| | |
16.01.2010 09:05 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1802361
|
|
tief
|
|
|
vymenit ...
vymenit ...
|
|
16.01.2010 09:09 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1802362
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
jj u jsem si objednal 6l esso oleje. Chtěl jsem se zeptat jak poznám hladinu oleje která tam má být? Nemohu se spolehnout na to, e ho tam je opravdu podle předpisu. Je tam nějaká měrka nebo je na to nějaský fígl? Třeba se i ty ventili o něco zlepí kdy mě bylo řečeno, e je moné, e zůstávají vyset.
jj u jsem si objednal 6l esso oleje. Chtěl jsem se zeptat jak poznám hladinu oleje která tam má být? Nemohu se spolehnout na to, e ho tam je opravdu podle předpisu. Je tam nějaká měrka nebo je na to nějaský fígl? Třeba se i ty ventili o něco zlepí kdy mě bylo řečeno, e je moné, e zůstávají vyset.
|
|
16.01.2010 18:56 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1802387
|
|
tomc
|
|
|
přečti todle vlakno jetě jednou a ve najde
přečti todle vlakno jetě jednou a ve najde:palec
|
|
17.01.2010 11:21 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1802414
|
|
sservis
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Ventily do AL4 mi měnili v citroeňáckém učiliti v Boskovicích, stálo to tuím 8 tisíc včetně nového oleje a instalace novějího software pro převodovku. Navíc mi dali návod na postup při výměně ventilů, pokud by ho někdo chtěl, tak mu ho můu poslat nebo jej můu poslat Tiefovi, a ho někde pověsí.
Ventily do AL4 mi měnili v citroeňáckém učiliti v Boskovicích, stálo to tuím 8 tisíc včetně nového oleje a instalace novějího software pro převodovku. Navíc mi dali návod na postup při výměně ventilů, pokud by ho někdo chtěl, tak mu ho můu poslat nebo jej můu poslat Tiefovi, a ho někde pověsí.
|
|
30.01.2010 16:40 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803349
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Tak jsem dneska vypustil olej z převodovky a nestačil jsem koukat. Jednak, e byl černý jako bota a smrděl jako vazelína nebo jetě hůe tak vyteklou pouze 0,5 - 0,75l oleje. Podle toho co jsem si vude přečetl tak by mělo vytéci asi 3l nebo ne? Je to hlavně divné. A teď otázka kolik ho tam nalýt zpět?
Tak jsem dneska vypustil olej z převodovky a nestačil jsem koukat. Jednak, e byl černý jako bota a smrděl jako vazelína nebo jetě hůe tak vyteklou pouze 0,5 - 0,75l oleje. Podle toho co jsem si vude přečetl tak by mělo vytéci asi 3l nebo ne? Je to hlavně divné. A teď otázka kolik ho tam nalýt zpět?
|
|
30.01.2010 16:49 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803351
|
|
tief
|
|
|
Nalej tam tolko kolko tam ma byt - precitaj si tuto temu, je to tu uz uvedene ako sa kontroluje mnozstvo oleja.
Nalej tam tolko kolko tam ma byt - precitaj si tuto temu, je to tu uz uvedene ako sa kontroluje mnozstvo oleja.
|
|
30.01.2010 16:53 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803354
|
|
jumep
|
|
|
tu mas co hovori citroen:
2. Vyputění
URGENTNÍ : Olej z převodovky musí být vypoutěný zahřátý (nejméně 60 °C) pro odstranění nečistot v oleji .
Poznámka : Vyputění je pouze částečné, protoe měnič nelze zcela vyprázdnit .
Demontovat vypoutěcí uzávěr (1) .
Poznámka : Musí vytéct přiblině 3 l oleje .
3. Naplnění
Namontovat vypoutěcí uzávěr (1) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 4 ą 0,8 m.daN .
Demontovat uzávěr plnicího otvoru (2) .
Pouít přípravek [1] .
Objem oleje zcela prázdné převodovky :
Motory EW : 5,85 l
Motory DW : 5,40 l
Olej zbývající v převodovce po vyputění : 3 l (přiblině) .
Mnoství oleje pro dolití : 3 l (přiblině) .
Namontovat uzávěr plnicího otvoru (2) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
Inicializovat počitadlo opotřebení oleje (sledovat postup udávaný diagnostickým přístrojem) .
4. Kontrola hladiny oleje
Výchozí podmínky :
Vozidlo ve vodorovné poloze
Kontrola nepřítomnosti nouzového reimu převodovky
Demontovat uzávěr plnicího otvoru (2)
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky
Stlačit brzdový pedál, zařadit vechny polohy volicí páky
Volicí páka v poloze "P"
Motor v chodu , Při volnoběných otáčkách
Teplota oleje 60°C (+ 8°; - 2°)
Demontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) . (obrazok v prilohe)
Motory DW Motory EW
Rozměr "X" 77 mm 75 mm
4.1. Pramének oleje, potom olej odkapává
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
4.2. Olej pouze odkapává nebo se vůbec neobjeví
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) .
Zastavit motor .
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky .
Zopakovat operaci úpravy hladiny .
Poznámka : Hladina je správná, kdy z otvoru vyteče nejprve pramének oleje a potom začne olej odkapávat .
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
4.3. Kontrola hladiny oleje (pokračování)
Namontovat uzávěr plnicího otvoru (2) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
Příli vysoká hladina oleje můe mít za následek :
Přehřívání oleje
Únik oleje
Při příli nízké hladině můe dojít ke zničení převodovky .
--------
zajdi si na diagnostiku nechat zresetovat pocitadlo (a nediv sa ze prevodovka blbla / bude blbnut, pripadne nechaj vyresetovat ak je v nudzovom rezime)
tu mas co hovori citroen:
2. Vyputění
URGENTNÍ : Olej z převodovky musí být vypoutěný zahřátý (nejméně 60 °C) pro odstranění nečistot v oleji .
Poznámka : Vyputění je pouze částečné, protoe měnič nelze zcela vyprázdnit .
Demontovat vypoutěcí uzávěr (1) .
Poznámka : Musí vytéct přiblině 3 l oleje .
3. Naplnění
Namontovat vypoutěcí uzávěr (1) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 4 ą 0,8 m.daN .
Demontovat uzávěr plnicího otvoru (2) .
Pouít přípravek [1] .
Objem oleje zcela prázdné převodovky :
Motory EW : 5,85 l
Motory DW : 5,40 l
Olej zbývající v převodovce po vyputění : 3 l (přiblině) .
Mnoství oleje pro dolití : 3 l (přiblině) .
Namontovat uzávěr plnicího otvoru (2) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
Inicializovat počitadlo opotřebení oleje (sledovat postup udávaný diagnostickým přístrojem) .
4. Kontrola hladiny oleje
Výchozí podmínky :
Vozidlo ve vodorovné poloze
Kontrola nepřítomnosti nouzového reimu převodovky
Demontovat uzávěr plnicího otvoru (2)
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky
Stlačit brzdový pedál, zařadit vechny polohy volicí páky
Volicí páka v poloze "P"
Motor v chodu , Při volnoběných otáčkách
Teplota oleje 60°C (+ 8°; - 2°)
Demontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) . (obrazok v prilohe)
Motory DW Motory EW
Rozměr "X" 77 mm 75 mm
4.1. Pramének oleje, potom olej odkapává
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
4.2. Olej pouze odkapává nebo se vůbec neobjeví
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) .
Zastavit motor .
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky .
Zopakovat operaci úpravy hladiny .
Poznámka : Hladina je správná, kdy z otvoru vyteče nejprve pramének oleje a potom začne olej odkapávat .
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny (3) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
4.3. Kontrola hladiny oleje (pokračování)
Namontovat uzávěr plnicího otvoru (2) (opatřený novým těsněním) Utáhnout momentem 2,4 m.daN .
Příli vysoká hladina oleje můe mít za následek :
Přehřívání oleje
Únik oleje
Při příli nízké hladině můe dojít ke zničení převodovky .
--------
zajdi si na diagnostiku nechat zresetovat pocitadlo (a nediv sa ze prevodovka blbla / bude blbnut, pripadne nechaj vyresetovat ak je v nudzovom rezime)
Přílohy: AL-4_kontrola_hladiny_oleja.pdf ( 37882b ) - |
|
30.01.2010 17:01 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803359
|
|
Darja
|
|
|
Já bych to shrnula tak:
1) Vytekl ti olej, který je několi tisíc km silně po smrti. Pokud je spálený olej, popřemýlej, jak asi budou vypadat lamely.
2) Vyteklo ho málo, co svědčí, e se asi nikdy neměnil.
3) A minimálně 3 lidi ti říkali, e na výměnu potřebuje diagnostiku, tak co čeká, e ti teď napíeme?
A protoe si tu psal (citace tvého příspěvku) "u AP AL4 si kadý olej můe vyměnit sám. NENÍ K TOMU ZAPOTŘEBÍ DIAGNOSTIKY " tak ti na to nemůeme napsat nic jiného, ne e JE diagnostika potřeba.
Podle oka to neudělá, AP je háklivá na mnoství oleje (jak málo, tak moc).
Já bych to shrnula tak:
1) Vytekl ti olej, který je několi tisíc km silně po smrti. Pokud je spálený olej, popřemýlej, jak asi budou vypadat lamely.
2) Vyteklo ho málo, co svědčí, e se asi nikdy neměnil.
3) A minimálně 3 lidi ti říkali, e na výměnu potřebuje diagnostiku, tak co čeká, e ti teď napíeme?
A protoe si tu psal (citace tvého příspěvku) "u AP AL4 si kadý olej můe vyměnit sám. NENÍ K TOMU ZAPOTŘEBÍ DIAGNOSTIKY " tak ti na to nemůeme napsat nic jiného, ne e JE diagnostika potřeba.
Podle oka to neudělá, AP je háklivá na mnoství oleje (jak málo, tak moc).
|
|
30.01.2010 18:09 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803365
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
To je pravda, e jsem to napsal. Diagnostiky je zapotřebí u 4HP20 skrze teplotu oleje. Takto mě to bylo řečeno. Koukám, e co člověk to jiný názor. V kadém případě toho oleje tam bylo stejnak málo. Mělo mě vytéci kolem 3l a ne 0,5l.
To je pravda, e jsem to napsal. Diagnostiky je zapotřebí u 4HP20 skrze teplotu oleje. Takto mě to bylo řečeno. Koukám, e co člověk to jiný názor. V kadém případě toho oleje tam bylo stejnak málo. Mělo mě vytéci kolem 3l a ne 0,5l.
|
|
30.01.2010 18:21 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803366
|
|
Darja
|
|
|
éééé... teď si připadám, e mezi náma je velká časoprostorová bublina, která asi ruí podstatné informace.
I u AL4 je potřeba změřit teplotu oleje a jedině tak při určité teplotě je tam správné mnoství oleje. ádný, co jinej člověk, to jinej názor, jumep ti sem dokonce dal i návod ofiko by Citroën.
éééé... teď si připadám, e mezi náma je velká časoprostorová bublina, která asi ruí podstatné informace.
I u AL4 je potřeba změřit teplotu oleje a jedině tak při určité teplotě je tam správné mnoství oleje. ádný, co jinej člověk, to jinej názor, jumep ti sem dokonce dal i návod ofiko by Citroën.
:nevim
|
|
31.01.2010 06:24 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803383
|
|
tomc
|
|
|
to mnoství oleje které jsi vypustil se mi vubec nelíbí,vypustilsho tou správnou zatkou?? pokud automat byl schopen jezdit a moná i trochu řadit tak bude vděčný za kadou kapku nového oleje tak 500km a opět nový olej a to bych aplikoval několikrát po sobě no doufej,e vnitřnosti jetě mají kousek ivota před sebou. je koda,e filtr u AL4 nejde vyměnit jednodue,ale musí se rozhodit almara co doma neuděla toho oleje 3litry nehledě na teplotu!!!
to mnoství oleje které jsi vypustil se mi vubec nelíbí,vypustilsho tou správnou zatkou?? pokud automat byl schopen jezdit a moná i trochu řadit tak bude vděčný za kadou kapku nového oleje:-d tak 500km a opět nový olej:palec a to bych aplikoval několikrát po sobě:palec no doufej,e vnitřnosti jetě mají kousek ivota před sebou. je koda,e filtr u AL4 nejde vyměnit jednodue,ale musí se rozhodit almara co doma neuděla :-)) toho oleje 3litry nehledě na teplotu!!!
|
|
31.01.2010 08:33 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803385
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Doufám, e ze spodu je jeden otvor na vyputění. Jinak na jae mu dopřeji servis, kde nechám vyměnit i filtr a celou ji zkontrolovat. Musí jetě 2 měsíce vydret.
Doufám, e ze spodu je jeden otvor na vyputění. Jinak na jae mu dopřeji servis, kde nechám vyměnit i filtr a celou ji zkontrolovat. Musí jetě 2 měsíce vydret.
|
|
31.01.2010 10:33 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803387
|
|
jumep
|
|
|
Objem oleje zcela prázdné převodovky :
Motory EW : 5,85 l
Pri tom kolko toho "vytieklo" by som sa nespoliehal na 3l
A teplotu mozes merat aj nejakym teplomerom, neni to idealne ako ked je to cez diagnostiku, ale aspon nieco, odflaknutie tohoto tomu moze este viac uskodit ako to uz je
nepodcenovat toto:
Příli vysoká hladina oleje můe mít za následek :
Přehřívání oleje
Únik oleje
Při příli nízké hladině můe dojít ke zničení převodovky .
ps. a s tu vymenu by som po par km zopakoval este 2x aspon a tiez by som sa bal co bolo davane do motora a predosleho majitela by som ........ (nebudem vulgarny )
Objem oleje zcela prázdné převodovky :
Motory EW : 5,85 l
Pri tom kolko toho "vytieklo" by som sa nespoliehal na 3l
A teplotu mozes merat aj nejakym teplomerom, neni to idealne ako ked je to cez diagnostiku, ale aspon nieco, odflaknutie tohoto tomu moze este viac uskodit ako to uz je
nepodcenovat toto:
Příli vysoká hladina oleje můe mít za následek :
Přehřívání oleje
Únik oleje
Při příli nízké hladině můe dojít ke zničení převodovky .
ps. a s tu vymenu by som po par km zopakoval este 2x aspon a tiez by som sa bal co bolo davane do motora a predosleho majitela by som ........ (nebudem vulgarny :) )
|
|
31.01.2010 10:45 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803388
|
|
Darja
|
|
|
Petře neře to, u bylo napsáno tolikrát, jak se to má dělat, e nemá cenu plýtvat písmenama na dalí vysvětlování.
Petře neře to, u bylo napsáno tolikrát, jak se to má dělat, e nemá cenu plýtvat písmenama na dalí vysvětlování.
|
|
31.01.2010 13:34 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803393
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Ano má pravdu, e to tu bylo řečeno mnohokrát, ale kdy se ti do ruky dostane auto v dezolátním stavu kdy u něj musí koupit nový motor a nacpat do něj dalích X tisíc, aby vůbec jezdilo a nestálo někde kde bude pouze zralé do rotu tak i taková to věc nebo poslední pokus o záchranu je dobrá. Kdy po 8 letech vyteče pouhých 0,5 -0,75l oleje a jezdilo auto do té doby ne se motor potkal si myslím, e nějaká domácí ameterská výměna oleje u tolik neukodí. Měl bych vypustit 3l a nestalo se tak. Na tomto fóru čtu jak je AL4 na na mnoství oleje háklivá a e by jsi výměnu měla hlídat sama. Na diagnostice nic neřekla ani e je tam málé mnoství, pouze něco ve smyslu porucha tlaku oleje. Jinak kdy se na to podívám ze správnosti tak bych musel do servisu pomalu jezdit i skrze výměnu árovek, filtrů či svíček. Vude ti řeknou vyhledejte odborný servis. Neříkám, e je to správné a e to tak hodlám dělat, ale lepí teď nějaká výměna ne jezdit bez oleje. Je to pouze rychlé a krátkodobé řeení proto jsem tu ádal o radu. Chytré řeči mi dají i v hospodě u piva. Navíc tu bylo rečeno, e servis není jako servis, i e tam na to také prdí.
Ano má pravdu, e to tu bylo řečeno mnohokrát, ale kdy se ti do ruky dostane auto v dezolátním stavu kdy u něj musí koupit nový motor a nacpat do něj dalích X tisíc, aby vůbec jezdilo a nestálo někde kde bude pouze zralé do rotu tak i taková to věc nebo poslední pokus o záchranu je dobrá. Kdy po 8 letech vyteče pouhých 0,5 -0,75l oleje a jezdilo auto do té doby ne se motor potkal si myslím, e nějaká domácí ameterská výměna oleje u tolik neukodí. Měl bych vypustit 3l a nestalo se tak. Na tomto fóru čtu jak je AL4 na na mnoství oleje háklivá a e by jsi výměnu měla hlídat sama. Na diagnostice nic neřekla ani e je tam málé mnoství, pouze něco ve smyslu porucha tlaku oleje. Jinak kdy se na to podívám ze správnosti tak bych musel do servisu pomalu jezdit i skrze výměnu árovek, filtrů či svíček. Vude ti řeknou vyhledejte odborný servis. Neříkám, e je to správné a e to tak hodlám dělat, ale lepí teď nějaká výměna ne jezdit bez oleje. Je to pouze rychlé a krátkodobé řeení proto jsem tu ádal o radu. Chytré řeči mi dají i v hospodě u piva. Navíc tu bylo rečeno, e servis není jako servis, i e tam na to také prdí.
|
|
31.01.2010 14:02 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803394
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
koukam ze ozareni se nebezpecne siri i na cechy....
jak jsi dosel nato ze mas AL4 ?
pravda nepokazis nic,protoze veskera zachrana je zbytecna..nebo si myslis ze vse je jen o oleji ...je jasne ze mas chybu o tlaku kdyz tam zadny nemas protoze vzduch je stlacitelny narozdil od kapaliny a take vazelina ti udela mensi tlak nez olej...takze staci u prace myslet ..ja vim napsalo to "pouze" nizky tlak...ve tvem pripade je jedno jestli tam nalejes olej z fritaku nebo kvalitni synteticky..rozdil je jen ten ze ten z fritaku te nebude stat nic ,kdyz obejdes sousedy...
koukam ze ozareni se nebezpecne siri i na cechy....
jak jsi dosel nato ze mas AL4 ?
pravda nepokazis nic,protoze veskera zachrana je zbytecna..nebo si myslis ze vse je jen o oleji ...je jasne ze mas chybu o tlaku kdyz tam zadny nemas protoze vzduch je stlacitelny narozdil od kapaliny a take vazelina ti udela mensi tlak nez olej...takze staci u prace myslet ..ja vim napsalo to "pouze" nizky tlak...ve tvem pripade je jedno jestli tam nalejes olej z fritaku nebo kvalitni synteticky..rozdil je jen ten ze ten z fritaku te nebude stat nic ,kdyz obejdes sousedy...
|
|
31.01.2010 14:24 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803401
|
|
jumep
|
|
|
hollowmen napsal(a): Ano má pravdu, e to tu bylo řečeno mnohokrát, ale kdy se ti do ruky dostane auto v dezolátním stavu kdy u něj musí koupit nový motor a nacpat do něj dalích X tisíc, aby vůbec jezdilo a nestálo někde kde bude pouze zralé do rotu tak i taková to věc nebo poslední pokus o záchranu je dobrá. Kdy po 8 letech vyteče pouhých 0,5 -0,75l oleje a jezdilo auto do té doby ne se motor potkal si myslím, e nějaká domácí ameterská výměna oleje u tolik neukodí. Měl bych vypustit 3l a nestalo se tak. Na tomto fóru čtu jak je AL4 na na mnoství oleje háklivá a e by jsi výměnu měla hlídat sama. Na diagnostice nic neřekla ani e je tam málé mnoství, pouze něco ve smyslu porucha tlaku oleje. Jinak kdy se na to podívám ze správnosti tak bych musel do servisu pomalu jezdit i skrze výměnu árovek, filtrů či svíček. Vude ti řeknou vyhledejte odborný servis. Neříkám, e je to správné a e to tak hodlám dělat, ale lepí teď nějaká výměna ne jezdit bez oleje. Je to pouze rychlé a krátkodobé řeení proto jsem tu ádal o radu. Chytré řeči mi dají i v hospodě u piva. Navíc tu bylo rečeno, e servis není jako servis, i e tam na to také prdí.
tu ide o to ze ignorujes co sa tu napise ...
ja som nikdy nepovedal ze si to nemozes doma spravit - len x krat sa tu napisalo ze je to haklive na mnozstvo oleja.
Za dalsie - nizky tlak oleja z diagnostiky znaci presne dve veci, malo oleja alebo olejove cerpadlo na dve veci, cize ti to diagnostika povedala, samozrejme ako vsetko - aj diagnostiku treba vedet pouzivat a rozmyslat pri tom co robim, preto sa tu hovori ze neni servis ako servis, lebo 90% z nich nerozmysla a len precita nizky tlak oleja a povie ti ze to je nejaka blbost diagnostiky - ako v tych diagnostikach toho byva az az ....
Co sa tyka oleja, je tam len pocitadlo opotrebenia oleja (fungujuce na teoretickej baze chodu prevodovky - podobne ako fapova aditivacia paliva), ktore sa resetuje, nie je tam ziaden hladinomer hladinomer a podobne (hladinu oleja by mali kontrolovat pokazde na servisnej prehliadke !) - takisto sme to pisali a takisto sme pisali ze ak tento stav niekto len zresetoval bez vymeny / kontroli oleja - nediv sa tomu co si vypistil ....
Teraz ti len hovorime kolko toho mas doliat a to ze uz to tu bolo x krat napisane.
3l moze byt malo aj moc, ak nemas diag, zozen si teplomer ktorym dokazes merat teplotu oleja aspon priblizne a nastav hladinu.
Takisto si ziskaval informacie od kadekoho, (to mi pripada tak, ze ty ludia maju skusenosti mozno z automatmi z 80tych rokov, odvtedy sa doba sakra zmenila) kde si sa snazil prist na to ze tu trepeme blbosti, ak je to tak - tak chod za tymi expertami a nepytaj sa
alebo ak ti mame poradit riadne si precitaj co piseme.
Uz neviem ako jasnejsie napisat ako sa dolieva a kontroluje olej ako ze teplota oleja musi byt 60 stupnov celzia a ked povolis ten kontrolny srob ma s neho tiect prud oleja a ked dotece tak to zavres a mas vymenene.
Ak tam das moc oleja - uskodis uz takto poskodenej prevodovke, ak ho das malo nepomozes jej ...
Na tvojom mieste by som tam nalial 3l oleja aby som sa dostal k niekomu kto vie naco sa diagnostika pouziva a siel k nemu na spravne doplnenie hladiny ...
Skor ako nieco napises, este raz si precitaj co tu na tuto temu bolo povedane
(staci od 4tej strany - kde o par stran dalej je uvedeny ten isty navod co dal autodiag (co som akosi prehliadol ked som to sem daval))
howgh
tu ide o to ze ignorujes co sa tu napise ...
ja som nikdy nepovedal ze si to nemozes doma spravit - len x krat sa tu napisalo ze je to haklive na mnozstvo oleja.
Za dalsie - nizky tlak oleja z diagnostiky znaci presne dve veci, malo oleja alebo olejove cerpadlo na dve veci, cize ti to diagnostika povedala, samozrejme ako vsetko - aj diagnostiku treba vedet pouzivat a rozmyslat pri tom co robim, preto sa tu hovori ze neni servis ako servis, lebo 90% z nich nerozmysla a len precita nizky tlak oleja a povie ti ze to je nejaka blbost diagnostiky - ako v tych diagnostikach toho byva az az ....
Co sa tyka oleja, je tam len pocitadlo opotrebenia oleja (fungujuce na teoretickej baze chodu prevodovky - podobne ako fapova aditivacia paliva), ktore sa resetuje, nie je tam ziaden hladinomer hladinomer a podobne (hladinu oleja by mali kontrolovat pokazde na servisnej prehliadke !) - takisto sme to pisali a takisto sme pisali ze ak tento stav niekto len zresetoval bez vymeny / kontroli oleja - nediv sa tomu co si vypistil ....
Teraz ti len hovorime kolko toho mas doliat a to ze uz to tu bolo x krat napisane.
3l moze byt malo aj moc, ak nemas diag, zozen si teplomer ktorym dokazes merat teplotu oleja aspon priblizne a nastav hladinu.
Takisto si ziskaval informacie od kadekoho, (to mi pripada tak, ze ty ludia maju skusenosti mozno z automatmi z 80tych rokov, odvtedy sa doba sakra zmenila) kde si sa snazil prist na to ze tu trepeme blbosti, ak je to tak - tak chod za tymi expertami a nepytaj sa
alebo ak ti mame poradit riadne si precitaj co piseme.
Uz neviem ako jasnejsie napisat ako sa dolieva a kontroluje olej ako ze teplota oleja musi byt 60 stupnov celzia a ked povolis ten kontrolny srob ma s neho tiect prud oleja a ked dotece tak to zavres a mas vymenene.
Ak tam das moc oleja - uskodis uz takto poskodenej prevodovke, ak ho das malo nepomozes jej ...
Na tvojom mieste by som tam nalial 3l oleja aby som sa dostal k niekomu kto vie naco sa diagnostika pouziva a siel k nemu na spravne doplnenie hladiny ...
Skor ako nieco napises, este raz si precitaj co tu na tuto temu bolo povedane
(staci od 4tej strany - kde o par stran dalej je uvedeny ten isty navod co dal autodiag (co som akosi prehliadol ked som to sem daval))
howgh
|
|
31.01.2010 15:41 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803402
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Konečně něco pouitelné. Mohu se prosím jetě zeptat kolik je na převovvce vlastně roubů a kde jsou přesně umístěné? Jenom jestli to chápu dobře. Dolévací, výpustný a kontrolní? Toď poslední věc. Dík
Konečně něco pouitelné. Mohu se prosím jetě zeptat kolik je na převovvce vlastně roubů a kde jsou přesně umístěné? Jenom jestli to chápu dobře. Dolévací, výpustný a kontrolní? Toď poslední věc. Dík
|
|
31.01.2010 16:16 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803403
|
|
jumep
|
|
|
toto som sem asi daval zbytocne:
.link.
vypustaci srob:
.link.
kontrolny srob:
.link.
nalievaci srob:
.link.
kontrolny srob:
.link.
citroen navod:
.link.
kolko krat to mam este zopakovat?
edit: (AP som nikdy nerobil, ale staci sa pozret a vidime ze: )
kontrolny a naliveci srob je v podstate ten isty - zlozeny z 2ch kusov
na vypustenie das von cely 27 kluc na kontrolu hladiny 19stka
toto som sem asi daval zbytocne:
http://www.c5club.cz/page/kod-1300/single-1430613.html
vypustaci srob:
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5005.jpg
kontrolny srob:
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5001.jpg
nalievaci srob:
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5014.jpg
kontrolny srob:
http://www.c5club.cz/download.php?fileid=1803355
citroen navod:
http://www.c5club.cz/page/kod-1300/single-1803354.html
kolko krat to mam este zopakovat?
edit: (AP som nikdy nerobil, ale staci sa pozret a vidime ze: )
kontrolny a naliveci srob je v podstate ten isty - zlozeny z 2ch kusov
na vypustenie das von cely 27 kluc na kontrolu hladiny 19stka
|
|
31.01.2010 18:50 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1803418
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Omlouvám se, ale dík
Omlouvám se, ale dík
|
|
| |
|
|