| | |
21.09.2008 21:35 -
Re: Manuální převodovka C5
|
166675
|
|
Buchta
|
Město: Praha 3, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 445 |
|
|
Jj, dyk já jim to Bobo řikám furt.
Jinak Beatldusi, víc oilu v převodovce by asi nevadilo, měl by tam bejt ovzduňovací roub, kerým by přebytečnej oil vyslintal ven, ale samo je to zbytečný, taky sem dal 1,8 litru
Jj, dyk já jim to Bobo řikám furt.
Jinak Beatldusi, víc oilu v převodovce by asi nevadilo, měl by tam bejt ovzduňovací roub, kerým by přebytečnej oil vyslintal ven, ale samo je to zbytečný, taky sem dal 1,8 litru
|
|
12.06.2009 14:56 -
Re: Manuální převodovka C5
|
661402
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Mám také 5-ti stupňovou převodovku (ML5C) a chtěl bych v ní vyměnit olej. Vypoutěcí roub jsem podle nákresu nael, ale kontrolní, tam kde by měl být, není - místo je originál zaslepené
Pokud jste někdo měnil olej v této převodovce, tak jak jste kontrolovali hladinu?
Koukal jsem, e Igok ji nalejval nějakou dírou z boku, ta ale nebude zřejmě kontrolní.
Nebo vechno vypustit, odměřit 1,8 litru, to tam nalít a hladinu neřeit?
Mám také 5-ti stupňovou převodovku (ML5C) a chtěl bych v ní vyměnit olej. Vypoutěcí roub jsem podle nákresu nael, ale kontrolní, tam kde by měl být, není - místo je originál zaslepené:nevim
Pokud jste někdo měnil olej v této převodovce, tak jak jste kontrolovali hladinu?
Koukal jsem, e Igok ji nalejval nějakou dírou z boku, ta ale nebude zřejmě kontrolní.
Nebo vechno vypustit, odměřit 1,8 litru, to tam nalít a hladinu neřeit?
|
|
13.06.2009 07:08 -
Re: Manuální převodovka C5
|
661405
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
Samozřejmě, e musí vypustit celou náplň. Vyroubuj spínač zpátečky a tudy nalej nový olej, odměř přesně 1,8l a kontrolní roub neře.
Samozřejmě, e musí vypustit celou náplň. Vyroubuj spínač zpátečky a tudy nalej nový olej, odměř přesně 1,8l a kontrolní roub neře.
|
|
14.08.2009 06:59 -
Re: Manuální převodovka C5
|
874390
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Tak jsem konečně teď při výměně motorového oleje, při 215 000 km, vyměnil i ten převodový olej (dal jsem tam TOTAL Transmission BV 75W80, 1l/155,- Kč).
Vypustil jsem ho spodním výpuákem. Převodovku jsem ani jízdou nezahříval, protoe olej je i studený dobře tekoucí a vyteče vechen lehce. Vypustil jsem ho 1,8 litru, take ádný nechyběl, byl jetě krásně voňavý (bez přepálení), pouze byl do hněda zakalený. Jetě na výpustním roubu je magnet, na kterém se případně zachytávají kovové pony nebo upinky z opotřebení. Já jsem na něm měl jenom takový edivý film, co myslím, e je v pořádku.
Nový odměřený olej (1,8 litru) jsem nalil "pryckou", po vyndání tělesa vzduchového filtru, "odvduňovákem" převodovky. Je to takový plastový celek na vrcholu převodovky, z kterého se lehce sundá vrchní víčko a můeme nalévat. Na nalévání si můeme udělat i přípravek z PET lahve a nějaké vhodné hadičky.
Po výměně se řazení subjektivně trochu zlepilo, ale musím říct, e ani před tím nijak patně neřadila.
Vzhledem k tomu, e se nejedná o ádnou sloitou ani drahou věc, tak po 200 000 km ji určitě doporučuji. Nic se tím neskazí a na tom vyputěném oleji i poznáte do jaké míry je vae převodovka opotřebená.
Tak jsem konečně teď při výměně motorového oleje, při 215 000 km, vyměnil i ten převodový olej (dal jsem tam TOTAL Transmission BV 75W80, 1l/155,- Kč).
Vypustil jsem ho spodním výpuákem. Převodovku jsem ani jízdou nezahříval, protoe olej je i studený dobře tekoucí a vyteče vechen lehce. Vypustil jsem ho 1,8 litru, take ádný nechyběl, byl jetě krásně voňavý (bez přepálení), pouze byl do hněda zakalený. Jetě na výpustním roubu je magnet, na kterém se případně zachytávají kovové pony nebo upinky z opotřebení. Já jsem na něm měl jenom takový edivý film, co myslím, e je v pořádku.
Nový odměřený olej (1,8 litru) jsem nalil "pryckou", po vyndání tělesa vzduchového filtru, "odvduňovákem" převodovky. Je to takový plastový celek na vrcholu převodovky, z kterého se lehce sundá vrchní víčko a můeme nalévat. Na nalévání si můeme udělat i přípravek z PET lahve a nějaké vhodné hadičky.
Po výměně se řazení subjektivně trochu zlepilo, ale musím říct, e ani před tím nijak patně neřadila.
Vzhledem k tomu, e se nejedná o ádnou sloitou ani drahou věc, tak po 200 000 km ji určitě doporučuji. Nic se tím neskazí a na tom vyputěném oleji i poznáte do jaké míry je vae převodovka opotřebená.
|
|
16.08.2009 19:05 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1104555
|
|
jumep
|
|
|
ak bol nahnedly, znamena ze uz bol nacaty
a pokial si pamatam, tak tam bol myslim kontrolny otvor niekde zboku
ak bol nahnedly, znamena ze uz bol nacaty
a pokial si pamatam, tak tam bol myslim kontrolny otvor niekde zboku
|
|
17.08.2009 07:45 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1104574
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Kontrolní otvor jsem podle servisního nákresu, tam kde by měl být, nenael. Byl tam pouze takový výlisek, ale bez díry. Moná, e je na jiném místě. V servise by měli kadých 60 000 km kontrolovat hladinu.
Při výměně je to celkem jedno, pokud tam člověk dá odměřenou náplň. Při vypoutění jsem navíc vypustil 1,8 litru, z čeho usuzuji, e se olej neztrácí. Ovem určitě ho nebudu měnit při kadé výměně motor. oleje a jak potom zkontrolovat hladinu, netuím.
Ten olej u načatý asi opravdu byl, protoe teď tam rychlosti klouou trochu lehčeji a tieji. Hlavně, e v něm nebyly nějaké částečky kovu, to u je potom trochu pozdě.
Z toho plyne po 200 000 km raději určitě vyměnit .
Kontrolní otvor jsem podle servisního nákresu, tam kde by měl být, nenael. Byl tam pouze takový výlisek, ale bez díry. Moná, e je na jiném místě. V servise by měli kadých 60 000 km kontrolovat hladinu.
Při výměně je to celkem jedno, pokud tam člověk dá odměřenou náplň. Při vypoutění jsem navíc vypustil 1,8 litru, z čeho usuzuji, e se olej neztrácí. Ovem určitě ho nebudu měnit při kadé výměně motor. oleje a jak potom zkontrolovat hladinu, netuím.
Ten olej u načatý asi opravdu byl, protoe teď tam rychlosti klouou trochu lehčeji a tieji. Hlavně, e v něm nebyly nějaké částečky kovu, to u je potom trochu pozdě.
:palec Z toho plyne po 200 000 km raději určitě vyměnit .
|
|
02.10.2009 10:16 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106889
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Jetě doplnění k výměně oleje v převodovce:
Olej jsem vypoutěl studený, ale lepí bude ho vypoutět teplý a těsně po jízdě, kdy budou případné nečistoty rozmíseny v oleji a s jeho vyputěním s ním vyplavou. Ono by jich tam sice být moc nemělo a kovové ponky se stejně chytají na magnetickou zátku, ale výměna bude takto důkladnějí.
Jetě doplnění k výměně oleje v převodovce:
Olej jsem vypoutěl studený, ale lepí bude ho vypoutět teplý a těsně po jízdě, kdy budou případné nečistoty rozmíseny v oleji a s jeho vyputěním s ním vyplavou. Ono by jich tam sice být moc nemělo a kovové ponky se stejně chytají na magnetickou zátku, ale výměna bude takto důkladnějí.
|
|
02.10.2009 11:37 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106891
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
mozna hloupa otazka..vypoustel jsi nekdy horky olej ?
mozna hloupa otazka..vypoustel jsi nekdy horky olej ?
|
|
02.10.2009 12:14 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106895
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
vic otazniku by jsi tam nemel ?...jojo jsi proste sikula ....
vic otazniku by jsi tam nemel ?...jojo jsi proste sikula ....
|
|
02.10.2009 12:43 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106901
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jes te vic otazniku prosiiim ...ano napsal jsi to dobre, nechapes...ja zadnej expert nejsem ale dobrovolne si palit ruce horkym olejem a pracovat na horkem motoru to uz chce urcitou davku sebezapreni takze mas muj obdiv
tobe se ale predvadet urcite nepotrebuju a ani nemusim je to ma prace
jes te vic otazniku prosiiim :)...ano napsal jsi to dobre, nechapes...ja zadnej expert nejsem ale dobrovolne si palit ruce horkym olejem a pracovat na horkem motoru to uz chce urcitou davku sebezapreni takze mas muj obdiv :palec
tobe se ale predvadet urcite nepotrebuju a ani nemusim je to ma prace
|
|
02.10.2009 13:03 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106910
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Já si olej na ruce nepoutím. Ty asi má nějaký speciální postup, e ho má plný ruce, proto ho vypoutí studený, co.
A nevím proč bych měl při výměně převodového oleje pracovat na motoru. Jako nalévací otvor jsem pouil odvzduňovací ventil a jeho čepička je z plastu. Na nic víc ahat nepotřebuje. Navíc po vyputění si můe nechat motor vystydnout jak dlouho chce.
Já si olej na ruce nepoutím. Ty asi má nějaký speciální postup, e ho má plný ruce, proto ho vypoutí studený, co.
A nevím proč bych měl při výměně převodového oleje pracovat na motoru. Jako nalévací otvor jsem pouil odvzduňovací ventil a jeho čepička je z plastu. Na nic víc ahat nepotřebuje. Navíc po vyputění si můe nechat motor vystydnout jak dlouho chce.
|
|
02.10.2009 13:09 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1106912
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
postup zcela normalni..je videt ze menis olej den co den a vis co a jak to se hned pozna...
vystydnout motor muzu nechat to ano ale to uz bych si zase musel uctovat cas a to by se specialne tobe zcela urcite nelibilo ..prece by jsi neplatil vic nez za vymenu oleje dit je to na 10 minut
postup zcela normalni..je videt ze menis olej den co den a vis co a jak to se hned pozna...
vystydnout motor muzu nechat to ano ale to uz bych si zase musel uctovat cas a to by se specialne tobe zcela urcite nelibilo ;) ..prece by jsi neplatil vic nez za vymenu oleje dit je to na 10 minut
|
|
07.03.2010 08:50 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1806136
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Tak by mě zajímal názor lidí odsud z fóra na to, e dost lidí (i automechaniků) tvrdí, e olej v převodovkách není nutno měnit vůbec. Abych to troku objasnil-neptám se proto, e bych chtěl uetřit pár stovek za výměnu (sám osobně jsem zastáncem měnění), ale někdo říká, e to převodovce spí kodí, kdy na stávající olej funguje bezproblémově. Vdyt' u jen stárnutím se musí kvalita oleje zhorovat, nebo ne?
Tak by mě zajímal názor lidí odsud z fóra na to, e dost lidí (i automechaniků) tvrdí, e olej v převodovkách není nutno měnit vůbec. Abych to troku objasnil-neptám se proto, e bych chtěl uetřit pár stovek za výměnu (sám osobně jsem zastáncem měnění), ale někdo říká, e to převodovce spí kodí, kdy na stávající olej funguje bezproblémově. Vdyt' u jen stárnutím se musí kvalita oleje zhorovat, nebo ne?
|
|
07.03.2010 10:43 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1806143
|
|
Darja
|
|
|
vichni stárnem, nikdo není věčný, bohuel ani olej.
Manuál umí na stejnou náplň najet velmi velmi mnoho km, ale například se starý olej projevuje v zimě, kde se za studeného motora patně řadí (ztuha).
Mě kdy by mechanik řekl, e olej se nemusí měnit, zmizela bych umohvizdně
vichni stárnem, nikdo není věčný, bohuel ani olej.
Manuál umí na stejnou náplň najet velmi velmi mnoho km, ale například se starý olej projevuje v zimě, kde se za studeného motora patně řadí (ztuha).
Mě kdy by mechanik řekl, e olej se nemusí měnit, zmizela bych umohvizdně :)
|
|
07.03.2010 10:50 -
Re: Manuální převodovka C5
|
1806144
|
|
jumep
|
|
|
Potom ty mechanici asi nevideli bordel co z toho tece ...
Kazdy olej sa opotrebovava a zbieraju sa v nom ciastocky kovov z opotrebovanych casti prevodovky. Ak sa ten olej nemeni, tieto usadzaju a nicia prevodovku este viac, preto ak ho vymenis dlho po tom co sa mal vyplachnes kovove ciastocky a prevodovka moze klaknut.
To je to iste ako ked mi v citroene povedali ze LDS sa nemeni. To je to iste ako olej v AP kde ked ho nemenis odpises prevodovku
Potom ty mechanici asi nevideli bordel co z toho tece ...
Kazdy olej sa opotrebovava a zbieraju sa v nom ciastocky kovov z opotrebovanych casti prevodovky. Ak sa ten olej nemeni, tieto usadzaju a nicia prevodovku este viac, preto ak ho vymenis dlho po tom co sa mal vyplachnes kovove ciastocky a prevodovka moze klaknut.
To je to iste ako ked mi v citroene povedali ze LDS sa nemeni. To je to iste ako olej v AP kde ked ho nemenis odpises prevodovku
|
|
17.04.2010 20:30 -
Re: Manuální převodovka C5
|
2342570
|
|
jumep
|
|
|
takze dnes som sa pustil do vymeny olejov a aj prevodoveho, ten bol uz pekny bordel, ale o to teraz nejde, pre vsetkych, nasiel som kde kontrolny otvor, za to soudruhy z francie zastrelit - cislo 2 na obrazku
jedna sa o manual 5r (myslim ze aj 6r na tom tak bude )
takze dnes som sa pustil do vymeny olejov a aj prevodoveho, ten bol uz pekny bordel, ale o to teraz nejde, pre vsetkych, nasiel som kde kontrolny otvor, za to soudruhy z francie zastrelit - cislo 2 na obrazku
jedna sa o manual 5r (myslim ze aj 6r na tom tak bude :( )
Přílohy: b2cp3cuc.gif ( 24473b ) - |
|
17.04.2010 21:26 -
Re: Manuální převodovka C5
|
2342593
|
|
Darja
|
|
|
Jetě perlička, slyela jsem (za rohem) jednoho pána přímo ve vedení!!! citroënu, jak kvákal, e olej v převodovce (automat i manuál) se měnit nemusí. Zakousla jsem se do rtu a nechápu, za co nás bůh trestá, e ve vedení jsou takoví volové!
Jetě perlička, slyela jsem (za rohem) jednoho pána přímo ve vedení!!! citroënu, jak kvákal, e olej v převodovce (automat i manuál) se měnit nemusí. Zakousla jsem se do rtu a nechápu, za co nás bůh trestá, e ve vedení jsou takoví volové!
|
|
| |
|
|