Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 78 > >|
13.02.2018 13:32 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131642
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vybramo napsal(a):
Zivotnost tlakoveho senzoru je cca 150k km a potom mu zacina poriadne hrabat.

nevim, ale to je pravidlo snad jen u 1,6HDi..tam odchazi casto..i jinych motorizaci se meni velmi sporadicky

13.02.2018 16:24 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131674
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Když jsem se o čidlo začal zajímat i já, protože jsem pořád s něčím nespokojený, tak se ke mě dostaly informace z příručky pro autorizovaný servis, že čidlo měnit až jako poslední, že spousta nepravostí s regeneracema se tváří jako závada čidla, ale skutečnost bývá většinou jiná. Neumím být přesnější, protože si prdlajs pamatuju, ale čidlo jsem zatím pustil z hlavy. Poslední zhovadilosti při regeneraci, když se mi regenerovalo 3x po sobě během jedný jízdy bez zastavení (asi 50km), se už po několikátý neopakovaly a regenerace byly naprosto ukázněný. Pravděpodobně za to mohla nafta. Je to docela neuvěřitelný, ale jednou (na podzim 2017) jsem neměl sebou VIF a tak jsem natankoval VERVU bez VIFu. Od natankování se mi zdálo, že motor jde klidněji (asi placebo) a to až do regenerace. Pak proběhla tahle zmatená trojnásobná, při který mi i chcípal motor na kruháčích při podřazení na dvojku. No a pak jsem zase natankoval normální EFECTU s VIF a od tý doby žádný problém. Nečíst tu poučku z příručky, už bych asi měl nový čidlo a další díru v lakomým koleni.

13.02.2018 16:36 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131678
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja pridavam do plne nadrze Vervy spolecne s VIF i cerveny olej Shell do motorove pily/krovinorezu
lepsi starty,tissi chod je znat,ale nutno rict ze ja mam uplne jine vstrikovace

13.02.2018 16:58 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131679
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já se z nějakýho vnitřního přesvědčení bráním jakýmukoliv oleji v naftě. Vím že to minimální množství asi nic nezničí, ale "údajně" kvůli FAP filtrům nás nutí cpát do motorů "speciální" oleje bez popela ve spalinách (i přesto že hůř mažou), tak mi nějak olej do dvoutaktů v naftě moc nesedí. Já olej nespaluju v motoru, ale po výměně v kotli, tak nevím, jak by se mi tím popelem mohl ucpávat FAP a proto dávám starý dobrý Q 9000. Ale pokud si naleju olej do nafty, tak to už bych ho spaloval a protože kominík na FAPy bydlí trochu z ruky, tak se raději popelu vyhýbám.
Na druhou stranu, vstřikovačům by ten olej mohl pomáhat a ty jsou dražší než vymetání komína, ale důvěřuju slepě tomu VIFu a tak zůstávám jen u něho.

13.02.2018 17:38 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131683
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no samozdrejme na jednu stranu mas pravdu,jenze olej Stihll je pomerne kvalitni a je urceny pro spalovani proto vznikaji trochu jine emise,pokud vubec...filtru to neublizi rekl bych...obyc olej bych tam ovsem nenalil
s tema ruznejma specialama mame asi stejny nazor,je to jen tahani penez z lidi,uz jen proto ze olej v motoru je na mazani,ne na spalovani,samozdrejme v pripade ze je motor nebo nektery komponent jak turbina nebo vstrikovace lehce KO tak se to projevi i za filtrem...ale koukal by jsi jak se po aplikaci silneho mixu VIF+olej+Verva zlepri chod a projev motoru...
ja mam vstrikovani Denso takze taky je vyborna mazivost paliva nutnost...
co bych zase do auta nedal je jakekoliv rozpoustedlo typu aceton (ne tohle neni rejpani,je to realita - to aby se zase nejakej watch-dog nechytnul)

13.02.2018 19:05 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3131713
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jo já také olej do křoviňáku (teď červený protože ten tmavej v barvě zimního vifu už nemají) nedávám pokaždé ale když si vzpomenu dejme tomu ob nádrž, motorák bych tam také nedal - až po vstřiky to přimazává a co se děje od spalovacího prostoru mne moc nezajímá ale jsem přesvědčenej že neubližuje.Přidávám léta a s ničím problém není (a nedávám to tam po litrech ale menší množství - na nádrž tak max 2dl)+ vif tak 5 odměrek.
FAPu ubližuje cerin né popílek - to jen komedie EU norem a dolování peněz z kapes lidí.

16.02.2018 22:49 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3132308
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Něco o FAPu a regeneracích.
.link.

22.02.2018 00:21 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3133441
Vybramo
Město: Kosice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDiPočet příspěvků: 26
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
nevim, ale to je pravidlo snad jen u 1,6HDi..tam odchazi casto..i jinych motorizaci se meni velmi sporadicky


Co som si vsimol ze problem dokaze aj spravit aj slaba baterka. Sice po nastartovani alternator dobija ale senzorom zahrabe uz na zaciatku.

Predvcerom som vymenil baterku v mojej c5 3.0 HDI a 3 chybicky zazrakom pomyzli (example : p0017 synchronize time to long, dlhy start a este daco nepametam si ) . (system pocas vymeny dostaval stavu) Samozrejme moj milasek itak ide do servisu na poriadnu kontrolu vymenu rozvodov etc

04.07.2018 12:02 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3168896
Boldyman
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravim
Potreboval by som poradi.
Mam c5 1.6hdi 2005

Na vežkú noc zacalo na ceste stracat vykon, potom mi vypisalo: oil pressure low a depollution system faulty.
Motor sa uz sam vypol a nedal znova naštartova.
Auto odtiahli, urobili diagnostiku a na jej základe vymenili EGR ventil.

Ked som išiel z toho servisu, tahalo dobre, ale aj riadne dymilo husty cierny dym, vravel som si ze to sa asi precistuje FAP..
Este v ten deň ma auto nechalo stat na diažnici. Teraz uz len DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY a vypol sa motor.

Zasa odtah, tentoraz do iného servisu.
Tam mi vymenili regulator tlaku paliva a vahu vzduchu.
Auto ide, ale stale dymí cierny dym ked pridavam.

Znova servis ci je v poriadku FAP.
Tam zistili ze kábel ktorý vedia do senzoru DPF je zaslepeny nejakym odporom, aby to klamalo riadiacu jednotku ze tam DPF funguje spravne.
Dalsia vec.
Auto sa mierne trasie ked ho nastartujem a necham na neutraly.
Ked sa zohreje motor, uz to nerobí.

Teraz OTÁZKA: mam si kúpi z vrakoviska originál FAP a vyčistit, alebo je tam este aj nejaká zavaznejsia porucha, napr. vstrekovace?

Tieto opravy uz stali skoro 900 eur...

Vedeli by ste mi prosím niekto poradi? Napisat názor.

Ďakujem!

04.07.2018 14:15 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3168950
marton
Město: Dubnica nad Vahom, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 27
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
no podla vsetkeho potrebujes najskor zistit co tomu je, lebo :

cierny dym nie je kvoli FAPu , to bude mat iny dovod... pravdepodobne nemas spravny pomer nafta / vzduch, alebo nieco ine okolo vzduchu - nafty

haluzenie RJ nejakymi odpormi nie je tiez asi najlepsi postup..

a nadmerny dym Ti urcite ten tvoj FAP bude plnit extremne rychlo, takze primarne treba poriesit dymenie.. aj ked tam das akokolvek cisty / novy FAP

takze urcite zacat poriadnou diagnostikou

04.07.2018 17:24 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3168990
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jen tak pro info..nalil ti do motoru nekdo ten olej co ty vyletel pres turbo kominem ?
podle me ti regultor menili zbytecne,egr tezko rict...
pokud neni FAP po smrti coz asi jak popisujes ty bastly kolem bude,tak jestli jeste takhle budes jezdit jeste chvilku brzo bude...

10.07.2018 22:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170078
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mno ono je tam krasnych par veci
povodnemu majitelovi najskor odislo teplotne cidlo, kedze to stoji nove 98E tak tam zabastlil odpor kde to ukazovalo teplotu vyfuku 250 stupnov

cize v akom realnom stave bude ten fap uz netusi nikto

niekto na tom robil nieco s turbom, je tam nova mazacia trubka ale je krivo uchytena
na tlmici co ide z turba (ta plastova blbost odkial idu potom hadice) chyba uchyt a vrchny zadny kryci plech tam neni tiez uchyteny, pri danych neregulovanych teplotach fapu a ulomeneho drziaku toho plechu sa tento opieral o ten plast a krasne ho pretavil

pri tom ze na tom nejde sahara je este pomerne stastie ze to cele nezhorelo

to ze niekto mal na tom dole volant a nasadil ho s tym ze com bol o obratku dolava, svietila chyba esp a chalanovi povedali ze to len svieti kontrolka ale vsetko ide - uz nekomentujem

12.07.2018 14:59 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170351
Royce
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 221

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, tak FAP strašák už dohonil i mě. Začala mi vyskakovat chyba "Risk of particle filter clogging: See handbook". Děje se tak vždy při nějaké prudší akceleraci. Když jízdu zvolním, hláška zhasne. Když pak zase přišlápnu plyn, objeví se znova.
Je fakt, že jsem poslední dobou hrkal jen krátké trasy po městě. Jel jsem teda na 50km dálniční projížďku v naději, že se spustí ona bájná regenerace (kterou jsem opravdu nikdy nezaznamenal). prvních 25 km jsem zkusil jet hezky plynule 100 km/h s tempomatem. Cestou zpět jsem to zkusil honit kolem 170 km/h... ani v jednom případě jsem nezaznamenal nic jako zvýšenou spotřebu z důvodu regenerace apod.. Hláška se objevuje stále.

Dá se s tím ještě něco dělat? Zatím bych nerad kupoval nový FAP. Díky

12.07.2018 15:09 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170353
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
kolko to ma nabehane?

12.07.2018 15:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170358
Royce
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 221

99 Poslat soukromou zprávu
tacho 190k, real počítám tak 260k

12.07.2018 15:39 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170361
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
treba pozret co hovori diferencne cidlo tlaku a diagnostika
dana hlaska by mala znamenat vysoku hodnotu diferencneho tlaku (co moze byt dane cidlom, hadicou, fapom, motorom(sanim))

12.07.2018 17:39 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170393
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
v prvni rade je nutne mit v poradku motor,tj vstrikovace,EGR ,turbo...pak take hadice k snimaci,teplotni cidla na FAP a katalizator
190 je stredni doba filtru a ucpava se v drtive vetsine pripadu diky zavade na motoru
diferencni snimac je jen ukazatel zaneseni

12.07.2018 20:56 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3170427
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
treba pozret co hovori diferencne cidlo tlaku a diagnostika
dana hlaska by mala znamenat vysoku hodnotu diferencneho tlaku (co moze byt dane cidlom, hadicou, fapom, motorom(sanim))


Rozdíl diferenčního tlaku je jak píše Martin jen kontola a hlavně kontrola úspěšnosti provedené regenerace a co takhle množství usazených aditiv ve FAPu ? ono když dᚠnovej FAP a nezresetuješ tak ti to bude hlásit ucpanej FAP stejně (v jednotce je nastavena max. hodnota usazených aditiv takže i když bude dif. hodnota OK stejně bude chyba)

03.08.2018 20:23 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3174061
hippo c.
Město: Ondřejov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny.
Prosím zkušenější o radu. Naše C5 break 1.6HDi 2006 neprošla emisemi z nadměrné kouřivosti. Prý asi DPF zanesený. Pravda, sem tam (ne příliš často) se ukázalo "depolution system faulty".
Tak jsem vyndal DPF, odvezl na vyčištění do DPF24, a na diagnostiku do Citroenu, aby vyresetovali stav a ptal jsem se, kolik je tam aditiva. Prý nastavili DPF, aditiva prý 3 litry (později mi mechanik PSA říkal, že to je plná nádržka). Smazali chybu žhavení, ta prý vyskakuje u skoro každého auta.

Druhý den jedu na ME, problém, auto má opět závadu žhavení (startovalo i v zimě naprosto bez problémů), ale např. i nezávislého topení, které auto nemá, a kouřivost se nezlepšila. Prý ten systém nefunguje. Snažím se obměkčit technika, asi na 12. pokus hodnoty prošly. Dal mi známku, ale opakoval, že ten systém prý nefunguje.

To celé spustilo to, že teď pravidelně po každém startu pípne displej a ukáže se "Particle system aditive level too low" (nebo nějak podobně) a "depollution system faulty".
Někde tady jsem se dočetl, že nádržka na aditivum je vlevo vzadu v podkolí. Tak jsem si řekl, že se podívám. A jaké překvapení, žádnou nádržku jsem nenašel, jen uchycenou hadici s koncovkou, viz foto.

EDIT už jsem našel fotky od jumepa, to je jen na nalévání, jdu rekognoskovat dál...

Přílohy:
20180803_194544.jpg ( 2998580b ) - koncovka
20180803_194559.jpg ( 2161387b ) - pusto prázdno

03.08.2018 22:06 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3174100
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nádržka je před kolem pod podlahou, pod zadní sedačkou za řidičem, NE v podkolí ...

|< < 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 ... 78 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator