| | |
09.02.2017 18:31 -
Re: havící svíčky
|
3037924
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
V sobotu se snad konecne dostanu k vymene zhavicek. C5 X7 2.0 Hdi RHR 2009. Musi se demontovat vymenik a to znamena vypustit chladici kapalinu. Je ji treba vypustit celou rozpojenim hadice dole na chladici, nebo staci vypustit jen cast, tak, aby hladina klesla pod vymenik? Pokud ano, kde to rozpojit? Budu sice v teple na jame, ale nechce se mi sundavat kryt motoru.
Nekdo tu psal, ze u RHR nebyvaji problemy se zalomenim svicek. Je to tak? Budu na to mit nejaky uvolnovaci spej.
Zhavky davam Febi.
V sobotu se snad konecne dostanu k vymene zhavicek. C5 X7 2.0 Hdi RHR 2009. Musi se demontovat vymenik a to znamena vypustit chladici kapalinu. Je ji treba vypustit celou rozpojenim hadice dole na chladici, nebo staci vypustit jen cast, tak, aby hladina klesla pod vymenik? Pokud ano, kde to rozpojit? Budu sice v teple na jame, ale nechce se mi sundavat kryt motoru.
Nekdo tu psal, ze u RHR nebyvaji problemy se zalomenim svicek. Je to tak? Budu na to mit nejaky uvolnovaci spej.
Zhavky davam Febi.
|
|
09.02.2017 19:36 -
Re: havící svíčky
|
3037966
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Je to pravda, sundat EGR, odroubovat drák výměníku a celé odtáhnout, sice málo místa, ale udělat se to dá, na mém autě RHR tak děláno.
Je to pravda, sundat EGR, odroubovat drák výměníku a celé odtáhnout, sice málo místa, ale udělat se to dá, na mém autě RHR tak děláno. ;-)
|
|
09.02.2017 19:41 -
Re: havící svíčky
|
3037968
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
OK, zkusim to, kdyz bude problem, tak to vypustim. Doufam, ze zadnou nezalomim.
OK, zkusim to, kdyz bude problem, tak to vypustim. Doufam, ze zadnou nezalomim.
|
|
09.02.2017 19:50 -
Re: havící svíčky
|
3037970
|
|
jumep
|
|
|
tam skutocne neni dovod vypustat vodu
za motorom je miesta dost, pusta sa to dole a tam je dost miesta ako je motor sikmo
tam skutocne neni dovod vypustat vodu
za motorom je miesta dost, pusta sa to dole a tam je dost miesta ako je motor sikmo
|
|
09.02.2017 19:55 -
Re: havící svíčky
|
3037972
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
jumep napsal(a): tam skutocne neni dovod vypustat vodu
za motorom je miesta dost, pusta sa to dole a tam je dost miesta ako je motor sikmo
Jestli tomu spravne rozumim, tak odmontovat pravy silentblok a reakcni tahlo a motor na heveru spustit kousek dolu?
Takhle jsem to delal, kdyz jsem menil rozvody.
Jestli tomu spravne rozumim, tak odmontovat pravy silentblok a reakcni tahlo a motor na heveru spustit kousek dolu?
Takhle jsem to delal, kdyz jsem menil rozvody.
|
|
09.02.2017 20:00 -
Re: havící svíčky
|
3037980
|
|
jumep
|
|
|
nie pre boha, nerob tu z toho vedu
normalne odmontujes EGR komin
zospodu EGR ventilu je 5tka imbus srob, ten das von
zboku EGR ventilu (zozadu motora) je 2x 8hlava srob
a potom samotny vymenik ma take "ucho" a to je zasrobovane 13kluc matica
rozcvaknes pasku co spaja kolienko s vymenikom a potom to cele len posunes dozadu a dole, nic neodvesujes, nic nerozoberas
akurat pozor ked budes davat dole a das dole ten vymnik tak je tam este podlozka na tom stifte, tak aby ti ta nepadla dole (nie pod maticou, ale az pod drziakom vymeniku)
nie pre boha, nerob tu z toho vedu
normalne odmontujes EGR komin
zospodu EGR ventilu je 5tka imbus srob, ten das von
zboku EGR ventilu (zozadu motora) je 2x 8hlava srob
a potom samotny vymenik ma take "ucho" a to je zasrobovane 13kluc matica
rozcvaknes pasku co spaja kolienko s vymenikom a potom to cele len posunes dozadu a dole, nic neodvesujes, nic nerozoberas
akurat pozor ked budes davat dole a das dole ten vymnik tak je tam este podlozka na tom stifte, tak aby ti ta nepadla dole (nie pod maticou, ale az pod drziakom vymeniku)
|
|
09.02.2017 20:00 -
Re: havící svíčky
|
3037981
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Ne motor, ten výměník odtáhnout směrem dolů, jetě dobré nářadí a nezapomenout, e EGR drí ze spoda jetě imbusový roub.
Ne motor, ten výměník odtáhnout směrem dolů, jetě dobré nářadí a nezapomenout, e EGR drí ze spoda jetě imbusový roub.
|
|
09.02.2017 20:16 -
Re: havící svíčky
|
3037992
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Jo, uz jsem v obraze. Spatne jsem to pochopil. Dik za cennou radu.
Jo, uz jsem v obraze. Spatne jsem to pochopil. Dik za cennou radu.
|
|
09.02.2017 23:58 -
Re: havící svíčky
|
3038037
|
|
Bobr53
|
|
|
Zdravím příteli,
výměnu havek jistě zvládne
Já havky měnil v lednu na mém biturbu 2,2 HDi 125 kW (já vím, má jiný motor), a výměna se mi povedla dokonce bez sundání bloku sání, více zde:
.link.
Minulý týden jsme to zopakovali se synem na jeho C5 2,0 HDi 80 kW - RHZ, tam jsou havky dobře přístupné z přední strany motoru, ale jedna svíčka zůstala v bloku zalomená - jen ta její "pice" - tenká havící část cca 3 cm dlouhá, oddělila se přesně v místě, kde tlusté tělo havky končí těsnícím kuelem. PRŮVIH .
V tomto případě je nutné demontovat hlavu, utrenou část havky z bloku odvrtat a zase ve po vyčitění sloit. Potě kotě Syn vak musel odjet, nebyl čas, tak jsme aplikovali následující postup:
Po vytaení těla svíčky zůstaly obě její části vzájemně spojené odporovým drátkem (který se z původní spirály natáhnul), take pravděpodobnost, e pice bude nasátá dovnitř do spalovacího prostoru byla mení, proto jsme riskli monost "vystřelit" zalomenou část z bloku tlakem plynů při chodu motoru. Zalomená část vak byla natolik v bloku zarostená, e nevystřelila ani po ujetí 350 km!!
TENTO POSTUP NIKOMU NEDOPORUČUJI, JEN DÁVÁM NA VĚDOMÍ MOJI ZKUENOST!!!
Syn včera dostal zalomenou pici ven takto:
1) vrtákem 3,5mm opatrně zajel do zalomené části cca 1 cm hluboko - pice je dutá, je v ní odporová spirála obsypaná jemným křemičitým pískem, jde jen o to tento vnitřek dutiny pice uvolnit a dostat z ní písek ven - je vhodné tam aplikovat trochu oleje, písek se s olejem smísí a lze snáze vytáhnout ven
2) závitníkem 4mm vyříznout do duté zalomené pice závit cca 1 cm hluboko
3) vrták i závitník musí být dlouhé - prodloueny na cca 15 cm
4) pak stačí do závitu zaroubovat dlouhý roub 4mm x 20 cm a poklepem vytáhnout zalomenou část z bloku motoru ven. JUPÍ
Doporučení:
- při vymontování havek nespoléhej na uvolňovací spray, protoe ten promae pouze závitovou část těla havící svíčky - zde ádný problém není, závit je z principu konstrukce naprosto čistý
- pokud se havka "kousne", je to a pod těsnícím kuelem těla - to zn. tenká pice, která v dutině bloku obroste usazeným karbonem ze spalovacího prostoru
- take havku jen kousek povolit nástrčným klíčem a pak pokud je cítit, e tato klade proti dalímu vyroubování odpor, tak opatrně kývavým pohybem ven-zpět ji trpělivě uvolňovat a pomalu vyroubovávat
- v naem případě jedna křupla, druhá la těce vyroubovat (podařilo se to popsaným způsobem a přitom hlasitě vrzala) dalí dvě ly po prvotním povolení vyroubovat velmi lehce pouze prsty.
A se daří .
Zdravím příteli,
výměnu havek jistě zvládne :-)
Já havky měnil v lednu na mém biturbu 2,2 HDi 125 kW (já vím, má jiný motor), a výměna se mi povedla dokonce bez sundání bloku sání, více zde:
http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/2446621-startovani-v-nizkych-teplotach-diesel/23/#.WJzjsdLhCt8
Minulý týden jsme to zopakovali se synem na jeho C5 2,0 HDi 80 kW - RHZ, tam jsou havky dobře přístupné z přední strany motoru, ale jedna svíčka zůstala v bloku zalomená - jen ta její "pice" - tenká havící část cca 3 cm dlouhá, oddělila se přesně v místě, kde tlusté tělo havky končí těsnícím kuelem. PRŮVIH :-(.
V tomto případě je nutné demontovat hlavu, utrenou část havky z bloku odvrtat a zase ve po vyčitění sloit. Potě kotě :-) Syn vak musel odjet, nebyl čas, tak jsme aplikovali následující postup:
Po vytaení těla svíčky zůstaly obě její části vzájemně spojené odporovým drátkem (který se z původní spirály natáhnul), take pravděpodobnost, e pice bude nasátá dovnitř do spalovacího prostoru byla mení, proto jsme riskli monost "vystřelit" zalomenou část z bloku tlakem plynů při chodu motoru. Zalomená část vak byla natolik v bloku zarostená, e nevystřelila ani po ujetí 350 km!!
TENTO POSTUP NIKOMU NEDOPORUČUJI, JEN DÁVÁM NA VĚDOMÍ MOJI ZKUENOST!!!
Syn včera dostal zalomenou pici ven takto:
1) vrtákem 3,5mm opatrně zajel do zalomené části cca 1 cm hluboko - pice je dutá, je v ní odporová spirála obsypaná jemným křemičitým pískem, jde jen o to tento vnitřek dutiny pice uvolnit a dostat z ní písek ven - je vhodné tam aplikovat trochu oleje, písek se s olejem smísí a lze snáze vytáhnout ven
2) závitníkem 4mm vyříznout do duté zalomené pice závit cca 1 cm hluboko
3) vrták i závitník musí být dlouhé - prodloueny na cca 15 cm
4) pak stačí do závitu zaroubovat dlouhý roub 4mm x 20 cm a poklepem vytáhnout zalomenou část z bloku motoru ven. JUPÍ :-)))):-)))):-))))
Doporučení:
- při vymontování havek nespoléhej na uvolňovací spray, protoe ten promae pouze závitovou část těla havící svíčky - zde ádný problém není, závit je z principu konstrukce naprosto čistý
- pokud se havka "kousne", je to a pod těsnícím kuelem těla - to zn. tenká pice, která v dutině bloku obroste usazeným karbonem ze spalovacího prostoru
- take havku jen kousek povolit nástrčným klíčem a pak pokud je cítit, e tato klade proti dalímu vyroubování odpor, tak opatrně kývavým pohybem ven-zpět ji trpělivě uvolňovat a pomalu vyroubovávat
- v naem případě jedna křupla, druhá la těce vyroubovat (podařilo se to popsaným způsobem a přitom hlasitě vrzala) dalí dvě ly po prvotním povolení vyroubovat velmi lehce pouze prsty.
A se daří :palec.
|
|
10.02.2017 10:25 -
Re: havící svíčky
|
3038151
|
|
jruze
|
|
|
Tohle jsem viděl jednou na vlastí oči kdy mi známá volala e jim po cestě začalo jet auto na 3.(peugeot tuím 1.4HDI) - kdy jsem tam přijel byla havka venku bez spodní části a jen na kabelu(utaeném - nelogické aby se sama povolila) - jak dlouho se s tím jezdilo nevím měla to auto asi měsíc proto jsem to jim to doporučil , druhou variantu s provrtáním také
Tohle jsem viděl jednou na vlastí oči kdy mi známá volala e jim po cestě začalo jet auto na 3.(peugeot tuím 1.4HDI) - kdy jsem tam přijel byla havka venku bez spodní části a jen na kabelu(utaeném - nelogické aby se sama povolila) - jak dlouho se s tím jezdilo nevím měla to auto asi měsíc;-) proto jsem to jim to doporučil , druhou variantu s provrtáním také ;-)
|
|
16.09.2017 15:49 -
Re: havící svíčky
|
3095349
|
|
scratcher
|
Město: Mělník, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 130 |
|
|
Zdravím,
měním havící svíčky a mám dotaz. povolil sem egr (3rouby) i výměník (1roub). Je cítit e je to volné ale na té levé straně to pořád jetě nějak drí, asi za ten tepelný tít. Byly na něm připevněny konektor a hadička a nahmatal sem e dole je kovová objímka (na hadici) jako nahoře. to ve jsem vysunul ale pořád to vypadá e ten tít za něco drí a vůbec u nevím za co? a asi díky tomu to nejde odsunout.díky za radu
Zdravím,
měním havící svíčky a mám dotaz. povolil sem egr (3rouby) i výměník (1roub). Je cítit e je to volné ale na té levé straně to pořád jetě nějak drí, asi za ten tepelný tít. Byly na něm připevněny konektor a hadička a nahmatal sem e dole je kovová objímka (na hadici) jako nahoře. to ve jsem vysunul ale pořád to vypadá e ten tít za něco drí a vůbec u nevím za co? a asi díky tomu to nejde odsunout.díky za radu
|
|
17.09.2017 18:59 -
Re: havící svíčky
|
3095544
|
|
jumep
|
|
|
bud rozcvaknes tu pasku co drzi vymenik a potom to odtial ide dostat, alebo to spravis ako je v navode, das dole ten tepelny stit a povolis cele koleno (pristup k tomu stitu je strasny)
bud rozcvaknes tu pasku co drzi vymenik a potom to odtial ide dostat, alebo to spravis ako je v navode, das dole ten tepelny stit a povolis cele koleno (pristup k tomu stitu je strasny)
|
|
17.09.2017 20:45 -
Re: havící svíčky
|
3095612
|
|
scratcher
|
Město: Mělník, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 130 |
|
|
Nakonec sem ten tít ven dostal, nahoře a dole je nacvaklej a asi v půlce má jetě nějakej drák a drela ho matka. Ale stejně sem skončil e sem nakonec rozcvaknul tu sponku na výměníku, a pak u to lo úplně v pohodě. Ale dostat zas ten tít zpátky bylo teda něco
Nakonec sem ten tít ven dostal, nahoře a dole je nacvaklej a asi v půlce má jetě nějakej drák a drela ho matka. Ale stejně sem skončil e sem nakonec rozcvaknul tu sponku na výměníku, a pak u to lo úplně v pohodě. Ale dostat zas ten tít zpátky bylo teda něco :)
|
|
08.11.2017 19:46 -
Re: havící svíčky
|
3107783
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Chystám se na výměnu havících svíček, koupil jsem doporučené BERU BE GN027.Postup je mi jasný, pro jistotu jsem si přečetl vech 11 stran, a vím, s čím se kdo setkal. Nedočetl jsem se ale to, jestli se má (nebo můe) závit svíčky máznout áruvzdornou (bronzovou) vazelinou. Máznout, nebo rovnou dát svíčku a dotáhnout ? (10-15 Nm)
Chystám se na výměnu havících svíček, koupil jsem doporučené BERU BE GN027.Postup je mi jasný, pro jistotu jsem si přečetl vech 11 stran, a vím, s čím se kdo setkal. Nedočetl jsem se ale to, jestli se má (nebo můe) závit svíčky máznout áruvzdornou (bronzovou) vazelinou. Máznout, nebo rovnou dát svíčku a dotáhnout ? (10-15 Nm)
|
|
08.11.2017 20:07 -
Re: havící svíčky
|
3107790
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
rozhodne natri nebo existuje keramicka vazelina,tu pouíváme taky
rozhodne natri nebo existuje keramicka vazelina,tu pouíváme taky
|
|
22.01.2019 20:11 -
Re: havící svíčky
|
3203390
|
|
stenly38
|
|
|
Ahoj při startování a teplotách pod bodem mrazu mi el motor na tři válce a straně klapal ne se chytil po pár sekundách zbylí válec,přitom el z výfuku bílí kouř.Na diagnostice nic nebylo,tak jsem vyměnil havící svíčky,ale problém přetrvává dál.Nevíte co s tím? Dík moc
Ahoj při startování a teplotách pod bodem mrazu mi el motor na tři válce a straně klapal ne se chytil po pár sekundách zbylí válec,přitom el z výfuku bílí kouř.Na diagnostice nic nebylo,tak jsem vyměnil havící svíčky,ale problém přetrvává dál.Nevíte co s tím? Dík moc:nevim
|
|
22.01.2019 20:12 -
Re: havící svíčky
|
3203391
|
|
jumep
|
|
|
vstrekovac? alebo privod ku zhavicu?
vstrekovac? alebo privod ku zhavicu?
|
|
| |
|
|