| | |
19.06.2009 10:22 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
661591
|
|
tief
|
|
|
xj12 napsal(a): AL4:
V prevodovke sa pravidelne olej naozaj nemeni. Nicmene neni nesmrtelny.
Prevodovka si sama sleduje stav a kvalitu oleja, sama si "odpocitava" jeho zivotnost, ked sa zivotnost oleja znizi pod urcitu uroven olej treba vymenit. Prevodovka si sama tento servisny ukon napise. Pri vymene sa za pomoci diagnostiky vynuluje takzvany OIL WEAR COUNTER ktory zase odpocitava zivotnost oleja. Zivotnost oleja je ovplyvnovana kilometrami, stylom jazdy, zatazou automobilu, mnozstvom studenych startov atd.
Prosim Tě mám tuhle převodovku(AL4) v Xantii,tam to taky hodí někde hláku? Rozvítí se asi tak jen diagnostika nebo kontrolky na budíku automatu?
Malo by to signalizovat ale akou formou to u X netusim. Ak chces mat istotu vymen olej a mas pokoj
Malo by to signalizovat ale akou formou to u X netusim. Ak chces mat istotu vymen olej a mas pokoj :)
|
|
30.07.2009 13:12 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874131
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Je moné olej v 4HP20 měnit i v domácích podmínkách a na co si dát potom pozor?
Je nutná při kadé výměně diagnostika, pokud převodovka pracuje normálně?
Jetě jsem koukal, e se stejně nevymění ani polovina oleje (prý ho vytečou nějaké 3 litry a celá náplň je přitom 8,3 litru).
Je moné olej v 4HP20 měnit i v domácích podmínkách a na co si dát potom pozor?
Je nutná při kadé výměně diagnostika, pokud převodovka pracuje normálně?
Jetě jsem koukal, e se stejně nevymění ani polovina oleje (prý ho vytečou nějaké 3 litry a celá náplň je přitom 8,3 litru).
|
|
30.07.2009 14:05 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874132
|
|
Darja
|
|
|
No, pokud to chce udělat dobře tak bych volila servis.. Kdy jsme u Roberta v Holetíně měnili olej, tak se to dělalo zapomocí diag. Nejdřív se olej vypustil, pak se dolil a pak se auto muselo ohřát na určitou teplotu (nějaká úchylárna jako 56°C či čo), mezitím olej navíc vytékal kontrolním roubem. Kdy se auto ohřálo na tuhle teplotu podle diag, tak i přestal vytékat olej a pak se mohl roub zaroubovat, čím jsme asi dosáhli, e tam je přesné mnoství.
U si to nepamatuju přesně, ale v blízké době pojedu na výměnu zas a zase to budeme dělat, jak soudruzi v manuálu praví.
AP je moc velká citlivá alchymie na mě.
No, pokud to chce udělat dobře tak bych volila servis.. Kdy jsme u Roberta v Holetíně měnili olej, tak se to dělalo zapomocí diag. Nejdřív se olej vypustil, pak se dolil a pak se auto muselo ohřát na určitou teplotu (nějaká úchylárna jako 56°C či čo), mezitím olej navíc vytékal kontrolním roubem. Kdy se auto ohřálo na tuhle teplotu podle diag, tak i přestal vytékat olej a pak se mohl roub zaroubovat, čím jsme asi dosáhli, e tam je přesné mnoství.
U si to nepamatuju přesně, ale v blízké době pojedu na výměnu zas a zase to budeme dělat, jak soudruzi v manuálu praví.
AP je moc velká citlivá alchymie na mě.
|
|
30.07.2009 14:28 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874133
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Koukal jsem do manuálu a tak nějak je to také popsané. Sloité to nevypadá, ale ta teplota se musí asi přesně dodret (mělo by to být 60°C +-1°C) a bez diagnostiky jí asi, předpokládám, jinak nezměřím.
Koukal jsem do manuálu a tak nějak je to také popsané. Sloité to nevypadá, ale ta teplota se musí asi přesně dodret (mělo by to být 60°C +-1°C) a bez diagnostiky jí asi, předpokládám, jinak nezměřím.
|
|
30.07.2009 15:25 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874136
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Demontovat :
Skříň vzduchového filtru
Provést naplnění olejem Pomocí přípravků .
Namontovat kovový díl celku pro spojení s atmosférou Pomocí vyráeče závlaček průměru 18 mm a paličky.
Zaklapnout plastový díl celku pro spojení s atmosférou.
3. Upravení hladiny oleje
3.1. Výchozí podmínky
Vozidlo ve vodorovné poloze , Povolená ruční brzda.
Motor v chodu na volnoběné otáčky, spotřebiče nejsou zapnuté (klimatizace, topení ...).
Kontrola nepřítomnosti nouzového reimu převodovky Pomocí diagnostického přístroje.
Stlačit brzdový pedál, zařadit vechny polohy volicí páky.
Volicí páka v poloze P.
Kontrola se provádí, jakmile olej dosáhne teplotu 55°C ą 1°C Pomocí diagnostického přístroje.
3.2. Kontrola hladiny oleje
Demontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny.
3.3. Vytékání oleje hrdlem kontroly hladiny oleje
Jakmile teplota oleje dosáhne 60°C ą 1°C, namontovat uzávěr pro úpravu hladiny .
Utáhnout uzávěr momentem 2,5 daN.m
3.4. Bez vytékání oleje hrdlem kontroly hladiny oleje
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny .
Zastavit motor.
Demontovat celek ventilu pro spojení převodovky s atmosférou Pomocí přípravku .
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky Pomocí přípravků .
Zopakovat operaci úpravy hladiny.
Namontovat kovový díl celku pro spojení s atmosférou Pomocí vyráeče závlaček průměru 18 mm a paličky.
Zaklapnout plastový díl celku pro spojení s atmosférou.
Namontovat skříň vzduchového filtru.
Demontovat :
Skříň vzduchového filtru
Provést naplnění olejem Pomocí přípravků .
Namontovat kovový díl celku pro spojení s atmosférou Pomocí vyráeče závlaček průměru 18 mm a paličky.
Zaklapnout plastový díl celku pro spojení s atmosférou.
3. Upravení hladiny oleje
3.1. Výchozí podmínky
Vozidlo ve vodorovné poloze , Povolená ruční brzda.
Motor v chodu na volnoběné otáčky, spotřebiče nejsou zapnuté (klimatizace, topení ...).
Kontrola nepřítomnosti nouzového reimu převodovky Pomocí diagnostického přístroje.
Stlačit brzdový pedál, zařadit vechny polohy volicí páky.
Volicí páka v poloze P.
Kontrola se provádí, jakmile olej dosáhne teplotu 55°C ą 1°C Pomocí diagnostického přístroje.
3.2. Kontrola hladiny oleje
Demontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny.
3.3. Vytékání oleje hrdlem kontroly hladiny oleje
Jakmile teplota oleje dosáhne 60°C ą 1°C, namontovat uzávěr pro úpravu hladiny .
Utáhnout uzávěr momentem 2,5 daN.m
3.4. Bez vytékání oleje hrdlem kontroly hladiny oleje
Namontovat uzávěr otvoru pro úpravu hladiny .
Zastavit motor.
Demontovat celek ventilu pro spojení převodovky s atmosférou Pomocí přípravku .
Přilít 0,5 litru oleje do převodovky Pomocí přípravků .
Zopakovat operaci úpravy hladiny.
Namontovat kovový díl celku pro spojení s atmosférou Pomocí vyráeče závlaček průměru 18 mm a paličky.
Zaklapnout plastový díl celku pro spojení s atmosférou.
Namontovat skříň vzduchového filtru.
|
|
30.07.2009 15:33 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874137
|
|
Darja
|
|
|
Jo Citroen přípravky Aneb improvizuj
Jo Citroen přípravky :-D Aneb improvizuj :-))))
|
|
30.07.2009 15:53 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
874138
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Jj po mechanické stránce se to podle takového návodu nezdá sloité (neříká se tomu přípravku na plnění oleje lidově "prycka"?-vypadá to podobně jako maznice).
Jene bez Autodiaga se přitom stejně neobejdem.
Jj po mechanické stránce se to podle takového návodu nezdá sloité (neříká se tomu přípravku na plnění oleje lidově "prycka"?-vypadá to podobně jako maznice).
Jene bez Autodiaga se přitom stejně neobejdem.:-(
|
|
11.01.2010 17:09 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430610
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Já jsem si do AL4 objednal Total Fluide ATX tak jenom doufám, e to nebudou vyhozené peníze.
Já jsem si do AL4 objednal Total Fluide ATX tak jenom doufám, e to nebudou vyhozené peníze.
|
|
11.01.2010 17:28 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430613
|
|
jumep
|
|
|
tak neviem ci je to spravne, toto pisu ako ze tam ma byt:
4HP20 and A4 autoactive automatic gearboxes: All countries: Special oil distributed by CITROEN pn: 9736 22
iny dokument o 4HP20 (ale starsej verzii) hovori: Exclusive oil ESSO LT 71141
navod v anglictine na tu al4 aj s obrazkami (prelozim to neskor)
cast 1 (anglicke forum)
You will need the following tools. Long necked funnel, sockets or spanners big enough for the drain plugs, long extension with socket for filling hole. Proceed as follows
1. Get transmission to operating temp, 10k drive should do it.
2. Support car level high enough so you can undo the drain plug.
3. Remove filler plug near gear selector. May need to move gear lever to D to get access.
4. Undo large drain plug and remove assembly, clean. Catch oil in container
5. Refit drain plug assembly and then put 4 litres of oil in through the top.
6. Run engine and move gear lever through all positions., Let engine run for a few minutes.
7. Keep engine running and remove centre drain plug, some oil will run out, when oil stream breaks into drips, refit centre drain plug.
You will waste 100ml of oil or so but this is the way Continentals do it and is the only way to get the level right. If you try and guess the right amount you run the risk of running the transmission with insufficient oil in it
(cast 2)
Put the car on high suspension position and chock each side at the jacking points as a bare minimum. The jacking point in that position is approx. 22.2 cm from the ground when high is selected.
Remove the under tray assembly. On mine, 10mm bolts and 4 slotted screws.
.link.
Here's where the drain plug and filler level tube are located. Yes, your car too should be as clean as this one.
.link.
The drain and oil level plug looks like this when removed. Use a 27mm ring spanner, it isn't too tight. Remember that when you are replacing it to the tranny.
.link.
Here are the tools required.
Slotted screwdriver
10mm socket or ring/open end spanner
27mm ring spanner
35cm of extension for the filler plug removal, for removal of filler plug from above
8mm square socket or key steel.
Infrared Thermometer - Bit of a wank really, trans needs to be very warm to touch on refill. In other words at operating temperature.
Funnel, at least 38cm long with a base diameter no greater than 14mm.
.link.
.link.
This is the location of the filler plug, it's right behind the transmission shift selector rod and cable. It is a little easier if Drive is selected prior to starting the job.
.link.
Here's the filler plug, 8mm square hole. A piece of key steel, or the material of your choice, a snug fit is what you seek. Don't lose the copper sealing washer.
.link.
Here's the oil, genuine article only is suggested. Citroen and Pug part number
9736.22 This is a 2 litre container. Two will be required.
takisto hovori o pn: 9736 22 ... (a tiez ze to je 2l nadoba a potrebujes 2ks)
tak neviem ci je to spravne, toto pisu ako ze tam ma byt:
4HP20 and A4 autoactive automatic gearboxes: All countries: Special oil distributed by CITROEN pn: 9736 22
iny dokument o 4HP20 (ale starsej verzii) hovori: Exclusive oil ESSO LT 71141
navod v anglictine na tu al4 aj s obrazkami (prelozim to neskor)
cast 1 (anglicke forum)
You will need the following tools. Long necked funnel, sockets or spanners big enough for the drain plugs, long extension with socket for filling hole. Proceed as follows
1. Get transmission to operating temp, 10k drive should do it.
2. Support car level high enough so you can undo the drain plug.
3. Remove filler plug near gear selector. May need to move gear lever to D to get access.
4. Undo large drain plug and remove assembly, clean. Catch oil in container
5. Refit drain plug assembly and then put 4 litres of oil in through the top.
6. Run engine and move gear lever through all positions., Let engine run for a few minutes.
7. Keep engine running and remove centre drain plug, some oil will run out, when oil stream breaks into drips, refit centre drain plug.
You will waste 100ml of oil or so but this is the way Continentals do it and is the only way to get the level right. If you try and guess the right amount you run the risk of running the transmission with insufficient oil in it
(cast 2)
Put the car on high suspension position and chock each side at the jacking points as a bare minimum. The jacking point in that position is approx. 22.2 cm from the ground when high is selected.
Remove the under tray assembly. On mine, 10mm bolts and 4 slotted screws.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5002.jpg
Here's where the drain plug and filler level tube are located. Yes, your car too should be as clean as this one.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5005.jpg
The drain and oil level plug looks like this when removed. Use a 27mm ring spanner, it isn't too tight. Remember that when you are replacing it to the tranny.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5001.jpg
Here are the tools required.
Slotted screwdriver
10mm socket or ring/open end spanner
27mm ring spanner
35cm of extension for the filler plug removal, for removal of filler plug from above
8mm square socket or key steel.
Infrared Thermometer - Bit of a wank really, trans needs to be very warm to touch on refill. In other words at operating temperature.
Funnel, at least 38cm long with a base diameter no greater than 14mm.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5007.jpg
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5008.jpg
This is the location of the filler plug, it's right behind the transmission shift selector rod and cable. It is a little easier if Drive is selected prior to starting the job.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5014.jpg
Here's the filler plug, 8mm square hole. A piece of key steel, or the material of your choice, a snug fit is what you seek. Don't lose the copper sealing washer.
http://i168.photobucket.com/albums/u171/jackafrica/Citroen%20C5/AutoTransOilChangeC5010.jpg
Here's the oil, genuine article only is suggested. Citroen and Pug part number
9736.22 This is a 2 litre container. Two will be required.
takisto hovori o pn: 9736 22 ... (a tiez ze to je 2l nadoba a potrebujes 2ks)
|
|
12.01.2010 10:22 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430662
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
To má pravdu, ale ESSO LT 71141 je do 4HP20.
To má pravdu, ale ESSO LT 71141 je do 4HP20.
|
|
12.01.2010 12:03 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430663
|
|
tief
|
|
|
i do AL4
i do AL4
|
|
12.01.2010 18:23 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430683
|
|
jumep
|
|
|
staci pozret to co som pisal, citroen pre 4hp20 / al4 ma na olej to iste objednace cislo a z ineho manualu som prave vycital to esso, takze esso je spravna volba ...
staci pozret to co som pisal, citroen pre 4hp20 / al4 ma na olej to iste objednace cislo a z ineho manualu som prave vycital to esso, takze esso je spravna volba ...
|
|
13.01.2010 06:52 -
Re: Olej do automatické převodovky
|
1430736
|
|
hollowmen
|
Město: , Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Včera jsem mluvil s kamarádem co dělá v servise Citroën a ten mě řekl, e se tam do obou leje ESSO LT 71141 a do AL4 se můe nalít jakýkoliv olej DEXTRON III. Dneska budu jetě volat jednomu člověku co se zabývá AP jakých koliv značek a tipů. Prý dělá AP do ALF 159, BMW, Mercedes... Uvidím co mě poví on. Jo a prý u AP AL4 si kadý olej můe vyměnit sám. NENÍ K TOMU ZAPOTŘEBÍ DIAGNOSTIKY JAKO U 4HP20. U ní se prý při výměně hlídá teplota oleje.
Včera jsem mluvil s kamarádem co dělá v servise Citroën a ten mě řekl, e se tam do obou leje ESSO LT 71141 a do AL4 se můe nalít jakýkoliv olej DEXTRON III. Dneska budu jetě volat jednomu člověku co se zabývá AP jakých koliv značek a tipů. Prý dělá AP do ALF 159, BMW, Mercedes... Uvidím co mě poví on. Jo a prý u AP AL4 si kadý olej můe vyměnit sám. NENÍ K TOMU ZAPOTŘEBÍ DIAGNOSTIKY JAKO U 4HP20. U ní se prý při výměně hlídá teplota oleje.
|
|
| |
|
|