| | |
10.04.2014 20:49 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686240
|
|
jumep
|
|
|
nemyslim, po takom niecom by bol olej spaleny a skor to ostalo zaseknute otvorene
toto mi skor pride na ovladanie turba / podtlak / klapka / egr
(skus dat vin - pozrem ako to konkretne tam je)
nemyslim, po takom niecom by bol olej spaleny a skor to ostalo zaseknute otvorene
toto mi skor pride na ovladanie turba / podtlak / klapka / egr
(skus dat vin - pozrem ako to konkretne tam je)
|
|
10.04.2014 21:34 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686264
|
|
DrMarvin
|
|
|
vin ti asi nepovim zrovna, ale je to 2.0hdi RHZ motor 80kw....2003rok....
vinko ti muzu rict az zitra....ale myslis ze neni nerealne ze se nenataceji klapky na turbu?
spis jde o to ze jakmile je motor studeny tak to funguje a pokud se jezdi jen okresky, tak funguje,ale jakmile se jede na dalnici delsi cas konstantni rychlosti, pak nejde....zase musi vychladnout a pak zas chvilku jede.....ovladani a egr by snad hlasilo chybu ne?
vin ti asi nepovim zrovna, ale je to 2.0hdi RHZ motor 80kw....2003rok....
vinko ti muzu rict az zitra....ale myslis ze neni nerealne ze se nenataceji klapky na turbu?
spis jde o to ze jakmile je motor studeny tak to funguje a pokud se jezdi jen okresky, tak funguje,ale jakmile se jede na dalnici delsi cas konstantni rychlosti, pak nejde....zase musi vychladnout a pak zas chvilku jede.....ovladani a egr by snad hlasilo chybu ne?
|
|
10.04.2014 21:41 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686269
|
|
jumep
|
|
|
jaj, tam su neni klapky ale len obtokovy kanal
a podobnu haluz mi robila vaha vzduchu, tvarilo sa vsetko ok, po vymene to slo jak drak
jaj, tam su neni klapky ale len obtokovy kanal
a podobnu haluz mi robila vaha vzduchu, tvarilo sa vsetko ok, po vymene to slo jak drak
|
|
10.04.2014 21:56 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686279
|
|
DrMarvin
|
|
|
ale tece mi olej pres intercooler do sani k turbu, tak proto mne to napadlo...myslis ze vaha vzducuhu by to mohla delat?
nevim, uvitam kazdej napad na co kouknout.....auto uz jsem mel rozebrane pomalu cele, jen na to mam jeden vikendu, tak abych se nehrabal zbytecne ve vsem....a ezko s tim nekam dojedu, resp. se bojim ze to nekde zaklepe naposledy...
ale tece mi olej pres intercooler do sani k turbu, tak proto mne to napadlo...myslis ze vaha vzducuhu by to mohla delat?
nevim, uvitam kazdej napad na co kouknout.....auto uz jsem mel rozebrane pomalu cele, jen na to mam jeden vikendu, tak abych se nehrabal zbytecne ve vsem....a ezko s tim nekam dojedu, resp. se bojim ze to nekde zaklepe naposledy...
|
|
10.04.2014 22:01 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686280
|
|
jumep
|
|
|
ako hovorim, takto sa mi spravalo jedno auto, vymenili sme aj turbo a nic ...
potom sme tam hodili na skusku druhu vahu a vsetko sa rozbehlo - pritom ta vaha davala dobre hodnoty atd. len turbo tlacilo malo
skor si myslim ze u teba su to bud nejake podtlaky, alebo ta vaha alebo nieco taketo, nie mechanicky turbo (nehovorim ze nemoze, ale je to podla mna skor nepravdepodobne)
co sa tyka intercooleru, to je bezne (ten bud daj zavarit alebo vymen)
ako hovorim, takto sa mi spravalo jedno auto, vymenili sme aj turbo a nic ...
potom sme tam hodili na skusku druhu vahu a vsetko sa rozbehlo - pritom ta vaha davala dobre hodnoty atd. len turbo tlacilo malo
skor si myslim ze u teba su to bud nejake podtlaky, alebo ta vaha alebo nieco taketo, nie mechanicky turbo (nehovorim ze nemoze, ale je to podla mna skor nepravdepodobne)
co sa tyka intercooleru, to je bezne (ten bud daj zavarit alebo vymen)
|
|
10.04.2014 22:05 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686281
|
|
DrMarvin
|
|
|
hmmm...takze to stejne musim provrtat cele
spis mi je divne ze to nedela vzdycky...jen kdyz se turbo toci delsi dobu vetsima otackama....intercooler jsem menil pred rokem... ale je to poblite docela dost....turbo se prave toci, je to i slyset...ale proste auto netahne a hlavne by hodilo chybu kdyby se netocilo ne?:=)
podtlaky,myslis zkontrolovat hadice s privodem vzduchu nebo co myslis?:=)
je to na palici..a nechci prodavat auto, ktere nebude 100% v pohode
hmmm...takze to stejne musim provrtat cele:-)
spis mi je divne ze to nedela vzdycky...jen kdyz se turbo toci delsi dobu vetsima otackama....intercooler jsem menil pred rokem... ale je to poblite docela dost....turbo se prave toci, je to i slyset...ale proste auto netahne:-( a hlavne by hodilo chybu kdyby se netocilo ne?:=)
podtlaky,myslis zkontrolovat hadice s privodem vzduchu nebo co myslis?:=)
je to na palici..a nechci prodavat auto, ktere nebude 100% v pohode:-(
|
|
10.04.2014 22:09 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686282
|
|
jumep
|
|
|
ak si myslis ze sa toci - tak ti pomoze len diagnostika v tom momente ked to nejde a pozret live hodnoty
nizky tlak z turba to moze vyhodnotit az hodne neskor
ak je ten intercooler zvonku oblity tak je zasa deravi - rovno mozes skusit reklamovat
ak si myslis ze sa toci - tak ti pomoze len diagnostika v tom momente ked to nejde a pozret live hodnoty
nizky tlak z turba to moze vyhodnotit az hodne neskor
ak je ten intercooler zvonku oblity tak je zasa deravi - rovno mozes skusit reklamovat
|
|
11.04.2014 00:09 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686317
|
|
jruze
|
|
|
Na zjitění jestli to utíká přes interkoler ho můe vyřadit - to turbo pokud je Ok tak mu malej únik přez interkoler chybu nehodí - to by musela být děravá hadice a pod otáčkama i na místě by to nael.Nečetl jsem ve ale u jsem tu měl problém na snímači tlaku , teoreticky by to mělo jet i bez váhy a nemělo by to ztratit výkon(chyby to hodí,ale pojede) a kdy bude únik vzduchu tak to musí lítat z vejfuku komeníci i ze tětkama(hulilo by to černě protoe to bude elektronika krmit naftou aby dotáhla výkon) - jestli to ere olej (a je to s FAP) tak můe být zalepenéj kat. Také jsem se setkal s ucpaným zadním tlumičem výfuku
Na zjitění jestli to utíká přes interkoler ho můe vyřadit - to turbo pokud je Ok tak mu malej únik přez interkoler chybu nehodí - to by musela být děravá hadice a pod otáčkama i na místě by to nael.Nečetl jsem ve ale u jsem tu měl problém na snímači tlaku , teoreticky by to mělo jet i bez váhy a nemělo by to ztratit výkon(chyby to hodí,ale pojede) a kdy bude únik vzduchu tak to musí lítat z vejfuku komeníci i ze tětkama(hulilo by to černě protoe to bude elektronika krmit naftou aby dotáhla výkon) - jestli to ere olej (a je to s FAP) tak můe být zalepenéj kat. Také jsem se setkal s ucpaným zadním tlumičem výfuku;-)
|
|
11.04.2014 09:26 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686331
|
|
jumep
|
|
|
to je myth ze elektronika to krmi naftou aby dotiahla vykon, elektronika ocakava dostatok vzduchu v motore na davku paliva ktoru tam posle, kedze tam neni dost vzduchu tak palivo nezhori a lietaju brikety
to je myth ze elektronika to krmi naftou aby dotiahla vykon, elektronika ocakava dostatok vzduchu v motore na davku paliva ktoru tam posle, kedze tam neni dost vzduchu tak palivo nezhori a lietaju brikety
|
|
11.04.2014 11:29 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2686336
|
|
DrMarvin
|
|
|
je pravda je intercooler tece hodne dost....a z hadice za nim smerem k turbu tece docela dost oleje....ale nejake vetsi ztraty oleje nejsou......mozna malinko.....pres intercooler by se vykon asi ztracet nemel co? jen mi furt vrta hlavou ze to je jen kdyz je auto delsi dobu v zatahu..jinak to funguje
je pravda je intercooler tece hodne dost....a z hadice za nim smerem k turbu tece docela dost oleje....ale nejake vetsi ztraty oleje nejsou......mozna malinko.....pres intercooler by se vykon asi ztracet nemel co? jen mi furt vrta hlavou ze to je jen kdyz je auto delsi dobu v zatahu..jinak to funguje
|
|
19.08.2015 13:44 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852817
|
|
crussader
|
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 229 |
|
|
Cafte ,
moze sa posim nasledujuca vec stat na C5 X7 2.0HDI 120kW motore? pozeral som videa a dost brutal
video: .link.
Diesel runaway
Pri kombinácii turbokompresora a naftového motoru môe dôjs v extrémnom prípade (pri pokodených loiskách turba) k javu označovanému ako diesel runaway (vožne preloené ako útek naftového motora).
Nakožko takýto motor nevyuíva sviečky, vypnutie motora je rieené odpojením prísunu paliva (prípadne vzduchu). Ak sú vak na olejom chladenom turbe pokodené loiská, môe sa olej určený na mazanie motora dosta cez pokodené loisko do spažovacieho priestoru motora. Tento olej je vak horžavý a tým pádom poháňa motor sám seba spažovaním vlastného oleja.
Vtedy nie je moné regulova rýchlos motora a ten vyletí do maximálnych otáčok. Tie si udriava, a kým nespáli vetok olej a následne sa zadrie, alebo kým nie je zabrzdený zaradením rýchlosti a pustením spojky s nohou na brzde. V prípade automatu vak nie je moné a zadusi motor zakrytím sania nie je väčinou v danej situácii moné (aj kvôli dymu). Majitelia sa tak niekedy môu len prizera, ako si motor minie vetok lubrikant a sám sa zničí.
Cafte ,
moze sa posim nasledujuca vec stat na C5 X7 2.0HDI 120kW motore? pozeral som videa a dost brutal :)
video: https://www.youtube.com/watch?v=rLzf3ItkbOE
Diesel runaway
Pri kombinácii turbokompresora a naftového motoru môe dôjs v extrémnom prípade (pri pokodených loiskách turba) k javu označovanému ako diesel runaway (vožne preloené ako útek naftového motora).
Nakožko takýto motor nevyuíva sviečky, vypnutie motora je rieené odpojením prísunu paliva (prípadne vzduchu). Ak sú vak na olejom chladenom turbe pokodené loiská, môe sa olej určený na mazanie motora dosta cez pokodené loisko do spažovacieho priestoru motora. Tento olej je vak horžavý a tým pádom poháňa motor sám seba spažovaním vlastného oleja.
Vtedy nie je moné regulova rýchlos motora a ten vyletí do maximálnych otáčok. Tie si udriava, a kým nespáli vetok olej a následne sa zadrie, alebo kým nie je zabrzdený zaradením rýchlosti a pustením spojky s nohou na brzde. V prípade automatu vak nie je moné a zadusi motor zakrytím sania nie je väčinou v danej situácii moné (aj kvôli dymu). Majitelia sa tak niekedy môu len prizera, ako si motor minie vetok lubrikant a sám sa zničí.
|
|
19.08.2015 14:03 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852829
|
|
jumep
|
|
|
moze sa to stat na hocicom, ale to je extremny pripad a hlavne to turbo este predtym prestane ist
s manualom sa to da zadusit
moze sa to stat na hocicom, ale to je extremny pripad a hlavne to turbo este predtym prestane ist
s manualom sa to da zadusit
|
|
19.08.2015 17:36 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852860
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Skoro vetky moderné TD majú klapku v saní, ktorá sa zavrie keď sa vypne motor. Take ak sa rozbehne motor na olej, zavretá klapka ho zadusí.. Inak keď motor chytí otáčky z oleja je to sila ten rachot, dym a rýchlos nábehu otáčok.
Skoro vetky moderné TD majú klapku v saní, ktorá sa zavrie keď sa vypne motor. Take ak sa rozbehne motor na olej, zavretá klapka ho zadusí.. Inak keď motor chytí otáčky z oleja je to sila ten rachot, dym a rýchlos nábehu otáčok.
|
|
19.08.2015 18:43 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852887
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
U staré 66kw tdi zatváralo klapku podtlakom..
Aj pri vypnutí myslím samozrejme.
U staré 66kw tdi zatváralo klapku podtlakom..
Aj pri vypnutí myslím samozrejme.
|
|
19.08.2015 20:15 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852900
|
|
Vitaeidel
|
Město: Tachov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 79 |
|
|
Tak přesně tohle se stalo mému kamarádovi na Fordu C-Max. Motor K.O. a následovala výměna.
Apropo, jak se v takovém případě dá vypnout motor u automatu?
Tak přesně tohle se stalo mému kamarádovi na Fordu C-Max. Motor K.O. a následovala výměna.
Apropo, jak se v takovém případě dá vypnout motor u automatu?
|
|
19.08.2015 20:30 -
Re: Turbo C5 I 2.0 HDi
|
2852901
|
|
Hanz 397
|
|
|
crussader napsal(a): Cafte ,
moze sa posim nasledujuca vec stat na C5 X7 2.0HDI 120kW motore? pozeral som videa a dost brutal
video: .link.
Diesel runaway
Pri kombinácii turbokompresora a naftového motoru môe dôjs v extrémnom prípade (pri pokodených loiskách turba) k javu označovanému ako diesel runaway (vožne preloené ako útek naftového motora).
Nakožko takýto motor nevyuíva sviečky, vypnutie motora je rieené odpojením prísunu paliva (prípadne vzduchu). Ak sú vak na olejom chladenom turbe pokodené loiská, môe sa olej určený na mazanie motora dosta cez pokodené loisko do spažovacieho priestoru motora. Tento olej je vak horžavý a tým pádom poháňa motor sám seba spažovaním vlastného oleja.
Vtedy nie je moné regulova rýchlos motora a ten vyletí do maximálnych otáčok. Tie si udriava, a kým nespáli vetok olej a následne sa zadrie, alebo kým nie je zabrzdený zaradením rýchlosti a pustením spojky s nohou na brzde. V prípade automatu vak nie je moné a zadusi motor zakrytím sania nie je väčinou v danej situácii moné (aj kvôli dymu). Majitelia sa tak niekedy môu len prizera, ako si motor minie vetok lubrikant a sám sa zničí.
Tohle jsem zail 2x(u jsem to tu někde psal) a fakt je člověk absolutně bezmocnej.
Ale jak psal Jarda-pokud má motor el krtící klapku,tak ta to udusí.
A zhrado má pravdu-tdi klapku zavře podtlakem a po nějaký době,po vypnutí motoru jí nechá otevřít. Je to tady podle mě vyloeně proto,aby se dal ten motor,v případě potřeby,zadusit...
Tohle jsem zail 2x(u jsem to tu někde psal) a fakt je člověk absolutně bezmocnej.
Ale jak psal Jarda-pokud má motor el krtící klapku,tak ta to udusí.
A zhrado má pravdu-tdi klapku zavře podtlakem a po nějaký době,po vypnutí motoru jí nechá otevřít. Je to tady podle mě vyloeně proto,aby se dal ten motor,v případě potřeby,zadusit...
|
|
| |
|
|