| | |
21.10.2009 17:25 -
Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1107826
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Ahoj, dnes jsem měnit řemen přísluenství motoru na svém voze, tak na tomto linku najdete fotopostup :
.link.
Jen bych jetě chtěl upozornit na to, e kdy budete chtít měnit svůj řemen zjistěte si jeho rozměr. Podle katalogu e-cat a autokelly mají toti jen rozměry od 6PK1736 a do 6PK1753 (podle service.citroen.com má být ale na tento model - teda je na můj VIN karoserie rozměr 6PK1740)
Mě se nakonec podařil sehnat BOSCH 6PK 1740 za 420 kč ... (V Citroënu chtěli za originál cca 815 kč )
Ahoj, dnes jsem měnit řemen přísluenství motoru na svém voze, tak na tomto linku najdete fotopostup :
http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%D8.html?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=23618575
Jen bych jetě chtěl upozornit na to, e kdy budete chtít měnit svůj řemen zjistěte si jeho rozměr. Podle katalogu e-cat a autokelly mají toti jen rozměry od 6PK1736 a do 6PK1753 (podle service.citroen.com má být ale na tento model - teda je na můj VIN karoserie rozměr 6PK1740)
Mě se nakonec podařil sehnat BOSCH 6PK 1740 za 420 kč ... :-)))) (V Citroënu chtěli za originál cca 815 kč )
|
|
21.10.2009 21:51 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1107840
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
výborné,vdaka za príspevok!
výborné,vdaka za príspevok!:palec
|
|
21.10.2009 21:53 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1107841
|
|
Darja
|
|
|
Kdy dovolíte, po sraze z toho můu udělat návod a dát jej do rubrik.
Kdy dovolíte, po sraze z toho můu udělat návod a dát jej do rubrik.:palec
|
|
13.11.2009 09:54 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427993
|
|
Zdenál
|
|
|
Tak mně řemen pěkně vyplouchnul, ale s částečně dobrým průběhěm. Po týdenním jedění po Německu a Dánsku mi při návratu (natěstí u u nás) prasknul řemen. Take v noci a v deti na baterku (stará 7let) 100km! Při dojezdu se hláky počítače nezastavily, neel u ani tachometr, vevnitř vechno zhaslo.. Po dobití baterky jsem dojel do servisu, kde za 2,5tis. vyměnili řemen a kladku.. A ejhle - po dalích asi 200km znovu prasknul řemen..! Take teď čekám, co na to servis poví... Üdajně je přidřená volnoběka alternátoru - ale nikdo mě nepřesvědčí, e kvůli tomu praskne řeme po 20km..
Tak mně řemen pěkně vyplouchnul, ale s částečně dobrým průběhěm. Po týdenním jedění po Německu a Dánsku mi při návratu (natěstí u u nás) prasknul řemen. Take v noci a v deti na baterku (stará 7let) 100km! Při dojezdu se hláky počítače nezastavily, neel u ani tachometr, vevnitř vechno zhaslo.. Po dobití baterky jsem dojel do servisu, kde za 2,5tis. vyměnili řemen a kladku.. A ejhle - po dalích asi 200km znovu prasknul řemen..! Take teď čekám, co na to servis poví... Üdajně je přidřená volnoběka alternátoru - ale nikdo mě nepřesvědčí, e kvůli tomu praskne řeme po 20km..
|
|
13.11.2009 09:59 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427994
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pokud remen "klouze" po jakekoliv kladce ktera se netoci vznika treni=>teplota=konec
pokud remen "klouze" po jakekoliv kladce ktera se netoci vznika treni=>teplota=konec
|
|
13.11.2009 10:10 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427995
|
|
Zdenál
|
|
|
to je mi jasné, ale jestli servis dodruje postup, tak po montái řemene kontroluje... a pokud jde posilovač, dobíjení i klima, tak se vechny kladky točí.. před opravou v servisu jsem je vechny protočil rukou..
jinak návod na výměnu je také v dokumentu "cs_cz_t2_2003.pdf", který je v knihovně..
to je mi jasné, ale jestli servis dodruje postup, tak po montái řemene kontroluje... a pokud jde posilovač, dobíjení i klima, tak se vechny kladky točí.. před opravou v servisu jsem je vechny protočil rukou..
jinak návod na výměnu je také v dokumentu "cs_cz_t2_2003.pdf", který je v knihovně..
|
|
13.11.2009 11:10 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427996
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Je na tom řemenu jetě nějaké jiné viditelné pokození ? Pokud by toti bylo jakékoliv "kolo" v soustavě přidřené... tedy kladlo by odpor a řemen by klouzal, tak se začne pálit a také ztvrdne. Jinak jetě mě napadá... pokozený (přidřený) klimakompresor také můe dost zkrátit ivotnost řemene. Pokud auto stojí a je vypnuté, tak se řemenice dá volně točit rukou, protoe je rozepnutá elektromagnetická spojka. Při sepnutém kompresoru ( a zvlátě pokud je načnutý na loiscích ) tak klade velký odpor... pak je ale také předpoklad, e brzy odejde i klimatizace (toto se mi stalo na předchozím voze )
Je na tom řemenu jetě nějaké jiné viditelné pokození ? Pokud by toti bylo jakékoliv "kolo" v soustavě přidřené... tedy kladlo by odpor a řemen by klouzal, tak se začne pálit a také ztvrdne. Jinak jetě mě napadá... pokozený (přidřený) klimakompresor také můe dost zkrátit ivotnost řemene. Pokud auto stojí a je vypnuté, tak se řemenice dá volně točit rukou, protoe je rozepnutá elektromagnetická spojka. Při sepnutém kompresoru ( a zvlátě pokud je načnutý na loiscích ) tak klade velký odpor... pak je ale také předpoklad, e brzy odejde i klimatizace (toto se mi stalo na předchozím voze :-( )
|
|
13.11.2009 12:14 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427997
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
a pokud jde posilovač, dobíjení i klima, tak se vechny kladky točí..
pokud bude volnobezka na altiku zasekla tocit altikem to bude ale pri deceleraci uz ne
a pokud jde posilovač, dobíjení i klima, tak se vechny kladky točí..
pokud bude volnobezka na altiku zasekla tocit altikem to bude ale pri deceleraci uz ne
|
|
13.11.2009 12:20 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1427998
|
|
jruze
|
|
|
Není to jen o kladkách,ale třeba i o ponováku.Jestli mněnili jen kladku tak jsou.... Ten ponovák stojí něco kolem 1200,- celej a pokud je v háji tak ti ten řemen odejde také zachvilku.Podívej se jestli se řemen točí bez nějaké větí vibrace(mněl by se točit téměř bez kmitání ponováku)Pokud vibruje tak v lepím případě ponovák,v horím řemenice na klikovce.Jinak u 2,2 se stává to e ti skočí do rozvodů a se v tom za dvacku ani nemrkne.
Není to jen o kladkách,ale třeba i o ponováku.Jestli mněnili jen kladku tak jsou.... Ten ponovák stojí něco kolem 1200,- celej a pokud je v háji tak ti ten řemen odejde také zachvilku.Podívej se jestli se řemen točí bez nějaké větí vibrace(mněl by se točit téměř bez kmitání ponováku)Pokud vibruje tak v lepím případě ponovák,v horím řemenice na klikovce.Jinak u 2,2 se stává to e ti skočí do rozvodů a se v tom za dvacku ani nemrkne.
|
|
13.11.2009 16:37 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1428008
|
|
VasekR
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|
|
Ja jsem před 14 dny menil řemenici na klice. Docela blbá práce. Viml jsem si e mám uplne zarezlý ponovák. Tak jsem ho prostříkal WD a rozchodil. Ve se točí jak má dobíjí v pořádku. Akorát jedna kladka je troku osekana od řemene. Jsou na ní ploky. V Citroenu mi řekli e mi neoriginal řemenice bude shazovat řemen. A zatím drí v pořádku. Řemenici jsem koupil v autokelly, byla o polovinu levnějí ne v citroenu (a je s tlumičem vibrací) jako original. jetě mě čeká řemen a potom rozvody.. moc se těím na tu práci zase
Ja jsem před 14 dny menil řemenici na klice. Docela blbá práce. Viml jsem si e mám uplne zarezlý ponovák. Tak jsem ho prostříkal WD a rozchodil. Ve se točí jak má dobíjí v pořádku. Akorát jedna kladka je troku osekana od řemene. Jsou na ní ploky. V Citroenu mi řekli e mi neoriginal řemenice bude shazovat řemen. A zatím drí v pořádku. Řemenici jsem koupil v autokelly, byla o polovinu levnějí ne v citroenu (a je s tlumičem vibrací) jako original. jetě mě čeká řemen a potom rozvody.. moc se těím na tu práci zase :palec
|
|
16.11.2009 12:16 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1428060
|
|
Zdenál
|
|
|
napínací kladku měnili taky. teď jsme se domluvili na výměně volnoběky alternátoru. za chvíli mi budou volat ze servisu, co jetě zjistili. ta monost přidřené klimatizace mě děsí...
napínací kladku měnili taky. teď jsme se domluvili na výměně volnoběky alternátoru. za chvíli mi budou volat ze servisu, co jetě zjistili. ta monost přidřené klimatizace mě děsí...
|
|
16.11.2009 19:25 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1428064
|
|
sabe
|
Město: Český Krumlov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 7 |
|
|
to VasekR : a co tě stála ta neorigo řemenice?
to VasekR : a co tě stála ta neorigo řemenice?
|
|
16.11.2009 19:47 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1428065
|
|
VasekR
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 33 |
|
|
Neoriginal remenice stala asi 3500 v autokelly.. Je uplne stejna jako ta original. Aspon pohledove.. a funguje super... vymena asi 2 hodky celkem.
Neoriginal remenice stala asi 3500 v autokelly.. Je uplne stejna jako ta original. Aspon pohledove.. a funguje super... vymena asi 2 hodky celkem.
|
|
17.11.2009 17:57 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
1428080
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Trosku sa v alternatoroch vyznam, co sa tyka tej volnobeznej remenice, tak originalna odysla do vecnych lovist asi pri 180000 km a vzala so sebou aj rotor alternatora. Vtedy mal este auto moj otec a remenica sa mu zacala rozpadavat pocas cesty do Salzburgu. Najskor len vydavala divne zvuky potom zacala presmykovat az nakoniec rodrbala osku rotora a cely remen, takze otec isiel poslednych 300 km na baterku (bez svetiel, radia a inych spotrebicov). Chvalabohu sa mu podarilo prist az domov. No ked som potom videl tu paseku co narobila ta volnobezna remenica, som rozhodol, ze taka uz do toho auta nepojde. Dal som dokopy alternator s obycajnou remenicou a aj napriek protestom niekolkych mudrych mechanikov, som ho tam namontoval. Teraz mam na tachaci takmer 320000 km a altik mi bezi bez zavad. Remen som tusim prventivne menil pri cca 280 tis km. Takze si myslim ze vyhodit 3500 kc za volnobezku je blbost pokial sa tam da dat obycajna remenica.
Trosku sa v alternatoroch vyznam, co sa tyka tej volnobeznej remenice, tak originalna odysla do vecnych lovist asi pri 180000 km a vzala so sebou aj rotor alternatora. Vtedy mal este auto moj otec a remenica sa mu zacala rozpadavat pocas cesty do Salzburgu. Najskor len vydavala divne zvuky potom zacala presmykovat az nakoniec rodrbala osku rotora a cely remen, takze otec isiel poslednych 300 km na baterku (bez svetiel, radia a inych spotrebicov). Chvalabohu sa mu podarilo prist az domov. No ked som potom videl tu paseku co narobila ta volnobezna remenica, som rozhodol, ze taka uz do toho auta nepojde. Dal som dokopy alternator s obycajnou remenicou a aj napriek protestom niekolkych mudrych mechanikov, som ho tam namontoval. Teraz mam na tachaci takmer 320000 km a altik mi bezi bez zavad. Remen som tusim prventivne menil pri cca 280 tis km. Takze si myslim ze vyhodit 3500 kc za volnobezku je blbost pokial sa tam da dat obycajna remenica.
|
|
23.10.2010 19:38 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
2359680
|
|
Rampa
|
Město: Rio, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 89 |
|
|
Jaká je ivotnost klíňáku, objevují se zprávy, e občas se někomu namotá kam nemá a důsledky katastrofální. Mám najeto 170 000 a mám origo. Máte někdo zkuenost?
Jaká je ivotnost klíňáku, objevují se zprávy, e občas se někomu namotá kam nemá a důsledky katastrofální. Mám najeto 170 000 a mám origo. Máte někdo zkuenost?
|
|
23.10.2010 19:51 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
2359687
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Určitě bych jej ihned vyměnil pokud na něm uvidí první příznaky opotřebení, tedy prasklinky . Není pak na co čekat.... Tady : .link. mám ve fotkách postup výměny řemene přísluenství včetně toho jaký řemen byl pouit (2,2 HDi )
V Citroenu (v Orlové) mi na můj dotaz řekli e servisní interval na to není, mění jej kdy vidí e je opotřebován.
Určitě bych jej ihned vyměnil pokud na něm uvidí první příznaky opotřebení, tedy prasklinky . Není pak na co čekat.... Tady : http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%D8.html?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=23618575 mám ve fotkách postup výměny řemene přísluenství včetně toho jaký řemen byl pouit (2,2 HDi )
V Citroenu (v Orlové) mi na můj dotaz řekli e servisní interval na to není, mění jej kdy vidí e je opotřebován.
Přílohy: S5000481.JPG ( 526623b ) - |
|
24.10.2010 03:25 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
2359779
|
|
jumep
|
|
|
predpokladam ze ked mas najeto 170000 tak si robil rozvody, vtedy je vhodne ho urcite vymenit
dalsia vec je ze ked je zle zalozeny, alebo je nieco s remenicou, alternatorom, kladkou atd. vtedy sa moze zosmyknut a nasledky su rovnake
ale presne ako uz tu bolo napisane, ked vidis na nom praskliny atd. vymenit
predpokladam ze ked mas najeto 170000 tak si robil rozvody, vtedy je vhodne ho urcite vymenit
dalsia vec je ze ked je zle zalozeny, alebo je nieco s remenicou, alternatorom, kladkou atd. vtedy sa moze zosmyknut a nasledky su rovnake
ale presne ako uz tu bolo napisane, ked vidis na nom praskliny atd. vymenit
|
|
22.11.2010 19:26 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
2363709
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
igok napsal(a): Trosku sa v alternatoroch vyznam, co sa tyka tej volnobeznej remenice, tak originalna odysla do vecnych lovist asi pri 180000 km a vzala so sebou aj rotor alternatora. Vtedy mal este auto moj otec a remenica sa mu zacala rozpadavat pocas cesty do Salzburgu. Najskor len vydavala divne zvuky potom zacala presmykovat az nakoniec rodrbala osku rotora a cely remen, takze otec isiel poslednych 300 km na baterku (bez svetiel, radia a inych spotrebicov). Chvalabohu sa mu podarilo prist az domov. No ked som potom videl tu paseku co narobila ta volnobezna remenica, som rozhodol, ze taka uz do toho auta nepojde. Dal som dokopy alternator s obycajnou remenicou a aj napriek protestom niekolkych mudrych mechanikov, som ho tam namontoval. Teraz mam na tachaci takmer 320000 km a altik mi bezi bez zavad. Remen som tusim prventivne menil pri cca 280 tis km. Takze si myslim ze vyhodit 3500 kc za volnobezku je blbost pokial sa tam da dat obycajna remenica.
můe pls, popsat to předělání na pevno...
Trosku sa v alternatoroch vyznam, co sa tyka tej volnobeznej remenice, tak originalna odysla do vecnych lovist asi pri 180000 km a vzala so sebou aj rotor alternatora. Vtedy mal este auto moj otec a remenica sa mu zacala rozpadavat pocas cesty do Salzburgu. Najskor len vydavala divne zvuky potom zacala presmykovat az nakoniec rodrbala osku rotora a cely remen, takze otec isiel poslednych 300 km na baterku (bez svetiel, radia a inych spotrebicov). Chvalabohu sa mu podarilo prist az domov. No ked som potom videl tu paseku co narobila ta volnobezna remenica, som rozhodol, ze taka uz do toho auta nepojde. Dal som dokopy alternator s obycajnou remenicou a aj napriek protestom niekolkych mudrych mechanikov, som ho tam namontoval. Teraz mam na tachaci takmer 320000 km a altik mi bezi bez zavad. Remen som tusim prventivne menil pri cca 280 tis km. Takze si myslim ze vyhodit 3500 kc za volnobezku je blbost pokial sa tam da dat obycajna remenica.
můe pls, popsat to předělání na pevno...
|
|
22.11.2010 20:00 -
Re: Klínový řemen přísluenství / C5 I 2.2HDi (s klimatizací)
|
2363713
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
autodiag napsal(a): mno uplne blbost to neni spis je blbost menit to co tam patri za neco uplne jineho.....volnobezka svuj duvod ma
to jsem právě chtěl vědět, jaký má důvod volnoběka oproti pevné?
mno uplne blbost to neni spis je blbost menit to co tam patri za neco uplne jineho.....volnobezka svuj duvod ma
to jsem právě chtěl vědět, jaký má důvod volnoběka oproti pevné?
|
|
| |
|
|