Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / LPG a C5
|< < 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 42 > >|
10.12.2013 09:49 - Re: LPG a C5 2645134
NMC
Město: Veverská Bítýška, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v BreakPočet příspěvků: 197

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Maxifik napsal(a):
No právě ten tlakový spínač.


Díky za informaci. Myslel jsem si, že by to mohla být buď prázdná nádrž (po výměně LPG nádrže nemám zapojený snímač plováku z italského multiventilu do holandské řídící jednotky). Ale ten vadný snímač do toho také zapadá.

15.01.2014 14:07 - Re: LPG a C5 2657645
NMC
Město: Veverská Bítýška, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v BreakPočet příspěvků: 197

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Podařilo se mi na internetu najít manuály k holandskému LPG od AG Autogas SGI typ 1, které mi udělaly v lecčem jasno. Snad se budou hodit i někomu jinému.

.link.

24.01.2014 16:02 - Re: LPG a C5 2661700
vlada
Město: Praha 6 - Lysolaje, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 10
99 Poslat soukromou zprávu
Po roce a pul pouzivani LPG muzu doporucit firmu levnelpg.cz z Prahy, pouzivaji system Magic 2. Ze je lpg zabudovan neni pri provozu vubec znat, lehce skubne jedine kdyz dojde lpg a zrovna akceleruju, jinak nic. Take se mi libil pristup majitele, kdyz neslo prepnout na LPG (spatny reduktor - zdarma vymemen), snazil se aby to bylo opravene v patek, ze prece "nebudete o vikendu bez plynu".
Jinak absolvoval jsem s tim bezproblemovou cestu pres nemecko a dansko do svedska. Ve svedsku a dansku jsou vsechny lpg stanice (a je jich hodne malo) schovane mimo hlavni cesty a nejsou k nim vetsinou ani smerovky - je nutne si zjistit jejich polohu predem.

29.04.2014 23:51 - Re: LPG a C5 2691655
Vladimír
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 10
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím. Psal jsem do této diskuse již dříve, asi tak před rokem. Mám C5, třílitr. Po mnohaletých zkušenostech bych rád všem dal dobrou radu. Netrpím "mazáckým syndromem" - když se mně vedlo zle, tak a se taky všem dalším, co přijdou po mně, taky vede zle. Pokud nechcete být zoufalí, přivedeni do neřešitelných situací, odkázáni na blahosklonnou milost arogantních servismanů, ve finále ožebračeni a připraveni o veškeré úspory, ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!!!! ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!. Když Vám někdo poradí, abyste si nechali auto předělat na plyn, tak se mu vysmějte, fyzicky ho napadněte, rozbijte mu hubu, aby si pořádně rozmyslel někdy zase zlomyslně a poouchle někoho přivádět do neštěstí. Já jsem byl celkem u 3 "plynařských" servisů a nikdo si s mým autem, předělaným na plyn, prostě neví rady. Taky jsem byl u asi 5 normálních servisů, kde mi už asi pošesté vyměňovali všechny spálené cívky (prý plyn vyžaduje jiné nastavení napětí, které ale spaluje cívky), asi 4 krát mám vyměňované svíčky, nové lambdasondy atd. atd. A stejně to nejezdí. Furt hlásí Antipollution fault a Catalyc converter fault (pak to jede na 5, nebo taky na 3 válce). Dal jsem za přestavbu v dobré víře poctivé peníze, nebyla to žádná pokoutní firma, přesto se to ale příšerně, zoufale, nepovedlo. Po asi deseti návštěvách v této firmě (stále více mi dávali najevo, že je obtěžuji) jsem přešel do další firmy (rezignoval jsem na záruku, abych měl pokoj, vše jsem si platil navíc sám), ale ani tam to nevyřešili. Navíc mi rovněž dávali najevo, že jsem jejich podřízený. V dešti mne nechali stát venku, aniž by mne pozvali do jejich baráku (byl zamčený, ale byli tam). Třetí firma byla nadějná, ve finále mi ale (s jakžtakž slušným chováním, pominu-li, že v domluvenou dobu tam nebyli a musel jsem čekat) nakonec řekli, že prostě nevědí, co s tím. Na opravách, způsobených přestavbou na plyn, jsem zaplatil už asi 200 000 Kč. Hezká úspora, že. LIDI, NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE. Varuji !!!!! A je to sprosté, že ty firmy, přestože to musejí vědět, klidně ty přestavby dělají. Bohužel jsem hodně zaměstnaný a nemám čas se soudit, Až zbohatnu, dám celostránkový inzerát do všech velkých novin, kde budu lidi varovat. Vladimír

30.04.2014 00:22 - Re: LPG a C5 2691663
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Vladimíre - co na to říct? Je mi opravdu líto tvých problémů s LPG na c5. Nevím kde se stala u tebe chyba.
Nevím taky o nikom jiném jiném kdo by dal dobrovolně 200 tisíc do oprav a servisu LPG.
Já jezdím na LPG už asi 25 let - vlastnil jsem osobně 5 vozů na plyn.

1.škoda favorit - škoda mluvit - ale fungovalo to jakžtakž, (až na 1x těsnění pod hlavou) najel jsem cca 30 tis km
2.Ford Sierra 2.0 DOHC - podtlak. zařízení - nepříliš vhodné na tento vůz (v nájezdu cca 300 tis km prasklá hlava a občasné zpětné zášlehy do sání), přsto to jezdilo a šetřilo - já s tím najel cca 60 tis. km.
3. VW Passat 2.0 8v - jeden z nejlepších motorů, hlavně pro lpg. Při koupi 205 tis km, při prodeji 380 tis. km. během té doby žádná závada na LPG(kromě vyčištění), či na motoru (kromě čidla vačky)
4. Citroen c5 2.0 rok 2003 auto při prodeji najeto cca 280 tis. km, montហz německa (téměř od novoty) LPG fungovalo bezchybně.
5. Citroen c5 2.0 rok 2007 auto z Itálie, LPG téměř od novoty z It a funguje bez problémů. Najeto na tacho 170, ve skutečnosti určitě o 100 více. (měněny vstřiky a repase reduktoru) Motor - tlaky perfektní a spotřeba oleje minimální.

Je pravda že u c5-tek se mi objevují hlášky o katalyzátoru apod. Akceptuji prostě to že plynová auta mají svoje vrtochy, hlavně u euro 4 a vyšší se zřejmě projevují menší tolerance emisního systému, anebo ti opravdu může odejít katalyzátor dřív při provozu na plyn než na benzín - ale není to nic z čeho bych se zbláznil, a stojí to do 10 tisíc. Za ty ušetřené peníze při statisících km mi to fakt stojí za to.

Když to tak vezmu kolem a kolem, tak jsem za ty roky, co jezdím s plynovými auty, ušetřil určitě několik set tisíc korun.

Takže na závěr - opravdu je mi líto tvé zkušenosti i peněz co jsi zbytečně investoval, ale někde je chyba.

30.04.2014 00:53 - Re: LPG a C5 2691686
Vladimír
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 10
99 Poslat soukromou zprávu
To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.

30.04.2014 08:04 - Re: LPG a C5 2691798
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vladimír napsal(a):
To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.


Nevím , já jsem měl plyn ve třech autech a u všech OK(montoval jsem si sám) a najeto odhadem 300000Km v podstatě bez oprav.Jsem na ropáčky takže v C5 nemám vlastní zkušenosti(krom jedné která je osazena plynem 3.0l a jezdí léta - jezdí s ní teď mladej) můj názor že C5 je moc nacpaná elektronikou a sou tam určité problémy,ale když je správné zařízení tak je problémů minimum(dokonce mi do dílny jezdí pár C5 BA+LP a zhruba u 3. jsem zjistil LP až když jsem vlezl pod kapotu) - takže opakuji je to asi o provedení a použitém zařízení - uváděné problémy jsou zřejmě oba případy(špatné zařízení a provedení) a to nejsem zastánce těchto přestaveb a vůbec BA.

30.04.2014 08:19 - Re: LPG a C5 2691810
vikicv
Město: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 50
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj Vladimíre....
také provozuju jen plynová auta - jako kolega MartinRX
Felicia 1.6LPG (1998)
Xantia 1.8i 16V LPG (1998)
Xantia V6 LPG (1999)
C8 V6 LPG (2003)
C5 II V6 LPG (2005)

Z čehož poslední dvě mám aktuálně v provozu. Ze skušenosti ti musím říct, že pořízení LPG do auta není zcela konzumní záležitost pro uživatele auta.... občas se něco stane (žlutá kontrolka - chyba bohatosti směsi) na všech autech... je to cca 2x-3x do roka na každém z nich. Auto samo o sobě musí být v perfektním pořádku, jinak se špatně hledají závady. Mám doma diagnostiku jak na Citroeny , tak na LPG (HLPropan) a snažím se vždy najít chybu sám, protože s lidmi z daných firem instalujících LPG to prostě nejde.

Problém celého tohoto spojení je,
že plynaři montují plyn do všech aut a každému z těchto aut logicky nerozumí - hlavně nejsou specialisti na citroen, atd. Zároveň to nejsou žádné kapacity přes LPG, jsou to většinou lopaty....mají školení od výrobce, ale nepoužívají všechny možnosti, které výrobce na doladění LPG systému navrhl a jsou k dispozici. Když něco nefunguje vymlouvají se na poruchu v autě.... když dojdeš do servisu, tak ti řeknou, že tam mᚠLPG a v tom je problé... a seš jak v začarovaném kruhu.... proto jestli tomu nerozumíš, nemᚠšanci uspět.

Apropo plyn nevyžaduje žádné jiné nastavení pro napětí na cívkách - to ti řekli pěknou blbost.
Cívky se plní proudem. Jakmile proud dosáhne určité meze, obvod s cívkou je rozepnut a napětí na cívce vyskočí teoreticky do nekonečna, prakticky dosáhne takové meze - než přeskočí jiskra na svíčce a vybije energii v cívce. ..... tedy napětí se nešteluje. Mez kam až napětí vyskočí je dáno prostředím - směsí ve které je instalována svíčka a vzdáleností elektrody svíčky od jejího hrotu.

pro směs LPG je to asi 18kV, pro směs benzínu asi 14kV na 1mm odtrhu svíčky

Pokud chceš toto napětí generované na cívkách snížit, zkus trošičku zmenšit vzdálenost elektrody svíčky od hrotu svíčky - tzv. sklepnout svíčky nebo si prostě jenom kup jiné vhodnější svíčky.

Mě v obou autech fungují BOSCH FR8SPP332 (obecně pro stejnoměrné zapalování LPG jsou vhodné jednohrotové svíčky s platinou) a cívky VALEO nebo NGK. Cívky SAGEM odcházejí - ty odcházely i na benzín.


V plynových systémech je taky obecně problém s autoadaptivním režimem.... za mě bych nechal auto najezdit pár km a pak bych hodnoty a nastavení pro vstřikování LPG zafixoval. Dělá to problém na motorech s proměnnou délkou sání nebo proměnným časováním ventilů .... LPG se zapnutým autoadaptivním režimem z toho zblbne.

01.05.2014 08:03 - Re: LPG a C5 2692307
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!! NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE.

Vladimíre je mi líto že mᚠtak neskutečné potíže s LPG, ale neházej všechna LPG do jednoho pytle. Co když je problém někde jinde, třeba špatně zvolené LPG zařízení, nebo špatná montហa seřízení, nebo dokonce chyba přímo tvé C5ky. A nebo jsou plynaři kolem tebe blbci a cvičené opičky.
Mám LPG a funguje dobře, bez jediné opravy, zatím max. spokojenost. Provoz C5 na LPG pokud je to kvalitně a dobře udělané funguje stejně dobře jako u jiných aut.

01.05.2014 10:48 - Re: LPG a C5 2692343
Kulda
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 209
99 Poslat soukromou zprávu
Vladimír napsal(a):
To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.

Servus!
Zkus firmu Barták v Moravských Budějovicích. Můžu jen doporučit. Je machr a mě pomohl s tím, co na firmě, která to montovala, měli hlavu jako balón.
Tedy pokud auto ještě mᚠa po uvalení 200 táců i prachy.

01.05.2014 19:48 - Re: LPG a C5 2692413
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Teď mi to teprve docvaklo. Jakou společnou věc má zapalovací cívka a druh a kvalita paliva ? Podle mne žádnou. Řídící jednotka motoru ovládá zapalování, tedy pouští do cívky proud, a řídí okamžik přeskoku jiskry neboli předstih. Tuto funkci ale řídící jednotka LPG neovlivňuje. Pakliže odejde zapalovací cívka, nemá na to vliv LPG. V tomto případě nebude na místě hledat chybu v LPG.

01.05.2014 22:20 - Re: LPG a C5 2692431
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Teď mi to teprve docvaklo. Jakou společnou věc má zapalovací cívka a druh a kvalita paliva ? Podle mne žádnou. Řídící jednotka motoru ovládá zapalování, tedy pouští do cívky proud, a řídí okamžik přeskoku jiskry neboli předstih. Tuto funkci ale řídící jednotka LPG neovlivňuje. Pakliže odejde zapalovací cívka, nemá na to vliv LPG. V tomto případě nebude na místě hledat chybu v LPG.

To nemᚠtak úplně pravdu, LPG je oproti benzínu obtížněji zapálitelné, a proto tam kde auto na benzín jede, může na plyn dělat psí kusy. Pak cívka či svíčka jež nejsou v dobré kondici a benzín se jeví jako funkční, mohou při provozu na LPG způsobovat např "vynechávání" motoru, což lze někdy eliminovat správným nastavením LPG.

02.05.2014 00:00 - Re: LPG a C5 2692455
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To sice je obtížněji zapálitelné ale na životnosti a spálení zapalovací cívky to nemá žádný vliv.

02.05.2014 09:48 - Re: LPG a C5 2692486
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
To sice je obtížněji zapálitelné ale na životnosti a spálení zapalovací cívky to nemá žádný vliv.
Ahoj Rio, nemᚠtak docela pravdu. Napětí na elektrodě svíčky není konstantní, ale stoupá (samozřejmě v nepatrném zlomku času) od nuly a to tak dlouho, až dojde k přeskoku jiskry. A protože u LPG k tomu dojde až při vyšší hodnotě napětí, plyne z toho, že cívky a nakonec i svíčky jsou více napěově namáhány.

02.05.2014 11:47 - Re: LPG a C5 2692518
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nejsem si tak zcela jist tvým názorem. Podle mne napětí na elektrodě svíčky záleží na vzdálenosti na kterou má jiskra přeskočit a nikoli na tom v jaké směsi paliva a vzduchu se nachází. Tedy vzdálenost elektrod svíčky 0,9 mm je daná a tím pádem i napětí potřebné na přeskok jiskry pro které je cívka konstrukčně navržena, cívka podle mne nezmění svoje napětí, to jenom vzdáleností elektrod se mění síla jiskry . Po snížení vzdálenosti elektrod, na pro LPG doporučených 0,7 mm se změní síla jiskry při zachovaném konstantním napětí cívky. Cívka je elektrický obvod který mění své parametry jen změnou napětí a proudu který jím protéká, v závislosti na odporu cívky, který je neměnný. Vezmeme li v úvahu napájecí napětí 14,5 V, které je neměnné, nemůžeme z cívky nikdy dostat větší přeskokové napětí než na které je vyrobena. nevím o tom že by řídící jednotka motoru toto napětí mohla sama navýšit. tím pádem si myslím že směs vzduchu s LPG nemůže ovlivnit napětí na cívce, a tím pádem ji nemůže ani omezit na životnosti.

02.05.2014 13:19 - Re: LPG a C5 2692540
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Změním téma: má někdo ověřeno jak jsou na tom naše motory s tvrzením sedel ventilů? Jestli jsou náchylné na zaklepání nebo ne? Vím že třeba u Toyoty a Fordu se doporučujem Flashlube právě kvůli měkkému materiálu. U Citroenu nevím jak to je.

zatím jsem nikdy flashlube nepoužil a neměl jsem problém.

02.05.2014 13:30 - Re: LPG a C5 2692551
vikicv
Město: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 50
99 Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Nejsem si tak zcela jist tvým názorem. Podle mne napětí na elektrodě svíčky záleží na vzdálenosti na kterou má jiskra přeskočit a nikoli na tom v jaké směsi paliva a vzduchu se nachází.

Nemᚠpravdu. Na obojím. Otevři s i k tomu patřičnou literaturu nebo alespoň google. Jeden z prvních odkazů:
.link.



Rio11 napsal(a):
Tedy vzdálenost elektrod svíčky 0,9 mm je daná a tím pádem i napětí potřebné na přeskok jiskry pro které je cívka konstrukčně navržena, cívka podle mne nezmění svoje napětí, to jenom vzdáleností elektrod se mění síla jiskry .

Nemᚠpravdu. Po rozpojení zkratovacího obvodu vyběhne na cívce i svíčce napětí tak vysoko, dokud nepřeskočí jiskra.... Vyběhne výše, pokud je to směs LPG nebo je delší vzdálenost elektrod


Rio11 napsal(a):
Po snížení vzdálenosti elektrod, na pro LPG doporučených 0,7 mm se změní síla jiskry při zachovaném konstantním napětí cívky.

Nemᚠpravdu. Sníží se napětí na cívkách i svíčkách.



Rio11 napsal(a):
Cívka je elektrický obvod který mění své parametry jen změnou napětí a proudu který jím protéká, v závislosti na odporu cívky, který je neměnný. Vezmeme li v úvahu napájecí napětí 14,5 V, které je neměnné, nemůžeme z cívky nikdy dostat větší přeskokové napětí než na které je vyrobena.

Nemᚠpravdu. Cívka je indukčnost a jako obvod se hlavně chová tak, že brání změně proudu. Její odpor je dodatečný nechtěný parametr, protože žádná cívka není ideální indukčnost... pokud rozpojíš proudový obvod s cívkou, cívka se snaží zachovat směr i velikost proudu což vede k napěovému impulsu.... pokud by to byla ideální indukčnost, byl by "nekonečně vysoký" - toto napětí se využívá na zapálení jiskry na svíčce.

Zkus místo svíčky použít nějaké drátky a vzdalovat je od sebe.... zkus přitom naměřit kolik až kV je schopna cívka dát, když není limitována vzdáleností 1mm přeskoku na svíčce


Rio11 napsal(a):
nevím o tom že by řídící jednotka motoru toto napětí mohla sama navýšit. tím pádem si myslím že směs vzduchu s LPG nemůže ovlivnit napětí na cívce, a tím pádem ji nemůže ani omezit na životnosti.

Jednotka asi nemůže napětí zvýšit.... to je pravda ... Ale zápalná směs ovlivňuje napětí na cívce viz. první odkaz

02.05.2014 19:56 - Citroën a provoz na plyn 2692677
vlkr
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 204
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dobrý den,

v současné době provozujeme s manželkou 2 Citroëny na plyn. Moja jezdí s C4 na CNG - dovoz z ITA, já s C5 na LPG - dovoz z NL. Nijaké zásadní problémy s provozem u obou vozů nejsou. Servisovat je jezdím z Olomouce do Prostějova. Dle předpisu revize každých 10tkm nebo 1x do roka.
S C4 najeto 55tkm ihned po koupi zazlobily plynové vstřiky - vyměněno v režii autobazaru. Jeli jsme s ním na dovču do ITA, max spokojenost plyn po cestě všude (AT i ITA) v Itálii jsem tankoval levněji než u nás. Platí i v současnosti. Spotřeba necelých 5kg CNG na 100, plus nějaký benzín na rozjezd a v zimě na zahřátí motoru - než se ohřeje motor nemá to zimu moc rádo. Rozdíl proti benzínu poznat jde, začátku jsem si připadal jak přivázaný na gumě. Dneska už jsem si zvykl a už mi to nepřijde. Chce to trochu víc točit.
S C5 zatím najeto necelých 30tkm, provoz prakticky bezproblémový, kontrolka emisí blikla jen 2x a vždy zhasla sama, na diagnostice v obou případech jen hodnota bohatosti směsi. Na rozdíl od CNG jede na LPG okamžitě. Rozdíl proti benzínu je nerozeznatelný, cenově veliký.
V obou případech byl plyn vestavěn už v zemi původu, asi to dělal někdo kdo to umí. Přimazávání ventilů ani v jednom autě není.

Zdraví

vlkr

02.05.2014 22:00 - Re: LPG a C5 2692719
vos.pe
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pořídil jsem si C5 II v6,tudíž byl plyn prakticky nutný.Před realizací jsem pilně hledal informace pro a proti.Proti jsem nic podstatného nenašel.Přimazávání jsem odpojil, je spíš na škodu.Rozhodně nic nepřináší. Zatím jezdím bez problémů a tankování je skoro radost ..

05.05.2014 00:19 - Re: LPG a C5 2693189
Vladimír
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 10
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuju Kuldovi za doporučení firmy, se kterou má dobré zkušenosti.
Mně se moje výše popisovaná situace vyřešila, či spíše "vyřešila" tím, že mi normální, ne plynařský servis vyměnil všechny cívky (už tam mám od přestavby na plyn asi pátou várku fungl nových cívek, které vždy vzápětí odejdou), všechny svíčky (asi správně tam dal ty určené na plyn, ale ty jsem rovněž měnil teprve asi před čtvrt rokem), lambda sondu (prý byla zkratovaná a házela nesmyslné povely do řídící jednotky), dále dokonce i baterku, tu jsem ale měnil před 2 roky, a nahrál původní software od Citroena. Vše za cenu přes 20 000 Kč (slovy dvacet tisíc korun českých). Výměny prý byly nutné, vše zmíněné bylo v katastrofálním stavu .... Ale co je nejhorší, proč to všechno vzniká, nikdo, vůbec nikdo na světě neví. Zatím to tedy po této další (jedné z mnoha zásadních oprav, ke kterým jsem přinucen tak jednou měsíčně) opravě jezdí. jak dlouho, a co bude dál, to snad neví ani Bůh .... čekám, že tak za týden budu zase měnit všechny cívky .... Zásadní příčina potíží je velkou neznámou, nikdo netuší, co s tím. To auto je opravdu drahá milenka ...... A s opravdovou milenkou má společnou taky tu naprostou nepředvídatelnost, nevypočítatelnost a hltavost v odebírání peněz s cílem člověka promyšleně, poouchle zcela zničit. Ožebračování, neustálý stres, nespolehlivost .... Kdosi tady mi taky radil nastavování mezer u svíček a podobné odborné zásahy. To já neumím a nemám v úmyslu se to učit. Pokud zaplatím normální, poctivé peníze, musí mi přece profesionální automechanici zajistit užívání auta bez nutnosti stát se taky automechanikem ... Jestliže ne, pak ta celá technologie plynu je špatná, nevyzkoušená a nemělo by vůbec být dovoleno ji nabízet zákazníkům. Zdravím všechny a děkuji ještě jednou těm, co na můj příspěvek reagovali. Už šetřím na velký inzerát do celostátních novin, kde popíšu své zkušenosti. Vladimír.

|< < 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 42 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator