Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 78 > >|
17.02.2017 09:00 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040554
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
nerad bych zacal zdendo nejakou zhavou diskusi ale mam dotaz...
proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?

Jak stejná? Nejdříve to byla barva vody a pak to bylo hnědočervené.
Nevím na fotce to není úplně dobře vidět ale "loužička" je hnědá. Ta fotka je z závěrečné fáze. Před tím bylo "sraček" víc.😁
Dělali jsme to preventivně ve 190000 , ještě mi to žádnou hlášku nehlásilo.
Nový by byl samozřejmě lepší ale bordelu se vyplavilo dost...
Ten filtr byl předtím víc červený a stejnou barvu měla ta voda.
Prali jsme to tam skoro hodinu. Vždy to chvíli vypadalo že už je čistý a pak zase vytékala červená.
Takže rozhodně voda nebyla stejná.

Přílohy:
DSC_0017_5.JPG ( 3345076b ) -
DSC_0018_4.JPG ( 4398932b ) -

17.02.2017 09:51 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040582
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zopakuji jeste jednou :

proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?

jinak ze zdravim ČOV ve tve vesnici/meste

17.02.2017 10:35 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040596
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
zopakuji jeste jednou :

proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?

jinak ze zdravim ČOV ve tve vesnici/meste

Já pořád nechápu toto : ,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?
Vytékající kapalina stejná - co tím myslíš ? čírá pak hnědá není stejná. Asi pořád nechápu co myslíš,tak mi to vysvětli "pro blbce" Nebo jako že je jedno jestli to dělᚠhorkou nebo studenou ???
No něco vyteklo,tak něco se umylo

Ano té kanalizaci a čističce to asi moc dobře neudělalo
Ale co nadělat ,šetřit se musí ,auto pořád něco žádá .Není to jen FAP ,tak kde se to dá ojebat,tak to zkouším . Nedá se vše řešit nákupem nového.

17.02.2017 11:02 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040602
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tak ja nevim jak se jinak zeptat,myslim ze otazky byla polozena dostatecne jasne

nevatrhavej otazku z kontextu!!! nemlz a zkus tedy odpovedet , otazka byla polozena takto (uz po treti) :

proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?

k tve prevenci...nevis v jakem byl stavu tak nemuzes ani vedet jestli mu to pomohlo ci ne a jakou ma na tvem aute zivotnost..nikdo po teto ,dle meho zbytecne okci na chvilku, nenajel tolik KM aby moh rict je to bomba...to ze nekdo tvrdi ze najel 80 000 a porad je vse ok..no tezko rict...ja myslim ze je potreba uvest v jakem stavu auto koupi,nebo jestli ho ma od nova,co s nim udelal nez se pustil do FAP a co potom..ze 100% je problem s FAP v servisu a udrzbe motoru,a ze ho proda uz se tady vetsinou nedozvime...
za me cerin zapeceny z FAP nedostanes vyplavenim tlakovou vodou..chemicky ano,ale ne kazdy kdo to dela to umi... ano z FAP vzdy neco vytece ale se zapecenym cerinem to moc nesouvysi,ano ten povrchovy co vidis ano ten smyje,ten co se zapekl do difuzoru,neco jak to nazvat presne uz ne
s otazkou souvysejici DPF..z nej tece presne ta sama sracka jako s FAP..cili cerin to opravdu nebude
navic ta sracka potece i po ujeti rekneme 500-1000km a to se tam fakt nic zepect nestihne

17.02.2017 11:21 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040606
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Myslím že autodiag naráží na to, že DPF je bez aditiv, takže to co teče z FAP a je stejné jako co teče z DPF nebude cerin?

17.02.2017 12:11 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040621
abart
Město: Lodenice, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To jsem koukám rozpoutal pěknou diskusi
Já čistil wapkou horkou asi 90 stupňů zhruba hodinu.
A už to nazýváme jak chceme, nejdřív šly černý a potom červený sračky...........
Každopádně toho bylo daleko méně, než jsem viděl na vzdělávacích pořadech Youtube

Autodiag, ty jseš profík, takže řešíš asi většinou novými díly, protože to naše "látání" aut různými metodami není vždy 100%. Ale většina z nás tu je na fóru proto, že jsme Češi, chceme ušetřit a udělat si to sami o víkendu, protože se nás ty starý rakety věku 10+ často zlobí. Zde hledáme rady a návody.
Tak nám neber nᚠdobrý pocit z propláchnutí fapu

17.02.2017 12:23 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040624
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No DPF a FAP(s aditivací) je velký rozdíl = DPF vyčistíš chemii , ale FAP nikoli- cerin je pevná látka která se ,,usadí" po regeneraci-vypálením sazí obsahujících aditiva(v podstatě je to to co tam přidᚠv tekutém stavu z nádobky aditiv v pevném stavu) - tu chemii tu mám také ale ta na FAP filtry nefunguje(donutil jsem dodavatele chemie a jejich servis k tomu že za a) přiznat že nedovedou dostat cerin chemií z filtru FAP b) že jejích chemie je použitelná pouze na DPF (asi) - na jejich zařízení se ,,vyčistily" oba filtry a potom mím způsobem = z DPF jsem nic nedostal , ale z FAP jsem dostal téměř to samé jako bez jejich čištění (krom černých sazí) - čili jejich chemie nedokáže rozpustit cerin!!! (po jejich metodě čištění jsem mou metodou ,,vypláchl" cerin z FAP

Ten FAP na obrázku je buď málo vyčištěný , nebo přepálený = mřížka musí být šedá - pokud není tak je ta keramika načatá .

K úspěšnosti čištění = mám-měl jsem možnost posoudit - jezdí ke mnš několik aut s nájezdem + 200000Km od vyčištění a dva z nich jsem po tomto nájezdu čistil podruhé(souhlasím že je to i o stavu motoru a jeho komponentů ovlivňujících tvorbu sazí (při čištění těchto filtrů ale není velké množství cerinu ale jen sazí) - stav se dá odhadnout už při čištění čeho kolik ,,leze" z filtru a další věc vyčistit FAP a kat po rozpadlém turbu je skoro nemožné - čistě teoreticky možná by mohla pomoct ta chemie - olej z turba = tvrdej karbon a ten jen tak ven nedostaneš ani z katu ani z FAP.(je lepší vyměnit za jiný.)

17.02.2017 13:46 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040646
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
tak ja nevim jak se jinak zeptat,myslim ze otazky byla polozena dostatecne jasne

nevatrhavej otazku z kontextu!!! nemlz a zkus tedy odpovedet , otazka byla polozena takto (uz po treti) :

proc pri pouziti wap (at horke ci studene),kdyz je to tedy cerin co uvolnis wapkou,je barva vytekajici kapaliny/vody zcela stejna i FAP i DPF?

k tve prevenci...nevis v jakem byl stavu tak nemuzes ani vedet jestli mu to pomohlo ci ne a jakou ma na tvem aute zivotnost..nikdo po teto ,dle meho zbytecne okci na chvilku, nenajel tolik KM aby moh rict je to bomba...to ze nekdo tvrdi ze najel 80 000 a porad je vse ok..no tezko rict...ja myslim ze je potreba uvest v jakem stavu auto koupi,nebo jestli ho ma od nova,co s nim udelal nez se pustil do FAP a co potom..ze 100% je problem s FAP v servisu a udrzbe motoru,a ze ho proda uz se tady vetsinou nedozvime...
za me cerin zapeceny z FAP nedostanes vyplavenim tlakovou vodou..chemicky ano,ale ne kazdy kdo to dela to umi... ano z FAP vzdy neco vytece ale se zapecenym cerinem to moc nesouvysi,ano ten povrchovy co vidis ano ten smyje,ten co se zapekl do difuzoru,neco jak to nazvat presne uz ne
s otazkou souvysejici DPF..z nej tece presne ta sama sracka jako s FAP..cili cerin to opravdu nebude
navic ta sracka potece i po ujeti rekneme 500-1000km a to se tam fakt nic zepect nestihne

Prosím v klidu,nic nevytrhávám jen jsem blbej
Přišlo mi DPF divný termín- jako že nepatří do Citroenu.
Ale pochopil jsem to až teď - stejná barva sraček z obou druhů...
A přitom asi každý funguje jinak...
Teď mám tedy trochu jasněji...

To co píše Jarda mě moc nepotěšilo ale nebudu se tím trápit a budu se snažit dál žít v tom že jsem ho trochu vyčistil.😁
U mě asi bude problém s tím olejem v turbu nebo po 10000 dolejvám cca 1l oleje a ten se ztrácí v turbu.
Takže si zase můžu říkat že kdybych koupil nový FAP ,tak to jsou vyhozené peníze ...😀
Nejdříve musím vyměnit víko motoru aby nebyl únik do turba, pak možná turbo a pak teprve můžu myslet na FAP.
Do toho ještě možná vstřiky, koule,a ono se ještě něco určitě najde...

Takže tonoucí se stébla chytá

17.02.2017 16:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040691
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Prosím v klidu,nic nevytrhávám jen jsem blbej
Přišlo mi DPF divný termín- jako že nepatří do Citroenu.
Ale pochopil jsem to až teď - stejná barva sraček z obou druhů...
A přitom asi každý funguje jinak...
Teď mám tedy trochu jasněji...

To co píše Jarda mě moc nepotěšilo ale nebudu se tím trápit a budu se snažit dál žít v tom že jsem ho trochu vyčistil.😁
U mě asi bude problém s tím olejem v turbu nebo po 10000 dolejvám cca 1l oleje a ten se ztrácí v turbu.
Takže si zase můžu říkat že kdybych koupil nový FAP ,tak to jsou vyhozené peníze ...😀
Nejdříve musím vyměnit víko motoru aby nebyl únik do turba, pak možná turbo a pak teprve můžu myslet na FAP.
Do toho ještě možná vstřiky, koule,a ono se ještě něco určitě najde...

Takže tonoucí se stébla chytá


ale dit ja jsem uplne klidneej
no DPF je Diesel Particulate Filter a ten pracuje pri jine teplote a ma jiny system spalovani,rekl bych sofistikovanejsi..je mimo jine hlidany 4 teplotnimi cidly a nepotrebuje proto k udrzeni teploty cerin jako FAP u novych aut PSA je k tomu potreba jeste ADBLUE aby toho nebylo malo takze ADBLUE i DPX

17.02.2017 16:49 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040701
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Z obou nevyplavíš stejné(z obou neteče stejné) já posoudit mohu minimálně na jednom na které servisuji jen já a od 150000Km (nyní vlastním)= 2x dolejvané aditiva,v nějakých 200000Km čištěn FAP (při čištění jsem rovnou dolil i aditiva a zresetoval najednou aby od toho byl pokoj) - dnes to auto má 350000Km aditiva = zbývající 1,5 L , FAP v dobrém stavu(gramហsi nepamatuji - to auto teď používá mladej) regenerace po nějakých 600Km při středně dlouhých trasách (50% na 50% krátké-dlouhé 15 -15deně -2x do měsíce CB-Praha )

17.02.2017 19:23 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040745
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Ano té kanalizaci a čističce to asi moc dobře neudělalo
Ale co nadělat ,šetřit se musí ,auto pořád něco žádá .Není to jen FAP ,tak kde se to dá ojebat,tak to zkouším . Nedá se vše řešit nákupem nového.


Neboj, čističce to rozhodně neublížilo, stačilo se zeptat, kanál vede do chemické jímky, je pod tím betonovým placem za mnou na té první fotce,právě proto, že se tam mejou auta a nářadí od různých chemikálií a sajrajtů.
Jinak ta wapka, kterou jsme použili má i přisávání, akorát se připojí kanystr, nastaví dávkování odmašováku, nebo jakékoli chemie a je připravena k použití, to jenom na vysvětlení.
Další věc, vědomosti jsou čerpány zde z tohoto vlákna, kde jinde, jsem rád, když si můžu na autě něco udělat sám a tím i zkrátit si čas ve službě, nejsem žádný servisák a nejezdím po žádných školení, tak kde jinde se něco naučit, když ne zde a když je tento způsob čištění FAPu popsán i zde, dokonce servisákem, proč si to nezkusit udělat sám, tím nic nepokazím, po mém vyčištění mám najeto víc jak 80 tis. km, celkově 240 a kousek, zatím žádné problémy.

17.02.2017 19:54 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040760
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Taky se přikláním k vyčištění wapkou, pokud bude po otevření vnitřek bez viditelnýho poškození. Už jen proto, že to nemůžu zhoršit, i když nevypláchnu stoprocentně všechno. Pokud to teda tlakem nerozsekám. Mám auto v letech, budu muset pomalu postupně vyměňovat drahý díly, tak proč si to trochu nezlevnit? Prodloužení života FAPu např. o zmíněných 80k km je pro mě i pro auto asi tak 8 let života. Určitě nepotřebuju mít nový FAP na dalších 20 let. A posílat auto na vrakoviště s novým FAPem, to by mě, starýmu kolenovrtovi, asi utrhlo srdce.

17.02.2017 21:49 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040832
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja neviem, ale farbu rovnako z DPF (nemeckeho) a FAP (francuzskeho) to mat nebude
sadze z DPF budu cierne a nic viac tam nebude a hovorit o tom ze ten system je lepsi by som moc nehovoril, PSA sadzami ked je vsetko funkcne ako ma nezapeces kdezto DPF v mestskej prevadzke ma znacny problem s regeneraciou
preto tam to aditivum je, aby sa znizovala teplota horenia sadzi a regeneracia prebehla podstatne jednoduchsie a pri nizsich teplotach, jedina nevyhoda je to usadzanie a preto je tam nutnost servisovania (u DPF by to teoreticky malo fungovat naveky, ale vieme ze to tak nie je)

a co sa tyka cerinu, ten neni nejako extra zapeceny, pokial vsetko fungovalo OK tak je len usadeny a ta tepla voda ho uvolni

18.02.2017 07:52 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040879
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
doporucil bych si si Petre precist jak DPF pracuje,nemapsal by jsi takovou volovinu ze FAP je lepsi system
drzi se ho v podstate jen citroen/peugeot ..vsichni ostatni pouzivaji systemy bez dodatecnych kapalin (osobni auta) a iniciace horeni ze dana bud vlastnima vstrikovacema motoru nebo separatnim vstrikovacem
prvni modely VAG group pouzivali FAP (octavia ,superb) ale asi jen pul roku,pak se zjistilo ze neni to prave
PSA si v podstate zjednodusilo konstrukci na ukor pouzivani cerinu ,prvotni princip je stejny ale rozdilne jsou dnes uz i vzacne kovy obsazene ve filtru a system rizene regenerace take..DPF je take daleko jednodussi na rizeni a kontrolu
problem s regeneraci pri kratkych trasach ma jak DPF tak i FAP,nicmene treba Renaultu staci pro nouzovou regeneraci na miste cca 1200-1500ot/min (DPF)
horeni DPF pri regeneraci je ve stejnych teplotnych mezich ,tj cca 550 stupnu
jnak barva je opravdu stejna...vyzkouseno z drivejsich let

18.02.2017 08:27 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040884
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já nevím ale čistil jsem tu pár filtrů z nějakých bavoráků (přivezli mi to kluci už rozpůlené) a koktávku - ani z jednoho jsem nedostal nic víc než saze tak nevím - buď to nejde touto cestou , nebo tam nic jiného není (cerin tam být nemůže páč to je složka z aditiv)

18.02.2017 09:21 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040885
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
Trocha osvety a pak me sezerte. Systemy likvidace pevnych castic jsou ruzne (aditiva, nafta, pasivni, aktivni...) ale rezba co je FAP a DFP je zbytecna, protoze:
anglicky: DPF = Diesel Particle Filter
francouzsky: FAP = Filtre Anti Particules
Pokud se chcete neco rychle a snadno dozvedet o svem filtru pevnych castic, staci adapter ELM s BT a velmi pekny software
.link.
Nasel jsem to jako vedlejsi produkt pri badani o tlaku v pneu. Kontrolku regenerace filtru muzet mit primo na mobilu. Funguje to na stare C5 s VAN i na nove...

18.02.2017 09:50 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040892
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
K tomu, který systém je lepší:
.link.
Mě z toho líp vychází FAP, ne? Navíc tam ještě nepíšou, že na aditivum se vážou menší saze, které by normálně filtrem prošly ven...

18.02.2017 09:58 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040893
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
to MS02 : to mas sice pravdu s prekladem ale obchodni nazvy jsou takove jake jsou,renault take uvadi DPF a ne FAP
jinak krasna aplikace,spoustu barev a udaju ,jen tak nejak k nicemu ta aplikace spousti regeneraci sama???

C5vyskov: ja nevim ja tyhle servery a tiskoviny davno prestal cist protoze nezavysleho jsem na tom nenasel nic..vetsinou je to plne loby a vyzdvyzeni daneho typu/automobilky ..jeden rok si prectes jak je jedna vec dobra a druhej rok uz nic horsiho netestovali...,bohuzel takova je dnes doba

18.02.2017 10:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040894
MS02
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 230
99 Poslat soukromou zprávu
Jj, pro nekoho je to lepsi anglicky, pro jineho francouzsky. Nebudme jako fandove WV, protoze pak budeme kazde automaticke klimatizaci rikat climatronic, hadat se o vyhodach jejiho systemu a nachazet ji i v PSA nebo japonskych znackach... Proste automaticka klima. U DFP/FAP se bavme o systemech likvidace castic. Anglan neprekousne zkratku FAP a frantik DFP. I v tom odkazovanem clanku se autor drzi jednoho oznaceni! Nekdo zacal pouzivat zkratku FAP a treba renault (jak pises) DFP. Aplikace FAP(lite) dokaze sdelit stavove informace a i mazat kody chyb z jednotky. Urcite bych to nedelal jen tak, ale v rezimu zprisne emisni kontroly kdy musis mit "cisto" se muze hodit smaznout chyby telefonem primo pred STK. Jak se do lesa vola, tak se do STK ozyva...

18.02.2017 10:12 - Re: FAP - Filtr pevných částic 3040899
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
samozdrejme mas castecne pravdu,ve finale je to cisteni vyfukovych splodin
ja poukazuju systemy FAP a DPF jako obchodni nazvy a take jako dva ruzne systemy rozdilne pracujici,tak to proste je...nikdo si se systemem DPF nespoji aditiva jako se systemem FAP..jsou diametralne jine systemy s tim ze filtry FAP jsou povazovany za prvni generace systemu odstranovani skodlivin ve vyfukovych plynech a neni to o tom co kdo zkousne

|< < 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 78 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator