| | |
19.11.2009 10:39 -
Aky olej do plynaku
|
1428199
|
|
miskod
|
|
|
Cavte,
Mam otazku len na plynarov. Aky lejete motorovy olej do vasho pojazdneho plynospotrebica? Davate tam niekto total 7000 (10w-40) ako ja?
Cavte,
Mam otazku len na plynarov. Aky lejete motorovy olej do vasho pojazdneho plynospotrebica? Davate tam niekto total 7000 (10w-40) ako ja?
|
|
19.11.2009 10:59 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428201
|
|
sservis
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Já u tři roky dávám Texaco Economic z Ekolube, je to polosyntetika a měním po 15 000, olej vdycky vyteče luoučky a mazlavý a důleitá je cena, 95,- Kč za litr včetně DPH a za výměnu dávám 740,- včetně filtru, práce a likvidace.
U jsem to kdysi psal, existují dva tábory znalců přes olej do LPG, jedni tvrdí, e je moné termíny "přetahovat", protoe se olej nekarbonuje (co je pravda) a druhá skupina tvrdí, e se termín výměny má "nedotahovat", protoe olej trpí při vyích teplotách při spalování LPG, co je taky pravda. Jinak na značce oleje určitě nezáleí, tribotechnické a zátěové křivky u běných olejů se stejnými parametry jsou totoné.
Já u tři roky dávám Texaco Economic z Ekolube, je to polosyntetika a měním po 15 000, olej vdycky vyteče luoučky a mazlavý a důleitá je cena, 95,- Kč za litr včetně DPH a za výměnu dávám 740,- včetně filtru, práce a likvidace.
U jsem to kdysi psal, existují dva tábory znalců přes olej do LPG, jedni tvrdí, e je moné termíny "přetahovat", protoe se olej nekarbonuje (co je pravda) a druhá skupina tvrdí, e se termín výměny má "nedotahovat", protoe olej trpí při vyích teplotách při spalování LPG, co je taky pravda. Jinak na značce oleje určitě nezáleí, tribotechnické a zátěové křivky u běných olejů se stejnými parametry jsou totoné.
|
|
19.11.2009 12:02 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428209
|
|
tief
|
|
|
Ako hovori stare "motorove mudro"': olej je najlacnejsia vec ktora najviac ovplyvni zivotnost motora ....
Menit casto a nesetrit.
Mimochodom kvalita oleja resp. znacky oleja je prave v tom o kolko je olej lepsi nez predpisuju minimalne kriteria pre dany typ motora ...
Ako hovori stare "motorove mudro"': olej je najlacnejsia vec ktora najviac ovplyvni zivotnost motora ....
Menit casto a nesetrit.
Mimochodom kvalita oleja resp. znacky oleja je prave v tom o kolko je olej lepsi nez predpisuju minimalne kriteria pre dany typ motora ...
|
|
19.11.2009 12:07 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428211
|
|
Darja
|
|
|
Znám jednoho, co taky říkal, e na značce nezáleí, e jsou oleje se stejnou specifiakcí stejné... a pak ten levnej it zpěnil...
Teď u má názor jinej
Znám jednoho, co taky říkal, e na značce nezáleí, e jsou oleje se stejnou specifiakcí stejné... a pak ten levnej it zpěnil... :-)
Teď u má názor jinej :-)
|
|
19.11.2009 12:13 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428212
|
|
tief
|
|
|
jj, hydrolock je svina
jj, hydrolock je svina :-(
|
|
19.11.2009 14:18 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428218
|
|
miskod
|
|
|
Takze aby som ozrejmil o co mi ide...Uz som sem pisal moj pribeh o zravosti oleja. Totiz, ked som auto kupil, tak som vytiahol stare sviecky a boli v pohode. Dal som nove a po 8tis su cierne a zasvinene od oleja. (1l/1500km). Ked som to kupil, tak tam isiel total 7000 (10w-40) a lpg. Od vtedy mi to zerie stale viac a viac oleja.
Vcera som dost lietal po internete a cital nielen fora ale aj technicke clanky. Moja teoria, mozno je to len fantasmagoria je nasledovna. V okolo pietnych kruzkov nesmie byt vyssia teplota ako 220C aby sa v nich nezapekal a neasfaltovel olej. Navyse lpg ma podstatne vyssiu teplotu horenia. Ak je konstrukcia 1.8 16v taka, ze uz na benzin je teplota okolo prveho (tesniaceho) kruzku na hrane, tak pri plyne to bude samozrejme vyssie. Ak sa zapecie ten, tak mame zly odvod tepla a zapecie sa aj stredny aj stieraci.
Ak mi nepomoze, to co idem skusat teraz, tak budem musiet spravit malu generalku motora. Ide mi ale o to aby som sa po dalsich par tis. km nedostal do toho isteho bodu ako som teraz. Myslite, ze lepsi olej (0w-40, 5w-40, resp. olej s cistiacimi aditivami ako "mobil 0w-40") by sa na kruzkoch nezapekal? Moja teoria je totiz taka, ze kombinacia total 7000 10w-40 a lpg mi pomaly ale isto zapiekli kruzky.
Preto som aj chcel vediet ci sa vam s jazdou na lpg nezvysila spotreba oleja. Hlavne ak pouzivate taky olej ako ja.
Takze aby som ozrejmil o co mi ide...Uz som sem pisal moj pribeh o zravosti oleja. Totiz, ked som auto kupil, tak som vytiahol stare sviecky a boli v pohode. Dal som nove a po 8tis su cierne a zasvinene od oleja. (1l/1500km). Ked som to kupil, tak tam isiel total 7000 (10w-40) a lpg. Od vtedy mi to zerie stale viac a viac oleja.
Vcera som dost lietal po internete a cital nielen fora ale aj technicke clanky. Moja teoria, mozno je to len fantasmagoria je nasledovna. V okolo pietnych kruzkov nesmie byt vyssia teplota ako 220C aby sa v nich nezapekal a neasfaltovel olej. Navyse lpg ma podstatne vyssiu teplotu horenia. Ak je konstrukcia 1.8 16v taka, ze uz na benzin je teplota okolo prveho (tesniaceho) kruzku na hrane, tak pri plyne to bude samozrejme vyssie. Ak sa zapecie ten, tak mame zly odvod tepla a zapecie sa aj stredny aj stieraci.
Ak mi nepomoze, to co idem skusat teraz, tak budem musiet spravit malu generalku motora. Ide mi ale o to aby som sa po dalsich par tis. km nedostal do toho isteho bodu ako som teraz. Myslite, ze lepsi olej (0w-40, 5w-40, resp. olej s cistiacimi aditivami ako "mobil 0w-40") by sa na kruzkoch nezapekal? Moja teoria je totiz taka, ze kombinacia total 7000 10w-40 a lpg mi pomaly ale isto zapiekli kruzky.
Preto som aj chcel vediet ci sa vam s jazdou na lpg nezvysila spotreba oleja. Hlavne ak pouzivate taky olej ako ja.
|
|
19.11.2009 14:32 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428219
|
|
Myák
|
Město: Tinov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 174 |
|
|
Pokud jde na to takhle, tak co zkusit jezdit nějakou dobu na benzín. Nejlépe třeba Shell V-Power, ten taky čistí.
Pokud jde na to takhle, tak co zkusit jezdit nějakou dobu na benzín.:nevim Nejlépe třeba Shell V-Power, ten taky čistí.
|
|
19.11.2009 14:37 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428220
|
|
Darja
|
|
|
miskod napsal(a): Preto som aj chcel vediet ci sa vam s jazdou na lpg nezvysila spotreba oleja. Hlavne ak pouzivate taky olej ako ja.
S lpg jezdím na 10W60 a neere (teda my máme problém, e pan Patera blbě utěsnil víka ventilů, take od výměny do výměny malinkato chybí, ale to je tou chybou a naí leností to znova přetěsnit).
Ono taky jde o to, kolik má to tvoje nalítáno, aby nemělo kolem dokola zaměkouli objetou.
S lpg jezdím na 10W60 a neere (teda my máme problém, e pan Patera blbě utěsnil víka ventilů, take od výměny do výměny malinkato chybí, ale to je tou chybou a naí leností to znova přetěsnit).
Ono taky jde o to, kolik má to tvoje nalítáno, aby nemělo kolem dokola zaměkouli objetou.
|
|
19.11.2009 15:15 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428225
|
|
miskod
|
|
|
Darja napsal(a): S lpg jezdím na 10W60 a neere (teda my máme problém, e pan Patera blbě utěsnil víka ventilů, take od výměny do výměny malinkato chybí, ale to je tou chybou a naí leností to znova přetěsnit).
Ono taky jde o to, kolik má to tvoje nalítáno, aby nemělo kolem dokola zaměkouli objetou.
Ten 10W-60 ma celkom zujima. Co to je za olej? A ma specifikaciu aku ma mat?
Kolko to ma za sebou je otazka. Je sice pravda, ze km sedia aj podla databaze v citroene, ale cert nikdy nespi a nie som velmi naivny. Aktualne tam svieti 78tis. Ale ako pisem. Po 650km ked som to po vlastnej linii doniesol z nemecka, tak nechybal ani mm oleja a sviecky boli ciste.
Ten 10W-60 ma celkom zujima. Co to je za olej? A ma specifikaciu aku ma mat?
Kolko to ma za sebou je otazka. Je sice pravda, ze km sedia aj podla databaze v citroene, ale cert nikdy nespi a nie som velmi naivny. Aktualne tam svieti 78tis. Ale ako pisem. Po 650km ked som to po vlastnej linii doniesol z nemecka, tak nechybal ani mm oleja a sviecky boli ciste.
|
|
19.11.2009 16:18 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428226
|
|
tomc
|
|
|
pokud tam naleje 0 tak se asi bude hodně divit kolik je motor schopen serat oleje skus raději nalít na pisty petrolej/naftu a nech tak tyden pusobit.pokud jsou kruhy jen připečené mue to pomoct.kdy je stírací kruh posmrti tak opravdu jen vyměna.
pokud tam naleje 0 tak se asi bude hodně divit kolik je motor schopen serat oleje:-o skus raději nalít na pisty petrolej/naftu a nech tak tyden pusobit.pokud jsou kruhy jen připečené mue to pomoct.kdy je stírací kruh posmrti tak opravdu jen vyměna.
|
|
19.11.2009 16:28 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428227
|
|
Darja
|
|
|
No, 2002 a 78tis je rarita a nebo stočeno, nech si to raději sjet diag. A nezjistí, e tam měly být dávno dělané rovody (i kdy 7 let starej rozvoďák je v autě sebevrada!).
specifikace ti těko řeknu, flaku u nemám To bych musela volat do holetína, co mi tam narvali
No, 2002 a 78tis je rarita a nebo stočeno, nech si to raději sjet diag. A nezjistí, e tam měly být dávno dělané rovody (i kdy 7 let starej rozvoďák je v autě sebevrada!).
specifikace ti těko řeknu, flaku u nemám :) To bych musela volat do holetína, co mi tam narvali :-)
|
|
19.11.2009 17:01 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428230
|
|
jumep
|
|
|
osobne si myslim ze teoriou ides na to spravne, len je otazka ako bez demontaze odlepit kruzky, to je presne to co ma maxifik za sebou, zalepene kruzky az tak ze jeden valec mal hodne nizsi tlak ako ostatne
porovnavat v tomto V6 3.0 a 1.8 je troska nezmysel
dalsia vec je ze o tom soudruzi vedia a preto uvadzaju ze spotreba 1l/1000km je hranica
osobne si myslim ze teoriou ides na to spravne, len je otazka ako bez demontaze odlepit kruzky, to je presne to co ma maxifik za sebou, zalepene kruzky az tak ze jeden valec mal hodne nizsi tlak ako ostatne
porovnavat v tomto V6 3.0 a 1.8 je troska nezmysel
dalsia vec je ze o tom soudruzi vedia a preto uvadzaju ze spotreba 1l/1000km je hranica
|
|
19.11.2009 17:24 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428233
|
|
jumep
|
|
|
konstrukcne uz len to Vcko je uplne ine
osobne si myslim ze by to chcelo rebrovane vlozky aby sa ta 1.8 lepsie chladila ...
nemal som to rozobrate tak neviem ako to v skutocnosti vypada, ale dla vsetkych problemov (aj ked jazdis len na benzin) s touto 1.8i
konstrukcne uz len to Vcko je uplne ine :)
osobne si myslim ze by to chcelo rebrovane vlozky aby sa ta 1.8 lepsie chladila ...
nemal som to rozobrate tak neviem ako to v skutocnosti vypada, ale dla vsetkych problemov (aj ked jazdis len na benzin) s touto 1.8i
|
|
19.11.2009 20:26 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428236
|
|
Darja
|
|
|
Jak s tím jezdí? Couračky? Dlouhý trasy?
Jinak kamarád měl dobrou připomínku, prej se někdy stane, e servisákům napadaj pony z vrtání do sání. A ty pak vydřou pěkně hrnky...
Jak s tím jezdí? Couračky? Dlouhý trasy?
Jinak kamarád měl dobrou připomínku, prej se někdy stane, e servisákům napadaj pony z vrtání do sání. A ty pak vydřou pěkně hrnky...
|
|
20.11.2009 05:50 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428247
|
|
tomc
|
|
|
1,8 má nizké pisty a při nahánění jde vechno do kytek. třeba mazdy mají pruící manetu stiracího krouku tenkou a ta taky nemá rada vysoké teploty,celá se rozpadne a přestane roztahovat stirací břit. muj nazor je vytahat pisty a dát nové kruhy,laborováním jen lije peníze do vyfuku.
1,8 má nizké pisty a při nahánění jde vechno do kytek. třeba mazdy mají pruící manetu stiracího krouku tenkou a ta taky nemá rada vysoké teploty,celá se rozpadne a přestane roztahovat stirací břit. muj nazor je vytahat pisty a dát nové kruhy,laborováním jen lije peníze do vyfuku.
|
|
20.11.2009 08:01 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428249
|
|
miskod
|
|
|
Takto. Ja som hrozny skrob, takze urcite to nenahanam. Stale len tak do 120km/h
Tie spony ako prve napadli aj mna, kedze mali sanie tak krasne pristupne a stacilo to navrtat bez toho aby to davali dole a po vrtani cistili. Ale predsa mam plastove sanie a tam by to nebolo az tak kriticke. Navyse ak by to tak bolo, tak by som som cakal ze niektory valec bude na tom horsie, ale vsetky su rovnake.
Inak ten petrolej je dobry napad. To skusim. Ale potom bude lepsie ho nechat vystriekat von len na starteri bez sviecok, ze? Ak to co mam na plane nepomoze, tak tie kruzky tam urcite pojdu. Len ako hovorim, potrebujem vediet ake opatrenia pouzit aby som zachvilu nebol tam kde som teraz. Ci pouzit iny olej...atd
Takto. Ja som hrozny skrob, takze urcite to nenahanam. :-) Stale len tak do 120km/h
Tie spony ako prve napadli aj mna, kedze mali sanie tak krasne pristupne a stacilo to navrtat bez toho aby to davali dole a po vrtani cistili. Ale predsa mam plastove sanie a tam by to nebolo az tak kriticke. Navyse ak by to tak bolo, tak by som som cakal ze niektory valec bude na tom horsie, ale vsetky su rovnake.
Inak ten petrolej je dobry napad. To skusim. Ale potom bude lepsie ho nechat vystriekat von len na starteri bez sviecok, ze? Ak to co mam na plane nepomoze, tak tie kruzky tam urcite pojdu. Len ako hovorim, potrebujem vediet ake opatrenia pouzit aby som zachvilu nebol tam kde som teraz. Ci pouzit iny olej...atd
|
|
| |
|
|