| | |
15.06.2015 23:02 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2831576
|
|
bluemotion
|
Město: Ronov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|
|
Tak to ja mam dobrou zkusenost v citroenu...jasne ze co se tyka velkeho servisu jim tolik neduveruju jak Jumepovi, ale na drobne ukony to zvladnou a kolikrat jsem z ceny mile prekvapeny...
Tak to ja mam dobrou zkusenost v citroenu...jasne ze co se tyka velkeho servisu jim tolik neduveruju jak Jumepovi, ale na drobne ukony to zvladnou a kolikrat jsem z ceny mile prekvapeny...
|
|
15.06.2015 23:22 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2831580
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
bluemotion napsal(a): ... ale na drobne ukony to zvladnou
Já u taky placení diagnostiky nepamatuju, a e jsem byl v autorizáku naposled před mnoha lety. Platit za diag chtěli jen, kdy pak nic neopravovali. Ale kdy to potřebovali kvůli opravě, tak byla zadarmo. Případně i kdy u opravovali jinou věc, podívali se na diag, řekli, je tam jetě přechodná závada za xx kč, budete to chtít vyměnit? A nechtěl jsem, tak diagnostika byla i tak zadarmo. Chtěli by ji platit asi jen kdybych tam přijel čistě na diagnostiku, oni tím strávili nějakou chvíli, tak to přece nebudou dělat zadarmo a měli cenu kolem těch 900kč.
:-))))
Já u taky placení diagnostiky nepamatuju, a e jsem byl v autorizáku naposled před mnoha lety. Platit za diag chtěli jen, kdy pak nic neopravovali. Ale kdy to potřebovali kvůli opravě, tak byla zadarmo. Případně i kdy u opravovali jinou věc, podívali se na diag, řekli, je tam jetě přechodná závada za xx kč, budete to chtít vyměnit? A nechtěl jsem, tak diagnostika byla i tak zadarmo. Chtěli by ji platit asi jen kdybych tam přijel čistě na diagnostiku, oni tím strávili nějakou chvíli, tak to přece nebudou dělat zadarmo a měli cenu kolem těch 900kč.
|
|
15.06.2015 23:30 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2831588
|
|
bluemotion
|
Město: Ronov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|
|
c5vyskov napsal(a):
No vsak vis jak je to...to jsou treba kluci kteri se jeste neumi uzivit sami, ale jak rikam, spatnou zkusenost nemam..
No vsak vis jak je to...to jsou treba kluci kteri se jeste neumi uzivit sami, ale jak rikam, spatnou zkusenost nemam..
|
|
15.06.2015 23:36 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2831601
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Vak naprosto souhlasím, jenom mě pobavila ta formulace
Vak naprosto souhlasím, jenom mě pobavila ta formulace:)
|
|
17.08.2015 20:48 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852151
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Dám sem příspěvek ze sousedního fóra - jako zajímavost, nebo kuriozitu.
citroeny.cz:
Mam problém u mého granda 2,0HDi. Na dovolené se mi stala nemilá věc a to, e se úplně rozpálil při regeneraci filtr a se i propálil, viz příloha. Začal jsem bíle čmudit, hned jsem zastavil a začal rozpálený filtr hasit, jetě e tam tekla voda, u se propálil i tepelný tít a začal hořet lak. Ve jsem zdárně uhasil a pomalu dojel z děravým filtrem domů. Doma jsme ho s mechanikem sundali a nechápali, jak k tomu mohlo dojít?
V diag závadách nic nebylo, přečteno, e docházelo k regenaracím v průměru 489km, jetě se musím zmínit, e filtr je původní, najeto 180000km, z toho 150000km jen po dálnicích. Chci se zeptat, aby se nemohlo stát něco podobného po namontování nového, dá se to vyzkouet a porovnat hodnoty naměřené. Zamýlíme se hlavně na teplotu na výstupu katalyzátoru, jestli nemůe být vadný třeba to čidlo? Měřením u studeného motoru ukazuje 100°C, po zařátí asi 10 min 100°C, má se tato teplota pohybovat, nebo narůstá a při regeneraci a má při vychladnutí ukazovat 100°C. (načteno přes dia). Díky za rady.
Dám sem příspěvek ze sousedního fóra - jako zajímavost, nebo kuriozitu.
citroeny.cz:
Mam problém u mého granda 2,0HDi. Na dovolené se mi stala nemilá věc a to, e se úplně rozpálil při regeneraci filtr a se i propálil, viz příloha. Začal jsem bíle čmudit, hned jsem zastavil a začal rozpálený filtr hasit, jetě e tam tekla voda, u se propálil i tepelný tít a začal hořet lak. Ve jsem zdárně uhasil a pomalu dojel z děravým filtrem domů. Doma jsme ho s mechanikem sundali a nechápali, jak k tomu mohlo dojít?
V diag závadách nic nebylo, přečteno, e docházelo k regenaracím v průměru 489km, jetě se musím zmínit, e filtr je původní, najeto 180000km, z toho 150000km jen po dálnicích. Chci se zeptat, aby se nemohlo stát něco podobného po namontování nového, dá se to vyzkouet a porovnat hodnoty naměřené. Zamýlíme se hlavně na teplotu na výstupu katalyzátoru, jestli nemůe být vadný třeba to čidlo? Měřením u studeného motoru ukazuje 100°C, po zařátí asi 10 min 100°C, má se tato teplota pohybovat, nebo narůstá a při regeneraci a má při vychladnutí ukazovat 100°C. (načteno přes dia). Díky za rady.
Přílohy: fap.jpg ( 173359b ) - |
|
17.08.2015 21:16 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852188
|
|
jumep
|
|
|
toto sa stava prave ked je preplneny filter a snazi sa to regenerovat
pri tom fape je preto napisana zivotnost a ze kedy sa ma menit
480km priemer na dialnici je jednoznacne malo
toto sa stava prave ked je preplneny filter a snazi sa to regenerovat
pri tom fape je preto napisana zivotnost a ze kedy sa ma menit
480km priemer na dialnici je jednoznacne malo
|
|
17.08.2015 21:57 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852236
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No je zvlátní, e mu to nic nehlásilo. Ale musel to být fičák, kdy ten plech shořel.
Já myslel, e mu třeba natekla nafta do výfuku velkým dovstřikem k regeneraci, nebo olej od turba, ale e to shoří při regeneraci hodně plnýho FAPu, to bych nečekal.
No je zvlátní, e mu to nic nehlásilo. Ale musel to být fičák, kdy ten plech shořel.
Já myslel, e mu třeba natekla nafta do výfuku velkým dovstřikem k regeneraci, nebo olej od turba, ale e to shoří při regeneraci hodně plnýho FAPu, to bych nečekal.
|
|
17.08.2015 22:02 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852241
|
|
jumep
|
|
|
neni to ojedineli pripad, hlavne u toho c4p
neni to ojedineli pripad, hlavne u toho c4p
|
|
17.08.2015 22:08 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852247
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Je fakt, e při dálničním provozu je 490km málo. Alespoň u mě. Poslední dobou, co jsem jezdil zase nejvíc jen do práce, tak mi klesl průměr ze 750 km na 650 km a přes prázdniny, co jsem začal jezdit na naftu bez řepky a dlouhý trasy se mi to zase zvedlo na 730 km dvě regenerace za sebou. Opravdu ten počítač umí vysledovat, jak jezdí a ty regenerace podle toho prodlouí, nebo zkrátí. Kdybych měl dálniční provoz jako on - 90%, věřím, e bych měl regenerace nad 800 km.
Je fakt, e při dálničním provozu je 490km málo. Alespoň u mě. Poslední dobou, co jsem jezdil zase nejvíc jen do práce, tak mi klesl průměr ze 750 km na 650 km a přes prázdniny, co jsem začal jezdit na naftu bez řepky a dlouhý trasy se mi to zase zvedlo na 730 km dvě regenerace za sebou. Opravdu ten počítač umí vysledovat, jak jezdí a ty regenerace podle toho prodlouí, nebo zkrátí. Kdybych měl dálniční provoz jako on - 90%, věřím, e bych měl regenerace nad 800 km.
|
|
17.08.2015 22:14 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852252
|
|
jruze
|
|
|
Mikra napsal(a): No je zvlátní, e mu to nic nehlásilo. Ale musel to být fičák, kdy ten plech shořel.
Já myslel, e mu třeba natekla nafta do výfuku velkým dovstřikem k regeneraci, nebo olej od turba, ale e to shoří při regeneraci hodně plnýho FAPu, to bych nečekal.
Normálně neshoří - je to áruvzdornej plech - Teplota při regeneraci by nemněla přesáhnout 600 stupňů - max jen zrůoví (musel být pokozenej,ztrzivělej atd...) A přeplněnej čím? sazema,cerinem? ve 180000Km u je dost plnej cerinu(ten nehoří) sazema ? ty hoří ale je jich tam logicky méně ne u nového protoe se ucpává od krajů kde je po regeneraci usazenej cerin. Z toho vyplívá e byl buď pokozenej plech a nebo mříky - dolo k ouzkému proudu plamenu a tím přehřátí v jednom bodě. Nerad dělám nucenku a při té ten FAP dosáhne větí teploty - tohle se nestane u dobrého FAPu a jen přicpanému. a nemuselo - rozdíl diferenčáku zůstal .
ivotnost tvého FAPu je 240000Km - kdy má 750 mezi regeneracema typnul bych e má tak 1L zůstatek aditiv a 110g usazených aditiv ve filtru - a bude mít 120g napíe ti to e hrozí ucpání i kdy bude mít dobrej diferenčák a dobrou vzdálenost mezi regeneracema - jednotka si to propočítá dle nájezdu a spotřebovaných aditiv.(je to trochu jinak ) U dvoulitru 490 mezi regeneracema je jetě slusné ale záleí kolik g cerinu??
Normálně neshoří - je to áruvzdornej plech - Teplota při regeneraci by nemněla přesáhnout 600 stupňů - max jen zrůoví (musel být pokozenej,ztrzivělej atd...) A přeplněnej čím? sazema,cerinem? ve 180000Km u je dost plnej cerinu(ten nehoří) sazema ? ty hoří ale je jich tam logicky méně ne u nového protoe se ucpává od krajů kde je po regeneraci usazenej cerin. Z toho vyplívá e byl buď pokozenej plech a nebo mříky - dolo k ouzkému proudu plamenu a tím přehřátí v jednom bodě. Nerad dělám nucenku a při té ten FAP dosáhne větí teploty - tohle se nestane u dobrého FAPu a jen přicpanému.;-) a nemuselo - rozdíl diferenčáku zůstal .
ivotnost tvého FAPu je 240000Km - kdy má 750 mezi regeneracema typnul bych e má tak 1L zůstatek aditiv a 110g usazených aditiv ve filtru - a bude mít 120g napíe ti to e hrozí ucpání i kdy bude mít dobrej diferenčák a dobrou vzdálenost mezi regeneracema - jednotka si to propočítá dle nájezdu a spotřebovaných aditiv.(je to trochu jinak ) U dvoulitru 490 mezi regeneracema je jetě slusné ale záleí kolik g cerinu??
|
|
17.08.2015 23:17 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852283
|
|
jumep
|
|
|
zivotnost fapu u rhr o ktorom je rec je 180k km
regeneruje sa naftou ktora sa nastriekava do vyfuku kde nasledne ma horiet, ak je cerinom zaneseny fap tak len v malej casti ostane miesto na horenie sadzi, ked sa tam da rovnaka davka nafty ako do prazdneho filtru moze sa presne stat ze to hori len v malej casti filtru a tam ho prepali, pripadne sa prehreje castou regeneraciou kremikove vnutro, ktore praskne a potom to priamo slaha plamen a tlak na stenu filtra a ten prehori
ps. o tych pripadoch prehoreteho filtru viem priamo zo servisu citroen (takze by ti to tvoj kontakt v citroene mohol potvrdit ...)
zivotnost fapu u rhr o ktorom je rec je 180k km
regeneruje sa naftou ktora sa nastriekava do vyfuku kde nasledne ma horiet, ak je cerinom zaneseny fap tak len v malej casti ostane miesto na horenie sadzi, ked sa tam da rovnaka davka nafty ako do prazdneho filtru moze sa presne stat ze to hori len v malej casti filtru a tam ho prepali, pripadne sa prehreje castou regeneraciou kremikove vnutro, ktore praskne a potom to priamo slaha plamen a tlak na stenu filtra a ten prehori
ps. o tych pripadoch prehoreteho filtru viem priamo zo servisu citroen (takze by ti to tvoj kontakt v citroene mohol potvrdit ...)
|
|
18.08.2015 15:48 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852521
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Do výfuku se asi nastříkává zpoděným dovstřikem, kdy jde motor do fáze "výfuk".
A co se mého FAPu týká, je dobře, e na mě myslí.
Do výfuku se asi nastříkává zpoděným dovstřikem, kdy jde motor do fáze "výfuk".
A co se mého FAPu týká, je dobře, e na mě myslí. :-))))
|
|
18.08.2015 17:11 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852545
|
|
jumep
|
|
|
presne, tzv. 5ta faza vstrekovania, post, strekne sa davka ked je otvoreny vyfukovy ventil a do vyfuku to vytlaci naftu, ktora potom na katalyzatore zacne horiet a tym sa vypaluje fap
presne, tzv. 5ta faza vstrekovania, post, strekne sa davka ked je otvoreny vyfukovy ventil a do vyfuku to vytlaci naftu, ktora potom na katalyzatore zacne horiet a tym sa vypaluje fap
|
|
18.08.2015 21:31 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852693
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak to u je tak trochu slovíčkaření. Vichni víme, e se při regeneraci jedná o dodatečný dovstřik nafty a jetě se zpoděním, tak, aby to zapálilo saze ve FAPu. Je skoro jedno, jestli to chytne u ve válci, nebo a za ním, důleitý je, e to ty saze spálí. No a asi jste u oba řekli, e kdy je FAP plnej, přiucpanej nebo prasklá keramická vloka, tak ten plamen se můe soustředit do jednoho místa na pláti FAPu a tím ho propálí. Na novým nepokozeným FAPu se to asi nestane, ale kdy u má FAP za sebou 180t km, tak je ta pravděpodobnost takovýho průseru asi větí.
Já to sem dal jako zajímavost a netuil jsem, e to není tak neobvyklá událost. Je dobře, e se tu o tom můou ostatní dočíst a vzít si z toho alespoň to, e není dobrý nechávat FAP doít na autě, ale je lepí ho pro jistotu vyprat, nebo vyměnit včas, nebo raději trochu dřív. Kdyby kvůli tomu mělo shořet auto, nestálo by to za to.
Tak to u je tak trochu slovíčkaření. Vichni víme, e se při regeneraci jedná o dodatečný dovstřik nafty a jetě se zpoděním, tak, aby to zapálilo saze ve FAPu. Je skoro jedno, jestli to chytne u ve válci, nebo a za ním, důleitý je, e to ty saze spálí. No a asi jste u oba řekli, e kdy je FAP plnej, přiucpanej nebo prasklá keramická vloka, tak ten plamen se můe soustředit do jednoho místa na pláti FAPu a tím ho propálí. Na novým nepokozeným FAPu se to asi nestane, ale kdy u má FAP za sebou 180t km, tak je ta pravděpodobnost takovýho průseru asi větí.
Já to sem dal jako zajímavost a netuil jsem, e to není tak neobvyklá událost. Je dobře, e se tu o tom můou ostatní dočíst a vzít si z toho alespoň to, e není dobrý nechávat FAP doít na autě, ale je lepí ho pro jistotu vyprat, nebo vyměnit včas, nebo raději trochu dřív. Kdyby kvůli tomu mělo shořet auto, nestálo by to za to.
|
|
18.08.2015 21:46 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2852696
|
|
jumep
|
|
|
keby to chytalo vo valci tak sa to minie ucinku
preto to musi mat rozpaleny dostatocne vyfuk atd.
keby to chytalo vo valci tak sa to minie ucinku
preto to musi mat rozpaleny dostatocne vyfuk atd.
|
|
03.09.2015 11:25 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2856938
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Tak jsem konečně zjistil, proč mi lítají z auta saze, ačkoliv mam FAP a diagnostika nic nehlásí.
FAP to po téměř 300k vzdal, a doslova jsem ho prostřelil. Ta keramika se musela vysypat z celýho výfuku za fapem. Take ve FAPu díra jak od kulovnice a diagnostika hlásila super stav filtru kvůli tomu, e diference tlaku byla přesně taková, jaká má být, kdy tomu pomohla i díra v hadičce, která k senzoru vede...
Sice se to prej často nestává, e se takhle prostřelí, ale větinou to bývá, e je FAP sice stále vcelku čistej, ale stáří ho semele dřív ne saze. No a 10 let a 300k km neni málo.
Take je novej FAP na cestě. A desítka půjde z účtu dolů...
Tak jsem konečně zjistil, proč mi lítají z auta saze, ačkoliv mam FAP a diagnostika nic nehlásí.
FAP to po téměř 300k vzdal, a doslova jsem ho prostřelil. Ta keramika se musela vysypat z celýho výfuku za fapem. Take ve FAPu díra jak od kulovnice a diagnostika hlásila super stav filtru kvůli tomu, e diference tlaku byla přesně taková, jaká má být, kdy tomu pomohla i díra v hadičce, která k senzoru vede...
Sice se to prej často nestává, e se takhle prostřelí, ale větinou to bývá, e je FAP sice stále vcelku čistej, ale stáří ho semele dřív ne saze. No a 10 let a 300k km neni málo.
Take je novej FAP na cestě. A desítka půjde z účtu dolů... :-((((
|
|
| |
|
|