| | |
11.12.2015 20:12 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896550
|
|
jruze
|
|
|
Není tu někdo elektrikář? Já bych potřeboval vysvětlit jaký bude rozdíl u OK starteru a starterem s KO loisky - jedná se mi o odběr proudu a potom jetě akumulátor ? jaké hodnoty bude mít při malém a velkém odběru(popř.zkratovém proudu) zajímá mne hlavně napětí xxV ? Děkuji za za předem odpověď.
Není tu někdo elektrikář? Já bych potřeboval vysvětlit jaký bude rozdíl u OK starteru a starterem s KO loisky - jedná se mi o odběr proudu a potom jetě akumulátor ? jaké hodnoty bude mít při malém a velkém odběru(popř.zkratovém proudu) zajímá mne hlavně napětí xxV ? Děkuji za za předem odpověď.
|
|
11.12.2015 20:20 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896553
|
|
jumep
|
|
|
len laicky, ak je KO baterka tak pri startovani ti zhasnu kontrolky a spadnu pocitace
ak je KO starter, tak ti kontroky pohasnu, ale nezhasnu a nespadne system
len laicky, ak je KO baterka tak pri startovani ti zhasnu kontrolky a spadnu pocitace
ak je KO starter, tak ti kontroky pohasnu, ale nezhasnu a nespadne system
|
|
11.12.2015 20:33 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896557
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): len laicky, ak je KO baterka tak pri startovani ti zhasnu kontrolky a spadnu pocitace
ak je KO starter, tak ti kontroky pohasnu, ale nezhasnu a nespadne system
Počítače ti spadnou (můou) klidně i při 9V (při 7V 100%) i u průměrné AKU a dobrém starteru ti napětí klesne i pod 10V (vyzkouej)- teď jsem to tu řeil na P.308 - dal jsem starí AKU (nic moc ale tak 70%) a 308 chytá na drc - na původní AKU jednou ano jednou ne ,ABS v chybě ztráta napájení + dalí,dobíjení necelejch 13V , po výměně AKU dobíjení 14,6V , auto bez chyb.(jinak původní aku měla před startem 12,4V )
Jinak já si myslím e čím větí odběr tím mení napětí - myslím to tak e pokud AKU má malou kapacitu nebo starter kvůli loiskům velký odběr tak poklesne napětí na AKU a kdy poklesne napětí můou odpadnout počítače. A ohledně startů - pokud biturbo vstřik nemá protitlak na přepadu tak neotevře - dost časté e odejde ventil na přepadech a potom to nechce chytat.
Take jestli jsem to dobře pochopil tak pokud zkratuji AKU tak krom toho e jí odpálím budu mít na pólech pořád 12V ?
Počítače ti spadnou (můou) klidně i při 9V (při 7V 100%) i u průměrné AKU a dobrém starteru ti napětí klesne i pod 10V (vyzkouej)- teď jsem to tu řeil na P.308 - dal jsem starí AKU (nic moc ale tak 70%) a 308 chytá na drc - na původní AKU jednou ano jednou ne ,ABS v chybě ztráta napájení + dalí,dobíjení necelejch 13V , po výměně AKU dobíjení 14,6V , auto bez chyb.(jinak původní aku měla před startem 12,4V )
Jinak já si myslím e čím větí odběr tím mení napětí - myslím to tak e pokud AKU má malou kapacitu nebo starter kvůli loiskům velký odběr tak poklesne napětí na AKU a kdy poklesne napětí můou odpadnout počítače. A ohledně startů - pokud biturbo vstřik nemá protitlak na přepadu tak neotevře - dost časté e odejde ventil na přepadech a potom to nechce chytat.
Take jestli jsem to dobře pochopil tak pokud zkratuji AKU tak krom toho e jí odpálím budu mít na pólech pořád 12V ?
|
|
11.12.2015 20:52 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896564
|
|
jumep
|
|
|
nie, ale skratujuci starter akosi uz nenatoci ziadne auto
tazko startujuci starter nezabije baterku ... ale to je jedno ... mas pravdu ...
nie, ale skratujuci starter akosi uz nenatoci ziadne auto
tazko startujuci starter nezabije baterku ... ale to je jedno ... mas pravdu ...
|
|
12.12.2015 09:24 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896648
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Ja si myslím, pokud pojistka odpojí cívku startéru, nedojde k pokození ani baterie, ani startéru. Proto tam ta proudová pojistka je.
Ja si myslím, pokud pojistka odpojí cívku startéru, nedojde k pokození ani baterie, ani startéru. Proto tam ta proudová pojistka je.
|
|
12.12.2015 10:32 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896655
|
|
jumep
|
|
|
cize si zasa necital co som napisal
jednoduche rozoznanie slabej / zlej baterky od zleho startera je ze ked startujes tak pri slabej baterke ti padaju pocitace, lietaju gongy atd., pri zlom startery dostava baterka zabrat ale pocitace nepadaju (pokial teda uplne neskratuje - ale to je uz tu mimo dotazu)
pri C5 2, na 90% uz rozopne pri zatazi relatko starteru a ani to nestartuje, co je dobra ochrana, znova ked je zly starter toci to
nemusi to platit na 100%, ale najjednoduchsia moznost ako zistit starter / baterka
a to ze to uz druhy krat toci a chyti lepsie je jednoduceh a normalne vysvetlenie, motor uz sa hybal takze sa bude lahsie toci a aj starter sa kusok prehrial takze rychlejsie bude tocit (XY ludi to tu uz zazilo, ked som mal sancu to pocut, tak na 99% to bol starter)
cize si zasa necital co som napisal
jednoduche rozoznanie slabej / zlej baterky od zleho startera je ze ked startujes tak pri slabej baterke ti padaju pocitace, lietaju gongy atd., pri zlom startery dostava baterka zabrat ale pocitace nepadaju (pokial teda uplne neskratuje - ale to je uz tu mimo dotazu)
pri C5 2, na 90% uz rozopne pri zatazi relatko starteru a ani to nestartuje, co je dobra ochrana, znova ked je zly starter toci to
nemusi to platit na 100%, ale najjednoduchsia moznost ako zistit starter / baterka
a to ze to uz druhy krat toci a chyti lepsie je jednoduceh a normalne vysvetlenie, motor uz sa hybal takze sa bude lahsie toci a aj starter sa kusok prehrial takze rychlejsie bude tocit (XY ludi to tu uz zazilo, ked som mal sancu to pocut, tak na 99% to bol starter)
|
|
12.12.2015 12:06 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896659
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): cize si zasa necital co som napisal
jednoduche rozoznanie slabej / zlej baterky od zleho startera je ze ked startujes tak pri slabej baterke ti padaju pocitace, lietaju gongy atd., pri zlom startery dostava baterka zabrat ale pocitace nepadaju (pokial teda uplne neskratuje - ale to je uz tu mimo dotazu)
pri C5 2, na 90% uz rozopne pri zatazi relatko starteru a ani to nestartuje, co je dobra ochrana, znova ked je zly starter toci to
nemusi to platit na 100%, ale najjednoduchsia moznost ako zistit starter / baterka
a to ze to uz druhy krat toci a chyti lepsie je jednoduceh a normalne vysvetlenie, motor uz sa hybal takze sa bude lahsie toci a aj starter sa kusok prehrial takze rychlejsie bude tocit (XY ludi to tu uz zazilo, ked som mal sancu to pocut, tak na 99% to bol starter)
Četl jsem dobře - relátko(ovládání) v BSI je po kenu a tudí nízko proudové (odpadne poklesem napětí)- to způsobí jak KO starter tak AKU,kontrolky poklesnou,nebo popřípadě zhasnou podle stavu obojího - záleí na odběru proudu a tím poklesu napětí - pozná jen pokud bude mít 100% jistotu e je jedno nebo druhé v dobré kondici.Myslím e C5II negonguje(nejsem si jistý- pokud se pletu tak se omlouvám za mystifikaci),patná kostra má stejné příznaky jako patná AKU nebo starter. Nejjednoduí cesta je buď si půjčit 100% AKU nebo přes kabely zkusit nastartovat - pokud to nebude točit jak má je to starter - pokud ano je to aku , ale to nemění nic na tom e pokud biturbo vstřiky nemají protitlak na přepadech neotevřou,nedají naftu . Začal bych napájením(třeba takou tou hračkou do zapalovače na kontrolu dobíjení-uvidí pokles napětí) - pokračoval bych diag měřené hodnoty tlak paliva a potom podle toho.(přepady tu mám na testování s dobrým ventilem)
Četl jsem dobře - relátko(ovládání) v BSI je po kenu a tudí nízko proudové (odpadne poklesem napětí)- to způsobí jak KO starter tak AKU,kontrolky poklesnou,nebo popřípadě zhasnou podle stavu obojího - záleí na odběru proudu a tím poklesu napětí - pozná jen pokud bude mít 100% jistotu e je jedno nebo druhé v dobré kondici.Myslím e C5II negonguje(nejsem si jistý- pokud se pletu tak se omlouvám za mystifikaci),patná kostra má stejné příznaky jako patná AKU nebo starter. Nejjednoduí cesta je buď si půjčit 100% AKU nebo přes kabely zkusit nastartovat - pokud to nebude točit jak má je to starter - pokud ano je to aku , ale to nemění nic na tom e pokud biturbo vstřiky nemají protitlak na přepadech neotevřou,nedají naftu . Začal bych napájením(třeba takou tou hračkou do zapalovače na kontrolu dobíjení-uvidí pokles napětí) - pokračoval bych diag měřené hodnoty tlak paliva a potom podle toho.(přepady tu mám na testování s dobrým ventilem)
|
|
12.12.2015 20:33 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896719
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
V mým případě musím potvrdit, co píe Jumep. První start prostě dýl a pomalej, kdy jsem to chcípl a zkusil znovu, tak u to lo výrazně líp.
Teď s novým startérem teprve vidím jakej to je rozdíl, člověk si zvykne, e to točí pomalu a nepříjde mu to. První start s tímto a myslel jsem, e mi to otočí auto na střechu
K té teorii o baterce. Baterka v autě je Napěový zdroj, tzn. e drí víceméně konstantní napětí (záleí na tvrdosti zdroje), bez ohledu na odebíraný proud. Tak je to teoreticky, v praxi samozřejmě v určitým rozmezí bude to napětí konstantní, ale pří hodně velkých proudech bude klesat.
Jinými slovy - pokud jsou patný loiska ve startéru, tak bude mít větí mechanickej odpor, tudí si bude brát víc proudu při startu. Nicméně v případě , e je baterka OK, tak to napětí určitě neklesne na nějakej extrém jako 9 nebo 7V.
V mým případě musím potvrdit, co píe Jumep. První start prostě dýl a pomalej, kdy jsem to chcípl a zkusil znovu, tak u to lo výrazně líp.
Teď s novým startérem teprve vidím jakej to je rozdíl, člověk si zvykne, e to točí pomalu a nepříjde mu to. První start s tímto a myslel jsem, e mi to otočí auto na střechu :-))))
K té teorii o baterce. Baterka v autě je Napěový zdroj, tzn. e drí víceméně konstantní napětí (záleí na tvrdosti zdroje), bez ohledu na odebíraný proud. Tak je to teoreticky, v praxi samozřejmě v určitým rozmezí bude to napětí konstantní, ale pří hodně velkých proudech bude klesat.
Jinými slovy - pokud jsou patný loiska ve startéru, tak bude mít větí mechanickej odpor, tudí si bude brát víc proudu při startu. Nicméně v případě , e je baterka OK, tak to napětí určitě neklesne na nějakej extrém jako 9 nebo 7V.
|
|
12.12.2015 23:47 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896781
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
jruze napsal(a): Četl jsem dobře - relátko(ovládání) v BSI je po kenu a tudí nízko proudové (odpadne poklesem napětí)- to způsobí jak KO starter tak AKU,kontrolky poklesnou,nebo popřípadě zhasnou podle stavu obojího - záleí na odběru proudu a tím poklesu napětí - pozná jen pokud bude mít 100% jistotu e je jedno nebo druhé v dobré kondici.Myslím e C5II negonguje(nejsem si jistý- pokud se pletu tak se omlouvám za mystifikaci),patná kostra má stejné příznaky jako patná AKU nebo starter. Nejjednoduí cesta je buď si půjčit 100% AKU nebo přes kabely zkusit nastartovat - pokud to nebude točit jak má je to starter - pokud ano je to aku , ale to nemění nic na tom e pokud biturbo vstřiky nemají protitlak na přepadech neotevřou,nedají naftu . Začal bych napájením(třeba takou tou hračkou do zapalovače na kontrolu dobíjení-uvidí pokles napětí) - pokračoval bych diag měřené hodnoty tlak paliva a potom podle toho.(přepady tu mám na testování s dobrým ventilem)
Z vlastní zkuenosti mohu napsat, e zde je několik nepravd, které nejsou identifikací tohoto problému.
První věc je kostra, která jistě nebude mít vliv na to, e auto nechytá v mrazu, za tepla ano, po více dnech stání nenatočí, při vyí teplotě ano. To určitě není kostra.
Taková nesmyslná otázka připojení kabelů nebo jiné baterky není na místě. Kdy je patný starter, tím e se připojí kabely od jiného vozu, dostane více proudu a výsledkem je patná baterie??? Nesmysl. Toto bylo důvodem proč jsem koupil novou baterii zcela zbytečně. Točilo, ale nechytlo. Baterka. Na kabely to chytlo. Dal jsem novou a ono to bylo stejné. Take připojení kabeů§ nebo výměna baterie není vůbec ádnou identfikací toho, e je patná baterka.
Ono to funguje tak, e čím je nií teplota, tím více se zatěuje práce starteru. No a ono funguje tak, e kdy překročí určitou zátě proudovou, tak to vypne elektrické impulsy na vstřiky, kdy má málo proudu. Take beterka točí a točí a točí, ale nechytne. Kdy se drí dlouhé starty klíčkem strateru, pak se vybije baterie a nenaskočí. Stačí krátké starty, cvaknout 2- vteřiny, dost, za chvilku znovu a ono to nakonec chytne, protoe se rozhýbe olej, teplota, pohyb mechanických částí a nakonec to má dostatek proudu a chytne to.
Po výměně starteru zjistíte, jak je to úplně někde jinde s točením motoru, chytá na první tuknutí i kdy tři dny stojí na mrazu. Vyndal jsem nakonec starter a zjistil tak 2 milimetry vůli v pouzdrech, take se bezvadně kříila celá kotva starteru. To je obrovský odběr proudu a nezbývá pro dávkování nafty.
Poslední rady nechápu a nerozumím co mají společného s naskočením motoru. Jen pro zajímavost, zásuvka je zcela na jiné větvy a neukáe vůbec nic, no a dignostika ukazuje vechno perfektní, vyzkoueno, prakticky nastavena diagnostika, tlak nafty ok, zapalování ok, baterie ok, proud ok i při startu jen prostě to je na hranici sputění vstřiků. Jinak nafta je normálně pod tlakem, přepady jdou vechny stejně a i kdyby nely pak to prostě není tímto a nic to neznamená, protoe to jednodue nemá dost proudu na to, aby commonrail pustil proud do vstřiků.
Je prostě dobré číst zkuenosti lidí, kteří dosáhli vyřeení problému a ne teoretizovat a jetě k tomu radit věci, které s tím vůbec nesouvisí. Dal jsem na web druhy startu v zimě se patným starterem, pokud by to někdo chtěl slyet, co znamená patný starter.
A jen logicky pro zamylení. Indikace závady. Auto startovalo stále dobře kdy jezdí denně do práce. Pokud byla teplota venku tak nad 5 stupòů naprosto bez problémů chytla kdykoliv. No a poprvé to nelo natočit kdy auto stálo déle, dva tři dny na mrazu pod nulou. točí, točí, nechytá. Take jsem seděl a přemýlel co by s tím souviselo. Svíčky by to dělaly pořád, vstřiky neodejdou vechny naráz, take by se to hádalo nebo kuckalo ale chytlo kdyby byl jeden dva vadné. No a pak stačí přemýlet nad souvislostmi, take jednodue logicky to musí dělat něco, co souvisí s mechanickým problémem, kdy ztuhne motor zimou a zvýí se potřeba síly na jeho točení no a loigicky se dojde ke starteru jako alternativě. Baterka patná se projeví hned, přetane točit velmi rychle, párkrát start a je po nic. Ale zde točí a točí a točí ani ontrolky nepoklesnou, ale nechytne a pouze v mrazu a pouze více dnů stání, jinak tam problém není.
Z vlastní zkuenosti mohu napsat, e zde je několik nepravd, které nejsou identifikací tohoto problému.
První věc je kostra, která jistě nebude mít vliv na to, e auto nechytá v mrazu, za tepla ano, po více dnech stání nenatočí, při vyí teplotě ano. To určitě není kostra.
Taková nesmyslná otázka připojení kabelů nebo jiné baterky není na místě. Kdy je patný starter, tím e se připojí kabely od jiného vozu, dostane více proudu a výsledkem je patná baterie??? Nesmysl. Toto bylo důvodem proč jsem koupil novou baterii zcela zbytečně. Točilo, ale nechytlo. Baterka. Na kabely to chytlo. Dal jsem novou a ono to bylo stejné. Take připojení kabeů§ nebo výměna baterie není vůbec ádnou identfikací toho, e je patná baterka.
Ono to funguje tak, e čím je nií teplota, tím více se zatěuje práce starteru. No a ono funguje tak, e kdy překročí určitou zátě proudovou, tak to vypne elektrické impulsy na vstřiky, kdy má málo proudu. Take beterka točí a točí a točí, ale nechytne. Kdy se drí dlouhé starty klíčkem strateru, pak se vybije baterie a nenaskočí. Stačí krátké starty, cvaknout 2- vteřiny, dost, za chvilku znovu a ono to nakonec chytne, protoe se rozhýbe olej, teplota, pohyb mechanických částí a nakonec to má dostatek proudu a chytne to.
Po výměně starteru zjistíte, jak je to úplně někde jinde s točením motoru, chytá na první tuknutí i kdy tři dny stojí na mrazu. Vyndal jsem nakonec starter a zjistil tak 2 milimetry vůli v pouzdrech, take se bezvadně kříila celá kotva starteru. To je obrovský odběr proudu a nezbývá pro dávkování nafty.
Poslední rady nechápu a nerozumím co mají společného s naskočením motoru. Jen pro zajímavost, zásuvka je zcela na jiné větvy a neukáe vůbec nic, no a dignostika ukazuje vechno perfektní, vyzkoueno, prakticky nastavena diagnostika, tlak nafty ok, zapalování ok, baterie ok, proud ok i při startu jen prostě to je na hranici sputění vstřiků. Jinak nafta je normálně pod tlakem, přepady jdou vechny stejně a i kdyby nely pak to prostě není tímto a nic to neznamená, protoe to jednodue nemá dost proudu na to, aby commonrail pustil proud do vstřiků.
Je prostě dobré číst zkuenosti lidí, kteří dosáhli vyřeení problému a ne teoretizovat a jetě k tomu radit věci, které s tím vůbec nesouvisí. Dal jsem na web druhy startu v zimě se patným starterem, pokud by to někdo chtěl slyet, co znamená patný starter.
A jen logicky pro zamylení. Indikace závady. Auto startovalo stále dobře kdy jezdí denně do práce. Pokud byla teplota venku tak nad 5 stupòů naprosto bez problémů chytla kdykoliv. No a poprvé to nelo natočit kdy auto stálo déle, dva tři dny na mrazu pod nulou. točí, točí, nechytá. Take jsem seděl a přemýlel co by s tím souviselo. Svíčky by to dělaly pořád, vstřiky neodejdou vechny naráz, take by se to hádalo nebo kuckalo ale chytlo kdyby byl jeden dva vadné. No a pak stačí přemýlet nad souvislostmi, take jednodue logicky to musí dělat něco, co souvisí s mechanickým problémem, kdy ztuhne motor zimou a zvýí se potřeba síly na jeho točení no a loigicky se dojde ke starteru jako alternativě. Baterka patná se projeví hned, přetane točit velmi rychle, párkrát start a je po nic. Ale zde točí a točí a točí ani ontrolky nepoklesnou, ale nechytne a pouze v mrazu a pouze více dnů stání, jinak tam problém není.
|
|
13.12.2015 02:35 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896785
|
|
jruze
|
|
|
Zbyňa : samozřejmě e novej starter bude točit lépe(take vichni vyměníme startery) k poklesu napětí - v 7.třídě základky se to probíralo-je na to i vzoreček : čím větí odběr proudu tím klesá napětí a ano k odhalení stavu je lepí kleák který ukáe kolik teče proudu z baterky(mám na dílně) i u obojího(baterka,starter OK) klesne při startu napětí na +- 10v(kdo někdy viděl jak funguje zátěák na zkouení stavu AKU nemůe napsat e nepoklesne napětí na AKU - starter bere víc ne zátěák - zátěák ukazuje V).A jinak má pravdu - to co jsem radil se vztahovalo ke vstřikům a ty jsou napájeny 80V a protitlaku na přepadech(biturbo funguje trochu jinak),kostra má velkej vliv jak na start,tak pokles napětí.Nejsem teoretik - měsíčně mi projde rukama tak 40.aut a snail jsem se poradit tak aby měl co nejmení náklady na opravu - proto jsem napsal aby vyzkouel s pučenou OK dobrou AKU a potom řeil dál.
Tridac : kabely jen k vyloučení kolem vstřiků a nafty,nová aku ohledně starteru(a né koupit,ale vyzkouet)aby neutrácel zbytečně) kostry jem odpověděl K ovádání vstřiků nemá pravdu - odpověď a vysvětleni nahoře jen jetě jednotka má zjednodueně stabilizaci(buď odpadne celá nebo ovládá vstřiky) s olejem - olejové čerpadlo je zdroj zátěe a ne se natlakuje mazání(2.-3.vteřiny) zatěuje méně . Na ostatní jsem u asi odpověděl - snad jen e on myslím parkuje v garái kde to není tolik ovlivněno teplotou a prvotní byl problém nafta né starter-AKU a biturbo je jiný motor.Samozřejmě jsme nikdo neslyel jak to točí,ale nejjednoduí je kolem točení začít zapůjčením AKU - to je asi bez nákladů,pokud nebude změna tak můe řeit starter(to je na biturbu troku jeek v kleci) a dál - ale to u budou výdaje (ten odhalí poslechově nebo kleákem-odběr proudu a jak točí - k tomu ale zase potřebuje dobrou AKU) Také jsem se setkal e příčina byl snímač na klice,ale to je u extrém.Neřekl jsem e to nemůe být startér!! a mimo to 3vteřiny není a taková katastrofa. - kdyby to bylo půl minuty ???
Zbyňa : samozřejmě e novej starter bude točit lépe(take vichni vyměníme startery) k poklesu napětí - v 7.třídě základky se to probíralo-je na to i vzoreček : čím větí odběr proudu tím klesá napětí a ano k odhalení stavu je lepí kleák který ukáe kolik teče proudu z baterky(mám na dílně) i u obojího(baterka,starter OK) klesne při startu napětí na +- 10v(kdo někdy viděl jak funguje zátěák na zkouení stavu AKU nemůe napsat e nepoklesne napětí na AKU - starter bere víc ne zátěák - zátěák ukazuje V).A jinak má pravdu - to co jsem radil se vztahovalo ke vstřikům a ty jsou napájeny 80V a protitlaku na přepadech(biturbo funguje trochu jinak),kostra má velkej vliv jak na start,tak pokles napětí.Nejsem teoretik - měsíčně mi projde rukama tak 40.aut a snail jsem se poradit tak aby měl co nejmení náklady na opravu - proto jsem napsal aby vyzkouel s pučenou OK dobrou AKU a potom řeil dál.
Tridac : kabely jen k vyloučení kolem vstřiků a nafty,nová aku ohledně starteru(a né koupit,ale vyzkouet)aby neutrácel zbytečně) kostry jem odpověděl K ovádání vstřiků nemá pravdu - odpověď a vysvětleni nahoře jen jetě jednotka má zjednodueně stabilizaci(buď odpadne celá nebo ovládá vstřiky) s olejem - olejové čerpadlo je zdroj zátěe a ne se natlakuje mazání(2.-3.vteřiny) zatěuje méně . Na ostatní jsem u asi odpověděl - snad jen e on myslím parkuje v garái kde to není tolik ovlivněno teplotou a prvotní byl problém nafta né starter-AKU a biturbo je jiný motor.Samozřejmě jsme nikdo neslyel jak to točí,ale nejjednoduí je kolem točení začít zapůjčením AKU - to je asi bez nákladů;-),pokud nebude změna tak můe řeit starter(to je na biturbu troku jeek v kleci) a dál - ale to u budou výdaje (ten odhalí poslechově nebo kleákem-odběr proudu a jak točí - k tomu ale zase potřebuje dobrou AKU) Také jsem se setkal e příčina byl snímač na klice,ale to je u extrém.Neřekl jsem e to nemůe být startér!! a mimo to 3vteřiny není a taková katastrofa. - kdyby to bylo půl minuty ???
|
|
13.12.2015 13:22 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896821
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Tak na doporučení sem dávám dvě videjka, která ukazují jak startuje motor se patným starterem.
.link.
Tak na doporučení sem dávám dvě videjka, která ukazují jak startuje motor se patným starterem.
http://tridac.rajce.idnes.cz/Desktop/
|
|
13.12.2015 16:58 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896848
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
jruze napsal(a): A budu mít čas tak dám videjko se patnou AKU a hned k tomu s dobrou aku.(zateplím strop v dílně a půjdu to zkusit nahrát. a přihodím jedno se vstřikama (repasovanýma)-podotýkám e na tomto je nová AKU,dobrej startér,dobré přepady,dobré čerpadlo,dobré havky.
Já bych to jen upřesnil a doufám, e to ji po čtvrté nebudu muset nikomu vysvětlovat.
Obě videa startuji při zhruba 7 stupních, tedy auto chytne a běí. Pokud je pod nulou auto nenaskočilo jen točilo.
UPOZORNěNÍ!!! Obě videa ukazují patný starter, skoro milimetr velká vůle na pouzdrech, obrovský odběr proudu, sice točí, ale zbývající proud nestačí na otevření vstřikovačů při teplotě pod nulou.
Podotýkám, e na prvním videu je original start, stará baterie, nové havicí svíčky, přepady jsem nekontroloval, čerpadlo také ne, jen diagnostika ukázala ve vpořádku, včetně tlaku nafty. Ukazuje pouze patný starter.
Druhé video je úplně vechno stejné, jen je vyměněna baterie za novou, jak je vidět a slyet, startuje to úplně stejně, tedy baterka to nebyla ani není. Takto to startovalo i při napojených kabelech druhého vozu a stejně to nechytlo kdy bylo pod mrazem, a odpoledne, kdy se to ohřálo.
Já bych to jen upřesnil a doufám, e to ji po čtvrté nebudu muset nikomu vysvětlovat.
Obě videa startuji při zhruba 7 stupních, tedy auto chytne a běí. Pokud je pod nulou auto nenaskočilo jen točilo.
UPOZORNěNÍ!!! Obě videa ukazují patný starter, skoro milimetr velká vůle na pouzdrech, obrovský odběr proudu, sice točí, ale zbývající proud nestačí na otevření vstřikovačů při teplotě pod nulou.
Podotýkám, e na prvním videu je original start, stará baterie, nové havicí svíčky, přepady jsem nekontroloval, čerpadlo také ne, jen diagnostika ukázala ve vpořádku, včetně tlaku nafty. Ukazuje pouze patný starter.
Druhé video je úplně vechno stejné, jen je vyměněna baterie za novou, jak je vidět a slyet, startuje to úplně stejně, tedy baterka to nebyla ani není. Takto to startovalo i při napojených kabelech druhého vozu a stejně to nechytlo kdy bylo pod mrazem, a odpoledne, kdy se to ohřálo.
|
|
13.12.2015 17:22 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896851
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Tridac, omlouvám se, ale jako laik jsem z videí pochopil pouze to, e na nich to startovalo. Pokud je tohle prezentováno jako start se patným startérem, byl bych tedy vděčný za video startu kdy je na autě vechno v pořádku. A vidím jak to má správně startovat a porovnat si to. Pokud je to moné, předem dík.
Tridac, omlouvám se, ale jako laik jsem z videí pochopil pouze to, e na nich to startovalo. Pokud je tohle prezentováno jako start se patným startérem, byl bych tedy vděčný za video startu kdy je na autě vechno v pořádku. A vidím jak to má správně startovat a porovnat si to. Pokud je to moné, předem dík.
|
|
13.12.2015 17:33 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896856
|
|
milda67
|
|
|
Připadnu si jako blb,ale přikláním se k tomu co napsal Světlono, mě to takhle blbě a dlouho startuje u 4 roky,ale vdy to chytlo a bylo +40 nebo -15°C, jen je opravdu pravidlo,e čím dýl c5 stojí,tím jde hůř natočit. Kdy jsem před 3 rokama koupil novou baterku tak to asi půl roku startovalo líp, dalí zimu u bylo zase ve při starém.
Připadnu si jako blb,ale přikláním se k tomu co napsal Světlono, mě to takhle blbě a dlouho startuje u 4 roky,ale vdy to chytlo a bylo +40 nebo -15°C, jen je opravdu pravidlo,e čím dýl c5 stojí,tím jde hůř natočit. Kdy jsem před 3 rokama koupil novou baterku tak to asi půl roku startovalo líp, dalí zimu u bylo zase ve při starém.
|
|
13.12.2015 17:51 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896859
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Světlono napsal(a): Tridac, omlouvám se, ale jako laik jsem z videí pochopil pouze to, e na nich to startovalo. Pokud je tohle prezentováno jako start se patným startérem, byl bych tedy vděčný za video startu kdy je na autě vechno v pořádku. A vidím jak to má správně startovat a porovnat si to. Pokud je to moné, předem dík.
Jo,jo, u jsem o tom také uvaoval, snad to zítra asi natočím a dal bych sem video pro porovnání.
Jo,jo, u jsem o tom také uvaoval, snad to zítra asi natočím a dal bych sem video pro porovnání.
|
|
13.12.2015 17:59 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896860
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
milda67 napsal(a): Připadnu si jako blb,ale přikláním se k tomu co napsal Světlono, mě to takhle blbě a dlouho startuje u 4 roky,ale vdy to chytlo a bylo +40 nebo -15°C, jen je opravdu pravidlo,e čím dýl c5 stojí,tím jde hůř natočit. Kdy jsem před 3 rokama koupil novou baterku tak to asi půl roku startovalo líp, dalí zimu u bylo zase ve při starém.
Jo, jo, souhlas, kdy to jezdí denně, chytá normálně. Kdy stojí víkend a je pod nulou, v pondělí u jsem to nenatočil, točilo to tolikrát a to baterka nezvládla, odpoledne kabely a start okamitě, bylo teplo a dost proudu. Dalí víkend to samé. Prostě a jednodue promrzne celý motor, olej, ve mechanické a tím potřebuje startér více proudu a jakmile má vůle na pouzdrech, kotva se kroutí a to tak dlouho, dokoud to baterka zvládá utočit. Bohuel pak u nezbyde proud na vstřiky, prostě to nechytne. Kdy to chytne na tři, na dva nebo začne cuckat, není to určitě starter.
Jen pro ty co to chtějí vyzkouet. Naučil jsem se s tím dva starty. Nafta chce někdy podret déle klíček na sartu aby si natlakovala naftu, prostě aby to chytlo. Tady u starteru je to právě patně. Brzy se vybije baterka a u to nechytne vůbec. Take pokud to nebude chytat, pak doporučuji starty 2-3 vteřiny, déle ne a auto třeba na popáté po osmé chytne. Stačí se rozhýbat a trochu prohřát starter bez ztráty výkonu baterky. Mono vyzkouet, funguje to. Tím, e to kadý snaí dát na kabely od kolegy, tak to chytne, mylně to nastíní problém s baterkou. Také jsem tomu nechtěl věřit. Po výměně jednoznačná identifikace problému.
Jen snad nespojujte problém se startování se starterem, pokud to chytne na dva nebo na tři válce, pokud to chytne a cucká nebo kouří, pokud to chytne, blafe a netáhne, a také pokud to dělá kdykoliv startujete v zimě v létě. To není problém starteru ale desítky jiných věcí.
Jo, jo, souhlas, kdy to jezdí denně, chytá normálně. Kdy stojí víkend a je pod nulou, v pondělí u jsem to nenatočil, točilo to tolikrát a to baterka nezvládla, odpoledne kabely a start okamitě, bylo teplo a dost proudu. Dalí víkend to samé. Prostě a jednodue promrzne celý motor, olej, ve mechanické a tím potřebuje startér více proudu a jakmile má vůle na pouzdrech, kotva se kroutí a to tak dlouho, dokoud to baterka zvládá utočit. Bohuel pak u nezbyde proud na vstřiky, prostě to nechytne. Kdy to chytne na tři, na dva nebo začne cuckat, není to určitě starter.
Jen pro ty co to chtějí vyzkouet. Naučil jsem se s tím dva starty. Nafta chce někdy podret déle klíček na sartu aby si natlakovala naftu, prostě aby to chytlo. Tady u starteru je to právě patně. Brzy se vybije baterka a u to nechytne vůbec. Take pokud to nebude chytat, pak doporučuji starty 2-3 vteřiny, déle ne a auto třeba na popáté po osmé chytne. Stačí se rozhýbat a trochu prohřát starter bez ztráty výkonu baterky. Mono vyzkouet, funguje to. Tím, e to kadý snaí dát na kabely od kolegy, tak to chytne, mylně to nastíní problém s baterkou. Také jsem tomu nechtěl věřit. Po výměně jednoznačná identifikace problému.
Jen snad nespojujte problém se startování se starterem, pokud to chytne na dva nebo na tři válce, pokud to chytne a cucká nebo kouří, pokud to chytne, blafe a netáhne, a také pokud to dělá kdykoliv startujete v zimě v létě. To není problém starteru ale desítky jiných věcí.
|
|
13.12.2015 20:40 -
Re: Nestartuje / C5 I 2.0 HDi
|
2896946
|
|
jruze
|
|
|
Tridac napsal(a): Jo, jo, souhlas, kdy to jezdí denně, chytá normálně. Kdy stojí víkend a je pod nulou, v pondělí u jsem to nenatočil, točilo to tolikrát a to baterka nezvládla, odpoledne kabely a start okamitě, bylo teplo a dost proudu. Dalí víkend to samé. Prostě a jednodue promrzne celý motor, olej, ve mechanické a tím potřebuje startér více proudu a jakmile má vůle na pouzdrech, kotva se kroutí a to tak dlouho, dokoud to baterka zvládá utočit. Bohuel pak u nezbyde proud na vstřiky, prostě to nechytne. Kdy to chytne na tři, na dva nebo začne cuckat, není to určitě starter.
Jen pro ty co to chtějí vyzkouet. Naučil jsem se s tím dva starty. Nafta chce někdy podret déle klíček na sartu aby si natlakovala naftu, prostě aby to chytlo. Tady u starteru je to právě patně. Brzy se vybije baterka a u to nechytne vůbec. Take pokud to nebude chytat, pak doporučuji starty 2-3 vteřiny, déle ne a auto třeba na popáté po osmé chytne. Stačí se rozhýbat a trochu prohřát starter bez ztráty výkonu baterky. Mono vyzkouet, funguje to. Tím, e to kadý snaí dát na kabely od kolegy, tak to chytne, mylně to nastíní problém s baterkou. Také jsem tomu nechtěl věřit. Po výměně jednoznačná identifikace problému.
Jen snad nespojujte problém se startování se starterem, pokud to chytne na dva nebo na tři válce, pokud to chytne a cucká nebo kouří, pokud to chytne, blafe a netáhne, a také pokud to dělá kdykoliv startujete v zimě v létě. To není problém starteru ale desítky jiných věcí.
Tak bych tě chtěl poádat o radu co to je ? zítra se pokusím to nahrát - mám tři biturba a jedno RHR(pokusím se nahtát vechny = u dvou jsou nové (rok a u druhého půl roku) startery na třech jsou nové AKU(u jednoho jsem toto řeil před rokem(vyřeeno AKU),u druhého před půl rokem(vyřeeno AKU),u třetího preventivně 3.měsíce, čtvrté zatím neřeil - budu řeit AKU - je nesmysl dávat novej startér - je starej půl roku Poprosil bych aby jsi mi podle videjka určil co na kterém je patně?(jen malej chyták neřeknu které je které a nemusí tam na videu být nové AKU) - jedno auto jezdí deně ostatní buď stojí nebo jezdí víjmečně - teď tři stojí u víc jak týden.Jen si chci ověřit tvou teorii a diagnostiku stavu aku a starteru přímo od tebe.
Tak bych tě chtěl poádat o radu co to je ? zítra se pokusím to nahrát - mám tři biturba a jedno RHR(pokusím se nahtát vechny = u dvou jsou nové (rok a u druhého půl roku) startery na třech jsou nové AKU(u jednoho jsem toto řeil před rokem(vyřeeno AKU),u druhého před půl rokem(vyřeeno AKU),u třetího preventivně 3.měsíce, čtvrté zatím neřeil - budu řeit AKU - je nesmysl dávat novej startér - je starej půl roku Poprosil bych aby jsi mi podle videjka určil co na kterém je patně?(jen malej chyták neřeknu které je které a nemusí tam na videu být nové AKU) - jedno auto jezdí deně ostatní buď stojí nebo jezdí víjmečně - teď tři stojí u víc jak týden.Jen si chci ověřit tvou teorii a diagnostiku stavu aku a starteru přímo od tebe.
|
|
| |
|
|