Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Turbo C5 I 2.0 HDi
|< < 1 2 3 > >|
10.04.2014 20:49 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686240
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nemyslim, po takom niecom by bol olej spaleny a skor to ostalo zaseknute otvorene

toto mi skor pride na ovladanie turba / podtlak / klapka / egr
(skus dat vin - pozrem ako to konkretne tam je)

10.04.2014 21:34 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686264
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
vin ti asi nepovim zrovna, ale je to 2.0hdi RHZ motor 80kw....2003rok....
vinko ti muzu rict az zitra....ale myslis ze neni nerealne ze se nenataceji klapky na turbu?
spis jde o to ze jakmile je motor studeny tak to funguje a pokud se jezdi jen okresky, tak funguje,ale jakmile se jede na dalnici delsi cas konstantni rychlosti, pak nejde....zase musi vychladnout a pak zas chvilku jede.....ovladani a egr by snad hlasilo chybu ne?

10.04.2014 21:41 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686269
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jaj, tam su neni klapky ale len obtokovy kanal
a podobnu haluz mi robila vaha vzduchu, tvarilo sa vsetko ok, po vymene to slo jak drak

10.04.2014 21:56 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686279
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
ale tece mi olej pres intercooler do sani k turbu, tak proto mne to napadlo...myslis ze vaha vzducuhu by to mohla delat?

nevim, uvitam kazdej napad na co kouknout.....auto uz jsem mel rozebrane pomalu cele, jen na to mam jeden vikendu, tak abych se nehrabal zbytecne ve vsem....a ezko s tim nekam dojedu, resp. se bojim ze to nekde zaklepe naposledy...

10.04.2014 22:01 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686280
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako hovorim, takto sa mi spravalo jedno auto, vymenili sme aj turbo a nic ...
potom sme tam hodili na skusku druhu vahu a vsetko sa rozbehlo - pritom ta vaha davala dobre hodnoty atd. len turbo tlacilo malo

skor si myslim ze u teba su to bud nejake podtlaky, alebo ta vaha alebo nieco taketo, nie mechanicky turbo (nehovorim ze nemoze, ale je to podla mna skor nepravdepodobne)

co sa tyka intercooleru, to je bezne (ten bud daj zavarit alebo vymen)

10.04.2014 22:05 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686281
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
hmmm...takze to stejne musim provrtat cele

spis mi je divne ze to nedela vzdycky...jen kdyz se turbo toci delsi dobu vetsima otackama....intercooler jsem menil pred rokem... ale je to poblite docela dost....turbo se prave toci, je to i slyset...ale proste auto netahne a hlavne by hodilo chybu kdyby se netocilo ne?:=)
podtlaky,myslis zkontrolovat hadice s privodem vzduchu nebo co myslis?:=)

je to na palici..a nechci prodavat auto, ktere nebude 100% v pohode

10.04.2014 22:09 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686282
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak si myslis ze sa toci - tak ti pomoze len diagnostika v tom momente ked to nejde a pozret live hodnoty
nizky tlak z turba to moze vyhodnotit az hodne neskor

ak je ten intercooler zvonku oblity tak je zasa deravi - rovno mozes skusit reklamovat

11.04.2014 00:09 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686317
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Na zjištění jestli to utíká přes interkoler ho může vyřadit - to turbo pokud je Ok tak mu malej únik přez interkoler chybu nehodí - to by musela být děravá hadice a pod otáčkama i na místě by to našel.Nečetl jsem vše ale už jsem tu měl problém na snímači tlaku , teoreticky by to mělo jet i bez váhy a nemělo by to ztratit výkon(chyby to hodí,ale pojede) a když bude únik vzduchu tak to musí lítat z vejfuku komeníci i ze štětkama(hulilo by to černě protože to bude elektronika krmit naftou aby dotáhla výkon) - jestli to žere olej (a je to s FAP) tak může být zalepenéj kat. Také jsem se setkal s ucpaným zadním tlumičem výfuku

11.04.2014 09:26 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686331
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to je myth ze elektronika to krmi naftou aby dotiahla vykon, elektronika ocakava dostatok vzduchu v motore na davku paliva ktoru tam posle, kedze tam neni dost vzduchu tak palivo nezhori a lietaju brikety

11.04.2014 11:29 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2686336
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
je pravda je intercooler tece hodne dost....a z hadice za nim smerem k turbu tece docela dost oleje....ale nejake vetsi ztraty oleje nejsou......mozna malinko.....pres intercooler by se vykon asi ztracet nemel co? jen mi furt vrta hlavou ze to je jen kdyz je auto delsi dobu v zatahu..jinak to funguje

19.08.2015 13:44 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852817
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Cafte ,

moze sa posim nasledujuca vec stat na C5 X7 2.0HDI 120kW motore? pozeral som videa a dost brutal

video: .link.

Diesel runaway

Pri kombinácii turbokompresora a naftového motoru môže dôjs v extrémnom prípade (pri poškodených ložiskách turba) k javu označovanému ako diesel runaway (vožne preložené ako útek naftového motora).

Nakožko takýto motor nevyužíva sviečky, vypnutie motora je riešené odpojením prísunu paliva (prípadne vzduchu). Ak sú však na olejom chladenom turbe poškodené ložiská, môže sa olej určený na mazanie motora dosta cez poškodené ložisko do spažovacieho priestoru motora. Tento olej je však horžavý a tým pádom poháňa motor sám seba spažovaním vlastného oleja.

Vtedy nie je možné regulova rýchlos motora a ten vyletí do maximálnych otáčok. Tie si udržiava, až kým nespáli všetok olej a následne sa zadrie, alebo kým nie je zabrzdený zaradením rýchlosti a pustením spojky s nohou na brzde. V prípade automatu však nie je možné a zadusi motor zakrytím sania nie je väčšinou v danej situácii možné (aj kvôli dymu). Majitelia sa tak niekedy môžu len prizera, ako si motor minie všetok lubrikant a sám sa zničí.

19.08.2015 14:03 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852829
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
moze sa to stat na hocicom, ale to je extremny pripad a hlavne to turbo este predtym prestane ist
s manualom sa to da zadusit

19.08.2015 14:35 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852838
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
moze sa to stat na hocicom, ale to je extremny pripad a hlavne to turbo este predtym prestane ist
s manualom sa to da zadusit


tak este ze tak... Snad ma taketo veci nestretnu. Prvy krat diesel tak pozeram co vsetko je mozne

19.08.2015 15:04 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852847
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
moze sa to stat na hocicom, ale to je extremny pripad a hlavne to turbo este predtym prestane ist
s manualom sa to da zadusit


To je otázka kolik oleje se dostane do hadic z volné osy turba - do té hadice se dovede dostat i 1/2 l oleje - turbo klidně bude fungovat - když potom pojedeš rychle(vytočíš do vysokých otáček) tak vzduch sebou vezme i ten olej a otáčky jdou nekontrolovaně nahoru . Tohle se stalo mému známému na 2.2HDI 98Kw ve 150Km/h to nacuclo olej z hadic,začlo to kouřit modře a měl co dělat aby to ubrzdil a dostal z otáček - přitáhl to ke mně - na diag vše OK turbo dávalo (jen to kouřilo) - po zahřátí motoru a otáčkách asi 2500ot to opět nasálo olej a otáčky do nekonečna.V nízkých otáčkách zůstane olej v hadicích - ve vysokých ho vzduch strhne sebou (je to jako fiksírka- princip vzduchové pistole na stříkání)Ale jak píšeš jsou to extrémy - většinou tomuto předchází dost hlášek - tyhle novější motory se už daleko víc kontrolují i když tohle může být dost rychlé a zastavit motor i s manuálem se nedá stihnout - než si uvědomíš co se vlastně děje tak se přetočí a rozletí se to.

19.08.2015 17:36 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852860
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Skoro všetky moderné TD majú klapku v saní, ktorá sa zavrie keď sa vypne motor. Takže ak sa rozbehne motor na olej, zavretá klapka ho zadusí.. Inak keď motor chytí otáčky z oleja je to sila ten rachot, dym a rýchlos nábehu otáčok.

19.08.2015 18:26 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852885
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Skoro všetky moderné TD majú klapku v saní, ktorá sa zavrie keď sa vypne motor. Takže ak sa rozbehne motor na olej, zavretá klapka ho zadusí.. Inak keď motor chytí otáčky z oleja je to sila ten rachot, dym a rýchlos nábehu otáčok.


Podtlakem ovládané to nezavře - ty jsou podle mne po vypnutí klíčku v otevřené poloze páč při startu není ještě podtlak k otevření a nešlo by nastartovat - elektro ovládání jí zavírá při zhasnutí a po zhasnutí při zaparkovávání překontroluje krajní polohy a zaparkuje v otevřené.(třeba biturbo)

19.08.2015 18:43 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852887
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Už staré 66kw tdi zatváralo klapku podtlakom..
Aj pri vypnutí myslím samozrejme.

19.08.2015 20:15 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852900
Vitaeidel
Město: Tachov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 79

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak přesně tohle se stalo mému kamarádovi na Fordu C-Max. Motor K.O. a následovala výměna.
Apropo, jak se v takovém případě dá vypnout motor u automatu?

19.08.2015 20:30 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852901
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
crussader napsal(a):
Cafte ,

moze sa posim nasledujuca vec stat na C5 X7 2.0HDI 120kW motore? pozeral som videa a dost brutal

video: .link.

Diesel runaway

Pri kombinácii turbokompresora a naftového motoru môže dôjs v extrémnom prípade (pri poškodených ložiskách turba) k javu označovanému ako diesel runaway (vožne preložené ako útek naftového motora).

Nakožko takýto motor nevyužíva sviečky, vypnutie motora je riešené odpojením prísunu paliva (prípadne vzduchu). Ak sú však na olejom chladenom turbe poškodené ložiská, môže sa olej určený na mazanie motora dosta cez poškodené ložisko do spažovacieho priestoru motora. Tento olej je však horžavý a tým pádom poháňa motor sám seba spažovaním vlastného oleja.

Vtedy nie je možné regulova rýchlos motora a ten vyletí do maximálnych otáčok. Tie si udržiava, až kým nespáli všetok olej a následne sa zadrie, alebo kým nie je zabrzdený zaradením rýchlosti a pustením spojky s nohou na brzde. V prípade automatu však nie je možné a zadusi motor zakrytím sania nie je väčšinou v danej situácii možné (aj kvôli dymu). Majitelia sa tak niekedy môžu len prizera, ako si motor minie všetok lubrikant a sám sa zničí.


Tohle jsem zažil 2x(už jsem to tu někde psal) a fakt je člověk absolutně bezmocnej.
Ale jak psal Jarda-pokud má motor el škrtící klapku,tak ta to udusí.
A zhrado má pravdu-tdi klapku zavře podtlakem a po nějaký době,po vypnutí motoru jí nechá otevřít. Je to tady podle mě vyloženě proto,aby se dal ten motor,v případě potřeby,zadusit...

19.08.2015 21:13 - Re: Turbo C5 I 2.0 HDi 2852909
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tohle jsem zažil 2x(už jsem to tu někde psal) a fakt je člověk absolutně bezmocnej.
Ale jak psal Jarda-pokud má motor el škrtící klapku,tak ta to udusí.
A zhrado má pravdu-tdi klapku zavře podtlakem a po nějaký době,po vypnutí motoru jí nechá otevřít. Je to tady podle mě vyloženě proto,aby se dal ten motor,v případě potřeby,zadusit...


Já mám takovej pocit že než si normální uživatel uvědomí co se děje a jen než šáhneš po klíčku + prodleva elektroniky nebo podtlaku (nehledě že si to ten olej nasaje většinou pod otáčkama) je ta prodleva většinou smrtelná

|< < 1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator