Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 78 > >|
04.03.2020 09:26 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3261958
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jetik napsal(a):
Ďakujem za radu a ešte raz sa ospravedlňujem. Na začiatku pri prvom dopyte som to spomenul (reagoval len Jumep a ten si to v priebehu celej diskusie aj pamätal), ja som len nepostrehol, že už to tam nie je viditežné. Sorry, dám si väčší pozor.
Ale otázka zostáva. FAP bol vyčistený na cca 265 000 km. Bude ho stači prefúknu vynútenou regeneráciou. Vᚠnázor ma naozaj zaujíma.
Jetik


Je to první a jediné co ,,nebolí" pokud jsou rozvody a chlazení v dobré kondici" - já toto nerad dělám pokud nevím jak jsou na tom ty rozvody. Jinak je to buď a nebo.
No i já se omlouvám : nečtu celé přízpěvky ale většinou až reakce někoho.

04.03.2020 12:37 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3261960
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Rozvody robené pred mesiacom, možno tak 1200 km, chladenie bez problémov. Tak to skúsime a dám vedie.
Jetik

10.03.2020 10:17 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3262487
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Citroen C5 I, 2.2 HDi (11/2001)
Sžúbil som, že budem informova o vývoji situácie, takže po výmene snímača teploty na vstupe do FAP sme zistili, že ani nový snímač teplotu nemeria (snímač je v poriadku, a rovnako funkčný je aj ten pôvodný). Meraním sme zistili, že jeho odpor sa mení v závislosti od teploty korektne až po konektor na vstupe do ECU motora. Otvorili sme aj tú, a signál je v poriadku až po plošný spoj.
Urobili sme pokus o nútenú regeneráciu FAP (bol zanesený a snímač rozdielového tlaku ukazoval na vožnobeh okolo 154 mlBar a v otáčkach vysoko nad 100 ml Bar). Regenerácia neprebehla správne. Pri druhom pokuse sme odpojili hadičku rozdielového tlaku pri začiatku regenerácie a potom sme ju pripojili spä. Regenerácia prebehla korektne a FAP sa vyčistil. Rozdielový tlak na vožnobeh klesol na takmer 0 mlBar a pri otáčkach nešiel nad 40 mlBar. Diagnostika nehlásila žiadnu chybu okrem dočasnej závady diferenč. tlaku a nehlási ani chybu snímača teploty, hoci tá je na vstupe do FAP stále rovnaká (104 °C). Takže ďalší plán je necha auto ako je a po nejakých 3 - 5 000 km pozrie, ako sa zaniesol FAF (ako vysoký bude diferenčný tlak) a ak to bude zlé, tak asi pomôže len odborný servis ECU. Ak má niekto akýkožvek užitočný nápad, ďakujem mu vopred.
Jetik

10.03.2020 18:37 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3262516
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
c5 1 ma dve cidla, jedno je na potrubi a jedno je na fape
jedno ide do motorovej jednotky a jedno do ecu aditivacie
ak sa nahodou menila jednotka aditivacie a dal sa novsi typ, ten uz nepocita s tymto cidlo a potom to bude hadzat chybu

25.05.2020 16:34 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271035
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
C5 I - motor 4HX, vyčistěn FAP, doplněna aditiva DXP42, reset stavu FAP. Před doplněním aditiv ŘJ hlasila min. hladinu dosažena, po dolití a kontrole diagnostikou ŘJ aditiv hlasí min. hladinu nedosažena, zátka nádrže je OK, diagnostika vidí signál přítomna. Testy akčních členů aditivace jsou OK. Dojel jsem k pumpě s cca 1/3 nafty v nádrži, natankoval "jen" 20l (a mám rezervu pro druhý pokus). Po příjezdu od pumpy vypnut motor, bylo slyšet čerpadlo aditivace, ale jen cca 15s? Po připojení diagnostiky je ale stále uvedena trvalá závada "signál při dosažení min. množství aditiva", přičemž v měření parametrů ŘJ svíti min. hladina nedosažena... Tj. čidlo v nádržce aditiv se zdá funkční, ale závada nezměnila status z trvalé. Máte někdo nějaký nápad, zkušenost nebo inspiraci? Děkuji.

25.05.2020 16:42 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271036
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
hladinove cidlo KO
bud dobru nadrzku (co uz dnes bude dost problem) alebo odpor (je tu k tomu uz popisane co to)

25.05.2020 16:48 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271037
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
Jenže po dolití mi to změnilo stav z dosažena na nedosažena, takže asi OK. O čidle a odporu vím, proto jsem dával jen 20l. Přečetl jsem tu k tematu snad vše. Při vadném snímači v nádržce by se stav snad nezněnil a paralelní odpor udělá právě změnu stavu na "nedosažena", ale tu tam mám už od dolití aditiv. To se ta informace bere z více míst a čidlo ji jen divně (ne)potvrzuje, protože min hladina je dle diag nedosažena? ŘJ v měření parametrů klidně změní stav na nedosažena ale někde bokem si "tajně" jede čidlo?
Z

Mamlas napsal(a):
Jak jsem psal o par prispevku vys, po zobrazeni hlasky nizka hladina jsem dolil aditiva, vyplachnul fap a udelal reset pocitadla. Natakoval 15l a cekal, ze probehne aditivace a chyba pak pujde smazat, tak jak to Jumep popisoval v navodu. Cerpadlo aditivace se spustilo asi 15s a to bylo vse. Hlaska nizka hladina, ale zustala jako trvala. Najezdil jsem asi 100km a znova natankoval 15l nafty a situace se opakovala. Chyba nizke hladiny je stale trvala. Ted po kazde jizde nebo staci na chvili zapnout zapalovani, je slyset zapnuti cerpadla aditivace. Nemate nekdo tuseni, kde muze byt problem?

není jasné jaká byla hodnota stavu min. hladiny v jednotce při měření parametrů. Tj. Mamlasovi tam svítilo také nedosažena? Omlouvám se za případné přehlédnutí něčeho nebo nechápavost, na připojení odporu jsem připraven, ale jsem zmaten infem od diagnostiky - nedosažena, na které se to změnilo po dolití aditiv. A nechci něco, možná zbytečně, prasit odporem...

Přílohy:
IMG_20200525_130854.jpg ( 2680975b ) -
IMG_20200525_135649.jpg ( 2357235b ) -

31.05.2020 10:30 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271637
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
c5 1 ma dve cidla, jedno je na potrubi a jedno je na fape
jedno ide do motorovej jednotky a jedno do ecu aditivacie
ak sa nahodou menila jednotka aditivacie a dal sa novsi typ, ten uz nepocita s tymto cidlo a potom to bude hadzat chybu

Ahoj Jumep,

To čo píšeš o smerovaní tých snímačov teploty je pravda, ale s mojím problémom to asi nesúvisí. Prikladám obrázok a video. V chybových hláseniach je dočasná závada na snímači teploty na vstupe do FAP. Signál z tohto snímača ide do ECU, kde je možné namera zmenu jeho odporu v závislosti na teplote až na pinoch plošného spoja ECU. Odpor sa mení, ale ECU ukazuje nezmenenú teplotu 104°C.
Cez diagnostiku sme urobili vynútenú regeneráciu FAPu, ktorá prebehla korektne aj napriek tomu, že v ECU chýbal údaj o teplote na jeho vstupe. FAP je znovu vyčistený, diferenčný tlak sa mení v závislosti od otáčok a zaaženia motora, regenerácie sa dejú aj automaticky (aspoň teda podža toho čo je vidie na videu) a chýbajúci údaj zo snímača tam absentuje už minimálne od roku 2016 (našiel som starý záznam z diagnostiky). Znamená to teda, že ECU si vie regenerova FAP aj napriek chýbajúcemu údaju zo snímača? Je nejaká možnos urobi diagnostiku ECU a opravi ju?

31.05.2020 10:56 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271645
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ups, ešte obrázok. Video sa mi nedarí preposla.

Přílohy:
IMG_20200222_172457.jpg ( 8363871b ) -

31.05.2020 11:49 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271668
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak predsa aj video.
.link.

31.05.2020 14:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271676
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jetik jestli to diagnostikujes cinskym clonem Lexie (Diagboxu), je dost pravdepodobne, ze cidlo funguje normalne, jen diag to nedovede spravne zobrazit. Resil jsem neco podobneho u teploty paliva, ukazovalo to stale stejnou hodnotu jak za studena tak za tepla a pritom se odpor cidla take menil po zahrati. Ostatni teploty to ukazovalo spravne. Nakonec pomohlo na stavit ne c5, ale p508 a zacal i klon ukazovat spravne teplotu.
Jak tu psal autodiag je to slatanina scriptu z vice verzi a nemusi vse ukazovat korektne.

01.06.2020 08:03 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271769
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Jetik jestli to diagnostikujes cinskym clonem Lexie (Diagboxu), je dost pravdepodobne, ze cidlo funguje normalne, jen diag to nedovede spravne zobrazit. Resil jsem neco podobneho u teploty paliva, ukazovalo to stale stejnou hodnotu jak za studena tak za tepla a pritom se odpor cidla take menil po zahrati. Ostatni teploty to ukazovalo spravne. Nakonec pomohlo na stavit ne c5, ale p508 a zacal i klon ukazovat spravne teplotu.
Jak tu psal autodiag je to slatanina scriptu z vice verzi a nemusi vse ukazovat korektne.


tady je vyjimecne HW bez viny,problem je sw pravda ,co vam cinan zabali uz je stare bezmala 8 let a to se projevi jan na stabilite tak na funkcnosti...navic aby to nejak fungovalo tak se splacalo nekoli verzi napric vydanim a vysledej je jaky je...

02.06.2020 20:21 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3271963
Jetik
Město: Mala Ida, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW)Počet příspěvků: 62
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mno, možné to je, ale použili sme aj univerzálnu diagnostiku (neviem presne čo to bolo) a výsledok bol napodiv vežmi podobný. Teplota na vstupe bola tiež konštantná, hoci na výstupe sa menila, akurát, že diagnostika ukazovala 108°C.
Viem o rovnakom aute ako mám ja (C5 I 2.2 HDi, vyrobený v 11/2001), takže skúsim kontaktova majiteža a s tou istou diagnostikou pozrie ako to meria jemu. Ak budú výsledky také ako u môjho auta, pravdu má autodiag. Ak to u neho bude ukazova zmenu teploty na snímači na vstupe, chyba je na mojom aute (SW/HW) a budem ju musie nájs.

08.07.2020 10:41 - FAP filtr 3276450
jirka0077
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Ahojte píšu vám sem ohledně toho že jsem koupil před cca 8 měsíci C5 motor RHR 100kw. Od prodavajícího jsem byl uvědoměn o zavádach. Jelikož končila STK, musel jsem zainvestovat. Vše jsem opravil ale do dnes jakmile se spustí regenerace Fap, začne auto cukat, ale jen když šlapnu na plyn. A jakmile vyřadím, lítají mi otáčky motoru. Na jednom Foru jsem se dočetl, že jakmile dojde na regeneraci zavře se přívod vzduchu. Právě od chladiče vzduchu z turba a hned se otevře klapka něco jako přímá klapka od turba. Asi chápu že to je z důvodu že vzduch je ohřátý. Ale teď mě zajímá, nevíte jestli ta klapka se otevře a zůstavá otevřená po dobu regenerace. Díky za rady

17.09.2020 18:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283648
jirka0077
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Tak můj problém jsem konečně vyřešil, včera jsem 2 hodiny diagnostikoval C5. No a zarazilo mě že mi filtr neukazuje tlak před katalizátorem a za katalizátorem. No a teprve mi to došlo snímač tlaku KO tak jsem ho objednal. Včera spotřeba průměrná 5,9/L. Ráno jsem vyměnil snímač tlaku a jedu vám 16km do města. Spotřeba šla na 5,0/L průměrná. To auto má úplně jiný tah, teď už jen ta regenerace. Páč mi to hlásilo no regeneration.

18.09.2020 12:11 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283689
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 166

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jirka0077 napsal(a):
Tak můj problém jsem konečně vyřešil, včera jsem 2 hodiny diagnostikoval C5. No a zarazilo mě že mi filtr neukazuje tlak před katalizátorem a za katalizátorem. No a teprve mi to došlo snímač tlaku KO tak jsem ho objednal. Včera spotřeba průměrná 5,9/L. Ráno jsem vyměnil snímač tlaku a jedu vám 16km do města. Spotřeba šla na 5,0/L průměrná. To auto má úplně jiný tah, teď už jen ta regenerace. Páč mi to hlásilo no regeneration.

Co přesně je to za součástku? Protože já tenhle problém řeším 3 roky a 60 tisíc kilometrů. Bylo mi vyměněna půlka auta (fap, vstřiky, podtlaky a nevim co ještě všechno), byl jsem v tom bratru za nějakých 40 tisíc v různých services a auto tohle dělá stále. Navíc od té doby, co to začalo, mám vyšší spotřebu taky cca o litr a auto navíc už škube i mimo regeneraci (jakoby se houpou otáčky motoru a když třeba přidám, tak se jakoby zakucká, zarachtá a pak až znovu nasaje vzduch). Jednou jsem zkusil vyčistit klapku sání, to pomohlo asi na 100 kilometrů, pak zas a zas. Už jsem si na to tak nějak zvykl, ale to neznamená, že bych se toho nechtěl zbavit.

18.09.2020 15:22 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283708
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Snímač diferenciálního tlaku. Doporucuju nesetrit a vzit treba Delphi.

.link.

19.09.2020 10:52 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283837
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 166

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Snímač diferenciálního tlaku. Doporucuju nesetrit a vzit treba Delphi.

.link.


To je asi nejlevnější součástka, kterou jsem kdy nechal vyměnit, takže pár korun fakt řešit nebudu. Nehledě na to, že zrovna řeším, zda do toho mého veterána narvat cca 50k (spojka, poloosa, silentbloky motoru, pravděpodobně koule nebo aspoň LDS, žhavky, možná i převodka řízení) , aby jezdilo dalších několik let, nebo koupit něco jiného. Otázkou je, zda se mam někde objednat na výměnu, nebo zda to dám sám. Závisí to na jedné věci. Je nutné ten nový senzor nějak kalibrovat přes diag, nebo je to jen čistá výměna? Mechanickou výměnu zvládnu, ale do větších akcí se pouštět nikdy nechci a nebudu.

19.09.2020 14:30 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283870
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jarduk napsal(a):
To je asi nejlevnější součástka, kterou jsem kdy nechal vyměnit, takže pár korun fakt řešit nebudu. Nehledě na to, že zrovna řeším, zda do toho mého veterána narvat cca 50k (spojka, poloosa, silentbloky motoru, pravděpodobně koule nebo aspoň LDS, žhavky, možná i převodka řízení) , aby jezdilo dalších několik let, nebo koupit něco jiného. Otázkou je, zda se mam někde objednat na výměnu, nebo zda to dám sám. Závisí to na jedné věci. Je nutné ten nový senzor nějak kalibrovat přes diag, nebo je to jen čistá výměna? Mechanickou výměnu zvládnu, ale do větších akcí se pouštět nikdy nechci a nebudu.


No tohle dělalo při nastavené rychlosti 80km (omezení na D1 na výjezdu a příjezdu z a do Prahy páč nevím co jsem komu udělal během měsíce mně 1x a ženě 2x) tak to samovolně mění rychost +- o 10 km

19.09.2020 19:38 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3283930
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
U RHR se po vymene cidla nenastavuji autoadaptacni hodnoty. Hlavne nepoplet hadicky co jsou pred a za filtrem. Vymena je jednoducha, dve hadicky a jeden konektor.

|< < 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 78 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator