 | |  |
02.06.2016 13:58 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957529
|
|
Světlonoš
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|

|
Kolego, už si nech poradit a jsi po tom, co ti Jumep doporučuje. Ten už za tu trpělivost musí mít svatozář ...
Kolego, už si nech poradit a jsi po tom, co ti Jumep doporučuje. Ten už za tu trpělivost musí mít svatozář ...
|
|
02.06.2016 14:00 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957530
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
jako v pohode, jsem mu vdecny-jen jsem napsal svuj nazor a vysvetlil proc pise "nizky tlak" je na tom snad necospatneho??
jako v pohode, jsem mu vdecny-jen jsem napsal svuj nazor a vysvetlil proc pise "nizky tlak" je na tom snad necospatneho??
|
|
02.06.2016 14:18 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957544
|
|
Světlonoš
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|

|
Mě to přijde, že s ním zbytečně vedeš polemiku. Máš svůj názor, máš jeho názor, stejně musíš na autě zjistit který je ten pravý, nikdo nečeká, že musíš ten svůj názor tady písemně obhájit. Vůbec tu nehrozí "ztráta tváře". Ale vzhledem k Jumepově reputaci, bych začal podle jeho názoru.
Mě to přijde, že s ním zbytečně vedeš polemiku. Máš svůj názor, máš jeho názor, stejně musíš na autě zjistit který je ten pravý, nikdo nečeká, že musíš ten svůj názor tady písemně obhájit. Vůbec tu nehrozí "ztráta tváře". Ale vzhledem k Jumepově reputaci, bych začal podle jeho názoru.
|
|
02.06.2016 15:57 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957559
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
nechci nic obhajovat a budu jen rad kdyz nebude muset hlava dolu... a samozrejme si vazim vsechny rady-samozrejme ze je taky uplatnim ale predce jen me napadla jeste jedna vec... nemuzou to bejt pistni krouzky? pri vadnem turbu si myslim ze by motor nesel klicem vypnout
este otazka, je velky problem vymontovat turbo-kade ho vybrat: zhora ci odspodu a treba na to nejake specialne naradie?
nechci nic obhajovat a budu jen rad kdyz nebude muset hlava dolu... a samozrejme si vazim vsechny rady-samozrejme ze je taky uplatnim ale predce jen me napadla jeste jedna vec... nemuzou to bejt pistni krouzky? pri vadnem turbu si myslim ze by motor nesel klicem vypnout
este otazka, je velky problem vymontovat turbo-kade ho vybrat: zhora ci odspodu a treba na to nejake specialne naradie?
|
|
02.06.2016 16:50 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957576
|
|
autocross
|
Město: Bystřice , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 82 |
|

|
alexko1: myslíš si spoustu věcí špatně...
No a nechat motor bežet až do té chvíle, že už nemaže, k tomu není co dodat.
Já měl takovej motor v Cliu 1.5dCi. ten kouřil víc jak studenej dvoutakt a oleje dokázal vychlastat klidně litr/100km.
Turbo jsem dělal hned, protože při sundané hadici a volnoběhu jsem viděl okem, jak to tlačí olej. Turbo jiné, které jsem tím motorem částečně popravil a žralo to a kouřilo dál, tak gufera na ventilech a při tom jsem zjistil ostrouhanou vačku, tak jsem tam dal jinej motor. Ten původní jsem rozebral a na prvním válci od rozvodů (u Renaultu je to 4) byla vydřená šála, stejně jako ta vačka. Ten motor jsem pak dál nerozebíral, takže nevím, jak na tom byly písty, válce a kroužky. Ale někdo ho ode mě koupil na GO a už se nevozval, tak nevím.
Každopádně příčina jasná, předchozí majitelka jezdila téměř bez oleje, natož ho vyměnit.
Zvláštní je, že ten motor krásně startoval, běžel tiše a krásně jel.
alexko1: myslíš si spoustu věcí špatně...
No a nechat motor bežet až do té chvíle, že už nemaže, k tomu není co dodat.
Já měl takovej motor v Cliu 1.5dCi. ten kouřil víc jak studenej dvoutakt a oleje dokázal vychlastat klidně litr/100km.
Turbo jsem dělal hned, protože při sundané hadici a volnoběhu jsem viděl okem, jak to tlačí olej. Turbo jiné, které jsem tím motorem částečně popravil a žralo to a kouřilo dál, tak gufera na ventilech a při tom jsem zjistil ostrouhanou vačku, tak jsem tam dal jinej motor. Ten původní jsem rozebral a na prvním válci od rozvodů (u Renaultu je to 4) byla vydřená šála, stejně jako ta vačka. Ten motor jsem pak dál nerozebíral, takže nevím, jak na tom byly písty, válce a kroužky. Ale někdo ho ode mě koupil na GO a už se nevozval, tak nevím.
Každopádně příčina jasná, předchozí majitelka jezdila téměř bez oleje, natož ho vyměnit.
Zvláštní je, že ten motor krásně startoval, běžel tiše a krásně jel.
|
|
02.06.2016 18:48 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957588
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
vsechno co pisu jsou "poznatky" predchoziho majitele... ja motor zatim nestartoval ale dle tohto se s nim muzu asi rozloucit
vsechno co pisu jsou "poznatky" predchoziho majitele... ja motor zatim nestartoval ale dle tohto se s nim muzu asi rozloucit :(
|
|
02.06.2016 18:53 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957589
|
|
jumep
|
|

|
nechcem videt aky bude kat, fap a celkovo vyfuk, aj po spraveni to bude dymit jak svina
kazdopadne bez toho ze sa to otvori je tu uplne zbytocne nieco hovorit
nechcem videt aky bude kat, fap a celkovo vyfuk, aj po spraveni to bude dymit jak svina
kazdopadne bez toho ze sa to otvori je tu uplne zbytocne nieco hovorit
|
|
02.06.2016 19:12 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957594
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
hmm, otvori co/vyfuk ci motor? co s tym mam teda robit a na co sa mam pripravit popripade nejaky dobry a lacny mechanik v okoli Nitry?
hmm, otvori co/vyfuk ci motor? co s tym mam teda robit a na co sa mam pripravit popripade nejaky dobry a lacny mechanik v okoli Nitry?
|
|
02.06.2016 21:09 -
Re: Turbo / C5 I 2,2HDi
|
2957633
|
|
vasekk2807
|
Město: Hředle, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 13 |
|
|
zdravim tak jsem dneska uplne na pohodu vyndal turbo a to tim stylem ze jsem povolil jeden sroub na silenbliku dole na motoru a vyhnul tyckou motor a turbo slo pohodlne vyndat i nandat ---zkousel jsem to i po vyndani vyfuku ale to nejde neprojde---takze dekuji za radu
zdravim tak jsem dneska uplne na pohodu vyndal turbo a to tim stylem ze jsem povolil jeden sroub na silenbliku dole na motoru a vyhnul tyckou motor a turbo slo pohodlne vyndat i nandat ---zkousel jsem to i po vyndani vyfuku ale to nejde neprojde---takze dekuji za radu
|
|
02.06.2016 22:56 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957691
|
|
Hanz 397
|
|

|
alexko1 napsal(a): vyfuk... dymi na bielo, po chvilke vypise nizky tlak oleja
Jaký tam je turbo? Nový? Repas?
Bílý kouř (pokud je to olej) není olej prošlý spalovacím procesem. Byl by modrý,nebo,pokud by na něj motor běžel,tak černý a věř tomu,že by to bylo i hodně slyšet.
Jinak pro zajímavost v příloze 2,2HDi s prostřeleným těsněním pod hlavou (nebo prasklou hlavou-ještě nevím,zítra budu rozebírat)... Samozřejmě do vody...
Jaký tam je turbo? Nový? Repas?
Bílý kouř (pokud je to olej) není olej prošlý spalovacím procesem. Byl by modrý,nebo,pokud by na něj motor běžel,tak černý a věř tomu,že by to bylo i hodně slyšet.
Jinak pro zajímavost v příloze 2,2HDi s prostřeleným těsněním pod hlavou (nebo prasklou hlavou-ještě nevím,zítra budu rozebírat)... Samozřejmě do vody...
Přílohy: IMG_20160602_103701.jpg ( 2529982b ) - |
|
02.06.2016 23:09 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957710
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
cerny kour by byl v pripade ze by mel motor moc paliva... pokud by spaloval olej byl by do modra nebo bily (delam 2.t) takze vim
turbo jsem nemenil ja tak nevim ale novy tezko a co by bylo slyset? to tesneni je zajimave, hodne stesti-ja bych se chtel tomu vyhnout... jeste vymenu turba bych snad zvladl ale hlavu nebo nedej Buh motor bych opravdu menit nechtel
doufam ze nebude zadrenej... jak jsem psal zatim jsem s tim pro jistotu nic nedelal-je uplne suchej! uvazuji ze bych mu nalil olej a zkusil ho natocit ale nejdrive asi rozeberu sani a zjistim jestli neni olej i tam
cerny kour by byl v pripade ze by mel motor moc paliva... pokud by spaloval olej byl by do modra nebo bily (delam 2.t) takze vim
turbo jsem nemenil ja tak nevim ale novy tezko a co by bylo slyset? to tesneni je zajimave, hodne stesti-ja bych se chtel tomu vyhnout... jeste vymenu turba bych snad zvladl ale hlavu nebo nedej Buh motor bych opravdu menit nechtel
doufam ze nebude zadrenej... jak jsem psal zatim jsem s tim pro jistotu nic nedelal-je uplne suchej! uvazuji ze bych mu nalil olej a zkusil ho natocit ale nejdrive asi rozeberu sani a zjistim jestli neni olej i tam
|
|
02.06.2016 23:29 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957746
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
ze spaleneho oleje cerny dym nebude... naopak kdyz tlaci turbo olej do sani a spaluje ho je kour do mora... takovych videii je i na yotubu spousta
a jednou jsem to videl i na vlastni oci a dokonce jsem ten motor zachranil pred jistou smrti
ze spaleneho oleje cerny dym nebude... naopak kdyz tlaci turbo olej do sani a spaluje ho je kour do mora... takovych videii je i na yotubu spousta
a jednou jsem to videl i na vlastni oci a dokonce jsem ten motor zachranil pred jistou smrti
|
|
03.06.2016 08:07 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957781
|
|
jruze
|
|

|
Já vám snad půjdu nastartovat a udělat záznam chodu motoru s turbem KO co tu mám.Chová se to stejně jako funkce zadymování u vojenské techniky kdy místo oleje cpou do výfuku naftu-to co je ve výfuku způsobí modro šedý dým,to co udělá černý dým je nedostatek vzduchu s tím že turbo nedává, tak si vyberte A až se vám to povede v teplém stavu motoru roztočit do otáček (nekontrolovatelných) tak jsem zvědav na vaše reakce jak rychle to dovedete zdusit aby se to nerozlétlo-nepřetočilo.(to je otázka vteřin)
Myslím že Hanz a Jumem májí pravdu = bude plné sání oleje(odpoj trubku od interkoleru dole a podívej se) aby šel jen do výfuku je skoro nemožné - aby se tolik oleje ztratilo a sání bylo OK?
A spolehlivost? - Jumep popsal problematiku těchto motorů - já přidám ještě že jsem auto likvidoval v nějakých450000Km a motor byl OK.Co vím tak na clubu byl i ,,milionář"
Já vám snad půjdu nastartovat a udělat záznam chodu motoru s turbem KO co tu mám.Chová se to stejně jako funkce zadymování u vojenské techniky kdy místo oleje cpou do výfuku naftu-to co je ve výfuku způsobí modro šedý dým,to co udělá černý dým je nedostatek vzduchu s tím že turbo nedává, tak si vyberte;-) A až se vám to povede v teplém stavu motoru roztočit do otáček (nekontrolovatelných) tak jsem zvědav na vaše reakce jak rychle to dovedete zdusit aby se to nerozlétlo-nepřetočilo.(to je otázka vteřin)
Myslím že Hanz a Jumem májí pravdu = bude plné sání oleje(odpoj trubku od interkoleru dole a podívej se):-)))) aby šel jen do výfuku je skoro nemožné - aby se tolik oleje ztratilo a sání bylo OK?
A spolehlivost? - Jumep popsal problematiku těchto motorů - já přidám ještě že jsem auto likvidoval v nějakých450000Km a motor byl OK.Co vím tak na clubu byl i ,,milionář"
|
|
03.06.2016 08:08 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957782
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
Chlape, co pořád řešíš, dva servisáci s dlouholetou praxí ti dávají rady a ty máš stále svou teorii, když víš, v čem je problém, tak to odstraň, popsal jsi tady už dvě stránky, poradit si stejně nenecháš a na vše tu jsou vlákna, sem to nepatří, viz startování, turbo, kouř z výfuku černý, bílí, modrý, jestli máš jinou barvu, založ nové vlákno, tady to je o spolehlivosti a životnosti, ne o turbu a kouři.
Chlape, co pořád řešíš, dva servisáci s dlouholetou praxí ti dávají rady a ty máš stále svou teorii, když víš, v čem je problém, tak to odstraň, popsal jsi tady už dvě stránky, poradit si stejně nenecháš a na vše tu jsou vlákna, sem to nepatří, viz startování, turbo, kouř z výfuku černý, bílí, modrý, jestli máš jinou barvu, založ nové vlákno, tady to je o spolehlivosti a životnosti, ne o turbu a kouři. ;-)
|
|
03.06.2016 08:15 -
Re: Spolehlivost a životnost 2.2HDi 98kW
|
2957785
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|

|
já bych jěště přidal svůj zážitek.asi před 15 roky při cestě ze slovenska do ostravy nám v transitu přeskočil rozvoďák asi o 2-3zuby v ten moment ztráta výkonu,bílý dým za autem:asi jako by jsme jeli na dřevo s vodou a co pumpa tak dokoupit litr oleje.ten dým byl za náma tak hustý a bílý že auta se za náma držely tak 50m.páč nic neviděli
já bych jěště přidal svůj zážitek.asi před 15 roky při cestě ze slovenska do ostravy nám v transitu přeskočil rozvoďák asi o 2-3zuby v ten moment ztráta výkonu,bílý dým za autem:asi jako by jsme jeli na dřevo s vodou a co pumpa tak dokoupit litr oleje.ten dým byl za náma tak hustý a bílý že auta se za náma držely tak 50m.páč nic neviděli :-(
|
|
03.06.2016 10:34 -
Re: Turbo / C5 I 2,2HDi
|
2957804
|
|
alexko1
|
Město: Mana, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 25 |
|
|
opakuji ze vsem dekuji a nic neresim:
ale odpoved jsem nedostal...
opakuji ze vsem dekuji a nic neresim:
ale odpoved jsem nedostal...
|
|
03.06.2016 11:12 -
Re: Turbo / C5 I 2,2HDi
|
2957814
|
|
pavel1978
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) alx, 03.06.16 11:16 Důvod: offtopic, presunuto do nove diskuze | | |
|
03.06.2016 21:46 -
Re: Turbo / C5 I 2,2HDi
|
2957982
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze napsal(a): Chová se to stejně jako funkce zadymování u vojenské techniky kdy místo oleje cpou do výfuku naftu-to co je ve výfuku způsobí modro šedý dým,to co udělá černý dým je nedostatek vzduchu s tím že turbo nedává, tak si vyberte  A až se vám to povede v teplém stavu motoru roztočit do otáček (nekontrolovatelných) tak jsem zvědav na vaše reakce jak rychle to dovedete zdusit aby se to nerozlétlo-nepřetočilo.(to je otázka vteřin)
Myslím že Hanz a Jumem májí pravdu = bude plné sání oleje(odpoj trubku od interkoleru dole a podívej se)  aby šel jen do výfuku je skoro nemožné
Motor se mi v autě roztočil na olej 2x-jednou pán spěchal a po výměně turba se nepropláchnulo vedení stlačeného vzduchu-výsledek byly upálený špičky vstřiků,ale před tím ČERNÁ dýmovnice-olej ve spalovacím prostoru je taky přebytek paliva,pokud nejde jen přes kruhy,gufera,nebo jen lehce přes sání-to pak hulí modře. A jednou byla propálená díra v sacím kanálu ve ventilovým víku a jak turbo tlačilo do motoru,tak ten olej protlačovalo přes odvětrání do sání (takový turbový perpetum mobile ) a taky to hulilo černě. Ale to aspoň reagovalo (s notným zpožděním) na ubrání plynu .
A řešil jsem i mrtvý turbo,kde sání bylo normálně mastný,auto jelo v podstatě normálně,ale dost hulilo bíle i na volnoběh. Když jsem turbo vyndal,bylavýfuková část plná oleje-prasklý těsnící kroužek na straně u výfuku...
Tak si alexko vyber Ale začal bych,jak psal Jarda,sundáním tý trubky od cooleru-je to nejjednodušší a nejrychlejší.
Motor se mi v autě roztočil na olej 2x-jednou pán spěchal a po výměně turba se nepropláchnulo vedení stlačeného vzduchu-výsledek byly upálený špičky vstřiků,ale před tím ČERNÁ dýmovnice-olej ve spalovacím prostoru je taky přebytek paliva,pokud nejde jen přes kruhy,gufera,nebo jen lehce přes sání-to pak hulí modře. A jednou byla propálená díra v sacím kanálu ve ventilovým víku a jak turbo tlačilo do motoru,tak ten olej protlačovalo přes odvětrání do sání (takový turbový perpetum mobile :-) ) a taky to hulilo černě. Ale to aspoň reagovalo (s notným zpožděním) na ubrání plynu :-d.
A řešil jsem i mrtvý turbo,kde sání bylo normálně mastný,auto jelo v podstatě normálně,ale dost hulilo bíle i na volnoběh. Když jsem turbo vyndal,bylavýfuková část plná oleje-prasklý těsnící kroužek na straně u výfuku...
Tak si alexko vyber ;-) Ale začal bych,jak psal Jarda,sundáním tý trubky od cooleru-je to nejjednodušší a nejrychlejší.
|
|
11.06.2016 17:03 -
Re: Turbo / C5 I 2,2HDi
|
2961554
|
|
autocross
|
Město: Bystřice , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 82 |
|

|
Někteří si možnou vzpomenou na moje hnusný pískání. Tenkrát jsem vyčistil EGR a byl klid, jenže teď se to objevilo znova, tak jsem pokoupil jiný EGR (díky jruze) ale nic platné. Tak jsem se dal do rozebírání (díky za info jumepovi) a zjistil jsem, že mezi turbem a svody chybí těsnění a to mezi hlavou a svodama...
Někteří si možnou vzpomenou na moje hnusný pískání. Tenkrát jsem vyčistil EGR a byl klid, jenže teď se to objevilo znova, tak jsem pokoupil jiný EGR (díky jruze) ale nic platné. Tak jsem se dal do rozebírání (díky za info jumepovi) a zjistil jsem, že mezi turbem a svody chybí těsnění a to mezi hlavou a svodama...
Přílohy: 20160611_164753.jpg ( 1709452b ) - |
|
| |
|
|