Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Aditiva do nafty a palivového systému
|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 > >|
15.03.2016 14:49 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929160
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
najkrajsie na tom je ze sa vyraba lowsaps olej kvoli fapu atd a potom tu niekto leje do nafty ...

ako delict povedal, kedysi si mohol mat kasulu s olejom do nafty, ale tiez bol mechanicky diesel ktory zozral omnoho vacsi bordel ako dnesne piezo mikro high pressure systemi


Když už o kráse tak si o tom přečti v postupech a odborných radách výrobce (nevím jestli se k nim dostaneš) kde doporučují přidat olej na zaběhnutí některých novích komponentů palivového systému a zároveň zakazují používání jakýchkoli aditív a čističů protože ty jsou obsaženy v aditivační kapalině než napíšeš další blbost.

15.03.2016 15:00 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929172
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jsou nazory takove a takove..link. konkretne prispevky od Tim Schröder jsou zajimave.
A tady neco pro zduvodneni pridani 2takt oleje do diesel..link. Ale kazdy se rozhoduje sam.Jen jsem chtel ukazat dalsi moznosti "aditivace" nafty a co nejvice omezit skodlivy vliv bio-slozky.Nezlobte se,ze je to v nemcine.Bohuzel na toto tema na cz.strankach neni temer nic.

P.S. Diky,"jruze".Jumep take jednou se priuci.

15.03.2016 15:11 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929177
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Vtipné je, že dnes každý řeší přidávání aditiv do nafty, někdo dokonce tam cvrnká olej atd.... (já taky leju VIF)

Ale zároven každý nadává na to že za problémy může bionafta....

Paradoxně lidi kteří jezdí jen na bionaftu mají výhodu a dlouhodobou spolehlivost svých naftových motorů, vstřiků apod... Bio nafta je totiž mnohem mastnější než normální nafta a proto lépe maže. Její jedinou a pro někoho smrtelnou nevýhodou je jen to, že dříve degraduje. A proto kdo jezdí na bionaftu a jezdí hodně - tzn, že tu naftu pravidelně vyjede nemá problém mnoho set tisíc km.

15.03.2016 15:28 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929186
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
On ten VIF je take pekne mastny,alespon zimni.Da se snadno prirovnat konsistencne k Motorex Formula 2T!!
I barvou.

15.03.2016 15:36 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929198
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Vtipné je, že dnes každý řeší přidávání aditiv do nafty, někdo dokonce tam cvrnká olej atd.... (já taky leju VIF)

Ale zároven každý nadává na to že za problémy může bionafta....

Paradoxně lidi kteří jezdí jen na bionaftu mají výhodu a dlouhodobou spolehlivost svých naftových motorů, vstřiků apod... Bio nafta je totiž mnohem mastnější než normální nafta a proto lépe maže. Její jedinou a pro někoho smrtelnou nevýhodou je jen to, že dříve degraduje. A proto kdo jezdí na bionaftu a jezdí hodně - tzn, že tu naftu pravidelně vyjede nemá problém mnoho set tisíc km.


Biosložka v naftě je řepkovej olej(jen doplním) - jeho problém je že ,,gelovatí" což opradu vzniká usazením(při málém ježdění) a jestli někdo zkoušel jezdit na ,,červenou naftu" (lehký topný olej) tak zjistí že je to daleko kvalitnější palivo než to co natankuješ u pump a to proto že tam není biosložka.A to co přidávám já (olej do dvoutaktů- né ten co mají na pumpách) je olej se sníženou tvorbou karbonu,nízkou zápalnou teplotou a vysokou mazací schopností(ještě lepší je bio do lodních motorů ale je dražší a není běžně dostupný.

15.03.2016 19:24 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929286
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
.link.

Všude jsem se dočetl, že LTO je pro použití v motorech aut horší, jelikož na něj jsou kladeny mnohem méně přísné normy.

16.03.2016 08:29 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929341
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
.link.

Všude jsem se dočetl, že LTO je pro použití v motorech aut horší, jelikož na něj jsou kladeny mnohem méně přísné normy.


To je asi pravda , ale kotle nemají variabilní elektroniku (to by měl potvrdit spíš někdo jiný)

16.03.2016 14:37 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929362
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
repkoveho oleja by som sa asi bal, na talianskom fore odporucaju slnecnicovy - a s tym som niekolko stoviek litrov prejazdil v pohode (10-30%), len s mierne vyssou spotrebou. Momentalne je drahsi ako nafta, tak lejem tiez 2T marine, cca 100ml na 50l. A rovnako ako ini z toho fora na cistenie vstrekovania a lepsie spalovanie a obranu proti vode aj 100ml cisteho acetonu. Za skoro 100.000km zatial bez problemov, naopak.
VIF nemame, ale zatial mi nechyba.

16.03.2016 18:35 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929414
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
O acetonu jsem uz take neco cetl ale mam trochu obavy.Neeliminuje mazaci vlastnosti oleje?
Co se VIF -zimni tyce,je to olej s nejakyma prisadama.Take radsi zustavam u 2taktu.

16.03.2016 20:10 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929474
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
pokiaž viem tak nie. užíva to tu naozaj dos veža členov a názory sú iba pozitívne. čistiaci účinok je pozvožný, v prípade nutnosti je možné zdvojnásobi dávku (iba acetonu) a pretiahnu v otáčkach do kopca (nasledovne radšej nový palivový filter)

17.03.2016 00:54 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929540
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
cafte,

zaujimala by ma kombinacia viac cetanovej nafty, vifu a tej mocoviny do fapu. neovplyvnuje jedna zlozka druhu neak negativne. mate niekto skisenosti s naftou diesel patron - cerpacky Gas, pripadne obyc naftou z olivy?

17.03.2016 06:44 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929547
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Aceton je silné odmašovadlo, takže opravdu eliminuje účinek přidávaného oleje. Proč tam ale tedy aceton dávat? Jako ochrana před vodou se prodávají opravdu neškodné a opravdu vyzkoušené přípravky, které nesnižují viskozitu paliva. Současný líh v palivu je fakt hygroskopický (vstřebává do sebe vodu) a nejúčinnější obrana je jezdit a jezdit. Obecně se doporučuje nenechat stát auto více jak 3 měsíce.

VIF NEní založený na oleji. Hlavní složka je 2-ethylhexyl-nitrát a nafta. VIFem se nedá předávkovat, protože na VIF jde dokonce jezdit, kdyby to nebylo kapánek drahé.

17.03.2016 09:46 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929570
ink
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163
99 Poslat soukromou zprávu
aj benzín a nafta su odmastovadla. ale nechcem polemizova ani nikoho presviedča, vyšlo to od toho 2T off board oleja a repky.
moja skúsenos je pozitívna, motor ide ticho a pravidelne a ani lak som zatiaž nenacal.

17.03.2016 16:34 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929645
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

ink napsal(a):
aj benzín a nafta su odmastovadla. ale nechcem polemizova ani nikoho presviedča, vyšlo to od toho 2T off board oleja a repky.
moja skúsenos je pozitívna, motor ide ticho a pravidelne a ani lak som zatiaž nenacal.

Benzin není odmašovadlo, ale pouze Technický benzin je odmašovadlo. Automobilový ani náhodou. čistí špinavé ruce, možná ano, ale obsahuje různé mazací přísady do motoru, určitě to není odmašovadlo.
A nafta už vůbec ne. Také se s ní dá leccos čistit, ale určitě ne odmastit. Přesně naopak.

Co se týká acetonu do paliva, tak doporučuji, pokud chcete dělat jakékoliv gumové a plastové či papírové těsnící součásti celého palivového systému. Volné jdou rychle, utažené bobtnají a je to jen otázka času, kdy se to projeví velmi kvalitním průtokem. Plastový plovák, těsnění pod hlavou, těsnění nádrže kolem plováku a další a další, včetně plastového filtru. Je to jen otázka času, kdy to půjde ven. Pro představu doporučuji nalít aceton, trošku, do kelímku od jogurtu a dívat se, co se děje s plovákem a nebo s filtrem. tím, že to je ředěné není to tak agresivní, ale pracuje stejně dokonale. Tam kde nejsou spoje velmi rychle dochází k oxidaci z důvodu odmaštění a při spalování aceton vytváří velmi vysoké teploty, které škodí pístům a ventilům, ale ono to nějakou dobu samozřejmě pojede. Pak je to hodně drahé, ale každého věc.
A pokud si někdo myslí, že aceton absorbuje vodu nebo vlhkost, tak lituji, přesně naopak, ve spojení s palivy ji vylučuje. Ale protože hoří mnohem intenzivněji, někdo si myslí jak mu to pomáhá.
Na vodu se dává líh, ale lékařský, nikoliv ten z drogerie. Na paliva jsou různá aditiva. Oleje snad není ani nutno řešit v normálních podmínkách. Pokud někdo přidává olej do nafty nebo do benzinu, omlouvám se, ale k tomu se vyjadřovat nebudu.
Ale jak jsem psal na začátku, je to každého věc a každého zájem co si nalije do motoru. Někdy je to hodně drahé a někdy to také krásně hoří. Ona nafta sama o sobě jde docela těžko zapálit, když se smíchá s acetonem, tak je to moc fajn když se rozleptá filtr paliva a teče to ven a dostane se to na potrubí nebo na elektriku, nafta po zahoření hoří velmi kvalitně.

Jako kluci jsme zkoušeli do fichtlů vše co teklo, jelo to třeba i na špiritus, zkoušelo se kdeco míchat, vždy to většinou jelo , chvíli, pak to udělalo něco, co nikdo nečekal, ale po opravě to zas jelo a zkoušelo se dál. Zkoušeli jsme i olej z rybiček s benzinem, prostě kluci. Ale je dobré si pamatovat jak se lil aceton do nádrže plastovým trychtýřem a co to s ním udělalo.

Mimochodem viděl někdo co umí řepka například s filtrem nebo s rukavicema?? Dávali nám to do autobusů a v dílně bylo krásně vidět, co řepka dokáže. Topení nešlo ani jedno, autobusy zastavovaly kdekoliv se to povedlo. Dnes se do toho dávají aditiva aby to vůbec jelo nějakou dobu. do auta bych si to v životě nedal stejně jako žádný olej ani jiné blbiny.

17.03.2016 18:17 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929660
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zimni VIF je na bazy vybranych oleju +2EHN+dalsi tzv.Aromaty.Vyrobce Lang Chemie,Wien,tady ho vedou pod SDA600.Ale jen pro velkoodberatele.
2EHN slouzi pouze ke zvyseni cetan-cisla,nema zadne mazaci vlastnosti podobne jako jeho "pribuzny" Ethylhexyl-acetat,proto ten olej.Ale ne repkovy
Zde se vysvetluje pridavani Acetonu do nafty.Jen si nejsem jisty rozdilem pusobeni 2EHN a EHA.Normalne by trocha Acetonu nemusela skodit.Nevim.

17.03.2016 18:40 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929661
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já to z mé strany ukončím - jen ještě německá zimní nafta obsehuje 10% benzínu(aby nezamrzala),olej co používám nekarbonizuje,maže a hoří bez karbonizace(to že maže se zjistí velmi snadno) obyč olej do motorů třeba 5w40 je úplně jiný olej ten bych tam také nelil,dívkování speciálního oleje doporučují na záběh vysokotlakých komponentů a mimo to je dávkování zhuba 1: 1000 a to je tak malé množství že určitě díky svím vlastnostem (,,čistého hoření") katu určitě nic neudělá a FAPu také ne

17.03.2016 18:51 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2929665
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Presne tak!V zadnem pripade motorovy olej!!!!

10.05.2016 21:51 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2950244
luboal
Město: Innsbruck, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 51
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Benzin není odmašovadlo, ale pouze Technický benzin je odmašovadlo. Automobilový ani náhodou. čistí špinavé ruce, možná ano, ale obsahuje různé mazací přísady do motoru, určitě to není odmašovadlo.
A nafta už vůbec ne. Také se s ní dá leccos čistit, ale určitě ne odmastit. Přesně naopak.

Co se týká acetonu do paliva, tak doporučuji, pokud chcete dělat jakékoliv gumové a plastové či papírové těsnící součásti celého palivového systému. Volné jdou rychle, utažené bobtnají a je to jen otázka času, kdy se to projeví velmi kvalitním průtokem. Plastový plovák, těsnění pod hlavou, těsnění nádrže kolem plováku a další a další, včetně plastového filtru. Je to jen otázka času, kdy to půjde ven. Pro představu doporučuji nalít aceton, trošku, do kelímku od jogurtu a dívat se, co se děje s plovákem a nebo s filtrem. tím, že to je ředěné není to tak agresivní, ale pracuje stejně dokonale. Tam kde nejsou spoje velmi rychle dochází k oxidaci z důvodu odmaštění a při spalování aceton vytváří velmi vysoké teploty, které škodí pístům a ventilům, ale ono to nějakou dobu samozřejmě pojede. Pak je to hodně drahé, ale každého věc.
A pokud si někdo myslí, že aceton absorbuje vodu nebo vlhkost, tak lituji, přesně naopak, ve spojení s palivy ji vylučuje. Ale protože hoří mnohem intenzivněji, někdo si myslí jak mu to pomáhá.
Na vodu se dává líh, ale lékařský, nikoliv ten z drogerie. Na paliva jsou různá aditiva. Oleje snad není ani nutno řešit v normálních podmínkách. Pokud někdo přidává olej do nafty nebo do benzinu, omlouvám se, ale k tomu se vyjadřovat nebudu.
Ale jak jsem psal na začátku, je to každého věc a každého zájem co si nalije do motoru. Někdy je to hodně drahé a někdy to také krásně hoří. Ona nafta sama o sobě jde docela těžko zapálit, když se smíchá s acetonem, tak je to moc fajn když se rozleptá filtr paliva a teče to ven a dostane se to na potrubí nebo na elektriku, nafta po zahoření hoří velmi kvalitně.

Jako kluci jsme zkoušeli do fichtlů vše co teklo, jelo to třeba i na špiritus, zkoušelo se kdeco míchat, vždy to většinou jelo , chvíli, pak to udělalo něco, co nikdo nečekal, ale po opravě to zas jelo a zkoušelo se dál. Zkoušeli jsme i olej z rybiček s benzinem, prostě kluci. Ale je dobré si pamatovat jak se lil aceton do nádrže plastovým trychtýřem a co to s ním udělalo.

Mimochodem viděl někdo co umí řepka například s filtrem nebo s rukavicema?? Dávali nám to do autobusů a v dílně bylo krásně vidět, co řepka dokáže. Topení nešlo ani jedno, autobusy zastavovaly kdekoliv se to povedlo. Dnes se do toho dávají aditiva aby to vůbec jelo nějakou dobu. do auta bych si to v životě nedal stejně jako žádný olej ani jiné blbiny.

Pokus se prelozit toto:
.link.
V nejhorsim pripade pomuze Google.

02.10.2016 10:57 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2998786
tankista
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 88
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Trošku v tom teda tápám,někdo přidává M2T do nafty,někdo aditiva,detergenty nebo aceton.Má teda smysl něco přidávat do nafty za účelem zlepšení nebo pročištění palivového systému?Pokud ano tak jaký přípravek?Tankuji tam kde mi zrovna dochází nafta,ale vyhýbám se bionaftě nebo takové benzince kde ji mají extra levnou.

02.10.2016 11:10 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2998794
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tankista napsal(a):
Trošku v tom teda tápám,někdo přidává M2T do nafty,někdo aditiva,detergenty nebo aceton.Má teda smysl něco přidávat do nafty za účelem zlepšení nebo pročištění palivového systému?Pokud ano tak jaký přípravek?Tankuji tam kde mi zrovna dochází nafta,ale vyhýbám se bionaftě nebo takové benzince kde ji mají extra levnou.


Já osobně přidávám olej do dvoutaktů (né pravidelně a né M2T ale kvalitní - origo do křoviňáků) a potom VIF také né pravidelně.Ostatním zázrakům nevěřím a výrobce(Citroen) různé čističe přímo zakazuje - VIF není čistič!! a olej je jen ,,mazadlo"
Ostatního bych se vyvaroval - je to jen můj názor mimo to testy s bionaftou dopadli lépe než s čistou naftou

|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator