| | |
08.04.2015 23:26 -
Re: LPG a C5
|
2807244
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Já jezdím na normální NGK bez úpravy a nemám problém
Já jezdím na normální NGK bez úpravy a nemám problém:-)
|
|
09.04.2015 21:23 -
Re: LPG a C5
|
2807512
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
tak ja jazdim na champion a bez problemov bez úpravy odtrhu. Ja som na LPG najazdil 60 000 km predchádzajuci majitel min 100 000km a iadne LPG sviece som nikdy nepotreboval.
Bohatost zmesi nezavisi od sviečok
Ferro, moc neverim e pomohli práve LPG sviečky. Skôr plynar spravil nastavenie a zaroven si vymenil sviečky ktorym si pripisal vetky zásluhy alebo...???
Ale ako placebo dobrééé
tak ja jazdim na champion a bez problemov bez úpravy odtrhu. Ja som na LPG najazdil 60 000 km predchádzajuci majitel min 100 000km a iadne LPG sviece som nikdy nepotreboval.
Bohatost zmesi nezavisi od sviečok ;-)
Ferro, moc neverim e pomohli práve LPG sviečky. Skôr plynar spravil nastavenie a zaroven si vymenil sviečky ktorym si pripisal vetky zásluhy alebo...???
Ale ako placebo dobrééé :-p
|
|
13.04.2015 16:18 -
Re: LPG a C5
|
2809560
|
|
NMC
|
|
|
Má někdo zkuenosti s průběhem pravidelné technické kontroly po výměně LPG nádre? Stačí ke kontrole techničák a zpráva o tlakové kontrole nové nádre?
Má někdo zkuenosti s průběhem pravidelné technické kontroly po výměně LPG nádre? Stačí ke kontrole techničák a zpráva o tlakové kontrole nové nádre?
|
|
14.04.2015 06:32 -
Re: LPG a C5
|
2809835
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Ahoj. Já jsem měnil nádr minulý rok a protoe jsem jí měl zapsanou ve velkým techničáku, tak jsem musel jít na magistrát a nechat si to tam změnit.
Jinak nevím jak jinde u nás na STK je nádr zajímá. Pokadé kdy tam přijedu nejdřív zkontrolují jestli někde neutíká plyn (pak mě teprve pustí dovnitř i kdy jsem měl udělanou kontrolu těsnosti a emise cca 2 hod před technickou) pak kontrolovaly číslo a platnost nádre.
Ahoj. Já jsem měnil nádr minulý rok a protoe jsem jí měl zapsanou ve velkým techničáku, tak jsem musel jít na magistrát a nechat si to tam změnit.
Jinak nevím jak jinde u nás na STK je nádr zajímá. Pokadé kdy tam přijedu nejdřív zkontrolují jestli někde neutíká plyn (pak mě teprve pustí dovnitř i kdy jsem měl udělanou kontrolu těsnosti a emise cca 2 hod před technickou) pak kontrolovaly číslo a platnost nádre.
|
|
14.04.2015 07:53 -
Re: LPG a C5
|
2809852
|
|
NMC
|
|
|
Ty má typ nádre ve velkém techničáku? Já tam mám jen v dalích záznamech "alternativní pohon LPG".
Ty má typ nádre ve velkém techničáku? Já tam mám jen v dalích záznamech "alternativní pohon LPG".
|
|
14.04.2015 08:20 -
Re: LPG a C5
|
2809854
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Typ tam nemam, ale mam tam platnost nádre
Můj plynař říkal e se to normálně nedělá, ale existují vyjímky, no a jedno jsem já
Take kdy tam tento údaj jednou někdo nechá zapsat, tak pak se musí při výměně to nechat aktualizovat
Ale snad u plynovou nádr měnit nebudu
Typ tam nemam, ale mam tam platnost nádre
Můj plynař říkal e se to normálně nedělá, ale existují vyjímky, no a jedno jsem já :-(
Take kdy tam tento údaj jednou někdo nechá zapsat, tak pak se musí při výměně to nechat aktualizovat
Ale snad u plynovou nádr měnit nebudu
|
|
09.06.2015 16:22 -
Re: LPG a C5
|
2829486
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Zdravím lidičky,
jsem nováček, tak bych se s vámi chtěl přivítat a zároveň poloit dotaz ohledně LPG.
Tak nejprve: minulý týden jsme se s mou přítelkyní stali majiteli C5 2.0i 16V s pohonem na LPG, rok výroby 2002. Krásné a pohodlné autíčko, jen co je pravda. Ale protoe je to pro nás novinka auto, studoval jsem tu hned kde jaké závady se můou objevovat a podobně, moc fajně se to tu čte, take u teď bych mohl z fleku poděkovat, a se mi něco rozhasí, budu vědět jak na to (momentálně mám nalezen jen jeden problém, on to moná ani problém nebude, prostě nevím jak se otvírá okno pátých dveří, take nevím, jak zjistit funkčnost).
Tak a teď bych měl dotaz. Předpokládám, e bych tu někde na těch 34 stranách asi odpověď nael, ale nemám sílu číst tolik stránek, proto se předem omlouvám.
Je to nae první auto s LPG, take zkuenost ádná. Vím kde je víčko, e do toho ládovat plyn, u ajtrpáky mám nějakou krabičku s proukem zelených diod, po stranách nějaké dvě červené (no dy říkám, pako jsem, ale naučím se). Take jsem natankoval plnou plyn (z diskuze u vím, e není plyn jako plyn, tak přítě zkusím tankovat jinde), měl jsem cca půl nádre benzínu. Při cestě po dálnici rychlostí cca 130 km/h jsem si po nějaké době viml, e mi benzín znatelně ubyl! A to je pro mně záhadou a dumám nad tím, jak je to moné? Jediné, co mně napadá, e by plyn při takové rychlosti nestíhal a tak to jede na benzín??? Fakt nevím. Nemohl by jste mně někdo zasvětit, případně odkázat, kde co je napsané?
Díky moc!
Zdravím lidičky,
jsem nováček, tak bych se s vámi chtěl přivítat a zároveň poloit dotaz ohledně LPG.
Tak nejprve: minulý týden jsme se s mou přítelkyní stali majiteli C5 2.0i 16V s pohonem na LPG, rok výroby 2002. Krásné a pohodlné autíčko, jen co je pravda. Ale protoe je to pro nás novinka auto, studoval jsem tu hned kde jaké závady se můou objevovat a podobně, moc fajně se to tu čte, take u teď bych mohl z fleku poděkovat, a se mi něco rozhasí, budu vědět jak na to (momentálně mám nalezen jen jeden problém, on to moná ani problém nebude, prostě nevím jak se otvírá okno pátých dveří, take nevím, jak zjistit funkčnost).
Tak a teď bych měl dotaz. Předpokládám, e bych tu někde na těch 34 stranách asi odpověď nael, ale nemám sílu číst tolik stránek, proto se předem omlouvám.
Je to nae první auto s LPG, take zkuenost ádná. Vím kde je víčko, e do toho ládovat plyn, u ajtrpáky mám nějakou krabičku s proukem zelených diod, po stranách nějaké dvě červené (no dy říkám, pako jsem, ale naučím se). Take jsem natankoval plnou plyn (z diskuze u vím, e není plyn jako plyn, tak přítě zkusím tankovat jinde), měl jsem cca půl nádre benzínu. Při cestě po dálnici rychlostí cca 130 km/h jsem si po nějaké době viml, e mi benzín znatelně ubyl! A to je pro mně záhadou a dumám nad tím, jak je to moné? Jediné, co mně napadá, e by plyn při takové rychlosti nestíhal a tak to jede na benzín??? Fakt nevím. Nemohl by jste mně někdo zasvětit, případně odkázat, kde co je napsané?
Díky moc! :palec
|
|
09.06.2015 16:39 -
Re: LPG a C5
|
2829495
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ubývání benzínu za jízdy není záleitost měření plovákem v nádri, ale SW výpočtů.
Orig. SW starající se o polohu ručičky paliva prostě neví, e jede na plyn a odečítá benzín.
Kluci tu o tom u několikrát psali.
A tlačítko na okno 5 dveří je na plastu pod stěračem. Často nefunguje.
Ubývání benzínu za jízdy není záleitost měření plovákem v nádri, ale SW výpočtů.
Orig. SW starající se o polohu ručičky paliva prostě neví, e jede na plyn a odečítá benzín.
Kluci tu o tom u několikrát psali.
A tlačítko na okno 5 dveří je na plastu pod stěračem. Často nefunguje.
|
|
09.06.2015 16:46 -
Re: LPG a C5
|
2829496
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Take jestli to dobře chápu, kdy mi to začlo svítit, e dochází benzín a já dotankoval za 300, tak se můe stát, e bych takto dotankoval třeba jetě dvakrát a měl bych ve skutečnosti plnou nádr? Jen pro jistotu se ptám takto polopaticky.
A přihodím jetě jeden dotaz. Nevím jaký typ LPG v tom autě je, ale ten ukazatel je takový čtvereček, pruh se zelenýma diodama zeikma, a pak vlevo dole a v pravo dole je červená diodka, uprostřed dole asi taky něco je ale nesvítí to. Kdy mi doel plyn, pípalo to a rozblikala se pravá červená. Kdy startuju, tak jsem pochopil, e startuju na benzín, opět jen bliká pravá červená, a asi a naskočí plyn, tak se rozsvítí ty zelené kontrolky. To je asi v pořádku. K čemu je tedy ta levá červená a pokud je něco i uprostřed, tak co a proč to nesvítí?
Já vím, e pro vás zkuené jsou to hloupé otázky, ale kadý nějak začíná, tak se omlouvám
Take jestli to dobře chápu, kdy mi to začlo svítit, e dochází benzín a já dotankoval za 300, tak se můe stát, e bych takto dotankoval třeba jetě dvakrát a měl bych ve skutečnosti plnou nádr? Jen pro jistotu se ptám takto polopaticky.
A přihodím jetě jeden dotaz. Nevím jaký typ LPG v tom autě je, ale ten ukazatel je takový čtvereček, pruh se zelenýma diodama zeikma, a pak vlevo dole a v pravo dole je červená diodka, uprostřed dole asi taky něco je ale nesvítí to. Kdy mi doel plyn, pípalo to a rozblikala se pravá červená. Kdy startuju, tak jsem pochopil, e startuju na benzín, opět jen bliká pravá červená, a asi a naskočí plyn, tak se rozsvítí ty zelené kontrolky. To je asi v pořádku. K čemu je tedy ta levá červená a pokud je něco i uprostřed, tak co a proč to nesvítí?
Já vím, e pro vás zkuené jsou to hloupé otázky, ale kadý nějak začíná, tak se omlouvám ;-)
|
|
09.06.2015 19:12 -
Re: LPG a C5
|
2829547
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Z toho co píe se zdá, e neví jetě o jedné věci: čtvereček s diodama se chová také jako tlačítko (kdy na střed zatlačí, ucítí přepnutí mikrospínače). Lze jím přepínat mezi chodem na benzin a chodem na LPG. Můe se hodit kdy potřebuje zjistit, jestli nějaký problém souvisí jen s LPG, nebo je problém i při chodu na benzin. Také pokud dojde plyn, systém se sice automaticky přepne na benzin, ale pípá do zblbnutí a pípání odstaví právě tím přepnutím. Přepnutí si ale systém pamatuje (aspoň u mých aut) a proto po natankování je potřeba přepnout na LPG, jinak pojede stále na benzin. Neznám vechny typy, ale větinou při přepnutí na benzin zelené LED zhasnou.
Pokud je přepnuto na LPG, startuje to benzin a skutečný chod na LPG nastane a po dosaení nějaké teploty chladicí kapaliny (do té doby tam nějaká dioda (snad oranová) bliká, ale zelené svítí podle toho kolik LPG v nádri je).
Skutečný stav benzinu zjistí spolehlivě po natankování benzinu (necelých 10l by mělo stačit - pokud se ti tam vejdou) - počítač se přitom zresetuje tj. sejme si polohu plováku v nádri. Poté ale začne ručičkou palivoměru hýbat výpočtem podle okamité spotřeby (tu ale posuzuje podle domnělého otevření vstřikovacích ventilů benzinu - o jízdě na LPG netuí). Občas se počítač zresetuje i bez tankování, přesnou strategii jsem nezjistil, ale zpravidla to udělá, pokud se ručička dostane hodně do červeného a svítí "hladové oko". Časem zjistí, jakou má asi spotřebu benzinu, záleí to samozřejmě na počtu startů, na teplotě atd. Kdy bude orientačně počítat s 0,5 l/100, přestane tě znervózňovat padající ručička. Přeju spokojenou a levnou jízdu s LPG.
Z toho co píe se zdá, e neví jetě o jedné věci: čtvereček s diodama se chová také jako tlačítko (kdy na střed zatlačí, ucítí přepnutí mikrospínače). Lze jím přepínat mezi chodem na benzin a chodem na LPG. Můe se hodit kdy potřebuje zjistit, jestli nějaký problém souvisí jen s LPG, nebo je problém i při chodu na benzin. Také pokud dojde plyn, systém se sice automaticky přepne na benzin, ale pípá do zblbnutí a pípání odstaví právě tím přepnutím. Přepnutí si ale systém pamatuje (aspoň u mých aut) a proto po natankování je potřeba přepnout na LPG, jinak pojede stále na benzin. Neznám vechny typy, ale větinou při přepnutí na benzin zelené LED zhasnou.
Pokud je přepnuto na LPG, startuje to benzin a skutečný chod na LPG nastane a po dosaení nějaké teploty chladicí kapaliny (do té doby tam nějaká dioda (snad oranová) bliká, ale zelené svítí podle toho kolik LPG v nádri je).
Skutečný stav benzinu zjistí spolehlivě po natankování benzinu (necelých 10l by mělo stačit - pokud se ti tam vejdou) - počítač se přitom zresetuje tj. sejme si polohu plováku v nádri. Poté ale začne ručičkou palivoměru hýbat výpočtem podle okamité spotřeby (tu ale posuzuje podle domnělého otevření vstřikovacích ventilů benzinu - o jízdě na LPG netuí). Občas se počítač zresetuje i bez tankování, přesnou strategii jsem nezjistil, ale zpravidla to udělá, pokud se ručička dostane hodně do červeného a svítí "hladové oko". Časem zjistí, jakou má asi spotřebu benzinu, záleí to samozřejmě na počtu startů, na teplotě atd. Kdy bude orientačně počítat s 0,5 l/100, přestane tě znervózňovat padající ručička. Přeju spokojenou a levnou jízdu s LPG.
|
|
09.06.2015 19:51 -
Re: LPG a C5
|
2829567
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Honzaho: díky, toho přepínání jsem si viml, nějak jsem na to narazil. Teď pročítám stránku po stránce tohodle vlákna, tak snad zas budu o něco chytřejí. U jsem se dočetl o nějakých ročních revizích a podobně, detaily tu určitě taky najdu, take jsem rád, e jsem tenhle web objevil. Je to tu hodně poučné, paráda.
Tak zatím díky vem za pomoc při zodpovězení "hloupých" otázek, zbytek auta u nějak ovládám, take u jen fakt to tu pročíst do mrtě
PS: koda e není nějaká aplikace pro Android s mapou čerpaček, hodila by se. Aspoň jsem tedy ádnou pro CZ nenael.
Honzaho: díky, toho přepínání jsem si viml, nějak jsem na to narazil. Teď pročítám stránku po stránce tohodle vlákna, tak snad zas budu o něco chytřejí. U jsem se dočetl o nějakých ročních revizích a podobně, detaily tu určitě taky najdu, take jsem rád, e jsem tenhle web objevil. Je to tu hodně poučné, paráda.
Tak zatím díky vem za pomoc při zodpovězení "hloupých" otázek, zbytek auta u nějak ovládám, take u jen fakt to tu pročíst do mrtě :-) :palec
PS: koda e není nějaká aplikace pro Android s mapou čerpaček, hodila by se. Aspoň jsem tedy ádnou pro CZ nenael.
|
|
09.06.2015 20:14 -
Re: LPG a C5
|
2829578
|
|
Bllizzard
|
Město: Kamenný Újezd, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 186 |
|
|
A tohle zná?
.link.
A tohle zná? ;-)
http://androidmarket.cz/aplikace/levne-tankovani-pumpdroid/
|
|
09.06.2015 21:35 -
Re: LPG a C5
|
2829589
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
Bllizzard: jj, tuhle apku znám, pouíval jsem ji ji nějaký ten roček zpět, přestal jsem ji pouívat od té doby, co jsem si ověřil, e aktuální ceny tam dávaj sami pumpaři vdy levnějí, ne je skutečnost. Prostě byla tam cena BA třeba 31,5 a dojede tam a cena je 33,6. Obyčejný konkurenční boj. Tím pro mně apka ztratila význam. Třeba se od té doby něco změnilo, ale pochybuju. Tvoje zkuenosti? Sedí v dnení době ceny LPG? Já to pouíval na BA a naftu. Dík za reakci.
Bllizzard: jj, tuhle apku znám, pouíval jsem ji ji nějaký ten roček zpět, přestal jsem ji pouívat od té doby, co jsem si ověřil, e aktuální ceny tam dávaj sami pumpaři vdy levnějí, ne je skutečnost. Prostě byla tam cena BA třeba 31,5 a dojede tam a cena je 33,6. Obyčejný konkurenční boj. Tím pro mně apka ztratila význam. Třeba se od té doby něco změnilo, ale pochybuju. Tvoje zkuenosti? Sedí v dnení době ceny LPG? Já to pouíval na BA a naftu. Dík za reakci.
|
|
11.06.2015 20:48 -
Re: LPG a C5
|
2830315
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
A teď něco do pranice
1. Někdo z okolí Nový Jičín, kdo servisuje AG?
2. Kvalita čerpaček v okolí Nového Jičína, má někdo zkuenost kde ANO a kde NE (tankovat plyn)?
A teď něco do pranice :-))))
1. Někdo z okolí Nový Jičín, kdo servisuje AG?
2. Kvalita čerpaček v okolí Nového Jičína, má někdo zkuenost kde ANO a kde NE (tankovat plyn)?
|
|
11.06.2015 21:25 -
Re: LPG a C5
|
2830342
|
|
NMC
|
|
|
ad 1 - viz předchozí stránka tohoto vlákna
ad 2 - já čepuju buď plyn od Flagy (tu má nejblí v Olomouci nebo za Ostravou) nebo od Hunsgas (ten má v Příboře). Na oba mi to jezdí bez problémů.
ad 1 - viz předchozí stránka tohoto vlákna
ad 2 - já čepuju buď plyn od Flagy (tu má nejblí v Olomouci nebo za Ostravou) nebo od Hunsgas (ten má v Příboře). Na oba mi to jezdí bez problémů.
|
|
11.06.2015 21:35 -
Re: LPG a C5
|
2830348
|
|
DaliborN
|
Město: Nový Jičín, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
NMC: díky, jetě jsem tohle vlákno nestihl celé přečíst, přeci jen je tu toho hodně, a ejhle, náhoda, hned předchozí stránka. Díky moc.
Vyzkouím oba plyny.
NMC: díky, jetě jsem tohle vlákno nestihl celé přečíst, přeci jen je tu toho hodně, a ejhle, náhoda, hned předchozí stránka. Díky moc.
Vyzkouím oba plyny.
|
|
11.06.2015 22:54 -
Re: LPG a C5
|
2830414
|
|
NMC
|
|
|
Moná se ti budou hodit i manuály k holandskému AG typ 1. Na straně 27 má odkazy na staení.
Moná se ti budou hodit i manuály k holandskému AG typ 1. Na straně 27 má odkazy na staení.
|
|
13.06.2015 07:14 -
Re: LPG a C5
|
2830655
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|
|
2. Kvalita čerpaček v okolí Nového Jičína, má někdo zkuenost kde ANO a kde NE (tankovat plyn)?
Doma tankuji také na ověřené čerpačce, ale kdy jedu daleko tankuji kde se dá a jetě se mi nestalo, e bych natankoval plyn na který by to nejelo, nebo to nějak blblo. i kdy netvrdím e se to nemůe stát.
2. Kvalita čerpaček v okolí Nového Jičína, má někdo zkuenost kde ANO a kde NE (tankovat plyn)?
Doma tankuji také na ověřené čerpačce, ale kdy jedu daleko tankuji kde se dá a jetě se mi nestalo, e bych natankoval plyn na který by to nejelo, nebo to nějak blblo. i kdy netvrdím e se to nemůe stát.
|
|
| |
|
|