| | |
05.04.2014 21:00 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2684060
|
|
jumep
|
|
|
co dokaze 30t km a zly snimac zatvorenia nadrze (snimac magnetov)
bol preruseny kablik (vypadaval) a kvoli tomu to nastriekavalo stale eolys do nadrze
takze to vystriekalo po 30t km ...
co dokaze 30t km a zly snimac zatvorenia nadrze (snimac magnetov)
bol preruseny kablik (vypadaval) a kvoli tomu to nastriekavalo stale eolys do nadrze
takze to vystriekalo po 30t km ...
Přílohy: IMAG0587.jpg ( 135150b ) - |
|
21.04.2014 21:07 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2689204
|
|
ceepjet
|
Město: Turnov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj, měl bych dotaz. Onehdy jsem jel po dálnici a zkouel jsem maximálku (c5 ii 2.0hdi kombi 100kw). Nela přes 180 km/h (co mě dost překvapilo). Tak ho drím a najednou na obrazovce nějaká hláka o fap, tak jsem se lekl a radi ubral. Před barákem vylezu z auta a ok, ve výfuku to rachotilo jakoby se vysypal vechny příčky a straný smrad. Druhý den po nastartování překvapivě ve ok. Říkám si auto má 170 najeto, fap u asi nebude nic moc a stejně musím měnit lanovky, tak jsem uběhl pod vůz a filtr pevných částic vykuchal. Auto jezdí, chybová hláení se neukazuji. Myslíte, e je lepí to nějak řeit nebo prostě jezdit?
Ahoj, měl bych dotaz. Onehdy jsem jel po dálnici a zkouel jsem maximálku (c5 ii 2.0hdi kombi 100kw). Nela přes 180 km/h (co mě dost překvapilo). Tak ho drím a najednou na obrazovce nějaká hláka o fap, tak jsem se lekl a radi ubral. Před barákem vylezu z auta a ok, ve výfuku to rachotilo jakoby se vysypal vechny příčky a straný smrad. Druhý den po nastartování překvapivě ve ok. Říkám si auto má 170 najeto, fap u asi nebude nic moc a stejně musím měnit lanovky, tak jsem uběhl pod vůz a filtr pevných částic vykuchal. Auto jezdí, chybová hláení se neukazuji. Myslíte, e je lepí to nějak řeit nebo prostě jezdit?
|
|
21.04.2014 22:13 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2689231
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
No moc nám toho nenapsal,jestli probíhala regenerace normálně,jestli vykuchal znamená vyndal,zkontroloval a dal zpátky,nebo doopravdy vykuchal,pokud ano,hláka by měla vyběhnout a je něco patně,chtělo by toho napsat víc a upřesnit to,z tohoto popisu se nedá nic určit,nato poradit.
No moc nám toho nenapsal,jestli probíhala regenerace normálně,jestli vykuchal znamená vyndal,zkontroloval a dal zpátky,nebo doopravdy vykuchal,pokud ano,hláka by měla vyběhnout a je něco patně,chtělo by toho napsat víc a upřesnit to,z tohoto popisu se nedá nic určit,nato poradit.;-)
|
|
27.04.2014 13:09 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690805
|
|
Ivan.pr
|
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 168 |
|
|
Jen tak pro zajímavost - pokud je ve v autě v pořádku - jak dlouho trvá proces regenerace ? (jsou to řádově minuty nebo to je kratí doba?
Jen tak pro zajímavost - pokud je ve v autě v pořádku - jak dlouho trvá proces regenerace ? (jsou to řádově minuty nebo to je kratí doba?
|
|
27.04.2014 13:38 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690806
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pokud jde o nucenou regeneraci, to je ta o který ví a kterou pozná, tak to trvá asi tak kolem 5 minut - do 10km jízdy by to mělo být hotový. Pokud ale několikrát dojde k přeruení, protoe jsi zastavil na semaforech, nebo na přejezdu apod., tak se to můe prodlouit.
Pokud jde o nucenou regeneraci, to je ta o který ví a kterou pozná, tak to trvá asi tak kolem 5 minut - do 10km jízdy by to mělo být hotový. Pokud ale několikrát dojde k přeruení, protoe jsi zastavil na semaforech, nebo na přejezdu apod., tak se to můe prodlouit.
|
|
27.04.2014 16:08 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690817
|
|
LebedaXM
|
Město: Praha, Auto: Citroen C8 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 28 |
|
|
Mikráčku je zajimavé, e u autobusu regeneraci nepoznám ani kdybych se pokakal. Po výměně čidla u hrdla nádre a dolití eolysu, mě to neotravuje a o tom krámu pod zadkem nevim.
Mikráčku je zajimavé, e u autobusu regeneraci nepoznám ani kdybych se pokakal. Po výměně čidla u hrdla nádre a dolití eolysu, mě to neotravuje a o tom krámu pod zadkem nevim. :-d
|
|
27.04.2014 16:26 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690821
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To je v pořádku. Tak by to mělo být.
Jenom u těch aut, který jezdí "nevhodným" způsobem, někdy dochází k regeneraci za pomoci podpůrných reimů. Častý popojídění po krátkých trasách a městský provoz nejčastěji zapříčiní, e k přirozený regeneraci nemůe dojít. Buď motor vypne dřív ne se stačí vechno dostatečně ohřát, nebo jezdí tak pomalu a neustále zastavuje na křiovatkách, e se taky přirozená regenerace nespustí. Potom dojde k tý tzv. nucený, která u se dá poznat. Zvýená okamitá spotřeba, rachtavý zvuk motoru, sputění kompresoru klimatizace (pokud byl vypnutý)... Pokud častěji vyráí na delí rychlejí trasu, nejlíp dálniční jízda, nebo plynulá cesta mezi městy, tak se regenerace stihne odbýt nepozorovaně.
To je v pořádku. Tak by to mělo být.
Jenom u těch aut, který jezdí "nevhodným" způsobem, někdy dochází k regeneraci za pomoci podpůrných reimů. Častý popojídění po krátkých trasách a městský provoz nejčastěji zapříčiní, e k přirozený regeneraci nemůe dojít. Buď motor vypne dřív ne se stačí vechno dostatečně ohřát, nebo jezdí tak pomalu a neustále zastavuje na křiovatkách, e se taky přirozená regenerace nespustí. Potom dojde k tý tzv. nucený, která u se dá poznat. Zvýená okamitá spotřeba, rachtavý zvuk motoru, sputění kompresoru klimatizace (pokud byl vypnutý)... Pokud častěji vyráí na delí rychlejí trasu, nejlíp dálniční jízda, nebo plynulá cesta mezi městy, tak se regenerace stihne odbýt nepozorovaně.
|
|
27.04.2014 17:32 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690839
|
|
jruze
|
|
|
Zvýená spotřeba je při regeneraci vdy - potřebuje víc nafty aby se mohla zvednout teplota výfukovejch plynů a dokázaly se zapálit ty saze.
Zvýená spotřeba je při regeneraci vdy - potřebuje víc nafty aby se mohla zvednout teplota výfukovejch plynů a dokázaly se zapálit ty saze.;-)
|
|
27.04.2014 17:38 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2690840
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To jo, ale při 140km/h na dálnici to skoro nepozoruje. Kdeto při 60km/h mezi vesnicema je to sakra znát. Někdy je to i dvojnásobek proti normálu. Já to tak vídám dost často při cestách za prací. Kdy mám dost času a zaregistruju probíhající regeneraci, tak neparkuju u fabriky, ale jetě to protáhnu kousek dál do kopečka a vrátím se, a kdy je po vem. Je mi líto vypnout motor během regenerace. U se mi taky stalo, e se nedodělala, protoe jsem motor vypnul a pak jsem regeneroval a asi po dalích 300km. Auto u znatelně ztratilo na výkonu, jak byl FAP nedočitěnej a pořád se nenabízela vhodná příleitost k dokončení regenerace. Nebo spí vhodný podmínky. Samý krátký cesty.
To jo, ale při 140km/h na dálnici to skoro nepozoruje. Kdeto při 60km/h mezi vesnicema je to sakra znát. Někdy je to i dvojnásobek proti normálu. Já to tak vídám dost často při cestách za prací. Kdy mám dost času a zaregistruju probíhající regeneraci, tak neparkuju u fabriky, ale jetě to protáhnu kousek dál do kopečka a vrátím se, a kdy je po vem. Je mi líto vypnout motor během regenerace. U se mi taky stalo, e se nedodělala, protoe jsem motor vypnul a pak jsem regeneroval a asi po dalích 300km. Auto u znatelně ztratilo na výkonu, jak byl FAP nedočitěnej a pořád se nenabízela vhodná příleitost k dokončení regenerace. Nebo spí vhodný podmínky. Samý krátký cesty.
|
|
03.05.2014 20:18 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2692846
|
|
ceepjet
|
Město: Turnov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
ceepjet napsal(a): Ahoj, měl bych dotaz. Onehdy jsem jel po dálnici a zkouel jsem maximálku (c5 ii 2.0hdi kombi 100kw). Nela přes 180 km/h (co mě dost překvapilo). Tak ho drím a najednou na obrazovce nějaká hláka o fap, tak jsem se lekl a radi ubral. Před barákem vylezu z auta a ok, ve výfuku to rachotilo jakoby se vysypal vechny příčky a straný smrad. Druhý den po nastartování překvapivě ve ok. Říkám si auto má 170 najeto, fap u asi nebude nic moc a stejně musím měnit lanovky, tak jsem uběhl pod vůz a filtr pevných částic vykuchal. Auto jezdí, chybová hláení se neukazuji. Myslíte, e je lepí to nějak řeit nebo prostě jezdit?
Tak po nějakých 50 km se rozsvítila závada motoru a na navigaci to píe "Depolution system faulty".
Má někdo nápad kam dát odpory, aby se oblbla čidla tlaku a neregenerovalo to? Díky za nápady.
P.S. Auto jezdí normálně dál a mám pocit, e jde dolů spotřeba.
Tak po nějakých 50 km se rozsvítila závada motoru a na navigaci to píe "Depolution system faulty".
Má někdo nápad kam dát odpory, aby se oblbla čidla tlaku a neregenerovalo to? Díky za nápady.
P.S. Auto jezdí normálně dál a mám pocit, e jde dolů spotřeba.
|
|
03.05.2014 21:34 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2692865
|
|
jumep
|
|
|
to vobec neni take jednoduche a regenerovat to bude vzdy po nejakych km - lebo je to tak naprogramovane
to vobec neni take jednoduche a regenerovat to bude vzdy po nejakych km - lebo je to tak naprogramovane
|
|
20.06.2014 19:05 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707321
|
|
bobek
|
Město: Podborany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 5 |
|
|
ahoj jsem tu nový a vubec nevím kam psat chci se zeptat jak zjistim e mam na aute filtr fap a taky na to ze jsem dneska nandal novej palivovej filtr a nevim jak to odvzdunim motor mam 2.0 hdi typ rhz a taky jsem mnenil vzduchovej a na tom co jsem vyndal byl nejakej filc ale na novim ne co s tim
ahoj jsem tu nový a vubec nevím kam psat chci se zeptat jak zjistim e mam na aute filtr fap a taky na to ze jsem dneska nandal novej palivovej filtr a nevim jak to odvzdunim motor mam 2.0 hdi typ rhz a taky jsem mnenil vzduchovej a na tom co jsem vyndal byl nejakej filc ale na novim ne co s tim
|
|
20.06.2014 19:13 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707324
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
FAP (pokud má) najde pod autem na výfuku za katalyzátorem. Buď tam má jen krátký válec (katalyzátor), nebo delí válec (30-40 cm?, katalyzátor a za ním FAP).
Nevím jak u tvého typu motoru, ale já při výměně nikdy odvzduňování neřeil (nemám čerpadlo v nádri), vyměnil, balónkem na hadičce namačkal naftu do filtru, zacvakl výstupní hadičku, dotlakoval a startoval.
FAP (pokud má) najde pod autem na výfuku za katalyzátorem. Buď tam má jen krátký válec (katalyzátor), nebo delí válec (30-40 cm?, katalyzátor a za ním FAP).
Nevím jak u tvého typu motoru, ale já při výměně nikdy odvzduňování neřeil (nemám čerpadlo v nádri), vyměnil, balónkem na hadičce namačkal naftu do filtru, zacvakl výstupní hadičku, dotlakoval a startoval.
|
|
20.06.2014 19:21 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707325
|
|
bobek
|
Město: Podborany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 5 |
|
|
a jak se to dotlakuje pravda ja sem po nasazení víčka a hadic nastartoval a motor sel akorat se bojim aby az pojedu do prace tak to nechciplo a co ten filtr na vzduchovim ta musí bejt nebo ne
a jak se to dotlakuje pravda ja sem po nasazení víčka a hadic nastartoval a motor sel akorat se bojim aby az pojedu do prace tak to nechciplo a co ten filtr na vzduchovim ta musí bejt nebo ne
|
|
20.06.2014 19:43 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707333
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jak psal TomasT,Je tam směrem od motoru krátký válec,pak je příruba a delí válec FAP,za ním je objímka,kdy ji rozdělá,svěí ho a strčí směrem do fapu drát,tak se i přesvědčí,zda ho někdo nevybral,drát musí narazit,dále u levého zadního kola vedle benzínové nádre je nádrka na aditiva,naftu ti dotlakovává pomocné čerpadlo v nádri a ten filc na vzduchovém filtru brání proti vlhkosti samotný filtr,jinak hledej a čti,zde o FAPu,v jiných vláknech o výměně palivového a vzduchového filtru,ve je dost podrobně popsáno v danych vláknech.
Jak psal TomasT,Je tam směrem od motoru krátký válec,pak je příruba a delí válec FAP,za ním je objímka,kdy ji rozdělá,svěí ho a strčí směrem do fapu drát,tak se i přesvědčí,zda ho někdo nevybral,drát musí narazit,dále u levého zadního kola vedle benzínové nádre je nádrka na aditiva,naftu ti dotlakovává pomocné čerpadlo v nádri a ten filc na vzduchovém filtru brání proti vlhkosti samotný filtr,jinak hledej a čti,zde o FAPu,v jiných vláknech o výměně palivového a vzduchového filtru,ve je dost podrobně popsáno v danych vláknech.;-)
|
|
20.06.2014 20:02 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707343
|
|
bobek
|
Město: Podborany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 5 |
|
|
děkuji za radu take jestli tam je ten filrt fap tak bych asi neměl do nafty přidavat aditivun e
děkuji za radu take jestli tam je ten filrt fap tak bych asi neměl do nafty přidavat aditivun e :-)
|
|
20.06.2014 20:28 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707376
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Můe,já ji tam na zimu jako prevenci také dávám.
Můe,já ji tam na zimu jako prevenci také dávám.
|
|
21.06.2014 08:35 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707468
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Nevím proč ale já u svýho auta průběh reganerace DPF nějak neregistruju a přitom ho tam mám a evidentně funguje. J.C.
Nevím proč ale já u svýho auta průběh reganerace DPF nějak neregistruju a přitom ho tam mám a evidentně funguje. J.C.
|
|
21.06.2014 08:52 -
Re: FAP - Filtr pevných částic
|
2707469
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Ono také záleí jaké trasy jedu,já zaregistruji málokdy,větinou kdy se spustí ve městě,kdy brzdim,rozjídim se tak si někdy jemně zacuká,jinak kdy jedu někam dál,také o ní ani nevim,kdy se pak stavim u klubových servisáků,tak kouknem po kolika km regeneruje a jak je na tom FAP se zanesením.
Ono také záleí jaké trasy jedu,já zaregistruji málokdy,větinou kdy se spustí ve městě,kdy brzdim,rozjídim se tak si někdy jemně zacuká,jinak kdy jedu někam dál,také o ní ani nevim,kdy se pak stavim u klubových servisáků,tak kouknem po kolika km regeneruje a jak je na tom FAP se zanesením.;-)
|
|
| |
|
|