 | |  |
02.05.2011 20:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2388179
|
|
vlk
|
Město: žetec okr LN, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 61 |
|
|
autodiag napsal(a): proc myslis ze existuji specializovane firmy ktere provadi test,cisteni a castecne opravy turba ? ...co si myslis ze na kolene doma na stole zmuzes ?? turbina kdyz prijde ,bit jen z cisteni,je ve vizualnim stavu noveho kusu,vevnitr i venku a samozdrejme i s protokolem....na stolici se provani nastaveni jak podtlakoveho/tlakoveho ovladani tak ruzne testy v ruznych teplotach a otackach to ze sis udelal pracovni sobotu je supr ,ale uplne k nicemu prosim vás kolik to čištění a kontrola stojí?byl by nějakej kontakt na tu firmu? předem díky
proc myslis ze existuji specializovane firmy ktere provadi test,cisteni a castecne opravy turba ? ...co si myslis ze na kolene doma na stole zmuzes ?? turbina kdyz prijde ,bit jen z cisteni,je ve vizualnim stavu noveho kusu,vevnitr i venku a samozdrejme i s protokolem....na stolici se provani nastaveni jak podtlakoveho/tlakoveho ovladani tak ruzne testy v ruznych teplotach a otackach to ze sis udelal pracovni sobotu je supr ,ale uplne k nicemu prosim vás kolik to čištění a kontrola stojí?byl by nějakej kontakt na tu firmu? předem díky
|
|
21.05.2011 22:43 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2391479
|
|
vlk
|
Město: žetec okr LN, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 61 |
|
|
tak to byla váha vzduchu
tak to byla váha vzduchu
|
|
23.08.2011 12:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408905
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Zdravím,
potřebovali bychom asi nějaký tip od zkušeněšjších.
Byl u mě dnes kolega z fóra (MilanC) s tím, že mu auto pořádně nejede (Xsara Picasso 1.6HDI 80kW motor 9HY, r.v. 2004).
Projížděli jsme auto i s diagnostikou a opravdu tam asi není něco v pořádku.
Testováno na dálnici na na pětku na plný výkon (pedál na podlaze), rychlost kolem 110-140:
- pocitově opravdu auto akceleruje líněji než moje C5 (taky 1.6HDI)
- prý se nedá dostat přes cca 165km/h (dle TP je max kolem 185)
- turbo dává tlak max 2200 mBar (to vypadá zcela OK)
- průtok vzduchu max 800 mg/ot (nedokážu posoudit - ale odpovídá naprogramované)
- max okamž. spotřeba 11,5-12 l (to je podle mě málo, mě na C5 se dostává v takovémhle režimu i přes 15)
- váha vzduchu vyloučena (otestováno s jinou z dobře jedoucího auta, zcela beze změny)
- auto by mělo být bez FAPu
- filtr je tam prý sportovní s vyšší propustností
- lanko plynu prý bylo napínané, mělo by být OK
- chybu do logu auto nehodilo žádnou
- cca 1-2x za rok při delší zátěži (táhlý kopec, plné auto) se rozsvítí kontrolka motoru (+ určitě nějaká chyba v logu, ale to se teď neprojevilo a staré odpovídající chyby nenalezeny - asi promazáno v servisu), po pár nastartováních zase zhasne.
- najeto dle tach. 94.000 (i když v logu nalezeno několik chybových hlášek se stavem kilometrů do 130.000) - takže reálně možná 150-160.000
- průměrná spotřeba paliva OK (spíš nižší díky nižšímu maximu při sešlápnutí plynu)
Po vyloučení turba, jeho regulace a váhy vzduchu mě napadaly už jen takové na místě špatně ověřitelné věci:
- přicpaný katalyzátor
- přicpaný vzduchový filtr
- obecně nějaká brzda v sání nebo výfuku
- motor ve skutečnosti 66kW (ale to snad ne...)
- lanko plynu napnuli špatně
Neřešili jste něco podobného? Napadá vás kde by mohl být zakopaný pes?
Zdravím,
potřebovali bychom asi nějaký tip od zkušeněšjších.
Byl u mě dnes kolega z fóra (MilanC) s tím, že mu auto pořádně nejede (Xsara Picasso 1.6HDI 80kW motor 9HY, r.v. 2004).
Projížděli jsme auto i s diagnostikou a opravdu tam asi není něco v pořádku.
Testováno na dálnici na na pětku na plný výkon (pedál na podlaze), rychlost kolem 110-140:
- pocitově opravdu auto akceleruje líněji než moje C5 (taky 1.6HDI)
- prý se nedá dostat přes cca 165km/h (dle TP je max kolem 185)
- turbo dává tlak max 2200 mBar (to vypadá zcela OK)
- průtok vzduchu max 800 mg/ot (nedokážu posoudit - ale odpovídá naprogramované)
- max okamž. spotřeba 11,5-12 l (to je podle mě málo, mě na C5 se dostává v takovémhle režimu i přes 15)
- váha vzduchu vyloučena (otestováno s jinou z dobře jedoucího auta, zcela beze změny)
- auto by mělo být bez FAPu
- filtr je tam prý sportovní s vyšší propustností
- lanko plynu prý bylo napínané, mělo by být OK
- chybu do logu auto nehodilo žádnou
- cca 1-2x za rok při delší zátěži (táhlý kopec, plné auto) se rozsvítí kontrolka motoru (+ určitě nějaká chyba v logu, ale to se teď neprojevilo a staré odpovídající chyby nenalezeny - asi promazáno v servisu), po pár nastartováních zase zhasne.
- najeto dle tach. 94.000 (i když v logu nalezeno několik chybových hlášek se stavem kilometrů do 130.000) - takže reálně možná 150-160.000
- průměrná spotřeba paliva OK (spíš nižší díky nižšímu maximu při sešlápnutí plynu)
Po vyloučení turba, jeho regulace a váhy vzduchu mě napadaly už jen takové na místě špatně ověřitelné věci:
- přicpaný katalyzátor
- přicpaný vzduchový filtr
- obecně nějaká brzda v sání nebo výfuku
- motor ve skutečnosti 66kW (ale to snad ne...)
- lanko plynu napnuli špatně
Neřešili jste něco podobného? Napadá vás kde by mohl být zakopaný pes?
|
|
23.08.2011 14:24 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408934
|
|
jumep
|
|

|
striky?
nedymi to?
striky?
nedymi to?
|
|
23.08.2011 14:37 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408936
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): striky?
nedymi to?
Žádný koncernový TDI kouř z toho nejde ani na plný plyn - množství nafty a vzduchu si odpovídá.
Prý to jednou za čas krátce zakouří (brzdí se déle motorem, pak se přidá, cukne to a za autem je obláček)
Vstřiky - věci zjistitelné diagnostikou OK (korekce do 0,5-0,7), na pohled zvenku také čisté, podrobně netestované, tlak paliva OK, nekolísá. Motor jde pravidelně, i v zátěži, jen nemá plný výkon.
Žádný koncernový TDI kouř z toho nejde ani na plný plyn - množství nafty a vzduchu si odpovídá.
Prý to jednou za čas krátce zakouří (brzdí se déle motorem, pak se přidá, cukne to a za autem je obláček)
Vstřiky - věci zjistitelné diagnostikou OK (korekce do 0,5-0,7), na pohled zvenku také čisté, podrobně netestované, tlak paliva OK, nekolísá. Motor jde pravidelně, i v zátěži, jen nemá plný výkon.
|
|
23.08.2011 14:45 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408937
|
|
jumep
|
|

|
na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
|
|
23.08.2011 15:11 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408943
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
TheOne napsal(a): špatně ověřitelné věci ? Lanko plynu jde vidět. jdene zkusí šlápnout druhý se dívá( možno i sám jde to rukou. Vzduchový filtr v boxu, jen vyndat a podívat se. Co je na tom težce ověřitelné ? Brzda v sání ? par spon na sroubek. Sání má průměr hadic tak 8 cm... leda že by tam měl krysu! Strana výfuku je obtížná. jinak co píšeš není problém se podívat. 
No dobře, já vím, spíš na to ráno nebyl dostatek času a něco mě stejně napadlo až dodatečně. Moje auto to není, viděl jsem ho dnes poprvé a musel jsem také do práce. Už takhle jsme se zdrželi testováním váhy vzduchu (prohazováním a projížděním po dálnici) - vypadala ze začátku jako nejnadějnější adept.
Říkal jsem si, že ty brzdy v sání a výfuku by se projevily na změřeném množství vzduchu - nevíte někdo, kolik je u tohohle motoru maximum? (asi se odpoledne zkusím podívat u sebe)
jumep napsal(a): na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
Na volnoběh do omezovače, v zátěži nevím, ale odhaduju, že také až do maxima (5000ot, cca 160km/h) - přesněji musí říct Milan.
To auto jezdí, jak když má jen cca 80% výkonu (60-65kW, 180-200Nm) a z toho plynoucí dynamiku - jinak žádný viditelný ani slyšitelný problém. Po městě se to vcelku ani nepozná, ale mimo město a s naloženým autem to už vadí (když to pak na dálnici v kopci na 5ku zpomalí ze 150 na 120).
Na volnoběh do omezovače, v zátěži nevím, ale odhaduju, že také až do maxima (5000ot, cca 160km/h) - přesněji musí říct Milan.
To auto jezdí, jak když má jen cca 80% výkonu (60-65kW, 180-200Nm) a z toho plynoucí dynamiku - jinak žádný viditelný ani slyšitelný problém. Po městě se to vcelku ani nepozná, ale mimo město a s naloženým autem to už vadí (když to pak na dálnici v kopci na 5ku zpomalí ze 150 na 120).
|
|
23.08.2011 15:23 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408945
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamžitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamžitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
|
|
23.08.2011 15:31 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408947
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
TheOne napsal(a): mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamžitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
To jsem dělal a výše už popisoval - vše se zdálo normální (tlak paliva, korekce, tlak turba, teploty, množství vzduchu) - jen prostě u některých hodnot (množství vzduchu) nevím, jaká je nejvyšší možná při jízdě na plný výkon (naprogramovaná a skutečná hodnota si ale odpovídaly).
Okamžitá spotřeba paliva byla, jak jsem psal, neobvykle nízká - z čehož vyplývá ten nižší výkon - ale nenašli jsme samotnou příčinu (málo vzduchu?).
To jsem dělal a výše už popisoval - vše se zdálo normální (tlak paliva, korekce, tlak turba, teploty, množství vzduchu) - jen prostě u některých hodnot (množství vzduchu) nevím, jaká je nejvyšší možná při jízdě na plný výkon (naprogramovaná a skutečná hodnota si ale odpovídaly).
Okamžitá spotřeba paliva byla, jak jsem psal, neobvykle nízká - z čehož vyplývá ten nižší výkon - ale nenašli jsme samotnou příčinu (málo vzduchu?).
|
|
23.08.2011 15:55 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408949
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
neměl by někdo schema zapojení podtlaku na C5 2.0 HDI RHZ ?
neměl by někdo schema zapojení podtlaku na C5 2.0 HDI RHZ ?
|
|
23.08.2011 16:21 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408951
|
|
MilanC
|
Město: Praha, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 80kw | Počet příspěvků: 4 |
|
|
jumep napsal(a): na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
auto na 4ku táhne max.do 125-130 km/h a po zařazení 5ky do 165-170-nenaložené a rovina víc ani prd...
auto na 4ku táhne max.do 125-130 km/h a po zařazení 5ky do 165-170-nenaložené a rovina víc ani prd...
|
|
23.08.2011 17:35 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408959
|
|
tomc
|
|
|
a kvalita paliva?
a kvalita paliva?
|
|
23.08.2011 18:57 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408967
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): edit: a diagnostika v merani parametrov hovori co v % plny plyn?
Dobrý nápad, nějak mě ani nenapadlo, že tenhle údaj tam vlasně taky je ke čtení (ani jsem nad tím nepřemýšlel po informaci, že napnutí lanka plynu bylo kontrolované v servise), asi to budeme muset ještě zkusit 
Cestou domů jsem zkusil, co říká o množství vzduchu a tlaku turba pod plným plynem moje auto a hodnoty jsou cca totožné - takže tam problém asi nebude.
1.6HDI na 1500 ot. jede cca 50km/h - takže 130km/h = cca 4000ot.
Dobrý nápad, nějak mě ani nenapadlo, že tenhle údaj tam vlasně taky je ke čtení (ani jsem nad tím nepřemýšlel po informaci, že napnutí lanka plynu bylo kontrolované v servise), asi to budeme muset ještě zkusit :-)
Cestou domů jsem zkusil, co říká o množství vzduchu a tlaku turba pod plným plynem moje auto a hodnoty jsou cca totožné - takže tam problém asi nebude.
1.6HDI na 1500 ot. jede cca 50km/h - takže 130km/h = cca 4000ot.
|
|
23.08.2011 20:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2409016
|
|
MilanC
|
Město: Praha, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 80kw | Počet příspěvků: 4 |
|
|
jruze napsal(a): Picasso má ovládání plynu nahoře nad motorem - tak si můžeš přidávat v pohodě sám u motoru a pokud ti někdo šlápne na pedál tak uvidíš jestli jde do konce(nebo si na něj dej cihlu)  a uvidíš . Jestli se mu nezdá že nejde přes 150Km/h (a jezdí s nim tak)tak ten motor bude uhoněnej-Jak to funí do sání?Jakou má vůli na ose turbo?Nedělal někdo rozvody nebo něco na motoru? Není v sání olej? 1.6 HDI mají i zajištění na vysokotlaku!!!Nevydává to nějaké pazvuky zezhora od šponováku-dost často odchází.Takle to moc nejde. 
1)...to že má moje auto ovládání plynu nad motorem samo. vím,takže opravdu nikoho,aby mi šlapal na plyn nepotřebuji
2)...to,že s autem jezdím normálně do 140km/h po dálnici a normálně kolem 100km/h mimo dálnici a do 60km/h po městě v poměru 33/33/33% je asi taky v pořádku,ale když jsem měl možmost jet asi se 3mi stejnými auty se stejným motorem,dokonce jeden 1,6hdi 66kw a všechna akcelerovala o poznání lépe asi v pořádku něco nebude
3)...rozvody na autě dělaný nejsou,jiné zásahy do motoru také ne,olej v sání není (snad jen lehce mastnota-myslím v normě v porovnání s ostatními),hřídeka v turbu vůli nemá.
4)...koukám,že jsi na Praze východ já od Nymburka tak by nebyl problém tě někdy s touhle záhadou navštívit a uvidíš sám-já i ostatní si opravdu nevíme rady-už přemýšlím o výměně nebo vykuchání katu
Picasso má ovládání plynu nahoře nad motorem - tak si můžeš přidávat v pohodě sám u motoru a pokud ti někdo šlápne na pedál tak uvidíš jestli jde do konce(nebo si na něj dej cihlu):-d a uvidíš . Jestli se mu nezdá že nejde přes 150Km/h (a jezdí s nim tak)tak ten motor bude uhoněnej-Jak to funí do sání?Jakou má vůli na ose turbo?Nedělal někdo rozvody nebo něco na motoru? Není v sání olej? 1.6 HDI mají i zajištění na vysokotlaku!!!Nevydává to nějaké pazvuky zezhora od šponováku-dost často odchází.Takle to moc nejde.:nevim
1)...to že má moje auto ovládání plynu nad motorem samo. vím,takže opravdu nikoho,aby mi šlapal na plyn nepotřebuji:-p
2)...to,že s autem jezdím normálně do 140km/h po dálnici a normálně kolem 100km/h mimo dálnici a do 60km/h po městě v poměru 33/33/33% je asi taky v pořádku,ale když jsem měl možmost jet asi se 3mi stejnými auty se stejným motorem,dokonce jeden 1,6hdi 66kw a všechna akcelerovala o poznání lépe asi v pořádku něco nebude:-o
3)...rozvody na autě dělaný nejsou,jiné zásahy do motoru také ne,olej v sání není (snad jen lehce mastnota-myslím v normě v porovnání s ostatními),hřídeka v turbu vůli nemá.
4)...koukám,že jsi na Praze východ já od Nymburka tak by nebyl problém tě někdy s touhle záhadou navštívit a uvidíš sám-já i ostatní si opravdu nevíme rady-už přemýšlím o výměně nebo vykuchání katu:nevim
|
|
23.08.2011 21:07 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2409040
|
|
jruze
|
|

|
Já vždy jak slyším že to nechce přes 150. tak to beru jako když s tím tak jezdí.To co je v přízpěvku ,,nabídka našich autobazarů" jelo normálně a umíralo a umíralo až umřelo,ale tam se rozlítlo mimo jiné turbo (také asi ve 150),rozlomený šponovák atd.. Jestli máš možnost přehodit ty směšovací klapky(nalevo nad rozvodama) tak zkus prohodit mohlo by to být v nich dost často zloběj-stojí prý ranec.
Já vždy jak slyším že to nechce přes 150. tak to beru jako když s tím tak jezdí.To co je v přízpěvku ,,nabídka našich autobazarů" jelo normálně a umíralo a umíralo až umřelo,ale tam se rozlítlo mimo jiné turbo (také asi ve 150),rozlomený šponovák atd.. Jestli máš možnost přehodit ty směšovací klapky(nalevo nad rozvodama) tak zkus prohodit mohlo by to být v nich dost často zloběj-stojí prý ranec.
|
|
| |
|
|