| | |
02.05.2011 20:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2388179
|
|
vlk
|
Město: etec okr LN, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 61 |
|
|
autodiag napsal(a): proc myslis ze existuji specializovane firmy ktere provadi test,cisteni a castecne opravy turba ? ...co si myslis ze na kolene doma na stole zmuzes ?? turbina kdyz prijde ,bit jen z cisteni,je ve vizualnim stavu noveho kusu,vevnitr i venku a samozdrejme i s protokolem....na stolici se provani nastaveni jak podtlakoveho/tlakoveho ovladani tak ruzne testy v ruznych teplotach a otackach to ze sis udelal pracovni sobotu je supr ,ale uplne k nicemu prosim vás kolik to čitění a kontrola stojí?byl by nějakej kontakt na tu firmu? předem díky
proc myslis ze existuji specializovane firmy ktere provadi test,cisteni a castecne opravy turba ? ...co si myslis ze na kolene doma na stole zmuzes ?? turbina kdyz prijde ,bit jen z cisteni,je ve vizualnim stavu noveho kusu,vevnitr i venku a samozdrejme i s protokolem....na stolici se provani nastaveni jak podtlakoveho/tlakoveho ovladani tak ruzne testy v ruznych teplotach a otackach to ze sis udelal pracovni sobotu je supr ,ale uplne k nicemu prosim vás kolik to čitění a kontrola stojí?byl by nějakej kontakt na tu firmu? předem díky
|
|
21.05.2011 22:43 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2391479
|
|
vlk
|
Město: etec okr LN, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 61 |
|
|
tak to byla váha vzduchu
tak to byla váha vzduchu
|
|
23.08.2011 12:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408905
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Zdravím,
potřebovali bychom asi nějaký tip od zkuenějích.
Byl u mě dnes kolega z fóra (MilanC) s tím, e mu auto pořádně nejede (Xsara Picasso 1.6HDI 80kW motor 9HY, r.v. 2004).
Projíděli jsme auto i s diagnostikou a opravdu tam asi není něco v pořádku.
Testováno na dálnici na na pětku na plný výkon (pedál na podlaze), rychlost kolem 110-140:
- pocitově opravdu auto akceleruje líněji ne moje C5 (taky 1.6HDI)
- prý se nedá dostat přes cca 165km/h (dle TP je max kolem 185)
- turbo dává tlak max 2200 mBar (to vypadá zcela OK)
- průtok vzduchu max 800 mg/ot (nedokáu posoudit - ale odpovídá naprogramované)
- max okam. spotřeba 11,5-12 l (to je podle mě málo, mě na C5 se dostává v takovémhle reimu i přes 15)
- váha vzduchu vyloučena (otestováno s jinou z dobře jedoucího auta, zcela beze změny)
- auto by mělo být bez FAPu
- filtr je tam prý sportovní s vyí propustností
- lanko plynu prý bylo napínané, mělo by být OK
- chybu do logu auto nehodilo ádnou
- cca 1-2x za rok při delí zátěi (táhlý kopec, plné auto) se rozsvítí kontrolka motoru (+ určitě nějaká chyba v logu, ale to se teď neprojevilo a staré odpovídající chyby nenalezeny - asi promazáno v servisu), po pár nastartováních zase zhasne.
- najeto dle tach. 94.000 (i kdy v logu nalezeno několik chybových hláek se stavem kilometrů do 130.000) - take reálně moná 150-160.000
- průměrná spotřeba paliva OK (spí nií díky niímu maximu při selápnutí plynu)
Po vyloučení turba, jeho regulace a váhy vzduchu mě napadaly u jen takové na místě patně ověřitelné věci:
- přicpaný katalyzátor
- přicpaný vzduchový filtr
- obecně nějaká brzda v sání nebo výfuku
- motor ve skutečnosti 66kW (ale to snad ne...)
- lanko plynu napnuli patně
Neřeili jste něco podobného? Napadá vás kde by mohl být zakopaný pes?
Zdravím,
potřebovali bychom asi nějaký tip od zkuenějích.
Byl u mě dnes kolega z fóra (MilanC) s tím, e mu auto pořádně nejede (Xsara Picasso 1.6HDI 80kW motor 9HY, r.v. 2004).
Projíděli jsme auto i s diagnostikou a opravdu tam asi není něco v pořádku.
Testováno na dálnici na na pětku na plný výkon (pedál na podlaze), rychlost kolem 110-140:
- pocitově opravdu auto akceleruje líněji ne moje C5 (taky 1.6HDI)
- prý se nedá dostat přes cca 165km/h (dle TP je max kolem 185)
- turbo dává tlak max 2200 mBar (to vypadá zcela OK)
- průtok vzduchu max 800 mg/ot (nedokáu posoudit - ale odpovídá naprogramované)
- max okam. spotřeba 11,5-12 l (to je podle mě málo, mě na C5 se dostává v takovémhle reimu i přes 15)
- váha vzduchu vyloučena (otestováno s jinou z dobře jedoucího auta, zcela beze změny)
- auto by mělo být bez FAPu
- filtr je tam prý sportovní s vyí propustností
- lanko plynu prý bylo napínané, mělo by být OK
- chybu do logu auto nehodilo ádnou
- cca 1-2x za rok při delí zátěi (táhlý kopec, plné auto) se rozsvítí kontrolka motoru (+ určitě nějaká chyba v logu, ale to se teď neprojevilo a staré odpovídající chyby nenalezeny - asi promazáno v servisu), po pár nastartováních zase zhasne.
- najeto dle tach. 94.000 (i kdy v logu nalezeno několik chybových hláek se stavem kilometrů do 130.000) - take reálně moná 150-160.000
- průměrná spotřeba paliva OK (spí nií díky niímu maximu při selápnutí plynu)
Po vyloučení turba, jeho regulace a váhy vzduchu mě napadaly u jen takové na místě patně ověřitelné věci:
- přicpaný katalyzátor
- přicpaný vzduchový filtr
- obecně nějaká brzda v sání nebo výfuku
- motor ve skutečnosti 66kW (ale to snad ne...)
- lanko plynu napnuli patně
Neřeili jste něco podobného? Napadá vás kde by mohl být zakopaný pes?
|
|
23.08.2011 14:24 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408934
|
|
jumep
|
|
|
striky?
nedymi to?
striky?
nedymi to?
|
|
23.08.2011 14:37 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408936
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): striky?
nedymi to?
ádný koncernový TDI kouř z toho nejde ani na plný plyn - mnoství nafty a vzduchu si odpovídá.
Prý to jednou za čas krátce zakouří (brzdí se déle motorem, pak se přidá, cukne to a za autem je obláček)
Vstřiky - věci zjistitelné diagnostikou OK (korekce do 0,5-0,7), na pohled zvenku také čisté, podrobně netestované, tlak paliva OK, nekolísá. Motor jde pravidelně, i v zátěi, jen nemá plný výkon.
ádný koncernový TDI kouř z toho nejde ani na plný plyn - mnoství nafty a vzduchu si odpovídá.
Prý to jednou za čas krátce zakouří (brzdí se déle motorem, pak se přidá, cukne to a za autem je obláček)
Vstřiky - věci zjistitelné diagnostikou OK (korekce do 0,5-0,7), na pohled zvenku také čisté, podrobně netestované, tlak paliva OK, nekolísá. Motor jde pravidelně, i v zátěi, jen nemá plný výkon.
|
|
23.08.2011 14:45 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408937
|
|
jumep
|
|
|
na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
|
|
23.08.2011 15:11 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408943
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
TheOne napsal(a): patně ověřitelné věci ? Lanko plynu jde vidět. jdene zkusí lápnout druhý se dívá( mono i sám jde to rukou. Vzduchový filtr v boxu, jen vyndat a podívat se. Co je na tom tece ověřitelné ? Brzda v sání ? par spon na sroubek. Sání má průměr hadic tak 8 cm... leda e by tam měl krysu! Strana výfuku je obtíná. jinak co píe není problém se podívat.
No dobře, já vím, spí na to ráno nebyl dostatek času a něco mě stejně napadlo a dodatečně. Moje auto to není, viděl jsem ho dnes poprvé a musel jsem také do práce. U takhle jsme se zdreli testováním váhy vzduchu (prohazováním a projíděním po dálnici) - vypadala ze začátku jako nejnadějnějí adept.
Říkal jsem si, e ty brzdy v sání a výfuku by se projevily na změřeném mnoství vzduchu - nevíte někdo, kolik je u tohohle motoru maximum? (asi se odpoledne zkusím podívat u sebe)
jumep napsal(a): na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
Na volnoběh do omezovače, v zátěi nevím, ale odhaduju, e také a do maxima (5000ot, cca 160km/h) - přesněji musí říct Milan.
To auto jezdí, jak kdy má jen cca 80% výkonu (60-65kW, 180-200Nm) a z toho plynoucí dynamiku - jinak ádný viditelný ani slyitelný problém. Po městě se to vcelku ani nepozná, ale mimo město a s naloeným autem to u vadí (kdy to pak na dálnici v kopci na 5ku zpomalí ze 150 na 120).
Na volnoběh do omezovače, v zátěi nevím, ale odhaduju, e také a do maxima (5000ot, cca 160km/h) - přesněji musí říct Milan.
To auto jezdí, jak kdy má jen cca 80% výkonu (60-65kW, 180-200Nm) a z toho plynoucí dynamiku - jinak ádný viditelný ani slyitelný problém. Po městě se to vcelku ani nepozná, ale mimo město a s naloeným autem to u vadí (kdy to pak na dálnici v kopci na 5ku zpomalí ze 150 na 120).
|
|
23.08.2011 15:23 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408945
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 373 |
|
|
mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
|
|
23.08.2011 15:31 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408947
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
TheOne napsal(a): mohl jsi měřit hodnoty zajízdy, poznal bys okamitě jestli tlak paliva, vstřiky, průtok nasávaného vzduchu, tlak turba, teploty atd..
To jsem dělal a výe u popisoval - ve se zdálo normální (tlak paliva, korekce, tlak turba, teploty, mnoství vzduchu) - jen prostě u některých hodnot (mnoství vzduchu) nevím, jaká je nejvyí moná při jízdě na plný výkon (naprogramovaná a skutečná hodnota si ale odpovídaly).
Okamitá spotřeba paliva byla, jak jsem psal, neobvykle nízká - z čeho vyplývá ten nií výkon - ale nenali jsme samotnou příčinu (málo vzduchu?).
To jsem dělal a výe u popisoval - ve se zdálo normální (tlak paliva, korekce, tlak turba, teploty, mnoství vzduchu) - jen prostě u některých hodnot (mnoství vzduchu) nevím, jaká je nejvyí moná při jízdě na plný výkon (naprogramovaná a skutečná hodnota si ale odpovídaly).
Okamitá spotřeba paliva byla, jak jsem psal, neobvykle nízká - z čeho vyplývá ten nií výkon - ale nenali jsme samotnou příčinu (málo vzduchu?).
|
|
23.08.2011 15:55 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408949
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
neměl by někdo schema zapojení podtlaku na C5 2.0 HDI RHZ ?
neměl by někdo schema zapojení podtlaku na C5 2.0 HDI RHZ ?
|
|
23.08.2011 16:21 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408951
|
|
MilanC
|
Město: Praha, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 80kw | Počet příspěvků: 4 |
|
|
jumep napsal(a): na 4rke to ide do akych otacok potiahnut?
auto na 4ku táhne max.do 125-130 km/h a po zařazení 5ky do 165-170-nenaloené a rovina víc ani prd...
auto na 4ku táhne max.do 125-130 km/h a po zařazení 5ky do 165-170-nenaloené a rovina víc ani prd...
|
|
23.08.2011 17:35 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408959
|
|
tomc
|
|
|
a kvalita paliva?
a kvalita paliva?
|
|
23.08.2011 18:57 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2408967
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): edit: a diagnostika v merani parametrov hovori co v % plny plyn?
Dobrý nápad, nějak mě ani nenapadlo, e tenhle údaj tam vlasně taky je ke čtení (ani jsem nad tím nepřemýlel po informaci, e napnutí lanka plynu bylo kontrolované v servise), asi to budeme muset jetě zkusit
Cestou domů jsem zkusil, co říká o mnoství vzduchu a tlaku turba pod plným plynem moje auto a hodnoty jsou cca totoné - take tam problém asi nebude.
1.6HDI na 1500 ot. jede cca 50km/h - take 130km/h = cca 4000ot.
Dobrý nápad, nějak mě ani nenapadlo, e tenhle údaj tam vlasně taky je ke čtení (ani jsem nad tím nepřemýlel po informaci, e napnutí lanka plynu bylo kontrolované v servise), asi to budeme muset jetě zkusit :-)
Cestou domů jsem zkusil, co říká o mnoství vzduchu a tlaku turba pod plným plynem moje auto a hodnoty jsou cca totoné - take tam problém asi nebude.
1.6HDI na 1500 ot. jede cca 50km/h - take 130km/h = cca 4000ot.
|
|
23.08.2011 20:29 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2409016
|
|
MilanC
|
Město: Praha, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 80kw | Počet příspěvků: 4 |
|
|
jruze napsal(a): Picasso má ovládání plynu nahoře nad motorem - tak si můe přidávat v pohodě sám u motoru a pokud ti někdo lápne na pedál tak uvidí jestli jde do konce(nebo si na něj dej cihlu) a uvidí . Jestli se mu nezdá e nejde přes 150Km/h (a jezdí s nim tak)tak ten motor bude uhoněnej-Jak to funí do sání?Jakou má vůli na ose turbo?Nedělal někdo rozvody nebo něco na motoru? Není v sání olej? 1.6 HDI mají i zajitění na vysokotlaku!!!Nevydává to nějaké pazvuky zezhora od ponováku-dost často odchází.Takle to moc nejde.
1)...to e má moje auto ovládání plynu nad motorem samo. vím,take opravdu nikoho,aby mi lapal na plyn nepotřebuji
2)...to,e s autem jezdím normálně do 140km/h po dálnici a normálně kolem 100km/h mimo dálnici a do 60km/h po městě v poměru 33/33/33% je asi taky v pořádku,ale kdy jsem měl momost jet asi se 3mi stejnými auty se stejným motorem,dokonce jeden 1,6hdi 66kw a vechna akcelerovala o poznání lépe asi v pořádku něco nebude
3)...rozvody na autě dělaný nejsou,jiné zásahy do motoru také ne,olej v sání není (snad jen lehce mastnota-myslím v normě v porovnání s ostatními),hřídeka v turbu vůli nemá.
4)...koukám,e jsi na Praze východ já od Nymburka tak by nebyl problém tě někdy s touhle záhadou navtívit a uvidí sám-já i ostatní si opravdu nevíme rady-u přemýlím o výměně nebo vykuchání katu
Picasso má ovládání plynu nahoře nad motorem - tak si můe přidávat v pohodě sám u motoru a pokud ti někdo lápne na pedál tak uvidí jestli jde do konce(nebo si na něj dej cihlu):-d a uvidí . Jestli se mu nezdá e nejde přes 150Km/h (a jezdí s nim tak)tak ten motor bude uhoněnej-Jak to funí do sání?Jakou má vůli na ose turbo?Nedělal někdo rozvody nebo něco na motoru? Není v sání olej? 1.6 HDI mají i zajitění na vysokotlaku!!!Nevydává to nějaké pazvuky zezhora od ponováku-dost často odchází.Takle to moc nejde.:nevim
1)...to e má moje auto ovládání plynu nad motorem samo. vím,take opravdu nikoho,aby mi lapal na plyn nepotřebuji:-p
2)...to,e s autem jezdím normálně do 140km/h po dálnici a normálně kolem 100km/h mimo dálnici a do 60km/h po městě v poměru 33/33/33% je asi taky v pořádku,ale kdy jsem měl momost jet asi se 3mi stejnými auty se stejným motorem,dokonce jeden 1,6hdi 66kw a vechna akcelerovala o poznání lépe asi v pořádku něco nebude:-o
3)...rozvody na autě dělaný nejsou,jiné zásahy do motoru také ne,olej v sání není (snad jen lehce mastnota-myslím v normě v porovnání s ostatními),hřídeka v turbu vůli nemá.
4)...koukám,e jsi na Praze východ já od Nymburka tak by nebyl problém tě někdy s touhle záhadou navtívit a uvidí sám-já i ostatní si opravdu nevíme rady-u přemýlím o výměně nebo vykuchání katu:nevim
|
|
23.08.2011 21:07 -
Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|
2409040
|
|
jruze
|
|
|
Já vdy jak slyím e to nechce přes 150. tak to beru jako kdy s tím tak jezdí.To co je v přízpěvku ,,nabídka naich autobazarů" jelo normálně a umíralo a umíralo a umřelo,ale tam se rozlítlo mimo jiné turbo (také asi ve 150),rozlomený ponovák atd.. Jestli má monost přehodit ty směovací klapky(nalevo nad rozvodama) tak zkus prohodit mohlo by to být v nich dost často zloběj-stojí prý ranec.
Já vdy jak slyím e to nechce přes 150. tak to beru jako kdy s tím tak jezdí.To co je v přízpěvku ,,nabídka naich autobazarů" jelo normálně a umíralo a umíralo a umřelo,ale tam se rozlítlo mimo jiné turbo (také asi ve 150),rozlomený ponovák atd.. Jestli má monost přehodit ty směovací klapky(nalevo nad rozvodama) tak zkus prohodit mohlo by to být v nich dost často zloběj-stojí prý ranec.
|
|
| |
|
|