tam pak tlačil i přes to turbo. Na některých (nad)autech se dle předpisu mění i odlučovač oleje,který zmenuje mnoství oleje,který projde přes odvětrání,ale nevím,jestli se dá vyměnit i tady,nebo je třeba součástí ventildeklu...(bude vědět Jumep)
|
|
| |
|
|