| | |
17.02.2017 09:51 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040582
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zopakuji jeste jednou :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
jinak ze zdravim ČOV ve tve vesnici/meste
zopakuji jeste jednou :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
jinak ze zdravim ČOV ve tve vesnici/meste
|
|
17.02.2017 10:35 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040596
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
autodiag napsal(a): zopakuji jeste jednou :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
jinak ze zdravim ČOV ve tve vesnici/meste
Já pořád nechápu toto : ,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
Vytékající kapalina stejná - co tím myslí ? čírá pak hnědá není stejná. Asi pořád nechápu co myslí,tak mi to vysvětli "pro blbce" Nebo jako e je jedno jestli to dělá horkou nebo studenou ???
No něco vyteklo,tak něco se umylo
Ano té kanalizaci a čističce to asi moc dobře neudělalo
Ale co nadělat ,etřit se musí ,auto pořád něco ádá .Není to jen FAP ,tak kde se to dá ojebat,tak to zkouím . Nedá se ve řeit nákupem nového.
Já pořád nechápu toto : ,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
Vytékající kapalina stejná - co tím myslí ? čírá pak hnědá není stejná. Asi pořád nechápu co myslí,tak mi to vysvětli "pro blbce" :-d Nebo jako e je jedno jestli to dělá horkou nebo studenou ???
No něco vyteklo,tak něco se umylo :-))
Ano té kanalizaci a čističce to asi moc dobře neudělalo :-((((
Ale co nadělat ,etřit se musí ,auto pořád něco ádá .Není to jen FAP ,tak kde se to dá ojebat,tak to zkouím . Nedá se ve řeit nákupem nového.
|
|
17.02.2017 11:02 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040602
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak ja nevim jak se jinak zeptat,myslim ze otazky byla polozena dostatecne jasne
nevatrhavej otazku z kontextu!!! nemlz a zkus tedy odpovedet , otazka byla polozena takto (uz po treti) :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
k tve prevenci...nevis v jakem byl stavu tak nemuzes ani vedet jestli mu to pomohlo ci ne a jakou ma na tvem aute zivotnost..nikdo po teto ,dle meho zbytecne okci na chvilku, nenajel tolik KM aby moh rict je to bomba...to ze nekdo tvrdi ze najel 80 000 a porad je vse ok..no tezko rict...ja myslim ze je potreba uvest v jakem stavu auto koupi,nebo jestli ho ma od nova,co s nim udelal nez se pustil do FAP a co potom..ze 100% je problem s FAP v servisu a udrzbe motoru,a ze ho proda uz se tady vetsinou nedozvime...
za me cerin zapeceny z FAP nedostanes vyplavenim tlakovou vodou..chemicky ano,ale ne kazdy kdo to dela to umi... ano z FAP vzdy neco vytece ale se zapecenym cerinem to moc nesouvysi,ano ten povrchovy co vidis ano ten smyje,ten co se zapekl do difuzoru,neco jak to nazvat presne uz ne
s otazkou souvysejici DPF..z nej tece presne ta sama sracka jako s FAP..cili cerin to opravdu nebude
navic ta sracka potece i po ujeti rekneme 500-1000km a to se tam fakt nic zepect nestihne
tak ja nevim jak se jinak zeptat,myslim ze otazky byla polozena dostatecne jasne :)
nevatrhavej otazku z kontextu!!! nemlz a zkus tedy odpovedet , otazka byla polozena takto (uz po treti) :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
k tve prevenci...nevis v jakem byl stavu tak nemuzes ani vedet jestli mu to pomohlo ci ne a jakou ma na tvem aute zivotnost..nikdo po teto ,dle meho zbytecne okci na chvilku, nenajel tolik KM aby moh rict je to bomba...to ze nekdo tvrdi ze najel 80 000 a porad je vse ok..no tezko rict...ja myslim ze je potreba uvest v jakem stavu auto koupi,nebo jestli ho ma od nova,co s nim udelal nez se pustil do FAP a co potom..ze 100% je problem s FAP v servisu a udrzbe motoru,a ze ho proda uz se tady vetsinou nedozvime...
za me cerin zapeceny z FAP nedostanes vyplavenim tlakovou vodou..chemicky ano,ale ne kazdy kdo to dela to umi... ano z FAP vzdy neco vytece ale se zapecenym cerinem to moc nesouvysi,ano ten povrchovy co vidis ano ten smyje,ten co se zapekl do difuzoru,neco jak to nazvat presne uz ne
s otazkou souvysejici DPF..z nej tece presne ta sama sracka jako s FAP..cili cerin to opravdu nebude
navic ta sracka potece i po ujeti rekneme 500-1000km a to se tam fakt nic zepect nestihne
|
|
17.02.2017 11:21 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040606
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Myslím e autodiag naráí na to, e DPF je bez aditiv, take to co teče z FAP a je stejné jako co teče z DPF nebude cerin?
Myslím e autodiag naráí na to, e DPF je bez aditiv, take to co teče z FAP a je stejné jako co teče z DPF nebude cerin?
|
|
17.02.2017 12:11 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040621
|
|
abart
|
Město: Lodenice, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 58 |
|
|
To jsem koukám rozpoutal pěknou diskusi
Já čistil wapkou horkou asi 90 stupňů zhruba hodinu.
A u to nazýváme jak chceme, nejdřív ly černý a potom červený sračky...........
Kadopádně toho bylo daleko méně, ne jsem viděl na vzdělávacích pořadech Youtube
Autodiag, ty jse profík, take řeí asi větinou novými díly, protoe to nae "látání" aut různými metodami není vdy 100%. Ale větina z nás tu je na fóru proto, e jsme Čei, chceme uetřit a udělat si to sami o víkendu, protoe se nás ty starý rakety věku 10+ často zlobí. Zde hledáme rady a návody.
Tak nám neber ná dobrý pocit z propláchnutí fapu
To jsem koukám rozpoutal pěknou diskusi :-d
Já čistil wapkou horkou asi 90 stupňů zhruba hodinu.
A u to nazýváme jak chceme, nejdřív ly černý a potom červený sračky...........
Kadopádně toho bylo daleko méně, ne jsem viděl na vzdělávacích pořadech Youtube :-p
Autodiag, ty jse profík, take řeí asi větinou novými díly, protoe to nae "látání" aut různými metodami není vdy 100%. Ale větina z nás tu je na fóru proto, e jsme Čei, chceme uetřit a udělat si to sami o víkendu, protoe se nás ty starý rakety věku 10+ často zlobí. Zde hledáme rady a návody.
Tak nám neber ná dobrý pocit z propláchnutí fapu :palec
|
|
17.02.2017 12:23 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040624
|
|
jruze
|
|
|
No DPF a FAP(s aditivací) je velký rozdíl = DPF vyčistí chemii , ale FAP nikoli- cerin je pevná látka která se ,,usadí" po regeneraci-vypálením sazí obsahujících aditiva(v podstatě je to to co tam přidá v tekutém stavu z nádobky aditiv v pevném stavu) - tu chemii tu mám také ale ta na FAP filtry nefunguje(donutil jsem dodavatele chemie a jejich servis k tomu e za a) přiznat e nedovedou dostat cerin chemií z filtru FAP b) e jejích chemie je pouitelná pouze na DPF (asi) - na jejich zařízení se ,,vyčistily" oba filtry a potom mím způsobem = z DPF jsem nic nedostal , ale z FAP jsem dostal téměř to samé jako bez jejich čitění (krom černých sazí) - čili jejich chemie nedokáe rozpustit cerin!!! (po jejich metodě čitění jsem mou metodou ,,vypláchl" cerin z FAP
Ten FAP na obrázku je buď málo vyčitěný , nebo přepálený = mříka musí být edá - pokud není tak je ta keramika načatá .
K úspěnosti čitění = mám-měl jsem monost posoudit - jezdí ke mn několik aut s nájezdem + 200000Km od vyčitění a dva z nich jsem po tomto nájezdu čistil podruhé(souhlasím e je to i o stavu motoru a jeho komponentů ovlivňujících tvorbu sazí (při čitění těchto filtrů ale není velké mnoství cerinu ale jen sazí) - stav se dá odhadnout u při čitění čeho kolik ,,leze" z filtru a dalí věc vyčistit FAP a kat po rozpadlém turbu je skoro nemoné - čistě teoreticky moná by mohla pomoct ta chemie - olej z turba = tvrdej karbon a ten jen tak ven nedostane ani z katu ani z FAP.(je lepí vyměnit za jiný.)
No DPF a FAP(s aditivací) je velký rozdíl = DPF vyčistí chemii , ale FAP nikoli- cerin je pevná látka která se ,,usadí" po regeneraci-vypálením sazí obsahujících aditiva(v podstatě je to to co tam přidá v tekutém stavu z nádobky aditiv v pevném stavu) - tu chemii tu mám také ale ta na FAP filtry nefunguje(donutil jsem dodavatele chemie a jejich servis k tomu e za a) přiznat e nedovedou dostat cerin chemií z filtru FAP b) e jejích chemie je pouitelná pouze na DPF (asi) - na jejich zařízení se ,,vyčistily" oba filtry a potom mím způsobem = z DPF jsem nic nedostal , ale z FAP jsem dostal téměř to samé jako bez jejich čitění (krom černých sazí) - čili jejich chemie nedokáe rozpustit cerin!!! (po jejich metodě čitění jsem mou metodou ,,vypláchl" cerin z FAP;-)
Ten FAP na obrázku je buď málo vyčitěný , nebo přepálený = mříka musí být edá - pokud není tak je ta keramika načatá .
K úspěnosti čitění = mám-měl jsem monost posoudit - jezdí ke mn několik aut s nájezdem + 200000Km od vyčitění a dva z nich jsem po tomto nájezdu čistil podruhé(souhlasím e je to i o stavu motoru a jeho komponentů ovlivňujících tvorbu sazí (při čitění těchto filtrů ale není velké mnoství cerinu ale jen sazí) - stav se dá odhadnout u při čitění čeho kolik ,,leze" z filtru;-) a dalí věc vyčistit FAP a kat po rozpadlém turbu je skoro nemoné - čistě teoreticky moná by mohla pomoct ta chemie - olej z turba = tvrdej karbon a ten jen tak ven nedostane ani z katu ani z FAP.(je lepí vyměnit za jiný.)
|
|
17.02.2017 13:46 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040646
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
autodiag napsal(a): tak ja nevim jak se jinak zeptat,myslim ze otazky byla polozena dostatecne jasne
nevatrhavej otazku z kontextu!!! nemlz a zkus tedy odpovedet , otazka byla polozena takto (uz po treti) :
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
k tve prevenci...nevis v jakem byl stavu tak nemuzes ani vedet jestli mu to pomohlo ci ne a jakou ma na tvem aute zivotnost..nikdo po teto ,dle meho zbytecne okci na chvilku, nenajel tolik KM aby moh rict je to bomba...to ze nekdo tvrdi ze najel 80 000 a porad je vse ok..no tezko rict...ja myslim ze je potreba uvest v jakem stavu auto koupi,nebo jestli ho ma od nova,co s nim udelal nez se pustil do FAP a co potom..ze 100% je problem s FAP v servisu a udrzbe motoru,a ze ho proda uz se tady vetsinou nedozvime...
za me cerin zapeceny z FAP nedostanes vyplavenim tlakovou vodou..chemicky ano,ale ne kazdy kdo to dela to umi... ano z FAP vzdy neco vytece ale se zapecenym cerinem to moc nesouvysi,ano ten povrchovy co vidis ano ten smyje,ten co se zapekl do difuzoru,neco jak to nazvat presne uz ne
s otazkou souvysejici DPF..z nej tece presne ta sama sracka jako s FAP..cili cerin to opravdu nebude
navic ta sracka potece i po ujeti rekneme 500-1000km a to se tam fakt nic zepect nestihne
Prosím v klidu,nic nevytrhávám jen jsem blbej
Přilo mi DPF divný termín- jako e nepatří do Citroenu.
Ale pochopil jsem to a teď - stejná barva sraček z obou druhů...
A přitom asi kadý funguje jinak...
Teď mám tedy trochu jasněji...
To co píe Jarda mě moc nepotěilo ale nebudu se tím trápit a budu se snait dál ít v tom e jsem ho trochu vyčistil.😁
U mě asi bude problém s tím olejem v turbu nebo po 10000 dolejvám cca 1l oleje a ten se ztrácí v turbu.
Take si zase můu říkat e kdybych koupil nový FAP ,tak to jsou vyhozené peníze ...😀
Nejdříve musím vyměnit víko motoru aby nebyl únik do turba, pak moná turbo a pak teprve můu myslet na FAP.
Do toho jetě moná vstřiky, koule,a ono se jetě něco určitě najde...
Take tonoucí se stébla chytá
Prosím v klidu,nic nevytrhávám jen jsem blbej:-d
Přilo mi DPF divný termín- jako e nepatří do Citroenu.
Ale pochopil jsem to a teď - stejná barva sraček z obou druhů...
A přitom asi kadý funguje jinak...:nevim
Teď mám tedy trochu jasněji...
To co píe Jarda mě moc nepotěilo ale nebudu se tím trápit a budu se snait dál ít v tom e jsem ho trochu vyčistil.😁
U mě asi bude problém s tím olejem v turbu nebo po 10000 dolejvám cca 1l oleje a ten se ztrácí v turbu.
Take si zase můu říkat e kdybych koupil nový FAP ,tak to jsou vyhozené peníze ...😀
Nejdříve musím vyměnit víko motoru aby nebyl únik do turba, pak moná turbo a pak teprve můu myslet na FAP.
Do toho jetě moná vstřiky, koule,a ono se jetě něco určitě najde...:-(
Take tonoucí se stébla chytá :-d
|
|
17.02.2017 16:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040691
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
HELLMUT napsal(a): Prosím v klidu,nic nevytrhávám jen jsem blbej
Přilo mi DPF divný termín- jako e nepatří do Citroenu.
Ale pochopil jsem to a teď - stejná barva sraček z obou druhů...
A přitom asi kadý funguje jinak...
Teď mám tedy trochu jasněji...
To co píe Jarda mě moc nepotěilo ale nebudu se tím trápit a budu se snait dál ít v tom e jsem ho trochu vyčistil.😁
U mě asi bude problém s tím olejem v turbu nebo po 10000 dolejvám cca 1l oleje a ten se ztrácí v turbu.
Take si zase můu říkat e kdybych koupil nový FAP ,tak to jsou vyhozené peníze ...😀
Nejdříve musím vyměnit víko motoru aby nebyl únik do turba, pak moná turbo a pak teprve můu myslet na FAP.
Do toho jetě moná vstřiky, koule,a ono se jetě něco určitě najde...
Take tonoucí se stébla chytá
ale dit ja jsem uplne klidneej
no DPF je Diesel Particulate Filter a ten pracuje pri jine teplote a ma jiny system spalovani,rekl bych sofistikovanejsi..je mimo jine hlidany 4 teplotnimi cidly a nepotrebuje proto k udrzeni teploty cerin jako FAP u novych aut PSA je k tomu potreba jeste ADBLUE aby toho nebylo malo takze ADBLUE i DPX
ale dit ja jsem uplne klidneej :palec
no DPF je Diesel Particulate Filter a ten pracuje pri jine teplote a ma jiny system spalovani,rekl bych sofistikovanejsi..je mimo jine hlidany 4 teplotnimi cidly a nepotrebuje proto k udrzeni teploty cerin jako FAP u novych aut PSA je k tomu potreba jeste ADBLUE aby toho nebylo malo takze ADBLUE i DPX :-d
|
|
17.02.2017 16:49 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040701
|
|
jruze
|
|
|
Z obou nevyplaví stejné(z obou neteče stejné) já posoudit mohu minimálně na jednom na které servisuji jen já a od 150000Km (nyní vlastním)= 2x dolejvané aditiva,v nějakých 200000Km čitěn FAP (při čitění jsem rovnou dolil i aditiva a zresetoval najednou aby od toho byl pokoj) - dnes to auto má 350000Km aditiva = zbývající 1,5 L , FAP v dobrém stavu(gramá si nepamatuji - to auto teď pouívá mladej) regenerace po nějakých 600Km při středně dlouhých trasách (50% na 50% krátké-dlouhé 15 -15deně -2x do měsíce CB-Praha )
Z obou nevyplaví stejné(z obou neteče stejné) já posoudit mohu minimálně na jednom na které servisuji jen já a od 150000Km (nyní vlastním)= 2x dolejvané aditiva,v nějakých 200000Km čitěn FAP (při čitění jsem rovnou dolil i aditiva a zresetoval najednou aby od toho byl pokoj) - dnes to auto má 350000Km aditiva = zbývající 1,5 L , FAP v dobrém stavu(gramá si nepamatuji - to auto teď pouívá mladej) regenerace po nějakých 600Km při středně dlouhých trasách (50% na 50% krátké-dlouhé 15 -15deně -2x do měsíce CB-Praha )
|
|
17.02.2017 19:23 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040745
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
HELLMUT napsal(a): Ano té kanalizaci a čističce to asi moc dobře neudělalo
Ale co nadělat ,etřit se musí ,auto pořád něco ádá .Není to jen FAP ,tak kde se to dá ojebat,tak to zkouím . Nedá se ve řeit nákupem nového.
Neboj, čističce to rozhodně neublíilo, stačilo se zeptat, kanál vede do chemické jímky, je pod tím betonovým placem za mnou na té první fotce,právě proto, e se tam mejou auta a nářadí od různých chemikálií a sajrajtů.
Jinak ta wapka, kterou jsme pouili má i přisávání, akorát se připojí kanystr, nastaví dávkování odmaováku, nebo jakékoli chemie a je připravena k pouití, to jenom na vysvětlení.
Dalí věc, vědomosti jsou čerpány zde z tohoto vlákna, kde jinde, jsem rád, kdy si můu na autě něco udělat sám a tím i zkrátit si čas ve slubě, nejsem ádný servisák a nejezdím po ádných kolení, tak kde jinde se něco naučit, kdy ne zde a kdy je tento způsob čitění FAPu popsán i zde, dokonce servisákem, proč si to nezkusit udělat sám, tím nic nepokazím, po mém vyčitění mám najeto víc jak 80 tis. km, celkově 240 a kousek, zatím ádné problémy.
Neboj, čističce to rozhodně neublíilo, stačilo se zeptat, kanál vede do chemické jímky, je pod tím betonovým placem za mnou na té první fotce,právě proto, e se tam mejou auta a nářadí od různých chemikálií a sajrajtů. ;-)
Jinak ta wapka, kterou jsme pouili má i přisávání, akorát se připojí kanystr, nastaví dávkování odmaováku, nebo jakékoli chemie a je připravena k pouití, to jenom na vysvětlení.
Dalí věc, vědomosti jsou čerpány zde z tohoto vlákna, kde jinde, jsem rád, kdy si můu na autě něco udělat sám a tím i zkrátit si čas ve slubě, nejsem ádný servisák a nejezdím po ádných kolení, tak kde jinde se něco naučit, kdy ne zde a kdy je tento způsob čitění FAPu popsán i zde, dokonce servisákem, proč si to nezkusit udělat sám, tím nic nepokazím, po mém vyčitění mám najeto víc jak 80 tis. km, celkově 240 a kousek, zatím ádné problémy.
|
|
17.02.2017 19:54 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040760
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Taky se přikláním k vyčitění wapkou, pokud bude po otevření vnitřek bez viditelnýho pokození. U jen proto, e to nemůu zhorit, i kdy nevypláchnu stoprocentně vechno. Pokud to teda tlakem nerozsekám. Mám auto v letech, budu muset pomalu postupně vyměňovat drahý díly, tak proč si to trochu nezlevnit? Prodlouení ivota FAPu např. o zmíněných 80k km je pro mě i pro auto asi tak 8 let ivota. Určitě nepotřebuju mít nový FAP na dalích 20 let. A posílat auto na vrakovitě s novým FAPem, to by mě, starýmu kolenovrtovi, asi utrhlo srdce.
Taky se přikláním k vyčitění wapkou, pokud bude po otevření vnitřek bez viditelnýho pokození. U jen proto, e to nemůu zhorit, i kdy nevypláchnu stoprocentně vechno. Pokud to teda tlakem nerozsekám. Mám auto v letech, budu muset pomalu postupně vyměňovat drahý díly, tak proč si to trochu nezlevnit? Prodlouení ivota FAPu např. o zmíněných 80k km je pro mě i pro auto asi tak 8 let ivota. Určitě nepotřebuju mít nový FAP na dalích 20 let. A posílat auto na vrakovitě s novým FAPem, to by mě, starýmu kolenovrtovi, asi utrhlo srdce. :-p
|
|
17.02.2017 21:49 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040832
|
|
jumep
|
|
|
ja neviem, ale farbu rovnako z DPF (nemeckeho) a FAP (francuzskeho) to mat nebude
sadze z DPF budu cierne a nic viac tam nebude a hovorit o tom ze ten system je lepsi by som moc nehovoril, PSA sadzami ked je vsetko funkcne ako ma nezapeces kdezto DPF v mestskej prevadzke ma znacny problem s regeneraciou
preto tam to aditivum je, aby sa znizovala teplota horenia sadzi a regeneracia prebehla podstatne jednoduchsie a pri nizsich teplotach, jedina nevyhoda je to usadzanie a preto je tam nutnost servisovania (u DPF by to teoreticky malo fungovat naveky, ale vieme ze to tak nie je)
a co sa tyka cerinu, ten neni nejako extra zapeceny, pokial vsetko fungovalo OK tak je len usadeny a ta tepla voda ho uvolni
ja neviem, ale farbu rovnako z DPF (nemeckeho) a FAP (francuzskeho) to mat nebude
sadze z DPF budu cierne a nic viac tam nebude a hovorit o tom ze ten system je lepsi by som moc nehovoril, PSA sadzami ked je vsetko funkcne ako ma nezapeces kdezto DPF v mestskej prevadzke ma znacny problem s regeneraciou
preto tam to aditivum je, aby sa znizovala teplota horenia sadzi a regeneracia prebehla podstatne jednoduchsie a pri nizsich teplotach, jedina nevyhoda je to usadzanie a preto je tam nutnost servisovania (u DPF by to teoreticky malo fungovat naveky, ale vieme ze to tak nie je)
a co sa tyka cerinu, ten neni nejako extra zapeceny, pokial vsetko fungovalo OK tak je len usadeny a ta tepla voda ho uvolni
|
|
18.02.2017 07:52 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040879
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
doporucil bych si si Petre precist jak DPF pracuje,nemapsal by jsi takovou volovinu ze FAP je lepsi system
drzi se ho v podstate jen citroen/peugeot ..vsichni ostatni pouzivaji systemy bez dodatecnych kapalin (osobni auta) a iniciace horeni ze dana bud vlastnima vstrikovacema motoru nebo separatnim vstrikovacem
prvni modely VAG group pouzivali FAP (octavia ,superb) ale asi jen pul roku,pak se zjistilo ze neni to prave
PSA si v podstate zjednodusilo konstrukci na ukor pouzivani cerinu ,prvotni princip je stejny ale rozdilne jsou dnes uz i vzacne kovy obsazene ve filtru a system rizene regenerace take..DPF je take daleko jednodussi na rizeni a kontrolu
problem s regeneraci pri kratkych trasach ma jak DPF tak i FAP,nicmene treba Renaultu staci pro nouzovou regeneraci na miste cca 1200-1500ot/min (DPF)
horeni DPF pri regeneraci je ve stejnych teplotnych mezich ,tj cca 550 stupnu
jnak barva je opravdu stejna...vyzkouseno z drivejsich let
doporucil bych si si Petre precist jak DPF pracuje,nemapsal by jsi takovou volovinu ze FAP je lepsi system ;)
drzi se ho v podstate jen citroen/peugeot ..vsichni ostatni pouzivaji systemy bez dodatecnych kapalin (osobni auta) a iniciace horeni ze dana bud vlastnima vstrikovacema motoru nebo separatnim vstrikovacem
prvni modely VAG group pouzivali FAP (octavia ,superb) ale asi jen pul roku,pak se zjistilo ze neni to prave
PSA si v podstate zjednodusilo konstrukci na ukor pouzivani cerinu ,prvotni princip je stejny ale rozdilne jsou dnes uz i vzacne kovy obsazene ve filtru a system rizene regenerace take..DPF je take daleko jednodussi na rizeni a kontrolu
problem s regeneraci pri kratkych trasach ma jak DPF tak i FAP,nicmene treba Renaultu staci pro nouzovou regeneraci na miste cca 1200-1500ot/min (DPF)
horeni DPF pri regeneraci je ve stejnych teplotnych mezich ,tj cca 550 stupnu
jnak barva je opravdu stejna...vyzkouseno z drivejsich let
|
|
18.02.2017 08:27 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040884
|
|
jruze
|
|
|
Já nevím ale čistil jsem tu pár filtrů z nějakých bavoráků (přivezli mi to kluci u rozpůlené) a koktávku - ani z jednoho jsem nedostal nic víc ne saze tak nevím - buď to nejde touto cestou , nebo tam nic jiného není (cerin tam být nemůe páč to je sloka z aditiv)
Já nevím ale čistil jsem tu pár filtrů z nějakých bavoráků (přivezli mi to kluci u rozpůlené) a koktávku - ani z jednoho jsem nedostal nic víc ne saze tak nevím - buď to nejde touto cestou , nebo tam nic jiného není :nevim (cerin tam být nemůe páč to je sloka z aditiv)
|
|
18.02.2017 09:21 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040885
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Trocha osvety a pak me sezerte. Systemy likvidace pevnych castic jsou ruzne (aditiva, nafta, pasivni, aktivni...) ale rezba co je FAP a DFP je zbytecna, protoze:
anglicky: DPF = Diesel Particle Filter
francouzsky: FAP = Filtre Anti Particules
Pokud se chcete neco rychle a snadno dozvedet o svem filtru pevnych castic, staci adapter ELM s BT a velmi pekny software
.link.
Nasel jsem to jako vedlejsi produkt pri badani o tlaku v pneu. Kontrolku regenerace filtru muzet mit primo na mobilu. Funguje to na stare C5 s VAN i na nove...
Trocha osvety a pak me sezerte. Systemy likvidace pevnych castic jsou ruzne (aditiva, nafta, pasivni, aktivni...) ale rezba co je FAP a DFP je zbytecna, protoze:
anglicky: DPF = Diesel Particle Filter
francouzsky: FAP = Filtre Anti Particules
Pokud se chcete neco rychle a snadno dozvedet o svem filtru pevnych castic, staci adapter ELM s BT a velmi pekny software
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fap.c.faplite
Nasel jsem to jako vedlejsi produkt pri badani o tlaku v pneu. Kontrolku regenerace filtru muzet mit primo na mobilu. Funguje to na stare C5 s VAN i na nove...
|
|
18.02.2017 09:50 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040892
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
K tomu, který systém je lepí:
.link.
Mě z toho líp vychází FAP, ne? Navíc tam jetě nepíou, e na aditivum se váou mení saze, které by normálně filtrem proly ven...
K tomu, který systém je lepí:
http://www.autorevue.cz/filtry-pevnych-castic-aneb-dpf-1/4-druhy-dpf-jejich-plusy-a-minusy
Mě z toho líp vychází FAP, ne? Navíc tam jetě nepíou, e na aditivum se váou mení saze, které by normálně filtrem proly ven...
|
|
18.02.2017 09:58 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040893
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to MS02 : to mas sice pravdu s prekladem ale obchodni nazvy jsou takove jake jsou,renault take uvadi DPF a ne FAP
jinak krasna aplikace,spoustu barev a udaju ,jen tak nejak k nicemu ta aplikace spousti regeneraci sama???
C5vyskov: ja nevim ja tyhle servery a tiskoviny davno prestal cist protoze nezavysleho jsem na tom nenasel nic..vetsinou je to plne loby a vyzdvyzeni daneho typu/automobilky ..jeden rok si prectes jak je jedna vec dobra a druhej rok uz nic horsiho netestovali...,bohuzel takova je dnes doba
to MS02 : to mas sice pravdu s prekladem ale obchodni nazvy jsou takove jake jsou,renault take uvadi DPF a ne FAP :palec
jinak krasna aplikace,spoustu barev a udaju ,jen tak nejak k nicemu :( ta aplikace spousti regeneraci sama???
C5vyskov: ja nevim ja tyhle servery a tiskoviny davno prestal cist protoze nezavysleho jsem na tom nenasel nic..vetsinou je to plne loby a vyzdvyzeni daneho typu/automobilky ..jeden rok si prectes jak je jedna vec dobra a druhej rok uz nic horsiho netestovali...,bohuzel takova je dnes doba :(
|
|
18.02.2017 10:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040894
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Jj, pro nekoho je to lepsi anglicky, pro jineho francouzsky. Nebudme jako fandove WV, protoze pak budeme kazde automaticke klimatizaci rikat climatronic, hadat se o vyhodach jejiho systemu a nachazet ji i v PSA nebo japonskych znackach... Proste automaticka klima. U DFP/FAP se bavme o systemech likvidace castic. Anglan neprekousne zkratku FAP a frantik DFP. I v tom odkazovanem clanku se autor drzi jednoho oznaceni! Nekdo zacal pouzivat zkratku FAP a treba renault (jak pises) DFP. Aplikace FAP(lite) dokaze sdelit stavove informace a i mazat kody chyb z jednotky. Urcite bych to nedelal jen tak, ale v rezimu zprisne emisni kontroly kdy musis mit "cisto" se muze hodit smaznout chyby telefonem primo pred STK. Jak se do lesa vola, tak se do STK ozyva...
Jj, pro nekoho je to lepsi anglicky, pro jineho francouzsky. :-)))) Nebudme jako fandove WV, protoze pak budeme kazde automaticke klimatizaci rikat climatronic, hadat se o vyhodach jejiho systemu a nachazet ji i v PSA nebo japonskych znackach... :-)) Proste automaticka klima. U DFP/FAP se bavme o systemech likvidace castic. Anglan neprekousne zkratku FAP a frantik DFP. I v tom odkazovanem clanku se autor drzi jednoho oznaceni! Nekdo zacal pouzivat zkratku FAP a treba renault (jak pises) DFP. Aplikace FAP(lite) dokaze sdelit stavove informace a i mazat kody chyb z jednotky. Urcite bych to nedelal jen tak, ale v rezimu zprisne emisni kontroly kdy musis mit "cisto" se muze hodit smaznout chyby telefonem primo pred STK. Jak se do lesa vola, tak se do STK ozyva...
|
|
18.02.2017 10:12 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
3040899
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
samozdrejme mas castecne pravdu,ve finale je to cisteni vyfukovych splodin
ja poukazuju systemy FAP a DPF jako obchodni nazvy a take jako dva ruzne systemy rozdilne pracujici,tak to proste je...nikdo si se systemem DPF nespoji aditiva jako se systemem FAP..jsou diametralne jine systemy s tim ze filtry FAP jsou povazovany za prvni generace systemu odstranovani skodlivin ve vyfukovych plynech a neni to o tom co kdo zkousne
samozdrejme mas castecne pravdu,ve finale je to cisteni vyfukovych splodin
ja poukazuju systemy FAP a DPF jako obchodni nazvy a take jako dva ruzne systemy rozdilne pracujici,tak to proste je...nikdo si se systemem DPF nespoji aditiva jako se systemem FAP..jsou diametralne jine systemy s tim ze filtry FAP jsou povazovany za prvni generace systemu odstranovani skodlivin ve vyfukovych plynech a neni to o tom co kdo zkousne
|
|
| |
|
|