| | |
15.12.2008 15:14 -
Intercooler nebo váha vzduchu
|
167016
|
|
vykouk
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Ahoj, jetě dotaz ohledně jiného problému. nedávno jsem tu psal o vynechávání auta. Jel jsem do servisu, který se mi jevil s předchozími auty jako dobrý. Řekli mi, e mám prasklý intercooler - e to sniuje výkon a zvyuje spotřebu ale jinak e se nic neděje. Je to pravda a můu to opravdu řeit a na jaře kdy se mi sejdou prachy nebo je to blbost a huntuju něco důleitýho? nikdy jsem neměl diesla ani ten intercooler tak se ptam asi jako hlupák. děkuju moc
Ahoj, jetě dotaz ohledně jiného problému. nedávno jsem tu psal o vynechávání auta. Jel jsem do servisu, který se mi jevil s předchozími auty jako dobrý. Řekli mi, e mám prasklý intercooler - e to sniuje výkon a zvyuje spotřebu ale jinak e se nic neděje. Je to pravda a můu to opravdu řeit a na jaře kdy se mi sejdou prachy nebo je to blbost a huntuju něco důleitýho? nikdy jsem neměl diesla ani ten intercooler tak se ptam asi jako hlupák. děkuju moc
|
|
16.12.2008 06:12 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167017
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
intercoler se nechá natlakovat,tak zjistí jestli je opravdu prasklý,pokud ano,tak motor bude mít větí spotřebu a nepojede,Můe to časem odnést i turbo.protoe pokud systém není těsný,hřídelka se v turbu vychílý a dochází k průsakům oleje do sacího potrubí.pak si vymění intercoler i s turbem.Doporučuju natlakovat intercoler,pokud nebude extrémě utikat,tak potom bych to viděl na váhu vzduchu
intercoler se nechá natlakovat,tak zjistí jestli je opravdu prasklý,pokud ano,tak motor bude mít větí spotřebu a nepojede,Můe to časem odnést i turbo.protoe pokud systém není těsný,hřídelka se v turbu vychílý a dochází k průsakům oleje do sacího potrubí.pak si vymění intercoler i s turbem.Doporučuju natlakovat intercoler,pokud nebude extrémě utikat,tak potom bych to viděl na váhu vzduchu
|
|
16.12.2008 07:30 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167018
|
|
tief
|
|
|
trocha offtopic: Myslel som ze intercooler je medzi turbom a motorom nie ? Ako netesnost za turbom ovplynuje turbo ?
trocha offtopic: Myslel som ze intercooler je medzi turbom a motorom nie ? Ako netesnost za turbom ovplynuje turbo ?
|
|
16.12.2008 09:40 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167019
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
ano je za turbem,turbo při otáčkách jaké má,potřebuje mít hřídel v rovině,jakmile dochází k úniku vzduchu za turbem,vzniká ve výfukové komoře větí tlak na vrtulku a ta má snahu se vyosit.Turbo má tzv letmé uloní hřídele,sice tam jsou pozdra,ale tlak oleje udělá film okolo hřídelky a ta se točí jen po oleji,proto kdy skusí vůli na novém turbu tak tam je axiál i radiál vůle cca 1-2mm.Tief vim o čem mluvim,moná e to blbě píu,ale je to bolest i velkých motorů,kadý si myslí,e to nic neni a pak kouká jak trubka,kdy mu dá noví intercoler a za 14dní se vrátí,e to ere olej,stačí sundat hadice od turba ,jsou plné oleje.Jinak mastné hadice od turba je normální jev,nesmí z nich ten olej kapat,pak je vymalováno
ano je za turbem,turbo při otáčkách jaké má,potřebuje mít hřídel v rovině,jakmile dochází k úniku vzduchu za turbem,vzniká ve výfukové komoře větí tlak na vrtulku a ta má snahu se vyosit.Turbo má tzv letmé uloní hřídele,sice tam jsou pozdra,ale tlak oleje udělá film okolo hřídelky a ta se točí jen po oleji,proto kdy skusí vůli na novém turbu tak tam je axiál i radiál vůle cca 1-2mm.Tief vim o čem mluvim,moná e to blbě píu,ale je to bolest i velkých motorů,kadý si myslí,e to nic neni a pak kouká jak trubka,kdy mu dá noví intercoler a za 14dní se vrátí,e to ere olej,stačí sundat hadice od turba ,jsou plné oleje.Jinak mastné hadice od turba je normální jev,nesmí z nich ten olej kapat,pak je vymalováno
|
|
16.12.2008 10:41 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167020
|
|
tief
|
|
|
Hmm tak to bude nejaka zahadna vlastnost naftovych turbin, fakt je ze objekt mojich zaujmov boli az doteraz benzinove turba .
Hmm tak to bude nejaka zahadna vlastnost naftovych turbin, fakt je ze objekt mojich zaujmov boli az doteraz benzinove turba :-).
|
|
16.12.2008 15:26 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167021
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
Proto mam benzin,to turbo se chová stejně i v benzinovém motoru,Málokdo to ví nebo dělá,pokud má přeplňovaný motor,tak bys měl natočit motor a nechat ho chvilku běhat,aby se turbo aspoň trochu ohřálo,a kdy dojede,měl bys nechat zase chvilku běet motor na volnoběh aby se zase vychladilo.Jinak se rapidně zkracuje ivotnost turba,pak jsou tu nářky,e má někdo u druhý turbo a e stojej za houby.Vidim to stále,kdy mi přijede takovej blázen na servi,rozpálenej motor,zhasne ho,pak je slyet,jak v turbu praská,kdy chladne,jó komu není radno tomu není pomoci,na druhou stranu,jen víc takovejch,aspoň je co dělat
Proto mam benzin,to turbo se chová stejně i v benzinovém motoru,Málokdo to ví nebo dělá,pokud má přeplňovaný motor,tak bys měl natočit motor a nechat ho chvilku běhat,aby se turbo aspoň trochu ohřálo,a kdy dojede,měl bys nechat zase chvilku běet motor na volnoběh aby se zase vychladilo.Jinak se rapidně zkracuje ivotnost turba,pak jsou tu nářky,e má někdo u druhý turbo a e stojej za houby.Vidim to stále,kdy mi přijede takovej blázen na servi,rozpálenej motor,zhasne ho,pak je slyet,jak v turbu praská,kdy chladne,jó komu není radno tomu není pomoci,na druhou stranu,jen víc takovejch,aspoň je co dělat :)
|
|
16.12.2008 19:52 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167022
|
|
jumep
|
|
|
no ja mam na turbo dobry sposob, nakolko parkujem pred domom tak na dojaz k domu idem asi 300 na neutral, cize turbo sa pekne stiahne na minim otacky a studeny motor nejdem viac ako 1500otacok.
dalsia vec je, ze servisny interval 30000 a turbo neni moc dobra kombinacia, prepaleny olej nemaze tak dobre a tiez preto sa tie turba lachsie zadru, vybehaju atd. idealne je ked zacne turbo davkovat olej do sania a ten potom chyti, to je sranda, motor v tockach a neda sa s tym nic robit
kolega ma audinu a3 a tam je turbo tak nastavene ze piska na dotyk plynoveho pedalu, sa necudujem potom ze VW group meni turba po 100000
no ja mam na turbo dobry sposob, nakolko parkujem pred domom tak na dojaz k domu idem asi 300 na neutral, cize turbo sa pekne stiahne na minim otacky a studeny motor nejdem viac ako 1500otacok.
dalsia vec je, ze servisny interval 30000 a turbo neni moc dobra kombinacia, prepaleny olej nemaze tak dobre a tiez preto sa tie turba lachsie zadru, vybehaju atd. idealne je ked zacne turbo davkovat olej do sania a ten potom chyti, to je sranda, motor v tockach a neda sa s tym nic robit
kolega ma audinu a3 a tam je turbo tak nastavene ze piska na dotyk plynoveho pedalu, sa necudujem potom ze VW group meni turba po 100000
|
|
17.12.2008 04:16 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167023
|
|
tief
|
|
|
roman-jc: benzinove turbo to urcite nedela, to by kazdy motor bezi pretlakoveho ventilu mal to turbo mrtve za chvilu. Nieco ine je dochladzovanie turba ale to s tlakovymi razmi nema nic spolocne.
roman-jc: benzinove turbo to urcite nedela, to by kazdy motor bezi pretlakoveho ventilu mal to turbo mrtve za chvilu. Nieco ine je dochladzovanie turba ale to s tlakovymi razmi nema nic spolocne.
|
|
17.12.2008 05:52 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167024
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
tief mam tě rád .ale vysvětlovat tady jak to vechno funguje a jak funguje obtokový kanál (tlakový ventil),tak se tu upíu,i u benzínu má v sání přetlak od 1.5 - 2.5atm,podle typu turba,to ve je závislé na sklonu lopatek,jestli mají lopatky proměnnou geometrii lopatek,dělam s tim u dost dlouho,ale tlaky jaké dává turbo v dieselu,nebo v benzinu jsou stejné,Akorát je rozdíl v jakých otáčkách začíná přeplňovat,jestli se dostanu na nějaký ten srázek,tak ti to vysvětlim,ale psát romány se mi nechce
tief mam tě rád :).ale vysvětlovat tady jak to vechno funguje a jak funguje obtokový kanál (tlakový ventil),tak se tu upíu,i u benzínu má v sání přetlak od 1.5 - 2.5atm,podle typu turba,to ve je závislé na sklonu lopatek,jestli mají lopatky proměnnou geometrii lopatek,dělam s tim u dost dlouho,ale tlaky jaké dává turbo v dieselu,nebo v benzinu jsou stejné,Akorát je rozdíl v jakých otáčkách začíná přeplňovat,jestli se dostanu na nějaký ten srázek,tak ti to vysvětlim,ale psát romány se mi nechce :) :)
|
|
17.12.2008 10:33 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167025
|
|
tief
|
|
|
hezky povedane ... ale ja viem ako funguje regulacia turba v benzinovom motore a taktiez viem aky je rozsah tlakov v sacom potruby pred klapkov, tlakovych razov a rychlost a funkce podtlakovej regulacie. A preto si myslim ze nemas uplne pravdu. Ale mas pravdu v tom ze je to na romany ... rozobereme to na nejakom sraze.
:-) hezky povedane ... ale ja viem ako funguje regulacia turba v benzinovom motore a taktiez viem aky je rozsah tlakov v sacom potruby pred klapkov, tlakovych razov a rychlost a funkce podtlakovej regulacie. A preto si myslim ze nemas uplne pravdu. Ale mas pravdu v tom ze je to na romany ... rozobereme to na nejakom sraze.
|
|
17.12.2008 10:37 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167026
|
|
tief
|
|
|
hele tak ma napada kdyz rikas ze se tym zivis vedel by si sehnat starsi funkcni turbo garret GT25 nebo ekvivalent za rozumni cenu ? Do Peugetu T16.
hele tak ma napada kdyz rikas ze se tym zivis vedel by si sehnat starsi funkcni turbo garret GT25 nebo ekvivalent za rozumni cenu ? Do Peugetu T16.
|
|
18.12.2008 05:45 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167027
|
|
roman-jc
|
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
starí asi ne,já montuju nová nebo po opravě,kdy mi hodí nacionále auta do mailu,tak ti to poptam,mail bude mít v potě
starí asi ne,já montuju nová nebo po opravě,kdy mi hodí nacionále auta do mailu,tak ti to poptam,mail bude mít v potě
|
|
22.12.2008 09:44 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167028
|
|
Jindra
|
|
|
Řeil ji někdo z vás opravu intercoleru ? nebo je potřeba sehnat náhradní? Předpokládám, e ho mám také praskylý, motor lehce píská a spodní část intercoleru mám od oleje. Přemýlel jsem, e bych ho demontoval, umyl, natlakoval vzduchem a zkusil, jestli opravdu uniká, ale nevím jestli to má význam. Jak je sloitá jeho demontá ??
Řeil ji někdo z vás opravu intercoleru ? nebo je potřeba sehnat náhradní? Předpokládám, e ho mám také praskylý, motor lehce píská a spodní část intercoleru mám od oleje. Přemýlel jsem, e bych ho demontoval, umyl, natlakoval vzduchem a zkusil, jestli opravdu uniká, ale nevím jestli to má význam. Jak je sloitá jeho demontá ??
|
|
22.12.2008 10:25 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
167029
|
|
tomc
|
|
|
take mám interkoler dole mastný,jak u Xantie tak i C5ka není sucha.ono to bude někde prolínat,holt není to funglovka.
take mám interkoler dole mastný,jak u Xantie tak i C5ka není sucha.ono to bude někde prolínat,holt není to funglovka.
|
|
06.04.2009 00:50 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
659836
|
|
usbéčko
|
Město: Strakonice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 41 |
|
|
Ahojky vichni.Mám auto v servisu a volali mě e prý mám zřejmě fouklí tesnění pod hlavou,nebo prasklou makovici čemu se mě nechce věřit,nehřálo se ani úbytek vody,akorát pod víčko jsem se chvíli nedíval ale stejně se mě to moc nezdá,jo a taky e vadný čidlo tlaku turba,tak nevím,o váze vzduchu jsem věděl e je v háji(pokouel jsem se ji dvakrát čistit,bez úspechu)ale tohle je nějak moc...?
Ahojky vichni.Mám auto v servisu a volali mě e prý mám zřejmě fouklí tesnění pod hlavou,nebo prasklou makovici čemu se mě nechce věřit,nehřálo se ani úbytek vody,akorát pod víčko jsem se chvíli nedíval ale stejně se mě to moc nezdá,jo a taky e vadný čidlo tlaku turba,tak nevím,o váze vzduchu jsem věděl e je v háji(pokouel jsem se ji dvakrát čistit,bez úspechu)ale tohle je nějak moc...?
|
|
28.05.2010 13:06 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
2346640
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Dělal jsem dnes s autem (měnil filtry, olej atd.) a přitom si viml e intercooler mám z přední strany ve spodní části víceméně zacpaný prachem a mastnotou. V motorovém prostoru byl víceméně čistý, jen spodní dekl byl pěkně zaneřáděný od prachu s olejem, částečně ten prach s olejem byl na hadicích. Dekl jsem důkladně vyčistil ve ostatní okolo taky, tak budu sledovat, jestli někde bude prolínat mastnota. Auto jsem takhle na podzim koupil... najel jsem s ním 11 000 km bez problémů. Olej mi nebere vůbec, táhne bych řekl normálně, bez problémů, spotřeba je taky super . Řeit ten intercooler, nebo nechat být ? Měnil ho někdy některý z vás ? ( Je to problém , nebo se musí zhodit hodně věcí okolo...)
Ptám se proto, e za 2 týdny jedu do řecka na 3 týdenní dovolenou, tak kontroluji auto a připravuji jej na cestu...
Dělal jsem dnes s autem (měnil filtry, olej atd.) a přitom si viml e intercooler mám z přední strany ve spodní části víceméně zacpaný prachem a mastnotou. V motorovém prostoru byl víceméně čistý, jen spodní dekl byl pěkně zaneřáděný od prachu s olejem, částečně ten prach s olejem byl na hadicích. Dekl jsem důkladně vyčistil ve ostatní okolo taky, tak budu sledovat, jestli někde bude prolínat mastnota. Auto jsem takhle na podzim koupil... najel jsem s ním 11 000 km bez problémů. Olej mi nebere vůbec, táhne bych řekl normálně, bez problémů, spotřeba je taky super . Řeit ten intercooler, nebo nechat být ? Měnil ho někdy některý z vás ? ( Je to problém , nebo se musí zhodit hodně věcí okolo...)
Ptám se proto, e za 2 týdny jedu do řecka na 3 týdenní dovolenou, tak kontroluji auto a připravuji jej na cestu...
|
|
10.07.2010 22:20 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
2350012
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Muzete mi prosim nekdo objasnit funkci Intercooleru ? Co je chladivo a jak poznat, ze funguje jak ma bez diagnostiky ?
Diky
Muzete mi prosim nekdo objasnit funkci Intercooleru ? Co je chladivo a jak poznat, ze funguje jak ma bez diagnostiky ?
Diky
|
|
11.07.2010 08:11 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
2350023
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
naporovy chladic stlaceneho vzduchu...chladivo toby mohla byt latka ktera ochazuje nejakou dalsi latku nebo cokoliv jineho
funkce je slozita,chladi to
naporovy chladic stlaceneho vzduchu...chladivo toby mohla byt latka ktera ochazuje nejakou dalsi latku nebo cokoliv jineho
funkce je slozita,chladi to
|
|
11.07.2010 09:33 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
2350028
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Autodiagu - pokud jsi to nepochopil, tak jsem se ptal co je tim chladivem, pojem "chladivo" si jako středokolsky vzdělaný člověk vysvětlit dokáu.
Autodiagu - pokud jsi to nepochopil, tak jsem se ptal co je tim chladivem, pojem "chladivo" si jako středokolsky vzdělaný člověk vysvětlit dokáu.
|
|
11.07.2010 10:07 -
Re: Intercooler nebo váha vzduchu
|
2350029
|
|
tief
|
|
|
v pripade C5 je to vzduch
v pripade C5 je to vzduch
|
|
| |
|
|