Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Turbo 1.6 HDi / C5 II
1 2 3 4 ... 17 > >|
18.01.2010 18:37 - Turbo 1.6 HDi / C5 II 1802492
pista
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
Caute.Chcel by som sa opýtat či sa dá repasovat,alebo opravit turbo na 1,6 HDI.Garret.Na slovensku vraj nie!Vdaka

18.01.2010 19:09 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 1802493
stano1
Město: Partizánske-Bolzáno, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 173
99 Poslat soukromou zprávu
určite dá,ja mam tiež turbo "za sebou" a čo som pátral na Slovensku,všetko bolo tak že ho musíš vybrat poslat a oni ho opravia a pošlú spä,alebo výmenným spôsobom... nakoniec som bol tu: ........sú cca 15 km za hranicami a až na pár drobností spokojnos P.S. doporučujem sa bavi s pánom Hrazdilom- je viac v obraze

18.01.2010 19:42 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 1802494
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tak turbo vyndat musis jinak ho tezko opravis
Spxxxx Turbo muzu jen doporucit,posilame tam vsechny turba na opravu..je to sice o neco drazsi nez jini ale 100% spokojenost..jsou i docela rychli

25.01.2010 12:19 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 1802904
pepik
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 69
99 Poslat soukromou zprávu
Kolik mate najeto? že je turbo v háji. Já jen že mám skoro 200tis tak jen abych věděl kdy mě to čeká?

25.01.2010 20:53 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 1802911
pista
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
Cauko.V servise mi tvrdili,že okolo 150000,ale záleží dost natom ako s turbom narába vodič!Ked nenecháva vychladnút,zanedbané servisné prehliadky,jazda len v mestkej premávke,atd...!Je to predovšetkým na vodičovom štýle jazdy a potom na osude!Jak tvrdia v servise,že na 1,6 odchádza predčasne turbo.Možno by sa k tomu mohol viadrit autodiag,ako su natom oni v servise.

30.12.2010 12:31 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2367381
olin12
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 22
99 Poslat soukromou zprávu
Problém turba citroen 1.6hdi- před sedmi dny došlo k zadření turba. Při rozebrání a výměně jsem našel v hlavní přívodní hadici mazání v dolním šroubu na bloku motoru malé sítko, které bylo zanešené a neprůchodné. Zajímal by mě vᚠnázor na odstranění sítka, popřípadě zanechání. Bylo mi řečeno, že u motorů, které mají najeto přes 200 000 může dojít k zanešení opakovaně a tím k opětnému zadření turba. Dřívě jsem vlastnil Opel Omega 2,5td a žádné sítko tam nebylo. Najeto 400 000 a turbo bylo bez problému.

30.12.2010 12:37 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2367386
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tento motor ,resp turbina, je extremne namahana a proto take i nachylne na olej
pri vymene /poruse turbiny se proto meni vsechny olejove trubky k turbine .olejove cerpadlo,olejova vana,tesneni a samozdrejme i olej
pokud budes pouzivat doporuceny kvalitni olej a nebudes zanedbavat udrzbu nema se olej sitko cim zanest
sitko ma i 2.0 Hdi 100Kw
doporucil bych ti taky vymenu po 15 000 oproti nastavenym 20000 resp 30000

23.01.2011 13:38 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370801
CC5
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) Počet příspěvků: 372

99 Poslat soukromou zprávu
nemᚠněkde přicpaný olejový potrubí,nebo filtr,atd.Jestliže se ti přidřelo turbo může to být způsobem jízdy nebo-li tím jak vypínᚠmotor.

23.01.2011 14:07 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370810
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Nejsem těchto motorů znalý ale princip je stejný u všech dieselů. Přidřené turbo u tohoto motoru bych řekl že bývá kvůli:
1: špatný olej (Shellu nevěřím ani dobrý den)
2: špatná regulace turba
3: přicpané olejové potrubí
4: extrémě namahané turbo (je to i logické u tohoto přefoukaného pravého motoru)
5: od výroby špatně postavené turbo (zrovna tenhle kus)
6: FAP filtr. Proč? FaP filtr je špunt ve výfukovém potrubí tzn: roztočené turbo se pere jak s tlakem plynů od motoru tak s proti tlakem plynů které se nestačí procpat tou ekozhovadilostí. Pokud je ten Fap kokot ještě přicpanej tak výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
Náprava:
1: změnit olej a lejt tam to co tam má být.
2: Zkontrolovat regulaci turba a opravit ji.
3:vyčistit olejové potrubí
4: nevím jestli na tenhle motor existuje turbo které by sneslo ten zhovadilý downsájzing
5: reklamovat turbo
6: nechat vyhodit tu Eko kokocinu, dát tam místo ní jen rouru, nechat ten Fap zrušit v pičítači a vesele pouštět trošku sazí do ovzduší s pocitem většího výkonu, menší spotřeby A HLAVNĚ ušetřených peněz.
7: Tohle auto s tíhmhle blbým motorem poslat k čertu a koupit si radši C5tku s obsahem 2.0 a vyšším.
8: nenechat se zblbnout longlife olejema a měnit ho pravidelně po 10 000km. Když ho víc honíš tak i klidně po 8000km. + vzuch. olej. filtr. Já to tak dělám a nemám absolutně problém s nákým turbem.
Zdar F

PS: Dyk je do očí bijící že s tímhle motorem musí být jen a jen problémy. 1.6tka a má 80kw. To je přece totální kokocina aby tenhle šicí stroj s takovýmhle výkonem něco vydržel. Kdyby měl 50kw tak tomu rozumim ale tohle jde mimo mé chápání.

23.01.2011 14:17 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370811
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Spatne mazani nebo regulace turba. Fap s tim nema nic spolecne. Bohuzel regulace turba je vec co na 1.6 docela casto zlobi.

23.01.2011 14:41 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370816
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Auto mᚠod nového a olej měníš sám? Možná tam někdo před tebou nalil minerální olej, ty teď předepsanou syntetiku a začal se uvolňovat karbon a ucpává potrubí.
Technika od dob 80kW z 2,1 pokročila - 1,4TSI má 118kW, 1,6THP 115kW...
Zaměřil bych se na to mazání-olej, případně nechat udělat rozbor, co je zač. Ideální je kvůli špatnýmu mazání ještě rozkuchat FAP a ten motor do..... úplně.
Při regeneraci jde do Fapu do 600°, u turbobenzínu jde do turba 900° a ty motory vydrží víc než 1500km.
I ta opovrhovaná 1,6Hdi:
.link.

23.01.2011 14:42 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370818
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Kdyby nefungovala regulace turba, tak bude dávat špatné tlaky a ECU hodí error, ne? Minimálně na diagnostice by to mělo být vidět

23.01.2011 15:11 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370820
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Na 1.6 se reguluje podtlakem (řízeno elektroventilem) - když by podtlak chyběl, auto jede jak bez turba (najel jsem v tomhle stavu v létě asi 2000km) občas vyskočí univerzální hláška "Depollution system faulty". Když by podtlak byl pořád na doraz, překročil by plnící tlak ve vyšších otáčkách dovolenou hranici a motor by skočil do nouzového režimu. Obojí by samozřejmě bylo vidět i na diagnostice. Nemyslím že bys to nepoznal - podle mě v tomhle problém není.
FAP bych z toho taky nevinil. Kdyby se před ním tvořil takový přetlak, že by během 1500km poničil turbo (tlačil by se do mazání), dávno by na tebe auto křičelo, že je úplně ucpaný.

Nejvíc bych sázel na nedostatečný průtok oleje - píšeš že si měřil tlak, ale předpokládám, že statický, jaký objem oleje tam protékal nepíšeš. Navíc na vstupu do přívodu oleje k turbu (ta zahnutá roura k vršku turba) je filtrační sítko, nepíšeš, zda jsi ho měl venku a čistil jsi ho nebo měnil.
Při problémech s turbem je výslovně doporučeno vždy dát tu přívodní rouru se šroubem a sítkem novou.


23.01.2011 15:15 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370821
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Vymena mineralu za syntetiku nevadi - od dob skody 120 je toto uz len urban myth ...
Na diagnostiku by som sa tiez nespoliehal - staci aby sa to raz seklo a pretocilo sa turbo a je pa pa.
Nechapem preco kazdy majitel 1.6hdi hned vidi cervene ked niekto upozorni na nevyhody tohto motora. Kazdy motor ma nejake + a nejake -.

Samozrejme mazani je hlavny podozrivy.

23.01.2011 15:19 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370823
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Hoši neříkám že to musí být na vině FAP. Samozřejmě se můžu mýlit. Akorát já tomu Ekopaznehtu nevěřim ani dobrej den.

23.01.2011 15:49 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370827
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
To sítko se občas doporučuje úplně vyhodit. A zkontrolovat i odtok z turba a průtok oleje, jak píše TomasT.

Však každý motor má něco, ale není nutné dělat z té 1,6 takový postrach. Zajímavé je, že jakmile je problém s 1,6, tak se objeví reakce typu "kup si 2,0". Ale když má někdo problém s 2,0 (a že taky jsou), tak mu nikdo neradí že měl koupit 2,2...

Edit: Pokud neuspěješ s reklamací, zkus se na opravu turba poptat tady: .link.

23.01.2011 16:41 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370832
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
To sítko se občas doporučuje úplně vyhodit...

Jen s rizikem, že pokud sítko odstraníš a nějaká větší karbonová usazenina by tam prošla (neměla by - ona by se nikde v správně mazaném a udržovaném motoru ani neměla vytvořit - ale trpaslíci nikdy nespí ) tak ti turbo podrápe nebo i zadře taky.
Koukal jsem, že na Peugeot klubu řeší 1.6HDI více než tady.

23.01.2011 17:33 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370836
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Koukal jsem, že na Peugeot klubu řeší 1.6HDI více než tady.

I na Ford Focus klubu

Zase ta usazenina tam nikdy nebude jedna osamělá, takže sítko se stejně ucpe... a to už je lepší, když ta usazenina projde skrz a vypláchne se. Aspoň myslím
Vždy u starších motorů sítka nebyly, jezdilo se na polosyntetiku, olej určitě nesrovnatelně horší, a ty turba to zvládaly. Podle mě to chtěli francouzští inženýři posichrovat, jenže plán nečekaně nevyšel a se sítkem je to horší než bez
Ještě je problém prý v té mazací trubičce, jde moc blízko kolem výfuku a olej se v ní přepaluje. To ale taky bude až při přicpaném sítku - olej už v trubičce tolik neproudí a snadněji se přehřeje. Takže nejlíp všechny sítka vyhodit Včetně toho fapu, kdyby šel vyhodit tak snadno...

23.01.2011 17:42 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370837
olin12
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 22
99 Poslat soukromou zprávu
Díky všem za reakce na mé prolémy s turbem. Jak napsal Tomas, asi bych se přiklonil k malému průtoku oleje, protože tlak, který jsem měřil byl opravdu statický (4,5), nevím jakým přesně způsobem změřit - zjistit, zda průtok oleje je dostatečný. Průtokový šroub se sítkem na bloku motoru, kterým protéká olej k turbu, jsem vyčistil.

23.01.2011 18:11 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2370842
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
FAP - sposobi maximalne ze turbo sa nebude tocit lebo tam bude slaby prietok plynov ...

autodiag tu vzdy pisal o vymene olejoveho cerpadla a danej trubky zo sitkom

este otazka, ten olej je akej specifikacie?

1 2 3 4 ... 17 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator