Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 78 > >|
09.01.2016 21:04 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2906832
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
J.Cimrman napsal(a):
Mám C5 - X7 alespoň doufám a chtěl bych se zeptat co vše se zapne při vypalování FAP, že bych to nějak vychytal, protože jsem zatím nezaznamenal kdy to vlastně regeneruje. Dík. J.C.


Všechny větší spotřebiče a další komponenty a k čemu ti to bude že to budeš vědět vždy je to úplně jedno - změníš podmínky regenerace-přeruší se-při dalších podmínkách se automaticky spustí znovu(a to minimálně 5x než by ti systém cokoli oznámil) - pokud by jsi dlouhudobě nedosáhl podmínek tak ti to nahlásí že hrozí ucpání FAP a navštívíš servis kde ti udělají nucenku(ale je téměř nemožné docílit této situace poněvadž ti to spustí regeneraci jako mně třeba po ujetí 1.Km když jsem stál v koloně)

10.01.2016 02:34 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907040
J.Cimrman
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 144

99 Poslat soukromou zprávu
Chápu, v podstatě je mi to jedno kdy to funguje a rozumím tomu že si to žije svým životem. Dík, bylo to jen takový chvilkový zamyšlení. J.C.

10.01.2016 09:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907115
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Tohle musím neskutečně zaklepat. Dva roky s HáDéÍčkem a FAPem. Nikdy s FAPem žádnej problém.Jen jednou jsem nechal doplnit aditivum a tuhle ekopíčovinu jsem neřešil neb si žila tak jak měla. Regenerace v průměru po 900km a nikdy jsem nepoznal že nastala. Emise taky good. Ale upřímně už NIKDY nechci do baráku diesela s commonrailem, Ted mám nenáročného benzína kterej nic nechce s ničím neotravuje. Kdyby v budoucnu zase ropáka,tak jedině starýho s řadovým vstřik. čerpadlem.

10.01.2016 22:29 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907576
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
no nwm co bolo lacnejsie..cerpadlo CR so vstrekmi na HDi alebo pretesnenie, nastavenie rotačky lucas a vstrekov na TD

10.01.2016 22:33 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907578
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Delict napsal(a):
no nwm co bolo lacnejsie..cerpadlo CR so vstrekmi na HDi alebo pretesnenie, nastavenie rotačky lucas a vstrekov na TD


já mluvím o "řadovým" vstřikovacím čerpadle, nejlépe ve starejch mercedesech.

11.01.2016 17:24 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907778
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
kolegovi z talianskeho fora, C5 2.0Hdi 163 – 2011/75.000 km (realne, prvy majitel, servis Citroen. Adidiva da cistenie vstrekovania kazdych 10.000 km, znackova nafta atd) vyskocila koncom Novembra hlaska “Riziko zanesenia FAPu”, zaviezol auto do citroservisu v Neapoli, niekolko diagnostik a tri nasilne regeneracie (pred prvou bol FAP zaneseny na 38%, po nej uz okolo nuly), otvorili kanal s talianskou centralou v Milane, po tyzdni konzultacii, diagnoz a dalsich dvoch regeneraciach je verdikt vymenenie FAPu.
Jedine, co sa mu podarilo z nich dostat ako zdovodnenie je udajna “pritomnost istej chyby, ktora moze byt vyvolana desiatimi pricinami; devat sme diagnosticky vylucili, posledna co ostala je zapchaty FAP” – takze ho treba vymenit.
Chlapik je z toho dost zufaly, ide o circa 1.200 Eu a nema istotu uspechu a ani diagnozu priciny. Dohodol sa nakoniec na zlave 30%, a dava to robit.

Viete na to nieco poradit? Dava to daku logiku?

11.01.2016 21:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907853
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
mozno to prehana s aditivami

ak to spravne chapem tak na diag po regeneracii ma FAP spravne tlaky a teda je prázdny..ale vdaka niečomu sa okamžite začne zanáša.. tzn problem so vstrekmi alebo aj tie aditiva v nafte.
nech ich chvilu nerve do auta a nech auto poprehana po dialnici nad 3000ot.

Po kupe 2.0 HDi RHR som donho nalial jednu plechovku VIFu, a vyskocila na mna par minut po starte hlaska ze hrozi upchatie filtra, tak som pekne dotankoval 3/4 nadrze , trochu prehnal na štvorke po dialnici a odvtedy je pokoj ..a krotim sa s aditivom

11.01.2016 21:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907854
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Jediné, co může FAP trvale ucpat jsou FAP aditiva (Eolys, Infineum) a z nich zachycovaný cerin.
Pokud se mu to dokázalo ucpat za méně než polovinu běžně ujetých km, vypadá to na nesprávnou funkci aditivace (přidávalo to po tankování moc FAP aditiv) - což by mohlo potvrdit/vyvrátit zbývající množství aditiv v nádržce.
Jinak tuhle hlášku by měl vyvolat přílišný rozdíl tlaku ve výfukovém potrubí před a za FAP filtrem - což může znamenat skutečně ucpaný FAP (pokud jen sazemi, regenerace by měla pomoct), nebo vadná tlaková čidla, která ten tlak měří.
Také se mi v minulosti tahle hláška objevila (shodou okolností na dovolené v Itálii ), ale po kontrole živých dat diagnostikou zjištěno, že rozdíl tlaků je OK, zřejmě jen nějaký náhodný šum na kabelech.

11.01.2016 21:21 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907869
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ink napsal(a):
kolegovi z talianskeho fora, C5 2.0Hdi 163 – 2011/75.000 km (realne, prvy majitel, servis Citroen. Adidiva da cistenie vstrekovania kazdych 10.000 km, znackova nafta atd) vyskocila koncom Novembra hlaska “Riziko zanesenia FAPu”, zaviezol auto do citroservisu v Neapoli, niekolko diagnostik a tri nasilne regeneracie (pred prvou bol FAP zaneseny na 38%, po nej uz okolo nuly), otvorili kanal s talianskou centralou v Milane, po tyzdni konzultacii, diagnoz a dalsich dvoch regeneraciach je verdikt vymenenie FAPu.
Jedine, co sa mu podarilo z nich dostat ako zdovodnenie je udajna “pritomnost istej chyby, ktora moze byt vyvolana desiatimi pricinami; devat sme diagnosticky vylucili, posledna co ostala je zapchaty FAP” – takze ho treba vymenit.
Chlapik je z toho dost zufaly, ide o circa 1.200 Eu a nema istotu uspechu a ani diagnozu priciny. Dohodol sa nakoniec na zlave 30%, a dava to robit.

Viete na to nieco poradit? Dava to daku logiku?


Na 120Kw tkách se to stává - i se propalují (oni to vědí ale nikde neventilují) bohužel to tak je.

12.01.2016 00:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907937
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
@Delict - tie aditiva ma napadli, neviem co tam leje, ale nedava to pri kazdom natankovani. Kazdopadne ma auto mesiac v servise a momentalne caka na novy Fap, tak to asi neprebehne.
@TomasT - aspon podla diagnozy (neviem, ci nieco fizicky kontrolovali) je aditivacia ok.
Moja zvedavost: pri novych Fapoch je zanesenost kontrolovana diferencnym tlakom, alebo pocitana dajakou ecu? Je mozne, ze neodchadza len koli tomu, ze neresetovali po regeneracii stav Fapu?
@jruze - toto by mohlo vysvetlit pristup servisu, takze to vyzera ako najpravdopodnejsie. Da sa na taky prehoreny Fap robit reklamacia? Ma predlzenu patrocnu zaruku, ale vraj nepokriva Fap.

12.01.2016 01:10 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907939
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Stav FAPu se resetuje po výměně nebo vyčištění FAPu, ne po regeneraci.

12.01.2016 02:59 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907940
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ink napsal(a):
@Delict - tie aditiva ma napadli, neviem co tam leje, ale nedava to pri kazdom natankovani. Kazdopadne ma auto mesiac v servise a momentalne caka na novy Fap, tak to asi neprebehne.
@TomasT - aspon podla diagnozy (neviem, ci nieco fizicky kontrolovali) je aditivacia ok.
Moja zvedavost: pri novych Fapoch je zanesenost kontrolovana diferencnym tlakom, alebo pocitana dajakou ecu? Je mozne, ze neodchadza len koli tomu, ze neresetovali po regeneracii stav Fapu?
@jruze - toto by mohlo vysvetlit pristup servisu, takze to vyzera ako najpravdopodnejsie. Da sa na taky prehoreny Fap robit reklamacia? Ma predlzenu patrocnu zaruku, ale vraj nepokriva Fap.


Tak to netuším a myslím že o tom nerozhoduje ani servis ale přímo F. - jen by to možná mohl trochu ovlivnit .A důvod ptopálení (zřejmě) je tím že se z nějakého důvodu něčím seškvaří střed mřížek(mám tu jeden sice z jiné motorizace) a při regeneraci jde proud horkých plynů na zadní část a né do roury - tím dojde k propálení. (zkusím nafotit a dát sem)

12.01.2016 13:12 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2907999
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
diky, Jardo (ty toho tusim vela nenaspis ), posledna otazka, aj ked informacii je naozaj malo (vsetky diagnozy ok, auto vyzera byt v poriadku, chodi denne 80 km dialnice a malo mesta) - moze v tychto pripadoch ten Fap odist predcasne aj ked je auto v poriadku, alebo je to vyluicene a treba hladat pricinu (aditivacia, spalovanie...) ktora to sposobila?

12.01.2016 19:26 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2908094
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ink napsal(a):
diky, Jardo (ty toho tusim vela nenaspis ), posledna otazka, aj ked informacii je naozaj malo (vsetky diagnozy ok, auto vyzera byt v poriadku, chodi denne 80 km dialnice a malo mesta) - moze v tychto pripadoch ten Fap odist predcasne aj ked je auto v poriadku, alebo je to vyluicene a treba hladat pricinu (aditivacia, spalovanie...) ktora to sposobila?


Já si myslím že za normálních okolností ne a že to jslou jen vyjímky - u těch 120Kw se to prý stává a to klidně i u novejch aut. Jinak těch aut jezdí tisíce a takovejhle problém není ani 0.1% .(já tu mám za celou éru dva 1x 2.2 a 1x RHR) takže to asi katastrofa není. Neřešil bych to - až se něco ozve tak potom řešit

04.02.2016 06:01 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915238
michal
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 249
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravim, jak moc se dá věřit hodnotám z diagnostiky o stavu FAP filtru? vic hodnoty v příloze. Zajimá mě tam naplnění filtru, vzdálenost ujeta od výměny filtru pevných částic a stupeň zanesení sazemi filtru pevných častic.
Děkuji

Přílohy:
DSC_0754.JPG ( 2805549b ) -
DSC_0755.JPG ( 3209030b ) -
DSC_0756.JPG ( 2955335b ) -

04.02.2016 07:16 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915258
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Takhle bys měl od výměny k výměně 360 000 km a to je blbost.
Já jsem tomu taky věřil a zhruba po půl roce vypisoval a sledoval trend a byl jsem v pohodě. Hodnoty byly trochu uvěřitelnější než u tebe. A pak jsem byl loni na emisích a těsně nesplnil (papírově splnil, bylo ještě 2015) a jel na výměnu FAP do značkového a bylo mi řečeno, že je částečně průchozí skrz. Prostě výrobní vada nebo tam někdo udělal díru skrz úmyslně a část výfukových plynů (ne všechny) proletěla fapem jako trubkou. Taková částečná FAP OFF.
Pak se jakoby zanáší pomaleji, protože jsou menší rozdíly tlaků před a za.

04.02.2016 08:37 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915287
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
michal napsal(a):
Zdravim, jak moc se dá věřit hodnotám z diagnostiky o stavu FAP filtru? vic hodnoty v příloze. Zajimá mě tam naplnění filtru, vzdálenost ujeta od výměny filtru pevných částic a stupeň zanesení sazemi filtru pevných častic.
Děkuji


Co to mᚠza čínu? Špatný překlad a trochu kecá - nenašel jsem hodnotu ,,% zanešení aditivy" zřejmě je to věc překladu hodnota 57% - FAP u těchto motorizací má životnost 240000Km a je zaplněn na 57% - saze jsou jen momentální hodnota sazí od poslední regenerace a souhlasím že je ještě v dobrém stavu, hodnota diferenčáku? - volnoběh nic neříkající hodnota hodnoty diferenčáku jsou jen pro kontrolu úspěšnosti regenerace a v případě předčasného zanešení (z jakéhokoli důvodu ) jako doplňková informace jednotce ke spuštění regenerace.

04.02.2016 09:30 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915315
michal
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 249
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Njn je to Čína, na základní diagnostiku to stačí. Takže se dá těm hodnotám s nějaké části věřit. A jak to tam píše 100000km od výměny filtru tomu nevím jestli moc věřit pokud teda někdo v 60000km ho neměnil mám najeto 169600km

04.02.2016 19:54 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915567
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
michal napsal(a):
Njn je to Čína, na základní diagnostiku to stačí. Takže se dá těm hodnotám s nějaké části věřit. A jak to tam píše 100000km od výměny filtru tomu nevím jestli moc věřit pokud teda někdo v 60000km ho neměnil mám najeto 169600km


Mᚠto od nova? No u novějších aut to souhlasí C5 II nevím přesně ale mělo by také.

04.02.2016 19:57 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2915572
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Mᚠto od nova? No u novějších aut to souhlasí C5 II nevím přesně ale mělo by také.

Nevím, nevím, mě to ukazuje od výměny 16 milionů km a měněn nebyl

|< < 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 78 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator