 | |  |
06.07.2014 20:17 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2712867
|
|
jumep
|
|

|
facelift uz mava bezne 3l nadrzku
nepozna to auto nijako bohuzial, v diagnostike je preto ze napisane ze sa to MUSI robit az po fyzickom naplneni
facelift uz mava bezne 3l nadrzku
nepozna to auto nijako bohuzial, v diagnostike je preto ze napisane ze sa to MUSI robit az po fyzickom naplneni
|
|
06.07.2014 23:20 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2712960
|
|
jumep
|
|

|
ja som na c5 2 videl bielu 3l nadrzku
ja som na c5 2 videl bielu 3l nadrzku
|
|
20.10.2014 17:09 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743630
|
|
byne
|
Město: Zdiby, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Připojuji se nově do této diskuze:
Asi před 40000 km jsem měl hlášku nízkého stavu aditiva, koupil Eolys 176 a chtěl doplnit, ale zjistil jsem, že v nádržce je víc než polovina. Tak jsme jen zresetovali diagnostiku a bylo to v pořádku.
Teď v létě kdesi v Itálii mi kolega hlásil, že se mi kouří od výfuku, nechtěl jsem mu věřit, ale pak mi to napsalo "Risk of Filter Blocking", tak jsem usoudil, že už aditivum konečně došlo, tak jsem to chtěl opět doplnit, ale je tam toho pořád ještě skoro polovina. Od výfuku se skutečně kouří jak u starého dieselu. Auto jede dobře, spotřeba je nízká (cca 5 l/km).
Může se stát, že nefunguje vstřikování do nádrže?
Dá se to jednoduše zjistit a opravit?
Existuje nouzová varianta manuálního přidávání Eolysu do nádrže?
Moc děkuji předem za radu!
Připojuji se nově do této diskuze:
Asi před 40000 km jsem měl hlášku nízkého stavu aditiva, koupil Eolys 176 a chtěl doplnit, ale zjistil jsem, že v nádržce je víc než polovina. Tak jsme jen zresetovali diagnostiku a bylo to v pořádku.
Teď v létě kdesi v Itálii mi kolega hlásil, že se mi kouří od výfuku, nechtěl jsem mu věřit, ale pak mi to napsalo "Risk of Filter Blocking", tak jsem usoudil, že už aditivum konečně došlo, tak jsem to chtěl opět doplnit, ale je tam toho pořád ještě skoro polovina. Od výfuku se skutečně kouří jak u starého dieselu. Auto jede dobře, spotřeba je nízká (cca 5 l/km).
Může se stát, že nefunguje vstřikování do nádrže?
Dá se to jednoduše zjistit a opravit?
Existuje nouzová varianta manuálního přidávání Eolysu do nádrže?
Moc děkuji předem za radu!
|
|
20.10.2014 18:26 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743656
|
|
jruze
|
|

|
byne napsal(a): Připojuji se nově do této diskuze:
Asi před 40000 km jsem měl hlášku nízkého stavu aditiva, koupil Eolys 176 a chtěl doplnit, ale zjistil jsem, že v nádržce je víc než polovina. Tak jsme jen zresetovali diagnostiku a bylo to v pořádku.
Teď v létě kdesi v Itálii mi kolega hlásil, že se mi kouří od výfuku, nechtěl jsem mu věřit, ale pak mi to napsalo "Risk of Filter Blocking", tak jsem usoudil, že už aditivum konečně došlo, tak jsem to chtěl opět doplnit, ale je tam toho pořád ještě skoro polovina. Od výfuku se skutečně kouří jak u starého dieselu. Auto jede dobře, spotřeba je nízká (cca 5 l/km).
Může se stát, že nefunguje vstřikování do nádrže?
Dá se to jednoduše zjistit a opravit?
Existuje nouzová varianta manuálního přidávání Eolysu do nádrže?
Moc děkuji předem za radu!
Trochu divná teorie jak s dolplněním aditiv,tak s kouřivostí - aditiva nesnižují kouřivost,ale zápalnou teplotu sazí jinak s kouřivostí nemají nic společného. Když kouří má buď málo vzduchu(možná EGR) nebo moc nafty (vstřiky,olej). Odskoušet? - teoreticky v testu diagnostikou
Trochu divná teorie jak s dolplněním aditiv,tak s kouřivostí - aditiva nesnižují kouřivost,ale zápalnou teplotu sazí jinak s kouřivostí nemají nic společného. Když kouří má buď málo vzduchu(možná EGR) nebo moc nafty (vstřiky,olej). Odskoušet? - teoreticky v testu diagnostikou;-)
|
|
20.10.2014 18:39 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743658
|
|
byne
|
Město: Zdiby, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Myslel jsem, že FAP je filtr pevných částic, tedy sazí a že jeho funkce je podmíněna přidáváním Eolysu do nafty.
Kouřivost - saze - FAP nemají nic společného?
Myslel jsem, že FAP je filtr pevných částic, tedy sazí a že jeho funkce je podmíněna přidáváním Eolysu do nafty.
Kouřivost - saze - FAP nemají nic společného?
|
|
20.10.2014 18:59 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743664
|
|
byne
|
Město: Zdiby, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Vycházel jsem z toho, že tam byla ta hláška Risk of Filter Blocking a že neubývá Eolys.
Navíc jsem slyšel od praktiků, že špatné vstřikování, chybné poměry nafty a vzduchu apod., se víceméně vždy projeví i zhoršenou spotřebou, ale já v současnosti naopak dosahuju velice nízkou průměrnou spotřebu oproti dřívějšku.
Tak nevím.
Vycházel jsem z toho, že tam byla ta hláška Risk of Filter Blocking a že neubývá Eolys.
Navíc jsem slyšel od praktiků, že špatné vstřikování, chybné poměry nafty a vzduchu apod., se víceméně vždy projeví i zhoršenou spotřebou, ale já v současnosti naopak dosahuju velice nízkou průměrnou spotřebu oproti dřívějšku.
Tak nevím.
|
|
20.10.2014 19:05 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743666
|
|
jumep
|
|

|
ten risk vyskoci aj ked pojde auto napr. bez turba, fap sa zanese lebo to proste bude moc dymit
ak neaditivuje je mozne ze sa neregeneruje na 100% a je pripeceny, ale to si nemyslim
momentalne mas 2 veci zle, 1. je nieco motoru, 2. nieco aditivacii (pripadne vymlateny fap?)
kazdopadne diagnostika by mala povedat nejaku chybu, ze preco to neaditivuje (pripadne pustit test cerpadla ci ide a pozret ci aj nieco tlaci)
ten risk vyskoci aj ked pojde auto napr. bez turba, fap sa zanese lebo to proste bude moc dymit
ak neaditivuje je mozne ze sa neregeneruje na 100% a je pripeceny, ale to si nemyslim
momentalne mas 2 veci zle, 1. je nieco motoru, 2. nieco aditivacii (pripadne vymlateny fap?)
kazdopadne diagnostika by mala povedat nejaku chybu, ze preco to neaditivuje (pripadne pustit test cerpadla ci ide a pozret ci aj nieco tlaci)
|
|
20.10.2014 19:14 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743670
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Ta hláška nemusí mít s Eolysem nic společnýho. Píšou v ní, že hrozí ucpání FAPu. A to může být právě tím, že to kouří. Proč to kouří, to může prozradit diagnostika. Čidla na FAPu zjistily nějaký anomálie ohnedně tlaků před a za FAPem. Takže se asi už ucpává. Rychle bys měl hledat příčinu.
Kdybys tady víc četl, dověděl by ses, že Eolys způsobuje shluknutí sazí do větších částic a ty potom zůstanou ve FAPu a navíc snižuje teplotu nutnou ke spálení těch sazí při regeneraci FAPu. Takže bez Eolysu by malý saze měly proběhnout FAPem a neucpávaly by ho, na druhou stranu možná při regeneraci FAPu s naftou bez Eolysu nemůže dojít k dokonalýmu vyhoření sazí a tak zůstává FAP pořád nedočištěnej.
Jak je vidět, je to dost zamotaný a asi nikdo bez diagnostiky nedokáže říct, proč to kouří a jestli to aditivuje.
Neváhal bych ani minutu a mazal bych do Radonic. Máš to myslím kousek. 
EDIT: jumep byl zase rychlejší.
Ta hláška nemusí mít s Eolysem nic společnýho. Píšou v ní, že hrozí ucpání FAPu. A to může být právě tím, že to kouří. Proč to kouří, to může prozradit diagnostika. Čidla na FAPu zjistily nějaký anomálie ohnedně tlaků před a za FAPem. Takže se asi už ucpává. Rychle bys měl hledat příčinu.
Kdybys tady víc četl, dověděl by ses, že Eolys způsobuje shluknutí sazí do větších částic a ty potom zůstanou ve FAPu a navíc snižuje teplotu nutnou ke spálení těch sazí při regeneraci FAPu. Takže bez Eolysu by malý saze měly proběhnout FAPem a neucpávaly by ho, na druhou stranu možná při regeneraci FAPu s naftou bez Eolysu nemůže dojít k dokonalýmu vyhoření sazí a tak zůstává FAP pořád nedočištěnej.
Jak je vidět, je to dost zamotaný a asi nikdo bez diagnostiky nedokáže říct, proč to kouří a jestli to aditivuje.
Neváhal bych ani minutu a mazal bych do Radonic. Máš to myslím kousek. ;-)
EDIT: jumep byl zase rychlejší. :-))))
|
|
20.10.2014 19:17 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743674
|
|
jumep
|
|

|
tentokrat si to ale popisal dokonalejsie - starnem asik ...
tentokrat si to ale popisal dokonalejsie :) - starnem asik ... :)
|
|
20.10.2014 19:38 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743681
|
|
byne
|
Město: Zdiby, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Diskuzi jsem čelt celou a princip funkce aditiva a filtru jsem pochopil, i hlášce o filtru (tlak před a za) rozumím. Proto jsem myslel, že FAP nefunguje jak má a proto taky ten kouř.
Každopádně moc děkuji za rady a vyrazím na tu diagnostiku. Do Radonic to mám skutečně blízko (tedy pokud to jsou ty u Prahy . Nevím ale na koho se tam obrátit - můžete mi to upřesnit? Nějaký kontakt?
Díky
Diskuzi jsem čelt celou a princip funkce aditiva a filtru jsem pochopil, i hlášce o filtru (tlak před a za) rozumím. Proto jsem myslel, že FAP nefunguje jak má a proto taky ten kouř.
Každopádně moc děkuji za rady a vyrazím na tu diagnostiku. Do Radonic to mám skutečně blízko (tedy pokud to jsou ty u Prahy:-)). Nevím ale na koho se tam obrátit - můžete mi to upřesnit? Nějaký kontakt?
Díky
|
|
20.10.2014 19:45 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2743684
|
|
byne
|
Město: Zdiby, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Aha, on to je přímo jruze - pochopil jsem
Už jsem to našel - omlouvám se a díky.
Aha, on to je přímo jruze - pochopil jsem:-)
Už jsem to našel - omlouvám se a díky.
|
|
06.11.2014 10:57 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2748343
|
|
kutnohorak
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 88 |
|
|
zdravím dnes auto na diag. množství aditiva 115g test aditivace- nelze zpustit. Je to z důvodu nízkém hladiny aditiva, nebo je jiný problem. najeto 145000 hláška v autě o nízké hladině nebyla.
zdravím dnes auto na diag. množství aditiva 115g test aditivace- nelze zpustit. Je to z důvodu nízkém hladiny aditiva, nebo je jiný problem. najeto 145000 hláška v autě o nízké hladině nebyla.
|
|
06.11.2014 15:23 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
2748379
|
|
kutnohorak
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 88 |
|
|
nejsem u toho,večer se podivám,kde přesně to bylo . Matně si pamatuji v sekci fab filtr(nejsem si jistý)
nejsem u toho,večer se podivám,kde přesně to bylo . Matně si pamatuji v sekci fab filtr(nejsem si jistý)
|
|
| |
|
|