| | |
15.09.2012 06:26 -
Re: Huceni z motoru
|
2505498
|
|
jruze
|
|
|
Stanly napsal(a): Ahoj vem. Mám pravděpodobně stejný problém s nadměrným hlukem a vibracemi. V jednom servisu mi zdělili, e je to prasklá hadice na sání před airboxem. Hadice sice byla na mraky, ale zde problém není. Konsultoval jsem to telefonicky s panem Tobolíkem autodily Hulin a ten mi zdělil, e je vadný ,,akcelerační blok motoru". Ten by se měl nacházet nalevo motoru někde pod airboxem a je pravda, e z té strany se ozývá ten hukot. Ten blok se dá u něj zakoupit za nějakých 1600,-Kč. Výměna je prý jednoduchá. Řeil údajně na svém voze stejný problém, v autě se pro randál nedalo téměř jezdit. Po výměně tohoto bloku klid. Nedoporučuje repliku, tu původně namontoval, ale zlepení minimální. Zatím nemám vlastní zkuenost s řeením tohoto problému. Napíu a to bude aktuální. Teď potřebuji upřednostnit výměny oleje v moturu a AP.
Mohl by mi někdo ukázat ,,akcelerační blok motoru" a závadu,která na něm můe být?
Mohl by mi někdo ukázat ,,akcelerační blok motoru" a závadu,která na něm můe být?
Přílohy: 00012517.jpg ( 125640b ) - 00012536.jpg ( 62140b ) - |
|
20.10.2012 20:17 -
Re: Huceni z motoru
|
2514120
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Opět jsem se tím zabýval. Prvotni informace ode mne nebyla zcela přesná. Ten akceleracní blok motoru se sice nachází vlevo, ale při pohledu ze předu vozu do motorové části. Najdete jej nad rozvodama. Je to duralový díl ve kterém jsou dvě oka ve kterých jsou silenbloky a přes ty je motor spojen s karoserií a právě tento díl, alespoň dle informace od pana Tobolíka, způsobuje při ztvrdnutí gumy nepříjemný hluk a přenáí vybrace. Dle jeho osobní zkuenosti, kdy pouil repliku, tato měla patnou směs prye a byla prakticky nefunční, a teprve po výměně za origo se dostavil očekávaný efek. Origo díl stojí cca 1600,-Kč. Pokud zítra vzpomenu, nafotím a vloím foto. Sám jsem zatím výměnu nerealizoval.
Opět jsem se tím zabýval. Prvotni informace ode mne nebyla zcela přesná. Ten akceleracní blok motoru se sice nachází vlevo, ale při pohledu ze předu vozu do motorové části. Najdete jej nad rozvodama. Je to duralový díl ve kterém jsou dvě oka ve kterých jsou silenbloky a přes ty je motor spojen s karoserií a právě tento díl, alespoň dle informace od pana Tobolíka, způsobuje při ztvrdnutí gumy nepříjemný hluk a přenáí vybrace. Dle jeho osobní zkuenosti, kdy pouil repliku, tato měla patnou směs prye a byla prakticky nefunční, a teprve po výměně za origo se dostavil očekávaný efek. Origo díl stojí cca 1600,-Kč. Pokud zítra vzpomenu, nafotím a vloím foto. Sám jsem zatím výměnu nerealizoval.
|
|
20.10.2012 20:22 -
Re: Huceni z motoru
|
2514123
|
|
jumep
|
|
|
aha, takze silentblok je akceleracny blok ... a ten co popisujes je najskor
cislo 14
nacate ale byva 5 a 27 (obrazok jruze 00012517.jpg)
aha, takze silentblok je akceleracny blok ... a ten co popisujes je najskor
cislo 14
nacate ale byva 5 a 27 (obrazok jruze 00012517.jpg)
|
|
20.10.2012 20:28 -
Re: Huceni z motoru
|
2514133
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Také to tak chápu.
Také to tak chápu.
|
|
20.10.2012 20:31 -
Re: Huceni z motoru
|
2514134
|
|
jumep
|
|
|
podla mna ale zle popisujes zavadu
hluk, vibracie, trasenie su 3 rozne veci
vibruje to akym sposobom, na volnobeh ako mobil na stole?
podla mna ale zle popisujes zavadu
hluk, vibracie, trasenie su 3 rozne veci
vibruje to akym sposobom, na volnobeh ako mobil na stole?
|
|
20.10.2012 22:48 -
Re: Huceni z motoru
|
2514186
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Nene, nejde o nějaké výrazné vybrace ve smyslu chvění, snad jen při stání a při niích rychlostech, ve vyí rychlosti je ji hlučnost v normě ale celkově o hutot motoru, který se přenáí do vozidla. Vyvolává to dojem, e je někde díra ve výfuku a člověk uvauje o vatě do uí.
Nene, nejde o nějaké výrazné vybrace ve smyslu chvění, snad jen při stání a při niích rychlostech, ve vyí rychlosti je ji hlučnost v normě ale celkově o hutot motoru, který se přenáí do vozidla. Vyvolává to dojem, e je někde díra ve výfuku a člověk uvauje o vatě do uí.
|
|
20.10.2012 23:12 -
Re: Huceni z motoru
|
2514200
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Stanly napsal(a): Nene, nejde o nějaké výrazné vybrace ve smyslu chvění, snad jen při stání a při niích rychlostech, ve vyí rychlosti je ji hlučnost v normě ale celkově o hutot motoru, který se přenáí do vozidla. Vyvolává to dojem, e je někde díra ve výfuku a člověk uvauje o vatě do uí.
dnes jsem řeil něco podobného, prostě z motorového prostoru při stání takové vibrace, spíe drnčení - po otevření kapoty a áhnutí na dekl motoru ustalo, vyřeeno podloením krytu v jednom místě kouskem molitanu a klid.
dnes jsem řeil něco podobného, prostě z motorového prostoru při stání takové vibrace, spíe drnčení - po otevření kapoty a áhnutí na dekl motoru ustalo, vyřeeno podloením krytu v jednom místě kouskem molitanu a klid. ;-)
|
|
22.10.2012 18:45 -
Re: Huceni z motoru
|
2514649
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Pridám moju skúsenos. Pri 1500 otáčkach drnčanie motora, hluk a to celkom vysoký. Pri vypnutí motora alebo natartovaní poču buchnutie/klepnutie. Dôvod tohoto je odtrhnutý silentblok, na jruzeho obrázku č.5. Po provizórnej oprave (aby som si bol istý či je to ono lebo som podozieral podža toho zvuku skôr dáke plasty) je auto tiché, menej cíti vybracie. Take idem objedna nový silentblok.
Pridám moju skúsenos. Pri 1500 otáčkach drnčanie motora, hluk a to celkom vysoký. Pri vypnutí motora alebo natartovaní poču buchnutie/klepnutie. Dôvod tohoto je odtrhnutý silentblok, na jruzeho obrázku č.5. Po provizórnej oprave (aby som si bol istý či je to ono lebo som podozieral podža toho zvuku skôr dáke plasty) je auto tiché, menej cíti vybracie. Take idem objedna nový silentblok.
|
|
22.10.2012 19:25 -
Re: Huceni z motoru
|
2514659
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Super příspěvěk. No a to je alespoň podle informací, které jsem získal od pana Tobolíka-Hulín, onen akcelerační blok motoru. Příli tvrdá guma, a u stářím, nebo patná replika způsobuje dle jeho slov a zkueností a nyní i dle nových poznatků hluk v kabině. Sám jsem to jetě neřeil, musel jsem upřednostnit jiné nedostatky na své C5, ale okukoval jsem tento díl a vypadá, e je nový, ale mám právě obavu, e je tam replika, která pruností nevyhovuje. Uvidím. A vyzkouím nějakou změnu , podělím se o výsledek.
Super příspěvěk. No a to je alespoň podle informací, které jsem získal od pana Tobolíka-Hulín, onen akcelerační blok motoru. Příli tvrdá guma, a u stářím, nebo patná replika způsobuje dle jeho slov a zkueností a nyní i dle nových poznatků hluk v kabině. Sám jsem to jetě neřeil, musel jsem upřednostnit jiné nedostatky na své C5, ale okukoval jsem tento díl a vypadá, e je nový, ale mám právě obavu, e je tam replika, která pruností nevyhovuje. Uvidím. A vyzkouím nějakou změnu , podělím se o výsledek.
|
|
30.10.2012 23:00 -
Re: Huceni z motoru
|
2516524
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Tak, e nová informace. Silenblok, alias akcelerační blok motoru jsem vyjmul, prohlédl a ádnou závadu neobjevil. Vypadal jako nový, ádná spuchřelina gumy, drobné trhlinky, či utrení. Podle informací od p.Tobolíka nelze ani určit, zda tam nemám ji nějakou nepodařenou repliku. Ve jsem opět smontoval a po natočení jeden roub vyndal. Nemohu, ale posoudit, zda byla hlučnost nií. Motor el jen na volnoběh s nepatrným přilápnutím plynu a tím jak jsem vystoupil z vozu kvuli vyndání roubu jsem ji nebyl schopen rozdíl posoudit. Teď to nechám být, potřebuji se věnovat jiným záleitostem, sice jsem vdy kdy auto natočím z hluku rozladěn, ale musím to vydret a příleitostně zakoupím origo díl a uvidím. Pokud někdo přijdete s novým poznatkem uvítám jakoukoliv informaci, která by mi pohohla vyřeit tento problém. Jinak vekeré hadice, turbo apod, jsem zkontroloval. Fakt ji nevím co s tím. Mimochodem, pokud byste někdo měl na půjčení nebo za rozumné peníze naprodej zaručeně dobrý silenblok nabídněte. V případě zapůjčení čestně vrátím, jen mi jde o to mít jistotu ne bych investoval 1600,-Kč do nového. Díky za pomoc.
Tak, e nová informace. Silenblok, alias akcelerační blok motoru jsem vyjmul, prohlédl a ádnou závadu neobjevil. Vypadal jako nový, ádná spuchřelina gumy, drobné trhlinky, či utrení. Podle informací od p.Tobolíka nelze ani určit, zda tam nemám ji nějakou nepodařenou repliku. Ve jsem opět smontoval a po natočení jeden roub vyndal. Nemohu, ale posoudit, zda byla hlučnost nií. Motor el jen na volnoběh s nepatrným přilápnutím plynu a tím jak jsem vystoupil z vozu kvuli vyndání roubu jsem ji nebyl schopen rozdíl posoudit. Teď to nechám být, potřebuji se věnovat jiným záleitostem, sice jsem vdy kdy auto natočím z hluku rozladěn, ale musím to vydret a příleitostně zakoupím origo díl a uvidím. Pokud někdo přijdete s novým poznatkem uvítám jakoukoliv informaci, která by mi pohohla vyřeit tento problém. Jinak vekeré hadice, turbo apod, jsem zkontroloval. Fakt ji nevím co s tím. Mimochodem, pokud byste někdo měl na půjčení nebo za rozumné peníze naprodej zaručeně dobrý silenblok nabídněte. V případě zapůjčení čestně vrátím, jen mi jde o to mít jistotu ne bych investoval 1600,-Kč do nového. Díky za pomoc.
|
|
30.10.2012 23:04 -
Re: Huceni z motoru
|
2516527
|
|
jumep
|
|
|
osobne si myslim ze riesis nieco v com problem nebude
taka otazka - vstrekovace su v akom stave?
moze to robit aj prevodovka ....
inu, ale aj tak si myslim ze popisovanim to tu nevyriesis
osobne si myslim ze riesis nieco v com problem nebude
taka otazka - vstrekovace su v akom stave?
moze to robit aj prevodovka ....
inu, ale aj tak si myslim ze popisovanim to tu nevyriesis
|
|
30.10.2012 23:14 -
Re: Huceni z motoru
|
2516530
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Stanly asi budu drzej kdy se zeptám slovy mého mechanika na dotaz: "něco mi hučí v motoru" Nehučí ti spíe v klacku???? Ber to prosím s nadhledem.
Teď váně: Kadej motor, starej, novej, supr moderní atd. má svoje KRTITICKÉ otáčky. A ty se projevují hukotem nebo vibracema. Prostě se s tím smiř a a něco upadne tak to prostě ře. Takhle hledá jehlu v kupce sena. Kdybych měl hledat tak jako ty u toho mého auta tak bych asi zeílel. Něco mi tam hučí, klepe, drnčí a vibruje, ale jede to. Podle mechanika to prostě nemám řeit. Tak to neřeím.
Stanly asi budu drzej kdy se zeptám slovy mého mechanika na dotaz: "něco mi hučí v motoru" Nehučí ti spíe v klacku???? Ber to prosím s nadhledem.
Teď váně: Kadej motor, starej, novej, supr moderní atd. má svoje KRTITICKÉ otáčky. A ty se projevují hukotem nebo vibracema. Prostě se s tím smiř a a něco upadne tak to prostě ře. Takhle hledá jehlu v kupce sena. Kdybych měl hledat tak jako ty u toho mého auta tak bych asi zeílel. Něco mi tam hučí, klepe, drnčí a vibruje, ale jede to. Podle mechanika to prostě nemám řeit. Tak to neřeím. ;-)
|
|
31.10.2012 00:05 -
Re: Huceni z motoru
|
2516538
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Díky za příspěvky. S hučením v klacku si poradim, to by byl detail, ale ten hluk v kabině naí C5 mně se---e. Chápu, e to mue dělat i ledacos jiného. Moná to nedokáu dobře popsat a vím, e se kadý motor můe chovat s ohledem na péči, pouití náplní atd. jinak. Je to nepříjemné. Jak jsem ji psal, nejblí jak popsat ten hukot - jako upadlý výfuk. Jinak jetě na letních pneu. Nový olej v automatu a motoru. Vstřiky jsem nekontroloval, ale diagnostika mlčí. Měl jsem před tím C5 I se stejným motorem, ale v manuálu a Hatback a to bylo jiný kafe. Naprosto tichá. Chtel jsem ale AP a Break tak jsem to vyměnil, spokojenost a na ten hluk. Jinak výfuk také OK. Koupil jsem i nový tlumič, vyměnil, ale ádná změna, vrátil jsem tedy původní, byl naprosto v pořádku. No a čekat na něco a to upadne, nebo se to pos...e, není můj styl, mohu-li potíím predejít.
Díky za příspěvky. S hučením v klacku si poradim, to by byl detail, ale ten hluk v kabině naí C5 mně se---e. Chápu, e to mue dělat i ledacos jiného. Moná to nedokáu dobře popsat a vím, e se kadý motor můe chovat s ohledem na péči, pouití náplní atd. jinak. Je to nepříjemné. Jak jsem ji psal, nejblí jak popsat ten hukot - jako upadlý výfuk. Jinak jetě na letních pneu. Nový olej v automatu a motoru. Vstřiky jsem nekontroloval, ale diagnostika mlčí. Měl jsem před tím C5 I se stejným motorem, ale v manuálu a Hatback a to bylo jiný kafe. Naprosto tichá. Chtel jsem ale AP a Break tak jsem to vyměnil, spokojenost a na ten hluk. Jinak výfuk také OK. Koupil jsem i nový tlumič, vyměnil, ale ádná změna, vrátil jsem tedy původní, byl naprosto v pořádku. No a čekat na něco a to upadne, nebo se to pos...e, není můj styl, mohu-li potíím predejít.
|
|
31.10.2012 13:37 -
Re: Huceni z motoru
|
2516675
|
|
.45acp
|
|
|
Tak mě taky ze předu něco drnčívalo, hlavně při volnoběhu. Při vyích otáčkách to slyet nebylo, moná to jen zaniklo. Zkouel jsem rukou hýbat v motorovém prostoru se vím, na co jsem dosáhl. Jediná znatelná vůle byla, kdy jsem vzal za horní hadici u mezichladíče vzduchu, ten se hýbal v horním silentbloku. V Citroenu jsem objednal nový asi do 50 kč. Po výměně ta vůle byla stále, a jsem usoudil, e má být ta guma obráceně - vzhůru nohama, kde zapadá do vybrání. Vůle zmizela, drnčení taky. Jen mi není jasný, jak a kdy mohlo dojít k otočení.
Tak mě taky ze předu něco drnčívalo, hlavně při volnoběhu. Při vyích otáčkách to slyet nebylo, moná to jen zaniklo. Zkouel jsem rukou hýbat v motorovém prostoru se vím, na co jsem dosáhl. Jediná znatelná vůle byla, kdy jsem vzal za horní hadici u mezichladíče vzduchu, ten se hýbal v horním silentbloku. V Citroenu jsem objednal nový asi do 50 kč. Po výměně ta vůle byla stále, a jsem usoudil, e má být ta guma obráceně - vzhůru nohama, kde zapadá do vybrání. Vůle zmizela, drnčení taky. Jen mi není jasný, jak a kdy mohlo dojít k otočení.
|
|
31.10.2012 17:41 -
Re: Huceni z motoru
|
2516732
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
K pootočení mohlo dojít i při výrobě, nebo nějakém servisování. Samo se to otočit nemohlo. Dávají to také dohromady jen lidé a někdy jen záskok za nějákeho stáleho pracovníka. Před mnoha lety jsem dělal v AZ Vrchlabí ve vývoji a občas jsme chodili na výpomoc na linku. Tak jak se tam někdy ta výroba bastlila, to byste nevěřili. Kdy to nelo zaroubovat, pomohlo kladivo, kdy nějaké drobnosti chyběli, nebo se nestíhalo tak se tam nedali apod. Jen některé vozy, které byly na export provázela specální péče a byli označeny. No budu jetě hledat a experimentovat a přijdu-li na něco, určitě se o zkuenost, nebo radu podělím.
K pootočení mohlo dojít i při výrobě, nebo nějakém servisování. Samo se to otočit nemohlo. Dávají to také dohromady jen lidé a někdy jen záskok za nějákeho stáleho pracovníka. Před mnoha lety jsem dělal v AZ Vrchlabí ve vývoji a občas jsme chodili na výpomoc na linku. Tak jak se tam někdy ta výroba bastlila, to byste nevěřili. Kdy to nelo zaroubovat, pomohlo kladivo, kdy nějaké drobnosti chyběli, nebo se nestíhalo tak se tam nedali apod. Jen některé vozy, které byly na export provázela specální péče a byli označeny. No budu jetě hledat a experimentovat a přijdu-li na něco, určitě se o zkuenost, nebo radu podělím.
|
|
31.10.2012 18:06 -
Re: Huceni z motoru
|
2516734
|
|
.45acp
|
|
|
Třeba je to taky nějaká podobná blbina. Zkus se vím hnout, i zdánlivě malá vůle můe dělat při určitých otáčkách různý zvuky.
Třeba je to taky nějaká podobná blbina. Zkus se vím hnout, i zdánlivě malá vůle můe dělat při určitých otáčkách různý zvuky.
|
|
31.10.2012 19:31 -
Re: Huceni z motoru
|
2516754
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Proel jsem toho u dost, ale navzdávám to. Ten Intercoller tedy trochu vůle má, ale to měl i na předelé C5, ale upevním jej. Měl jsem auto na nájezdu a sundaný spodní kryt a zkouel a kontrolaval kde co. Zdálo se mi, někde kolem turba, e to dost hlasitě duní, ale zase, zvuk se múe přenáet odkud koliv. Turbo by to ale snad být nemělo. Navíc je podle informací od předelého majitele nové. U předelé C5 jsem to nemusel řeit, tak e nevím, co je normální zvuk a co je hlučnějí.
Proel jsem toho u dost, ale navzdávám to. Ten Intercoller tedy trochu vůle má, ale to měl i na předelé C5, ale upevním jej. Měl jsem auto na nájezdu a sundaný spodní kryt a zkouel a kontrolaval kde co. Zdálo se mi, někde kolem turba, e to dost hlasitě duní, ale zase, zvuk se múe přenáet odkud koliv. Turbo by to ale snad být nemělo. Navíc je podle informací od předelého majitele nové. U předelé C5 jsem to nemusel řeit, tak e nevím, co je normální zvuk a co je hlučnějí.
|
|
31.10.2012 19:33 -
Re: Huceni z motoru
|
2516755
|
|
jumep
|
|
|
fap je v akom stave?
a tiez silenty vyfuku
fap je v akom stave?
a tiez silenty vyfuku
|
|
31.10.2012 19:59 -
Re: Huceni z motoru
|
2516760
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Vyfuk jsem sice kontroloval, ale jen spoje apod. při výměně tlumiče, ale silenblokům jsem zvýenou pozornost nevěnoval. Pokud jde o FAP. Vypadá naprosto nově. Krásný, lutě leský kovový povrch, ádná barva,jen příruba je drobet orezlá. Na předcházejíci C5 byl orezlý celý a jak jsem koukal na fotky zde na diskuzi, tak po 10-ti letech provozu je pokození povrchu normální. Jinak jsem o opětovné důkladné kontrole výfuku uvaoval.
Děkuji vem za rady. O víkendu ve jete projdu.
Vyfuk jsem sice kontroloval, ale jen spoje apod. při výměně tlumiče, ale silenblokům jsem zvýenou pozornost nevěnoval. Pokud jde o FAP. Vypadá naprosto nově. Krásný, lutě leský kovový povrch, ádná barva,jen příruba je drobet orezlá. Na předcházejíci C5 byl orezlý celý a jak jsem koukal na fotky zde na diskuzi, tak po 10-ti letech provozu je pokození povrchu normální. Jinak jsem o opětovné důkladné kontrole výfuku uvaoval.
Děkuji vem za rady. O víkendu ve jete projdu.
|
|
| |
|
|