| | |
10.01.2016 02:34 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907040
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Chápu, v podstatě je mi to jedno kdy to funguje a rozumím tomu e si to ije svým ivotem. Dík, bylo to jen takový chvilkový zamylení. J.C.
Chápu, v podstatě je mi to jedno kdy to funguje a rozumím tomu e si to ije svým ivotem. Dík, bylo to jen takový chvilkový zamylení. J.C.
|
|
10.01.2016 09:25 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907115
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Tohle musím neskutečně zaklepat. Dva roky s HáDéÍčkem a FAPem. Nikdy s FAPem ádnej problém.Jen jednou jsem nechal doplnit aditivum a tuhle ekopíčovinu jsem neřeil neb si ila tak jak měla. Regenerace v průměru po 900km a nikdy jsem nepoznal e nastala. Emise taky good. Ale upřímně u NIKDY nechci do baráku diesela s commonrailem, Ted mám nenáročného benzína kterej nic nechce s ničím neotravuje. Kdyby v budoucnu zase ropáka,tak jedině starýho s řadovým vstřik. čerpadlem.
Tohle musím neskutečně zaklepat. Dva roky s HáDéÍčkem a FAPem. Nikdy s FAPem ádnej problém.Jen jednou jsem nechal doplnit aditivum a tuhle ekopíčovinu jsem neřeil neb si ila tak jak měla. Regenerace v průměru po 900km a nikdy jsem nepoznal e nastala. Emise taky good. Ale upřímně u NIKDY nechci do baráku diesela s commonrailem, Ted mám nenáročného benzína kterej nic nechce s ničím neotravuje. Kdyby v budoucnu zase ropáka,tak jedině starýho s řadovým vstřik. čerpadlem. :-)
|
|
10.01.2016 22:29 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907576
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
no nwm co bolo lacnejsie..cerpadlo CR so vstrekmi na HDi alebo pretesnenie, nastavenie rotačky lucas a vstrekov na TD
no nwm co bolo lacnejsie..cerpadlo CR so vstrekmi na HDi alebo pretesnenie, nastavenie rotačky lucas a vstrekov na TD :)
|
|
11.01.2016 17:24 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907778
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
kolegovi z talianskeho fora, C5 2.0Hdi 163 2011/75.000 km (realne, prvy majitel, servis Citroen. Adidiva da cistenie vstrekovania kazdych 10.000 km, znackova nafta atd) vyskocila koncom Novembra hlaska Riziko zanesenia FAPu, zaviezol auto do citroservisu v Neapoli, niekolko diagnostik a tri nasilne regeneracie (pred prvou bol FAP zaneseny na 38%, po nej uz okolo nuly), otvorili kanal s talianskou centralou v Milane, po tyzdni konzultacii, diagnoz a dalsich dvoch regeneraciach je verdikt vymenenie FAPu.
Jedine, co sa mu podarilo z nich dostat ako zdovodnenie je udajna pritomnost istej chyby, ktora moze byt vyvolana desiatimi pricinami; devat sme diagnosticky vylucili, posledna co ostala je zapchaty FAP takze ho treba vymenit.
Chlapik je z toho dost zufaly, ide o circa 1.200 Eu a nema istotu uspechu a ani diagnozu priciny. Dohodol sa nakoniec na zlave 30%, a dava to robit.
Viete na to nieco poradit? Dava to daku logiku?
kolegovi z talianskeho fora, C5 2.0Hdi 163 2011/75.000 km (realne, prvy majitel, servis Citroen. Adidiva da cistenie vstrekovania kazdych 10.000 km, znackova nafta atd) vyskocila koncom Novembra hlaska Riziko zanesenia FAPu, zaviezol auto do citroservisu v Neapoli, niekolko diagnostik a tri nasilne regeneracie (pred prvou bol FAP zaneseny na 38%, po nej uz okolo nuly), otvorili kanal s talianskou centralou v Milane, po tyzdni konzultacii, diagnoz a dalsich dvoch regeneraciach je verdikt vymenenie FAPu.
Jedine, co sa mu podarilo z nich dostat ako zdovodnenie je udajna pritomnost istej chyby, ktora moze byt vyvolana desiatimi pricinami; devat sme diagnosticky vylucili, posledna co ostala je zapchaty FAP takze ho treba vymenit.
Chlapik je z toho dost zufaly, ide o circa 1.200 Eu a nema istotu uspechu a ani diagnozu priciny. Dohodol sa nakoniec na zlave 30%, a dava to robit.
Viete na to nieco poradit? Dava to daku logiku?
|
|
11.01.2016 21:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907853
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
mozno to prehana s aditivami
ak to spravne chapem tak na diag po regeneracii ma FAP spravne tlaky a teda je prázdny..ale vdaka niečomu sa okamite začne zanáa.. tzn problem so vstrekmi alebo aj tie aditiva v nafte.
nech ich chvilu nerve do auta a nech auto poprehana po dialnici nad 3000ot.
Po kupe 2.0 HDi RHR som donho nalial jednu plechovku VIFu, a vyskocila na mna par minut po starte hlaska ze hrozi upchatie filtra, tak som pekne dotankoval 3/4 nadrze , trochu prehnal na tvorke po dialnici a odvtedy je pokoj ..a krotim sa s aditivom
mozno to prehana s aditivami :)
ak to spravne chapem tak na diag po regeneracii ma FAP spravne tlaky a teda je prázdny..ale vdaka niečomu sa okamite začne zanáa.. tzn problem so vstrekmi alebo aj tie aditiva v nafte.
nech ich chvilu nerve do auta a nech auto poprehana po dialnici nad 3000ot.
Po kupe 2.0 HDi RHR som donho nalial jednu plechovku VIFu, a vyskocila na mna par minut po starte hlaska ze hrozi upchatie filtra, tak som pekne dotankoval 3/4 nadrze , trochu prehnal na tvorke po dialnici a odvtedy je pokoj ..a krotim sa s aditivom :)
|
|
11.01.2016 21:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907854
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Jediné, co můe FAP trvale ucpat jsou FAP aditiva (Eolys, Infineum) a z nich zachycovaný cerin.
Pokud se mu to dokázalo ucpat za méně ne polovinu běně ujetých km, vypadá to na nesprávnou funkci aditivace (přidávalo to po tankování moc FAP aditiv) - co by mohlo potvrdit/vyvrátit zbývající mnoství aditiv v nádrce.
Jinak tuhle hláku by měl vyvolat příliný rozdíl tlaku ve výfukovém potrubí před a za FAP filtrem - co můe znamenat skutečně ucpaný FAP (pokud jen sazemi, regenerace by měla pomoct), nebo vadná tlaková čidla, která ten tlak měří.
Také se mi v minulosti tahle hláka objevila (shodou okolností na dovolené v Itálii ), ale po kontrole ivých dat diagnostikou zjitěno, e rozdíl tlaků je OK, zřejmě jen nějaký náhodný um na kabelech.
Jediné, co můe FAP trvale ucpat jsou FAP aditiva (Eolys, Infineum) a z nich zachycovaný cerin.
Pokud se mu to dokázalo ucpat za méně ne polovinu běně ujetých km, vypadá to na nesprávnou funkci aditivace (přidávalo to po tankování moc FAP aditiv) - co by mohlo potvrdit/vyvrátit zbývající mnoství aditiv v nádrce.
Jinak tuhle hláku by měl vyvolat příliný rozdíl tlaku ve výfukovém potrubí před a za FAP filtrem - co můe znamenat skutečně ucpaný FAP (pokud jen sazemi, regenerace by měla pomoct), nebo vadná tlaková čidla, která ten tlak měří.
Také se mi v minulosti tahle hláka objevila (shodou okolností na dovolené v Itálii :-d ), ale po kontrole ivých dat diagnostikou zjitěno, e rozdíl tlaků je OK, zřejmě jen nějaký náhodný um na kabelech.
|
|
11.01.2016 21:21 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907869
|
|
jruze
|
|
|
ink napsal(a): kolegovi z talianskeho fora, C5 2.0Hdi 163 2011/75.000 km (realne, prvy majitel, servis Citroen. Adidiva da cistenie vstrekovania kazdych 10.000 km, znackova nafta atd) vyskocila koncom Novembra hlaska Riziko zanesenia FAPu, zaviezol auto do citroservisu v Neapoli, niekolko diagnostik a tri nasilne regeneracie (pred prvou bol FAP zaneseny na 38%, po nej uz okolo nuly), otvorili kanal s talianskou centralou v Milane, po tyzdni konzultacii, diagnoz a dalsich dvoch regeneraciach je verdikt vymenenie FAPu.
Jedine, co sa mu podarilo z nich dostat ako zdovodnenie je udajna pritomnost istej chyby, ktora moze byt vyvolana desiatimi pricinami; devat sme diagnosticky vylucili, posledna co ostala je zapchaty FAP takze ho treba vymenit.
Chlapik je z toho dost zufaly, ide o circa 1.200 Eu a nema istotu uspechu a ani diagnozu priciny. Dohodol sa nakoniec na zlave 30%, a dava to robit.
Viete na to nieco poradit? Dava to daku logiku?
Na 120Kw tkách se to stává - i se propalují (oni to vědí ale nikde neventilují) bohuel to tak je.
Na 120Kw tkách se to stává - i se propalují (oni to vědí ale nikde neventilují) bohuel to tak je.
|
|
12.01.2016 00:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907937
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
@Delict - tie aditiva ma napadli, neviem co tam leje, ale nedava to pri kazdom natankovani. Kazdopadne ma auto mesiac v servise a momentalne caka na novy Fap, tak to asi neprebehne.
@TomasT - aspon podla diagnozy (neviem, ci nieco fizicky kontrolovali) je aditivacia ok.
Moja zvedavost: pri novych Fapoch je zanesenost kontrolovana diferencnym tlakom, alebo pocitana dajakou ecu? Je mozne, ze neodchadza len koli tomu, ze neresetovali po regeneracii stav Fapu?
@jruze - toto by mohlo vysvetlit pristup servisu, takze to vyzera ako najpravdopodnejsie. Da sa na taky prehoreny Fap robit reklamacia? Ma predlzenu patrocnu zaruku, ale vraj nepokriva Fap.
@Delict - tie aditiva ma napadli, neviem co tam leje, ale nedava to pri kazdom natankovani. Kazdopadne ma auto mesiac v servise a momentalne caka na novy Fap, tak to asi neprebehne.
@TomasT - aspon podla diagnozy (neviem, ci nieco fizicky kontrolovali) je aditivacia ok.
Moja zvedavost: pri novych Fapoch je zanesenost kontrolovana diferencnym tlakom, alebo pocitana dajakou ecu? Je mozne, ze neodchadza len koli tomu, ze neresetovali po regeneracii stav Fapu?
@jruze - toto by mohlo vysvetlit pristup servisu, takze to vyzera ako najpravdopodnejsie. Da sa na taky prehoreny Fap robit reklamacia? Ma predlzenu patrocnu zaruku, ale vraj nepokriva Fap.
|
|
12.01.2016 01:10 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907939
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Stav FAPu se resetuje po výměně nebo vyčitění FAPu, ne po regeneraci.
Stav FAPu se resetuje po výměně nebo vyčitění FAPu, ne po regeneraci.
|
|
12.01.2016 13:12 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2907999
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
diky, Jardo (ty toho tusim vela nenaspis ), posledna otazka, aj ked informacii je naozaj malo (vsetky diagnozy ok, auto vyzera byt v poriadku, chodi denne 80 km dialnice a malo mesta) - moze v tychto pripadoch ten Fap odist predcasne aj ked je auto v poriadku, alebo je to vyluicene a treba hladat pricinu (aditivacia, spalovanie...) ktora to sposobila?
diky, Jardo (ty toho tusim vela nenaspis :-o), posledna otazka, aj ked informacii je naozaj malo (vsetky diagnozy ok, auto vyzera byt v poriadku, chodi denne 80 km dialnice a malo mesta) - moze v tychto pripadoch ten Fap odist predcasne aj ked je auto v poriadku, alebo je to vyluicene a treba hladat pricinu (aditivacia, spalovanie...) ktora to sposobila?
|
|
04.02.2016 06:01 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2915238
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Zdravim, jak moc se dá věřit hodnotám z diagnostiky o stavu FAP filtru? vic hodnoty v příloze. Zajimá mě tam naplnění filtru, vzdálenost ujeta od výměny filtru pevných částic a stupeň zanesení sazemi filtru pevných častic.
Děkuji
Zdravim, jak moc se dá věřit hodnotám z diagnostiky o stavu FAP filtru? vic hodnoty v příloze. Zajimá mě tam naplnění filtru, vzdálenost ujeta od výměny filtru pevných částic a stupeň zanesení sazemi filtru pevných častic.
Děkuji
Přílohy: DSC_0754.JPG ( 2805549b ) - DSC_0755.JPG ( 3209030b ) - DSC_0756.JPG ( 2955335b ) - |
|
04.02.2016 07:16 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2915258
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Takhle bys měl od výměny k výměně 360 000 km a to je blbost.
Já jsem tomu taky věřil a zhruba po půl roce vypisoval a sledoval trend a byl jsem v pohodě. Hodnoty byly trochu uvěřitelnějí ne u tebe. A pak jsem byl loni na emisích a těsně nesplnil (papírově splnil, bylo jetě 2015) a jel na výměnu FAP do značkového a bylo mi řečeno, e je částečně průchozí skrz. Prostě výrobní vada nebo tam někdo udělal díru skrz úmyslně a část výfukových plynů (ne vechny) proletěla fapem jako trubkou. Taková částečná FAP OFF.
Pak se jakoby zanáí pomaleji, protoe jsou mení rozdíly tlaků před a za.
Takhle bys měl od výměny k výměně 360 000 km a to je blbost.
Já jsem tomu taky věřil a zhruba po půl roce vypisoval a sledoval trend a byl jsem v pohodě. Hodnoty byly trochu uvěřitelnějí ne u tebe. A pak jsem byl loni na emisích a těsně nesplnil (papírově splnil, bylo jetě 2015) a jel na výměnu FAP do značkového a bylo mi řečeno, e je částečně průchozí skrz. Prostě výrobní vada nebo tam někdo udělal díru skrz úmyslně a část výfukových plynů (ne vechny) proletěla fapem jako trubkou. Taková částečná FAP OFF.
Pak se jakoby zanáí pomaleji, protoe jsou mení rozdíly tlaků před a za.
|
|
04.02.2016 09:30 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2915315
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Njn je to Čína, na základní diagnostiku to stačí. Take se dá těm hodnotám s nějaké části věřit. A jak to tam píe 100000km od výměny filtru tomu nevím jestli moc věřit pokud teda někdo v 60000km ho neměnil mám najeto 169600km
Njn je to Čína, na základní diagnostiku to stačí. Take se dá těm hodnotám s nějaké části věřit. A jak to tam píe 100000km od výměny filtru tomu nevím jestli moc věřit pokud teda někdo v 60000km ho neměnil mám najeto 169600km
|
|
| |
|
|