| | |
20.11.2009 19:16 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428275
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
miskod napsal(a): Ci pouzit iny olej...atd
No mě technik po montái LPG dost vehementně vtloukal do hlavy to, e mám olej, svíčky atd. pouívat přesně dle pokynu výrobce auta a nedat na fámy a hospodské chytrosti...
Ci pouzit iny olej...atd
No mě technik po montái LPG dost vehementně vtloukal do hlavy to, e mám olej, svíčky atd. pouívat přesně dle pokynu výrobce auta a nedat na fámy a hospodské chytrosti...
|
|
20.11.2009 19:55 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428278
|
|
Darja
|
|
|
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví.
"Pravdou je to, e LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř větinou čistějí. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně monost prodlouení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, e olej ve styku s vyí produkcí dusíkatých zplodin více koroduje, vytváří se zvlátní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odliný charakter proti klasickému karbonu a velmi těko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví.
"Pravdou je to, e LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř větinou čistějí. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně monost prodlouení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, e olej ve styku s vyí produkcí dusíkatých zplodin více koroduje, vytváří se zvlátní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odliný charakter proti klasickému karbonu a velmi těko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
|
|
21.11.2009 08:18 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428283
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Darja napsal(a): No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví. "Pravdou je to, e LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř větinou čistějí. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně monost prodlouení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, e olej ve styku s vyí produkcí dusíkatých zplodin více koroduje, vytváří se zvlátní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odliný charakter proti klasickému karbonu a velmi těko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
Tak zrovna tohle jsem jako hospodskou chytrost nemyslel, to samozřejmě u vím také a nepopíral to ani ten servisák LPG. Ale myslel jsem spí ta různá laborování s hustotou, přísadama jako různý ekolube atd...
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví. "Pravdou je to, e LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř větinou čistějí. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně monost prodlouení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, e olej ve styku s vyí produkcí dusíkatých zplodin více koroduje, vytváří se zvlátní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odliný charakter proti klasickému karbonu a velmi těko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
Tak zrovna tohle jsem jako hospodskou chytrost nemyslel, to samozřejmě u vím také a nepopíral to ani ten servisák LPG. Ale myslel jsem spí ta různá laborování s hustotou, přísadama jako různý ekolube atd...
|
|
21.11.2009 15:47 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428288
|
|
miskod
|
|
|
Co sa tyka typu oleja, je dolezite aby si v prvom rade dodrzal normu udavanu vyrobcom. Teda konkretne pre nase benzinove auta je to SJ/A3.98 res. SJ-EC/A1.98. V manuale k autu mas viskozity od 0W30 az po 15W50.
Podla mna laborovanie zacina az ked prestanes dodrziavat normu udavanu vyrobcom auta.
A z toho co som vystudoval z kadejakych clankov, tak som pochopil ze pri plyne je dolezite pouzivat oleje s minimom popolcekovej zlozky.
Co sa tyka typu oleja, je dolezite aby si v prvom rade dodrzal normu udavanu vyrobcom. Teda konkretne pre nase benzinove auta je to SJ/A3.98 res. SJ-EC/A1.98. V manuale k autu mas viskozity od 0W30 az po 15W50.
Podla mna laborovanie zacina az ked prestanes dodrziavat normu udavanu vyrobcom auta.
A z toho co som vystudoval z kadejakych clankov, tak som pochopil ze pri plyne je dolezite pouzivat oleje s minimom popolcekovej zlozky.
|
|
| |
|
|