| | |
01.09.2013 16:50 -
Re: LPG a C5
|
2614687
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
Třílitrová V6ka v benálu vydrí klidně mega, ale málokdo s ní tolik najezdí.... Nemá turbo a při normální jízdě si lebedí kolem volnoběhu.
Třílitrová V6ka v benálu vydrí klidně mega, ale málokdo s ní tolik najezdí.... :-p Nemá turbo a při normální jízdě si lebedí kolem volnoběhu.:-d
|
|
02.09.2013 18:28 -
Re: LPG a C5
|
2614860
|
|
Darja
|
|
|
Klokan napsal(a): Třílitrová V6ka v benálu vydrí klidně mega, ale málokdo s ní tolik najezdí.... Nemá turbo a při normální jízdě si lebedí kolem volnoběhu.
Asi tak... větina lidí si koupí V6 a má velké oči. Pak zjistí, kolik to stojí, e za 4 litry jako tdipyčo jezdit nebudou a poutějí to v zuboeném stavu. Byla jsem se podívat po pár V6, protoe kamarád slintal, a děsila jsem se. Myslela jsem si, e moje C5 je u babička utahaná, ale kdepak, mam to luxusní, oproti tomu, co se prodává.
Plyn je dobré řeení, nedám na to dopustit. Jenom na plynu mám najeto 110tisíc a prostě labůo. Hlavně, kdy jsem se motala po maďarských dálnicích a spotřeba plynu byla na 9ti litrech, tak jsem si broukala jak mimino. Druhá věc je, jak psal Jruze, je to na servisování někdy docela voser, já u to dávám do servisu, ani termostat jsem si nechtěla měnit sama, protoe "nerv"
Asi tak... větina lidí si koupí V6 a má velké oči. Pak zjistí, kolik to stojí, e za 4 litry jako tdipyčo jezdit nebudou a poutějí to v zuboeném stavu. Byla jsem se podívat po pár V6, protoe kamarád slintal, a děsila jsem se. Myslela jsem si, e moje C5 je u babička utahaná, ale kdepak, mam to luxusní, oproti tomu, co se prodává.
Plyn je dobré řeení, nedám na to dopustit. Jenom na plynu mám najeto 110tisíc a prostě labůo. Hlavně, kdy jsem se motala po maďarských dálnicích a spotřeba plynu byla na 9ti litrech, tak jsem si broukala jak mimino. Druhá věc je, jak psal Jruze, je to na servisování někdy docela voser, já u to dávám do servisu, ani termostat jsem si nechtěla měnit sama, protoe "nerv" :D
|
|
04.11.2013 09:49 -
Re: LPG a C5
|
2632959
|
|
perkyy
|
Město: Trenčín, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Pozdravujem, ete v lete som sa "trochu nudil" a pohral som sa so spotrebou C5 na LPG. Zaujímali ma hlavne uetrené financie. iaž nemal som prístup k netu preto to moem zverejni a teraz, snád to niekomu pomôe
Porovnával som rovnaké C5 s naftovým motorom, benz. a LPGčkovým. Ceny PHM som bral z netu zo slovnaftáckej pumpy v centre TN, autá majú pribline rovnaký výkon a rovnaký obsah motoru. Ich priemernú spotrebu som bral z clubu a netu.
C5 nafta C5 benzín C5 LPG
priemerná spotreba 6,09 l 8.5 l 10 l
Cena 1,390 1,52 0,709
Cena za 100km 8,46 12,92 7,09
etrenie na 100km 1,37 5,83 -------
Pri ročnom nájazde cca 20 000 km oproti nafte uetrené 274 , oproti BA 95 - 1 166 . Cena montáe splynovača pribline 700 .
Ak by sme to vetko premietli na 10 rokov/ 200 000 km/, čo vydrí jedna nádr tak dostaneme nasledujúce čísla :
uetrené na 200 000 km oproti nafte - 2 740
benzín 11 660
Cena nádre cca 300 + kadé dva roky emisná kontrola na LPG cca 10 x 5 =50 .
Splynovač teda bude stá na 10 rokov 1 050 .
Výsledne uetrené na PHM
Nafta 1 690 , Benzín 10 610 .
Teoreticky je LPG a Nafta rovnomerná, pretoe uetrených 169 za rok nieje a taký rozdiel
Pozdravujem, ete v lete som sa "trochu nudil" :-) a pohral som sa so spotrebou C5 na LPG. Zaujímali ma hlavne uetrené financie. iaž nemal som prístup k netu preto to moem zverejni a teraz, snád to niekomu pomôe ;-)
Porovnával som rovnaké C5 s naftovým motorom, benz. a LPGčkovým. Ceny PHM som bral z netu zo slovnaftáckej pumpy v centre TN, autá majú pribline rovnaký výkon a rovnaký obsah motoru. Ich priemernú spotrebu som bral z clubu a netu.
C5 nafta C5 benzín C5 LPG
priemerná spotreba 6,09 l 8.5 l 10 l
Cena 1,390 1,52 0,709
Cena za 100km 8,46 12,92 7,09
etrenie na 100km 1,37 5,83 -------
Pri ročnom nájazde cca 20 000 km oproti nafte uetrené 274 , oproti BA 95 - 1 166 . Cena montáe splynovača pribline 700 .
Ak by sme to vetko premietli na 10 rokov/ 200 000 km/, čo vydrí jedna nádr tak dostaneme nasledujúce čísla :
uetrené na 200 000 km oproti nafte - 2 740
benzín 11 660
Cena nádre cca 300 + kadé dva roky emisná kontrola na LPG cca 10 x 5 =50 .
Splynovač teda bude stá na 10 rokov 1 050 .
Výsledne uetrené na PHM
Nafta 1 690 , Benzín 10 610 .
Teoreticky je LPG a Nafta rovnomerná, pretoe uetrených 169 za rok nieje a taký rozdiel :-d
|
|
04.11.2013 21:17 -
Re: LPG a C5
|
2633374
|
|
jruze
|
|
|
martinrx napsal(a): JJ, zlatá slova!
Nafta je lepí - můete si pořádně uít....
- přemýlet o tom a mi odjede turbo jestli dát nové nebo repasované
- těit se co bude dít a mi odejdou vstřiky
- uít si výměnu spojky a k tomu dojde, jeliko se mění i taková skvělá věc jako je dvouhmotý setrvačník.
- při troe těstí si člověk uije i zalomené havící svíčky
- u koupě ojetiny se vsázet jaký matlas tam dával jakou naftu, jak honil turbo a jak ho dochlazoval.
- nafta je prostě zábava (a to ani nemluvím o tom, e u toho zpropadeného benzínu si člověk v zimě neuije v autě ani chvilku zimy - no fuj!)
Svíčky tam máme oba havící- zapalovací,turbo ?? (mám najeto jen HDI víc jak 300000km turba a vstřiků jsem se neviml havek také), topí později ,ale pomaleji chladne(take při celodenním provozu topí stále), nezamrzá mi odvětrání z ventildeklu a bloku,vstřiky a svíčkymi odejdou později ne benzínu - (svíčky nemusím řeit chytá to i bez nich),nemám cívky ,mám polovinu čidel,nemusím řeit klapku sání,rozvody mi vydrí déle,neřeím lambdu a kat......
No řekl bych e kadý motor má své pro a proti
Svíčky tam máme oba havící- zapalovací,turbo ?? (mám najeto jen HDI víc jak 300000km turba a vstřiků jsem se neviml havek také), topí později ,ale pomaleji chladne(take při celodenním provozu topí stále), nezamrzá mi odvětrání z ventildeklu a bloku,vstřiky a svíčkymi odejdou později ne benzínu - (svíčky nemusím řeit chytá to i bez nich),nemám cívky ,mám polovinu čidel,nemusím řeit klapku sání,rozvody mi vydrí déle,neřeím lambdu a kat......:palec
No řekl bych e kadý motor má své pro a proti
|
|
04.11.2013 22:22 -
Re: LPG a C5
|
2633415
|
|
Darja
|
|
|
perkyy napsal(a): Pozdravujem, ete v lete som sa "trochu nudil"
Ok, já to taky počítala... Kdy vezmu, e LPG tu stojí 0,64 Eur, nafta 1,36 Eur, a neeru spotřeba LPG 12 litrů, spotřeba nafty 6... já tedy uetřím "jen" 1000eur... oproti HDi..
Jene těch 152kw, co neerou hovězí, ale jezděj na levný "tofu" (tfujtajxl tyhle vegetariánský věci), ty za to stojej...
Moje druhý auto je nafák (haby si tu někdó nemyslil, e ropó opovrhuju)... ere 10-15 litrů nafty, podle toho, co po ňom chcu, a má uslintanejch 85kw.. ale je to nezničitelnej motor. Krom jedný havky, zalepenýho filtru paliva (tím řepkosvinstvem) a vzduchovýho filtru seranýho od myí, nechtěl za celou dobu nic. A to dostává daleko větí čočku, ne si umíte představit. Dostává čočku v terénu, tahá klády z lesa, káru naloenou 2,5 tunama dřeva a podobný zvěrstva..
Prostě nafta má svoje, má sílu, málo to ere, ale zábavný to nikdy nebude (teda je, dy to vohulíte pod nos nějakýmu pumpičkářovi, ale to u si s FAP taky neuijem)
Ok, já to taky počítala... Kdy vezmu, e LPG tu stojí 0,64 Eur, nafta 1,36 Eur, a neeru spotřeba LPG 12 litrů, spotřeba nafty 6... já tedy uetřím "jen" 1000eur... oproti HDi..
Jene těch 152kw, co neerou hovězí, ale jezděj na levný "tofu" (tfujtajxl tyhle vegetariánský věci), ty za to stojej...
Moje druhý auto je nafák (haby si tu někdó nemyslil, e ropó opovrhuju)... ere 10-15 litrů nafty, podle toho, co po ňom chcu, a má uslintanejch 85kw.. ale je to nezničitelnej motor. Krom jedný havky, zalepenýho filtru paliva (tím řepkosvinstvem) a vzduchovýho filtru seranýho od myí, nechtěl za celou dobu nic. A to dostává daleko větí čočku, ne si umíte představit. Dostává čočku v terénu, tahá klády z lesa, káru naloenou 2,5 tunama dřeva a podobný zvěrstva..
Prostě nafta má svoje, má sílu, málo to ere, ale zábavný to nikdy nebude (teda je, dy to vohulíte pod nos nějakýmu pumpičkářovi, ale to u si s FAP taky neuijem) :-))))
|
|
04.11.2013 22:45 -
Re: LPG a C5
|
2633428
|
|
jruze
|
|
|
Darja napsal(a): Ok, já to taky počítala... Kdy vezmu, e LPG tu stojí 0,64 Eur, nafta 1,36 Eur, a neeru spotřeba LPG 12 litrů, spotřeba nafty 6... já tedy uetřím "jen" 1000eur... oproti HDi..
Jene těch 152kw, co neerou hovězí, ale jezděj na levný "tofu" (tfujtajxl tyhle vegetariánský věci), ty za to stojej...
Moje druhý auto je nafák (haby si tu někdó nemyslil, e ropó opovrhuju)... ere 10-15 litrů nafty, podle toho, co po ňom chcu, a má uslintanejch 85kw.. ale je to nezničitelnej motor. Krom jedný havky, zalepenýho filtru paliva (tím řepkosvinstvem) a vzduchovýho filtru seranýho od myí, nechtěl za celou dobu nic. A to dostává daleko větí čočku, ne si umíte představit. Dostává čočku v terénu, tahá klády z lesa, káru naloenou 2,5 tunama dřeva a podobný zvěrstva..
Prostě nafta má svoje, má sílu, málo to ere, ale zábavný to nikdy nebude (teda je, dy to vohulíte pod nos nějakýmu pumpičkářovi, ale to u si s FAP taky neuijem)
To co ty uetří ja projedu (nájezd 12000Km/rok) nebo e bych to počítal patně? spotřeba 6l/100km
To co ty uetří ja projedu (nájezd 12000Km/rok):nevim nebo e bych to počítal patně? spotřeba 6l/100km
|
|
04.12.2013 19:42 -
Re: LPG a C5
|
2643368
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Mám dotaz - jde to a umí někdo vymazat autoadaptivní záznamy řídící jednotky?
Ptám se kvůli patným startům které řeím v jiném tématu. Dostal jsem horký tip e by to mohlo způsobovat právě autoadaptivní nastavení řj kvůli provozu na patně seřízené LPG.
Mám dotaz - jde to a umí někdo vymazat autoadaptivní záznamy řídící jednotky?
Ptám se kvůli patným startům které řeím v jiném tématu. Dostal jsem horký tip e by to mohlo způsobovat právě autoadaptivní nastavení řj kvůli provozu na patně seřízené LPG.
|
|
04.12.2013 20:02 -
Re: LPG a C5
|
2643369
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Mělo by stačit ujet "nějaké" km na benzin a ono si to načte nová data kterým se to přizpůsobí a tedy by se to mělo srovnat, pokud ovem není chyba jinde. Pokud má na LPG ale nějaký problém, pak by se to po ujetí "nejakých" km na LPG mohlo zase rozhodit.
Jo a jetě zkus před vypnutím motoru, přepnout jej na benzín, a pak jej vypni, to by mohlo stačit, resp. mně to u jednoho vozu pomáhalo.
Mělo by stačit ujet "nějaké" km na benzin a ono si to načte nová data kterým se to přizpůsobí a tedy by se to mělo srovnat, pokud ovem není chyba jinde. Pokud má na LPG ale nějaký problém, pak by se to po ujetí "nejakých" km na LPG mohlo zase rozhodit.
Jo a jetě zkus před vypnutím motoru, přepnout jej na benzín, a pak jej vypni, to by mohlo stačit, resp. mně to u jednoho vozu pomáhalo. :-)
|
|
04.12.2013 20:16 -
Re: LPG a C5
|
2643380
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Jasně, díky za reakci. U jsem ujel něco na benzín, a vím e po nějaké delí době se ty adaptace upraví samy - jde mi spí o to e nechci svůj vůz trápit ráno těmi studenými starty a jet do Německa a zpátky ted kvůli kilometrům taky momentálně nepotřebuju.
Pokud by to lo vynulovat a starty by se nezlepily mohl bych hledat závadu dál.
Jasně, díky za reakci. U jsem ujel něco na benzín, a vím e po nějaké delí době se ty adaptace upraví samy - jde mi spí o to e nechci svůj vůz trápit ráno těmi studenými starty a jet do Německa a zpátky ted kvůli kilometrům taky momentálně nepotřebuju. :-)
Pokud by to lo vynulovat a starty by se nezlepily mohl bych hledat závadu dál.
|
|
04.12.2013 20:42 -
Re: LPG a C5
|
2643417
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No tazke starty a skapanie po starte som riesil aj ja. Aj som o tom popisal ale o autoadaptivnych záznamoch jednotky som jakziv nepocul.
Nechce sa mi znovu pisat to iste tak pozri tu .link. a citaj moje prispevky (idealne cele vlakno vsak Najku??)
No tazke starty a skapanie po starte som riesil aj ja. Aj som o tom popisal ale o autoadaptivnych záznamoch jednotky som jakziv nepocul.
Nechce sa mi znovu pisat to iste tak pozri tu http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/168476-lpg-a-c5/12/#.Up-FTyeYwmY a citaj moje prispevky (idealne cele vlakno vsak Najku??:-d)
|
|
04.12.2013 21:11 -
Re: LPG a C5
|
2643449
|
|
jumep
|
|
|
ano, adaptacia sa robi a castokrat pomoze ked je to rozhasene
ano, adaptacia sa robi a castokrat pomoze ked je to rozhasene
|
|
04.12.2013 21:16 -
Re: LPG a C5
|
2643454
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
aha ja som automaticky myslel riadiacu jednotku LPG
Mne adaptacia riadiacej jednotky BENZINOVEJ nepomohla ale ani neuskodila
aha ja som automaticky myslel riadiacu jednotku LPG:-))
Mne adaptacia riadiacej jednotky BENZINOVEJ nepomohla ale ani neuskodila:nevim
|
|
04.12.2013 21:53 -
Re: LPG a C5
|
2643495
|
|
miskod
|
|
|
tak to si toho zrejme nepocul viac...
(vid. priloha - jednotky s adaptivnou kalibraciou)
tak to si toho zrejme nepocul viac...;-)
(vid. priloha - jednotky s adaptivnou kalibraciou)
Přílohy: magic3.JPG ( 147145b ) - |
|
04.12.2013 21:55 -
Re: LPG a C5
|
2643500
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
clovek sa uci cely zivot kazdopadne mne pomohol repas reduktora
clovek sa uci cely zivot:-) kazdopadne mne pomohol repas reduktora
|
|
04.12.2013 22:03 -
Re: LPG a C5
|
2643513
|
|
miskod
|
|
|
Repas som musel robit v lete aj ja...Tlakovalo mi to plyn do vody. Na povodnych malych reduktoroch pre magic3 praskali vyparniky. Kym som na to prisiel, tak som kupoval dve sady na repas. Nakoniec som kupil cely reduktor, lebo sa mi tam pri poslednom zakruteni sekol zavit asi v polovici a uz som s nim ani nepohol. Najhorsie ze ten novy ma nejaku silne teplotne zavislu pruzinu a dava vyssi tlak za studena. Takze to teraz nejdem poriadne nastavit. Na jar skusim rozrezat ten stary a dam tam pruzinu odtial.
Repas som musel robit v lete aj ja...Tlakovalo mi to plyn do vody. Na povodnych malych reduktoroch pre magic3 praskali vyparniky. Kym som na to prisiel, tak som kupoval dve sady na repas. Nakoniec som kupil cely reduktor, lebo sa mi tam pri poslednom zakruteni sekol zavit asi v polovici a uz som s nim ani nepohol. Najhorsie ze ten novy ma nejaku silne teplotne zavislu pruzinu a dava vyssi tlak za studena. Takze to teraz nejdem poriadne nastavit. Na jar skusim rozrezat ten stary a dam tam pruzinu odtial.
|
|
09.12.2013 17:03 -
Re: LPG a C5
|
2644972
|
|
NMC
|
|
|
Zdravím vechny, neví někdo o monosti servisu holandského AG Autogas poblí Brna? Mně se podařilo najít nejblií v Prostějově - Fedor Auto. Ale přece by to někdo mohl umět i v okolí tatlu nebo snad ne? Přestalo mi přepínat na LPG. Podle toho, co jsem zde vysledoval, to můe být víceméně cokoli.
Zdravím vechny, neví někdo o monosti servisu holandského AG Autogas poblí Brna? Mně se podařilo najít nejblií v Prostějově - Fedor Auto. Ale přece by to někdo mohl umět i v okolí tatlu nebo snad ne? Přestalo mi přepínat na LPG. Podle toho, co jsem zde vysledoval, to můe být víceméně cokoli.
|
|
09.12.2013 18:50 -
Re: LPG a C5
|
2644987
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Jen pro info, mě na zplynovači náhle odeel snímač tlaku LPG normálně za jízdy. Tak to samo přeplona BA jelo dál. Snímač je tak zacca 3 000Kč . Koupil jsem jej na netu. Montá jeden konektor a dva roubky.Před tím mě ale v servise řekli co to způsobilo .
Jen pro info, mě na zplynovači náhle odeel snímač tlaku LPG normálně za jízdy. Tak to samo přeplona BA jelo dál. Snímač je tak zacca 3 000Kč :-(. Koupil jsem jej na netu. Montá jeden konektor a dva roubky.Před tím mě ale v servise řekli co to způsobilo :-).
|
|
09.12.2013 21:51 -
Re: LPG a C5
|
2645066
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
no a co to sposobilo??
no a co to sposobilo?? :nevim
|
|
10.12.2013 06:42 -
Re: LPG a C5
|
2645097
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
No právě ten tlakový spínač.
No právě ten tlakový spínač.
|
|
| |
|
|