| | |
26.10.2009 14:23 -
Netěsnící víko ventilů.
|
1108356
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Ahoj, mám C5 I 2.0 HDI. Před pár týdny jsem si viml, e se mi ve lábkách nahoře na motoru objevuje troku oleje. Říkal jsem si, e to bude nejspí netěsnící víko ventilů, tak jsem koupil nové, vyměnil, ale trocha oleje se tam objevuje pořád. Můete mi někdo říct, jakým utahovacím momentem má být to víko utaené. Kdy jsem to dělal, neměl jsem momenák a utáhl to tak "od ruky". Teď jsem si momenák pořídíl a nevím, jestli to třeba není jen slabě dotaené... Jinak těsnění bylo gumové, tak jsem při výměně nepouil ádný těsnící tmel apod., jen jsem ho trochu namazal. Bylo to patně? Díky.
Ahoj, mám C5 I 2.0 HDI. Před pár týdny jsem si viml, e se mi ve lábkách nahoře na motoru objevuje troku oleje. Říkal jsem si, e to bude nejspí netěsnící víko ventilů, tak jsem koupil nové, vyměnil, ale trocha oleje se tam objevuje pořád. Můete mi někdo říct, jakým utahovacím momentem má být to víko utaené. Kdy jsem to dělal, neměl jsem momenák a utáhl to tak "od ruky". Teď jsem si momenák pořídíl a nevím, jestli to třeba není jen slabě dotaené... Jinak těsnění bylo gumové, tak jsem při výměně nepouil ádný těsnící tmel apod., jen jsem ho trochu namazal. Bylo to patně? Díky.
|
|
26.10.2009 14:49 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
1108358
|
|
jumep
|
|
|
Skříně uloení vačkových hřídelů 0,9 ą 0,1 m.daN
Kolektor výfuku 3,5 ą 0,3 m.daN
Víko hlavy válců z hořčíku 0,9 ą 0,1 m.daN
Dutý roub zařízení pro změnu nastavení vačkového hřídele (VTC) 5,5 ą 0,5 m.daN
roub řemenice vačkového hřídele výfukových ventilů 7,5 ą 0,7 m.daN
Skříně uloení vačkových hřídelů 0,9 ą 0,1 m.daN
Kolektor výfuku 3,5 ą 0,3 m.daN
Víko hlavy válců z hořčíku 0,9 ą 0,1 m.daN
Dutý roub zařízení pro změnu nastavení vačkového hřídele (VTC) 5,5 ą 0,5 m.daN
roub řemenice vačkového hřídele výfukových ventilů 7,5 ą 0,7 m.daN
|
|
26.10.2009 22:21 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
1108439
|
|
tief
|
|
|
Nemusi sa to aj lepit ? Neviem ako na hdi ale na V6 sa viko lepi. Isty nemenovany Patera servis tam namiesto toho natlacil silikon a teraz to tecie ako titanik
Nemusi sa to aj lepit ? Neviem ako na hdi ale na V6 sa viko lepi. Isty nemenovany Patera servis tam namiesto toho natlacil silikon a teraz to tecie ako titanik :-(
|
|
01.04.2011 22:58 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382069
|
|
DanV
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 153 |
|
|
Jaký ke převod m.daN na Nm?
Jaký ke převod m.daN na Nm?
|
|
01.04.2011 23:04 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382070
|
|
jumep
|
|
|
SLt!
mDaN ou DaNm c'est kif kif!
1 DaNm = 10 Nm!
--
staci zadat do googla
SLt!
mDaN ou DaNm c'est kif kif!
1 DaNm = 10 Nm!
--
staci zadat do googla :)
|
|
02.04.2011 01:22 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382077
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
TO QUATTROP: jak jsi to tedy nakonec vyresil ?
TO DanV: taky resis stejny problem s tim olejem v tom "zlabu" ?
ja zrovna dneska objednal u Citroenu tesneni ale nic mi nerikali o nejakem lepeni ci tak neco...
jinak jsem narazil i na druhovyrobu ktera je jeste o 100 kc drazsi nez original
TO QUATTROP: jak jsi to tedy nakonec vyresil ?
TO DanV: taky resis stejny problem s tim olejem v tom "zlabu" ?
ja zrovna dneska objednal u Citroenu tesneni ale nic mi nerikali o nejakem lepeni ci tak neco...
jinak jsem narazil i na druhovyrobu ktera je jeste o 100 kc drazsi nez original :-d
|
|
03.04.2011 21:17 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382408
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Trocha oleje se tam pořád objevuje, ale u to nijak neřeím...
Trocha oleje se tam pořád objevuje, ale u to nijak neřeím...
|
|
08.04.2011 10:45 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382949
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
jumep napsal(a): Skříně uloení vačkových hřídelů 0,9 ą 0,1 m.daN
Kolektor výfuku 3,5 ą 0,3 m.daN
Víko hlavy válců z hořčíku 0,9 ą 0,1 m.daN
Dutý roub zařízení pro změnu nastavení vačkového hřídele (VTC) 5,5 ą 0,5 m.daN
roub řemenice vačkového hřídele výfukových ventilů 7,5 ą 0,7 m.daN
tohle je hadam pro 2.0 HDi ...
pokud jsem to dobre nasel tak pro 2.2 HDi jsou tyto hodnoty:
Víko hlavy válců
Předběně utáhnout 13 roubů momentem 0,5 ą 0,15 dan.m
Utáhnout 13 rouby momentem 9 ą 0,1 daN.m
neni to nejak moc ? 9 daN.m
tohle je hadam pro 2.0 HDi ...
pokud jsem to dobre nasel tak pro 2.2 HDi jsou tyto hodnoty:
Víko hlavy válců
Předběně utáhnout 13 roubů momentem 0,5 ą 0,15 dan.m
Utáhnout 13 rouby momentem 9 ą 0,1 daN.m
neni to nejak moc ? 9 daN.m :-o
|
|
08.04.2011 11:50 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382960
|
|
JirkaŘ
|
|
|
9 DaNm = 90 Nm ... jak jsou velké ty rouby ? ( průměr závitu , pevnost roubů ) V práci běně momenákem dotahuji závity M12 pevnost roubu 12,9 na sílu 15 daNm = 150 Nm ( Ty Nm v práci hlavně pouíváme... pro utahování momenákem. 30 mm rouby dotahujeme a na sílu přes 1500 Nm...)
Take myslím e +- 9 DaNm by mohlo odpovídat roubům o průměru 10 mm a pevnost 10,9. (Jen tak mimochodem tohle je taky doporučený utahovací moment na rouby hliníkových kol Citroënu)
9 DaNm = 90 Nm ... jak jsou velké ty rouby ? ( průměr závitu , pevnost roubů ) V práci běně momenákem dotahuji závity M12 pevnost roubu 12,9 na sílu 15 daNm = 150 Nm ( Ty Nm v práci hlavně pouíváme... pro utahování momenákem. 30 mm rouby dotahujeme a na sílu přes 1500 Nm...)
Take myslím e +- 9 DaNm by mohlo odpovídat roubům o průměru 10 mm a pevnost 10,9. (Jen tak mimochodem tohle je taky doporučený utahovací moment na rouby hliníkových kol Citroënu)
|
|
08.04.2011 13:19 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2382966
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
ad 2.2HDI: Vude jsou tam M6x100 - 90Nm bude moc!
Kouknul jsem do příručky 2003 a 2.2HDI víko hlavy válců:
- předběné utaení 0,5 ą0,15 [daN.m]
- utaení 0,9 ą0,1 [daN.m] (take ve tvém zdroji asi chybí desetinná čárka)
ad 2.2HDI: Vude jsou tam M6x100 - 90Nm bude moc!
Kouknul jsem do příručky 2003 a 2.2HDI víko hlavy válců:
- předběné utaení 0,5 ą0,15 [daN.m]
- utaení 0,9 ą0,1 [daN.m] (take ve tvém zdroji asi chybí desetinná čárka)
|
|
10.04.2011 13:30 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2383316
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
zvlastni ja ten udaj 90Nm nasel na service.citroen.
ale viko odsroubuji tech 13 ale nalevo to drzi takovy zobacek od krytu rozvodu,je na to nejaky figl? celym vikem pohybuji,zadny jiny sroubek to nedrzi....
zvlastni ja ten udaj 90Nm nasel na service.citroen.
ale viko odsroubuji tech 13 ale nalevo to drzi takovy zobacek od krytu rozvodu,je na to nejaky figl? celym vikem pohybuji,zadny jiny sroubek to nedrzi....
|
|
10.04.2011 13:34 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2383321
|
|
Mamlas
|
|
|
pravdepodobne musis sundat ten vrchni kryt rozvodu nebo ho aspon odsroubovat a posunout. tuhle jsem nad tim taky premyslel ale asi to jinak nejde.
pravdepodobne musis sundat ten vrchni kryt rozvodu nebo ho aspon odsroubovat a posunout. tuhle jsem nad tim taky premyslel ale asi to jinak nejde.
|
|
10.04.2011 21:02 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2383452
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Jo, tak přesně ten jeden zobáček na krytu rozvodu mi při výměně překáel. Jak já jsem nadával na chytré francouzské inenýry... A abych sundal kryt rozvodu, tak jsem se nemohl dostat z boku k jednomu roubku - resp. neel mi vyroubovat celý, protoe tam u zase něco překáelo, tak jsem ten kryt u roubku naříznul, aby se po povolení dal jedním směrem kryt vysunout a bylo to... Kvůli jednomu zobáčku práce navíc asi na hodinu a nakonec mi víko stejně teče No, teď u to neřeím, mezi výměnami oleje ani doplňovat olej nemusím, tak jsem se s tou trochou oleje na motoru smířil...
PS. Já mám 2.0 HDi, take to můete mít jinak... ale podle popisu to bude stejně promakaně vymylené
Jo, tak přesně ten jeden zobáček na krytu rozvodu mi při výměně překáel. Jak já jsem nadával na chytré francouzské inenýry... A abych sundal kryt rozvodu, tak jsem se nemohl dostat z boku k jednomu roubku - resp. neel mi vyroubovat celý, protoe tam u zase něco překáelo, tak jsem ten kryt u roubku naříznul, aby se po povolení dal jedním směrem kryt vysunout a bylo to... Kvůli jednomu zobáčku práce navíc asi na hodinu a nakonec mi víko stejně teče :-( No, teď u to neřeím, mezi výměnami oleje ani doplňovat olej nemusím, tak jsem se s tou trochou oleje na motoru smířil...
PS. Já mám 2.0 HDi, take to můete mít jinak... ale podle popisu to bude stejně promakaně vymylené ;-)
|
|
10.04.2011 22:01 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2383472
|
|
jumep
|
|
|
na maminom P206 1.9D je to rovnako a zavadzalo to tiez ... po povoleni srobov krytu sa dal odsunut ze sa to dalo nasilu vybrat, ale do buducna odporucam vrchny kryt rozvodu dole, 4 sroby + maticka ...
na maminom P206 1.9D je to rovnako a zavadzalo to tiez ... po povoleni srobov krytu sa dal odsunut ze sa to dalo nasilu vybrat, ale do buducna odporucam vrchny kryt rozvodu dole, 4 sroby + maticka ...
|
|
29.10.2013 14:20 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2630780
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Podařilo se to někomu vyřeit s tím víkem ventilů? Teče mi to taky od doby co to auto mám, a teklo to jetě mnohem dřív. Mezi výměnami oleje nedolívám vůbec, ale ten olej mi leptá ty gumový silentbloky na plastovým krytu motoru a vypadá to, e i ta pěna co je zespodu toho krytu se za chvíli rozpadne. Tak jsem si říkal, e bych to nechal přetěsnit, ale za sadu ta těsnění chtěj 3500,- + práce, co se mi nechce investovat v případě, e to pak bude prosakovat i nadále
Podařilo se to někomu vyřeit s tím víkem ventilů? Teče mi to taky od doby co to auto mám, a teklo to jetě mnohem dřív. Mezi výměnami oleje nedolívám vůbec, ale ten olej mi leptá ty gumový silentbloky na plastovým krytu motoru a vypadá to, e i ta pěna co je zespodu toho krytu se za chvíli rozpadne. Tak jsem si říkal, e bych to nechal přetěsnit, ale za sadu ta těsnění chtěj 3500,- + práce, co se mi nechce investovat v případě, e to pak bude prosakovat i nadále :nevim
|
|
02.11.2013 05:25 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2631884
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Ten olej se vám objevuje ve vech lábcích, nebo jen v tom na straně u setrvačníku?
Ten olej se vám objevuje ve vech lábcích, nebo jen v tom na straně u setrvačníku?
|
|
02.11.2013 08:36 -
Re: Netěsnící víko ventilů.
|
2631891
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Objevuje se mi jen v jednom lábku na pravé straně (u spolujezdce).
Objevuje se mi jen v jednom lábku na pravé straně (u spolujezdce).
|
|
| |
|
|