| | |
15.03.2016 22:39 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929320
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Také by mne zajímalo, jak to teda je, ale myslím si, e o úniku podtlaku to asi nebude, kdy se mu hláka objeví jednou za 6 měsíců, kdyby měl únik hadičkou, nebo membránou, skákalo by mu to asi pořád, nebo se mýlím?
.link.
Také by mne zajímalo, jak to teda je, ale myslím si, e o úniku podtlaku to asi nebude, kdy se mu hláka objeví jednou za 6 měsíců, kdyby měl únik hadičkou, nebo membránou, skákalo by mu to asi pořád, nebo se mýlím?
http://www.c5club.cz/diskuze/single/2927613-re-antipollution-system-faulty-dieselove-motory/#.Vuh_5UfYY3E
|
|
16.03.2016 07:51 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929338
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Také by mne zajímalo, jak to teda je, ale myslím si, e o úniku podtlaku to asi nebude, kdy se mu hláka objeví jednou za 6 měsíců, kdyby měl únik hadičkou, nebo membránou, skákalo by mu to asi pořád, nebo se mýlím?
.link.
Myslí e je ve ,,nalinkované" - v jednotkéch je nastavená určitá tolerance hodnot a podmínky překročení hodnot , i překročené hodnoty se musí ,,udret určitou dobu"(třeba vysoký tlak turba musí být určitý čas a hodnota aby jednotka zareagovala) - jednotky ignorují tyto hodnoty po určitou dobu i pokud jsou překročeny(tedy pokud nejsou zásadní pro pokození komponentů) , membrána můe propoutět jen v určité poloze,nebo jen nepatrně(jiná také ) a někdy se dostanou obě do polohy kdy unikne podtlak natolik e nedokáe určitý komponent ovládat tak aby nepřekročil toleranci(to platí i o netěsnosti hadiček,ucpaných filtříků odpoutění tlaku atd..)
Kdyby to bylo tak jednoznačné stačila by diag a troku zručnosti , nemusely by být servisy s podporou výrobců atd...(kadý kuchař dovede uvařit jídlo a nikdy není stejné - přitom ho kadý vaří)
Myslí e je ve ,,nalinkované" - v jednotkéch je nastavená určitá tolerance hodnot a podmínky překročení hodnot , i překročené hodnoty se musí ,,udret určitou dobu"(třeba vysoký tlak turba musí být určitý čas a hodnota aby jednotka zareagovala) - jednotky ignorují tyto hodnoty po určitou dobu i pokud jsou překročeny(tedy pokud nejsou zásadní pro pokození komponentů) , membrána můe propoutět jen v určité poloze,nebo jen nepatrně(jiná také ) a někdy se dostanou obě do polohy kdy unikne podtlak natolik e nedokáe určitý komponent ovládat tak aby nepřekročil toleranci(to platí i o netěsnosti hadiček,ucpaných filtříků odpoutění tlaku atd..)
Kdyby to bylo tak jednoznačné stačila by diag a troku zručnosti , nemusely by být servisy s podporou výrobců atd...(kadý kuchař dovede uvařit jídlo a nikdy není stejné - přitom ho kadý vaří)
|
|
16.03.2016 20:57 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929485
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
To chce říct, e jednotka je na takové úrovni, e potřebuje 6 měsíců k vyhodnocení a načtení závady a půl roko to ignoruje, jsem jenom laik, proto mé otázky, abych se v tom nějak orientoval, ale toto vysvětlení se mi nezdá, kdy jsem měl jakoukoli závadu, a byla váná nebo ne, tak vdycky to tam skočilo hned, ne za půl roku.
To chce říct, e jednotka je na takové úrovni, e potřebuje 6 měsíců k vyhodnocení a načtení závady a půl roko to ignoruje, jsem jenom laik, proto mé otázky, abych se v tom nějak orientoval, ale toto vysvětlení se mi nezdá, kdy jsem měl jakoukoli závadu, a byla váná nebo ne, tak vdycky to tam skočilo hned, ne za půl roku. :nevim
|
|
16.03.2016 21:25 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929490
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): To chce říct, e jednotka je na takové úrovni, e potřebuje 6 měsíců k vyhodnocení a načtení závady a půl roko to ignoruje, jsem jenom laik, proto mé otázky, abych se v tom nějak orientoval, ale toto vysvětlení se mi nezdá, kdy jsem měl jakoukoli závadu, a byla váná nebo ne, tak vdycky to tam skočilo hned, ne za půl roku.
Je to sloité ti to vysvětlit - tak příklad : já mám načatý Wt2 a chybu to vyhodí třeba po 1000Km a jen třeba ve 150Km/h a do mírně pravotočivé zatáčky a v tahu(schodí to tempomat a v podrobnostech zablokovaný ventil + nízký tlak turba) - o tom ventilu vím stál mne v HR FAP a hadici od turba (od te doby to udělalo 3x) nebo je to něco jiného ?
Je to sloité ti to vysvětlit - tak příklad : já mám načatý Wt2 a chybu to vyhodí třeba po 1000Km a jen třeba ve 150Km/h a do mírně pravotočivé zatáčky a v tahu(schodí to tempomat a v podrobnostech zablokovaný ventil + nízký tlak turba) - o tom ventilu vím stál mne v HR FAP a hadici od turba (od te doby to udělalo 3x) nebo je to něco jiného ? ;-)
|
|
16.03.2016 22:04 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929497
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
A jetě teda jedna otázka, při úniku podtlaku to hodí nouzák a atodiag se zmýlil, nebo auto pojede dál normálně bez nouzáku?
A jetě teda jedna otázka, při úniku podtlaku to hodí nouzák a atodiag se zmýlil, nebo auto pojede dál normálně bez nouzáku? :nevim
|
|
16.03.2016 22:10 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929501
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jako cerstvy priklad za vsechny:
delal jsem znamemu dnes packy na COMu..pri te prilezitosti jsem se samo kouknul i na jine veci a do motoru...
auto koupil pred cca 7 lety ...se slovy ze drive to jelo urcite lip,hlavne od spodu ale posledni 2-3 roky je to takove line... kounul jsem na ovladani a samozdrejme upadlej kloubek a vypadla hadicka od podtlaku
auto nikdy nespadlo do nouze,nikdy kontrolka motoru/hlasky (az podezdrele ale neni duvod mu neverit)
kloubek novej hadicka nasazene a auto samozdrejme jede jak ma (o 50% lip dle slov majitele)
pointa je ta ze presto ze "unikal" podtlak a swirl byl otevreny auto do nouze nepadlo...jezdi s nim denne a uplne ho nesetri....a takovych aut jsem delal opravdu hodne..nikdy hlasla nikdy nouzak...pokud ano tak vzdy mel spojitost s jinou zavadou,vetsinou regulace turba,egr,klapka atd...
kdyz clovek /mechanik trochu uvazuje a zna ,rep vi proc tam virive klapky jsou je mu jasne ze do nouze to ani jit nemuze kdyz klapky nefunguji...tim se nechci samozdrejme nikoho dotknout,mysleno vseobecne
jako cerstvy priklad za vsechny:
delal jsem znamemu dnes packy na COMu..pri te prilezitosti jsem se samo kouknul i na jine veci a do motoru...
auto koupil pred cca 7 lety ...se slovy ze drive to jelo urcite lip,hlavne od spodu ale posledni 2-3 roky je to takove line... kounul jsem na ovladani a samozdrejme upadlej kloubek a vypadla hadicka od podtlaku
auto nikdy nespadlo do nouze,nikdy kontrolka motoru/hlasky (az podezdrele ale neni duvod mu neverit)
kloubek novej hadicka nasazene a auto samozdrejme jede jak ma (o 50% lip dle slov majitele)
pointa je ta ze presto ze "unikal" podtlak a swirl byl otevreny auto do nouze nepadlo...jezdi s nim denne a uplne ho nesetri....a takovych aut jsem delal opravdu hodne..nikdy hlasla nikdy nouzak...pokud ano tak vzdy mel spojitost s jinou zavadou,vetsinou regulace turba,egr,klapka atd...
kdyz clovek /mechanik trochu uvazuje a zna ,rep vi proc tam virive klapky jsou je mu jasne ze do nouze to ani jit nemuze kdyz klapky nefunguji...tim se nechci samozdrejme nikoho dotknout,mysleno vseobecne
|
|
16.03.2016 22:12 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929502
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jruze napsal(a): Vyskouej si to sice RHR funguje jinak ale.
RHR hlavne mema virive klapky a take,co je podstatnejsi,ma jiny system vstrikovani,to znamena jiny strukturu sw,jine snimace ,atd...a v neposledni rade zcela jinou konstrukci motoru
RHR hlavne mema virive klapky a take,co je podstatnejsi,ma jiny system vstrikovani,to znamena jiny strukturu sw,jine snimace ,atd...a v neposledni rade zcela jinou konstrukci motoru
|
|
16.03.2016 22:24 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929504
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pozor..ja neresim to ze kdyz podtlak nekd eupadne nebo netesnost..pisu cilene o jedne veci a to podtlaku,vedeni konkretne gumovy ohyb vekterem to vypadne bud z plastove tribicky nebo primo z ovladace swirlu v reakci na Jumepovo tvrzeni ze nouzak je 90% swirlem a nicim jinym....
uvedom si ze elektricky ovladaci ventil neni naprimo spojeny s podtlakem a jako takovy je vetsinu zavreny
regulaci to uplne v klidu utahne,jak klapku sani,egr tak u turbinu
neresim podtlakovy okruh jako takovy,to uz jinde jsme
navic pokud by nebyl podtlak jak pises,otevrely by se ti obe klapky sani a nejelo by
pozor..ja neresim to ze kdyz podtlak nekd eupadne nebo netesnost..pisu cilene o jedne veci a to podtlaku,vedeni konkretne gumovy ohyb vekterem to vypadne bud z plastove tribicky nebo primo z ovladace swirlu v reakci na Jumepovo tvrzeni ze nouzak je 90% swirlem a nicim jinym....
uvedom si ze elektricky ovladaci ventil neni naprimo spojeny s podtlakem a jako takovy je vetsinu zavreny
regulaci to uplne v klidu utahne,jak klapku sani,egr tak u turbinu
neresim podtlakovy okruh jako takovy,to uz jinde jsme ;)
navic pokud by nebyl podtlak jak pises,otevrely by se ti obe klapky sani a nejelo by
|
|
16.03.2016 23:13 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929527
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Strasne sofistikovane to tu popisujes. O stranu spat Jimik pise tak ze mu aj ja rozumiem. Vymenil swirl lebo mu to islo do nudze a ma pokoj.
Strasne sofistikovane to tu popisujes. O stranu spat Jimik pise tak ze mu aj ja rozumiem. Vymenil swirl lebo mu to islo do nudze a ma pokoj.
|
|
17.03.2016 06:45 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929548
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
63zdenda napsal(a): A jetě teda jedna otázka, při úniku podtlaku to hodí nouzák a atodiag se zmýlil, nebo auto pojede dál normálně bez nouzáku?
Jestli můu za mně, tak ten nouzák u dokáu předpovědět. V kopci pod plynem to trochu zpomalí a do 2 sekund to pípne, vyskočí známé hláky. Auto jede se znatelně sníeným výkonem a cca po 10 s auto u jede normálně jen mi svítí oranová kontrolka motoru, která po pár nastartováních zmizí a na disp. je Antipolution...
Problém vidím v tom, e pokud pojedu druhý den stejným místem, stejnou rychlostí, tak nic...Nedokau to prostě nasimulovat.
Jestli můu za mně, tak ten nouzák u dokáu předpovědět. V kopci pod plynem to trochu zpomalí a do 2 sekund to pípne, vyskočí známé hláky. Auto jede se znatelně sníeným výkonem a cca po 10 s auto u jede normálně jen mi svítí oranová kontrolka motoru, která po pár nastartováních zmizí a na disp. je Antipolution...
Problém vidím v tom, e pokud pojedu druhý den stejným místem, stejnou rychlostí, tak nic...Nedokau to prostě nasimulovat.
|
|
17.03.2016 09:32 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929568
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ve sve podstate muzes mit pravdu pokud beres posilovac jako zasobnik podtlaku
jinak podtlakova vetev je v podstate jedna,nemaji je oddelene jako nektere jine auta...
puvod diskuse jak jsem psal v minulem prispevku je o tom ze pokud auto padne do nouze neni to z 90% swirl automaticky...aut ktere byli "spokojene" s upadenym podtlakem jsem mel opravdu hodne
ve sve podstate muzes mit pravdu pokud beres posilovac jako zasobnik podtlaku
jinak podtlakova vetev je v podstate jedna,nemaji je oddelene jako nektere jine auta...
puvod diskuse jak jsem psal v minulem prispevku je o tom ze pokud auto padne do nouze neni to z 90% swirl automaticky...aut ktere byli "spokojene" s upadenym podtlakem jsem mel opravdu hodne
|
|
17.03.2016 10:12 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929584
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Taky myslím, e v případě Duffa půjde o něco jiného, kdy se to projevuje tak nepravidelně. Ale jednoduchou kontrolou podtlaku podle návodu nic nezkazí, ne začne rozebírat auto.
Taky myslím, e v případě Duffa půjde o něco jiného, kdy se to projevuje tak nepravidelně. Ale jednoduchou kontrolou podtlaku podle návodu nic nezkazí, ne začne rozebírat auto.
|
|
17.03.2016 10:29 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929585
|
|
jumep
|
|
|
autodiag napsal(a): ve sve podstate muzes mit pravdu pokud beres posilovac jako zasobnik podtlaku
jinak podtlakova vetev je v podstate jedna,nemaji je oddelene jako nektere jine auta...
puvod diskuse jak jsem psal v minulem prispevku je o tom ze pokud auto padne do nouze neni to z 90% swirl automaticky...aut ktere byli "spokojene" s upadenym podtlakem jsem mel opravdu hodne
je to o tom ze vsetci hovorime o swirle ako uniku podtlaku, nie zlomenej / nefunkcnej packe
je rec o podtlakovom ovladani swirlu a ten je na 90% problem skoro u kazdeho
lenze uz velakrat som pocul o tom ako ludia vymenili turba, odstranili fap atd, nasypali strasne prachy do auta a nakonec som im vymenil prasknutu hadicku veducu na membranu swirlu v drahsom pripade samotnu membranu
preto vzdy sa kontroluje swirl a jeho okolie - nie ako ulomena packa, to je zjavne a bez nejakeho prejavu problematickeho, ale ako problem podtlaku
je to o tom ze vsetci hovorime o swirle ako uniku podtlaku, nie zlomenej / nefunkcnej packe
je rec o podtlakovom ovladani swirlu a ten je na 90% problem skoro u kazdeho
lenze uz velakrat som pocul o tom ako ludia vymenili turba, odstranili fap atd, nasypali strasne prachy do auta a nakonec som im vymenil prasknutu hadicku veducu na membranu swirlu v drahsom pripade samotnu membranu
preto vzdy sa kontroluje swirl a jeho okolie - nie ako ulomena packa, to je zjavne a bez nejakeho prejavu problematickeho, ale ako problem podtlaku
|
|
17.03.2016 17:57 -
Re: Antipollution system faulty - dieselové motory
|
2929659
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Jimik napsal(a): Díky
Jetě poznánku: Vadný byl SWIRL, ale diagnostika psala "vysoký tlak turba".
Jo mě taky píe diag: "Pomíjivá porucha-Signál o tlaku turbodmychadla. Zkrat na plus, nebo přeruení obvodu, nebo příli vysoká hodnota". Dneska jsem zběně kontroloval hadičky, ale chce to vyhodit filtrbox, a je tam více místa na ruce, případně pod to lehnout a mrknout na ovládání turba, na co jetě není to nejlepí počasí.
Jinak já bych ten vadný swirl celkem bral, protoe je k němu podstatně lepí přístup ne k turbu. Aspoň teda myslím...
Jo mě taky píe diag: "Pomíjivá porucha-Signál o tlaku turbodmychadla. Zkrat na plus, nebo přeruení obvodu, nebo příli vysoká hodnota". Dneska jsem zběně kontroloval hadičky, ale chce to vyhodit filtrbox, a je tam více místa na ruce, případně pod to lehnout a mrknout na ovládání turba, na co jetě není to nejlepí počasí.
Jinak já bych ten vadný swirl celkem bral, protoe je k němu podstatně lepí přístup ne k turbu. Aspoň teda myslím...;-)
|
|
| |
|
|