| | |
15.01.2014 14:07 -
Re: LPG a C5
|
2657645
|
|
NMC
|
|
|
Podařilo se mi na internetu najít manuály k holandskému LPG od AG Autogas SGI typ 1, které mi udělaly v lecčem jasno. Snad se budou hodit i někomu jinému.
.link.
Podařilo se mi na internetu najít manuály k holandskému LPG od AG Autogas SGI typ 1, které mi udělaly v lecčem jasno. Snad se budou hodit i někomu jinému.
https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=d01e8d01a72c3d7e&page=self&resid=D01E8D01A72C3D7E!126&parid=D01E8D01A72C3D7E!125&authkey=!ArXf7mHQI6eSd8c&Bpub=SDX.SkyDrive&Bsrc=Share
|
|
24.01.2014 16:02 -
Re: LPG a C5
|
2661700
|
|
vlada
|
|
|
Po roce a pul pouzivani LPG muzu doporucit firmu levnelpg.cz z Prahy, pouzivaji system Magic 2. Ze je lpg zabudovan neni pri provozu vubec znat, lehce skubne jedine kdyz dojde lpg a zrovna akceleruju, jinak nic. Take se mi libil pristup majitele, kdyz neslo prepnout na LPG (spatny reduktor - zdarma vymemen), snazil se aby to bylo opravene v patek, ze prece "nebudete o vikendu bez plynu".
Jinak absolvoval jsem s tim bezproblemovou cestu pres nemecko a dansko do svedska. Ve svedsku a dansku jsou vsechny lpg stanice (a je jich hodne malo) schovane mimo hlavni cesty a nejsou k nim vetsinou ani smerovky - je nutne si zjistit jejich polohu predem.
Po roce a pul pouzivani LPG muzu doporucit firmu levnelpg.cz z Prahy, pouzivaji system Magic 2. Ze je lpg zabudovan neni pri provozu vubec znat, lehce skubne jedine kdyz dojde lpg a zrovna akceleruju, jinak nic. Take se mi libil pristup majitele, kdyz neslo prepnout na LPG (spatny reduktor - zdarma vymemen), snazil se aby to bylo opravene v patek, ze prece "nebudete o vikendu bez plynu".
Jinak absolvoval jsem s tim bezproblemovou cestu pres nemecko a dansko do svedska. Ve svedsku a dansku jsou vsechny lpg stanice (a je jich hodne malo) schovane mimo hlavni cesty a nejsou k nim vetsinou ani smerovky - je nutne si zjistit jejich polohu predem.
|
|
29.04.2014 23:51 -
Re: LPG a C5
|
2691655
|
|
Vladimír
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Zdravím. Psal jsem do této diskuse ji dříve, asi tak před rokem. Mám C5, třílitr. Po mnohaletých zkuenostech bych rád vem dal dobrou radu. Netrpím "mazáckým syndromem" - kdy se mně vedlo zle, tak a se taky vem dalím, co přijdou po mně, taky vede zle. Pokud nechcete být zoufalí, přivedeni do neřeitelných situací, odkázáni na blahosklonnou milost arogantních servismanů, ve finále oebračeni a připraveni o vekeré úspory, ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!!!! ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!. Kdy Vám někdo poradí, abyste si nechali auto předělat na plyn, tak se mu vysmějte, fyzicky ho napadněte, rozbijte mu hubu, aby si pořádně rozmyslel někdy zase zlomyslně a poouchle někoho přivádět do netěstí. Já jsem byl celkem u 3 "plynařských" servisů a nikdo si s mým autem, předělaným na plyn, prostě neví rady. Taky jsem byl u asi 5 normálních servisů, kde mi u asi poesté vyměňovali vechny spálené cívky (prý plyn vyaduje jiné nastavení napětí, které ale spaluje cívky), asi 4 krát mám vyměňované svíčky, nové lambdasondy atd. atd. A stejně to nejezdí. Furt hlásí Antipollution fault a Catalyc converter fault (pak to jede na 5, nebo taky na 3 válce). Dal jsem za přestavbu v dobré víře poctivé peníze, nebyla to ádná pokoutní firma, přesto se to ale příerně, zoufale, nepovedlo. Po asi deseti návtěvách v této firmě (stále více mi dávali najevo, e je obtěuji) jsem přeel do dalí firmy (rezignoval jsem na záruku, abych měl pokoj, ve jsem si platil navíc sám), ale ani tam to nevyřeili. Navíc mi rovně dávali najevo, e jsem jejich podřízený. V deti mne nechali stát venku, ani by mne pozvali do jejich baráku (byl zamčený, ale byli tam). Třetí firma byla nadějná, ve finále mi ale (s jaktak sluným chováním, pominu-li, e v domluvenou dobu tam nebyli a musel jsem čekat) nakonec řekli, e prostě nevědí, co s tím. Na opravách, způsobených přestavbou na plyn, jsem zaplatil u asi 200 000 Kč. Hezká úspora, e. LIDI, NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE. Varuji !!!!! A je to sprosté, e ty firmy, přestoe to musejí vědět, klidně ty přestavby dělají. Bohuel jsem hodně zaměstnaný a nemám čas se soudit, A zbohatnu, dám celostránkový inzerát do vech velkých novin, kde budu lidi varovat. Vladimír
Zdravím. Psal jsem do této diskuse ji dříve, asi tak před rokem. Mám C5, třílitr. Po mnohaletých zkuenostech bych rád vem dal dobrou radu. Netrpím "mazáckým syndromem" - kdy se mně vedlo zle, tak a se taky vem dalím, co přijdou po mně, taky vede zle. Pokud nechcete být zoufalí, přivedeni do neřeitelných situací, odkázáni na blahosklonnou milost arogantních servismanů, ve finále oebračeni a připraveni o vekeré úspory, ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!!!! ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!!. Kdy Vám někdo poradí, abyste si nechali auto předělat na plyn, tak se mu vysmějte, fyzicky ho napadněte, rozbijte mu hubu, aby si pořádně rozmyslel někdy zase zlomyslně a poouchle někoho přivádět do netěstí. Já jsem byl celkem u 3 "plynařských" servisů a nikdo si s mým autem, předělaným na plyn, prostě neví rady. Taky jsem byl u asi 5 normálních servisů, kde mi u asi poesté vyměňovali vechny spálené cívky (prý plyn vyaduje jiné nastavení napětí, které ale spaluje cívky), asi 4 krát mám vyměňované svíčky, nové lambdasondy atd. atd. A stejně to nejezdí. Furt hlásí Antipollution fault a Catalyc converter fault (pak to jede na 5, nebo taky na 3 válce). Dal jsem za přestavbu v dobré víře poctivé peníze, nebyla to ádná pokoutní firma, přesto se to ale příerně, zoufale, nepovedlo. Po asi deseti návtěvách v této firmě (stále více mi dávali najevo, e je obtěuji) jsem přeel do dalí firmy (rezignoval jsem na záruku, abych měl pokoj, ve jsem si platil navíc sám), ale ani tam to nevyřeili. Navíc mi rovně dávali najevo, e jsem jejich podřízený. V deti mne nechali stát venku, ani by mne pozvali do jejich baráku (byl zamčený, ale byli tam). Třetí firma byla nadějná, ve finále mi ale (s jaktak sluným chováním, pominu-li, e v domluvenou dobu tam nebyli a musel jsem čekat) nakonec řekli, e prostě nevědí, co s tím. Na opravách, způsobených přestavbou na plyn, jsem zaplatil u asi 200 000 Kč. Hezká úspora, e. LIDI, NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE. Varuji !!!!! A je to sprosté, e ty firmy, přestoe to musejí vědět, klidně ty přestavby dělají. Bohuel jsem hodně zaměstnaný a nemám čas se soudit, A zbohatnu, dám celostránkový inzerát do vech velkých novin, kde budu lidi varovat. Vladimír
|
|
30.04.2014 00:22 -
Re: LPG a C5
|
2691663
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Vladimíre - co na to říct? Je mi opravdu líto tvých problémů s LPG na c5. Nevím kde se stala u tebe chyba.
Nevím taky o nikom jiném jiném kdo by dal dobrovolně 200 tisíc do oprav a servisu LPG.
Já jezdím na LPG u asi 25 let - vlastnil jsem osobně 5 vozů na plyn.
1.koda favorit - koda mluvit - ale fungovalo to jaktak, (a na 1x těsnění pod hlavou) najel jsem cca 30 tis km
2.Ford Sierra 2.0 DOHC - podtlak. zařízení - nepříli vhodné na tento vůz (v nájezdu cca 300 tis km prasklá hlava a občasné zpětné zálehy do sání), přsto to jezdilo a etřilo - já s tím najel cca 60 tis. km.
3. VW Passat 2.0 8v - jeden z nejlepích motorů, hlavně pro lpg. Při koupi 205 tis km, při prodeji 380 tis. km. během té doby ádná závada na LPG(kromě vyčitění), či na motoru (kromě čidla vačky)
4. Citroen c5 2.0 rok 2003 auto při prodeji najeto cca 280 tis. km, montá z německa (téměř od novoty) LPG fungovalo bezchybně.
5. Citroen c5 2.0 rok 2007 auto z Itálie, LPG téměř od novoty z It a funguje bez problémů. Najeto na tacho 170, ve skutečnosti určitě o 100 více. (měněny vstřiky a repase reduktoru) Motor - tlaky perfektní a spotřeba oleje minimální.
Je pravda e u c5-tek se mi objevují hláky o katalyzátoru apod. Akceptuji prostě to e plynová auta mají svoje vrtochy, hlavně u euro 4 a vyí se zřejmě projevují mení tolerance emisního systému, anebo ti opravdu můe odejít katalyzátor dřív při provozu na plyn ne na benzín - ale není to nic z čeho bych se zbláznil, a stojí to do 10 tisíc. Za ty uetřené peníze při statisících km mi to fakt stojí za to.
Kdy to tak vezmu kolem a kolem, tak jsem za ty roky, co jezdím s plynovými auty, uetřil určitě několik set tisíc korun.
Take na závěr - opravdu je mi líto tvé zkuenosti i peněz co jsi zbytečně investoval, ale někde je chyba.
Vladimíre - co na to říct? Je mi opravdu líto tvých problémů s LPG na c5. Nevím kde se stala u tebe chyba. :-(
Nevím taky o nikom jiném jiném kdo by dal dobrovolně 200 tisíc do oprav a servisu LPG.
Já jezdím na LPG u asi 25 let - vlastnil jsem osobně 5 vozů na plyn.
1.koda favorit - koda mluvit :-) - ale fungovalo to jaktak, (a na 1x těsnění pod hlavou) najel jsem cca 30 tis km
2.Ford Sierra 2.0 DOHC - podtlak. zařízení - nepříli vhodné na tento vůz (v nájezdu cca 300 tis km prasklá hlava a občasné zpětné zálehy do sání), přsto to jezdilo a etřilo - já s tím najel cca 60 tis. km.
3. VW Passat 2.0 8v - jeden z nejlepích motorů, hlavně pro lpg. Při koupi 205 tis km, při prodeji 380 tis. km. během té doby ádná závada na LPG(kromě vyčitění), či na motoru (kromě čidla vačky)
4. Citroen c5 2.0 rok 2003 auto při prodeji najeto cca 280 tis. km, montá z německa (téměř od novoty) LPG fungovalo bezchybně.
5. Citroen c5 2.0 rok 2007 auto z Itálie, LPG téměř od novoty z It a funguje bez problémů. Najeto na tacho 170, ve skutečnosti určitě o 100 více. (měněny vstřiky a repase reduktoru) Motor - tlaky perfektní a spotřeba oleje minimální.
Je pravda e u c5-tek se mi objevují hláky o katalyzátoru apod. Akceptuji prostě to e plynová auta mají svoje vrtochy, hlavně u euro 4 a vyí se zřejmě projevují mení tolerance emisního systému, anebo ti opravdu můe odejít katalyzátor dřív při provozu na plyn ne na benzín - ale není to nic z čeho bych se zbláznil, a stojí to do 10 tisíc. Za ty uetřené peníze při statisících km mi to fakt stojí za to.
Kdy to tak vezmu kolem a kolem, tak jsem za ty roky, co jezdím s plynovými auty, uetřil určitě několik set tisíc korun.
Take na závěr - opravdu je mi líto tvé zkuenosti i peněz co jsi zbytečně investoval, ale někde je chyba.:-(
|
|
30.04.2014 00:53 -
Re: LPG a C5
|
2691686
|
|
Vladimír
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 10 |
|
|
To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.
To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.
|
|
30.04.2014 08:19 -
Re: LPG a C5
|
2691810
|
|
vikicv
|
|
|
Ahoj Vladimíre....
také provozuju jen plynová auta - jako kolega MartinRX
Felicia 1.6LPG (1998)
Xantia 1.8i 16V LPG (1998)
Xantia V6 LPG (1999)
C8 V6 LPG (2003)
C5 II V6 LPG (2005)
Z čeho poslední dvě mám aktuálně v provozu. Ze skuenosti ti musím říct, e pořízení LPG do auta není zcela konzumní záleitost pro uivatele auta.... občas se něco stane (lutá kontrolka - chyba bohatosti směsi) na vech autech... je to cca 2x-3x do roka na kadém z nich. Auto samo o sobě musí být v perfektním pořádku, jinak se patně hledají závady. Mám doma diagnostiku jak na Citroeny , tak na LPG (HLPropan) a snaím se vdy najít chybu sám, protoe s lidmi z daných firem instalujících LPG to prostě nejde.
Problém celého tohoto spojení je,
e plynaři montují plyn do vech aut a kadému z těchto aut logicky nerozumí - hlavně nejsou specialisti na citroen, atd. Zároveň to nejsou ádné kapacity přes LPG, jsou to větinou lopaty....mají kolení od výrobce, ale nepouívají vechny monosti, které výrobce na doladění LPG systému navrhl a jsou k dispozici. Kdy něco nefunguje vymlouvají se na poruchu v autě.... kdy dojde do servisu, tak ti řeknou, e tam má LPG a v tom je problé... a se jak v začarovaném kruhu.... proto jestli tomu nerozumí, nemá anci uspět.
Apropo plyn nevyaduje ádné jiné nastavení pro napětí na cívkách - to ti řekli pěknou blbost.
Cívky se plní proudem. Jakmile proud dosáhne určité meze, obvod s cívkou je rozepnut a napětí na cívce vyskočí teoreticky do nekonečna, prakticky dosáhne takové meze - ne přeskočí jiskra na svíčce a vybije energii v cívce. ..... tedy napětí se neteluje. Mez kam a napětí vyskočí je dáno prostředím - směsí ve které je instalována svíčka a vzdáleností elektrody svíčky od jejího hrotu.
pro směs LPG je to asi 18kV, pro směs benzínu asi 14kV na 1mm odtrhu svíčky
Pokud chce toto napětí generované na cívkách sníit, zkus troičku zmenit vzdálenost elektrody svíčky od hrotu svíčky - tzv. sklepnout svíčky nebo si prostě jenom kup jiné vhodnějí svíčky.
Mě v obou autech fungují BOSCH FR8SPP332 (obecně pro stejnoměrné zapalování LPG jsou vhodné jednohrotové svíčky s platinou) a cívky VALEO nebo NGK. Cívky SAGEM odcházejí - ty odcházely i na benzín.
V plynových systémech je taky obecně problém s autoadaptivním reimem.... za mě bych nechal auto najezdit pár km a pak bych hodnoty a nastavení pro vstřikování LPG zafixoval. Dělá to problém na motorech s proměnnou délkou sání nebo proměnným časováním ventilů .... LPG se zapnutým autoadaptivním reimem z toho zblbne.
Ahoj Vladimíre....
také provozuju jen plynová auta - jako kolega MartinRX
Felicia 1.6LPG (1998)
Xantia 1.8i 16V LPG (1998)
Xantia V6 LPG (1999)
C8 V6 LPG (2003)
C5 II V6 LPG (2005)
Z čeho poslední dvě mám aktuálně v provozu. Ze skuenosti ti musím říct, e pořízení LPG do auta není zcela konzumní záleitost pro uivatele auta.... občas se něco stane (lutá kontrolka - chyba bohatosti směsi) na vech autech... je to cca 2x-3x do roka na kadém z nich. Auto samo o sobě musí být v perfektním pořádku, jinak se patně hledají závady. Mám doma diagnostiku jak na Citroeny , tak na LPG (HLPropan) a snaím se vdy najít chybu sám, protoe s lidmi z daných firem instalujících LPG to prostě nejde.
Problém celého tohoto spojení je,
e plynaři montují plyn do vech aut a kadému z těchto aut logicky nerozumí - hlavně nejsou specialisti na citroen, atd. Zároveň to nejsou ádné kapacity přes LPG, jsou to větinou lopaty....mají kolení od výrobce, ale nepouívají vechny monosti, které výrobce na doladění LPG systému navrhl a jsou k dispozici. Kdy něco nefunguje vymlouvají se na poruchu v autě.... kdy dojde do servisu, tak ti řeknou, e tam má LPG a v tom je problé... a se jak v začarovaném kruhu.... proto jestli tomu nerozumí, nemá anci uspět.
Apropo plyn nevyaduje ádné jiné nastavení pro napětí na cívkách - to ti řekli pěknou blbost.
Cívky se plní proudem. Jakmile proud dosáhne určité meze, obvod s cívkou je rozepnut a napětí na cívce vyskočí teoreticky do nekonečna, prakticky dosáhne takové meze - ne přeskočí jiskra na svíčce a vybije energii v cívce. ..... tedy napětí se neteluje. Mez kam a napětí vyskočí je dáno prostředím - směsí ve které je instalována svíčka a vzdáleností elektrody svíčky od jejího hrotu.
pro směs LPG je to asi 18kV, pro směs benzínu asi 14kV na 1mm odtrhu svíčky
Pokud chce toto napětí generované na cívkách sníit, zkus troičku zmenit vzdálenost elektrody svíčky od hrotu svíčky - tzv. sklepnout svíčky nebo si prostě jenom kup jiné vhodnějí svíčky.
Mě v obou autech fungují BOSCH FR8SPP332 (obecně pro stejnoměrné zapalování LPG jsou vhodné jednohrotové svíčky s platinou) a cívky VALEO nebo NGK. Cívky SAGEM odcházejí - ty odcházely i na benzín.
V plynových systémech je taky obecně problém s autoadaptivním reimem.... za mě bych nechal auto najezdit pár km a pak bych hodnoty a nastavení pro vstřikování LPG zafixoval. Dělá to problém na motorech s proměnnou délkou sání nebo proměnným časováním ventilů .... LPG se zapnutým autoadaptivním reimem z toho zblbne.
|
|
01.05.2014 08:03 -
Re: LPG a C5
|
2692307
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!! NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE.
Vladimíre je mi líto e má tak neskutečné potíe s LPG, ale neházej vechna LPG do jednoho pytle. Co kdy je problém někde jinde, třeba patně zvolené LPG zařízení, nebo patná montá a seřízení, nebo dokonce chyba přímo tvé C5ky. A nebo jsou plynaři kolem tebe blbci a cvičené opičky.
Mám LPG a funguje dobře, bez jediné opravy, zatím max. spokojenost. Provoz C5 na LPG pokud je to kvalitně a dobře udělané funguje stejně dobře jako u jiných aut.
ZAPOMEŇTE NA PLYN !!!! NENECHTE SE ZBLBNOUT. PROVOZ C5 NA PLYN PROSTĚ NEFUNGUJE.
Vladimíre je mi líto e má tak neskutečné potíe s LPG, ale neházej vechna LPG do jednoho pytle. Co kdy je problém někde jinde, třeba patně zvolené LPG zařízení, nebo patná montá a seřízení, nebo dokonce chyba přímo tvé C5ky. A nebo jsou plynaři kolem tebe blbci a cvičené opičky.
Mám LPG a funguje dobře, bez jediné opravy, zatím max. spokojenost. Provoz C5 na LPG pokud je to kvalitně a dobře udělané funguje stejně dobře jako u jiných aut.
|
|
01.05.2014 10:48 -
Re: LPG a C5
|
2692343
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Vladimír napsal(a): To je právě ono. Vůbec nikdo neví, čím ty moje problémy jsou způsobeny a hlavně nikdo neví, co s tím. Opravdu vůbec nikdo, profesionálové, ani amatéři.
Servus!
Zkus firmu Barták v Moravských Budějovicích. Můu jen doporučit. Je machr a mě pomohl s tím, co na firmě, která to montovala, měli hlavu jako balón.
Tedy pokud auto jetě má a po uvalení 200 táců i prachy.
Servus!
Zkus firmu Barták v Moravských Budějovicích. Můu jen doporučit. Je machr a mě pomohl s tím, co na firmě, která to montovala, měli hlavu jako balón.
Tedy pokud auto jetě má a po uvalení 200 táců i prachy.
|
|
01.05.2014 19:48 -
Re: LPG a C5
|
2692413
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Teď mi to teprve docvaklo. Jakou společnou věc má zapalovací cívka a druh a kvalita paliva ? Podle mne ádnou. Řídící jednotka motoru ovládá zapalování, tedy poutí do cívky proud, a řídí okamik přeskoku jiskry neboli předstih. Tuto funkci ale řídící jednotka LPG neovlivňuje. Paklie odejde zapalovací cívka, nemá na to vliv LPG. V tomto případě nebude na místě hledat chybu v LPG.
Teď mi to teprve docvaklo. Jakou společnou věc má zapalovací cívka a druh a kvalita paliva ? Podle mne ádnou. Řídící jednotka motoru ovládá zapalování, tedy poutí do cívky proud, a řídí okamik přeskoku jiskry neboli předstih. Tuto funkci ale řídící jednotka LPG neovlivňuje. Paklie odejde zapalovací cívka, nemá na to vliv LPG. V tomto případě nebude na místě hledat chybu v LPG.
|
|
01.05.2014 22:20 -
Re: LPG a C5
|
2692431
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Rio11 napsal(a): Teď mi to teprve docvaklo. Jakou společnou věc má zapalovací cívka a druh a kvalita paliva ? Podle mne ádnou. Řídící jednotka motoru ovládá zapalování, tedy poutí do cívky proud, a řídí okamik přeskoku jiskry neboli předstih. Tuto funkci ale řídící jednotka LPG neovlivňuje. Paklie odejde zapalovací cívka, nemá na to vliv LPG. V tomto případě nebude na místě hledat chybu v LPG.
To nemá tak úplně pravdu, LPG je oproti benzínu obtíněji zapálitelné, a proto tam kde auto na benzín jede, můe na plyn dělat psí kusy. Pak cívka či svíčka je nejsou v dobré kondici a benzín se jeví jako funkční, mohou při provozu na LPG způsobovat např "vynechávání" motoru, co lze někdy eliminovat správným nastavením LPG.
To nemá tak úplně pravdu, LPG je oproti benzínu obtíněji zapálitelné, a proto tam kde auto na benzín jede, můe na plyn dělat psí kusy. Pak cívka či svíčka je nejsou v dobré kondici a benzín se jeví jako funkční, mohou při provozu na LPG způsobovat např "vynechávání" motoru, co lze někdy eliminovat správným nastavením LPG.
|
|
02.05.2014 00:00 -
Re: LPG a C5
|
2692455
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
To sice je obtíněji zapálitelné ale na ivotnosti a spálení zapalovací cívky to nemá ádný vliv.
To sice je obtíněji zapálitelné ale na ivotnosti a spálení zapalovací cívky to nemá ádný vliv.
|
|
02.05.2014 09:48 -
Re: LPG a C5
|
2692486
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Rio11 napsal(a): To sice je obtíněji zapálitelné ale na ivotnosti a spálení zapalovací cívky to nemá ádný vliv. Ahoj Rio, nemá tak docela pravdu. Napětí na elektrodě svíčky není konstantní, ale stoupá (samozřejmě v nepatrném zlomku času) od nuly a to tak dlouho, a dojde k přeskoku jiskry. A protoe u LPG k tomu dojde a při vyí hodnotě napětí, plyne z toho, e cívky a nakonec i svíčky jsou více napěově namáhány.
To sice je obtíněji zapálitelné ale na ivotnosti a spálení zapalovací cívky to nemá ádný vliv. Ahoj Rio, nemá tak docela pravdu. Napětí na elektrodě svíčky není konstantní, ale stoupá (samozřejmě v nepatrném zlomku času) od nuly a to tak dlouho, a dojde k přeskoku jiskry. A protoe u LPG k tomu dojde a při vyí hodnotě napětí, plyne z toho, e cívky a nakonec i svíčky jsou více napěově namáhány.
|
|
02.05.2014 11:47 -
Re: LPG a C5
|
2692518
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Nejsem si tak zcela jist tvým názorem. Podle mne napětí na elektrodě svíčky záleí na vzdálenosti na kterou má jiskra přeskočit a nikoli na tom v jaké směsi paliva a vzduchu se nachází. Tedy vzdálenost elektrod svíčky 0,9 mm je daná a tím pádem i napětí potřebné na přeskok jiskry pro které je cívka konstrukčně navrena, cívka podle mne nezmění svoje napětí, to jenom vzdáleností elektrod se mění síla jiskry . Po sníení vzdálenosti elektrod, na pro LPG doporučených 0,7 mm se změní síla jiskry při zachovaném konstantním napětí cívky. Cívka je elektrický obvod který mění své parametry jen změnou napětí a proudu který jím protéká, v závislosti na odporu cívky, který je neměnný. Vezmeme li v úvahu napájecí napětí 14,5 V, které je neměnné, nemůeme z cívky nikdy dostat větí přeskokové napětí ne na které je vyrobena. nevím o tom e by řídící jednotka motoru toto napětí mohla sama navýit. tím pádem si myslím e směs vzduchu s LPG nemůe ovlivnit napětí na cívce, a tím pádem ji nemůe ani omezit na ivotnosti.
Nejsem si tak zcela jist tvým názorem. Podle mne napětí na elektrodě svíčky záleí na vzdálenosti na kterou má jiskra přeskočit a nikoli na tom v jaké směsi paliva a vzduchu se nachází. Tedy vzdálenost elektrod svíčky 0,9 mm je daná a tím pádem i napětí potřebné na přeskok jiskry pro které je cívka konstrukčně navrena, cívka podle mne nezmění svoje napětí, to jenom vzdáleností elektrod se mění síla jiskry . Po sníení vzdálenosti elektrod, na pro LPG doporučených 0,7 mm se změní síla jiskry při zachovaném konstantním napětí cívky. Cívka je elektrický obvod který mění své parametry jen změnou napětí a proudu který jím protéká, v závislosti na odporu cívky, který je neměnný. Vezmeme li v úvahu napájecí napětí 14,5 V, které je neměnné, nemůeme z cívky nikdy dostat větí přeskokové napětí ne na které je vyrobena. nevím o tom e by řídící jednotka motoru toto napětí mohla sama navýit. tím pádem si myslím e směs vzduchu s LPG nemůe ovlivnit napětí na cívce, a tím pádem ji nemůe ani omezit na ivotnosti.
|
|
02.05.2014 13:19 -
Re: LPG a C5
|
2692540
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Změním téma: má někdo ověřeno jak jsou na tom nae motory s tvrzením sedel ventilů? Jestli jsou náchylné na zaklepání nebo ne? Vím e třeba u Toyoty a Fordu se doporučujem Flashlube právě kvůli měkkému materiálu. U Citroenu nevím jak to je.
zatím jsem nikdy flashlube nepouil a neměl jsem problém.
Změním téma: má někdo ověřeno jak jsou na tom nae motory s tvrzením sedel ventilů? Jestli jsou náchylné na zaklepání nebo ne? Vím e třeba u Toyoty a Fordu se doporučujem Flashlube právě kvůli měkkému materiálu. U Citroenu nevím jak to je.
zatím jsem nikdy flashlube nepouil a neměl jsem problém.
|
|
02.05.2014 13:30 -
Re: LPG a C5
|
2692551
|
|
vikicv
|
|
|
Rio11 napsal(a): Nejsem si tak zcela jist tvým názorem. Podle mne napětí na elektrodě svíčky záleí na vzdálenosti na kterou má jiskra přeskočit a nikoli na tom v jaké směsi paliva a vzduchu se nachází.
Nemá pravdu. Na obojím. Otevři s i k tomu patřičnou literaturu nebo alespoň google. Jeden z prvních odkazů:
.link.
Rio11 napsal(a): Tedy vzdálenost elektrod svíčky 0,9 mm je daná a tím pádem i napětí potřebné na přeskok jiskry pro které je cívka konstrukčně navrena, cívka podle mne nezmění svoje napětí, to jenom vzdáleností elektrod se mění síla jiskry .
Nemá pravdu. Po rozpojení zkratovacího obvodu vyběhne na cívce i svíčce napětí tak vysoko, dokud nepřeskočí jiskra.... Vyběhne výe, pokud je to směs LPG nebo je delí vzdálenost elektrod
Rio11 napsal(a): Po sníení vzdálenosti elektrod, na pro LPG doporučených 0,7 mm se změní síla jiskry při zachovaném konstantním napětí cívky.
Nemá pravdu. Sníí se napětí na cívkách i svíčkách.
Rio11 napsal(a): Cívka je elektrický obvod který mění své parametry jen změnou napětí a proudu který jím protéká, v závislosti na odporu cívky, který je neměnný. Vezmeme li v úvahu napájecí napětí 14,5 V, které je neměnné, nemůeme z cívky nikdy dostat větí přeskokové napětí ne na které je vyrobena.
Nemá pravdu. Cívka je indukčnost a jako obvod se hlavně chová tak, e brání změně proudu. Její odpor je dodatečný nechtěný parametr, protoe ádná cívka není ideální indukčnost... pokud rozpojí proudový obvod s cívkou, cívka se snaí zachovat směr i velikost proudu co vede k napěovému impulsu.... pokud by to byla ideální indukčnost, byl by "nekonečně vysoký" - toto napětí se vyuívá na zapálení jiskry na svíčce.
Zkus místo svíčky pouít nějaké drátky a vzdalovat je od sebe.... zkus přitom naměřit kolik a kV je schopna cívka dát, kdy není limitována vzdáleností 1mm přeskoku na svíčce
Rio11 napsal(a): nevím o tom e by řídící jednotka motoru toto napětí mohla sama navýit. tím pádem si myslím e směs vzduchu s LPG nemůe ovlivnit napětí na cívce, a tím pádem ji nemůe ani omezit na ivotnosti.
Jednotka asi nemůe napětí zvýit.... to je pravda ... Ale zápalná směs ovlivňuje napětí na cívce viz. první odkaz
Jednotka asi nemůe napětí zvýit.... to je pravda ... Ale zápalná směs ovlivňuje napětí na cívce viz. první odkaz
|
|
02.05.2014 19:56 -
Citroën a provoz na plyn
|
2692677
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Dobrý den,
v současné době provozujeme s manelkou 2 Citroëny na plyn. Moja jezdí s C4 na CNG - dovoz z ITA, já s C5 na LPG - dovoz z NL. Nijaké zásadní problémy s provozem u obou vozů nejsou. Servisovat je jezdím z Olomouce do Prostějova. Dle předpisu revize kadých 10tkm nebo 1x do roka.
S C4 najeto 55tkm ihned po koupi zazlobily plynové vstřiky - vyměněno v reii autobazaru. Jeli jsme s ním na dovču do ITA, max spokojenost plyn po cestě vude (AT i ITA) v Itálii jsem tankoval levněji ne u nás. Platí i v současnosti. Spotřeba necelých 5kg CNG na 100, plus nějaký benzín na rozjezd a v zimě na zahřátí motoru - ne se ohřeje motor nemá to zimu moc rádo. Rozdíl proti benzínu poznat jde, začátku jsem si připadal jak přivázaný na gumě. Dneska u jsem si zvykl a u mi to nepřijde. Chce to trochu víc točit.
S C5 zatím najeto necelých 30tkm, provoz prakticky bezproblémový, kontrolka emisí blikla jen 2x a vdy zhasla sama, na diagnostice v obou případech jen hodnota bohatosti směsi. Na rozdíl od CNG jede na LPG okamitě. Rozdíl proti benzínu je nerozeznatelný, cenově veliký.
V obou případech byl plyn vestavěn u v zemi původu, asi to dělal někdo kdo to umí. Přimazávání ventilů ani v jednom autě není.
Zdraví
vlkr
Dobrý den,
v současné době provozujeme s manelkou 2 Citroëny na plyn. Moja jezdí s C4 na CNG - dovoz z ITA, já s C5 na LPG - dovoz z NL. Nijaké zásadní problémy s provozem u obou vozů nejsou. Servisovat je jezdím z Olomouce do Prostějova. Dle předpisu revize kadých 10tkm nebo 1x do roka.
S C4 najeto 55tkm ihned po koupi zazlobily plynové vstřiky - vyměněno v reii autobazaru. Jeli jsme s ním na dovču do ITA, max spokojenost plyn po cestě vude (AT i ITA) v Itálii jsem tankoval levněji ne u nás. Platí i v současnosti. Spotřeba necelých 5kg CNG na 100, plus nějaký benzín na rozjezd a v zimě na zahřátí motoru - ne se ohřeje motor nemá to zimu moc rádo. Rozdíl proti benzínu poznat jde, začátku jsem si připadal jak přivázaný na gumě. Dneska u jsem si zvykl a u mi to nepřijde. Chce to trochu víc točit.
S C5 zatím najeto necelých 30tkm, provoz prakticky bezproblémový, kontrolka emisí blikla jen 2x a vdy zhasla sama, na diagnostice v obou případech jen hodnota bohatosti směsi. Na rozdíl od CNG jede na LPG okamitě. Rozdíl proti benzínu je nerozeznatelný, cenově veliký.
V obou případech byl plyn vestavěn u v zemi původu, asi to dělal někdo kdo to umí. Přimazávání ventilů ani v jednom autě není.
Zdraví
vlkr
|
|
02.05.2014 22:00 -
Re: LPG a C5
|
2692719
|
|
vos.pe
|
|
|
Pořídil jsem si C5 II v6,tudí byl plyn prakticky nutný.Před realizací jsem pilně hledal informace pro a proti.Proti jsem nic podstatného nenael.Přimazávání jsem odpojil, je spí na kodu.Rozhodně nic nepřináí. Zatím jezdím bez problémů a tankování je skoro radost ..
Pořídil jsem si C5 II v6,tudí byl plyn prakticky nutný.Před realizací jsem pilně hledal informace pro a proti.Proti jsem nic podstatného nenael.Přimazávání jsem odpojil, je spí na kodu.Rozhodně nic nepřináí. Zatím jezdím bez problémů a tankování je skoro radost :-)..
|
|
05.05.2014 00:19 -
Re: LPG a C5
|
2693189
|
|
Vladimír
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Děkuju Kuldovi za doporučení firmy, se kterou má dobré zkuenosti.
Mně se moje výe popisovaná situace vyřeila, či spíe "vyřeila" tím, e mi normální, ne plynařský servis vyměnil vechny cívky (u tam mám od přestavby na plyn asi pátou várku fungl nových cívek, které vdy vzápětí odejdou), vechny svíčky (asi správně tam dal ty určené na plyn, ale ty jsem rovně měnil teprve asi před čtvrt rokem), lambda sondu (prý byla zkratovaná a házela nesmyslné povely do řídící jednotky), dále dokonce i baterku, tu jsem ale měnil před 2 roky, a nahrál původní software od Citroena. Ve za cenu přes 20 000 Kč (slovy dvacet tisíc korun českých). Výměny prý byly nutné, ve zmíněné bylo v katastrofálním stavu .... Ale co je nejhorí, proč to vechno vzniká, nikdo, vůbec nikdo na světě neví. Zatím to tedy po této dalí (jedné z mnoha zásadních oprav, ke kterým jsem přinucen tak jednou měsíčně) opravě jezdí. jak dlouho, a co bude dál, to snad neví ani Bůh .... čekám, e tak za týden budu zase měnit vechny cívky .... Zásadní příčina potíí je velkou neznámou, nikdo netuí, co s tím. To auto je opravdu drahá milenka ...... A s opravdovou milenkou má společnou taky tu naprostou nepředvídatelnost, nevypočítatelnost a hltavost v odebírání peněz s cílem člověka promyleně, poouchle zcela zničit. Oebračování, neustálý stres, nespolehlivost .... Kdosi tady mi taky radil nastavování mezer u svíček a podobné odborné zásahy. To já neumím a nemám v úmyslu se to učit. Pokud zaplatím normální, poctivé peníze, musí mi přece profesionální automechanici zajistit uívání auta bez nutnosti stát se taky automechanikem ... Jestlie ne, pak ta celá technologie plynu je patná, nevyzkouená a nemělo by vůbec být dovoleno ji nabízet zákazníkům. Zdravím vechny a děkuji jetě jednou těm, co na můj příspěvek reagovali. U etřím na velký inzerát do celostátních novin, kde popíu své zkuenosti. Vladimír.
Děkuju Kuldovi za doporučení firmy, se kterou má dobré zkuenosti.
Mně se moje výe popisovaná situace vyřeila, či spíe "vyřeila" tím, e mi normální, ne plynařský servis vyměnil vechny cívky (u tam mám od přestavby na plyn asi pátou várku fungl nových cívek, které vdy vzápětí odejdou), vechny svíčky (asi správně tam dal ty určené na plyn, ale ty jsem rovně měnil teprve asi před čtvrt rokem), lambda sondu (prý byla zkratovaná a házela nesmyslné povely do řídící jednotky), dále dokonce i baterku, tu jsem ale měnil před 2 roky, a nahrál původní software od Citroena. Ve za cenu přes 20 000 Kč (slovy dvacet tisíc korun českých). Výměny prý byly nutné, ve zmíněné bylo v katastrofálním stavu .... Ale co je nejhorí, proč to vechno vzniká, nikdo, vůbec nikdo na světě neví. Zatím to tedy po této dalí (jedné z mnoha zásadních oprav, ke kterým jsem přinucen tak jednou měsíčně) opravě jezdí. jak dlouho, a co bude dál, to snad neví ani Bůh .... čekám, e tak za týden budu zase měnit vechny cívky .... Zásadní příčina potíí je velkou neznámou, nikdo netuí, co s tím. To auto je opravdu drahá milenka ...... A s opravdovou milenkou má společnou taky tu naprostou nepředvídatelnost, nevypočítatelnost a hltavost v odebírání peněz s cílem člověka promyleně, poouchle zcela zničit. Oebračování, neustálý stres, nespolehlivost .... Kdosi tady mi taky radil nastavování mezer u svíček a podobné odborné zásahy. To já neumím a nemám v úmyslu se to učit. Pokud zaplatím normální, poctivé peníze, musí mi přece profesionální automechanici zajistit uívání auta bez nutnosti stát se taky automechanikem ... Jestlie ne, pak ta celá technologie plynu je patná, nevyzkouená a nemělo by vůbec být dovoleno ji nabízet zákazníkům. Zdravím vechny a děkuji jetě jednou těm, co na můj příspěvek reagovali. U etřím na velký inzerát do celostátních novin, kde popíu své zkuenosti. Vladimír.
|
|
| |
|
|