| | |
03.02.2012 08:29 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2446809
|
|
Nesebr
|
|
|
Tím olejem v naftě si zaserete FAPy, vzpomeňte si na ty zaolejované a zakarbonované výfuky u Trabantů
Tím olejem v naftě si zaserete FAPy, vzpomeňte si na ty zaolejované a zakarbonované výfuky u Trabantů :-p
|
|
03.02.2012 08:38 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2446812
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Hele a slyeli jste o bezaromatovém ředidlu (6006) spolu s 2taktním oeji do nafty?.link. je o tom docela dost věcí psáno i zde na deutsche stránkách .link.
Hele a slyeli jste o bezaromatovém ředidlu (6006) spolu s 2taktním oeji do nafty?http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=1903&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=65d7faf9a6e7460a94523b983e7d11a9 je o tom docela dost věcí psáno i zde na deutsche stránkách http://www.motor-talk.de/forum/welches-motoroel-t230315.html?page=83#post4897921.
|
|
03.02.2012 08:43 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2446813
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
c5vyskov napsal(a): tomikm napsal(a): přesně jak píe tomc, potřebuju se spolehnout, e nastartuju a hlavně taky pojedu, aby mi nezamrzla nafta za jízdy. A v půl3 ráno, kdy potřebuju jet do práce, akovat kolem auta a prosit ho aby jelo je docela na nic. Potřebuju jistotu. Ano naftu mám z pumpy na -25, dvojnásobný mnoství vifu v ní a ten litr benzínu v 60litrech nafty si myslím, e paseku nenadělá. To názor můj............. Myslím si to samé, i kdy benzín nepřidávám. Ten 1 litr do 60litrů nafty, to nejsou ani 2%. Přidáním benzínu teda bude o 2% horí mazivost. .link. Mazivost: Poadavek ČSN 490, nejistota měření 60... take nějaký 2% jsou neměřitelný vzkutku zajímavý "link"
přesně jak píe tomc, potřebuju se spolehnout, e nastartuju a hlavně taky pojedu, aby mi nezamrzla nafta za jízdy. A v půl3 ráno, kdy potřebuju jet do práce, akovat kolem auta a prosit ho aby jelo je docela na nic. Potřebuju jistotu. Ano naftu mám z pumpy na -25, dvojnásobný mnoství vifu v ní a ten litr benzínu v 60litrech nafty si myslím, e paseku nenadělá. To názor můj.............:-p Myslím si to samé, i kdy benzín nepřidávám. Ten 1 litr do 60litrů nafty, to nejsou ani 2%. Přidáním benzínu teda bude o 2% horí mazivost. http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.aspx?c=A080915_145641_automoto_fdv Mazivost: Poadavek ČSN 490, nejistota měření 60... take nějaký 2% jsou neměřitelný vzkutku zajímavý "link" :palec
|
|
03.02.2012 09:30 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2446828
|
|
miraltm
|
Město: Opočno u Loun, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 61 |
|
|
já u na Shell zanevřel zhruba před rokem. přesně jak v tom testu - miliony letáků a na výkonu jsem to nepoznal. ralo to taky stejně. teď jezdím k "socka" pumpě, rozdíl na litru dvě !!! koruny, spotřeba stejná, zima úplně v pohodě. jenom je to tam občas jako za starých časů a musím stát frontu.
já u na Shell zanevřel zhruba před rokem. přesně jak v tom testu - miliony letáků a na výkonu jsem to nepoznal. ralo to taky stejně. teď jezdím k "socka" pumpě, rozdíl na litru dvě !!! koruny, spotřeba stejná, zima úplně v pohodě. jenom je to tam občas jako za starých časů a musím stát frontu.
|
|
03.02.2012 11:24 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2446841
|
|
tomix
|
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 232 |
|
|
SHeLL u nas 3 kamaradi co tam tankuji u zamrzli jezdim do Benziny davam VIF a nemam problem.5 dni stalo venku u vody a mněl jsem strach e asi nenatočím ale opak byl pravdou, jediný problem včera pří tankovaní zamrzlé víčko nádre.
SHeLL:-p u nas 3 kamaradi co tam tankuji u zamrzli:-(((( jezdim do Benziny davam VIF a nemam problem.5 dni stalo venku u vody a mněl jsem strach e asi nenatočím ale opak byl pravdou, jediný problem včera pří tankovaní zamrzlé víčko nádre.:-(
|
|
03.02.2012 22:58 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2447249
|
|
standacer
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 100 |
|
|
Přidáváte někdo nějaká aditiva (třeba VIF) i do prémiové nafty (Verva)?
Přidáváte někdo nějaká aditiva (třeba VIF) i do prémiové nafty (Verva)?
|
|
03.02.2012 23:16 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2447260
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ano přidáváme. VIF nelze předávkovat. Teda teoreticky . Jasně e nikdo nebude lít desetinásobek, ale vdy raději o jednu měrku víc ne míň. A mám dojem, e VERVA je aditivovaná VIFem, take nic nepokazí.
Ano přidáváme. VIF nelze předávkovat. Teda teoreticky :-). Jasně e nikdo nebude lít desetinásobek, ale vdy raději o jednu měrku víc ne míň. A mám dojem, e VERVA je aditivovaná VIFem, take nic nepokazí.
|
|
04.02.2012 22:11 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2447561
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Moná to vychází z tohoto.
"Jan Jehlička, Paramo
Můj názor asi moc lidí nepotěí, ale já se k individuální doaditivaci stavím spíe negativně. Motorová nafta se v Paramu vyrábí ze směsi petroleje, plynového oleje, vakuového plynového oleje a 3 - 4 druhů aditiv. Aditiva zlepují cetanové číslo, mazivost, filtrovatelnost a působí proti usazování parafinů. Teď se zaměříme pouze na otázku filtrovatelnosti a výběru aditiv, jeliko Vá dotaz směřoval na doaditivaci v zimním období. Na kadou motorovou naftu, která má určitý poměr petroleje, plynového oleje a vakuového plynového oleje, je účinný pouze jeden druh aditiv. Tedy aditivář mi nabídne 4 druhy aditiv na zlepení filtrovatelnosti, ale z nich bude na nai naftu vhodný pouze 1. Dále se v Paramu odzkouí vhodné dávkování, aby se dosáhlo filtrovatelnosti -27 °C. Z praxe vím, e pokud se zdvojnásobí dávka aditiva, filtrovatelnost se zlepí o 2 - 3 °C, tedy a na -30 °C. Dalí zvyování dávky vede ke zhorení filtrovatelnosti, a to a na -25 °C. Pokud se tedy podíváme na otázku doaditivace v zimním období, pak zvyováním obsahu vhodného aditiva se ji nedosáhne očekávaného zlepení filtrovatelnosti, proto ani nedoporučuji přidávat dalí aditiva v zimním období".
Nael jsem to tady (str.62) - .link.
Moná to vychází z tohoto.
"Jan Jehlička, Paramo
Můj názor asi moc lidí nepotěí, ale já se k individuální doaditivaci stavím spíe negativně. Motorová nafta se v Paramu vyrábí ze směsi petroleje, plynového oleje, vakuového plynového oleje a 3 - 4 druhů aditiv. Aditiva zlepují cetanové číslo, mazivost, filtrovatelnost a působí proti usazování parafinů. Teď se zaměříme pouze na otázku filtrovatelnosti a výběru aditiv, jeliko Vá dotaz směřoval na doaditivaci v zimním období. Na kadou motorovou naftu, která má určitý poměr petroleje, plynového oleje a vakuového plynového oleje, je účinný pouze jeden druh aditiv. Tedy aditivář mi nabídne 4 druhy aditiv na zlepení filtrovatelnosti, ale z nich bude na nai naftu vhodný pouze 1. Dále se v Paramu odzkouí vhodné dávkování, aby se dosáhlo filtrovatelnosti -27 °C. Z praxe vím, e pokud se zdvojnásobí dávka aditiva, filtrovatelnost se zlepí o 2 - 3 °C, tedy a na -30 °C. Dalí zvyování dávky vede ke zhorení filtrovatelnosti, a to a na -25 °C. Pokud se tedy podíváme na otázku doaditivace v zimním období, pak zvyováním obsahu vhodného aditiva se ji nedosáhne očekávaného zlepení filtrovatelnosti, proto ani nedoporučuji přidávat dalí aditiva v zimním období".
Nael jsem to tady (str.62) - http://www.petrol.cz/magazin/pm012008/produkty1_08.pdf
|
|
29.03.2012 17:16 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463320
|
|
Zaborák
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|
|
jak dlouho pouívat zimní aditivum a od kdy přejít na letní?
:nevim
jak dlouho pouívat zimní aditivum a od kdy přejít na letní?
|
|
29.03.2012 17:50 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463336
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Tak to je čisto na tebe.
Tak to je čisto na tebe.
|
|
29.03.2012 20:42 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463403
|
|
jumep
|
|
|
letny mozes zacat pouzivat hned ako prestane mrznut (tj. zhruba rovnako ako letne / zimne pneu)
letny mozes zacat pouzivat hned ako prestane mrznut (tj. zhruba rovnako ako letne / zimne pneu)
|
|
29.03.2012 22:30 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463448
|
|
drobec
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 214 |
|
|
ak sa nemylim tak zimne tolko nezvysuje cetanove cislo
ak sa nemylim tak zimne tolko nezvysuje cetanove cislo
|
|
29.03.2012 22:39 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463457
|
|
máca
|
|
|
najk napsal(a): jak píe zhrado je to na tobě, ale klidně to můe pouívat celoročně, ja letní ani nekupuji, jedu pořád na zimní
no nevím, já to pouívala na zimu zimní a větinou při výměně kol na letní, jsem pouívala i letní aditivum.Někde jsem na netu četla srovnání a rozdíl mezi nimi byl
jak píe zhrado je to na tobě, ale klidně to můe pouívat celoročně, ja letní ani nekupuji, jedu pořád na zimní ;-)
no nevím, já to pouívala na zimu zimní a větinou při výměně kol na letní, jsem pouívala i letní aditivum.Někde jsem na netu četla srovnání a rozdíl mezi nimi byl
|
|
30.03.2012 11:05 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463528
|
|
DrMarvin
|
|
|
Zimni aditiva hlavne vstrebavaji urcite mnozstvi vody a zvysuji reditelnost nafty o urcity stupne .... tzn. ze kdyz mas minus 20 a naftu bez aditiv tak se tahne jako med a tomudle by meli predevsim aditiva zamezit...No a samozrejme plus nejaky minimalni hovadiny, jako mensi splodiny a cisteni vstriku(coz je vetsinou blbost)...
Zimni aditiva hlavne vstrebavaji urcite mnozstvi vody a zvysuji reditelnost nafty o urcity stupne .... tzn. ze kdyz mas minus 20 a naftu bez aditiv tak se tahne jako med a tomudle by meli predevsim aditiva zamezit...No a samozrejme plus nejaky minimalni hovadiny, jako mensi splodiny a cisteni vstriku(coz je vetsinou blbost)...
|
|
30.03.2012 11:22 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463535
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nevím kde jsi k těmto informacím přiel. Zkusil jsi někdy naftu zmrazit? Maximálně se zakalí, čo způsobuje krystalizace parafínu, ale nikdy se netáhne jako med. Ani nijak pozorovatelně nezhoustne. Zimní aditiva zajistí, e se krystaly parafinu neshluknou do větích částí, který by potom ucpaly palivový filtr. I zakalená nafta s aditivama je dobře filtrovatelná. Navíc zimní aditiva zvyujou cetanový číslo, co zase pomáhá při studených startech a zlepuje prohoření paliva. Proto ty nií emise a spotřeba. Dalí funkcí aditiv bývá sníení pěnivosti nafty. To není myleno tak, e by třeba při tankování měla z nádre bez aditiv vylézat pěna, ale funguje to hlavně v samotným čerpadle, ve vstřikách a při vracení nafty přepadem do nádre, nebo do palivovýho filtru. Zpěněná nafta obsahuje vzduchový bublinky a ty jsou stlačitelný. To ztěuje vyvinutí dostatečnýho tlaku paliva před vstřikem. No a mazací a antikorozní účinek aditiv snad není třeba komentovat.
Nevím kde jsi k těmto informacím přiel. Zkusil jsi někdy naftu zmrazit? Maximálně se zakalí, čo způsobuje krystalizace parafínu, ale nikdy se netáhne jako med. Ani nijak pozorovatelně nezhoustne. Zimní aditiva zajistí, e se krystaly parafinu neshluknou do větích částí, který by potom ucpaly palivový filtr. I zakalená nafta s aditivama je dobře filtrovatelná. Navíc zimní aditiva zvyujou cetanový číslo, co zase pomáhá při studených startech a zlepuje prohoření paliva. Proto ty nií emise a spotřeba. Dalí funkcí aditiv bývá sníení pěnivosti nafty. To není myleno tak, e by třeba při tankování měla z nádre bez aditiv vylézat pěna, ale funguje to hlavně v samotným čerpadle, ve vstřikách a při vracení nafty přepadem do nádre, nebo do palivovýho filtru. Zpěněná nafta obsahuje vzduchový bublinky a ty jsou stlačitelný. To ztěuje vyvinutí dostatečnýho tlaku paliva před vstřikem. No a mazací a antikorozní účinek aditiv snad není třeba komentovat.
|
|
30.03.2012 11:38 -
Re: Aditiva do nafty a palivového systému
|
2463536
|
|
DrMarvin
|
|
|
No práve e jsme zkouely kdy byly ted ty minus 20....a nafta i ze shellky byla jako med
ver nebo ne....zkusim nekde sehnat foto:=)
Je to z osobni zkusenosti
No práve e jsme zkouely kdy byly ted ty minus 20....a nafta i ze shellky byla jako med:-)
ver nebo ne....zkusim nekde sehnat foto:=)
Je to z osobni zkusenosti:-)
|
|
| |
|
|